ORDIN
Nr. 518 din 27 august 2003
pentru punerea in aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu
privire la asociatii si fundatii, modificata si completata prin Ordonanta
Guvernului nr. 37/2003
ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 632 din 3 septembrie 2003
Avand in vedere prevederile art. 7 alin. (2) lit. d), art. 17 alin. (2)
lit. d), art. 40^1, art. 51 alin. (1) si ale art. 52 alin. (2) si (4) din
Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii,
modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 37/2003,
in temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Administratiei si Internelor,
ministrul administratiei si internelor emite urmatorul ordin:
Art. 1
(1) Se deleaga Directiei generale reglementari juridice si contencios
competenta pentru acordarea avizului in vederea dobandirii personalitatii
juridice de catre asociatiile, fundatiile si federatiile care isi desfasoara
activitatea in sfera de competenta a Ministerului Administratiei si Internelor
sau inregistrarii in Registrul asociatiilor si fundatiilor ori, dupa caz, in
Registrul federatiilor a modificarilor aduse actului constitutiv si/sau
statutului.
(2) Se deleaga Directiei informare si relatii publice competenta de a
intermedia colaborarea Ministerului Administratiei si Internelor cu
organizatiile neguvernamentale pentru realizarea unor activitati sau programe
comune.
Art. 2
(1) Avizul se elibereaza dupa cum urmeaza:
a) in cazul constituirii asociatiei/fundatiei/federatiei, la solicitarea
scrisa a persoanei sau a persoanelor imputernicite prin actul constitutiv sa
desfasoare procedura de dobandire a personalitatii juridice;
b) in cazul inregistrarii modificarilor aduse actului constitutiv si/sau
statutului ori in cazul constituirii filialei, la solicitarea scrisa a
persoanei sau persoanelor imputernicite prin procesul-verbal al adunarii
generale ori, dupa caz, al consiliului director.
(2) Modelul avizului este prevazut in anexa nr. 1.
Art. 3
(1) In vederea acordarii avizului pentru recunoasterea statutului de
utilitate publica, Directia generala reglementari juridice si contencios
analizeaza documentatia prezentata de asociatii, fundatii sau federatii si
urmareste respectarea cumulativa a conditiilor prevazute de lege si a
criteriilor specifice prevazute in anexa nr. 2.
(2) In cazul in care constata indeplinirea conditiilor si criteriilor
prevazute la alin. (1), in termen de 60 de zile de la primirea cererii,
Directia generala reglementari juridice si contencios inainteaza ministrului
administratiei si internelor propunerea pentru recunoasterea statutului de
utilitate publica. Aceasta este transmisa, potrivit legii, Guvernului.
(3) In cazul in care se constata neindeplinirea conditiilor legale si a
criteriilor specifice, Directia generala reglementari juridice si contencios
transmite persoanelor juridice solicitante un raspuns motivat, in termen de 30
de zile de la data luarii deciziei.
Art. 4
Directia generala reglementari juridice si contencios propune ministrului
administratiei si internelor transmiterea la Guvern a solicitarii privind
retragerea actului de recunoastere a statutului de utilitate publica, in
situatia neindeplinirii obligatiilor prevazute de dispozitiile legale.
Art. 5
(1) In vederea acordarii avizului pentru dobandirea personalitatii juridice
sau inregistrarii in Registrul asociatiilor si fundatiilor ori, dupa caz, in
Registrul federatiilor a modificarilor aduse actului constitutiv si/sau
statutului, asociatiile, fundatiile si federatiile vor prezenta urmatoarele
documente:
a) cerere de eliberare a avizului (in original);
b) actul constitutiv, statutul si, dupa caz, procesul-verbal al adunarii
generale/consiliului director (autentificate);
c) actele doveditoare ale sediului si patrimoniului initial (in fotocopii);
d) in cazul in care se solicita avizul pentru constituirea filialei,
hotararea adunarii generale sau, dupa caz, a consiliului director privind
constituirea filialei (autentificata).
(2) Asociatia, fundatia sau federatia care inainteaza cererea in vederea
recunoasterii utilitatii publice va depune urmatoarele documente:
a) dovada ca activitatea acesteia se desfasoara in interes general sau
comunitar, dupa caz, ca functioneaza de cel putin 3 ani anteriori datei
depunerii cererii, ca a realizat majoritatea obiectivelor stabilite;
b) raportul de activitate, conform anexei nr. 3, din care sa rezulte
desfasurarea unei activitati anterioare semnificative, prin derularea unor
programe sau proiecte specifice scopului, insotit de situatiile financiare
anuale si de bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori
datei depunerii cererii;
c) valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori,
care sa fie cel putin egala cu valoarea patrimoniului initial;
d) copii de pe actul constitutiv, de pe statut si, dupa caz, de pe actele
aditionale;
e) copie de pe dovada dobandirii personalitatii juridice si, dupa caz, a
inregistrarii modificarilor actului constitutiv si/sau statutului in Registrul
asociatiilor si fundatiilor ori in Registrul federatiilor;
f) dovada privind bonitatea asociatiei, fundatiei sau federatiei, emisa de
banca la care are deschis contul, si ultimul extras de cont bancar;
g) copie de pe dovada privind situatia juridica a sediului ori sediilor
unde se desfasoara activitatile;
h) certificate constatatoare privind indeplinirea obligatiilor exigibile de
plata a impozitelor si taxelor catre stat, inclusiv a celor locale, precum si a
contributiilor pentru asigurarile sociale de stat, asigurarile sociale de sanatate,
asigurarile de somaj (formulare-tip eliberate de autoritatile competente);
i) autorizatiile administrative conforme cu legislatia in vigoare si/sau
acordurile necesare desfasurarii activitatilor;
j) regulamentul intern de functionare;
k) organigrama asociatiei, fundatiei sau federatiei;
l) raportul comisiei de cenzori pe ultimii 3 ani;
m) documentele care atesta parteneriatul cu alte asociatii, fundatii,
institutii publice;
n) numele si adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea si sediul
persoanelor juridice cu care asociatia sau fundatia colaboreaza in mod frecvent
in vederea realizarii obiectului sau de activitate pentru care aceasta solicita
recunoasterea statutului de utilitate publica;
o) declaratie pe propria raspundere a presedintelui, cunoscand prevederile
art. 292 din Codul penal cu privire la falsul in declaratii, privind
veridicitatea informatiilor cuprinse in raport, faptul ca organizatia nu a
desfasurat activitati ilicite sau contrare ordinii publice ori bunelor moravuri
si ca nu are sume neachitate la scadenta catre persoane fizice sau juridice;
p) in cazul federatiilor care solicita recunoasterea ca fiind de utilitate
publica, dovada ca cel putin doua treimi din numarul asociatiilor si
fundatiilor care le alcatuiesc sunt de utilitate publica.
Art. 6
In vederea eliberarii avizului, Directia generala reglementari juridice si
contencios va solicita, dupa caz, in functie de domeniile de activitate
prevazute in statut, punctul de vedere al compartimentelor de specialitate din
cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
Art. 7
(1) Evidenta asociatiilor, fundatiilor, federatiilor, filialelor carora li
s-a acordat aviz favorabil se va tine intr-un registru special, deschis in
cadrul Directiei generale reglementari juridice si contencios.
(2) Evidenta privind constituirea, modificarea si incetarea asociatiilor,
fundatiilor si federatiilor se realizeaza pe baza documentatiei transmise de
Ministerul Justitiei.
(3) Directia generala reglementari juridice si contencios va pune la
dispozitie Directiei informare si relatii publice evidenta asociatiilor,
fundatiilor, federatiilor si filialelor cuprinse in registrul prevazut la alin.
(1).
Art. 8
Directia generala reglementari juridice si contencios si Directia informare
si relatii publice vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 9
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 10
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul administratiei si internelor,
Alexandru Farcas,
secretar de stat
ANEXA 1
AVIZ
Nr. ......../..............
Ca urmare a cererii inregistrate sub nr. ....../............., formulata de
doamna/domnul ..................................., reprezentant al
Asociatiei/Fundatiei/Federatiei ...................................., cu sediul
in ....................., prin care se solicita acordarea avizului Ministerului
Administratiei si Internelor, in temeiul dispozitiilor art. 7 alin. (2) din
Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii,
modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 37/2003,
se avizeaza favorabil prevederile cuprinse in art.*) ......................
din Statutul autentificat cu nr. ......... la Biroul notarului public
...................................... si/sau din Procesul-verbal autentificat
cu nr. ...... la Biroul notarului public .....................................,
care intra in competenta Ministerului Administratiei si Internelor.
Prezentul aviz este valabil pentru inregistrarea in Registrul asociatiilor
si fundatiilor/Registrul federatiilor aflat la grefa judecatoriei/tribunalului
in a carei circumscriptie teritoriala asociatia/fundatia/federatia/filiala isi
are sediul.
Director general,
...................
------------
*) Vor fi mentionate acele articole, alineate, litere care se refera la
activitatile ce intra in competenta Ministerului Administratiei si Internelor.
ANEXA 2
CRITERII SPECIFICE
de acordare a statutului de utilitate publica asociatiilor, fundatiilor si
federatiilor care desfasoara activitati din sfera de competenta a Ministerului
Administratiei si Internelor
In conformitate cu prevederile art. 38 si 40^1 din Ordonanta Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, modificata si completata prin
Ordonanta Guvernului nr. 37/2003, o asociatie, o fundatie sau o federatie poate
fi recunoscuta ca fiind de utilitate publica daca sunt indeplinite cumulativ
urmatoarele conditii:
1. Art. 38 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000:
A. activitatea acesteia se desfasoara in interes general sau comunitar,
dupa caz, si functioneaza de cel putin 3 ani anterior datei depunerii cererii
privind recunoasterea statutului de utilitate publica;
________________________________________________________________________________
Criterii specifice Documentele care se Indeplinirea
analizeaza criteriului
(se noteaza
da/nu)
________________________________________________________________________________
1. Activitatea de interes public general Statutul, actul
si/sau comunitar a asociatiei, fundatiei constitutiv,
sau federatiei se desfasoara in sfera de regulamentul intern de
competenta a Ministerului Administratiei functionare, pct. 2 din
si Internelor, in conditiile legii raportul de activitate
________________________________________________________________________________
2. In obiectul de activitate, Idem
activitatile de interes general si/sau
comunitar, din sfera de competenta a
Ministerului Administratiei si
Internelor, sunt preponderente in
raport cu activitatile in interes
personal nepatrimonial al asociatilor
sau fondatorilor
________________________________________________________________________________
3. Prin activitatea desfasurata nu se Idem
urmareste atragerea personalului
Ministerului Administratiei si
Internelor in desfasurarea unor
activitati care contravin statutului
acestuia, legilor, ordinelor si
regulamentelor Ministerului
Administratiei si Internelor
________________________________________________________________________________
4. Prevederile statutului asociatiei, Idem
fundatiei sau federatiei nu au caracter
sindical ori politic si nu sunt
contrare normelor de pastrare a ordinii
publice si nu incalca bunele moravuri
________________________________________________________________________________
5. Activitatea asociatiei sau fundatiei Idem
se circumscrie unuia dintre urmatoarele
obiective:
a) promoveaza valorile civice ale
statului de drept si intarirea
relatiilor societatii civile cu
structurile Ministerului Administratiei
si Internelor;
b) militeaza pentru pastrarea ordinii
publice;
c) promoveaza apararea drepturilor si
libertatilor fundamentale ale omului, a
proprietatii publice si private,
sustine prevenirea si combaterea
faptelor antisociale;
d) promoveaza si sustine initiative
privind pregatirea profesionala a
personalului Ministerului Administratiei
si Internelor, largirea orizontului
tehnico-stiintific si cultural,
desfasurarea de activitati
sportiv-recreative sau caritabile
________________________________________________________________________________
2. Art. 38 alin. (1) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000:
B. a realizat majoritatea obiectivelor stabilite;
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
R - Realizarea indicatorului (se noteaza da/nu)
I - Indeplinirea criteriului (se noteaza da/nu)
________________________________________________________________________________
Criteriile Indicatorii de realizare Documentele care se R I
ai criteriului analizeaza
________________________________________________________________________________
1 2 3 4 5
________________________________________________________________________________
1. Asociatia sau a) Definirea clara a Statutul, organigrama,
fundatia face dovada organelor de conducere, pct. 3.1 din raportul
bunei desfasurari a administrare si control de activitate
activitatii organelor
________________________________________________________
de conducere, b) Existenta rapoartelor, Pct. 3.2 din raportul
administrare si proceselor-verbale, care de activitate, copii
control, in atesta functionarea de pe documente
conformitate cu organelor de conducere,
prevederile statutare administrare si control
si cu regulamentul
________________________________________________________
intern de functionare c) In statut sau in Statutul, regulamentul
regulamentul intern de intern de functionare
functionare exista
prevederi referitoare la
solutionarea conflictelor
de interes aparute in
activitatea
asociatiei/fundatiei
________________________________________________________
d) Ponderea personalului Pct. 3.1 si 3.3 din
calificat angajat cu raportul de activitate
caracter permanent
________________________________________________________________________________
2. Asociatia sau a) Depunerea formularelor Copii de pe
fundatia face dovada situatiilor financiare formularele
functionarii in anuale la administratia situatiilor financiare
conformitate cu financiara din raza anuale depuse
legislatia in vigoare teritoriala in care
asociatia sau fundatia
isi are sediul
________________________________________________________
b) Plata impozitelor, Certificate
taxelor, contributiilor constatatoare
si a altor venituri privind indeplinirea
bugetare datorate obligatiilor exigibile
creditorilor bugetari de plata a impozitelor
si taxelor catre stat,
inclusiv a celor
locale, precum si a
contributiilor pentru
asigurarile sociale de
stat, asigurarile
sociale de sanatate,
asigurarile de somaj
________________________________________________________
c) Personalul este Pct. 3.3 din raportul
incadrat in conformitate de activitate si
cu legislatia in vigoare certificate
constatatoare privind
indeplinirea
obligatiilor exigibile
de plata a impozitelor
si taxelor catre stat,
inclusiv a celor
locale, precum si a
contributiilor pentru
asigurarile sociale de
stat, asigurarile
sociale de sanatate,
asigurarile de somaj
________________________________________________________
d) Are autorizatiile Autorizatiile
necesare in vederea administrative
desfasurarii conforme cu legislatia
activitatilor statutare in vigoare si/sau cu
acordurile necesare
desfasurarii
activitatilor, copii
de pe documente
________________________________________________________________________________
3. Asociatia sau a) Dispune de un sediu Pct. 1 din raportul de
fundatia dispune de adecvat si de dotari activitate, copie de
resurse financiare, destinate in pe document
materiale si umane exclusivitate realizarii
adecvate functionarii activitatilor de interes
organizatiei general si/sau comunitar
________________________________________________________
b) A dezvoltat in Pct. 3.7 si Fisa
teritoriu filiale sau activitatilor
puncte de lucru adecvate din raportul de
realizarii de activitati activitate
de interes general ori
comunitar (in cazul
asociatiilor si
fundatiilor care
desfasoara activitati de
interes general)
________________________________________________________
c) Resursele financiare Pct. 4 din raportul de
de care dispune permit activitate, copii de
realizarea activitatilor pe documentele
de interes general si/sau contabile
comunitar
________________________________________________________
d) Personalul are Pct. 3.3 si 3.4 din
pregatire profesionala si raportul de activitate
experienta in domeniul de
activitate
________________________________________________________________________________
4. Asociatia, fundatia a) Utilizeaza un mijloc Fisa activitatilor din
sau federatia face constant de informare raportul de activitate
dovada unei bune referitor la serviciile
comunicari si si activitatile derulate
colaborari cu
________________________________________________________
cetatenii, b) Parteneriat cu alte Documente care atesta
beneficiarii organizatii parteneriatul cu alte
serviciilor, alte neguvernamentale, asociatii, fundatii,
organizatii institutii publice etc. institutii publice
neguvernamentale si in vederea dezvoltarii etc. si pct. 3.6 din
institutii publice de activitati comune raportul de activitate
si/sau finantarii acestor
activitati
________________________________________________________________________________
5. Obiectivele de A realizat mai mult de Pct. 2 si 3.5 si Fisa
interes general si/sau jumatate din numarul activitatilor din
comunitar realizate au obiectivelor de interes raportul de activitate
fost semnificative in general si/sau comunitar
raport cu obiectivele stabilite prin actul
de aceeasi natura constitutiv sau statut
stabilite prin actul
constitutiv sau statut
________________________________________________________________________________
6. Activitatile de In domenii de interes Fisa activitatilor din
interes general si/sau general si/sau comunitar raportul de activitate
comunitar realizate activitatile desfasurate
sunt de utilitate au condus la rezultate
publica, respectiv reale si benefice pentru
scopurile vizate sunt comunitate sau pentru
benefice grupul de persoane
________________________________________________________________________________
3. Art. 38 alin. (1) lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000:
C. prezinta un raport de activitate din care sa rezulte desfasurarea unei
activitati anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori proiecte
specifice scopului sau, insotit de situatiile financiare anuale si de bugetele
de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii
privind recunoasterea statutului de utilitate publica;
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
R - Realizarea indicatorului (se noteaza da/nu)
I - Indeplinirea criteriului (se noteaza da/nu)
________________________________________________________________________________
Criteriile Indicatorii de realizare Documentele care se R I
ai criteriului analizeaza
________________________________________________________________________________
1 2 3 4 5
________________________________________________________________________________
1. Activitatile Activitatile desfasurate Statutul, pct. 2 si
desfasurate anterior au condus la indeplinirea Fisa activitatilor din
au fost adecvate obiectivelor de interes raportul de activitate
indeplinirii general si/sau comunitar
obiectivelor statutare prevazute in statut
________________________________________________________________________________
2. Dezvolta programe, a) Dezvolta si Pct. 3.5 si Fisa
proiecte specifice imbogateste, prin activitatilor din
proiecte specifice, raportul de activitate
activitatile de interes
general si/sau comunitar,
serviciile acordate, in
functie de evaluarea
periodica a acestora
________________________________________________________
b) Numarul de beneficiari Pct. 3.3 si Fisa
ai aceluiasi serviciu nu activitatilor din
s-a diminuat cu mai mult raportul de activitate
de 10% fata de anul
precedent
________________________________________________________________________________
3. Sustenabilitatea a) Utilizeaza resurse Pct. 3.3 si Fisa
activitatilor, umane adecvate activitatilor din
serviciilor, din activitatilor raportul de activitate
punct de vedere desfasurate:
tehnic, patrimonial, - personal calificat in
al grupului de specialitate;
beneficiari - personal angajat cu
norma intreaga;
- dezvolta politici de
formare si dezvoltare a
personalului si a
voluntarilor
________________________________________________________
b) Utilizeaza metodologii Fisa activitatilor din
de lucru adecvate raportul de activitate
serviciilor oferite:
tehnici, metode,
instrumente de evaluare,
respectarea legislatiei
________________________________________________________
c) Are capacitatea de Pct. 4 si Fisa
autofinantare a activitatilor din
serviciilor dezvoltate de raportul de activitate
cel putin 10% din costul
total al acestora
________________________________________________________
d) Are capacitatea de a Pct. 4 si Fisa
atrage mai multe surse de activitatilor din
finantare raportul de activitate
________________________________________________________
e) Dispune de dotarile Pct. 4 si Fisa
materiale adecvate activitatilor din
desfasurarii serviciilor raportul de activitate
________________________________________________________
f) Serviciile oferite se Fisa activitatilor din
desfasoara cu raportul de activitate
consimtamantul
beneficiarilor si, dupa
caz, cu aportul
beneficiarilor in
realizarea acestora
________________________________________________________
g) Serviciile oferite se Fisa activitatilor din
desfasoara cu acordul si, raportul de activitate
dupa caz, cu aportul
comunitatii locale
________________________________________________________
h) Exista rezultate ale Fisa activitatilor din
serviciilor raportul de activitate
________________________________________________________________________________
4. Situatiile a) Concordanta dintre Pct. 4 din raportul de
financiare anuale prevederile bugetului de activitate, bugetul de
si bugetele de venituri si cheltuieli si venituri si cheltuieli
venituri si cheltuieli datele reflectate in si situatiile
reflecta desfasurarea situatiile financiare financiare anuale
activitatilor de anuale
interes general sau
comunitar
________________________________________________________
b) Cheltuieli adecvate Pct. 4 si Fisa
activitatilor desfasurate activitatilor din
raportul de
activitate, bugetul de
venituri si cheltuieli
si situatiile
financiare anuale
________________________________________________________
c) Cheltuieli in Pct. 4 din raportul de
concordanta cu veniturile activitate, bugetul de
obtinute venituri si cheltuieli
si situatiile
financiare anuale
________________________________________________________________________________
4. Art. 38 alin. (1) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000:
D. Valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori
este cel putin egala cu valoarea patrimoniului initial.
________________________________________________________________________________
Criteriul Documentele care se analizeaza Indeplinirea
indicatorului
________________________________________________________________________________
Valoarea activului patrimonial Pct. 4 din raportul de activitate,
pe fiecare dintre cei 3 ani bugetul de venituri si cheltuieli
anteriori nu a scazut sub si situatiile financiare anuale
valoarea patrimoniului initial
________________________________________________________________________________
ANEXA 3
RAPORT DE ACTIVITATE PE ULTIMII 3 ANI
al asociatiei, fundatiei sau federatiei care solicita acordarea statutului de
utilitate publica
1. Date privind asociatia/fundatia/federatia
Denumirea asociatiei/fundatiei/federatiei:
Denumirea abreviata (daca este cazul):
Tipul de organizatie: (asociatie/fundatie/federatie)
Sediul: adresa:
telefon/fax:
e-mail:
situatia juridica:
suprafata totala (mp):
numarul de incaperi:
Dobandirea personalitatii juridice:
- in temeiul Legii nr. 21/1924:
- nr. dosarului la dobandirea personalitatii juridice:
- sentinta civila de dobandire a personalitatii juridice:
- sentinte civile care autorizeaza modificarile actului constitutiv
si/sau ale statutului:
- nr.:
- eliberata de:
- data:
- in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 26/2000:
- certificate de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor:
- nr.:
- data:
Codul fiscal nr. .........., anul ......., eliberat de ....................
Cont bancar nr. ..........., deschis la banca .............................
Adresa bancii .............................................................
Numele persoanei/persoanelor cu drept de semnatura:
Persoane fizice/juridice la constituire: - membrii asociatiei
- fondator/fondatori
2. Obiectul de activitate prevazut in statut
Scopul (se defineste in conformitate cu art. ... din statut):
Obiectivele stabilite in statut:
- de interes general;
- de interes comunitar, respectiv in interesul public al unei comunitati
si/sau al unor grupuri de persoane fizice ori juridice care urmaresc un
obiectiv comun sau au aceleasi opinii, aceeasi cultura, orientare religioasa,
sociala, profesionala si altele.
________________________________________________________________________________
Activitati de interes general In conformitate cu art. .....
Grupul-tinta
sau comunitar prevazute in statut
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
3. Date privind organizarea si functionarea
3.1. Organizarea asociatiei/fundatiei/federatiei:
- organe de conducere (numele, prenumele, adresa, profesia, alese/numite):
- organe de administrare (numele, prenumele, adresa, profesia,
alese/numite):
- organe de control (numele, prenumele, adresa, profesia, alese/numite):
3.2. Informatii privind functionarea asociatiei/fundatiei/federatiei (pe
ultimii 3 ani):
- activitatea organelor de conducere:
- nr. sedinte in conformitate cu procesele-verbale nr./data .........
- alte documente (specificati)
- activitatea organelor de administrare:
- nr. sedinte in conformitate cu procesele-verbale nr./data .........
- alte documente (specificati)
- activitatea organelor de control:
- nr. sedinte in conformitate cu procesele-verbale nr./data .........
- alte documente (specificati)
3.3. Personalul administrativ al organizatiei (in ultimii 3 ani):
- contract de munca:
- cu contract de munca cu timp partial:
- nr. de voluntari:
3.4. Dezvoltarea resurselor umane (programe de formare a personalului
organizate de diferite asociatii/fundatii/federatii pe ultimii 3 ani):
- asociatia/fundatia/federatia:
- domeniul:
- nr. de persoane:
Programe pentru atragerea de voluntari (in ultimii 3 ani):
- nr. de participanti:
- nr. de voluntari atrasi:
3.5. Activitati de interes general sau comunitar realizate (in ultimii 3
ani):
- denumirea activitatii, in conformitate cu fisa activitatilor:
- nr. de beneficiari:
3.6. Principalele mijloace de comunicare si de informare utilizate (in
ultimii 3 ani):
- tipul activitatii:
3.7. Dezvoltare teritoriala:
- filiale:
- puncte de lucru:
- judet/localitate/telefon:
- persoana de contact:
- nr. de membri asociati sau personal al fundatiei:
- anul infiintarii:
3.8. Afiliere la nivel national:
- denumirea si adresa organismului national:
- documentul care atesta afilierea:
- data afilierii:
3.9. Afiliere internationala (documentul care atesta afilierea, anul, tipul
de afiliere):
- membru deplin:
- membru asociat:
- alte specificatii:
3.10. Premii, nominalizari, alte forme de recunoastere a activitatii:
- denumirea:
- anul:
- institutia care a acordat/recunoscut activitatea:
4. Resurse materiale si financiare
Patrimoniul (in conformitate cu ultima balanta contabila), total valoare,
din care:
a) total imobilizari corporale, din care:
- constructii:
- terenuri:
- alte mijloace:
- mobilier
- echipament
- altele
- mijloace de transport:
- imobilizari corporale in curs:
b) total disponibilitati banesti, din care:
- lei:
- valuta:
Venituri (in conformitate cu ultima balanta contabila), total valoare, din
care:
- resurse obtinute de la bugetul de stat:
- resurse obtinute de la bugetul local:
- cotizatiile membrilor:
- dividendele societatilor comerciale infiintate:
- dobanzile si dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile:
- venituri realizate din activitati economice proprii:
- donatii, sponsorizari sau legate:
- finantari, granturi:
Miscarea patrimoniala (valoarea activului in mii lei, in ultimii 3 ani):
Proiecte desfasurate cu finantare externa (pe ultimii 3 ani):
- perioada/anul:
- denumirea programului:
- valoarea:
- finantator:
Proiecte subventionate de la bugetul de stat/local (in ultimii 3 ani):
- perioada/anul:
- denumirea programului:
- valoarea:
- temeiul legal si sursa subventiei:
Societati comerciale infiintate:
- denumirea:
- anul infiintarii:
- obiectul de activitate:
- adresa:
- codul fiscal:
ANEXA 1
la raportul de activitate pe ultimii 3 ani
FISA Nr. ......
privind activitatile in interes general si/sau comunitar desfasurate
1. Denumirea activitatii:
2. Scop:
3. Obiective:
4. Durata (limitata/nelimitata):
5. Aria de desfasurare (locala, judeteana, nationala):
6. Categoria de persoane beneficiare:
- nr. de beneficiari:
- caracteristici socioeconomice ale grupului tinta:
7. Precizati modalitatea de selectare a beneficiarilor activitatilor:
8. Descrieti modalitatile prin care proiectul si-a propus implicarea
beneficiarilor in activitatile desfasurate in beneficiul acestora:
9. Descrieti activitatile/serviciile desfasurate si metodologiile de lucru
utilizate:
10. Resurse umane utilizate (contract de munca/conventie civila/voluntari):
- nr. total, din care:
- conducere:
- executie:
Numele persoanei care conduce si administreaza activitatea:
11. Costul programului, proiectului pe toata durata finantarii sau, dupa
caz, costul anual al serviciului, in conformitate cu cheltuielile din anul
precedent depunerii documentatiei, in mii lei, din care:
- contributia organizatiei:
- subventii de la bugetul de stat:
- subventii de la bugetul local:
- contributii ale partenerilor externi:
- contributii ale beneficiarilor:
12. Costul lunar al serviciului, pe beneficiar:
13. Parteneri implicati (forma parteneriatului):
14. Autorizatii necesare desfasurarii activitatii:
- institutia care a eliberat autorizatia:
- nr. documentului/data:
15. Evaluarea activitatilor, metode utilizate:
- cand a avut loc evaluarea:
- cine a evaluat activitatea:
- masuri luate in urma evaluarii:
16. Rezultatele activitatii (specificati indicatorii de performanta
utilizati):
17. Efectele benefice ale activitatii la nivelul comunitatii:
- modalitatile de informare a comunitatii privind activitatile si
rezultatele acestora:
- alte comentarii privind activitatea desfasurata:
Numele persoanei desemnate pentru a oferi informatii suplimentare:
Numele si prenumele presedintelui asociatiei/fundatiei:
Data/semnatura/stampila