ORDIN Nr. 523
din 3 aprilie 2007
pentru aprobarea Procedurii
de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata catre
persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze
in scopuri de TVA in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 255 din 17 aprilie 2007
In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului
nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor
Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul art. 1472
din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare, al pct. 49 din normele metodologice de aplicare a prevederilor
titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările
ulterioare, şi al art. 83 alin. (2) şi art. 196 alin. (2) din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de soluţionare a
cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată către persoane impozabile
neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în
România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, prevăzută în anexa
nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului
308 „Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în
scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii
Europene", cod MFP 14.13.03.02/8, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3. - Instrucţiunile de completare ale formularului
prevăzut la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 3.
Art. 4. - Caracteristicile de tipărire ale formularului
prevăzut la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 4.
Art. 5. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului
„Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată
pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu
sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în alt
stat membru al Uniunii Europene", cod MFP 14.13.02.02/08, prevăzut în
anexa nr. 5.
Art. 6. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 7. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 8. - Direcţia generală de gestiune a impozitelor
şi contribuţiilor, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor
bugetare şi Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală din
cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia generală a
tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, precum şi
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti vor lua măsuri
pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor
prezentului ordin.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1
PROCEDURA
de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe
valoarea adăugată către persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se
înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al
Uniunii Europene
1. Rambursarea taxei pe valoarea adăugată către
persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze
în scopuri de TVA în România, potrivit dispoziţiilor art. 1472 alin. (1) lit. a) din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
coroborate cu prevederile pct. 49 din normele metodologice de aplicare a
titlului VI „Taxa pe valoarea
adăugată" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
44/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se efectuează potrivit
prezentei proceduri.
2. Cererea, însoţită de documentele prevăzute la pct.
49 alin. (5) din normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu
modificările şi completările ulterioare, se depune direct la registratura
Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti sau la poştă, prin scrisoare
recomandată.
Cererea poate fi depusă şi prin împuternicit desemnat
conform art. 18 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
3. Documentele justificative, certificatul emis de statul membru în care persoana impozabilă este stabilită, precum
şi declaraţiile în limba străină vor fi însoţite de traduceri în limba română
certificate de traducători autorizaţi, potrivit prevederilor art. 8 alin. (2)
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
4.1. De la registratură, cererea, însoţită de
documentaţie, se repartizează Serviciului de administrare a contribuabililor
nerezidenţi din cadrul Activităţii de metodologie şi administrare a veniturilor statului, denumit în continuare compartiment de
specialitate, care înregistrează cererile în
Registrul de evidenţă a cererilor de rambursare, organizat potrivit anexei nr.
1a).
4.2. Numărul de înregistrare în Registrul de evidenţă
se utilizează ca număr de referinţă şi se înscrie pe toate documentele
referitoare la modul de soluţionare a cererii de rambursare respective.
5. Toate documentele anexate cererii de rambursare se
scanează şi se arhivează în format electronic.
6. La depunerea unei cereri
de rambursare, compartimentul de specialitate verifică în evidenţele proprii
dacă respectiva persoană este înregistrată ca plătitor de impozite, taxe sau
contribuţii, potrivit legilor speciale care prevăd înregistrarea directă.
7. Compartimentul de specialitate
analizează documentaţia depusă de persoana impozabilă, verificând respectarea
condiţiilor impuse pentru rambursare, potrivit pct. 49 alin. (1)-(9) din
normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi
completările ulterioare.
Rezultatul analizei se consemnează într-un referat
întocmit conform modelului din anexa nr. 1b).
8. In cazul în care există suspiciuni cu privire la
unele facturi, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul
directorului executiv adjunct coordonator, efectuarea unei cercetări la faţa
locului, potrivit art. 56 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, la persoana impozabilă stabilită în
România care a emis factura respectivă.
9. Pe baza constatărilor
cuprinse în referatul de analiză şi, după caz, în procesul-verbal întocmit ca
urmare a cercetării la faţa locului, compartimentul de specialitate întocmeşte
Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile
neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în
România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 5 la ordin.
Decizia se întocmeşte în două exemplare, se verifică şi
se vizează de şeful compartimentului de specialitate şi se înaintează, împreună cu documentaţia,
referatul de analiză şi, după caz, procesul-verbal, spre aprobare directorului
executiv adjunct coordonator.
Deciziile de rambursare a TVA emise sunt decizii sub rezerva verificării ulterioare, potrivit art. 88 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
10. In baza datelor din evidenţa analitică pe plătitor
şi a Deciziei de rambursare a taxei pe valoarea adăugată, compartimentul de
specialitate întocmeşte Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau
Nota privind restituirea/ rambursarea unor sume,
conform formularelor aprobate.
Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau
Nota privind restituirea/rambursarea unor sume se întocmeşte în 3 exemplare, se
semnează de şeful compartimentului de specialitate şi se aprobă de directorul
executiv adjunct coordonator.
Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau
Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, aprobată, se transmite, pe bază
de borderou, compartimentului de trezorerie, în vederea efectuării compensării
şi/sau restituirii.
11. După efectuarea compensării şi/sau restituirii,
compartimentul de trezorerie transmite Serviciului de administrare a contribuabililor
nerezidenţi două exemplare ale Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale
şi/sau ale Notei privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând şi data
la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau de rambursare.
12. După operarea datelor privind soluţionarea cererii
de rambursare în evidenţa specială, Serviciul de administrare a
contribuabililor nerezidenţi arhivează dosarul solicitării.
Dosarul solicitării cuprinde:
- Cererea solicitantului;
- Referatul de analiză;
- Procesul-verbal privind
rezultatul cercetării la faţa locului, după caz;
- Decizia de rambursare;
- Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale
şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând data la care
s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau de rambursare.
13. După primirea Notei privind compensarea
obligaţiilor fiscale şi/sau a Notei privind restituirea/rambursarea unor sume
de la compartimentul de trezorerie, Serviciul de administrare a
contribuabililor nerezidenţi îl înştiinţează pe solicitant despre modul de
soluţionare a cererii, prin transmiterea Deciziei de rambursare a TVA, a Notei
privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau a Notei privind
restituirea/rambursarea unor sume, precum şi a documentaţiei care evidenţiază
taxa a cărei rambursare a fost solicitată.
Toate documentele se ştampilează de către
compartimentul de specialitate, pentru a nu fi folosite pentru cereri viitoare
de rambursare ale respectivei persoane impozabile.
ANEXA Nr. 1a)
EVIDENTA CERERILOR DE RAMBURSARE A TVA
Nr. crt.
|
Nr. de referinţă
|
Denumirea/numele şi prenumele solicitantului
|
Codul de identificare fiscală din ţara în care este stabilit
|
Numărul şi data înregistrării
cererii de
rambursare a TVA
|
Suma solicitată
|
Decizia
organului
fiscal*)
|
Suma aprobată
|
Diferenţe constatate
faţă de suma solicitată
|
Data
efectuării
compensării
şi/sau
restituirii
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
*) Se va completa cu:
A - în cazul cererilor aprobate;
R - în cazul cererilor respinse.
ANEXA Nr. 1b)
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti
Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti
Nr.
Aprobat.
Conducătorul unităţii fiscale/
Director coordonator,
................................................................
Avizat.
Şef compartiment specialitate,
................................................................
REFERAT PENTRU ANALIZA DOCUMENTARĂ
A. Date de identificare ale persoanei impozabile
Cod de identificare fiscală ........................................................................................................................................................................ ..........
Denumire
........................................................................................................................................................................ ......................................
Domiciliu fiscal
........................................................................................................................................................................ ..............................
B. Analiza documentară a cererii de rambursare
aferentă lunii/perioadei .............................................................................................. an.................
Au fost analizate următoarele documente:
In urma analizei s-au constatat următoarele:
C. Concluzii
a) Se propune aprobarea rambursării în urma analizei
documentare |_|
b) Se transmite pentru efectuarea cercetării la faţa
locului |_|
Intocmit,
............................................................
ANEXA Nr. 2*)

|
Cerere de rambursare
pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România,
stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene
|
308
|
ANUL: |_|_|_|_|
|
PERIOADA: |_|_| - |_|_|
|
DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI
|
DENUMIRE / NUME, PRENUME
|
COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA
|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
TARA DE REZIDENTĂ
|
ADRESA COMPLETĂ ÎN TARA DE REZIDENTĂ
|
|
|
COD POŞTAL
|
TELEFON
|
FAX
|
E-MAIL
|
OBIECTUL PRINCIPAL DE ACTIVITATE
|
|
|
|
|
REPREZENTARE PRIN ÎMPUTERNICIT
|
NR. ACT ÎMPUTERNICIRE
|
DATA
|
DATE DE IDENTIFICARE ALE ÎMPUTERNICITULUI
|
DENUMIRE/ NUME, PRENUME
|
COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ
|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
JUDEŢ
|
SECTOR
|
LOCALITATE
|
STRADA
|
NR.
|
BLOC
|
SC.
|
ET.
|
AP.
|
COD POŞTAL
|
TELEFON
|
FAX
|
E-MAIL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMAŢII FINANCIARE
|
SUMA SOLICITATĂ LA RAMBURSARE
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
IBAN
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
TITULARUL CONTULUI
|
CONT NUMĂRUL
|
CODUL BĂNCII
|
NUMELE BĂNCII
|
ADRESA BĂNCII
|
ORAŞUL
|
ŢARA
|
COD
|
|
|
|
|
NR. ANEXE |_|_|_|
|
NIL FACTURI |_|_|_|
|
NR. DOCUMENTE DE IMPORT |_|_|_|
|
Aţi mai avut cereri de rambursare
anterioare?
|
Da |_|
|
Nr. de referinţă al cererii anterioare
|_|_|_|_|_|_|
|
|
Nu |_|
|
|
Mă angajez sa returnez orice sumă mi-ar putea fi rambursată din
greşeală. |__|
|
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte
publice, declar următoarele:
- în perioada la care se referă actuala cerere de
rambursare, nu am efectuat livrări de bunuri sau prestări de servicii ce au
avut loc sau au fost considerate ca având loc în România, cu excepţia, după
caz a serviciilor prevăzute la pct.49 alin.(3)
lit a) şi b)din Normele metodologice de
aplicare a Titlulul VI din Codul fiscal,
- bunurile şi serviciile pentru care solicit
rambursarea taxei aferente au fost utilizate în vederea desfăşurării
activităţii mele în calitate de persoană impozabilă,
-faptul
că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete.
|
Numele persoanei care face declaraţia
|
Funcţia
|
Ştampila
|
Semnătura
|
Se completează de personalul
organului fiscal
|
Organ fiscal
|
Număr înregistrare
|
Data înregistrare |_|_| / |_|_| / |_|_|_|_|
|
Numele persoanei care a verificat
|
Cod MFP: 14.13.03.02/8
LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU CARE SE
SOLICITĂ RAMBURSAREA
|
Nr. crt.
|
Tipul*)
|
Natura bunurilor sau a serviciilor
|
Denumirea partenerului
|
Codul de identificare fiscală al
partenerului
|
Data facturii
|
Numărul facturii
|
Suma de taxă pe valoareaadăugată solicitată la rambursare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
*) A - achiziţie, I - import, S - prestări de servicii.
ANEXA Nr. 3
INSTRUCŢIUNI
pentru completarea Cererii de rambursare pentru
persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în
alt stat membru al Uniunii Europene
1. Cererea de rambursare se depune de către persoanele
impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în
scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene,
pentru rambursarea taxei facturate de alte persoane impozabile şi achitate de acestea
pentru bunurile mobile care le-au fost livrate sau serviciile care au fost
prestate în beneficiul lor în România, precum şi a taxei achitate pentru
importul bunurilor în România pe o perioadă de minimum 3 luni sau maximum un an
calendaristic ori pe o perioadă mai mică de 3 luni rămasă din anul
calendaristic.
Cererea se depune în termen de 6 luni de la încheierea
anului calendaristic în care taxa devine exigibilă.
2.1. Cererea se depune în format electronic:
- la registratura Direcţiei Generale a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti,
- la poştă, prin scrisoare recomandată.
2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic,
va fi însoţit de formularul editat de solicitant cu ajutorul programului de
asistenţă, semnat şi ştampilat, conform legii.
Formatul se editează în două exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună
cu suportul electronic;
- un exemplar se păstrează de către solicitant.
Formatul electronic al cererii se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de
Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent pe suport
electronic.
Programul de asistenţă este pus la dispoziţia
persoanelor impozabile, gratuit, de unitatea fiscală sau poate fi descărcat de
pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.
MODUL DE COMPLETARE
a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile
neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al
Uniunii Europene
Secţiunea 1
- anul la care se referă declaraţia; se înscrie cu
cifre arabe cu 4 caractere (exemplu: 2007)
- perioada aferentă operaţiunilor realizate (exemplu: pentru perioada februarie-iunie se va înscrie 02-06)
Cartuşul Date de
identificare a solicitantului conţine:
1. Denumire/nume, prenume - se înscrie, după caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei
impozabile.
2. Codul de înregistrare în scopuri de TVA - se înscrie codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA,
înscris în certificatul de înregistrare fiscală în ţara de origine a
solicitantului.
Inscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la
dreapta.
3. Se completează datele privind adresa domiciliului
fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al persoanei
impozabile.
Reprezentare prin împuternicit - în cazul în care depunerea cererii se realizează printr-un
împuternicit, se bifează căsuţa corespunzătoare şi se completează datele
referitoare la numărul şi data actului de împuternicire.
Cartuşul Date de
identificare ale împuternicitului se completează
doar în cazul în care depunerea cererii se realizează printr-un împuternicit şi
conţine:
1. Denumire/nume, prenume - se înscrie, după caz, denumirea sau numele şi prenumele
împuternicitului.
2. Codul de identificare
fiscală - se înscrie codul primit la înregistrare,
înscris în certificatul de înregistrare fiscală, sau codul numeric personal, în
cazul în care împuternicitul este persoană fizică.
Inscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la
dreapta.
3. Se completează cu datele privind adresa
domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al
împuternicitului.
Cartuşul Informaţii financiare conţine:
1. Suma solicitată la
rambursare - se înscrie suma solicitată.
Inscrierea cifrelor în casetă se realizează cu aliniere la dreapta.
2. IBAN - se va înscrie
codul IBAN al contului bancar în care se doreşte a fi transferată suma
solicitată.
3. Titularul contului - se înscrie numele
complet al titularului contului bancar.
4. Cont numărul - se înscrie numărul contului bancar în care se doreşte a fi
transferată suma solicitată.
5. Codul băncii - se înscrie codul băncii la care se află contul nominalizat mai sus.
6. Numele băncii - se înscrie numele băncii.
7. Adresa, oraşul, ţara şi codul poştal al băncii - se înscrie adresa exactă a
băncii nominalizate pentru realizarea transferului sumei solicitate.
Contul trebuie deschis la o instituţie de credit
participantă la sistemul electronic de plăţi din România sau la o instituţie de
credit din străinătate. In această situaţie, instituţia de credit unde se află
deschis contul în care urmează a se efectua plata trebuie să aibă un
corespondent în România.
Nr. anexe - se înscrie
numărul anexelor ce însoţesc cererea.
Nr. facturi - se înscrie
numărul facturilor ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei
solicitate.
Nr. documente de import -
se înscrie numărul documentelor de import ce însoţesc
cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
In cazul în care solicitantul a mai avut şi alte cereri
de rambursare anterioare, acest lucru se specifică prin bifarea căsuţei
corespunzătoare, precum şi prin specificarea numărului de referinţă repartizat
acelei cereri. In cazul în care nu a mai avut alte cereri de rambursare
anterioare, se bifează căsuţa „Nu".
Secţiunea 2
Cuprinde operaţiunile ce stau la baza sumei solicitate
şi vor fi introduse nominal toate achiziţiile şi importurile de bunuri, precum
şi prestările de servicii ce i-au fost efectuate.
Tipul - se înscrie tipul
operaţiunii. Se înscrie: A - pentru achiziţii, I - pentru import, S - pentru prestări de servicii.
Natura bunurilor sau a serviciilor - se înscrie natura bunurilor achiziţionate
sau importate ori natura serviciilor care i-au fost prestate.
Denumirea partenerului -
se înscriu numele şi prenumele sau denumirea furnizorului ori a prestatorului
de servicii.
Codul de identificare fiscală al partenerului - se înscrie codul de identificare fiscală
comunicat de către furnizor sau prestatorul de servicii.
Data facturii şi numărul facturii - se înscriu data, respectiv numărul facturii din care reiese suma
solicitată spre rambursare.
Suma de taxă pe valoarea adăugată solicitată la
rambursare - se
înscrie suma de taxă pe valoarea adăugată ce reiese din factura respectivă.
Toate sumele se înscriu în lei.
ANEXA Nr. 4
CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, utilizare şi păstrare a Cererii
de rambursare pentru persoanele impozabile
neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al
Uniunii Europene
Denumirea formularului: Cerere
de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în
România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene
Cod MF: 14.13.03.02/8
Format: A4/t1
Caracteristici de tipărire:
- se utilizează echipament informatic pentru completare
şi editare, cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie gratuit.
Se difuzează: gratuit
Se utilizează la: rambursarea
taxei pe valoarea adăugată către persoane impozabile
neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al
Uniunii Europene
Se întocmeşte de: persoanele
impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat
membru al Uniunii Europene
Circulă:
- în format electronic, la organul fiscal
competent;
- în format hârtie, în două exemplare listate, semnate
şi ştampilate, potrivit legii, din care:
- un exemplar la solicitant;
- un exemplar la organul fiscal.
Se păstrează:
- formatul electronic, în arhiva de documente
electronice;
- formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului.
ANEXA Nr. 5
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti
Serviciul de administrare a contribuabililor
nerezidenţi
Nr. înregistrare ............... data
................................
DECIZIE DE RAMBURSARE A TAXEI PE VALOAREA ADĂUGATĂ
pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în
România, stabilite în alt stat membru al Uniunii
Europene
Către: Denumire/Nume, prenume
........................................................................................................................................................................ .
Cod de identificare fiscală .......................................................................................................................................................................... ..........
Adresa: Localitatea
......................................, str.......................................
nr....., bl......, ap......, etaj .......,
judeţul/sectorul ....................................
In baza art. 1472
alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare, şi a art. 83 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile
neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite
în alt stat membru al Uniunii Europene, pentru perioada
.........................................................., înregistrată cu nr.............................. din
..................................... cu numărul de referinţă
................................. şi a analizei/cercetării la faţa locului efectuate în perioada
......................................., se stabileşte taxa pe valoarea
adăugată de rambursat, astfel:
TVA solicitată la rambursare
.......................... lei
TVA aprobată la rambursare ............................ lei
TVA respinsă la rambursare
............................ lei
Motivul de fapt
.............................................................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................................................
Temeiul de drept
Act normativ:
..........................................................., art......
paragraful .............. pct....... lit......
alin..........................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută
la art. 111, 112 sau 113, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea
adăugată poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data comunicării,
sub sancţiunea decăderii, la organul fiscal competent, potrivit art. 179 alin.
(1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
Aprobat
Funcţia.............................................
(Nume, prenume).............................
(Data)...............................................
(Semnătura).....................................
Verificat
Funcţia.............................................
(Nume, prenume).............................
(Data)...............................................
(Semnătura).....................................
Intocmit
Funcţia.............................................
(Nume, prenume).............................
(Data)...............................................
(Semnătura).....................................
Cod MFP: 14.13.02.02/08