ORDIN
Nr. 544 din 6 mai 2004
privind aprobarea Normelor metodologice de evaluare pentru acreditarea
cabinetelor medicale
ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 450 din 19 mai 2004
Avand in vedere prevederile art. 3 alin. (1) lit. e), art. 30 lit. a) si
ale art. 37 alin. (1) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002
privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de
sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 17 alin. (1)
lit. e) si ale art. 30 alin. (1) din Contractul-cadru privind conditiile
acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de
sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.485/2003,
vazand Referatul de aprobare al Directiei generale asistenta medicala nr.
OB.5.211/2004,
in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 743/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si
completarile ulterioare,
ministrul sanatatii emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice de evaluare pentru acreditarea cabinetelor
medicale, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prevederile prezentului ordin se aplica in cazul cabinetelor medicale care
stabilesc relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate.
Art. 3
Directia generala asistenta medicala din cadrul Ministerului Sanatatii,
Directia acreditare si Directia norme de contractare si relatii cu furnizorii -
marketing din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, precum si casele
de asigurari de sanatate judetene, a municipiului Bucuresti, Casa de Asigurari
de Sanatate a Armatei, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii
Judecatoresti si Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului vor duce la indeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 4
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sanatatii,
Ovidiu Brinzan
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de evaluare pentru acreditarea cabinetelor medicale
CAP. 1
Comisiile de acreditare a cabinetelor medicale
Art. 1
(1) In procesul de acreditare a cabinetelor medicale intra numai cabinetele
medicale care functioneaza in circuit deschis, inregistrate in registrul unic
al cabinetelor medicale, si care sunt organizate conform Ordonantei Guvernului
nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale, aprobata
cu modificari prin Legea nr. 629/2001, cu modificarile ulterioare.
(2) Punctele de lucru ale cabinetelor medicale se acrediteaza conform standardelor
si metodologiei aplicate cabinetelor medicale.
(3) In prezentele norme metodologice, casele de asigurari de sanatate
judetene, Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti, Casa de
Asigurari de Sanatate a Armatei, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si
Autoritatii Judecatoresti, precum si Casa de Asigurari de Sanatate a
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului sunt denumite case
de asigurari de sanatate.
(4) In prezentele norme metodologice, comisiile judetene de acreditare a
cabinetelor medicale, Comisia de acreditare a cabinetelor medicale a
municipiului Bucuresti, Comisia de acreditare a cabinetelor medicale din
sistemul armatei, ordinii publice, sigurantei nationale si autoritatii
judecatoresti si Comisia de acreditare a cabinetelor medicale din sistemul
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului sunt denumite
comisii de acreditare a cabinetelor medicale.
Art. 2
Acreditarea cabinetelor medicale se face de catre comisiile judetene de
acreditare a cabinetelor medicale, respectiv de catre Comisia de acreditare a
cabinetelor medicale a municipiului Bucuresti, in functie de judetul unde se
afla cabinetul medical.
Art. 3
Casa de Asigurari de Sanatate a Armatei, Ordinii Publice, Sigurantei
Nationale si Autoritatii Judecatoresti, precum si Casa de Asigurari de Sanatate
a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului isi organizeaza
comisii de acreditare proprii pentru a evalua numai cabinetele medicale aflate
in contract exclusiv cu aceste case de asigurari.
Art. 4
Pentru cabinetele medicale care doresc sa incheie contracte de furnizare de
servicii cu mai multe case de asigurari de sanatate sau sunt deja acreditate
prin comisiile judetene de acreditare, Casa de Asigurari de Sanatate a Armatei,
Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si,
respectiv, Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului iau in considerare acreditarile emise de comisiile
judetene de acreditare a cabinetelor medicale si Comisia de acreditare a
cabinetelor medicale a municipiului Bucuresti.
Art. 5
Casele de asigurari de sanatate judetene, in caz ca doresc sa incheie
contracte cu cabinete medicale din alt judet, vor lua in considerare
acreditarile emise de comisiile judetene de acreditare a cabinetelor medicale,
respectiv de Comisia de acreditare a cabinetelor medicale a municipiului
Bucuresti, din judetul in care se afla cabinetul medical.
Art. 6
Subcomisia Nationala de Acreditare a Cabinetelor Medicale este infiintata
in baza deciziei comune a presedintelui Casei Nationale de Asigurari de
Sanatate, a presedintelui Colegiului Medicilor din Romania, a presedintelui
Colegiului Farmacistilor din Romania si a presedintelui Ordinului Asistentilor
Medicali din Romania, ca parte a Comisiei Nationale de Acreditare in Sistemul
Asigurarilor de Sanatate.
Art. 7
Comisiile judetene de acreditare a cabinetelor medicale, respectiv Comisia
de acreditare a cabinetelor medicale a municipiului Bucuresti, Comisia de
acreditare a cabinetelor medicale din sistemul armatei, ordinii publice,
sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti, respectiv Comisia de
acreditare a cabinetelor medicale din sistemul Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, sunt infiintate in baza deciziei presedintelui
Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, a presedintelui Colegiului Medicilor
din Romania, a presedintelui Colegiului Farmacistilor din Romania si a
presedintelui Ordinului Asistentilor Medicali din Romania si sunt subordonate
Subcomisiei Nationale de Acreditare a Cabinetelor Medicale, denumita in
continuare SCNACM.
CAP. 2
Etapele procesului de acreditare
Art. 8
In vederea acreditarii sunt parcurse urmatoarele etape:
a) cabinetul medical care solicita acreditarea face o cerere, al carei
model este prevazut in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, adresata
comisiilor de acreditare prevazute la art. 7;
b) comisiile de acreditare a cabinetelor medicale desemneaza prin
dispozitii scrise, al caror model este prevazut in anexa nr. 2 la prezentele
norme metodologice, 2 evaluatori care viziteaza cabinetul medical pentru a
constata in ce masura acesta corespunde standardelor de acreditare stabilite de
SCNACM;
c) rezultatul evaluarii este consemnat intr-un raport de evaluare al carui
model este prevazut in anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice, care are
atasata grila de scoruri corespondente standardelor, completata de catre
evaluatori, conform scalei de evaluare prevazute in anexa nr. 4 la prezentele
norme metodologice, grila de scor care se depune la serviciul/compartimentul
care se ocupa cu acreditarea cabinetelor medicale din cadrul caselor de
asigurari de sanatate;
d) in cadrul serviciului/compartimentului care se ocupa cu acreditarea
cabinetelor medicale din cadrul fiecarei case de asigurari de sanatate se
agrega scorurile din grila de scor conform regulilor de agregare stabilite de
SCNACM si se intocmeste fisa de evaluare sintetica aprobata de aceasta;
e) fisa de evaluare sintetica (primita sub semnatura de la persoana care a
elaborat-o), avand anexata cererea de acreditare (al carei numar corespunde cu
numarul vizitei de evaluare, precum si cu cel al fisei de evaluare sintetica),
este analizata de catre o comisie de acreditare a cabinetelor medicale dintre
cele mentionate la art. 7, iar aceasta comisie emite certificatul de acreditare
a cabinetului medical (al carui model este prevazut in anexa nr. 5 la
prezentele norme metodologice) sau, dupa caz, certificatul de acreditare
provizorie (al carui model este prevazut in anexa nr. 6 la prezentele norme
metodologice), respectiv notificarea de neacreditare (al carei model este
prevazut in anexa nr. 7 la prezentele norme metodologice).
CAP. 3
Evaluarea cabinetului medical
Art. 9
Persoanele desemnate sa evalueze cabinetul medical, denumite in continuare
evaluatori, trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte in mod cumulativ:
a) sa fie angajati ai caselor de asigurari de sanatate, insa nu in cadrul
serviciului audit al acesteia;
b) sa fie medici sau asistenti medicali;
c) sa aiba experienta de lucru in sistemul sanitar de minimum 2 ani;
d) sa nu lucreze si sa nu faca parte din conducerea vreunui cabinet medical;
e) sa se angajeze in scris, printr-o declaratie de compatibilitate al carei
model este prevazut in anexa nr. 8 la prezentele norme metodologice, pentru a
se evita conflictele de interese.
Art. 10
Evaluatorii sunt raspunzatori de evaluarea corecta si de pastrarea
confidentialitatii datelor, in caz contrar fiind pasibili de sanctiuni
disciplinare si administrative, la propunerea comisiei de acreditare a
cabinetelor medicale care a constatat incorectitudinea.
Art. 11
Evaluatorii primesc din partea comisiei de acreditare a cabinetelor
medicale unde s-a depus cererea de acreditare de catre cabinetul medical o
dispozitie pentru vizita de evaluare a acestuia (anexa nr. 2 la prezentele
norme metodologice).
Art. 12
Vizita de evaluare a cabinetului medical se desfasoara astfel:
a) conform unei programari stabilite cu respectivul cabinet medical, nu mai
tarziu de 30 de zile lucratoare de la depunerea cererii de acreditare de catre
acesta;
b) programarea vizitelor de evaluare se va face de preferinta in ordinea
depunerii cererilor sau astfel incat timpul de lucru al evaluatorilor sa fie
folosit cat mai eficient;
c) vizitele de evaluare au loc numai in zilele lucratoare;
d) evaluatorii sunt desemnati din cadrul casei de asigurari de sanatate de
catre presedintele-director general al acesteia;
e) evaluatorii au o copie de pe cererea de acreditare depusa de cabinetul
medical si completeaza pe parcursul vizitei o grila de scor corespondenta
standardelor, conform scalei de evaluare;
f) reprezentantul legal al cabinetului medical contrasemneaza un raport de
evaluare (anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice) care are atasata grila
de scor;
g) orice stersaturi pe documentele completate in cursul evaluarii trebuie
semnate de evaluator si de reprezentantul legal al cabinetului medical pentru a
fi luate in considerare;
h) grilele de scor nu contin date de identificare directa a cabinetului
medical (nume, adresa), ci numai un numar care este numarul vizitei de evaluare;
i) serviciul/compartimentul care se ocupa de cabinetele medicale din cadrul
casei de asigurari de sanatate tine un registru la care are acces numai seful
acestuia si in care sunt consemnate cererile de acreditare, precum si numarul
vizitei de evaluare aferente;
j) dupa vizita de evaluare evaluatorul preda raportul de evaluare impreuna
cu grila de scor, sub semnatura, persoanei din cadrul casei de asigurari de
sanatate, desemnata pentru agregarea datelor.
CAP. 4
Elaborarea fisei de evaluare sintetica
Art. 13
Fisa de evaluare sintetica se alcatuieste prin agregarea datelor rezultate
din vizita de evaluare, la nivelul serviciului/compartimentului care se ocupa
de cabinetele medicale din cadrul casei de asigurari de sanatate.
Art. 14
Personalul care efectueaza agregarea datelor este desemnat de directorul
general al casei de asigurari de sanatate respective si trebuie sa
indeplineasca urmatoarele cerinte in mod cumulativ:
a) sa fie angajat al casei de asigurari;
b) sa nu aiba parti sociale, sa nu lucreze nici el si nici rudele ori
afinii lui pana la gradul al doilea inclusiv la cabinete medicale;
c) sa nu mai indeplineasca nici un fel de alte activitati in cadrul
procesului de acreditare a cabinetelor medicale;
d) sa completeze pe propria raspundere o declaratie de compatibilitate, in
care se mentioneaza ca este responsabil de prelucrarea in conditii de
confidentialitate a datelor primite de la evaluatori sub semnatura, conform
modelului prevazut in anexa nr. 9 la prezentele norme metodologice.
Art. 15
Agregarea datelor se efectueaza conform regulilor de agregare aprobate de
SCNACM si puse in aplicare de serviciul/compartimentul care se ocupa de
cabinetele medicale din cadrul casei de asigurari de sanatate, in urma careia
se intocmeste fisa de evaluare sintetica ce se inainteaza sub semnatura
secretarului comisiei de acreditare a cabinetelor medicale.
Art. 16
Agregarea datelor se face potrivit unui algoritm elaborat de Directia
acreditare din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, respectand
cerintele de mai jos:
a) prelucrarea datelor se face in programul Excel;
b) pentru fiecare vizita de evaluare exista un fisier separat;
c) persoana care agrega datele va pastra fiecare agregare a datelor
corespunzatoare evaluarii unui cabinet medical, sub forma unui fisier
electronic avand ca element de identificare numarul vizitei de evaluare;
d) fisierele cu fiecare agregare vor fi pastrate si pe suport hartie;
e) identificarea fiselor de evaluare se face dupa numarul vizitei, care
este singurul element de identificare.
CAP. 5
Decizia de acreditare
Art. 17
Decizia de acreditare este ultima etapa a procesului de acreditare. Pe baza
acesteia comisia de acreditare a cabinetelor medicale emite certificatul de
acreditare sau, dupa caz, certificatul de acreditare provizorie, respectiv
notificarea de neacreditare.
Art. 18
Decizia de acreditare se ia de catre comisia de acreditare a cabinetelor
medicale in urma analizei fisei de evaluare sintetica, conform regulilor
prevazute la art. 19 - 32.
Art. 19
Cabinetul medical se acrediteaza, primind documentul aferent (anexa nr. 5
la prezentele norme metodologice), numai daca la toate grupele de standarde,
precum si la standardele independente din fisa de evaluare sintetica nota
obtinuta este 5.
Art. 20
Cabinetul medical se acrediteaza provizoriu pe o perioada de 6 luni,
primind documentul aferent (anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice), daca
a obtinut la toate standardele independente nota 5 si la fiecare dintre grupele
de standarde (de la I la VI) cel putin nota 4.
Art. 21
La primirea acreditarii provizorii reprezentantul legal al cabinetului
medical poate solicita o noua vizita de evaluare la o data care nu va depasi
data de expirare a acreditarii provizorii.
Art. 22
Daca se constata in urma celei de-a doua vizite de evaluare ca respectivul
cabinet medical nu a facut remedierile necesare pentru a satisface standardele,
in perioada de acreditare provizorie, cabinetul medical nu se acrediteaza,
primind notificare de neacreditare. Acreditarea provizorie inceteaza cu data
zilei urmatoare emiterii notificarii de neacreditare.
Art. 23
Acreditarea provizorie nu poate fi urmata de o alta acreditare provizorie.
Art. 24
Cabinetul medical nu se acrediteaza daca nu sunt indeplinite conditiile
mentionate la art. 19, 20 si 22, caz in care acesta primeste o notificare
scrisa (anexa nr. 7 la prezentele norme metodologice) din partea comisiei de
acreditare a cabinetelor medicale, prin care se comunica motivele neacreditarii
(standardele neindeplinite), precum si faptul ca respectivul cabinet medical nu
poate fi evaluat mai devreme de 3 luni de la data notificarii neacreditarii.
Art. 25
In urma deciziei privind acreditarea, atat certificatele de acreditare,
certificatele de acreditare provizorie, cat si notificarile de neacreditare se
transmit in original, prin scrisoare recomandata, cabinetului medical si in
copie, in aceeasi zi, serviciului contractare al casei de asigurari de sanatate
reprezentate in comisia de acreditare respectiva.
Art. 26
Certificatele de acreditare, certificatele de acreditare provizorie, precum
si notificarile de neacreditare, emise de comisiile de acreditare a cabinetelor
medicale, sunt valabile din ziua urmatoare datei emiterii acestora si anuleaza
acreditarea curenta sau acreditarea provizorie curenta, emisa pentru cabinetul
medical respectiv, dupa caz.
Art. 27
In vederea luarii deciziei de acreditare, comisiile de acreditare a
cabinetelor medicale urmeaza procedura de mai jos:
a) analizeaza fisa de evaluare sintetica si pe baza ei emit certificatul de
acreditare, certificatul de acreditare provizorie, respectiv notificarea de
neacreditare, dupa caz;
b) identifica respectivul cabinet medical pentru care se elibereaza
certificatul de acreditare, certificatul de acreditare provizorie, respectiv
notificarea de neacreditare, dupa caz.
Art. 28
Acreditarea se acorda pentru o perioada de maximum 2 ani, fara de a depasi
termenul de valabilitate a unui document in baza caruia s-a facut acreditarea.
Art. 29
Acreditarea provizorie se acorda pentru o perioada de maximum 6 luni, fara
a depasi termenul de valabilitate a unui document in baza caruia s-a facut
acreditarea.
Art. 30
In situatia in care, ulterior evaluarii, exista o sesizare scrisa catre
comisia de acreditare a cabinetelor medicale, insa nu anonima, prin care se
semnaleaza ca cel putin unul dintre standardele de acreditare nu mai este
indeplinit de catre un cabinet medical, se face o verificare de catre comisia
de acreditare a cabinetelor medicale respectiva (printr-o vizita de evaluare,
in termen de 7 zile lucratoare), desemnandu-se alti evaluatori decat cei care au
efectuat evaluarea initiala. In urma noii evaluari se emite o noua decizie de
acreditare, acreditare provizorie sau notificare de neacreditare, care
corespunde situatiei prezente. Refuzul cabinetului medical de a primi vizita de
evaluare in situatia mentionata mai sus duce la emiterea unei notificari de
neacreditare de catre comisia de acreditare a cabinetelor medicale.
Art. 31
Comisiile de acreditare a cabinetelor medicale pastreaza un dosar pentru
fiecare cabinet medical care a solicitat acreditarea si care contine
urmatoarele documente:
- cerere de acreditare depusa de cabinetul medical;
- dispozitie pentru vizita de evaluare;
- raport de evaluare;
- grila de scor;
- fisa de evaluare sintetica;
- copie de pe autorizatia sanitara de functionare eliberata de directia de
sanatate publica sau declaratie pe propria raspundere pentru cabinetele de
medicina de familie;
- copii de pe autorizatiile de libera practica ale medicilor, asistentilor
medicali si celuilalt personal de specialitate din cabinetul medical;
- copie de pe certificatul de acreditare, certificatul de acreditare
provizorie sau notificarea de neacreditare, dupa caz.
Art. 32
Casele de asigurari de sanatate pot incheia contracte de furnizare de
servicii numai cu cabinete medicale acreditate; contractul de furnizare de
servicii nu poate depasi durata acreditarii.
CAP. 6
Procedura de contestare
Art. 33
Cabinetele medicale pot contesta acreditarea provizorie sau notificarea de
neacreditare emisa de comisiile de acreditare a cabinetelor medicale prevazute
la art. 7, la SCNACM. Contestatiile trimise de cabinetele medicale la SCNACM
vor fi insotite de o copie a acreditarii provizorii, cu mentionarea motivelor
pentru care furnizorul a obtinut numai acreditare provizorie, respectiv de o
copie a notificarii de neacreditare.
Art. 34
SCNACM va lua o decizie care va fi comunicata cabinetului medical si
comisiei de acreditare a cabinetelor medicale a carei decizie a fost
contestata, in termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea
contestatiei; in acest interval SCNACM ia toate masurile in vederea
solutionarii contestatiei, inclusiv prin solicitarea unor documente
suplimentare pe care le considera necesare si prin investigatii la fata locului,
daca este cazul.
ANEXA 1
la normele metodologice
Domnule Presedinte,
Subsemnatul ......................................., reprezentant legal al
cabinetului medical ................, aflat la adresa: str. ...................
nr. ..., localitatea ............, judetul .............., cod fiscal
........., telefon ................., solicit acreditarea cabinetului medical
sus-numit/punctului de lucru .................................... al
cabinetului medical ..........................., situat la adresa
........................., localitatea ...................., pentru a intra in
relatie contractuala cu Casa de Asigurari de Sanatate a Judetului
........................ .
Ma oblig prin prezenta sa furnizez evaluatorilor desemnati de Comisia
judeteana de acreditare a cabinetelor medicale informatiile si documentele
necesare evaluarii cabinetului medical/punctului de lucru, precum si acces
liber in spatiile acestuia.
Cabinetul medical are urmatoarele spatii:
...........................................................................
..........................................................................,
in suprafata totala de ......... mp.
Cabinetul are urmatoarele puncte de lucru:
...........................................................................
......................................................................... .
Cabinetul medical are ca titular pe ..................................... .
In punctul de lucru al cabinetului medical isi desfasoara activitatea ca
titular ........................................, care se legitimeaza cu BI/CI
seria .... nr. ................. si are contractul individual de munca nr.
........................*1).
In cabinetul medical lucreaza urmatoarele persoane:
..........................., in functia de ......................, conform
Contractului individual de munca nr. ............;
..........................., in functia de ......................, conform
Contractului individual de munca nr. ............;
..........................., in functia de ......................, conform
Contractului individual de munca nr. ............;
..........................., in functia de ......................, conform
Contractului individual de munca nr. ............;
..........................., in functia de ......................, conform
Contractului individual de munca nr. ............;
..........................., in functia de ......................, conform
Contractului individual de munca nr. ............;
..........................., in functia de ......................, conform
Contractului individual de munca nr. ........... .
Data ...................... Semnatura
.....................
Domnului presedinte al Comisiei de acreditare a cabinetelor medicale a
judetului ............. .
NOTA:
Spatiile punctate se completeaza cu majuscule, iar spatiile libere se bareaza.
------------
*1) Cu exceptia cazului in care exista un singur medic titular si nu are
contract individual de munca.
ANEXA 2
la normele metodologice
Nr. ..........................
Data .........................
Judetul ......................
COMISIA JUDETEANA DE ACREDITARE A CABINETELOR MEDICALE
DISPOZITIE
pentru vizita de evaluare a cabinetelor medicale in vederea acreditarii in
sistemul asigurarilor sociale de sanatate
Se numeste domnul/doamna ...............................................,
care se legitimeaza cu BI/CI seria .... nr. ..............., si domnul/doamna
..............................................., care se legitimeaza cu BI/CI
seria ... nr. ..............., pentru a efectua vizita de evaluare nr. ......
la cabinetul medical/punctul de lucru
.......................................... al cabinetului medical
...................................., cu adresa:
................................., localitatea ........................, la
data ............ . Au primit in acest scop grila de scor nr.
..................... .
Presedinte,
.....................
Am luat cunostinta.
Evaluator,
........................
Am luat cunostinta.
Evaluator,
........................
ANEXA 3
la normele metodologice
COMISIA JUDETEANA DE ACREDITARE A CABINETELOR MEDICALE
RAPORT DE EVALUARE
Subsemnatul/Subsemnata ...................................., evaluator al
Comisiei de acreditare a cabinetelor medicale a judetului ..................,
si subsemnatul/subsemnata ..........................., evaluator al Comisiei de
acreditare a cabinetelor medicale a judetului ......................, desemnati
prin dispozitia de evaluare nr. .............. sa efectuam vizita de evaluare
nr. .............., am efectuat aceasta vizita la adresa indicata, la data
.............. si am completat grila de scor nr. ............, aferenta
dispozitiei pentru vizita de evaluare. Evaluarea a fost efectuata in prezenta
conducatorului cabinetului medical/punctului de lucru, domnul/doamna
...................................................., iar rezultatele acesteia
sunt consemnate in grila de scor nr. ......... atasata la prezentul raport de
evaluare.
Conducator al cabinetului medical/punctului de lucru
....................... al cabinetului medical,
Semnatura .....................
Stampila cabinetului medical/punctului de lucru .....................
Evaluator
.................
Semnatura
.................
Evaluator .................
Semnatura
.................
Data ...................
ANEXA 4
la normele metodologice
SCALA DE EVALUARE
pentru acreditarea cabinetelor medicale
__________________________________________________
| Cod | Caracter | Interpretare | Scor |
|_____|_______________|___________________|________|
| L | Logica | da/nu | 5/1 |
|_____|_______________|___________________|________|
| C | Cantitativa | 100% | 5 |
|_____|_______________|___________________|________|
| | | 90 - 99% | 4 |
|_____|_______________|___________________|________|
| | | 70 - 89% | 3 |
|_____|_______________|___________________|________|
| | | 50 - 69% | 2 |
|_____|_______________|___________________|________|
| | | mai putin de 50% | 1 |
|_____|_______________|___________________|________|
ANEXA 5
la normele metodologice
COMISIA DE ACREDITARE A CABINETELOR MEDICALE A JUDETULUI ..................
CERTIFICAT DE ACREDITARE
Cabinetul medical ......................................................../
Punctul de lucru .......................................... al cabinetului
medical ........................................, cu adresa: judetul (sectorul)
.................., localitatea .................., str.
....................... nr. ..., cu autorizatia de functionare nr. ..... din
...................., emisa de ............................................,
este acreditat pana la data de ..........................
Data ......................
Presedinte
...................
ANEXA 6
la normele metodologice
COMISIA DE ACREDITARE A CABINETELOR MEDICALE A JUDETULUI ..................
CERTIFICAT DE ACREDITARE PROVIZORIE
Cabinetul medical ......................................................../
Punctul de lucru .......................................... al cabinetului
medical ........................................., cu adresa: judetul
(sectorul) ................., localitatea ....................., str.
..................... nr. ..., cu autorizatia de functionare nr. ..... din
...................., emisa de ................................., este acreditat
provizoriu pana la data de ..........................
Data ......................
Presedinte
...................
ANEXA 7
la normele metodologice
COMISIA DE ACREDITARE A CABINETELOR MEDICALE A JUDETULUI ..................
NOTIFICARE DE NEACREDITARE
Comisia de acreditare a cabinetelor medicale a judetului
................... a analizat fisa de evaluare sintetica aferenta vizitei de
evaluare nr. ....., incheiata in urma vizitei de evaluare efectuate la data de
..............., referitoare la cabinetul medical/punctul de lucru
.............................. al cabinetului medical
....................................., cu adresa ...............................,
avand ca reprezentant legal pe ..............., si a hotarat sa emita prezenta
notificare de neacreditare pentru ca acest cabinet medical/punct de lucru nu a
indeplinit in masura adecvata standardele pentru acreditare, dupa cum urmeaza*1):
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Prezenta notificare de neacreditare se aduce la cunostinta cabinetului
medical/punctului de lucru prin scrisoare recomandata si casei de asigurari de
sanatate. Cabinetul medical/punctul de lucru poate face contestatie impotriva
prezentei notificari de neacreditare la Subcomisia Nationala de Acreditare a
Cabinetelor Medicale, mentionand motivele pentru care nu este de acord cu
prezenta notificare de neacreditare. Cabinetul medical/punctul de lucru poate
fi evaluat la cerere dupa 90 de zile de la emiterea prezentei notificari.
Presedintele Comisiei de acreditare a cabinetelor medicale
a judetului ...........................
.......................................................
Data ......................
------------
*1) Se mentioneaza standardele sau grupele de standarde neindeplinite de
cabinetul medical/punctul de lucru.
ANEXA 8
la normele metodologice
COMISIA DE ACREDITARE A CABINETELOR MEDICALE A JUDETULUI ..................
DECLARATIE DE COMPATIBILITATE
Subsemnatul/Subsemnata ...................................,
angajat/angajata al/a casei de asigurari de sanatate a judetului
.............................., propus/propusa ca evaluator pentru acreditarea
cabinetelor medicale, cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal, privind
falsul in declaratii, declar pe propria raspundere ca indeplinesc toate
conditiile prevazute de art. 9 din Normele metodologice de evaluare pentru
acreditarea cabinetelor medicale, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii
nr. 544/2004. Ma oblig sa solicit incetarea calitatii de evaluator pentru
acreditarea cabinetelor medicale in cazul in care conditiile de mai sus nu mai
sunt satisfacute.
Semnatura
.....................
Data ......................
ANEXA 9
la normele metodologice
COMISIA DE ACREDITARE A CABINETELOR MEDICALE A JUDETULUI ..................
DECLARATIE DE COMPATIBILITATE PENTRU AGREGAREA DATELOR
Subsemnatul/Subsemnata ...................................................,
angajat/angajata al/a casei de asigurari de sanatate a judetului
.............., propus/propusa pentru a efectua agregarea datelor si a elabora
fisa de evaluare sintetica in cadrul procesului de acreditare a cabinetelor
medicale, cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal, privind falsul in
declaratii, declar pe propria raspundere ca indeplinesc toate conditiile
prevazute de art. 14 din Normele metodologice de evaluare pentru acreditarea
cabinetelor medicale, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 544/2004.
Ma oblig sa solicit incetarea activitatii ca persoana desemnata pentru a
efectua agregarea datelor in cadrul acreditarii cabinetelor medicale in cazul
in care conditiile de mai sus nu mai sunt satisfacute si sa pastrez
confidentialitatea datelor si a formatului de agregare.
Semnatura
.....................
Data ......................