ORDIN Nr. 606
din 5 septembrie 2008
pentru aprobarea Normelor de
aplicare a art. 93 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 650 din 12 septembrie 2008
Văzând Referatul de aprobare nr. E.N. 9.210 al
subsecretarului de stat din Ministerul Sănătăţii Publice,
în temeiul prevederilor art. 93 alin. (51) şi (52) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 862/2006
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu
modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificării prin Legea nr.
15/2008,
ministrul sănătăţii publice şi ministrul internelor
şi reformei administrative emit următorul ordin:
Art. 1. - (1) In sensul prezentului ordin, prin sintagma
ambulanţe şi autospeciale aflate în dotarea
SMURD se înţelege toate mijloacele aflate în
dotarea SMURD, indiferent de instituţia în exploatarea sau în proprietatea
căreia se află mijlocul de intervenţie.
(2) Autospecialele de intervenţie SMURD pot fi în
proprietatea sau în exploatarea UPU-SMURD din cadrul unui spital judeţean sau
regional, a structurilor aparţinând Inspectoratului General pentru Situaţii de
Urgenţă, a Inspectoratului de Aviaţie al Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative sau a serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă din
cadrul autorităţilor publice locale.
Art. 2. - Cheltuielile de personal propriu unităţii de
primire a urgenţelor care participă la intervenţii SMURD, prevăzute la art. 93
alin. (51) lit. a)
din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare lege, includ:
a) cheltuieli de personal pentru medicii din structura
UPU-SMURD care deservesc echipajele SMURD, pentru plata gărzilor şi a
indemnizaţiilor de zbor, dacă este cazul;
b) cheltuieli de personal pentru asistenţii medicali
din structura UPU-SMURD care participă la activitatea ambulanţelor de terapie
intensivă mobilă SMURD, pentru efectuarea turelor şi a orelor suplimentare,
dacă este cazul;
c) cheltuieli de personal pentru asistenţii medicali
din structura UPU-SMURD care participă la activitatea ambulanţelor de
intervenţie aeriană ale SMURD, pentru efectuarea turelor şi a orelor
suplimentare, dacă este cazul;
d) cheltuieli de personal pentru conducătorii auto angajaţi în cadrul UPU-SMURD pentru a deservi
următoarele activităţi:
(i) conducerea autospecialelor pentru medic de urgenţă aflate în dotarea UPU-SMURD, în cazul în care nu este asigurat un conducător auto paramedic din cadrul ISU;
(ii) conducerea autospecialelor de transport neonatal
aflate în dotarea UPU-SMURD;
(iii) conducerea autospecialelor aflate în dotarea
UPU-SMURD pentru activitatea de coordonare medicală regională a SMURD.
Art. 3. - (1) Cheltuielile cu medicamente şi materiale
sanitare pentru echipajele de terapie intensivă mobilă şi de prim ajutor
calificat, prevăzute la art. 93 alin. (51) lit. b) din lege, includ medicamentele şi materialele sanitare
din dotarea standard a echipajelor SMURD, în conformitate cu dispoziţiile
Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al ministrului internelor şi
reformei administrative nr. 1.092/1.500/2006 privind stabilirea competenţelor
şi atribuţiilor echipajelor publice de intervenţie de diferite niveluri în faza
prespitalicească, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 982 din 8 decembrie 2006.
(2) Medicamentele şi materialele sanitare prevăzute la
alin. (1) se asigură lunar sau ori de câte ori este nevoie în vederea
asigurării continuităţii activităţii echipajelor SMURD prin farmacia cu circuit
închis a spitalului cu structură UPU-SMURD, respectiv prin depozitul de
materiale sanitare.
(3) Inregistrarea consumului de medicamente şi
materiale sanitare prevăzute la alin. (1) se face conform centralizatorului
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
(4) Centralizatorul prevăzut la alin. (3) se întocmeşte
de şeful de echipaj SMURD. La centralizator se anexează copiile fişelor de
prespital care justifică medicamentele şi materialele solicitate, inclusiv cantitativ.
(5) Centralizatorul prevăzut la alin. (3) se predă
asistentului-şef al UPU-SMURD, care are obligaţia de a-l verifica şi de a-l
supune aprobării medicului-şef al UPU-SMURD şi medicului coordonator SMURD,
dacă acesta diferă de medicul-sef UPU-SMURD.
Art. 4. - (1) Cheltuielile de transmisii date pentru
echipajele de terapie intensivă mobilă şi de prim ajutor calificat, prevăzute
la art. 93 alin. (51)
lit. c) din lege, includ:
a) serviciile de transmisii date necesare transmiterii
datelor de monitorizare a funcţiilor vitale ale
pacientului din ambulanţele aflate în structura SMURD la centrele regionale de
recepţie şi analiză;
b) serviciile de transmisii date între autospecialele
de intervenţie şi dispeceratele integrate sau cele medicale.
(2) Serviciile prevăzute la
alin. (1) pot fi asigurate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în baza
unui protocol încheiat cu Ministerul Sănătăţii Publice, şi/sau de operatori de
telefonie mobilă, prin achiziţie publică organizată la nivel naţional.
Art. 5. - (1) Cheltuielile de
întreţinere şi verificare a echipamentelor medicale pentru echipajele de
terapie intensivă mobilă şi de prim ajutor calificat, prevăzute la art. 93
alin. (51) lit. d)
din lege, includ:
a) întreţinerea şi verificarea periodică a
echipamentelor şi aparatelor aflate în dotarea echipajelor SMURD;
b) reparaţiile pentru echipamentele şi aparatele
aflate în dotarea echipajelor SMURD;
c) înlocuirea temporară a echipamentelor defecte până
la finalizarea reparaţiilor necesare, acolo unde acest lucru este posibil.
(2) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) pot fi angajate
numai în urma contractării serviciilor necesare întreţinerii şi verificării echipamentelor
si aparatelor aflate în dotarea echipajelor SMURD.
Art. 6. - (1) Cheltuielile de asigurare a mijloacelor
de intervenţie necesare echipajelor de terapie intensivă mobilă şi de prim
ajutor calificat, prevăzute la art. 93 alin. (51) lit. e) din lege, includ costul asigurărilor CASCO pentru
ambulanţele şi autospecialele din dotarea echipajelor SMURD, incluzând, pe
lângă asigurarea autospecialei, următoarele cheltuieli efectuate cu:
a) asigurarea aparatelor şi echipamentelor din dotarea
ambulanţelor şi autospecialelor SMURD;
b) asigurarea echipajului din ambulanţele sau autospecialele aflate în dotarea SMURD, precum şi a
pacienţilor transportaţi de respectivele ambulanţe.
(2) Asigurările prevăzute la alin. (1) sunt încheiate
cu societăţi de asigurare înfiinţate conform legii, cu respectarea
dispoziţiilor legale privind achiziţiile publice.
Art. 7. - (1) Cheltuielile de funcţionare şi
întreţinere a mijloacelor de intervenţie a echipajelor de prim ajutor calificat
care funcţionează în sistemul SMURD, în structura serviciilor publice voluntare
pentru situaţii de urgenţă, prevăzute la art. 93 alin. (51) lit. f) din lege, includ:'
a) medicamente şi materiale sanitare, cu respectarea
procedurii prevăzute la art. 3;
b) transmisii date, aşa cum este prevăzut la art. 4;
c) întreţinerea şi verificarea echipamentelor medicale,
aşa cum este p'revăzut'la art. 5;
d) asigurările CASCO;
e) combustibilii, lubrifianţii şi întreţinerea
mijlocului de intervenţie.
(2) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. d) şi e)
pot fi cofinanţate şi din bugetele locale în baza unor protocoale de colaborare
încheiate între spitalul în structura căruia se află respectiva unitate de
primire a urgenţelor care coordonează activitatea medicală din cadrul SMURD,
primăria sau consiliul judeţean implicat şi inspectoratul pentru situaţii de
urgenţă din judeţul respectiv sau al municipiului Bucureşti.
Art. 8. - Cheltuielile cu medicamente şi'materiale
sanitare, precum şi cheltuielile de întreţinere şi verificare a echipamentelor
medicale pentru autospecialele de intervenţie la accidente colective şi
calamităţi, prevăzute la art. 93 alin. (51) lit. g) din lege, includ cheltuielile prevăzute la art. 3,
respectiv la art. 5.
Art. 9. - Cheltuielile de funcţionare şi întreţinere
ale autospecialei/autospecialelor utilizate în cadrul structurii de coordonare
şi intervenţie medicală regională a SMURD, prevăzute la art. 93 alin. (51) lit. h) din lege, includ
cheltuielile prevăzute la art. 7.
Art. 10. - Conducerea spitalului în structura căruia se
află UPU-SMURD, precum şi medicul-şef al UPU-SMURD au obligaţia asigurării
continuităţii funcţionării echipajelor de intervenţie SMURD, indiferent de
categoria acestora prin:
a) asigurarea fără întrerupere, cu materiale sanitare,
medicamente şi consumabile;
b) asigurarea întreţinerii şi funcţionării continue a
echipamentelor si aparatelor medicale din dotarea
echipajelor SMURD;
c) demararea procedurilor premergătoare semnării, în
cel mult 15 zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, a protocolului prevăzut la art. 8
alin. (2) şi (3), asigurând condiţiile optime de funcţionare a echipajelor de
prim ajutor din structura serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă;
d) asigurarea, în cooperare cu autorităţile publice
locale, a condiţiilor necesare furnizării, fără întrerupere, cu combustibil,
lubrifianti si alte materiale necesare echipajelor de intervenţie SMURD
prevăzute la art. 93 alin. (5"") lit. f) din lege;
e) solicitarea în timp util a sumelor necesare
finanţării echipajelor SMURD împreună cu sumele necesare finanţării unităţii de
primiri urgenţe, detaliind separat cheltuielile necesare echipajelor SMURD şi
natura acestora. Solicitarea sumelor referitoare la UPU-SMURD este semnată în
mod obligatoriu de medicul-şef al UPU-SMURD.
Art. 11. -Angajarea cheltuielilor prevăzute în
prezentul ordin de conducerea spitalului în structura căruia se află UPU-SMURD
se efectuează numai după evidenţierea în patrimoniul unităţii a bunului mobil
pe baza unui protocol, bunul rămânând în proprietatea sau folosinţa gratuită
(comodat) ISU sau a serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă din cadrul
autorităţilor publice locale.
Art. 12. - Inspectoratul General pentru Situaţii de
Urgenţă, prin inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă şi al
municipiului Bucureşti, precum şi Inspectoratul de Aviaţie al Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative au obligaţia asigurării în continuare a
cheltuielilor necesare funcţionării fără întrerupere a echipajelor de
intervenţie SMURD aflate în structura acestora, cu excepţia cheltuielilor
prevăzute la art. 93 din lege, detaliate prin prezentul
ordin.
Art. 13. - Pentru cheltuielile neprevăzute la art. 93
alin. (51) din
lege, obligativitatea asigurării fondurilor revine Ministerului Internelor şi
Reformei Administrative sau autorităţilor publice locale, după caz.
Art. 14. - Direcţiile de
specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice şi Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, autorităţile de sănătate publică,
conducerile spitalelor în structura cărora se află UPU-SMURD, medicii-şefi
SMURD, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi structurile
subordonate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 15. - Prezentul ordin intră în vigoare de la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolaescu
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
ANEXĂ
Aprob
Medic-şef UPU-SMURD
...................................................
Medic coordonator SMURD
...................................................
Verificat
As. UPU-SMURD
...................................................
LISTA
materialelor şi medicamentelor solicitate/eliberate
pentru dotarea autospecialei de intervenţii
Unitatea/Echipajul..........................
Nr. crt.
|
Denumirea materialului
|
Cantitatea totală
|
Rest depozit
|
Cantitatea solicitată
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data............................................
Solicitant/Primitor,
...................................................