ORDIN
Nr. 618/169 din 29 martie 2004
privind reglementarea controlului in traficul rutier al ansamblurilor de
vehicule formate din autotractoare cu axa simpla motoare si semiremorci
specializate basculante
ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI
TURISMULUI
Nr. 618 din 29 martie 2004
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
Nr. 169 din 1 aprilie 2004
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 319 din 13 aprilie 2004
In temeiul prevederilor art. 2 pct. 50 si ale art. 5 alin. (4) din
Hotararea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea si functionarea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, precum si ale art.
9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor,
ministrul transporturilor, constructiilor si turismului si ministrul
administratiei si internelor emit urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba reglementarile privind controlul in traficul rutier al
ansamblurilor de vehicule formate din autotractoare cu axa simpla motoare si
semiremorci specializate basculante, in vederea eliminarii efectelor
distructive produse de aceste ansambluri asupra infrastructurii rutiere.
Art. 2
Echipajele mobile mixte de control al traficului rutier, constituite din
reprezentanti ai Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R., Companiei Nationale de
Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A., Regiei Autonome
"Registrul Auto Roman", Directiei de Politie Rutiera si ai Directiei
de Politie Transporturi, vor efectua activitatea de control prin deplasare
permanenta pe intreaga retea de drumuri nationale din Romania, zilnic, 24 de
ore, inclusiv in zilele nelucratoare, potrivit programelor de control comune.
Art. 3
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A. va
stabili pe reteaua de drumuri nationale amplasamente fixe de control prin
cantarire, avand dotare corespunzatoare, astfel incat sa fie permisa scoaterea
din trafic a vehiculelor rutiere supuse controlului fara a fi perturbate
fluenta traficului rutier si siguranta circulatiei.
Art. 4
(1) In trafic, stabilirea situatiilor de depasire a masei maxime admise pe
axa motoare a ansamblului de vehicule se face pe baza graficelor orientative
prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin, iar a
situatiilor de depasire a masei totale maxime admise se face pe baza
documentelor de control.
(2) Vehiculele aflate in una dintre situatiile prevazute la alin. (1) vor
fi indrumate si insotite de echipajul de politie impreuna cu un reprezentant al
Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A., pana
la cel mai apropiat amplasament fix de control, in vederea efectuarii
cantaririi.
Art. 5
(1) In conditiile in care la cantarire se constata depasirea limitelor
masice autorizabile pe axe sau totale maxim admise, prevazute pentru categoria
de drum national pe care s-a circulat, echipajele mobile mixte de control al
traficului rutier vor aplica sanctiunile prevazute de reglementarile specifice
in vigoare.
(2) O data cu intocmirea procesului-verbal de constatare si sanctionare a
contraventiei se vor lua si urmatoarele masuri administrative:
a) eliberarea autorizatiei speciale de transport, valabila pentru traseul
parcurs pana la locul controlului;
b) imobilizarea vehiculului respectiv in afara partii carosabile si
descarcarea sa in vederea incadrarii in greutatea admisa;
c) suspendarea pentru o perioada de 6 luni a licentei de executie pentru
vehicul, in cazul repetarii abaterii.
(3) In cazul prevazut la alin. (1) se poate continua traseul de catre
ansamblurile de vehicule mentionate numai dupa transbordarea partiala sau
totala a incarcaturii de catre operatorul de transport in unul sau mai multe
vehicule, astfel incat acestea sa se incadreze in limitele masice maxime admise
pe axe.
Art. 6
In primul proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei se va
mentiona in mod expres suspendarea de catre reprezentantii Autoritatii Rutiere
Romane - A.R.R. a licentei de executie pentru vehicul pentru o perioada de 6
luni, in cazul repetarii abaterii.
Art. 7
In cazul sanctiunilor aplicate conform art. 5, numerele de inmatriculare
ale vehiculelor si datele de identificare a operatorilor de transport vor fi
inscrise, prin grija Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R., in baza de date
proprie.
Art. 8
In cazul unor abateri repetate, sanctionate conform art. 5 prin suspendarea
licentelor de executie ale vehiculelor, Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. va
suspenda licenta de transport rutier public, licenta de transport rutier in
interes propriu sau autorizatia de transport in interes propriu, dupa caz, pentru
o perioada de 3 luni la prima aplicare a sanctiunii si pentru o perioada de 6
luni la o a doua aplicare a sanctiunii.
Art. 9
Pentru ducerea la indeplinire a sarcinilor specifice de control, unitatile
din subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si
ale Ministerului Administratiei si Internelor vor asigura dotarea cu mijloace
de deplasare si instalatii portabile de cantarire.
Art. 10
Prevederile prezentului ordin se completeaza cu dispozitiile Ordinului
ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei si al ministrului
de interne nr. 29/206/2002 pentru infiintarea echipajelor mobile mixte de
control al traficului rutier, formate din reprezentanti ai regiilor autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" si "Registrul
Auto Roman", precum si ai Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R., impreuna cu
organe de control apartinand Inspectoratului General al Politiei si
Inspectoratului General al Politiei de Frontiera, ale Ordinului ministrului
lucrarilor publice, transporturilor si locuintei si al ministrului de interne
nr. 852/289/2002 privind aprobarea Normelor metodologice pentru organizarea si
efectuarea activitatilor de control de catre echipajele mixte de control al
traficului rutier si ale Ordinului ministrului lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei nr. 1.842/2001 pentru aprobarea Normelor
metodologice de autorizare si efectuare a transporturilor rutiere si a
activitatilor conexe acestora, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 11
Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
si va intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii.
Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Miron Tudor Mitrea
Ministru de stat,
ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
Figura 1, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa spate
vehicul tractor cu semiremorca ACKERMANNFRUEHAU SMKS 24 (M totala = 34 tone),
se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 3.
Figura 2, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa spate
vehicul tractor cu semiremorca ATM OKA 15/27 (M totala = 42 tone), se gaseste
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie 2004, la
pagina 4.
Figura 3, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa spate
vehicul tractor cu semiremorca BLUMHARDT SAK-H/LM 40.24 (M totala = 35 tone),
se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 5.
Figura 4, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa spate
vehicul tractor cu semiremorca BSS NS 1 36.27.24 (M totala = 36 tone), se
gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 6.
Figura 5, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa spate
vehicul tractor cu semiremorca CARNEHL CHKS/AL (M totala = 34 tone), se gaseste
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie 2004, la
pagina 7.
Figura 6, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa spate
vehicul tractor cu semiremorca FELDBINDER MUL 403 (M totala = 34 tone), se
gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 8.
Figura 7, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa spate
vehicul tractor cu semiremorca FLIEGL DHKS 350 (M totala = 35 tone), se gaseste
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie 2004, la
pagina 9.
Figura 8, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa spate
vehicul tractor cu semiremorca GERMANIA VOLKNER FAHRZEUGBAU (M totala = 35
tone), se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13
aprilie 2004, la pagina 10.
Figura 9, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa spate
vehicul tractor cu semiremorca GOTHAER SK1 24-7.5 (M totala = 34 tone), se
gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 11.
Figura 10, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca HENDRIKS KISA34 (M totala = 34 tone), se
gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 12.
Figura 11, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca I.M. MIRSA SRB 3402 (M totala = 34,5
tone), se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13
aprilie 2004, la pagina 13.
Figura 12, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca KAESSBOHRER SKB 10-24L (M totala = 35
tone), se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13
aprilie 2004, la pagina 14.
Figura 13, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca KAESSBOHRER SKM 10-24L (M totala = 34
tone), se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13
aprilie 2004, la pagina 15.
Figura 14, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca KAISER ROBUSTE S 3803C/H-K (M totala =
34,5 tone), se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din
13 aprilie 2004, la pagina 16.
Figura 15, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca LAG 0-3-34 KS (M totala = 34 tone), se
gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 17.
Figura 16, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca KOEGEL SK-24 (M totala = 35 tone), se
gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 18.
Figura 17, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca LANGENDORF SKS (M totala = 34 tone), se
gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 19.
Figura 18, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa spate
vehicul tractor cu semiremorca LANGENDORF SKA 24/29 (M totala = 35 tone), se
gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 20.
Figura 19, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca MEIERLING MSK 24 (M totala = 35 tone), se
gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 21.
Figura 20, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca MEILLER MHKS 41/3 S (M totala = 35 tone),
se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 22.
Figura 21, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca REISCH RHKS-35/24AL (M totala = 34,4
tone), se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13
aprilie 2004, la pagina 23.
Figura 22, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca REISCH RHKS-35/24AL (M totala = 34,8
tone), se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13
aprilie 2004, la pagina 24.
Figura 23, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca RENDERS CHEMNITZ (M totala = 34 tone), se
gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 25.
Figura 24, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca SCHMITZ SKI 24/8.2 (M totala = 35 tone),
se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 26.
Figura 25, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca SCHMITZ SKI 24/8.2 (M totala = 39 tone),
se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 27.
Figura 26, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca SCHWARTZMULLER 3A-ALMKSH-E (M totala = 34
tone), se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13
aprilie 2004, la pagina 28.
Figura 27, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca STAS 0-34/3 FAK LBL (M totala = 34 tone),
se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 29.
Figura 28, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca TRAILOR S 343 LB (M totala = 34 tone), se
gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13 aprilie
2004, la pagina 30.
Figura 29, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca TURCIA NEVKARSAN NEV KY (M totala = 33,2
tone), se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13
aprilie 2004, la pagina 31.
Figura 30, reprezentand graficul pentru stabilirea masei totale pe axa
spate vehicul tractor cu semiremorca MONTENEGRO SVF 2G 20S (M totala = 33 tone)
2AXE, se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 13
aprilie 2004, la pagina 32.