Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 636 din 12 august 2009

privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate pentru implementarea Proiectului de asistenta tehnica finantat în cadrul Programului de cooperare transfrontaliera Ungaria - Romania

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 586 din 24 august 2009



Având în vedere:

- prevederile art. 7 şi 13 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999, prevederile art. 48-53 din Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.038/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi ale Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională şi prevederile art. 45-46 şi 56 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999;

- art. 11 alin. (1) lit. f) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu modificările ulterioare;

- art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 1.485/2007 privind constituirea secretariatelor tehnice comune şi a punctelor de informare în vederea implementării programelor operaţionale de cooperare teritorială europeană - componenta transfrontalieră,

în temeiul art. 12 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009, cu modificările ulterioare,

ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei emite următorul ordin:

Art. 1. - (1) Prezentul ordin reglementează categoriile de cheltuieli eligibile finanţate din bugetul de asistenţă tehnică, efectuate în cadrul proiectelor de asistenţă tehnică ale beneficiarilor români din cadrul Programului de cooperare transfrontalieră Ungaria - România, denumit în continuare Programul.

(2) Beneficiarii români ai axei de asistenţă tehnică în cadrul Programului sunt următorii:

a)  Autoritatea Naţională pentru Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria-România, denumită în continuare Autoritatea Naţională din România, constituită în cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, precum şi persoanele din cadrul Autorităţii Naţionale din România care sunt membri sau observatori şi invitaţii lor în cadrul comitetelor de monitorizare şi selecţie ale Programului;

b)  Punctul de informare din cadrul Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Oradea, denumit în continuare BRECO Oradea;

c) Controlul naţional de prim nivel din cadrul BRECO Oradea.

Art. 2. - (1) Pentru toate tipurile de cheltuieli considerate eligibile în cadrul Proiectului de asistenţă tehnică se respectă prevederile legislaţiei naţionale în vigoare, precum şi prevederile Manualului de asistenţă tehnică aprobat la nivelul Programului.

(2) Cheltuielile deja finanţate integral sau parţial prin alte instrumente financiare naţionale, europene sau internaţionale nu reprezintă cheltuieli eligibile.

(3) Pentru cheltuielile privind achiziţiile publice se va respecta legislaţia naţională în vigoare.

Art. 3. - (1) Sunt considerate eligibile numai acele cheltuieli care sunt însoţite de facturi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare, sau de alte documente contabile cu valoare probantă, echivalente facturilor, pe baza cărora cheltuielile să fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, certificate si identificate.

(2) In vederea certificării conformităţii cu originalul, beneficiarul Proiectului de asistenţă tehnică va prezenta controlorului de prim nivel copiile documentelor justificative ştampilate şi purtând menţiunea „conform cu originalul", precum şi toate documentele originale, păstrate, după caz, în cadrul direcţiilor care au atribuţii în îndeplinirea formalităţilor privind implementarea activităţilor.

Art. 4. - Pentru a fi eligibile, cheltuielile trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) să fie efectuate în perioada 1 ianuarie 2007 - 31 decembrie 2015;

b) să fie suportate şi plătite de beneficiarii de asistenţă tehnică şi verificabile în baza facturilor originale sau a altor documente justificative cu valoare echivalentă;

c) să fie în legătură directă cu Proiectul de asistenţă tehnică aprobat;

d)  să fie necesare dezvoltării şi implementării activităţilor cuprinse în Proiectul de asistenţă tehnică;

e)  să fie prevăzute în Manualul de asistenţă tehnică şi în Proiectul de asistenţă tehnică aprobat;

f) să fie plătite, certificate şi declarate de către beneficiarii de asistenţă tehnică pe perioada de implementare a proiectului, începând cu data aprobării bugetului de asistenţă tehnică de către Comitetul comun de monitorizare al Programului.

Art. 5. - Tipurile de activităţi eligibile pentru fondurile de asistenţă tehnică sunt descrise în Manualul de asistenţă tehnică al Programului. Activităţile specifice pentru care Autoritatea Naţională din România, Punctul de informare pentru Program din cadrul BRECO Oradea, Controlul naţional de prim nivel din cadrul BRECO Oradea beneficiază de asistenţă tehnică sunt cuprinse în Proiectul de asistenţă tehnică şi Planul anual de activităţi aferente fiecărui beneficiar.

Art. 6. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajator, ale personalului de conducere şi de execuţie încadrat cu contract individual de muncă sau numit prin act administrativ de numire în funcţia publică, pe durată determinată sau nedeterminată, cu normă parţială sau întreagă de lucru, având atribuţii specifice în procesul de gestionare şi implementare a Programului, aşa cum sunt descrise în Proiectul de asistenţă tehnică, în Manualul de asistenţă tehnică şi în Planul anual de activităţi ale beneficiarilor români de asistenţă tehnică.

(2) In cazul în care Autoritatea Naţională din România este beneficiar de asistenţă tehnică, cheltuielile salariale sunt eligibile pentru persoana încadrată cu contract individual de muncă, direct implicată în gestionarea Programului în calitate de ofiţer de implementare, şi includ salariul tarifar/salariul de bază şi sporurile permanente, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajator, prevăzute în contractul individual de muncă/actul adiţional la contractul de muncă pentru atribuţiile specifice în gestionarea şi implementarea Programului. Cheltuielile de personal se decontează pe baza fişelor de pontaj, pentru timpul efectiv lucrat, alocat atribuţiilor specifice, prevăzute în Proiectul de asistenţă tehnică aprobat, în Planul anual de activităţi şi înglobate în fişa postului.

(3) In cazurile în care Controlul naţional de prim nivel şi Punctul de informare din România sunt beneficiari, cheltuielile de personal sunt considerate eligibile pentru personalul angajat cu atribuţii specifice în procesul de gestionare şi implementare a Programului, conform activităţilor prevăzute în Proiectul de asistenţă tehnică aprobat şi în Planul anual de activităţi.

(4) Linia bugetară privind cheltuielile de personal pentru persoanele prevăzute la alin. (3) include:

a) salariul tarifar/salariul de bază şi sporurile permanente prevăzute în contractele individuale de muncă/contractul colectiv de muncă, în actele adiţionale aferente;

b) contribuţiile aferente salariilor suportate de către angajator, cu personalul din cadrul Controlului naţional de prim nivel şi al Punctului de informare;

c) cheltuielile de personal vor fi decontate pentru timpul efectiv lucrat în baza contractului de muncă şi a foilor de pontaj şi vor fi susţinute de fişele de post, statele de salarii, ordinele de plată, extrasele de cont, declaraţia salariatului pentru timpul lucrat şi alte documente justificative, după caz.

(5) Timpul de muncă alocat implementării activităţilor cuprinse în Proiectul de asistenţă tehnică aprobat şi Planul anual de activităţi nu poate depăşi durata normală de lucru, conform prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare.

(6)  Orele suplimentare sunt considerate eligibile dacă sunt respectate prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.

(7)  Sunt eligibile primele, bonificaţiile, bonurile de masă acordate în baza contractului de muncă şi pe baza îndeplinirii indicatorilor de performanţă în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.

(8)  Sunt eligibile cheltuielile determinate de dezvoltarea şi perfecţionarea capacităţii profesionale, sub forma instruirilor, seminariilor de informare şi pregătire etc.

Art. 7. - (1) Pentru beneficiarii de asistenţă tehnică din cadrul Programului, care efectuează deplasări în vederea implementării activităţilor cuprinse în proiectele de asistenţă tehnică, sunt considerate eligibile cheltuielile pentru transportul internaţional, inclusiv taxe de aeroport, autostradă, pentru transportul naţional şi transportul local, precum şi cazarea şi diurna/indemnizaţia zilnică de delegare, în conformitate cu baremele stabilite prin legislaţia naţională în vigoare.

(2)   Autoritatea Naţională din România, prin Direcţia cooperare teritorială internaţională, ca unitate operaţională, decontează cheltuielile de transport, cazare şi diurnă prevăzute la alin. (1), pentru personalul direct implicat în gestionarea şi implementarea Programului, pentru persoanele din cadrul Autorităţii Naţionale din România care sunt membri sau observatori, precum şi pentru invitaţii lor în cadrul comitetelor de monitorizare şi selecţie ale Programului, care efectuează deplasări pentru participarea la întâlniri, seminarii, comitete, conferinţe ce au loc pe teritoriul în care se derulează Programul. Cheltuielile de transport şi cazare efectuate pentru deplasări în afara ariei de derulare a Programului pot fi eligibile dacă sunt justificate.

(3) Autoritatea Naţională din România, prin Direcţia generală autorizare şi plăţi programe, ca unitate financiară, decontează cheltuielile de transport, cazare şi diurnă prevăzute la alin. (1), pentru personalul care autorizează cheltuielile validate în vederea rambursării şi care efectuează deplasări la faţa locului pentru verificarea controlului de prim nivel, la seminarii, întâlniri, dacă sunt necesare şi au legătură cu implementarea eficientă a Programului.

(4)  Autoritatea Naţională din România, prin Direcţia de comunicare, ca direcţie implicată în implementarea activităţilor de informare şi comunicare, decontează cheltuielile de transport, cazare şi diurnă prevăzute la alin. (1), pentru personalul desemnat să efectueze deplasări la seminarii şi evenimente de informare şi promovare, dacă sunt necesare şi în legătură cu implementarea Programului.

(5) Pentru asigurarea transportului, cazării şi diurnei trebuie să se respecte prevederile din legislaţia naţională în vigoare.

(6)  Pentru asigurarea transportului şi cazării trebuie să se aleagă varianta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic.

(7)  In cazul transportului, pentru distanţe de minimum 500 km, transportul cu avionul, cu cheltuielile aferente, este eligibil.

(8) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) nu pot fi incluse în altă linie bugetară.

Art. 8. - (1) Pentru asigurarea implementării eficiente la nivel naţional a Programului sunt considerate eligibile cheltuielile pentru următoarele servicii:

a) anunţuri publicitare, licitaţii, activităţi conexe ale procesului de evaluare a proiectelor;

b)  consultanţă financiară, juridică, traduceri, servicii de interpretariat, audit extern, studii, statistici, analize;

c) organizarea de întâlniri ale Comitetului comun de monitorizare şi ale Comitetului comun de selecţie;

d)  organizarea de întâlniri tehnice, seminarii, sesiuni de informare şi de instruire, evenimente tematice, conferinţe de lansare, promovare a cooperării teritoriale europene şi de încheiere a Programului;

e)  informare şi publicitate, respectiv editare de publicaţii, materiale informative şi promoţionale, tipărite şi electronice, campanii media;

f) servicii pentru întreţinerea paginii de internet;

g) servicii de protocol şi catering;

h) servicii financiare.

(2) Serviciile financiare sunt cheltuieli eligibile şi includ:

a) taxe bancare la deschiderea şi administrarea conturilor separate necesare pe perioada implementării Programului;

b) taxe bancare aferente transferurilor bancare transnaţionale;

c) taxe notariale, dacă acestea sunt efectuate în legătură directă cu operaţiunea şi sunt necesare pentru implementarea activităţilor eligibile ale Programului;

d) taxe aferente participării personalului implicat în gestionarea şi implementarea Programului la seminarii/sesiuni de instruire şi evenimente direct legate de Program;

e)  costuri cu garanţiile oferite de o bancă sau orice altă instituţie financiară, în măsura în care aceste garanţii sunt cerute de legislaţia naţională sau comunitară.

(3) Aceste cheltuieli vor fi plătite în baza unor contracte şi facturi emise de către furnizori. Selecţia experţilor externi şi a furnizorilor de servicii se va face conform art. 2 alin. (3).

Art. 9. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile privind achiziţionarea următoarelor echipamente:

a) echipamente de birou şi IT, în cazul în care Autoritatea Naţională din România este beneficiar;

b) autoturism, echipamente de birou şi IT, precum calculatoare, laptop, proiector, printer/copiator color, fax, mobilier etc, şi de înlocuire a echipamentelor IT, în cazul în care Controlul naţional de prim nivel este beneficiar;

c) autoturism, echipamente de birou şi IT, precum calculatoare, laptop, proiector, printer/copiator color, scanner, aparat foto-video, mobilier etc, şi de înlocuire a echipamentelor IT, în cazul în care Punctul de informare este beneficiar.

(2) Aceste cheltuieli vor fi plătite în baza unor contracte şi facturi emise de către furnizori, selectaţi în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.

Art. 10. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile generale de administraţie care privesc:

a) asigurarea pentru răspundere civilă obligatorie a autoturismelor;

b) plata utilităţilor - energie termică, energie electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale, telefon/mobil, fax, internet;

c)  achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului;

d) întreţinerea şi repararea echipamentelor şi autoturismelor achiziţionate în cadrul Programului;

e) achiziţionarea de materiale şi consumabile.

(2) Pentru a fi considerate eligibile, cheltuielile generale de administraţie trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) să nu depăşească 25% din valoarea totală a cheltuielilor de personal pentru personalul direct implicat în implementarea Proiectului de asistenţă tehnică, indiferent de posibilitatea legală de a declara cheltuielile cu salariile acestuia ca fiind eligibile;

b) calculul cheltuielilor trebuie să fie bine justificat, bazat pe documente şi revizuit periodic;

c) ratele costurilor utilizate trebuie să se bazeze pe cheltuieli efectuate, care să se reflecte atât în calculul costurilor, cât şi în contabilitate; acestea trebuie să fie verificabile;

d)  să nu fi fost deja incluse şi în alte costuri sau alte linii bugetare ale Proiectului de asistenţă tehnică.

Art. 11. - Taxa pe valoarea adăugată este considerată eligibilă dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii:

a) nu este recuperabilă prin orice alte mijloace prevăzute de legislaţia naţională în vigoare;

b) este clar identificată în cadrul cheltuielilor declarate;

c) este aferentă unor cheltuieli considerate eligibile.

Art. 12. - Nu sunt considerate cheltuieli eligibile:

a) costurile efectuate în afara perioadei aprobate prin Proiectul de asistenţă tehnică;

b) cheltuielile deja suportate de Comisia Europeană sau prin alt proiect naţional ori internaţional;

c) dobânda bancară;

d) cumpărarea de teren sau de proprietăţi;

e) taxa pe valoarea adăugată recuperabilă;

f) alte taxe recuperabile;

g)  amenzile, penalităţile financiare şi cheltuielile legate de dispute legale;

h) subcontractarea, care creşte valoarea cheltuielilor fără a creşte şi valoarea adăugată a operaţiunii;

i) subcontractarea, unde plata reprezintă procent din costul total al operaţiunii, în afara cazurilor când plata este justificată de beneficiarul final prin referire la valoarea efectivă a lucrărilor sau serviciilor prestate;

j) costurile privind creditele;

k) diferenţa de curs valutar şi comisioanele;

l) dividendele, profitul;

m) cheltuielile privind achiziţionarea de echipamente care nu au fost prevăzute în Proiectul de asistenţă tehnică aprobat;

n) contribuţia în natură;

o) echipamentele la mâna a doua.

Art. 13. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,

Vasile Blaga


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 636/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 636 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 636/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu