Ordinul Nr.6575 din 15.12.2011pentru aprobarea Procedurii privind gestionarea şi eliberarea atestatelor de echivalare pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, şi a Procedurii privind gestionarea şi eliberarea atestatelor de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal de către cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, profesor de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului și Sportului ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 5 din 04 ianuarie 2012
În baza prevederilor art. 149 alin. (3) şi al art. 248 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în conformitate cu prevederile Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durata de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.553/2011, şi ale Metodologiei privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal de către cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, profesor de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.484/2011,în temeiul hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Procedura privind gestionarea şi eliberarea atestatelor de echivalare pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durata de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Se aprobă Procedura privind gestionarea şi eliberarea atestatelor de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal de către cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, profesor de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 3Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, inspectoratele şcolare şi instituţiile de învăţământ superior duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, Daniel Petru Funeriu ANEXA Nr. 1 PROCEDURĂ privind gestionarea şi eliberarea atestatelor de echivalare pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar Articolul 1 În conformitate cu prevederile Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durata de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.553/2011, denumită în continuare Metodologie privind echivalarea pe baza ECTS/SECT, procedura de echivalare se finalizează cu acordarea Atestatului de echivalare, al cărui model este prevăzut în anexa la Metodologia privind echivalarea pe baza ECTS/SECT. Articolul 2 Listele nominale cuprinzând cadrele didactice validate de comisiile instituite la nivelul instituţiilor de învăţământ superior, pentru care urmează să fie eliberate atestate de echivalare conform Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT, se afişează la avizierul şi pe pagina web a instituţiilor de învăţământ superior stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. Articolul 3(1) Atestatele de echivalare, al căror model este prevăzut în anexa la Metodologia privind echivalarea pe baza ECTS/SECT, tipărite pe hârtie specială cu filigran continuu, cu respectarea Hotărârii Guvernului nr. 412/1993 privind reproducerea stemei României pe actele oficiale şi sigiliile autorităţilor Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare, se gestionează, se completează şi se eliberează de instituţiile de învăţământ superior stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în conformitate cu prevederile art. 5 din Metodologia privind echivalarea pe baza ECTS/SECT.(2) Atestatele de echivalare se încadrează în regimul actelor de studii şi se gestionează în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind regimul actelor de studii gestionate de instituţiile de învăţământ superior. Articolul 4 Redactarea atestatelor de echivalare se face în limba română, folosindu-se alfabetul latin, prin scriere la calculator, prin dactilografiere sau de mână, cu tuş sau cerneală neagră, fără spaţii libere. Sunt interzise ştersăturile, răzuirile, acoperirile cu pastă corectoare, prescurtările şi/sau adăugările. Articolul 5(1) În termen de 30 de zile de la eliberarea atestatelor de echivalare, instituţiile de învăţământ superior vor transmite Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului un borderou, atât pe suport electronic, cât şi în format letric, vizat de rectorul instituţiei de învăţământ superior, cu evidenţa cadrelor didactice pentru care au fost eliberate atestate de echivalare.(2) Borderoul cuprinde următoarele rubrici: numărul curent, numele cadrului didactic, iniţialele prenumelui tatălui/mamei, prenumele cadrului didactic, seria şi numărul formularului, specializarea dobândită prin studiile universitare de scurtă durată, unitatea de învăţământ la care este încadrat, funcţia didactică pe care este încadrat, domeniul în care s-a făcut echivalarea şi specializarea dobândită în urma echivalării.(3) Un exemplar din borderou se arhivează la instituţia de învăţământ superior, iar al doilea exemplar, vizat de rectorul instituţiei de învăţământ superior, se arhivează la Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. ANEXA Nr. 2 PROCEDURĂ privind gestionarea şi eliberarea atestatelor de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal de către cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, profesor de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor Articolul 1 În conformitate cu prevederile Metodologiei privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal de către cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, profesor de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.484/2011, denumită în continuare Metodologia privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal, procedura de recunoaştere şi echivalare a competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal şi informal se finalizează cu acordarea Atestatului de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2 la Metodologia privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal. Articolul 2 Listele nominale cuprinzând cadrele didactice evaluate şi validate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, conform Metodologiei privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal, se afişează la avizierul şi pe pagina web a inspectoratelor şcolare. Articolul 3 Atestatele de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal, al căror model este prevăzut în anexa nr. 2 la Metodologia privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal, tipărite pe hârtie specială cu filigran continuu, cu respectarea Hotărârii Guvernului nr. 412/1993 privind reproducerea stemei României pe actele oficiale şi sigiliile autorităţilor Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare, se completează şi se eliberează de inspectoratele şcolare după emiterea ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (4) din Metodologia privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal. Articolul 4(1) Completarea atestatelor de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal se poate face prin scriere la calculator, prin dactilografiere sau de mână, cu tuş sau cerneală neagră, fără spaţii libere.(2) Redactarea atestatelor de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal se face în limba română, folosindu-se alfabetul latin. Sunt interzise ştersăturile, răzuirile, acoperirile cu pastă corectoare, prescurtările şi/sau adăugările. Articolul 5(1) Atestatele de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal, completate conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la Metodologia privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal şi prezentei proceduri, se înaintează pentru semnare Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, însoţite de un borderou, atât pe suport electronic, cât şi în format letric.(2) Borderoul cuprinde următoarele rubrici: numărul curent, numele cadrului didactic, iniţialele prenumelui tatălui/mamei, prenumele cadrului didactic, seria şi numărul formularului, specializarea, unitatea de învăţământ la care este încadrat, funcţia didactică pe care este încadrat, numărul de credite obţinut în urma evaluării, funcţia didactică dobândită în baza recunoaşterii şi echivalării competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal şi informal.(3) Un exemplar din borderou se arhivează la inspectoratul şcolar, iar al doilea exemplar, vizat de inspectorul şcolar general, se arhivează la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. Articolul 6 Atestatele de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal se încadrează în regimul actelor de studii şi se gestionează în conformitate cu prevederile Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.565/2011.
|