ORDIN
Nr. 66/N din 30 iunie 2000
pentru aprobarea Specificatiei tehnice pentru proiectarea, executia si
exploatarea drumurilor cu o singura banda de circulatie din mediul rural.
Indicativ ST-022-1999
ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII
TERITORIULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 396 din 24 august 2000

Ministrul lucrarilor publice si amenajarii teritoriului,
in temeiul art. 2 alin. (23) si al art. 5 din Hotararea Guvernului nr.
456/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice si
Amenajarii Teritoriului, republicata,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Specificatia tehnica pentru proiectarea, executia si exploatarea
drumurilor cu o singura banda de circulatie din mediul rural. Indicativ
ST-022-1999, cuprinsa in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
si va intra in vigoare la 15 zile de la data publicarii.
p. Ministrul lucrarilor publice
si amenajarii teritoriului,
Serban Teodor Antonescu,
secretar de stat
ANEXA 1
SPECIFICATIE TEHNICA
pentru proiectarea, executia si exploatarea drumurilor cu o singura banda de
circulatie din mediul rural. Indicativ ST-022-1999
CAP. 1
Generalitati
1.1. Conditii de aplicare
1.1.1. Prezenta reglementare tehnica cuprinde norme tehnice privind
proiectarea, executia si exploatarea drumurilor cu o singura banda de
circulatie, de interes local, atat ale celor existente, cat si ale celor noi.
1.1.2. Aceste drumuri se caracterizeaza prin benzi de circulatie cu latime
minima de 2,75 m pentru drumuri clasa tehnica V si 3,00 m pentru drumuri clasa
tehnica IV.
1.1.3. Drumurile de interes local sunt drumuri cu trafic redus si foarte
redus, care in prezent sunt in cea mai mare parte greu accesibile si chiar
impracticabile in perioade lungi.
1.1.4. Drumurile cu o singura banda de circulatie se realizeaza si in mai
multe etape. In prima etapa se va realiza o singura banda de circulatie pentru
asigurarea accesibilitatii si confortului minim, conform Ordinului ministrului
transporturilor nr. 45/1998 pentru aprobarea Normelor tehnice privind
proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor, urmand ca in viitor, de la
caz la caz, pe masura dezvoltarii traficului, sa se realizeze benzile
urmatoare.
1.1.5. Drumurile de interes local se proiecteaza, se executa, se
exploateaza si se intretin in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
1.1.6. Ampriza drumurilor si alinierea constructiilor in lungul acestora
respecta prevederile planurilor de urbanism si amenajare a teritoriului. Prin
aceasta se urmaresc si se realizeaza legaturi directe intre sistemul
constructiv al drumului si perspectiva lui de dezvoltare in concordanta cu
prevederile planurilor de urbanism si amenajare a teritoriului.
1.2. Definitii
1.2.1. In conformitate cu prevederile ordinelor ministrului transporturilor
nr. 45/1998, nr. 49/1998 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea
si realizarea strazilor in localitatile urbane si nr. 50/1998 pentru aprobarea
Normelor tehnice privind proiectarea si realizarea strazilor in localitatile
rurale, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 6
aprilie 1998, se definesc:
a) drumuri comunale - drumurile publice care asigura legaturile dintre
orase sau resedinte de comuna si satele care le apartin;
b) drumuri vicinale - drumurile care deservesc mai multe proprietati, fiind
situate la limita acestora;
c) strazi de categoria a IV-a - drumurile publice din interiorul
localitatilor care asigura accesul la locuinte si servicii curente sau
ocazionale din zonele cu trafic foarte redus;
d) strazi secundare din localitatile rurale - drumurile publice cu o
singura banda de circulatie pentru trafic de intensitate redusa.
CAP. 2
Proiectarea drumurilor de interes local
2.1. - (1) Studiul geotehnic se efectueaza conform prevederilor
standardelor in vigoare - STAS 1242/1-89, 1242/2-83, 1242/3-87, 1242/4-85,
1242/5-88, 1242/6,9-76, 1242/7-84 -, cuprinde obligatoriu identificarea
stratului de fundare conform STAS 1243-88, inclusiv determinarea sensibilitatii
la inghet-dezghet conform STAS 1709/1,2,3-90.
(2) Volumul, natura si programul incercarilor de laborator se stabilesc, de
la caz la caz, de catre proiectant, de comun acord cu realizatorii studiilor
geotehnice.
2.2. Pentru platforma drumului se respecta prevederile ordinelor
ministrului transporturilor nr. 45/1998, nr. 49/1998 si nr. 50/1998.
2.3. - (1) Partea carosabila se realizeaza in prima etapa pentru o singura
banda de circulatie, pentru asigurarea accesibilitatii si a confortului minim -
inlaturarea noroiului, prafului -, cu platforme de intalnire care se stabilesc
in functie de intensitatea traficului si de conditiile locale, in conformitate
cu Ordinul ministrului transporturilor nr. 45/1998, conform anexei nr. 1.
(2) Pentru asigurarea depasirilor si a circulatiei in ambele sensuri se
prevede amplasarea unor platforme de intalnire, in functie de intensitatea
traficului din sectorul respectiv, la o distanta de vizibilitate de pana la
maximum 300 m.
(3) Partea carosabila formata dintr-o singura banda de circulatie se
amplaseaza pe una dintre benzile de circulatie din profilul transversal tip
final, conform anexei nr. 2.
2.4. - (1) Acostamentele se realizeaza cu latime diferita, in functie de
dimensiunile normale ale platformei, avand o banda consolidata de 0,50 m,
conform anexei nr. 3.
(2) Panta transversala este de 5%, iar banda consolidata de 0,50 m are
grosimea minima de 0,15 m.
2.5. Elementele profilului transversal sunt prevazute in anexa nr. 3.
2.5.1. Panta transversala in profilul normal este de 5%, atat a partii
carosabile, cat si a acostamentelor cu o toleranta de 1%, pentru scurgerea
completa a apelor.
2.5.2. Drumul se realizeaza de regula in rambleu - minimum 0,50 m deasupra
terenului natural -, iar cand nu este posibil se realizeaza santuri avand
adancimea de minimum 0,50 m si latimea la fundul santului de 0,40 m.
2.5.3. Descarcarea apelor din santuri se face la distante cat mai mici, in functie
de configuratia terenului, pentru a se evita stagnarea apelor in zona drumului,
conform STAS 10796/1-77 si STAS 10796/2-79.
2.5.4. Podurile si podetele se proiecteaza si se executa pentru solutia
definitiva prevazuta in planul de urbanism si amenajare a teritoriului.
2.5.5. Taluzurile se stabilesc de proiectant pe baza studiilor geotehnice
de laborator, in functie de natura terenului, de inaltimea rambleului si/sau de
adancimea debleului, conform STAS 2914-84 si STAS 2916-87.
2.6. - (1) Profilul longitudinal se proiecteaza conform STAS 495-91, STAS
863-85 si STAS 10144/3-91.
(2) Linia proiectata din profilul longitudinal al drumului este cu circa
0,50 m mai sus fata de nivelul apelor extraordinare, cu exceptia drumurilor
vicinale temporar inundabile.
(3) Linia proiectata din profilul longitudinal al strazilor se realizeaza
astfel incat sa colecteze si sa evacueze apele din zonele riverane.
2.7. Elementele geometrice ale traseului se proiecteaza pentru solutia
finala a drumului, prevazuta in planul de urbanism si amenajare a teritoriului,
in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 525/1996 pentru
aprobarea Regulamentului general de urbanism, cu modificarile si completarile
ulterioare.
2.8. Amenajarea sectoarelor de drum fara vizibilitate
2.8.1. Pentru evitarea accidentelor pe sectoarele de drum fara vizibilitate
si in cazul rambleelor inalte (STAS 1948/1-91) este obligatorie executarea
celor doua benzi de circulatie ale drumului, atat pe lungimea fara vizibilitate,
cat si pe un spatiu de siguranta de 25 m inainte si dupa lungimea sectorului
fara vizibilitate.
2.9. Principii de proiectare a complexelor rutiere
2.9.1. Proiectantul este obligat sa analizeze solutiile de proiectare in
functie de resursele locale.
2.9.2. Pentru terasamente gradul de compactare PROCTOR normal trebuie sa
fie mai mare de 95% si deformabilitatea cu parghia Benkelman se verifica la
umiditate optima de compactare, conform Instructiunilor tehnice departamentale
CD 31/94 si Instructiunilor privind controlul calitatii terasamentelor rutiere
AND 530-96.
2.9.3. - (1) Stratul de forma proiectat trebuie sa aiba o deflexiune de
maximum 2 mm.
(2) Stratul de forma se executa conform STAS 12253-84, iar grosimea lui se
stabileste prin calcule conform CD 31/94.
(3) Amenajarea stratului de forma se realizeaza pe intreaga platforma a
drumului cu pante transversale de 5%, cu o toleranta de 1% .
(4) La nivelul stratului de forma este obligatorie realizarea drenarii
apelor de infiltratie printr-un strat drenant.
2.9.4. - (1) Pe stratul de forma se prevede obligatoriu un strat drenant.
Acesta poate fi realizat din material granular cu o grosime de minimum 10 cm
sau alte solutii alternative pe toata platforma drumului, pana la taluzuri.
(2) Stratul drenant se executa cu cel putin 7 cm mai sus fata de fundul
santurilor laterale ale drumului, conform STAS 10796/1-77, STAS 10796/2-79.
2.9.5. - (1) Stratul de fundatie se proiecteaza pentru o singura banda de
circulatie, conform pct. 2.3.
(2) Stratul de fundatie proiectat cu o grosime minima de 15 cm trebuie sa
aiba o deflexiune admisibila de 1,6 mm. Verificarea calitatii terasamentelor, a
straturilor de fundatie si a straturilor de forma se efectueaza in conformitate
cu STAS 2914-84, STAS 12253-84 si STAS 6400-84.
(3) Pentru realizarea stratului de fundatie se pot aplica solutii
alternative, in functie de resursele locale, pe baza de calcule
tehnico-economice, utilizandu-se tehnologii performante.
2.10. Suprafata de rulare si impermeabilizare
(1) La drumurile cu trafic redus si foarte redus se aplica metoda
consolidarilor succesive. Proiectarea si executia drumurilor cu o singura banda
de circulatie se opresc la nivelul stratului de fundatie, executandu-se
obligatoriu o impermeabilizare cu tratament bituminos in doua straturi pe
partea carosabila si pe benzile consolidate ale acostamentelor.
(2) Impermeabilizarea suprafetei de rulare mareste durata de exploatare si
inlatura aparitia poluarii prin disparitia prafului, asigurand conditii minime
de confort.
(3) Impermeabilizarea suprafetei de rulare se aplica pe straturile de
fundatie realizate din agregate naturale sau macadamuri imediat dupa executie,
dar nu mai tarziu de data de 15 septembrie a fiecarui an.
2.11. - (1) Durata normala de functionare pentru drumurile de interes local
din mediul rural, in solutiile prezentate, este de 3 - 5 ani, conform Hotararii
Guvernului nr. 964/1998 pentru aprobarea clasificatiei si a duratelor normale
de functionare a mijloacelor fixe, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 520 din 30 decembrie 1998, si altor reglementari legale in
vigoare.
(2) Dupa 3 - 5 ani de exploatare se va adopta solutia tehnica de
consolidare a drumurilor de interes local, tinandu-se seama si de traficul
atras.
CAP. 3
Executia drumurilor de interes local
3.1. - (1) In functie de solutia adoptata de proiectant si acceptata de
beneficiar, lucrarile se executa conform reglementarilor tehnice in vigoare.
(2) Posibilitatile de realizare a stratului de fundatie cu tehnologii
curente (clasice) si tehnologii noi performante:
3.1.1. Tehnologii curente (clasice) pentru strat de fundatie din:
a) pamanturi stabilizate mecanic STAS 10473/1-87:
- materialele din care se executa stratul de fundatie: pamanturi necoezive
conform STAS 1243-88, materiale rezultate din impietruirile existente
scarificate, balasturi si pietrisuri concasate si resturi de cariera;
- proprietatile fizice ale materialelor: indicele de plasticitate Ip = 6
... 8% si echivalentul de nisip EN 30%, granulozitatea materialelor conform
limitelor din diagrama curbei de granulozitate avand partea fina (sub 0,071 mm)
cuprinsa intre 6 ... 12%, iar dimensiunea maxima a granulelor sa nu depaseasca 71
mm, umiditatea optima de compactare Wopt. conform STAS 1913/13-83, continutul
in elemente moi si gelive maximum 5%;
- grosimea minima admisa a unui strat de pamant stabilizat mecanic este de
15 cm dupa compactare;
b) agregate naturale sau pamanturi stabilizate cu lianti hidraulici sau
puzzolanici STAS 10473/2-86:
- stabilizare cu lianti hidraulici: ciment Portland P40 - SR 388-80, ciment
cu adaosuri PC 35 SR 1500-96, ciment pentru drumuri CD 40 STAS 10092-78;
- stabilizare cu lianti puzzolanici: zgura de furnal SR 648-96, cenusa de
termocentrala STAS 8819-88, var bulgari SRENV 459-1:97, var nehidratat STAS
9310-77, var hidratat in pulbere SRENV 459-1:97, clorura de calciu tehnic STAS
2073-75;
- grosime minima dupa compactare 15 cm cu abatere de -1cm, +2 cm,
hidraulici sau puzzolanici;
c) macadam asfaltic semipenetrat si penetrat SR 1120-95:
- materiale: piatra sparta sort 40 - 63 mm STAS 667-90, split sort 8 - 16
mm sau 16 - 25 mm STAS 667-90, criblura sort 3 - 8 mm, 8 - 16 mm sau 16 - 25 mm
STAS 667-90, nisip sort 0 - 7 mm STAS 662-89;
- lianti pentru penetrare: bitum neparafinos pentru drumuri SR 754-99,
emulsie bituminoasa cationica cu rupere rapida STAS 8877-72;
- grosimea dupa compactarea definitiva este de 10 cm cu abateri limita de
10%;
d) macadam protejat cu tratament bituminos dublu SR 179-95, STAS 599-87:
- tratamentul bituminos dublu se executa cu bitum de penetratie ales de
proiectant in functie de zona climatica; pentru prima stropire se acopera cu
criblura 8 - 16 mm cilindrata, urmata de asternerea criblurii 3 - 8 mm dupa a
doua stropire cu bitum, continuandu-se cilindrarea pana la fixarea criblurii;
- inainte de aplicarea tratamentului bituminos dublu stratul de fundatie de
macadam se pregateste conform SR 179-95, pentru asigurarea necesara cu 0,7 -
1,0 kg/mp bitum;
- grosimea minima dupa compactare: 10 cm;
e) macadam indopat:
- piatra de rezistenta sort 40 - 63 mm, fixata prin cilindrare, in ale
carei goluri se introduce criblura sau split bitumat (piatra de indopare).
Piatra de indopare se asterne doua reprize, prima repriza servind pentru
indoparea sortului de rezistenta, iar a doua repriza, ca strat de uzura pentru
imbracaminte;
- macadamul indopat se inchide cu tratament bituminos;
- a doua repriza de asternere a splitului bitumat poate fi inlocuita, in
functie de necesitati si posibilitati, cu un covor asfaltic;
- splitul pentru indopare si uzura se bitumeaza, in cantitate de 4 - 4,5%
din masa splitului, iar nisipul pentru inchiderea porilor se bitumeaza usor, cu
bitum de acelasi tip, in cantitate de 2% din masa nisipului;
- inainte de bitumare splitul trebuie sa fie uscat si fara praf;
- pentru bitumare splitul va avea temperatura de 100 - 130 grade C, iar
bitumul de circa 150 grade C;
- peste stratul de uzura definitiv compactat se raspandeste uniform si se
cilindreaza nisipul bitumat pentru inchiderea porilor. Dupa aceasta operatiune
imbracamintea se da in circulatie. La realizarea stratului de macadam indopat,
in loc de criblura si split poate fi folosit si nisip bituminos;
f) pietruiri impregnate cu emulsii bituminoase:
- se pot utiliza emulsii bituminoase pentru impregnarea impietruirilor:
emulsii cu rupere rapida, emulsii speciale pentru impregnare.
3.1.2. Tehnologiile noi se vor aplica conform agrementelor tehnice
elaborate de Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, cu
respectarea prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii si
ale Hotararii Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind
calitatea in constructii.
CAP. 4
Exploatare si intretinere
4.1. Factorii implicati au obligatia sa urmareasca si sa realizeze
remedierea rapida a eventualelor degradari produse, pentru asigurarea
integritatii drumului pe intreaga ampriza si a conditiilor de extindere
viitoare a acestuia la latimea finala.
4.2. Detinatorii drumurilor, la care se refera prezenta reglementare
tehnica, vor respecta obligatoriu "Normativul de intretinere pentru drumuri"
- AND 554/1999 -, precum si "Nomenclatorul activitatilor de administrare,
exploatare, intretinere si reparatii la drumurile publice", aprobat prin
Ordinul ministrului transporturilor nr. 78/1999.
4.3. Toti factorii implicati si detinatorii de drumuri vor respecta,
potrivit competentelor care le revin, prevederile standardelor si
reglementarilor legale in vigoare prevazute in anexa nr. 4.
Dispozitii finale
5.1. Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezenta specificatie
tehnica.
ANEXA 1
CORELAREA CATEGORIILOR DE DRUMURI, DIN PUNCT DE VEDERE FUNCTIONAL SI
ADMINISTRATIV, CU CLASELE TEHNICE
__________________________________________________________________________
| CATEGORIA | LEGATURI INTRE | CLASA | NUMAR DE | LATIMEA | VITEZA DE |
|FUNCTIONALA| CATEGORIILE |TEHNICA| BENZI DE |BENZII DE | PROIECTARE |
| | FUNCTIONALE SI | |CIRCULATIE|CIRCULATIE| km/h |
| | CLASELE TEHNICE | | | |______________|
| | | | | |SES|DEAL|MUNTE|
|___________|_________________|_______|__________|__________|___|____|_____|
|AUTOSTRAZI |---------------->| | | | | | |
|___________| |------------>| I |min 2 x 2 | 1,75 |120|100 | 80 |
|DRUMURI |_ | | | | | | | |
|EXPRES | | | |_______|__________|__________|___|____|_____|
|___________| | | | | | | | | |
|DRUMURI | | | | | | | | | |
|NATIONALE |-|-|------------>| | | | | | |
|EUROPENE |-|-|------------>| II | 4 | 1,50 |100| 80 | 60 |
|___________| | | |---------->| | | | | | |
|DRUMURI | | | | |------>| | | | | | |
|NATIONALE |-|-|-| | |_______|__________|__________|___|____|_____|
|PRINCIPALE | | | | | | | | | | | |
|___________| | | | | | | | | | | |
|DRUMURI | | |-|---|------>| III | 2 | 1,50 | 80| 50 | 40 |
|NATIONALE | |---|---|------>| | | | | | |
|SECUNDARE | |---|------>| | | | | | |
| |_____|_ |------>| | | | | | |
|___________| | | | |_______|__________|__________|___|____|_____|
|DRUMURI |-----|-|-| | | | | | | |
|JUDETENE | | | | | | | | | | |
|___________| |-|-|------>| | | | | | |
|DRUMURI | |-|------>| IV | 2 | 3,00 | 60| 40 | 30 |
|COMUNALE | | |------>| | | | | | |
| |-------|-|-|---->| | | | | | |
|___________| | | | |_______|__________|__________|___|____|_____|
|DRUMURI | |-|-|---->| | | | | | |
|VICINALE | |-|---->| | | | | | |
| | |---->| V | 2 | 1,75 | 50| 40 | 25 |
| |---------------->| | | | | | |
|___________|_________________|_______|__________|__________|___|____|_____|
La racordarea drumurilor publice din afara localitatilor cu cele din
interiorul localitatilor trebuie aplicat principiul conform caruia drumurile
publice din afara localitatilor trebuie sa continue cu drumuri de acelasi rang
sau de rang superior in traversarea localitatilor.
ANEXA 2
Figura 1, reprezentand PROFIL TRANSVERSAL TIP FINAL, se gaseste publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 396 din 24 august 2000, pagina
5.
ANEXA 3
Figura 2, reprezentand PROFIL TRANSVERSAL, se gaseste publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 396 din 24 august 2000, pagina 5.
ANEXA 4
LISTA
cuprinzand standardele si reglementarile legale in vigoare
1. Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, aprobata
si modificata prin Legea nr. 82/1998,
republicata
2. Ordinul ministrului transporturilor pentru aprobarea Normelor tehnice
nr. 45/1998 privind proiectarea, construirea si
modernizarea drumurilor
3. Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii
constructiilor si unele masuri pentru
realizarea locuintelor, republicata
4. Legea protectiei mediului nr. 137/1995,
republicata
5. Legea protectiei muncii nr. 90/1996
6. Ordinul ministrului muncii si privind aprobarea Normelor specifice
protectiei sociale nr. 357/1998 de protectie a muncii pentru
exploatarea si intretinerea
drumurilor si podurilor
7. Hotararea Guvernului nr. 571/1998 pentru aprobarea categoriilor de
constructii, instalatii tehnologice
si alte amenajari care se supun
avizarii si/sau autorizarii, privind
prevenirea si stingerea incendiilor
8. Hotararea Guvernului nr. 925/1995 pentru aprobarea Regulamentului de
verificare si expertizare tehnica de
calitate a proiectelor, a executiei
lucrarilor si constructiilor
9. Hotararea Guvernului nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului
general de urbanism, cu modificarile
ulterioare
10. Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii
11. AND 554-99 pentru aprobarea Normativului de
intretinere pentru drumuri
12. Ordinul ministrului transporturilor privind aprobarea Nomenclatorului
nr. 78/1999 activitatilor de administrare,
exploatare, intretinere si reparatii
la drumuri publice, cu modificarile
ulterioare
13. Hotararea Guvernului nr. 964/1998 pentru aprobarea clasificatiei si a
duratelor normale de functionare a
mijloacelor fixe
14. Hotararea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente
privind calitatea in constructii
15. AND 530/96 pentru aprobarea Instructiunilor
privind controlul calitatii
terasamentelor
16. CD 31/94 Instructiuni tehnice departamentale
pentru determinarea prin
deflectografie si deflectometrie a
capacitatii portante si a sistemelor
rutiere semirigide
17. Proiect tip T 3121 Sisteme rutiere tip rigide si suple
pentru strazi ISLGC/86
18. SR 179-95 Lucrari de drumuri. Macadam. Conditii
tehnice generale de calitate
19. STAS 174-83 Lucrari de drumuri. Imbracaminti
bituminoase cilindrate executate la
cald. Conditii tehnice generale de
calitate.
20. STAS 599-87 Lucrari de drumuri. Tratamente
bituminoase. Conditii tehnice
generale de calitate
21. STAS 662-89 Lucrari de drumuri. Agregate naturale
de balastiera
22. STAS 667-90 Agregate naturale si piatra
prelucrata pentru drumuri. Conditii
tehnice generale de calitate
23. STAS 730-89 Agregate naturale pentru lucrari de
cai ferate si drumuri. Metode de
incercare
24. STAS 863-85 Lucrari de drumuri. Elemente
geometrice ale traseelor, prescriptii
de proiectare
25. STAS 1120-95 Lucrari de drumuri. Straturi de baza
si imbracaminti bituminoase de
macadam semipenetrat si penetrat
26. STAS 1242/2-83 Teren de fundare. Cercetari
geologico-tehnice specifice traseelor
de drumuri
27. STAS 1243-88 Teren de fundare. Clasificarea si
identificarea pamanturilor
28. STAS 1598/2-89 Lucrari de drumuri. Incadrarea
imbracamintilor la lucrari de
constructii noi si modernizari de
drumuri
29. STAS 1709/1-89 Actiunea fenomenului de
inghet-dezghet la lucrari de drumuri.
Adancimea de inghet in complexul
rutier. Prescriptii de calcul
30. STAS 1709/2-90 Actiunea fenomenului de
inghet-dezghet la lucrari de drumuri.
Prevenirea si remedierea degradarilor
din inghet-dezghet. Prescriptii
tehnice
31. STAS 1709/3-90 Actiunea fenomenului de
inghet-dezghet la lucrari de drumuri.
Determinarea sensibilitatii la inghet
a pamanturilor de fundatie. Metode de
determinare.
32. STAS 1913/13-83 Teren de fundare. Determinarea
caracteristicilor de compactare.
Incercarea PROCTOR
33. STAS 2900-89 Lucrari de drumuri. Latimea
drumurilor
34. STAS 2914/94 Lucrari de drumuri. Terasamente.
Conditii tehnice generale de calitate
35. STAS 3300/1-85 Teren de fundare. Principii generale
de calcul
36. STAS 3300/2-85 Teren de fundare. Calculul terenului
de fundare in cazul fundarii directe
37. STAS 6400-84 Lucrari de drumuri. Straturi de baza
si de fundatie. Conditii tehnice
generale de calitate
38. STAS 8840-83 Lucrari de drumuri. Straturi de
fundatii din pamanturi stabilizate
mecanic. Conditii tehnice generale de
calitate
39. STAS 9095-90 Lucrari de drumuri. Pavaje din piatra
bruta sau bolovani
40. STAS 10144/1-90 Strazi. Profiluri transversale.
Prescriptii de proiectare
41. STAS 10144/2-91 Strazi. Trotuare, alei de pietoni si
piste de ciclisti. Prescriptii de
proiectare.
42. STAS 10144/3-91 Elemente geometrice ale strazilor.
Prescriptii de proiectare
43. STAS 10144/4-95 Amenajarea intersectiilor pe strazi.
Clasificarea si prescriptii de
proiectare
44. STAS 10473/1-87 Lucrari de drumuri. Straturi din
agregate naturale sau pamanturi
stabilizate cu ciment. Conditii
tehnice generale de calitate
45. STAS 10473/2-86 Lucrari de drumuri. Straturi rutiere
din agregate naturale sau pamanturi
stabilizate cu lianti hidraulici sau
puzzolanici. Metode de determinare si
incercare
46. STAS 10796/1-77 Lucrari de drumuri. Constructii anexe
pentru colectarea si evacuarea
apelor, rigole, santuri si casiuri.
Prescriptii de proiectare si executie
47. STAS 10796/2-79 Lucrari de drumuri. Constructii anexe
pentru colectarea si evacuarea
apelor, rigole, santuri si casiuri.
Prescriptii de proiectare si executie
48. STAS 10796/3-88 Lucrari de drumuri. Constructii
pentru colectarea apelor. Drenuri de
colectare a apelor. Prescriptii de
proiectare si amplasare
49. STAS 12253-84 Lucrari de drumuri. Straturi de
forma. Conditii tehnice generale de
calitate.