E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 664 din 14 iunie 2000

pentru aprobarea Regulamentului privind atribuirea in gestiune a fondurilor de vanatoare si organizarea licitatiilor pentru atribuirea in gestiune

ACT EMIS DE: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 294 din 28 iunie 2000


SmartCity3


    Ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului,
    avand in vedere prevederile art. 12 si 50 din Legea fondului cinegetic si a protectiei vanatului nr. 103/1996, cu modificarile ulterioare,
    in temeiul art. 9 din Hotararea Guvernului nr. 104/1999 privind organizarea si functionarea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, cu modificarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind atribuirea in gestiune a fondurilor de vanatoare si organizarea licitatiilor pentru atribuirea in gestiune, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza aplicabilitatea ordinele ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 963/1999, nr. 964/1999 si nr. 965/1999, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 573 din 24 noiembrie 1999.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                           Ministrul apelor,
                   padurilor si protectiei mediului,
                            Romica Tomescu

    ANEXA 1

                              REGULAMENT
privind atribuirea in gestiune a fondurilor de vanatoare si organizarea licitatiilor pentru atribuirea in gestiune

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Atribuirea in gestiune a fondurilor de vanatoare se realizeaza de Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului prin Directia de vanatoare si salmonicultura si are la baza urmatoarele principii:
    a) realizarea unui cadru juridic si tehnic corespunzator gestionarii durabile a faunei de interes cinegetic, in concordanta cu nevoile majore ale detinatorilor de terenuri pe care sunt arondate fondurile de vanatoare, in scopul asigurarii folosintei lor de baza;
    b) realizarea unui cadru juridic si tehnic corespunzator practicarii vanatorii, in scop recreativ-sportiv, didactic sau de cercetare stiintifica.
    Art. 2
    Atribuirea in gestiune a fondurilor de vanatoare se face dupa cum urmeaza:
    a) prin atribuire directa actualilor gestionari ai fondurilor de vanatoare, astfel cum sunt ei nominalizati la art. 12 alin. (2) din Legea nr. 103/1996, cu modificarile ulterioare, denumita in continuare lege, cu exceptia celor prevazuti la lit. d), a 70% din fondurile de vanatoare pe care le detin in prezent sau pe care sunt in drept sa le detina;
    b) prin atribuire directa unitatilor de invatamant si cercetare stiintifica cu profil cinegetic din Romania a fondurilor de vanatoare destinate acestui scop, precum si actualilor detinatori ai fondurilor de vanatoare constituite ca rezervatii de genofond cinegetic;
    c) prin atribuire directa a cate unui fond de vanatoare din judet organizatiilor vanatoresti nou-constituite care nu se incadreaza in prevederile art. 12 alin. (2) lit. b) si c) din lege, daca fondul respectiv nu este solicitat si de alta organizatie din acelasi judet si din aceeasi categorie;
    d) prin licitatie publica deschisa, pentru celelalte fonduri de vanatoare care nu se incadreaza in prevederile lit. a), b) si c).
    Art. 3
    (1) Fiecare organizatie vanatoreasca legal constituita poate beneficia, in vederea practicarii vanatorii, pentru fiecare vanator, cetatean roman, cu cotizatia achitata la zi, de o suprafata cuprinsa intre 150 - 500 hectare fond de vanatoare in zona de campie, intre 350 - 700 hectare in zona de deal sau intre 400 - 1.000 hectare in zona de munte, fara a se depasi insa suprafata medie de fond de vanatoare ce revine unui vanator in judetul respectiv la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 privind modificarea si completarea Legii fondului cinegetic si a protectiei vanatului nr. 103/1996, pentru fiecare din cele trei zone.
    (2) In cazul in care intr-un judet suprafata medie de fond de vanatoare pe zone geografice, ce revine unui vanator la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2000, este mai mica decat limita minima prevazuta la art. 3 alin. (3) din lege, in toate calculele pentru determinarea marimii suprafetelor de fonduri de vanatoare ce revin organizatiilor vanatoresti in judetul respectiv se vor folosi numai aceste suprafete medii.
    (3) Determinarea suprafetelor medii de fond de vanatoare ce revine, pe zone geografice, unui vanator din judetul respectiv se face conform procedurii prevazute in anexa nr. 1.
    (4) Prin vanator roman cu cotizatia achitata la zi se intelege acel vanator care, din momentul in care a devenit membru al unei organizatii vanatoresti, si-a achitat anual cotizatia in conditiile stabilite prin statutul organizatiei respective.
    (5) Indeplinirea conditiei prevazute la alin. (4) va fi atestata prin declaratia pe propria raspundere a conducatorului organizatiei respective, intocmita conform modelului prezentat in anexa nr. 2 si autentificata de un notar public.
    Art. 4
    Prin organizatie vanatoreasca constituita prin desprinderea a minimum 51% din numarul membrilor grupelor de vanatoare care au gestionat un anumit fond de vanatoare se intelege acea organizatie vanatoreasca, constituita pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2000, al carei act constitutiv a fost semnat de minimum 51% din numarul vanatorilor grupelor care gestionau fondul de vanatoare respectiv in momentul constituirii, numai daca numarul acestora se pastreaza in acelasi procent si in prezent.
    Art. 5
    (1) Procentul de 70% din fondurile de vanatoare ce vor constitui obiectul atribuirii directe actualilor detinatori, astfel cum sunt definiti la art. 12 alin. (2) lit. a), b) si c) din lege, se refera la intreaga suprafata a fondurilor de vanatoare detinute sau in drept de a fi detinute de acestia la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2000.
    (2) Procentul de 70% prevazut la alin. (1) se aplica atat organizatiilor vanatoresti prevazute la art. 12 alin. (2) lit. b) din lege, pentru toate fondurile de vanatoare detinute de acestea, cu exceptia fondurilor de vanatoare ce revin organizatiilor vanatoresti care au in componenta, la constituire, peste 50% din numarul membrilor grupelor ce au gestionat fondul de vanatoare respectiv, cat si organizatiilor vanatoresti prevazute la art. 12 alin. (2) lit. c) din lege.
    Art. 6
    (1) Pentru situatiile prevazute la art. 5, in care procentul de 70% nu corespunde unui numar intreg de fonduri de vanatoare, se va proceda dupa cum urmeaza:
    a) daca diferenta dintre suprafata fondurilor de vanatoare corespunzatoare procentului de 70% prevazut la art. 12 alin. (1) lit. a) din lege si suprafata fondurilor de vanatoare inscrise pentru atribuire directa, corespunzatoare unui numar intreg de fonduri, este mai mare decat jumatate din suprafata celui mai mic fond de vanatoare ramas neinscris, acesta va fi si el inscris in lista pentru atribuire directa;
    b) in cazul in care diferenta de suprafata calculata in conditiile lit. a) este mai mica decat jumatate din suprafata celui mai mic fond de vanatoare, acesta nu va fi inscris in lista pentru atribuire directa.
    (2) Pentru organizatiile vanatoresti indreptatite prin lege sa beneficieze de atribuire directa si care detin numai unul sau doua fonduri de vanatoare, prin exceptie de la prevederile alin. (1), se va proceda dupa cum urmeaza:
    a) organizatiile vanatoresti care detin numai un fond de vanatoare vor inscrie in lista pentru atribuire directa fondul de vanatoare respectiv;
    b) organizatiile vanatoresti care detin doua fonduri de vanatoare vor inscrie in lista pentru atribuire directa un singur fond.

    CAP. 2
    Criteriile care se vor folosi la atribuirea in gestiune a fondurilor de vanatoare

    Art. 7
    (1) Suprafata totala a fondului cinegetic al Romaniei se atribuie in gestiune, in conformitate cu prevederile art. 12 alin. (3) din lege, dupa cum urmeaza:
    a) 25% Regiei Nationale a Padurilor;
    b) 73% organizatiilor vanatoresti legal constituite din Romania;
    c) 2% unitatilor de invatamant si de cercetare cu profil cinegetic din Romania si actualilor detinatori, in afara procentelor prevazute la lit. a) si b) in cazul rezervatiilor de genofond cinegetic.
    (2) Fondurile de vanatoare constituite in rezervatii de genofond se vor atribui in gestiune, la cerere, actualilor gestionari care se obliga sa indeplineasca conditiile impuse de regulamentul de gestionare a acestor fonduri. In cazul in care actualii gestionari ai fondurilor de vanatoare din aceasta categorie nu solicita atribuirea, aceste fonduri se disponibilizeaza.
    (3) Procentele prevazute la alin. (1) se refera la intregul fond cinegetic al Romaniei si pot fi, la nivelul fiecarui judet, mai mari sau mai mici, in functie de optiunile fiecaruia dintre actualii detinatori si in limitele prevederilor legale.
    Art. 8
    (1) Pentru a putea beneficia de atribuirea in gestiune a unuia sau a mai multor fonduri de vanatoare organizatiile vanatoresti trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
    a) sa fie constituite ca efect al legii si sa fi dobandit personalitate juridica potrivit Legii nr. 21/1924 sau sa fi obtinut autorizatia de functionare pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2000, pentru cele care s-au constituit si au obtinut personalitatea juridica in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 26/2000;
    b) numarul de membri vanatori, cetateni romani, inscrisi in evidentele lor, cu cotizatia achitata la zi, asigura gestionarea fondurilor de vanatoare care li se atribuie in gestiune, in conditiile respectarii prevederilor art. 3 alin. (3) din lege;
    c) au angajat personal de specialitate in domeniul cinegetic; prin personal de specialitate in domeniul cinegetic se intelege absolventul unei unitati de invatamant de nivel superior, care are ca disciplina de studiu si vanatul si vanatoarea, sau absolventul unei unitati de invatamant de acelasi nivel sau de nivel mediu care a lucrat minimum 5 ani in domeniul gospodaririi vanatului;
    d) la data incheierii contractelor de gestionare a fondurilor de vanatoare au angajat personal cu atributii de paza a fondurilor de vanatoare cel putin cate o persoana pentru fiecare fond ce face obiectul incheierii contractului de gestiune;
    e) respecta procedura si termenele prevazute in prezentul regulament;
    f) si-au organizat si condus activitatea financiar-contabila, de la constituire pana in prezent, conform normelor in vigoare;
    g) fac dovada ca detin valori sub forma de mijloace fixe si circulante libere de orice sarcini, valori de cel putin 1,5 ori mai mari decat suma tarifelor calculate conform anexei nr. 3 la lege, pentru fondurile de vanatoare la care solicita atribuirea in gestiune.
    (2) Neindeplinirea oricareia dintre conditiile prevazute la alin. (1), cu exceptia celor prevazute la lit. d), atrage neadmiterea participarii la actul de atribuire in gestiune, iar neindeplinirea conditiei prevazute la lit. d) anuleaza dreptul de a incheia contractul de gestionare pentru fondul de vanatoare respectiv.
    (3) Dovedirea indeplinirii conditiilor prevazute la alin. (1) se face de fiecare organizatie vanatoreasca prin depunerea, la data solicitarii atribuirii in gestiune de fonduri de vanatoare, pe langa documentele solicitate, specifice fiecarui mod de atribuire, si a urmatoarelor acte:
    - documentele intocmite conform modelelor prezentate in anexele nr. 2, 10 si 11 la prezentul regulament;
    - copie de pe bilantul contabil pentru anul 1999, inregistrat la directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat, si de pe balanta de verificare pentru luna prevazuta la nota nr. 2 din anexa nr. 2 la prezentul regulament;
    - copie de pe contractul individual de munca inregistrat la autoritatea publica competenta, pentru persoana/persoanele prevazuta/prevazute la alin. (1) lit. c).
    Art. 9
    Obiectul atribuirii il constituie fondurile de vanatoare a caror rearondare a fost aprobata prin Ordinul ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 460/1998, iar calitatea de fost detinator apartine celui care a detinut inainte de rearondare cea mai mare parte din fondul respectiv.

    CAP. 3
    Proceduri de stabilire a fondurilor de vanatoare care se atribuie direct si prin licitatie publica

    Art. 10
    (1) In scopul incadrarii in termenul prevazut de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 si in vederea evitarii inscrierii pentru atribuirea directa a aceluiasi fond de vanatoare in conditiile art. 12 alin. (1) din lege, se va proceda dupa cum urmeaza:
    a) fiecare gestionar actual de fonduri de vanatoare va intocmi lista fondurilor de vanatoare detinute in prezent, conform modelului prezentat in anexa nr. 3 a);
    b) fiecare organizatie vanatoreasca care indeplineste conditiile prevazute la art. 12 alin. (2) lit. b) sau c) din lege va intocmi lista fondurilor de vanatoare pe care le considera in drept sa fie detinute de organizatiile vanatoresti prevazute la art. 12 alin. (2) lit. c), conform modelului prezentat in anexa nr. 3 b);
    c) organizatiile vanatoresti care gestioneaza in prezent fonduri de vanatoare, dupa indeplinirea procedurilor prevazute la art. 11, vor intocmi, conform modelului prezentat in anexa nr. 3 c), lista fondurilor de vanatoare pe care considera in drept sa le detina dupa eliminarea fondurilor de vanatoare in drept sa fie detinute de organizatiile vanatoresti desprinse potrivit art. 12 alin. (2) lit. c) din lege;
    d) organizatiile vanatoresti definite conform art. 12 alin. (2) lit. c) din lege vor intocmi separat anexa nr. 3 c) dupa indeplinirea procedurilor prevazute la lit. a), b) si c);
    e) dupa indeplinirea procedurilor prevazute la lit. a), b), c) si d) organizatiile vanatoresti prevazute la art. 12 alin. (2) lit. b) si c) din lege vor intocmi, conform modelului prezentat in anexa nr. 4, lista fondurilor de vanatoare pentru care solicita atribuirea directa, iar conform modelului prezentat in anexa nr. 5, lista fondurilor de vanatoare disponibilizate.
    (2) Listele fondurilor de vanatoare prevazute la alin. (1) vor fi depuse, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2000, la Directia de vanatoare si salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, folosindu-se pentru depunere scrisorile conform modelelor prezentate in anexele nr. 6 si 7.
    (3) Regia Nationala a Padurilor va depune in acelasi termen, conform modelelor prezentate in anexele nr. 3 a), 4 si 5, lista fondurilor de vanatoare gestionate in prezent, lista fondurilor de vanatoare pe care le solicita sa ii fie atribuite direct in gestiune si lista fondurilor de vanatoare disponibilizate.
    (4) Regia Nationala a Padurilor, organizatiile vanatoresti detinatoare de rezervatii de genofond, precum si unitatile de invatamant si cercetare stiintifica vor depune separat, in acelasi termen, lista intocmita conform modelului prezentat in anexa nr. 4.
    Art. 11
    (1) Organizatiile vanatoresti definite la art. 12 alin. (2) lit. c) din lege sunt obligate sa notifice organizatiilor vanatoresti din care s-au desprins grupele de vanatoare intentia de a inscrie in anexele nr. 3 b), 3 c), 4 si 5 fondurile de vanatoare pentru care solicita atribuire directa.
    (2) Organizatiile vanatoresti notificate potrivit alin. (1) sunt obligate sa comunice in scris organizatiilor care le-au notificat punctele lor de vedere.
    (3) Organizatiile vanatoresti notificate si notificatoare sunt obligate ca la intocmirea anexelor nr. 3 b), 3 c), 4 si 5 sa inscrie, in mod obligatoriu, la coloana "Observatii", in dreptul fiecarui fond de vanatoare aflat in divergenta, organizatia cu care se afla in aceasta situatie.
    (4) Notificarile si raspunsul la notificari se fac inauntrul termenului prevazut la art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000.
    (5) Lipsa notificarii prevazute la alin. (1) atrage pierderea dreptului de atribuire asupra fondurilor de vanatoare in discutie. De asemenea, netransmiterea pozitiei organizatiei notificate se considera acceptare a pozitiei notificatorului si atrage pierderea dreptului de atribuire directa catre aceasta a fondului respectiv.
    (6) In cazurile prevazute la alin. (1) - (5), anexele nr. 3 - 7 se vor depune la Directia de vanatoare si salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului prin delegat, care va fi instiintat, sub semnatura, in momentul depunerii, asupra datei programate pentru solutionarea divergentelor.
    (7) Pentru solutionarea cazurilor prevazute la alineatele precedente se va constitui o comisie, numita prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului, formata din directorul Directiei de vanatoare si salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, un reprezentant al Asociatiei Generale a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania si un reprezentant al organizatiilor vanatoresti neafiliate la Asociatia Generala a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania, desemnat prin consens de acestea din urma. Comisia va analiza fiecare caz pe baza documentelor inaintate, luand o hotarare definitiva in ceea ce priveste organizatia care este in drept sa solicite fondul respectiv pentru atribuire directa. Comisia se convoaca de reprezentantul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si isi poate desfasura activitatea in prezenta a minimum 2 membri.
    (8) Solutionarea cazurilor prevazute la alin. (7) se face in termen de 10 zile de la expirarea termenului prevazut la art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000.
    Art. 12
    (1) Nedepunerea in termenul prevazut la art. 10 alin. (2) a listelor fondurilor de vanatoare pentru care se solicita atribuire directa se considera renuntare la acest drept.
    (2) Neprezentarea, din motive ce ii sunt imputabile, a uneia dintre parti la comisia de solutionare a divergentelor atrage atribuirea directa a fondului de vanatoare aflat in divergenta celeilalte parti, daca aceasta indeplineste conditiile prevazute de lege si de prezentul regulament.
    Art. 13
    In termen de maximum 10 zile de la data indeplinirii procedurii prevazute la art. 11 Directia de vanatoare si salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului va afisa la sediul acestuia lista fondurilor de vanatoare disponibilizate de organizatiile vanatoresti si de Regia Nationala a Padurilor. Lista va cuprinde, daca vechii gestionari considera necesar sa completeze la rubrica corespunzatoare din anexa nr. 5, si valoarea mijloacelor fixe, altele decat instalatiile vanatoresti, care sunt destinate gestionarii fondurilor de vanatoare si care pot fi preluate o data cu fondul de vanatoare, in conditiile legii.
    Art. 14
    (1) In termen de maximum 10 zile de la data afisarii listei prevazute la art. 13 organizatiile vanatoresti legal constituite in temeiul legii si care indeplinesc conditiile prevazute la art. IX din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000 vor consulta la sediul Directiei de vanatoare si salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului listele fondurilor de vanatoare disponibilizate si vor depune inauntrul acestui termen, la aceasta directie, o cerere pentru atribuirea directa a unuia dintre fondurile de vanatoare prevazute la art. 13.
    (2) Cererea prevazuta la alin. (1) se intocmeste conform modelului prezentat in anexa nr. 8.
    (3) Nedepunerea cererii in termenul prevazut la alin. (1) este considerata renuntare la acest drept.
    (4) In a treia zi de la data expirarii termenului prevazut la alin. (1) toate organizatiile vanatoresti care au solicitat fonduri de vanatoare pentru atribuire directa, in temeiul prevederilor art. IX din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000, se vor prezenta la sediul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului in vederea confirmarii cererii de atribuire directa a unui fond de vanatoare.
    (5) In cazul in care exista doua sau mai multe solicitari pentru atribuirea directa a aceluiasi fond de vanatoare in conditiile alin. (1), fondul respectiv se liciteaza intre solicitanti la data prevazuta la alin. (4). Organizatiile vanatoresti care pierd licitatia pot opta in acel moment pentru atribuirea directa a oricaruia dintre fondurile de vanatoare neatribuite altei organizatii, depunand o noua cerere de atribuire directa.
    (6) Neprezentarea in termenul prevazut la alin. (4) se considera renuntare la dreptul de atribuire directa din partea organizatiei respective.
    (7) Procedura de licitatie este prevazuta la cap. VI.
    Art. 15
    In termen de 5 zile de la data finalizarii procesului de atribuire directa prevazut la art. 14 alin. (4) Directia de vanatoare si salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului va afisa la sediul ministerului lista definitiva a fondurilor de vanatoare care se scot la licitatie. Lista se va intocmi conform modelului prezentat in anexa nr. 3 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000.

    CAP. 4
    Inscrierea la licitatiile organizate pentru atribuirea in gestiune a fondurilor de vanatoare

    Art. 16
    (1) Orice organizatie vanatoreasca care a obtinut fonduri de vanatoare prin atribuire directa si doreste altele in plus, precum si organizatiile vanatoresti care nu au obtinut fonduri de vanatoare prin atribuire directa se pot inscrie la licitatie pentru obtinerea gestiunii oricarui fond de vanatoare dintre cele prevazute la art. 15, daca indeplinesc conditiile prevazute de lege si de prezentul regulament.
    (2) De aceleasi drepturi ca cele detinute de organizatiile vanatoresti beneficiaza si organizatiile mixte de vanatori si pescari sportivi, daca numarul vanatorilor, cetateni romani ai organizatiei, asigura gestionarea cel putin a unui fond de vanatoare.
    Art. 17
    Data si locul desfasurarii licitatiilor, precum si perioada de inscriere la licitatie se publica intr-un ziar de mare tiraj cu minimum 15 zile inainte de inceperea lor.
    Art. 18
    Cererea de inscriere la licitatie se intocmeste conform modelului prezentat in anexa nr. 9 si contine mentiuni exprese in ceea ce priveste intentia preluarii mijloacelor fixe prevazute la art. 13.
    Art. 19
    (1) Formularele necesare pentru inscrierea la licitatie se ridica de la Directia de vanatoare si salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    (2) Documentatia necesara pentru inscrierea la licitatie cuprinde:
    - cererea de inscriere la licitatie, conform modelului prezentat in anexa nr. 9;
    - scrisoarea de garantie bancara, conform modelului prezentat in anexa nr. 10, din care sa rezulte ca licitatorul are disponibila in banca o suma de cel putin 1,5 ori mai mare decat marimea tarifului de pornire la licitatie a fondurilor de vanatoare pentru care se inscrie;
    - declaratie pe propria raspundere a conducatorului organizatiei vanatoresti licitatoare, autentificata de un notar public, din care sa rezulte numarul de vanatori care au optat, prin cerere scrisa si semnata, pentru inscrierea in organizatia respectiva, cu cotizatia achitata la zi in momentul intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2000, conform modelului prezentat in anexa nr. 2;
    - copie de pe bilantul financiar-contabil pe ultimul an, depus in termen si inregistrat la directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat, precum si de pe balanta lunara, conform notei nr. 2 la anexa nr. 2;
    - situatia disponibilului in contul bancar, emisa de banca finantatoare, conform modelului prezentat in anexa nr. 11.
    Art. 20
    (1) Pentru participarea la licitatia organizata in vederea atribuirii in gestiune a fondurilor de vanatoare din fiecare judet se percepe un tarif de 2.000.000 lei, care se achita in momentul depunerii dosarului, la casieria Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    (2) Sumele incasate pentru inscrierea la licitatie se fac venit la fondul de protectie a vanatului.

    CAP. 5
    Preselectia licitatorilor

    Art. 21
    (1) Orice ofertant poate contesta dreptul altui ofertant de a participa la preselectie daca prezinta documente care sa ateste faptul ca organizatia vanatoreasca contestata nu indeplineste criteriile prevazute la cap. II.
    (2) Contestatiile prevazute la alin. (1) se pot depune in maximum 5 zile lucratoare de la data incheierii inscrierii la licitatie.
    Art. 22
    (1) Dupa incheierea perioadei prevazute la art. 21 alin. (2) documentele depuse de fiecare licitator vor fi analizate de comisia de preselectie, numita prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului, formata din:
    - directorul Directiei de vanatoare si salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, care are si calitatea de presedinte al comisiei;
    - un reprezentant al organizatiilor vanatoresti afiliate la Asociatia Generala a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania, desemnat de conducerea acesteia;
    - un reprezentant al organizatiilor vanatoresti neafiliate, desemnat prin consens de acestea.
    (2) Comisia de preselectie se convoaca de presedintele acesteia si isi poate desfasura activitatea si in prezenta a numai 2 membri.
    (3) Obiectul de activitate al comisiei de preselectie este urmatorul:
    - analiza legalitatii inscrierii la licitatie a fiecarui licitator;
    - analiza contestatiilor depuse de alti licitatori in detrimentul unuia dintre cei inscrisi;
    - eliminarea de la licitatie a licitatorilor care nu indeplinesc conditiile prevazute de lege si de prezentul regulament, precum si a celor care prezinta documentatii care nu sunt conforme cu realitatea.
    (4) Lucrarile prevazute la alin. (1) si (3) se fac in termen de 5 zile, in prezenta contestatarului si a celui contestat, daca se solicita expres acest lucru.
    (5) In cazul in care probele depuse de contestatar sunt evidente, comisia de preselectie va hotari pe loc eliminarea de la licitatie a celui contestat. In cazul documentelor insuficiente comisia poate sa mai acorde un termen de 3 zile pentru depunerea de documente suplimentare.
    (6) Dupa analizarea la noul termen a tuturor documentelor prezentate comisia de preselectie va hotari admiterea sau respingerea contestatiei si, respectiv, participarea ori neparticiparea la licitatie si va comunica hotararea si celor interesati.
    (7) Comisia de preselectie va analiza, in termen de 10 zile de la data expirarii termenului prevazut la art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000, legalitatea solicitarii atribuirii directe de fonduri de vanatoare.
    Art. 23
    Hotararile comisiei de preselectie sunt executorii si pot fi contestate potrivit legii.
    Art. 24
    Dupa incheierea perioadei de inscriere la licitatie, de preselectie si de solutionare a contestatiilor rezultate din procesul de preselectie comisia va afisa, in termen de 5 zile, lista organizatiilor vanatoresti admise la licitatie, conform modelului prezentat in anexa nr. 3 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2000.

    CAP. 6
    Desfasurarea licitatiilor

    Art. 25
    (1) Comisia de organizare si desfasurare a licitatiilor pentru atribuirea in gestiune a fondurilor de vanatoare va fi numita prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului si va avea urmatoarea componenta:
    - directorul Directiei de vanatoare si salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, care va indeplini si functia de presedinte;
    - un reprezentant al Directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti;
    - un reprezentant al Ministerului de Interne;
    - un reprezentant al Serviciului contencios din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului;
    - un reprezentant al Directiei generale de resurse si dezvoltare din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    (2) Comisia de organizare si desfasurare a licitatiilor se convoaca de presedintele acesteia si isi poate desfasura activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai.
    (3) Secretariatul tehnic al comisiei de organizare si desfasurare a licitatiilor va fi asigurat de 3 reprezentanti ai Directiei de vanatoare si salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    (4) La licitatii pot participa in calitate de observator un reprezentant al organizatiilor vanatoresti afiliate la Asociatia Generala a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania, desemnat de conducerea acesteia, si un reprezentant al organizatiilor vanatoresti neafiliate, numit prin consensul acestora din urma.
    Observatorii au obligatia sa sesizeze comisia de organizare si desfasurare a licitatiilor in cazul in care constata abateri de la prevederile prezentului regulament. In cazul neluarii in considerare a acestor sesizari ei vor informa conducerea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    Art. 26
    (1) Procedura de desfasurare a licitatiilor este urmatoarea:
    a) presedintele comisiei de organizare si desfasurare a licitatiilor anunta valoarea de pornire la licitatie pentru fondul de vanatoare respectiv, pasul de licitatie si timpul maxim de exprimare a fiecarei oferte;
    b) oricare ofertant inscris si admis la licitatie va putea face oferta prin strigare; aceasta nu poate fi mai mica decat tariful de pornire la licitatie pentru fondul de vanatoare respectiv;
    c) procedura prevazuta la lit. b) se repeta pana la stabilirea castigatorului licitatiei.
    (2) Pasul de licitatie se stabileste prin aplicarea cotei de 10% din valoarea tarifului de pornire la licitatie, iar exprimarea in continuare a ofertelor se va face prin pasi intregi sau multipli intregi ai acestora, urmand ca valoarea de adjudecare a fondului de vanatoare sa fie stabilita prin rotunjirea, prin adaos, la nivelul ordinului zecilor de mii.
    (3) Procesul-verbal de desfasurare a licitatiei pentru fiecare fond de vanatoare se completeaza de secretariatul tehnic al comisiei de organizare si desfasurare a licitatiilor si se insuseste prin semnatura de membrii comisiei, de licitatori si de observatori si contine elementele prevazute in anexa nr. 12.
    Art. 27
    Daca pentru un fond de vanatoare scos la licitatie nu s-au inscris, respectiv nu s-au prezentat in sala de licitatie cel putin 2 licitatori si daca nu se fac cel putin doua oferte, fondul de vanatoare respectiv se considera neadjudecat prin licitatie publica si va fi dat in gestiune, in conditiile si in termenele prevazute de lege, Regiei Nationale a Padurilor, urmand sa fie scos la o noua licitatie in termen de 3 luni, in conditiile prevazute de prezentul regulament.
    Art. 28
    Procedura prevazuta la art. 26 si 27 se repeta pentru fiecare fond de vanatoare supus licitatiei.
    Art. 29
    (1) Dupa indeplinirea procedurilor prevazute la art. 27 si 28, pentru fiecare fond de vanatoare se va incheia un proces-verbal de atribuire, conform modelului prezentat in anexa nr. 13.
    (2) Procesul-verbal de atribuire prevazut la alin. (1) se semneaza de membrii comisiei, de gestionar si de observatori si se anexeaza la contractul de gestionare a fondului de vanatoare.
    Art. 30
    (1) Eventualele contestatii privind modul de desfasurare a licitatiei se pot depune, in termen de 3 zile lucratoare de la data desfasurarii licitatiei contestate, la conducerea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    (2) Contestatiile se solutioneaza in termen de 3 zile de la data expirarii termenului prevazut la alin. (1), in prezenta observatorilor desemnati, de catre comisia de analiza a contestatiilor numita prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului.
    (3) In cazul in care contestatia este admisa, fondurile de vanatoare ce au facut obiectul contestatiei vor fi scoase din nou la licitatie in termen de 3 luni.

    CAP. 7
    Incheierea contractelor de gestionare

    Art. 31
    (1) In fiecare judet, dupa incheierea procesului de licitatie publica pentru fondurile de vanatoare ce au facut, potrivit legii, obiectul atribuirii in acest mod, se trece la incheierea contractelor de gestionare pentru fondurile de vanatoare adjudecate.
    (2) Contractele de gestionare pentru fondurile de vanatoare se incheie intre Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, reprezentat de oficiul cinegetic teritorial in a carui raza de activitate se afla judetul respectiv, si organizatia vanatoreasca careia i s-a atribuit, prin licitatie publica, fondul de vanatoare respectiv.
    Art. 32
    (1) Dupa incheierea procedurii prevazute la art. 31 se trece la incheierea contractelor de gestionare pentru fondurile la care atribuirea s-a facut in mod direct.
    (2) Procedura de determinare a tarifelor de atribuire in gestiune a fondurilor de vanatoare la care atribuirea se face in mod direct este urmatoarea:
    a) se determina tarifele unitare reale de atribuire in gestiune pentru cele mai apropiate 3 fonduri de vanatoare care au in componenta lor aceleasi grupe de specii de vanat prevazute in anexa nr. 3 la lege si care au fost adjudecate prin licitatie publica, prin multiplicarea tarifelor unitare prevazute in aceasta anexa cu raportul dintre tariful de atribuire in gestiune, reiesit prin licitatie publica, si tariful de pornire la licitatie pentru aceste fonduri;
    b) tarifele unitare determinate conform lit. a) pentru fiecare dintre cele 3 fonduri de vanatoare, pentru fiecare categorie de folosinta a terenului, se aduna si se impart la 3, rezultand astfel tarifele unitare de atribuire in gestiune pentru fondurile la care atribuirea se face in mod direct;
    c) tarifele unitare determinate conform lit. b) se multiplica cu suprafetele corespunzatoare naturii de folosinta a terenului, iar suma lor reprezinta tariful de atribuire in gestiune a fondurilor de vanatoare la care atribuirea se face in mod direct.
    (3) In cazul in care nu exista cel putin 3 fonduri de vanatoare adjudecate prin licitatie, care sa cuprinda aceleasi grupe de specii de vanat cu fondurile de vanatoare care se atribuie in mod direct, se urmeaza procedura prevazuta la alin. (2), cu deosebirea ca se folosesc in calcul tarifele de pornire la licitatie si tarifele de adjudecare prin licitatie pentru trei fonduri de vanatoare care cuprind grupele de specii de vanat imediat inferioare ca valoare a tarifelor unitare prevazute in anexa nr. 3 la lege.

    CAP. 8
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 33
    In cazul in care o organizatie vanatoreasca si-a adjudecat unul sau mai multe fonduri de vanatoare prin licitatie publica si nu se prezinta pentru incheierea contractelor de gestionare in termenul stabilit prin lege sau contractele nu se pot incheia din vina acesteia, sumele prevazute in scrisoarea de garantie bancara se vor face venit la fondul de protectie a vanatului.
    Art. 34
    (1) Gestionarii carora li s-a atribuit gestiunea fondurilor de vanatoare, conform prevederilor prezentului regulament, sunt obligati ca, in termen de 30 de zile de la atribuirea fondului de vanatoare respectiv, sa plateasca, in conditiile prevazute in anexa nr. 13, jumatate din valoarea tarifului de gestionare cuvenit pentru anul in care s-a facut atribuirea, ca prima transa, urmand ca cealalta jumatate sa fie achitata pana la sfarsitul anului, ca a doua transa.
    (2) In cazul in care prima transa, prevazuta la alin. (1), nu este platita in termenul stabilit, se considera ca organizatia vanatoreasca respectiva a renuntat la dreptul de gestiune a fondului de vanatoare, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile art. 33.
    Art. 35
    Castigatorii licitatiilor pentru atribuirea gestiunii fondurilor de vanatoare pe care sunt amplasate mijloace fixe, altele decat instalatiile vanatoresti, pot prelua de la vechiul gestionar aceste mijloace fixe la justa lor valoare, stabilita prin expertiza tehnica.
    Art. 36
    Anexele nr. 1 - 13*) fac parte integranta din prezentul regulament.
           
    *) Anexele nr. 1   13 la regulament se pun la dispozitie celor interesati de Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 664/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 664 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    My name is Bianca Colman . My c,r,y,p,t,o was stolen, which was an unfortunate thing for me. The situation started when I got an email at work alerting me to an attempted login from Indonesia on my wallet. The email directed me to a link where I could reset my password. My computer froze for several minutes after I clicked on the link. After rebooting, I saw that my wallet had been compromised and that all of my funds had been removed. However fortunately for me, thanks to LOST RECOVERY MASTERS, I was able to recover my stolen funds. You can also contact them if you require their services Contact info: Website (https ://lost recovery masters. com/ ) Email(Support @ lost recovery masters. com) or What s app +44(7537)-105921
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Stimați solicitanți de împrumut. Te afli în vreo dificultate financiară? Vrei să începi propria afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu unicul scop de a ajuta cei săraci și oamenii cu dificultăți financiare ale vieții. Dacă doriți să aplicați pentru un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma împrumutului necesară: Durata împrumutului: Numar de telefon mobil: Vă mulțumesc și Dumnezeu să vă binecuvânteze ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 664/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu