Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 727 din 26 aprilie 2007

privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 1.781/CV 558/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2007

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 312 din 10 mai 2007



In temeiul prevederilor:

-   Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

-   Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice;

-   Hotărârii Guvernului nr. 1.842/2006 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2007, cu modificările şi completările ulterioare,

având în vedere  Referatul de aprobare nr. 4.478 din 27 aprilie 2007 al  Ministerului Sănătăţii  Publice şi nr. DG 1.642 din 29 martie 2007 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

ministrul sănătăţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:

Art. I. - Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.781/CV 558/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.057 şi nr. 1.057 bis din 30 decembrie 2006, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.  In anexa nr. 3, la articolul 7, punctul 28), în anexa nr. 6, articolul 5, punctul 23), în anexa nr. 12, articolul 7, punctul 20), în anexa nr. 14, articolul 7, litera s), în anexa nr. 15, articolul 8, punctul 17), în anexa nr. 20, articolul 6, litera r), în anexa nr. 23, articolul 7, litera v), în anexa nr. 29, articolul 6, litera u) vor avea următorul cuprins:

„să raporteze serviciile care fac obiectul contractului de furnizare de servicii medicale prin utilizarea aplicaţiei «sistem informatic unic integrat», potrivit instrucţiunilor cuprinse în manualul de utilizare;".

2.  In anexa nr. 1, la capitolul I litera A, după punctul 8 se introduce un nou punct, punctul 9, cu următorul cuprins:

„9. Servicii de planificare familială:

-  consiliere de planificare familială;

-   indicarea unei metode contraceptive la persoanele fără risc."

3.   In anexa nr. 1, la capitolul II, după litera C se introduce o nouă literă, litera D, cu următorul cuprins:

„D. Servicii de planificare familială:

a)  consiliere de planificare familială a femeii;

b)   indicarea unei metode contraceptive la persoanele fără risc.

Casele de asigurări de sănătate decontează un singur serviciu medical prevăzut la lit. a) şi b), la o perioadă de minimum 3 luni."

4.  In anexa nr. 2, la articolul 1 alineatul (2), litera e) va avea următorul cuprins:

,,e) serviciile cuprinse la cap. I lit. A pct. 2 lit. f), pct. 6, pct. 7 lit. b) şi pct. 9, lit. B pct. 1, 2, 3, 4, 5, 7 şi 8, lit. C pct. 1), lit. D şi E din anexa nr. 1 sunt incluse în plata «per capita»."

5. In anexa nr. 2, la articolul 1 alineatul (3), în tabelul de la litera a), după punctul 12 se introduce un nou punct, punctul 13, cu următorul cuprins:

13) Serviciile prevăzute la cap. II lit. D din anexa nr. 1

4/solicitare

6.  In anexa nr. 2, la articolul 7 punctul 2, litera a) va avea următorul cuprins:

,,a) suma echivalentă cu media dintre salariul maxim şi cel minim prevăzute în sistemul sanitar bugetar pentru gradul profesional obţinut, la care se aplică ajustările prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. d) pct. 1 din prezentul ordin;".

7.   In anexa nr. 3, la punctul V litera B articolul 7, punctul 26) va avea următorul cuprins:

„26) să angajeze asistenţi medicali în vederea asigurării calităţii actului medical; numărul optim de asiguraţi înscrişi pentru care cabinetele medicale vor angaja asistenţi medicali este de 1000."

8.   In anexa nr. 7, la capitolul I punctul 1 litera A, la „Consultaţia medicală de specialitate", primul paragraf va avea următorul cuprins:

„Consultaţia medicală de specialitate se acordă pe baza biletului de trimitere de la medicul de familie sau de la alt medic de specialitate pentru care asiguratul a avut biletul de trimitere iniţial eliberat de medicul de familie şi care se află în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate, precum şi pe baza biletului de trimitere eliberat de medicii cu care casa de asigurări de sănătate are încheiate convenţii conform anexei nr. 36. Fac excepţie de la prevederile anterioare urgenţele şi consultaţiile de control pentru afecţiunile confirmate prevăzute în anexa nr. 9, serviciile de medicină dentară, precum şi serviciile de acupunctura, fitoterapie, homeopatie şi planificare familială, care permit prezentarea direct la medicul de specialitate din ambulatoriul de specialitate. Pentru cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene - titulari ai cârdului european de asigurări de sănătate - nu se solicită bilet de trimitere decât pentru consultaţiile şi serviciile medicale de recuperare - reabilitare a sănătăţii. Prezentarea pacientului la medicul de specialitate la solicitarea acestuia, pentru a doua şi a treia consultaţie în vederea stabilirii diagnosticului şi/sau tratamentului, se face direct, fără alt bilet de trimitere."

9. In anexa nr. 7, la capitolul I punctul 1 litera A, la „Stabilirea numărului de puncte pe consultaţie", litera d) va avea următorul cuprins:

,,d) consultaţia pentru acupunctura, homeopatie si fitoterapie

iniţială

control

15 puncte

10 puncte"

10.  In anexa nr. 7, la capitolul I punctul 1 litera B, în tabelul de la subpunctul 1 se abrogă ****) de la Otorinolaringologie şi precizarea corespunzătoare [****)] din subsolul tabelului.

11.   In anexa nr. 7, la capitolul III, în tabelul de la punctul 1 se abrogă ** de la codurile 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6 şi precizarea corespunzătoare (**) după punctul 2.9.

12.  In anexa nr. 7, la capitolul III, în tabelul de la punctul 1 codurile 5.6, 7.5, 7.6 şi 7.11 vor avea următorul cuprins:

5.6

Tratamentul

gingivo-stomatitelor/

şedinţă

8,36

100%

100%

100%

........................................................................................................................................................................ ........................................................

7.5 Reparaţie + 1 croşet (pentru fiecare croşet suplimentar se adaugă 3 lei)

22,47

100%

100%

7.6 Reparaţie + 1 dinte (pentru fiecare dinte suplimentar se adaugă 4 lei)

22,47

100%

100%

........................................................................................................................................................................ ........................................................

7.11   Element intermediar

60,30

100%

40%

100%

13.  In anexa nr. 7, la capitolul III, punctul 1, după Nota 2 se introduce Nota 3 cu următorul cuprins:

„NOTA 3:

Competenta pentru dentişti este pentru codurile:

1.1, 1.2, 1.3

2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 3.1, 3.2

4.5, 4.6, 5.7, 5.8

9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 9.8, 9.9, 9.10, 9.11"

14.  In anexa nr. 8, la articolul 3 alineatul (1), a doua teză a literei d) va avea următorul cuprins:

„în vederea asigurării calităţii serviciilor medicale, în cadrul unui program de 7 ore/zi/medic care lucrează exclusiv în acupunctura, se pot acorda şi raporta la casa de asigurări de sănătate proceduri corespunzătoare unui punctaj de 300 de puncte în medie pe zi, în condiţiile în care numărul de consultaţii efectuate şi raportate în medie pe zi este mai mic sau egal cu 9 consultaţii."

15.   In anexa nr. 8, la articolul 6, alineatul (3) se completează cu următoarele paragrafe:

„In cazul furnizorilor de servicii medicale care au în structură atât laborator de analize medicale, cât şi laborator de radiologie şi imagistică medicală, nu se permite, pe parcursul derulării contractului, transferul sumelor rezultate din economii de la laboratorul de analize medicale către laboratorul de radiologie şi imagistică medicală sau invers, în cadrul aceleiaşi valori de contract. Sumele rezultate din economii de la investigaţiile medicale paraclinice - analize medicale de laborator într-o lună se redistribuie conform prevederilor de mai sus furnizorilor de servicii medicale paraclinice - analize medicale de laborator - care în aceeaşi lună si-au epuizat valoarea de contract, iar sumele rezultate din economii de la investigaţiile medicale paraclinice de radiologie şi imagistică medicală într-o lună se redistribuie furnizorilor de investigaţii medicale paraclinice de radiologie şi imagistică medicală care în aceeaşi lună si-au epuizat valoarea de contract.

In cazul în care la nivelul judeţului la sfârşitul trimestrului/anului se înregistrează economii la nivelul tuturor furnizorilor de servicii medicale paraclinice - analize medicale de laborator - şi totodată există solicitare de suplimentare a fondurilor la investigaţii medicale paraclinice de radiologie şi imagistică medicală sau invers, se pot efectua redistribuiri între cele două componente, cu încadrarea în sumele prevăzute pentru asistenţa medicală pentru specialităţi paraclinice, cu aprobarea ordonatorului terţiar de credite, repartizarea pe furnizori având în vedere criteriile iniţiale de contractare."

16.  In anexa nr. 8, la articolul 8, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:

„(5) Pentru cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene - titulari ai cârdului european de asigurări de sănătate investigaţiile medicale paraclinice se acordă pe baza biletului de trimitere."

17.   In anexa nr. 8, articolul 9 va avea următorul cuprins:

„Art. 9. - Serviciile de înaltă performanţă (RMN, CT, scintigrafie şi angiografie) se acordă în baza biletului de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi a fişelor de solicitare prevăzute în anexa nr. 18 la ordin, care se întocmesc în două exemplare, din care unul rămâne la furnizorul care a efectuat serviciul/serviciile de înaltă performanţă, iar celălalt exemplar se transmite lunar de către acesta la casa de asigurări de sănătate cu care a încheiat contract."

18.  In anexa nr. 8, la articolul 11 alineatul (1), litera b) va avea următorul cuprins:

,,b) numărul de medici de medicină dentară şi dentişti care intră în relaţii contractuale cu casa de asigurări de sănătate;".

19.  In anexa nr. 10, la capitolul II, primul paragraf va avea următorul cuprins:

„La stabilirea numărului de analize medicale de laborator şi a sumelor ce se contractează cu furnizorii de analize medicale de laborator se au în vedere următoarele criterii:

1.  criteriul de evaluare;

2.  criteriul financiar;

3.  criteriul de adresabilitate;

4.  criteriul de calitate."

20.  In anexa nr. 10, la capitolul II, la punctul 3 „Criteriul de adresabilitate", al doilea paragraf va avea următorul cuprins:

„Dacă un asigurat s-a adresat de mai multe ori furnizorilor de investigaţii medicale paraclinice - analize medicale de laborator în anul precedent, numărul de asiguraţi luaţi în calcul la repartizarea sumei se majorează corespunzător."

21.  In anexa nr. 10, la capitolul II, la punctul 4 „Criteriul de calitate", literele A şi F vor avea următorul cuprins:

„A. Fondul cu destinaţia de analize medicale de laborator se repartizează pentru fiecare criteriu în parte, astfel:

a)  40% pentru criteriul de evaluare;

b)  10% pentru criteriul financiar;

c)  10% pentru criteriul de adresabilitate;

d)  40% pentru criteriul de calitate, din care 40% pentru subcriteriul prevăzut la paragraful 1 lit. a) şi 60% pentru subcriteriul prevăzut la paragraful 1 lit. b);

........................................................................................................................................................................ ........................................................

F. In situaţia în care niciunul dintre furnizori nu îndeplineşte criteriul de calitate, suma corespunzătoare aplicării prevederilor lit. A.d) se repartizează proporţional la celelalte criterii prevăzute la lit. A.a), b) şi c)."

22.  In anexa nr. 11, la capitolul II, titlul punctului 3 „Criteriul privind calitatea" va avea următorul cuprins:

„3. Criteriul privind implementarea sistemului de management al calităţii".

23.  In anexa nr. 13, la punctul V litera B articolul 7, litera n) va avea următorul cuprins:

,,n) să acorde servicii medicale paraclinice atât asiguraţilor, cât şi cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene - titulari ai cardului european de asigurări de sănătate numai pe baza biletului de trimitere, cu condiţia ca medicul care a eliberat biletul de trimitere să se afle în relaţie contractuală cu aceeaşi casă de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală furnizorul de servicii medicale paraclinice;".

24.  In anexa nr. 13, la punctul V litera B articolul 7, după litera s) se introduce o nouă literă, litera t), cu următorul cuprins:

,,t) să raporteze serviciile care fac obiectul contractului de furnizare de servicii medicale prin utilizarea aplicaţiei «sistem informatic unic integrat», potrivit instrucţiunilor cuprinse în manualul de utilizare."

25.     In anexa nr. 13, la punctul X articolul 13 alineatul (2), litera d) va avea următorul cuprins:

,,d) la a doua constatare a nerespectării termenului de 5 zile lucrătoare pentru remedierea oricăreia dintre situaţiile prevăzute la art. 7 lit. e), g), j), I), o), m) şi t);".

26.  In anexa nr. 14, la punctul I, teza a doua va avea următorul cuprins:

„- Cabinetul medical organizat conform Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:

-  cabinet individual ......................................., reprezentat prin medicul dentist/dentistul titular ......................................................... ;

-  cabinet asociat sau grupat ..........................................., reprezentat prin medicul dentist delegat ....................................................;

-   societate civilă medicală .........................................., reprezentată prin administrator ....................................................................;".

27.  In anexa nr. 14, la punctul III, partea introductivă a articolului 3 va avea următorul cuprins:

„Art. 3. - Furnizarea serviciilor de medicină dentară din ambulatoriul de specialitate pentru specialitatea medicină dentară se face de către următorii medici dentişti/dentişti:".

28.  In anexa nr. 14, la punctul V articolul 6, litera I) va avea următorul cuprins:

,,l) să încaseze de la furnizorii de servicii de medicină dentară care au acordat servicii medicale din pachetul de servicii medicale de bază persoanelor care nu îndeplineau calitatea de asigurat contravaloarea acestor servicii, precum şi contravaloarea serviciilor medicale şi a medicamentelor cu şi fără contribuţie personală acordate de alţi furnizori aflaţi în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate pe baza biletelor de trimitere şi/sau a prescripţiilor medicale eliberate de către aceşti medici. Sumele obţinute din aceste încasări se vor folosi la întregirea Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate."

29.  In anexa nr. 15, la punctul V articolul 8, punctul 21) va avea următorul cuprins:

„21) să acorde servicii medicale atât asiguraţilor, cât şi cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene - titulari ai cardului european de asigurări de sănătate numai pe bază de bilet de trimitere;".

30.  In anexa nr. 15, la punctul X articolul 17 alineatul (2), litera c) va avea următorul cuprins:

„c) nerespectarea obligaţiilor contractuale prevăzute la art. 8 pct. 1), 3), 10), 12), 15), 16), 18), 19), 21) şi 22), a obligaţiei prevăzute la art. 46 alin. (6) din Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2007, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.842/2006, cu modificările ulterioare, precum şi la constatarea, în urma controlului efectuat de către serviciile specializate ale casei de asigurări de sănătate, că serviciile raportate conform contractului în vederea decontării acestora nu au fost efectuate;".

31.  In anexa nr. 16, la capitolul 1 litera B punctul 1, subpunctul 1.1 va avea următorul cuprins:

„1.1. - serviciile medicale de la pct. 2 lit. a)-o);".

32.  In anexa nr. 16, la capitolul 1 litera B punctul 2, după litera n) se introduce o nouă literă, litera o), cu următorul cuprins:

„o) Monitorizare şi management hemodinamic prin metoda bioimpedanţei toracice - 180 lei".

33.  In anexa nr. 17, la litera A articolul 9, alineatul (2) va avea următorul cuprins:

„(2) Spitalele vor acoperi cheltuielile privind investigaţiile paraclinice pentru bolnavii internaţi efectuate în alte unităţi spitaliceşti sau în unităţi ambulatorii de specialitate, în situaţiile în care spitalul respectiv nu deţine dotarea necesară, cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat."

34.   In anexa nr. 17, la litera A, articolul 17 va avea următorul cuprins:

„Art. 17. - Casele de asigurări de sănătate încheie convenţii cu unităţile medico-sociale, precum şi cu medicii care îşi desfăşoară activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sănătate mintală, respectiv centre de sănătate mintală şi staţionar de zi, cabinete de planificare familială, cabinete medicale de boli infecţioase, care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică, în vederea recunoaşterii biletelor de trimitere eliberate de către medicii ce-şi desfăşoară activitatea în aceste unităţi. Modelul de convenţie este cel prevăzut în anexa nr. 37."

35.  In anexa nr. 17, la litera B articolul 21, alineatul (2) va avea următorul cuprins:

„(2) Modalitatea de plată a serviciilor de hemodializă este tarif pe serviciu medical.

Tariful pe serviciu medical include toate cheltuielile aferente acestui serviciu, inclusiv cheltuielile pentru medicamente şi materiale sanitare specifice, precum şi transportul dializaţilor de la centrul de dializă până la domiciliul acestora şi retur, cu excepţia cheltuielilor aferente serviciilor de transport al copiilor cu vârsta cuprinsă între 0-18 ani şi a persoanelor peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în centrele de dializă de adulţi, în vederea efectuării dializei în unităţile sanitare situate în alte judeţe decât cel de domiciliu al persoanei respective, de la şi la domiciliu."

36.    In anexa nr. 17, la litera B articolul 21, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:

„(6) Transportul nemedicalizat al asiguratului de la centrul de dializă până la domiciliu acestuia şi retur, în vederea efectuării hemodializei în unităţi sanitare publice sau centre pilot, poate fi efectuat de furnizorii de servicii de hemodializă autorizaţi şi evaluaţi, potrivit legii, sau, după caz, de unităţi specializate autorizate şi evaluate şi de unităţi autorizate în acest sens conform legii, pe baza contractului încheiat cu furnizorii de servicii medicale."

37.  In anexa nr. 20, la punctul III articolul 2, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„Art. 2. - (1) Serviciile medicale spitaliceşti se acordă pe baza recomandării de internare din partea medicului de familie, a medicului de specialitate din unităţile sanitare ambulatorii aflate în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate, a medicilor din unităţile de asistenţă medico-socială care au încheiat convenţii cu casele de asigurări de sănătate în vederea recunoaşterii biletelor de trimitere eliberate, precum şi a medicilor care îşi desfăşoară activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sănătate mintală, respectiv centre de sănătate mintală şi staţionar de zi, cabinete de planificare familială, cabinete medicale de boli infecţioase, care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică, care au încheiat convenţii cu casele de asigurări de sănătate în vederea recunoaşterii biletelor de trimitere eliberate, cu excepţia urgenţelor medico-chirurgicale, bolilor cu potenţial endemo-epidemic care necesită izolare şi tratament, internărilor obligatorii pentru bolnavii psihici prevăzuţi la art. 105, 113 şi 114 din Codul penal, precum şi a celor dispuse prin ordonanţa procurorului pe timpul judecării sau urmăririi penale."

38.  In anexa nr. 21, la capitolul 1 litera C punctul III, punctul 15 va avea următorul cuprins:

„15. Transportul copiilor dializaţi cu vârsta cuprinsă între 0 - 18 ani şi a persoanelor peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în centrele de dializă de adulţi, în vederea efectuării dializei în unităţile sanitare situate în alte judeţe decât cel de domiciliu al persoanei respective, de la şi la domiciliu; transportul copiilor dializaţi cu vârsta cuprinsă între 0-18 ani şi a persoanelor peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în centrele de dializă de adulţi se efectuează în baza contractelor încheiate între casa de asigurări de sănătate în a cărei rază administrativ-teritorială îşi au domiciliul persoanele dializate şi unităţile medicale specializate aflate în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate din judeţul de domiciliu."

39.   In anexa nr. 22, articolul 6 va avea următorul cuprins:

„Art. 6. - Serviciile de transport al copiilor cu vârsta cuprinsă între 0-18 ani şi al persoanelor peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în centrele de dializă de adulţi, în vederea efectuării dializei în unităţile sanitare situate în alte judeţe decât cel de domiciliu al persoanei respective, de la centrul de dializă până la domiciliul acesteia şi retur, se contractează şi se decontează distinct din fondul aprobat cu destinaţia servicii medicale de hemodializă şi dializă peritoneală, cu respectarea tuturor condiţiilor de contractare şi decontare aferente celorlalte servicii de transport sanitar."

40.   In anexa nr. 22, articolul 7, litera c) va avea următorul cuprins:

,,c) ambulanţe tip A1, A2 - ambulanţe destinate: transportului sanitar neasistat al unui singur pacient (A1), al unuia sau mai multor pacienţi (A2), consultaţiilor de urgenţă la domiciliu pentru urgenţe medico-chirurgicale de gradul 2;".

41.  In anexa nr. 26, la punctul V litera B articolul 7, după litera r) se introduce o literă nouă, litera s), cu următorul cuprins:

,,s) să raporteze serviciile care fac obiectul contractului de furnizare de servicii medicale prin utilizarea aplicaţiei «sistem informatic unic integrat», potrivit instrucţiunilor cuprinse în manualul de utilizare."

42.  In anexa nr. 26, la punctul X articolul 14 alineatul 2), litera e) va avea următorul cuprins:

,,e) la a doua constatare a nerespectării termenului de 5 zile lucrătoare pentru remedierea oricăreia dintre situaţiile prevăzute la art. 7 lit. e), f), i), j), k) şi s);".

43.  In anexa nr. 30, la articolul 1, alineatul (2) va avea următorul cuprins:

„(2) Pentru elevii şi studenţii care urmează o formă de învăţământ în altă localitate decât cea de reşedinţă şi care nu sunt înscrişi la un medic de familie din localitatea unde se află unitatea de învăţământ, în caz de urgenţă medicală, medicul din cabinetul şcolar sau studenţesc poate prescrie medicamente numai pentru afecţiuni acute, pentru maximum 3 zile. Medicii respectivi au obligaţia să transmită prin scrisoare medicală medicului de familie la care este înscris elevul sau studentul diagnosticul şi tratamentul prescris.

Medicii dentişti din cabinetele stomatologice şcolare şi studenţeşti pot prescrie medicamente numai pentru afecţiuni acute, pentru maximum 3 zile.

Medicii din căminele de bătrâni pot prescrie medicamente numai pentru maximum 3 zile, pentru bolnavii nedeplasabili sau cu afecţiuni acute din aceste instituţii, dacă nu sunt înscrişi în lista unui medic de familie.

Medicii din instituţiile aflate în coordonarea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap pot prescrie medicamente numai pentru maximum 3 zile pentru bolnavii nedeplasabili sau cu afecţiuni acute din aceste instituţii, în situaţia în care persoanele instituţionalizate nu sunt înscrise în lista unui medic de familie.

Medicii din unităţile şi compartimentele de primire a urgenţelor din cadrul spitalelor de urgenţă ce sunt finanţate din bugetul de stat pot prescrie medicamente cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu numai pentru afecţiuni acute, pentru maximum 3 zile.

Medicii care îşi desfăşoară activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sănătate mintală, respectiv centre de sănătate mintală şi staţionar de zi, cabinete de planificare familială, cabinete medicale de boli infecţioase, care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică, pot prescrie medicamente cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu, corespunzător DCI-urilor prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 1.841/2006 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate.

Casele de asigurări de sănătate încheie convenţii cu medicii/medicii dentişti din cabinetele şcolare şi studenţeşti, medicii din căminele de bătrâni, medicii din instituţiile aflate în coordonarea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, cu unităţile sanitare pentru medicii care îşi desfăşoară activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sănătate mintală, respectiv centre de sănătate mintală şi staţionar de zi, cabinete de planificare familială, cabinete medicale de boli infecţioase, care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică, şi cu medicii din unităţile şi compartimentele de primire a urgenţelor din cadrul spitalelor de urgenţă ce sunt finanţate din bugetul de stat, în vederea recunoaşterii prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală eliberate de către aceştia. Modelul de convenţie este cel prevăzut în anexa nr 36.

Prin medicii/medicii dentişti din cabinetele şcolare şi studenţeşti se înţelege medicii din cabinetele medicale şi stomatologice din şcoli şi unităţi de învăţământ superior, cabinete integrate în structura spitalelor teritoriale şi finanţate de la bugetul de stat."

44.  In anexa nr. 30, la articolul 2, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„Art. 2. - (1) Perioadele pentru care pot fi prescrise medicamentele sunt de 3-5 zile în afecţiuni acute, de 8-10 zile în afecţiuni subacute şi de până la 30 de zile pentru bolnavii cu afecţiuni cronice, cu excepţia bolnavilor cu diabet zaharat, cu afecţiuni oncologice şi pentru stări posttransplant, cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, pentru care perioada poate fi de până la 90 de zile. Prescripţia medicală eliberată de medicii din spitale la externarea bolnavului cuprinde medicatia pentru maximum 30 de zile."

45.  In anexa nr. 30, la articolul 7, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:

„(5) Farmacia are dreptul să încaseze de la asiguraţi contribuţia personală reprezentând diferenţa dintre preţul de vânzare cu amănuntul şi suma corespunzătoare aplicării procentului de compensare a medicamentelor corespunzătoare DCI prevăzute în sublista A şi B asupra preţului de referinţă, respectiv diferenţa dintre preţul de vânzare cu amănuntul şi preţul de referinţă/preţul de decontare al medicamentelor decontate de casele de asigurări de sănătate, cu excepţia medicamentelor acordate în cadrul programelor naţionale de sănătate pentru care sunt stabilite preţuri de decontare;".

46.  In anexa nr. 30, la articolul 10, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„Art. 10. - (1) Farmaciile întocmesc borderou centralizator cu evidenţe distincte pentru fiecare sublista. Pe borderou fiecare prescripţie medicală poartă un număr curent care trebuie să fie acelaşi cu numărul de ordine pe care îl poartă prescripţia medicală. Borderoul va conţine şi codul medicului, precum şi codul numeric personal al asiguratului, respectiv al titularului de card european de asigurări de sănătate.

Farmaciile întocmesc câte un borderou centralizator distinct pentru DCI-urile prevăzute în grupa de boală diabet zaharat şi boli de nutriţie - G21*), pentru medicamentele antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, pentru medicamentele pentru tratamentul stării posttransplant, pentru medicamentele specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, şi pentru medicamentele corespunzătoare DCI-urilor aferente grupei/grupelor de boli cronice pentru care aprobarea se dă de către comisia/comisiile constituite în acest sens la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate conform Hotărârii Guvernului nr. 1.841/2006.

Casele de asigurări de sănătate au obligaţia să ţină evidenţe distincte pentru sumele decontate reprezentând contravaloarea medicamentelor corespunzătoare DCI-urilor prevăzute la grupa de boală cronică diabet zaharat şi boli de nutriţie - G21*), pentru medicamentele antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, pentru medicamentele pentru tratamentul stării posttransplant şi pentru medicamentele specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ."

47.  In anexa nr. 30, la articolul 11 punctul 1, prima teză a literei c) va avea următorul cuprins:

,,c) eliberarea medicamentelor corespunzătoare DCI-urilor aferente următoarelor grupe de boli cronice: bolile psihice - G15*), demenţe - G16*), bolnavi cu proceduri intervenţionale percutane numai după implantarea unei proteze endovasculare - stent - G3*), leucemii, limfoame, aplazie medulară, gamapatii monoclonale maligne, mieloproliferări cronice şi tumori maligne - G10*), se face prin acele farmacii selecţionate ca urmare a negocierii adaosului comercial."

48.  In anexa nr. 30, la articolul 11 punctul 2, prima teză a literei a) va avea următorul cuprins:

„2. a) Eliberarea medicamentelor corespunzătoare DCI-urilor pentru care aprobarea se dă de către comisiile constituite în acest sens la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, prescrise în cadrul tratamentului următoarelor grupe de boli cronice: hepatită cronică de etiologie virală cu HVB şi HCV - G4*), ciroză hepatică - G7*), poliartrită reumatoidă şi artropatia psoriazică - G18*), spondilită anchilozantă - G19*), acromegalia - tumori hipofizare cu expansiune supraselară - G22*), boala Gaucher - G29*), DCI-uri nominalizate în Hotărârea Guvernului nr. 1.841/2006, se face prin acele farmacii aflate în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate şi selecţionate ca urmare a negocierii adaosului comercial pentru medicamentele necesare în tratamentul acestor boli."

49.  In anexa nr. 30, la articolul 11, punctul 4 va avea următorul cuprins:

„4. Eliberarea medicamentelor antidiabetice orale prescrise pentru tratamentul grupei de boală cronică diabet zaharat şi boli de nutriţie - G21*), medicamentelor antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, medicamentelor pentru tratamentul stării posttransplant şi a medicamentelor specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, se face prin farmaciile care intră în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate şi încheie în acest sens acte adiţionale distincte la contractul de furnizare de medicamente cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate. Farmaciile încheie acte adiţionale pentru eliberarea medicamentelor antidiabetice orale prescrise pentru tratamentul grupei de boală cronică diabet zaharat şi boli de nutriţie - G21*) şi/sau medicamentelor antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici şi/sau medicamentelor pentru tratamentul stării posttransplant şi/sau medicamentelor specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ.

Sumele aprobate la nivelul casei de asigurări de sănătate cu această destinaţie se repartizează în mod egal la farmacii, stabilindu-se în acest sens o valoare orientativă a actelor adiţionale.

Actele adiţionale se adaptează după modelul de contract de furnizare de medicamente cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate şi valoarea orientativă a acestora   nu   intră  în  valoarea  totală  de  contract  a farmaciei."

50.  In anexa nr. 30, la articolul 11, punctul 5 va avea următorul cuprins:

„5. Pentru echilibrarea repartizării sumelor pe farmacii în funcţie de adresabilitate, casele de asigurări de sănătate repartizează lunar prin acte adiţionale diferenţa de 15 % din fondul aprobat cu această destinaţie la nivelul casei de asigurări de sănătate ce nu a fost contractată, astfel încât să se asigure accesul asiguraţilor la medicamentele cu şi fără contribuţie personală până la sfârşitul anului.

Repartizarea diferenţei de 15% din fondul aprobat cu această destinaţie la nivelul casei de asigurări de sănătate ce nu a fost contractată se realizează potrivit prevederilor art. 12, începând cu data de 15 a lunii pentru luna curentă, la farmaciile care si-au epuizat valoarea lunară de contract."

51.  In anexa nr. 30, la articolul 13, alineatul (3) va avea următorul cuprins:

„(3) Stabilirea valorii contractate pentru eliberarea medicamentelor corespunzătoare DCI-urilor aferente următoarelor grupe de boli cronice: bolile psihice - G15*), demenţe - G16*), bolnavi cu proceduri intervenţionale percutane numai după implantarea unei proteze endovasculare - stent - G3*), leucemii, limfoame, aplazie medulară, gamapatii monoclonale maligne, mieloproliferări cronice şi tumori maligne - G10*), se face similar prevederilor de la alin. (2), cu condiţia acceptării adaosului comercial negociat iniţial de casele de asigurări de sănătate cu farmaciile selecţionate."

52.   In anexa nr. 30, articolul 14 va avea următorul cuprins:

„Art. 14. - (1) Casele de asigurări de sănătate decontează farmaciilor medicamentele corespunzătoare DCI-urilor prevăzute la grupa de boală cronică diabet zaharat şi boli de nutriţie - G21*), medicamentele antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, medicamentele pentru tratamentul stării posttransplant şi medicamentele specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, eliberate la nivelul realizat, modificându-se în mod corespunzător valoarea actelor adiţionale, cu încadrarea în fondul aprobat la nivelul caselor de asigurări de sănătate pentru subprogramele respective.

(2) Casele de asigurări de sănătate decontează farmaciilor medicamentele corespunzătoare DCI-urilor pentru care aprobarea se dă de către comisiile constituite în acest sens la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate prevăzute la grupele de boli cronice hepatită cronică de etiologie virală cu HVB şi HCV - G4*), ciroză hepatică - G7*), poliartrită reumatoidă şi artropatia psoriazică - G18*), spondilită anchilozantă - G19*), acromegalia - tumori hipofizare cu expansiune supraselară - G22*), boala Gaucher - G29*), eliberate la nivelul realizat, modificându-se în mod corespunzător valoarea actelor adiţionale, cu încadrarea în sumele aprobate cu această destinaţie la nivelul caselor de asigurări de sănătate."

53.  In anexa nr. 31, la punctul V litera A articolul 6, litera d) va avea următorul cuprins:

,,d) să deconteze furnizorilor de medicamente cu care a încheiat contracte, în limita valorii contractate, contravaloarea medicamentelor eliberate cu şi fără contribuţie personală sau, după caz, la nivelul realizat pentru medicamentele antidiabetice orale, pentru medicamentele antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, medicamentelor pentru tratamentul stării posttransplant, medicamentelor specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, şi pentru medicamentele corespunzătoare DCI-urilor aferente grupei/grupelor de boli cronice pentru care aprobarea se dă de către comisia/comisiile constituite în acest sens la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate conform Hotărârii Guvernului nr. 1.841/2006 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, pentru care s-a stabilit valoarea de contract orientativă în limita sumelor alocate cu această destinaţie la nivelul casei de asigurări de sănătate, la termenele prevăzute în normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2007, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.842/2006;".

54.  In anexa nr. 31, la punctul V litera B articolul 7, litera a) va avea următorul cuprins:

,,a) să se aprovizioneze continuu cu medicamentele corespunzătoare DCI-urilor prevăzute în listă, inclusiv cu medicamente la preţ de referinţă şi la preţ de decontare;".

55.  In anexa nr. 31, la punctul V litera B articolul 7, litera d) va avea următorul cuprins:

,,d) să verifice prescripţiile medicale cu privire la datele obligatorii pe care acestea trebuie să le cuprindă în vederea eliberării acestora şi decontării contravalorii medicamentelor de către casele de asigurări de sănătate;".

56.  In anexa nr. 31, la punctul V litera B articolul 7, după litera d) se introduce o nouă literă, litera d1), cu următorul cuprins:

,,d1) să verifice dacă au fost respectate condiţiile prevăzute în normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2007, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.842/2006, cu privire la eliberarea prescripţiilor medicale referitoare la numărul de medicamente şi durata terapiei în funcţie de tipul de afecţiune: acut, subacut, cronic;".

57.  In anexa nr. 31, la punctul V litera B articolul 7, a doua teză a literei l) va avea următorul cuprins:

„în cazul medicamentelor antidiabetice orale, medicamentelor antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, medicamentelor pentru tratamentul stării posttransplant, medicamentelor specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, şi al medicamentelor corespunzătoare DCI-urilor aferente grupei/grupelor de boli cronice pentru care aprobarea se dă de către comisia/comisiile constituite în acest sens la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate conform Hotărârii Guvernului nr. 1.841/2006, valorile de contract sunt orientative;".

58.  In anexa nr. 31, la punctul V litera B articolul 7, litera r) va avea următorul cuprins:

,,r) să depună în primele 15 zile calendaristice ale lunii următoare celei pentru care s-au eliberat medicamentele documentele necesare în vederea decontării pentru luna respectivă, în limita valorii de contract; pentru medicamentele antidiabetice orale, medicamentele antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, medicamentele pentru tratamentul stării posttransplant, medicamentele specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, şi pentru medicamentele corespunzătoare DCI-urilor aferente grupei/grupelor de boli cronice pentru care aprobarea se dă de către comisia/comisiile constituită/constituite în acest sens la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate conform Hotărârii Guvernului nr. 1.841/2006, decontarea se face la nivelul realizat, cu încadrarea în fondul aprobat la nivelul casei de asigurări de sănătate; să raporteze lunar la casa de asigurări de sănătate cu care are încheiat contract, la datele de 15 şi 30/31 ale fiecărei luni, valoarea medicamentelor eliberate în prima, respectiv a doua jumătate a lunii respective."

59.  In anexa nr. 31, la punctul V litera B articolul 7, litera t) va avea următorul cuprins:

,,t) să elibereze medicamentele la preţurile cele mai mici şi numai cu acordul asiguratului să elibereze medicamentele din cadrul aceluiaşi DCI la preţuri mai mari decât preţurile de referinţă."

60.  In anexa nr. 31, la punctul VI, articolul 8 va avea următorul cuprins:

„Art. 8. - Decontarea medicamentelor cu şi fără contribuţie personală eliberate se face pe baza următoarelor acte în original: factură, borderouri centralizatoare, prescripţii medicale, cu înscrierea numărului de ordine a bonului fiscal şi a datei de emitere a acestora. In situaţia în care pe acelaşi formular de prescripţie se înscriu medicamente din mai multe subliste, farmaciile întocmesc borderou centralizator cu evidenţă distinctă pentru fiecare sublistă.

Pentru medicamentele antidiabetice orale corespunzătoare DCI-urilor din grupa de boală cronică diabet zaharat şi boli de nutriţie - G21, medicamentele antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, medicamentele pentru tratamentul stării posttransplant, medicamentele specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, cât şi pentru medicamentele corespunzătoare DCI-urilor pentru care aprobarea se dă de către comisiile constituite în acest sens la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate conform Hotărârii Guvernului nr. 1.841/2006, pentru care se completează prescripţii distincte, farmaciile întocmesc câte un borderou centralizator distinct."

61.    In anexa nr. 31, la punctul IX articolul 17 alineatul (2), litera d) va avea următorul cuprins:

,,d) odată cu prima constatare după aplicarea de 3 ori în cursul unui an a măsurii de diminuare a valorii de contract lunare pentru nerespectarea programului de lucru comunicat la casă şi menţionat în prezentul contract; pentru societăţile comerciale farmaceutice în cadrul cărora funcţionează mai multe farmacii/puncte de lucru, odată cu prima constatare după aplicarea la nivelul societăţii a măsurilor prevăzute la art. 10 de câte 3 ori în cursul unui an pentru nerespectarea programului de lucru de către fiecare farmacie/punct de lucru din structura societăţii farmaceutice; dacă la nivelul societăţii comerciale se aplică de 3 ori în cursul unui an măsurile prevăzute la art. 10 pentru nerespectarea programului de lucru de către aceeaşi farmacie/acelaşi punct de lucru din structura sa, la a patra constatare rezilierea contractului operează numai pentru farmacia/punctul de lucru la care se înregistrează aceste situaţii şi se modifică corespunzător contractul;".

62.     In anexa nr. 31, la punctul IX articolul 17 alineatul (2), litera h) va avea următorul cuprins:

,,h) la a patra constatare a nerespectării în cursul unui an a oricăreia dintre obligaţiile prevăzute la art. 7 lit. d1), i). j). k) şi p)."

63.   In anexa nr. 31, la punctul IX, după articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 191, cu următorul cuprins:

„Art. 191. - Pentru societăţile comerciale farmaceutice în cadrul cărora funcţionează mai multe farmacii/puncte de lucru, condiţiile de reziliere a contractelor prevăzute la art. 17 alin. (2) lit. d), e) şi f) - pentru nerespectarea prevederilor de la lit. e), I) şi q) ale art. 7 - şi condiţiile de reziliere a contractelor prevăzute la art. 17 alin. (2) lit. g) - pentru nerespectarea prevederilor de la lit. f) şi r) ale art. 7 - se aplică la nivel de societate; restul condiţiilor de reziliere prevăzute la art. 17 se aplică corespunzător pentru fiecare dintre farmaciile/punctele de lucru la care se înregistrează aceste situaţii, prin excluderea lor din contract şi modificarea contractului în mod corespunzător.

Prevederile art. 18 şi 19 referitoare la condiţiile de încetare, respectiv suspendare, se aplică societăţii comerciale farmaceutice sau farmaciilor, respectiv punctelor de lucru, după caz."

64.  In anexa nr. 32, literele B şi C vor avea următorul cuprins:

„B. Dispozitive pentru protezare stomii

Nr. crt.

Denumirea dispozitivului medical

Tipul

Termen înlocuire

C1

C2

C3

C4

A. Sistem stomic unitar (sac stomic de unică utilizare)

a) sac colector pentru colostomie/ileostomie

1 set/ lună (30 buc.)

b) sac colector pentru urostomie

1 set/ lună (15 buc.)

B. Sistem stomic cu două componente

a) pentru colostomie/ ileostomie: flanşă suport

şi sac colector

1 set/ lună*)

b) pentru urostomie: flanşă suport si sac colector

1 set/ lună*)

*) Un set este alcătuit din 4 flanşe suport şi 15 saci colectori.

Observaţie: se va prescrie doar unul dintre sistemele A sau B pentru fiecare tip.

C. Dispozitive pentru incontinenţă urinară

Nr. crt.

Denumirea dispozitivului medical

Tipul

Termen înlocuire

C1

C2

C3

C4

1.

Condom urinar

1 set/lună (30 buc.)

2.

Sac colector de urină

1 set/lună (6 buc.)

3.

Sondă Foley

1 set/lună (4 buc.)

4.

Dispozitiv pentru plasarea de benzi intravaginale şi pentru incontinenţă urinară"

65.   In anexa nr. 33, la articolul 1, alineatul (3) va avea următorul cuprins:

„(3) Prescripţia medicală pentru protezarea auditivă trebuie să fie însoţită de audiograma tonală liminară şi audiograma vocală, eliberate de un furnizor de servicii medicale autorizat şi evaluat sau de un furnizor de dispozitive medicale autorizat şi evaluat pentru protezare auditivă care se află în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate. Pentru copii, la recomandarea medicului de specialitate, audiograma vocală se poate exceptat."

66.   In anexa nr. 33, articolul 4 va avea următorul cuprins:

„Art. 4. - Pentru procurarea dispozitivului medical, asiguratul, în cazul dispozitivelor la comandă (inclusiv pentru protezele auditive), sau, în cazul dispozitivelor medicale care nu sunt la comandă, unul dintre membrii familiei (părinţi, soţ/soţie, fiu/fiică), o persoană împuternicită de acesta sau reprezentantul legal al asiguratului se adresează, în perioada de valabilitate a deciziei, unuia dintre furnizorii din lista furnizorilor de dispozitive medicale evaluaţi, cu care casa de asigurări de sănătate a încheiat contract, cu următoarele documente: decizia emisă de casa de asigurări de sănătate şi prescripţia medicală. In cazul dispozitivelor de protezare stomii, incontinenţă urinară, fotolii rulante şi aparate pentru administrare continuă cu oxigen, decizia va fi însoţită de talonul aferent lunii respective, urmând ca lunar să predea aceluiaşi furnizor şi celelalte taloane."

67.   In anexa nr. 33, la articolul 6, a doua teză a alineatului (3) va avea următorul cuprins:

„Furnizorii de proteze auditive vor ataşa audiogramele efectuate după protezarea auditivă de un furnizor de servicii medicale autorizat şi evaluat sau de un furnizor de dispozitive medicale autorizat şi evaluat pentru protezare auditivă, aflat în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate."

68.   In anexa nr. 33, la articolul 6, a doua teză a alineatului (4) va avea următorul cuprins:

„In cazul în care asiguratul nu se prezintă la casa de asigurări de sănătate cu acest document în termen de 15 zile lucrătoare de la ridicarea dispozitivului medical, casa de asigurări de sănătate va valida (va confirma) din oficiu protezarea respectivă."

69.  In anexa nr. 33, la articolul 6, alineatul (6) va avea următorul cuprins:

„(6) Decontarea, în cazul protezelor auditive, se face după depunerea de către asigurat a unui document de validare întocmit de către un medic de specialitate O.R.L., pe baza raportului probei de protezare. Raportul probei de protezare cuprinde rezultatele testelor audiometriei protetice, realizate prin diferite metode (audiometrie tonală şi vocajă în câmp liber etc), efectuate înainte şi după protezare. In cazul în care asiguratul nu se prezintă la casa de asigurări de sănătate cu acest document în termen de 15 zile lucrătoare de la ridicarea dispozitivului, casa de asigurări de sănătate va valida (va confirma) din oficiu protezarea respectivă."

70.  In anexa nr. 34, la punctul I, teza a doua va avea următorul cuprins:

„furnizorul de dispozitive medicale ................................., prin reprezentantul legal .............................., cu Certificatul de înregistrare*) seria ..........,    codul unic de înregistrare nr..............., având sediul social în localitatea .................., str............................ nr......., telefon ............., fax .............., contul nr.................., deschis la Trezoreria Statului, sau contul nr...................., deschis la Banca ..........................., dovada de evaluare pentru sediul social nr....../data .........., dovada   de evaluare pentru fiecare punct de lucru nr............./data .................., certificatul/certificatele de înregistrare a dispozitivelor medicale emis/emise de Ministerul Sănătăţii Publice şi/sau declaraţia de conformitate EC emisă de producător, după caz .................................., avizul de funcţionare şi/sau certificatul de înregistrare al producătorului de dispozitive medicale, după caz, emis de Ministerul Sănătăţii Publice, dovada de răspundere civilă în domeniul  medical, valabilă pe toată perioada derulării contractului   ............,   lista  preţurilor de vânzare cu amănuntul pentru dispozitivele a căror furnizare face obiectul contractului cu casa de asigurări de sănătate;

*) Certificatul de înregistrare cu cod unic de înregistrare sau, după caz, act de înfiinţare conform prevederilor legale în vigoare."

71.  In anexa nr. 34, la punctul V litera B articolul 6, litera f) va avea următorul cuprins:

,,f) să transmită Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, în vederea calculării preţurilor de referinţă ale dispozitivelor medicale, preţurile de vânzare cu amănuntul ale dispozitivelor medicale, însoţite de certificatele de înregistrare a dispozitivelor medicale emise de Ministerul Sănătăţii Publice şi/sau declaraţia de conformitate EC emisă de producător, după caz, şi care trebuie să fie aceleaşi cu cele din lista preţurilor de vânzare cu amănuntul pentru dispozitivele a căror furnizare face obiectul contractului cu casa de asigurări de sănătate prezentată la contractare;".

72.  In anexa nr. 34, la punctul V litera B articolul 6, litera h) va avea următorul cuprins:

,,h) să emită, în vederea decontării, facturile însoţite de: copia certificatului de garanţie, declaraţia de conformitate pentru dispozitivele la comandă, după caz, conform prevederilor legale în vigoare, audiogramele efectuate după protezarea auditivă de către un furnizor de servicii medicale autorizat şi evaluat sau de un furnizor de dispozitive medicale autorizat şi evaluat pentru protezare auditivă, aflat în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate, după caz, talonul lunar pentru dispozitivele de protezare stomii, incontinenţă urinară, fotoliile rulante şi aparatele pentru administrare continuă cu oxigen, după caz, dovada verificării tehnice sau a verificării după reparare, după caz, confirmarea primirii dispozitivului medical sub semnătura beneficiarului, cu specificarea domiciliului, a actului de identitate şi a codului numeric personal sau a documentelor ce confirmă expedierea prin poştă şi primirea la domiciliu; cheltuielile cu transportul dispozitivului medical la domiciliul asiguratului nu se decontează de casele de asigurări de sănătate;".

73.  In anexa nr. 34, la punctul VI articolul 10, teza a treia a alineatului (1) va avea următorul cuprins:

„Furnizorii de proteze auditive vor ataşa audiogramele efectuate după protezare auditivă de către un furnizor de servicii medicale autorizat şi evaluat sau de un furnizor de dispozitive medicale autorizat şi evaluat pentru protezare auditivă, aflat în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate."

74.  In anexa nr. 34, la punctul VI articolul 10, a doua teză a alineatului (2) va avea următorul cuprins:

„In cazul în care asiguratul nu se prezintă la casa de asigurări de sănătate cu acest document în termen de 15 zile lucrătoare de la ridicarea dispozitivului medical, casa de asigurări de sănătate va valida (va confirma) din oficiu protezarea respectivă."

75.  In anexa nr. 34, la punctul VI articolul 10, alineatul (4) va avea următorul cuprins:

„(4) Decontarea, în cazul protezelor auditive, se face după depunerea de către asigurat a unui document de validare întocmit de către un medic de specialitate O.R.L., pe baza raportului probei de protezare. Raportul probei de protezare cuprinde rezultatele testelor audiometriei protetice, realizate prin diferite metode (audiometrie tonală şi vocală în câmp liber etc), efectuate înainte şi după protezare. In cazul în care asiguratul nu se prezintă la casa de asigurări de sănătate cu acest document în termen de 15 zile lucrătoare de la ridicarea dispozitivului, casa de asigurări de sănătate va valida (va confirma) din oficiu protezarea respectivă."

76.    In anexa nr. 34, la punctul IX articolul 15 alineatul (2), litera c) va avea următorul cuprins:

,,c) furnizarea de dispozitive medicale pentru care nu deţine certificat de înregistrare a dispozitivului medical emis de Ministerul Sănătăţii Publice şi/sau declaraţia de conformitate EC emisă de producător, după caz;".

77.  Titlul anexei nr. 36 va avea următorul cuprins:

„CONVENŢIE*)

privind eliberarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice, eliberarea biletelor de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi/sau eliberarea prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală"

78.  In anexa nr. 36, la punctul II, articolul 1 va avea următorul cuprins:

„Art. 1. - Obiectul prezentei convenţii îl constituie eliberarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice, eliberarea biletelor de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi/sau eliberarea prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală, în vederea recunoaşterii acestora în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, conform Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2007, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.842/2006, şi normelor metodologice de aplicare a acestuia."

79.  In anexa nr. 36, la punctul II, articolul 2 va avea următorul cuprins:

„Art. 2. - (1) Eliberarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice se face de către:

a)   medicii din cabinetele medicale şcolare/studenţeşti pentru elevi, respectiv studenţi, dacă nu sunt înscrişi pe lista unui medic de familie sau în situaţia în care cabinetul medicului de familie nu se află în aceeaşi localitate cu unitatea de învăţământ respectivă;

b)  medicii din instituţiile aflate în coordonarea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, în situaţia în care persoanele institutionalizate nu sunt incluse pe lista unui medic de familie;

c)    medicii din serviciile publice specializate sau organismele private autorizate pentru copiii încredinţaţi ori daţi în plasament, dacă nu sunt înscrişi pe lista unui medic de familie;

d)   medicii din alte instituţii de ocrotire socială, dacă persoanele institutionalizate nu sunt înscrise pe lista unui medic de familie;

e)   medicii care îşi desfăşoară activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sănătate mintală, respectiv centre de sănătate mintală şi staţionar de zi, cabinete de planificare familială, cabinete medicale de boli infecţioase, care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică;

f) medicii dentişti şi dentiştii din cabinetele stomatologice şcolare şi studenţeşti pentru elevi, respectiv studenţi, dacă este necesară rezolvarea cazului din punct de vedere oro-dentar.

(2)  Eliberarea prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu se face de către:

a)   medicii/medicii dentişti din cabinetele şcolare şi studenţeşti;

b)  medicii din căminele de bătrâni;

c)   medicii din instituţiile aflate în coordonarea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap;

d)   medicii care îşi desfăşoară activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sănătate mintală, respectiv centre de sănătate mintală şi staţionar de zi, cabinete de planificare familială, cabinete medicale de boli infecţioase, care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică;

e)   medicii din unităţile şi compartimentele de primire a urgenţelor din cadrul spitalelor de urgenţă ce sunt finanţate din bugetul de stat.

(3)   Eliberarea biletelor de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice se face de către:

a)   medicii care îşi desfăşoară activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sănătate mintală, respectiv centre de sănătate mintală şi staţionar de zi, cabinete de planificare familială, cabinete medicale de boli infecţioase, care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică;

b)   medicii dentişti din cabinetele stomatologice şcolare şi studenţeşti pentru radiografie dentară retroalveolară şi panoramică, pentru elevi, respectiv studenţi.

(4)   Prin medicii/medicii dentişti din cabinetele şcolare şi studenţeşti menţionaţi la alin. (1), (2) şi (3) se înţelege medicii din cabinetele medicale şi stomatologice din şcoli şi unităţi de învăţământ superior, cabinete integrate în structura spitalelor teritoriale si finanţate de la bugetul de stat."

80. In anexa nr. 36, la punctul IV, articolul 4 va avea următorul cuprins:

„Art. 4. - Medicii care eliberează biletele de trimitere pentru servicii medicale clinice, bilete de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi/sau care eliberează prescripţii medicale pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală au următoarele obligaţii:

a)  să respecte prevederile actelor normative referitoare la eliberarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice, eliberarea biletelor de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi/sau eliberarea prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală în sistemul asigurărilor sociale de sănătate;

b)   să respecte confidenţialitatea datelor şi informaţiilor privitoare la certificatele de concediu medical eliberate asiguraţilor;

c)  să anunţe casa de asigurări de sănătate despre orice modificare privind condiţiile care au stat la baza încheierii convenţiei;

d)  să pună la dispoziţie organelor de control ale casei de asigurări de sănătate documentele medicale primare care au stat la baza eliberării biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice, a eliberării biletelor de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi/sau a eliberării prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală;

e)   să respecte dreptul la libera alegere de către asigurat a medicului şi a furnizorului;

f)   să furnizeze tratamentul adecvat şi să prescrie medicamentele prevăzute în lista cu medicamente de care beneficiază asiguraţii cu sau fără contribuţie personală, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului, conform specializării, în concordanţă cu diagnosticul;

g)  să prescrie medicamente în următoarele condiţii:

-  medicii din cabinetele medicale şcolare şi studenţeşti prescriu medicamente în caz de urgenţă medicală, numai pentru afecţiuni acute, pentru maximum 3 zile, pentru elevii şi studenţii care urmează o formă de învăţământ în altă localitate decât cea de reşedinţă şi care nu sunt înscrişi la un medic de familie din localitatea unde se află unitatea de învăţământ; medicii respectivi au obligaţia să transmită prin scrisoare medicală medicului de familie la care este înscris elevul sau studentul diagnosticul şi tratamentul prescris;

-  medicii de medicină dentară şi dentiştii din cabinetele stomatologice şcolare şi studenţeşti pot prescrie medicamente numai pentru afecţiuni acute, pentru maximum 3 zile şi numai ca o consecinţă a actului medical propriu, pentru elevi, respectiv studenţi;

-    medicii din căminele de bătrâni pot prescrie medicamente numai pentru maximum 3 zile, pentru bolnavii nedeplasabili sau cu afecţiuni acute din aceste instituţii, dacă nu sunt înscrişi în lista unui medic de familie;

-   medicii din instituţiile aflate în coordonarea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap pot prescrie medicamente numai pentru maximum 3 zile, pentru bolnavii nedeplasabili sau cu afecţiuni acute din aceste instituţii, în situaţia în care persoanele instituţionalizate nu sunt înscrise în lista unui medic de familie;

-   medicii care îşi desfăşoară activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sănătate mintală, respectiv centre de sănătate mintală şi staţionar de zi, cabinete de planificare familială, cabinete medicale de boli infecţioase, care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică, pot prescrie medicamente cu sau fără contribuţie personală, conform specializării şi numai ca o consecinţă a actului medical propriu;

-   medicii din unităţile şi compartimentele de primire a urgenţelor din cadrul spitalelor de urgenţă ce sunt finanţate din bugetul de stat pot prescrie medicamente cu sau fără contribuţie personală, conform specializării şi numai ca o consecinţă a actului medical propriu, numai pentru afecţiuni acute, pentru maximum 3 zile."

81. Explicaţia asteriscului din finalul anexei nr. 36 va avea următorul cuprins:

„*) Modelul de convenţie se va adapta în funcţie de obiectul convenţiei, respectiv eliberarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice, eliberarea biletelor de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi/sau eliberarea prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală.

Pentru medicii care îşi desfăşoară activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sănătate mintală, respectiv centre de sănătate mintală şi staţionar de zi, cabinete de planificare familială, cabinete medicale de boli infecţioase, care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică, pentru medicii din unităţile şi compartimentele de primire a urgenţelor din cadrul spitalelor de urgenţă ce sunt finanţate din bugetul de stat, precum şi pentru medicii din cabinetele medicale şcolare şi studenţeşti şi medicii de medicină dentară şi dentiştii din cabinetele stomatologice şcolare şi studenţeşti, cabinete integrate în structura spitalelor teritoriale şi finanţate de la bugetul de stat, modelul de convenţie se va adapta în sensul încheierii convenţiei între casa de asigurări de sănătate şi unitatea sanitară în care îşi desfăşoară activitatea medicii din structurile anterior menţionate."

82.    In anexa nr. 37, punctul I va avea următorul cuprins:

„I. Părţile convenţiei

Casa de Asigurări de Sănătate ......................................., cu sediul în municipiul/oraşul ........................., str................. nr............, judeţul/sectorul ................, telefon/fax ..................., reprezentată prin preşedinte-director general .......................,

şi

-   Unitatea medico-socială ......................, reprezentată prin ..........................., cu autorizaţie sanitară de funcţionare nr............. din  ......................, având sediul în municipiul/ oraşul/comuna ............................, str........................ nr. ..., judeţul/sectorul ....................., telefon ....................

-  Spitalul (sau altă unitate sanitară cu paturi autorizată şi evaluată pentru   acordarea de servicii medicale spitaliceşti) ............................................................, cu sediul în ....................................., str........................ nr.............., telefon ..........., fax ............, reprezentat prin ........................, având  actul  de înfiinţare  sau  de  organizare  nr....., autorizaţia sanitară de funcţionare nr....., dovada de evaluare nr........, codul unic de înregistrare .................... şi contul nr.................., deschis la Trezoreria Statului, sau cont nr..................., deschis la Banca ........................., dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat în dispensare TBC, laboratoare de sănătate mintală, respectiv centre de sănătate mintală şi staţionar de zi, cabinete de planificare familială, cabinete medicale de boli infecţioase, care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică, valabilă pe toată durata derulării contractului nr......."

83.  In anexa nr. 37, la punctul II, articolul 2 va avea următorul cuprins:

„Art. 2. - Eliberarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale spitaliceşti se face de către următorii medici: A. Medicii din spital, respectiv:

a)  medicii din dispensare TBC, care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică:

1.  Medicul (nume, prenume) ..........................................., CNP ......................., cod parafă ...................., Autorizaţia de liberă practică/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr......./.........

2.   Medicul (nume, prenume)  ......................................, CNP .........................., cod parafă ..................., Autorizaţia de liberă practică/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr......./.........

........................................................................................................................................................................ ........................................................

b)   medicii din laboratoarele de sănătate mintală, respectiv centrele de sănătate mintală şi staţionar de zi, care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică:

1.   Medicul (nume, prenume)  ......................................, CNP ........................, cod parafă ....................., Autorizaţia de liberă practică/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr......./.........

2.   Medicul (nume, prenume) ........................................, CNP ........................., cod parafă .................., Autorizaţia de liberă practică/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr......./.........

........................................................................................................................................................................ ........................................................

c)  medicii din cabinetele de planificare familială care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică:

1.  Medicul (nume, prenume)  ....................................., CNP ..........................., cod parafă ..................., Autorizaţia de liberă practică/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr......./.........

2. Medicul (nume, prenume)  ......................................, CNP ............................, cod parafă ................, Autorizaţia de liberă practică/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr......./.........

d) medicii din cabinete medicale de boli infecţioase care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică:

1.  Medicul (nume, prenume)  ....................................., CNP ..........................., cod parafă .................., Autorizaţia de liberă practică/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr........../.........

2.  Mediul (nume, prenume)  .........................................., CNP ......................, cod parafă ......................., Autorizaţia de liberă practică/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr........../.........

B. Medicii din unitatea medico-socială:

1.  Medicul (nume, prenume)  ........................................, CNP ........................., cod parafă ..................., Autorizaţia de liberă practică/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr......../..........

2.   Medicul (nume, prenume) ........................................, CNP ........................., cod parafă ........................, Autorizaţia de liberă practică/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr........../................

3.  Medicul (nume, prenume) ......................................, CNP ............................, cod parafă ................., Autorizaţia de liberă practică/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr.........../................"

84. In anexa nr. 37, la punctul IV, partea introductivă a articolului 4 şi litera b) vor avea următorul cuprins:

„Art. 4. - Unităţile medico-sociale şi furnizorul de servicii medicale spitaliceşti au următoarele obligaţii:

b) să respecte confidenţialitatea tuturor datelor şi informaţiilor privitoare la asiguraţi, precum şi demnitatea şi intimitatea acestora;".

85.  In anexa nr. 37, la punctul V articolul 5, litera b) va avea următorul cuprins:

,,b) ridicarea de către organele în drept a autorizaţiei de liberă practică/certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România a/al medicului care eliberează bilete de trimitere pentru servicii medicale spitaliceşti; în situaţia în care convenţia cu unitatea medico-socială/spitalul se încheie pentru mai mulţi medici, ridicarea de către organele de drept a autorizaţiei de liberă practică/certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România a/al unui medic nu conduce la rezilierea convenţiei, ci doar la excluderea din convenţie a medicului respectiv;".

86.  In anexa nr. 37, la punctul V articolul 6, litera a) va avea următorul cuprins:

,,a) furnizorul se mută din raza administrativ-teritorială a casei de asigurări de sănătate cu care a încheiat convenţie;".

87.   In finalul anexei nr. 37 se introduce o notă cu următorul cuprins:

„NOTĂ:

Modelul de convenţie se va adapta în funcţie de obiectul convenţiei, respectiv eliberarea biletelor de internare de către medicii din unităţile medico-sociale sau de către medicii din dispensare TBC, laboratoare de sănătate mintală, respectiv centre de sănătate mintală şi staţionar de zi, cabinete de planificare familială, cabinete medicale de boli infecţioase, care se află în structura spitalului ca unităţi fără personalitate juridică."

Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi are aplicabilitate începând cu luna aprilie 2007.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

Vasile Ciurchea


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 727/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 727 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu