ORDIN Nr. 7394
din 20 iulie 2007
pentru aprobarea Normelor
tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere si
antrepozitele libere
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 532 din 7 august 2007
In aplicarea art. 166-181 din Regulamentul Consiliului
(CEE) nr. 2.913/1992 de instituire a Codului vamal comunitar şi art. 799-814
din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/1993 de stabilire a unor dispoziţii
de aplicare a Regulamentului Consiliului nr. 2.913/92 de instituire a Codului
vamal comunitar, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 664 din Regulamentul
de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
707/2006,
în temeiul art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 532/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale a
Vămilor,
vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele tehnice privind aplicarea
uniformă a reglementărilor vamale în zonele libere şi antrepozitele libere,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Incepând cu data intrării în vigoare a
prezentului ordin se abrogă Decizia directorului general al Direcţiei Generale
a Vămilor nr. 177/2003, pentru aprobarea Normelor tehnice privind aplicarea
uniformă a reglementărilor vamale, evidenţa operativă, controlul şi supravegherea vamală a mărfurilor care se
introduc sau se scot din zonele libere şi din porturile care beneficiază de
facilităţile prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 131/2000, aprobată şi
modificată prin Legea nr. 99/2002, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 111 şi 111 bis
din 21 februarie 2003.
Art. 3. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Gelu Ştefan Diaconu
ANEXĂ
NORME TEHNICE
privind aplicarea uniformă a reglementărilor vamale
în zonele libere şi antrepozitele libere
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentele norme stabilesc procedurile vamale
aplicabile în zonele libere şi antrepozitele libere situate pe teritoriul vamal
al României.
Art. 2. - In zonele libere şi antrepozitele libere se
aplică aceleaşi reguli în materie de reglementări vamale.
Art. 3. - In aplicarea dispoziţiilor prezentelor norme,
prin termenii următori se înţelege:
a) zone libere - părţi
ale teritoriului României având o suprafaţă relativ vastă, definite ca
destinaţie vamală pentru mărfuri, în conformitate cu art. 166 din Regulamentul
Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar,
înfiinţate prin hotărâre a Guvernului la propunerea autorităţilor
administraţiei publice centrale şi locale interesate, cu avizul autorităţii
vamale;
b) antrepozite libere - locaţii
strict delimitate prin natura lor, cum ar fi imobilele sau hangarele, situate
pe teritoriul României, definite ca destinaţie vamală pentru mărfuri, în
conformitate cu art. 166 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal
comunitar, înfiinţate la solicitarea operatorilor economici interesaţi, pe baza
autorizaţiei emise de autoritatea vamală;
c) titular- persoana
căreia i se eliberează o autorizaţie de antrepozit
liber;
d) operator - persoana
care efectuează o operaţiune de depozitare, prelucrare, transformare, vânzare
sau cumpărare a mărfurilor în zona liberă sau în antrepozitul liber;
e) autoritatea vamală de
control - autoritatea vamală competentă cu
supravegherea vamală a zonei libere sau a antrepozitului liber.
Art. 4. - Conform art. 4 pct. 15 lit. b) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal
comunitar, introducerea mărfurilor într-o zonă liberă sau într-un antrepozit
liber reprezintă o destinaţie vamală ce nu presupune în mod obligatoriu o
acţiune de declarare a mărfurilor.
Art. 5. -In sensul aplicării art. 166 lit. a) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, mărfurile necomunitare aflate
în aceste perimetre sunt considerate ca nefiind situate pe teritoriul vamal al
Comunităţii numai în ceea ce priveşte aplicarea drepturilor de import şi a
măsurilor de politică comercială la import. Orice alte dispoziţii legale
naţionale sunt aplicabile.
CAPITOLUL II
Infiinţarea
antrepozitelor libere
SECŢIUNEA 2.1
Cererea de autorizare a unui antrepozit liber
Art. 6. - (1) Cererea de autorizare a unui antrepozit
liber se face în scris şi cuprinde cel puţin următoarele informaţii:
a) numele şi sediul social al
titularului;
b) justificarea economică a cererii, respectiv
avantajele economice ale înfiinţării antrepozitului liber, rezultate dintr-o
necesitate reală de depozitare;
c) prezentarea activităţii solicitantului;
d) estimarea anuală
cantitativă şi valorică a fluxurilor de mărfuri comunitare şi necomunitare
preconizate a se derula după acordarea autorizaţiei;
e) locaţia destinată a fi autorizată ca antrepozit
liber, adresa, suprafaţa, denumirea proprietarului respectivei locaţii,
programul de funcţionare;
f) felul mărfurilor depozitate;
g) statutul vamal al mărfurilor destinate depozitării
în antrepozitul liber;
h) activităţile prevăzute a fi efectuate în
antrepozitul liber, respectiv felul operaţiunilor comerciale sau industriale,
cum sunt, de exemplu, vânzările, prestările de servicii şi activităţile
industriale;
i) avantajele pe care solicitantul le are în vedere
după autorizarea antrepozitului liber în comparaţie cu depozitarea sub un regim
vamal de antrepozit vamal privat (tip D) sau public;
j) regimurile vamale ce se intenţionează a fi utilizate
în antrepozitul liber;
k) informaţii cu privire la numărul estimativ al
operatorilor;
l) măsurile de supraveghere
internă avute în vedere de către solicitant.
(2) La cerere se anexează următoarele documente:
a) certificatul de înmatriculare al persoanei
solicitante;
b) bilanţul contabil pe ultimii 3 ani;
c) planul antrepozitului liber cu punctele propuse de
acces şi de ieşire;
d) planul clădirii locaţiei ce se doreşte a fi
autorizată ca antrepozit liber;
e) descrierea evidenţei operative ce urmează a fi
ţinute.
(3) Autoritatea vamală poate solicita orice alte informaţii
sau documente suplimentare celor enumerate la alin. (1) şi (2) când se
consideră că acestea sunt necesare luării deciziei de acordare a autorizaţiei
de antrepozit liber.
Art. 7. - (1) Autorizarea unui antrepozit liber se
acordă persoanelor juridice care în anul anterior, calculat din momentul
depunerii cererii de autorizare, au derulat operaţiuni de comerţ exterior cu
state terţe, având ca obiect mărfuri necomunitare în valoare de cel puţin 3
milioane de euro.
(2) La verificarea condiţiei prevăzute la alin. (1) se
au în vedere şi valorile estimate ale operaţiunilor de comerţ exterior cu mărfuri necomunitare, dovedite pe baza contractelor/comenzilor încheiate.
Art. 8. - (1) Cererea de autorizare a unui antrepozit
liber se depune la direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale în a
cărei rază de competenţă se află locaţia pentru care se solicită autorizarea,
denumită în cele ce urmează autoritate vamală emitentă.
(2) Un antrepozit liber poate fi autorizat şi pentru o
parte dintr-o locaţie, cu condiţia ca aceasta să fie împrejmuită şi ca zona
exterioară contiguă a împrejmuirii să nu permită introducerea sau scoaterea de
mărfuri prin alte puncte decât cele de intrare şi de ieşire.
SECŢIUNEA 2.2
Autorizarea antrepozitelor libere
Art. 9. - (1) In cazul în care cererea şi documentele
depuse în vederea autorizării sunt complete, autoritatea vamală emitentă
solicită autorităţii vamale competente cu supravegherea vamală a respectivei
locaţii, denumită în cele ce urmează autoritatea vamală de control, transmiterea
unui raport privind îndeplinirea condiţiilor necesare asigurării controlului şi
supravegherii vamale.
(2) Cu ocazia verificării
condiţiilor necesare asigurării controlului şi supravegherii vamale,
autoritatea vamală de control stabileşte împreună cu titularul cererii de
autorizare punctele de intrare şi de ieşire din antrepozitul liber.
(3) Rezultatul verificărilor se transmite către
autoritatea vamală emitentă, în termen de 10 zile de la data solicitării
raportului, pe baza raportului de agreare a antrepozitului liber, al cărui
model se găseşte în anexa nr. 1.
Art. 10. - (1) Dacă toate condiţiile cerute sunt
îndeplinite, autoritatea vamală emitentă emite autorizaţia de antrepozit liber.
(2) Numărul de înregistrare a autorizaţiilor este de
forma: Y, codul de ţară, urmat de codul direcţiei regionale pentru accize şi
operaţiuni vamale, seria reprezentând numărul de ordine al autorizaţiei de 4
caractere, acordat din Registrul pentru evidenţa autorizaţiilor de antrepozit
liber, şi anul, cum ar fi, de exemplu, Y RO BV 0001 07.
Art. 11. -Autorizaţia cuprinde următoarele:
a) numele titularului;
b) menţiuni privind agrearea locaţiei, suprafaţa,
punctele de intrare şi de ieşire;
c) programul de funcţionare al antrepozitului liber;
d) denumirea autorităţii vamale de control;
e) felul operaţiunilor autorizate a se desfăşura în
antrepozitul liber;
f) datele de identificare ale operatorilor;
g) regimurile vamale autorizate a fi acordate în
antrepozitul liber;
h) data şi semnătura.
Art. 12. -Autorizaţia cuprinde pe lângă elementele
prevăzute la art. 11 şi o menţiune expresă privind obligaţia titularului de a
informa autoritatea vamală emitentă a autorizaţiei, precum şi autoritatea
vamală de control asupra oricărei modificări a elementelor cuprinse în cererea
de autorizare a antrepozitului liber.
Art. 13. - (1) Titularului antrepozitului liber îi
revine responsabilitatea asigurării întreţinerii, securităţii şi pazei locaţiei
în cauză, astfel încât mărfurile să nu fie sustrase de la supravegherea vamală.
(2) Autoritatea vamală emitentă transmite copii ale
autorizaţiilor de antrepozit liber emise către autoritatea vamală de control şi
Autoritatea Naţională a Vămilor.
SECŢIUNEA 2.3
Termenul de valabilitate al autorizaţiei de
antrepozit liber
Art. 14. - (1) Autorizaţia de antrepozit liber se emite
pe o durată nelimitată.
(2) Autorizaţia poate fi anulată sau revocată în
conformitate cu art. 8 şi 9 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de
instituire a Codului vamal comunitar. Autoritatea vamală emitentă transmite
copii de pe deciziile de anulare sau revocare către autoritatea vamală de
control şi Autoritatea Naţională a Vămilor.
SECŢIUNEA 2.4
Respingerea cererii de autorizare a antrepozitului
liber
Art. 15. - Când nu sunt îndeplinite condiţiile cerute,
autoritatea vamală respinge cererea de autorizare, conform art. 6 alin. (3) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire
a Codului vamal comunitar.
CAPITOLUL III
Modificarea unui element constructiv dintr-o zonă
liberă sau antrepozit liber
Art. 16. - Construcţia sau modificarea unei clădiri din
zona liberă sau dintr-un antrepozit liber trebuie să facă obiectul unei cereri scrise.
Art. 17. - Cererea prevăzută la art. 16 se depune la
autoritatea vamală de control a zonei libere sau a antrepozitului liber.
Modelul cererii este prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 18. - (1) Autoritatea vamală de control eliberează
o autorizaţie de construire scrisă, cu condiţia ca activitatea exercitată în
respectiva clădire să nu împiedice exercitarea supravegherii vamale a zonei
libere sau a antrepozitului liber, respectiv aplicarea corectă a
reglementărilor vamale. Modelul autorizaţiei de construire este prevăzut în
anexa nr. 3.
(2) In cazul antrepozitului liber, autoritatea vamală
de control transmite o copie a autorizaţiei de construire autorităţii vamale
emitente.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii privind felul activităţilor desfăşurate în zonele libere şi antrepozitele
libere
Art. 19. - (1) Exercitarea oricărei activităţi într-o
zonă liberă sau antrepozit liber trebuie notificată în prealabil de către
fiecare operator autorităţii vamale de control. Această notificare se face prin
cererea prevăzută la art. 804 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de
stabilire a unor dispoziţii de aplicare a
Regulamentului Consiliului nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal
comunitar.
(2) Anumite activităţi pot fi limitate sau interzise de
către autoritatea vamală, ţinând cont de:
a) felul mărfurilor supuse activităţilor, şi
b) necesităţile de control care antrenează un cost
administrativ disproporţionat în raport cu avantajele economice ce rezultă din
exercitarea activităţii în cauză în zona liberă sau antrepozitul
liber.
Art. 20. - In aplicarea art. 19 alin. (2) lit. b),
autoritatea vamală poate interzice comercializarea cu amănuntul în zonele
libere a mărfurilor comunitare către persoanele fizice.
CAPITOLUL V
Evidenţa operativă
Art. 21. - Evidenţa operativă trebuie să permită
autorităţii vamale de control să identifice mărfurile comunitare sau
necomunitare care se găsesc în zona liberă sau în antrepozitul liber şi să
urmărească fluxul complet al mărfurilor de la introducere şi până la scoaterea
acestora.
SECŢIUNEA 5.1
Cererea de aprobare a evidenţei operative
Art. 22. - Desfăşurarea unei activităţi într-o zonă
liberă sau într-un antrepozit liber este condiţionată de aprobarea prealabilă
de către autoritatea vamală de control a evidenţei operative a mărfurilor.
Art. 23. - Cererea conţine următoarele elemente:
a) activităţile care se intenţionează a fi exercitate
în zona liberă sau antrepozitul liber, cum sunt: depozitarea, prelucrarea,
transformarea, vânzarea-cumpărarea, introducerea în circuitul economic al
mărfurilor necomunitare;
b) felul şi statutul vamal al mărfurilor asupra cărora
se vor exercita aceste activităţi;
c) regimul vamal sub care se vor efectua aceste
activităţi, respectiv perfecţionarea activă, admiterea temporară sau
transformarea sub control vamal;
d) o descriere detaliată a evidenţei operative care
urmează a fi ţinute.
Art. 24. - Când operatorul foloseşte pentru ţinerea
evidenţei operative un sistem informatic comun, gestionat de către
administraţia zonei libere, aprobat în prealabil de autoritatea vamală, acesta
trebuie să precizeze în cererea menţionată la art. 23 dacă utilizează sistemul
informatic comun.
SECŢIUNEA 5.2
Conţinutul si structura evidenţei operative
Art. 25. - Evidenţa operativă a mărfurilor cuprinde cel
puţin următoarele informaţii:
a) denumirea comercială a mărfurilor şi cantitatea,
pentru a permite identificarea acestora;
b) numărul, felul, mărcile şi numărul coletelor sau
mărcile de identificare a containerelor;
c) localizarea mărfurilor;
d) menţiuni privind documentele de transport şi/sau
facturile care au însoţit mărfurile până la introducerea lor în zona
liberă/antrepozitul liber;
e) menţiuni privind documentele de transport şi/sau
facturile care au însoţit mărfurile la scoaterea lor din zona liberă/ antrepozitul liber;
f) după caz, menţiuni privind reglementările de
politică comercială sau de prohibiţie, la import ori la export;
g) menţiuni privind vânzarea mărfurilor şi factura
aferentă; h) manipulările uzuale efectuate;
i) originea şi provenienţa mărfurilor;
j) statutul vamal al mărfurilor.
Art. 26. - Informaţiile privind statutul vamal al mărfurilor
se pot înregistra sub următoarea formă:
a) indicarea titlului de tranzit şi a uneia dintre
menţiunile „marfă PA/S", „marfă PA/R" sau „marfă AT", în cazul
în care introducerea în zona liberă serveşte la încheierea acestor regimuri în
care au fost plasate mărfurile;
b) referirea la documentele vamale prin care se
justifică statutul vamal al mărfurilor, cum ar fi declaraţia de plasare a
mărfurilor sub un regim vamal economic sau alte documente specifice pentru
mărfurile supuse politicii agricole comune;
c) referirea la o fişă de informaţii sau la atestarea
prevăzută la art. 170 alin. (4) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92
de instituire a Codului vamal comunitar;
d) indicaţiile privind mărfurile care fac obiectul unei
autorizaţii de admitere temporară, prin menţionarea articolului din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal
comunitar în temeiul căruia mărfurile sunt plasate în admitere temporară;
e) indicaţiile privind mărfurile puse în liberă
circulaţie ce beneficiază de tratament tarifar favorabil sau cărora li se
aplică taxe vamale reduse sau zero sub rezerva controlului destinaţiei finale.
Art. 27. - Pentru mărfurile supuse reglementărilor
sanitar-veterinare, în scopul asigurării unei evidenţe între mărfurile
introduse şi cele scoase, menţiunile privind documentul efectuării controlului
sanitar-veterinar la import se înscriu în evidenţa operativă.
Art. 28. - (1) Evidenţa
operativă poate fi ţinută manual sau prin mijloace informatice. Aceasta poate
fi constituită din mai multe evidenţe separate după felul mărfurilor, statutul
vamal, regimul vamal sau poate fi una globală.
(2) In cazul în care mărfurile sunt plasate într-un
regim vamal economic, operatorii au obligaţia de a ţine evidenţele specifice
regimului în cauză. In aceste situaţii, evidenţa operativă globală se
completează cu menţiunile specifice regimului pentru operaţiunile în cauză.
Operatorul trebuie să fie în măsură să prezinte extrase din evidenţa operativă
pentru regimul vamal.
Art. 29. - Evidenţa operativă se prezintă la
solicitarea autorităţii vamale de control. De asemenea, documentele la care
face referire evidenţa operativă se păstrează împreună cu aceasta şi se
prezintă la orice solicitare a autorităţii vamale de control.
SECŢIUNEA 5.3
Aprobarea evidenţei operative
Art. 30. - Aprobarea evidenţei operative se emite în
scris de către autoritatea vamală de control a zonei libere sau a
antrepozitului liber. Modelul aprobării evidenţei operative este prevăzut în
anexa nr. 4.
Art. 31. -In aplicarea art. 803 alin. (2) din
Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de
aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, prin oferirea
tuturor garanţiilor necesare pentru aplicarea prevederilor referitoare la
zonele libere sau la antrepozitele libere se
înţelege că solicitanţii:
a) nu au obligaţii bugetare restante reprezentând
impozite, taxe, contribuţii, inclusiv contribuţiile individuale ale
salariaţilor şi orice alte venituri bugetare, cu excepţia celor eşalonate
şi/sau reeşalonate la plată, precum şi a celor suspendate în condiţiile legii;
b) nu înregistrează debite la autoritatea vamală;
c) nu sunt în stare de insolvenţă, nu se află în
procedură de reorganizare sau lichidare judiciară şi nu figurează în evidenţa
specială şi/sau în lista contribuabililor inactivi;
d) deţin o evidenţă operativă care permite
identificarea şi urmărirea fluxului mărfurilor, considerată suficientă de către
autoritatea vamală de control.
Art. 32. - Prin decizia de aprobare se stabilesc
obligaţiile care revin operatorului în organizarea evidenţei operative.
SECŢIUNEA 5.4
Modificarea sau revocarea aprobării evidenţei
operative
Art. 33. -In cazul modificării unei activităţi, precum
şi înainte de exercitarea unei noi activităţi, operatorul depune o cerere
scrisă de modificare a aprobării evidenţei operative la autoritatea vamală de
control. Modificarea aprobării evidenţei operative se notifică în scris
operatorului.
Art. 34. - (1) Aprobarea evidenţei operative poate fi
modificată sau revocată de către autoritatea vamală de control dacă
supravegherea vamală a uneia sau mai multor activităţi în zona
liberă/antrepozitul liber nu poate fi exercitată în mod eficient.
(2) Aprobarea evidenţei operative poate fi, de
asemenea, revocată în caz de lipsuri repetate şi nejustificate de mărfuri.
(3) Revocarea se efectuează conform prevederilor art. 9
din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de
instituire a Codului vamal comunitar.
CAPITOLUL VI
Condiţii de funcţionare a zonelor libere şi antrepozitelor libere
SECŢIUNEA 6.1
Condiţii referitoare la mărfuri
Art. 35. - (1) Plasarea mărfurilor în zone libere sau
antrepozite libere se realizează cu respectarea prevederilor art. 169 şi 170
din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal
comunitar.
(2) Mărfurile prohibite cu orice titlu, a căror
introducere pe teritoriul vamal al Comunităţii este interzisă, nu pot fi
depozitate în zonele sau antrepozitele libere.
Art. 36. - (1) Introducerea în zona liberă sau
antrepozitul liber de mărfuri supuse unor autorizaţii speciale la intrarea lor
pe teritoriul vamal al Comunităţii, potrivit reglementărilor speciale privind
protecţia patrimoniului, a sănătăţii publice, a securităţii publice, a ordinii
publice sau a mediului, se face cu respectarea acestora.
(2) Măsurile de politică comercială sau de prohibiţie
care sunt prevăzute la exportul mărfurilor comunitare sau cu ocazia
reexportului de mărfuri necomunitare se aplică la exportul sau reexportul în
afara teritoriului vamal al Comunităţii al mărfurilor care pleacă dintr-o zonă
liberă sau dintr-un antrepozit liber.
SECŢIUNEA 6.2
Condiţii referitoare la supravegherea zonelor
libere şi a antrepozitelor libere
Art. 37. - Programul de funcţionare a punctelor de
intrare şi de ieşire în/din zona liberă şi antrepozitul liber se afişează la
autoritatea vamală de control a zonei libere sau a antrepozitului liber.
Art. 38. - In cazul dispariţiei
nejustificate a unor mărfuri pentru care nu se poate stabili statutul comunitar
al mărfurilor pe baza formularului prevăzut la art. 812 din Regulamentul
Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a
Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal
comunitar, acestea se consideră ca fiind consumate sau utilizate în zona liberă
sau antrepozitul liber, fiind aplicabile prevederile art. 205 din Regulamentul
Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului
vamal comunitar.
CAPITOLUL VII
Garanţia
Art. 39. - Operaţiunile de depozitare şi manipulare
uzuale, definite la art. 109 alin. (1) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr.
2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, efectuate de către operatori
în zone libere şi antrepozite libere, sunt exceptate de la garantarea
drepturilor vamale de import, în temeiul art. 166 lit. a) din acelaşi
regulament.
CAPITOLUL VIII
Funcţionarea zonelor libere şi antrepozitelor libere
SECŢIUNEA 8.1
Formalităţi la introducerea mărfurilor
necomunitare
A. Mărfuri necomunitare
introduse direct dintr-o ţară terţă
Art. 40. - Mărfurile sosite în locurile destinate
desfăşurării activităţilor autorizate se înregistrează fără întârziere de către
operator în evidenţa operativă.
Art. 41. - (1) Operatorii păstrează documentele de
transport care au însoţit mărfurile până în zona liberă sau antrepozitul liber.
Aceste documente se prezintă împreună cu înregistrările din evidenţa operativă
şi, după caz, cu mărfurile la care se referă, la orice solicitare făcută de către autoritatea vamală de
control.
(2) Documentul de transport poate consta în orice
document relativ la transport, respectiv CMR, foaie de parcurs, bon de livrare,
manifest, nota de livrare sau mesaj informatic, cu
condiţia ca acesta să furnizeze toate informaţiile necesare identificării
mărfurilor.
(3) Autoritatea vamală de control poate solicita, dacă
consideră necesar, ca o copie a documentului de transport sa-i fie înmânată.
Art. 42. - Operatorii care
deţin pentru mărfurile plasate în antrepozitele libere sau în zonele libere un
document doveditor al originii/statutului (certificat EUR 1, declaraţie pe
factură, certificat de origine tip Asău certificatATR) şi care intenţionează să
utilizeze aceste documente la punerea în liberă circulaţie a mărfurilor în
cauză după staţionarea în aceste perimetre trebuie, dacă termenul de staţionare
intenţionat depăşeşte durata de valabilitate a respectivelor documente, să
prezinte mărfurile şi documentul respectiv autorităţii vamale de control în
cadrul termenului de valabilitate al documentelor în cauză.
B. Mărfuri
transbordate
Art. 43. - Mărfurile care fac obiectul unei
transbordări în interiorul unei zone libere sau unui antrepozit liber nu se
înscriu în evidenţa operativă a operatorului. Acesta are obligaţia să pună la
dispoziţia autorităţii vamale de control documentele referitoare la operaţiunea
de transbordare.
Art. 44. - Depozitarea de scurtă durată a mărfurilor,
în cadrul unei astfel de transbordări, este considerată ca făcând parte din
operaţiunea de transbordare. Durata maximă admisă este de 3 zile.
C. Introducerea
mărfurilor necomunitare aflate într-un regim de tranzit extern sau într-un regim vamal economic
Art. 45. - Mărfurile aflate sub un regim vamal economic
sau în tranzit extern, introduse în zona liberă sau antrepozitul liber în
vederea încheierii acestora, se prezintă autorităţii vamale şi fac obiectul
formalităţilor vamale prevăzute în acest sens.
Art. 46. - Incheierea formalităţilor vamale pentru
mărfurile necomunitare, circulând sub acoperirea unui titlu de tranzit extern
T1, se efectuează după cum urmează:
a) în procedură normală, titlul de tranzit extern se
depune la sosirea mărfurilor sau cel mai târziu în prima zi lucrătoare ce
urmează sosirii mărfurilor la autoritatea vamală de control a zonei sau a
antrepozitului liber care va proceda conform normelor regimului de tranzit;
b) în procedură simplificată, operatorul este exonerat
de prezentarea mărfurilor la autoritatea vamală de control a zonei
libere/antrepozitului liber dacă acesta este autorizat în calitate de
„destinatar agreat" conform art. 406-408a din Regulamentul Comisiei (CEE)
nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului
Consiliului nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal
comunitar.
Art. 47. - Incheierea formalităţilor vamale pentru
mărfurile necomunitare plasate anterior sub regimul de perfecţionare activă sau
de admitere temporară, care au făcut obiectul unei declaraţii de reexport, se
efectuează după cum urmează:
a) regimurile de perfecţionare activă sau de admitere
temporară se încheie prin întocmirea formalităţilor vamale de reexport şi tranzit la biroul vamal de
încheiere prevăzut în autorizaţia de derulare a regimului, altul decât
autoritatea vamală de control a zonei libere sau a antrepozitului liber;
b) declaraţia vamală este acceptată la biroul vamal de
încheiere numai în situaţia în care autoritatea vamală de control a zonei
libere sau a antrepozitului liber este birou vamal de ieşire din teritoriul
vamal al Comunităţii, în conformitate cu art. 793 din Regulamentul Comisiei
(CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de
aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a
Codului vamal comunitar;
c) operatorul introduce mărfurile de import sau
produsele compensatoare în zona liberă sau în antrepozitul liber în vederea
expedierii ulterioare în afara teritoriului vamal al Comunităţii, sub
acoperirea unui titlu de tranzit purtând menţiunea „marfă PA/S" sau „marfă
AT" ori „marfă PA/R", după caz. Aceleaşi menţiuni se efectuează de
către operator în evidenţa sa operativă;
d) modalităţile de prezentare a mărfurilor şi de
descărcare a titlului de tranzit se efectuează conform prevederilor descrise la
art. 46 lit. a).
Art. 48. - Incheierea formalităţilor vamale pentru
mărfurile necomunitare plasate anterior sub regimul de perfecţionare activă sau
de admitere temporară, care nu au făcut obiectul unei declaraţii de reexport,
se efectuează după cum urmează:
a) mărfurile sau produsele compensatoare sunt
considerate scoase din evidenţele specifice regimului prin înscrierea într-un
titlu de tranzit extern depus la biroul vamal de încheiere prevăzut în
autorizaţie, la opţiunea operatorului economic, în funcţie de tipul operaţiunii
comerciale derulate, cum sunt spre exemplu, cele referitoare la transferul
între două autorizaţii de perfecţionare activă sau de admitere temporară,
precum şi cazul particular al transferului de mărfuri între operatorii înscrişi
în aceeaşi autorizaţie. In aceste situaţii formalităţile de export nu au fost
încă efectuate;
b) documentul de tranzit cuprinde menţiunea
corespunzătoare „marfă PA/S", „marfă AT" sau „marfă PA/R", după
caz;
c) în situaţiile menţionate la art. 47 lit. a),
titularul autorizaţiei de „PA/R" poate depune o cerere de rambursare,
numai după acceptarea documentului de tranzit extern T1 sau a declaraţiei de
reexport. In această situaţie efectuarea unei noi operaţiuni de perfecţionare
activă sau punerea în liberă circulaţie a mărfurilor de către operator este
condiţionată de prezentarea fişei de informaţii INF1, care conţine informaţii
privind cuantumul drepturilor vamale suspendate sau rambursate şi data de
plasare anterioară sub regim.
Cererea de rambursare poate fi depusă de către operator
şi în momentul introducerii în zona liberă sau în antrepozitul liber a
produselor compensatoare sau a mărfurilor importate; pentru justificarea
cererii de rambursare depuse la autoritatea vamală de control a regimului de
perfecţionare activă cu rambursare, operatorul poate solicita vizarea fişei de
informaţii INF7 de către autoritatea vamală de control a zonei libere sau a
antrepozitului liber.
Datele din fişa de informaţii INF7 se preiau în
evidenţa operativă cu menţiunea „marfă PA/R".
SECŢIUNEA 8.2
Formalităţi la introducerea mărfurilor comunitare
Art. 49. - (1) In cazul mărfurilor care nu au făcut
obiectul unei declaraţii de export, în conformitate cu art. 170 din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal
comunitar, acestea nu se prezintă autorităţii vamale de control şi nu fac obiectul
formalităţilor vamale.
(2) Mărfurile se înscriu în evidenţa operativă prin
menţionarea documentului de transport însoţitor. Acest document se prezintă la
solicitarea autorităţii vamale de control.
Art. 50. - In cazul mărfurilor care au făcut obiectul
unei declaraţii de export, exemplarul 3 al declaraţiei de export sau orice alt
document justificativ al exportului se vizează la momentul scoaterii efective a
acestora în afara teritoriului vamal al Comunităţii când mărfurile părăsesc
zona liberă sau antrepozitul liber, conform prevederilor art. 162 din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de
instituire a Codului vamal comunitar.
SECŢIUNEA 8.3
Atestarea statutului vamal
Art. 51. - Operatorul poate solicita autorităţii vamale
de control să ateste statutul comunitar sau necomunitar al mărfurilor la
intrarea în zona liberă sau în antrepozitul liber sau ulterior în perioada
depozitării, prin utilizarea formularului prevăzut în anexa nr. 109 din
Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de
aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar.
SECŢIUNEA 8.4
Formalităţi la scoaterea mărfurilor din
teritoriul vamal al Comunităţii
A. Reexportul
mărfurilor necomunitare
Art. 52. - Când măsurile de politică comercială sau de
prohibiţie sunt prevăzute pentru reexportul anumitor mărfuri necomunitare,
acestea se aplică la ieşirea din zona liberă sau din antrepozitul liber.
Art. 53. - Incheierea formalităţilor vamale pentru
scoaterea mărfurilor necomunitare, care nu sunt plasate sub un regim vamal
economic, se efectuează după cum urmează:
a) notificarea prealabilă a autorităţii vamale de
control, efectuată prin orice mijloc agreat de aceasta (în scris sau
informatic), pentru fiecare operaţiune în parte sau global, pentru mai multe
operaţiuni, sub forma unei planificări previzibile, şi
b) înscrierea fără întârziere în evidenţa operativă,
efectuată la momentul ieşirii mărfurilor din locul unde operatorul îşi
desfăşoară activitatea. Evidenţa operativă face referire la documentul de
transport care însoţeşte marfa.
Atunci când autoritatea vamală
de control nu este un punct de ieşire al Comunităţii, se aplică regulile
privind regimul de tranzit extern.
Art. 54. - Incheierea formalităţilor vamale pentru
scoaterea mărfurilor necomunitare, plasate sub un regim vamal economic, se
efectuează după cum urmează:
a) depunerea unei declaraţii de reexport la
autoritatea vamală de control, dacă aceasta nu a fost depusă la un alt birou
vamal de încheiere a regimului vamal economic; şi
b) înscrierea fără întârziere în evidenţa operativă,
efectuată la momentul ieşirii mărfurilor din locul unde operatorul îşi
desfăşoară activitatea. Evidenţa operativă face referire la documentul de
transport care însoţeşte mărfurile în afara zonei libere şi la declaraţia de
reexport.
B. Mărfuri
necomunitare transbordate
Art. 55. - Scoaterea mărfurilor necomunitare ce nu au
fost descărcate sau fac obiectul numai al unei operaţiuni de transbordare de pe
un mijloc de transport pe altul se efectuează fără notificarea prealabilă a
autorităţii vamale de control şi fără întocmirea altor formalităţi vamale.
Operatorul are obligaţia de a prezenta documentele de transport la cererea autorităţii
vamale de control.
Prin excepţie de la prevederile de mai sus, mărfurile
se înscriu în mod obligatoriu în evidenţa operativă, când fac obiectul unei
operaţiuni de vânzare-cumpărare în zona liberă sau antrepozitul liber.
C. Exportul mărfurilor
comunitare
Art. 56. - (1) Exportul mărfurilor comunitare dintr-o
zonă sau antrepozit liber se efectuează prin parcurgerea următoarelor
operaţiuni:
a) depunerea unei declaraţii de export la autoritatea
vamală de control, dacă aceasta nu a fost depusă la un alt birou vamal, înainte
de scoaterea mărfurilor din zona liberă sau din antrepozitul liber; şi
b) înscrierea în evidenţa operativă a menţiunilor
referitoare la declaraţia de export şi la documentul de transport aferent
scoaterii mărfurilor din zona liberă sau antrepozitul liber.
(2) Când măsurile de politică comercială sau de
prohibiţie sunt prevăzute pentru exportul anumitor mărfuri comunitare, acestea
se aplică la scoaterea din zona liberă sau din antrepozitul liber.
SECŢIUNEA 8.5
Formalităţi efectuate la introducerea sau
reintroducerea mărfurilor în teritoriul vamal al Comunităţii
A. Reintroducerea
mărfurilor comunitare
Art. 57. - (1) Scoaterea
mărfurilor comunitare, după staţionarea lor într-o zonă liberă sau antrepozit
liber în statul membru de plecare, şi reintroducerea acestora în altă parte a
teritoriului vamal al Comunităţii se fac fără formalităţi vamale.
(2) Statutul vamal comunitar al
mărfurilor se dovedeşte prin formularul prevăzut în anexa nr. 109 din
Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de
aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a
Codului vamal comunitar.
(3) Când statutul vamal
comunitar al mărfurilor nu poate fi dovedit prin formularul menţionat la alin.
(2) sau prin orice alt mijloc, mărfurile sunt considerate ca fiind mărfuri
necomunitare.
B. Introducerea
mărfurilor necomunitare
Art. 58. - Când mărfurile necomunitare aflate într-o
zonă liberă sau antrepozit liber sunt introduse în altă parte a teritoriului
vamal comunitar fără să fi fost în prealabil plasate în liberă circulaţie, se
supun aceloraşi dispoziţii ca şi mărfurile
necomunitare, care sunt introduse direct dintr-o ţară
terţă în teritoriul vamal comunitar. Acestea sunt supuse supravegherii vamale
şi circulă pe teritoriul vamal al comunităţii sub acoperirea unui tranzit
extern T1 până când li se atribuie un alt regim vamal.
CAPITOLUL IX
Utilizarea regimului
de perfecţionare activă, admitere temporară sau transformare sub control vamal în interiorul unei zone libere sau antrepozit liber
Art. 59. - (1) Operaţiunile de plasare a mărfurilor şi
de încheiere a regimurilor de perfecţionare activă, admitere temporară şi de
transformare sub control vamal sau admitere temporară, efectuate într-o zonă
sau antrepozit liber, se pot desfăşura în procedură normală sau în procedură de
vămuire la domiciliu; în cazul utilizării procedurii de vămuire la domiciliu,
este obligatorie ţinerea evidenţelor aferente regimurilor de perfecţionare
activă, admitere temporară sau de transformare sub control vamal şi al
îndeplinirii condiţiilor specifice acestor regimuri.
(2) Procedura de vămuire la domiciliu nu poate fi
autorizată când operatorul nu efectuează în mod frecvent operaţiuni de
perfecţionare activă, admitere temporară sau de transformare sub control vamal.
SECŢIUNEA 9.1
Plasarea mărfurilor sub un regim vamal prin
utilizarea procedurii de vămuire la domiciliu
Art. 60. - Regimul de
perfecţionare activă, admitere temporară sau transformare sub control vamal
poate fi solicitat atât la momentul introducerii mărfurilor în zona liberă sau
antrepozitul liber, cât şi ulterior acestui moment.
Art. 61. - Plasarea mărfurilor sub regim se efectuează
potrivit dispoziţiilor cuprinse în normele tehnice privind procedurile
simplificate de vămuire.
Art. 62. - (1) La momentul plasării mărfurilor sub
regim vamal, operatorul este obligat să înscrie fără întârziere această plasare
în evidenţele regimului de perfecţionare activă sau de transformare sub control
vamal.
(2) Inscrierea în evidenţele regimului înlocuieşte
înscrierea în evidenţa operativă a zonei libere sau a antrepozitului liber.
Această înscriere trebuie să facă referire la documentul sub acoperirea căruia
mărfurile au fost transportate către locul de descărcare.
(3) Când plasarea sub regim se face pentru mărfuri care
se află deja în zona liberă sau în antrepozitul liber, evidenţa operativă a
zonei libere sau a antrepozitului liber se descarcă prin evidenţele regimului
în cauză.
SECŢIUNEA 9.2
Incheierea regimurilor prin utilizarea procedurii
de vămuire la domiciliu
Art. 63. - Incheierea regimurilor de perfecţionare
activă, admitere temporară sau transformare sub control vamal se poate efectua
prin reacordarea statutului de mărfuri:
a) introduse în zona liberă sau antrepozitul liber;
b) reexportate;
c) punerea în liberă circulaţie a mărfurilor; sau
d) acordarea unui alt regim vamal suspensiv.
Art. 64. - (1) Incheierea regimului are loc prin înscrierea în evidenţa operativă a zonei libere sau a
antrepozitului liber a produselor compensatoare, mărfurilor în aceeaşi stare
sau a produselor transformate care rămân în zona liberă, în conformitate cu
prevederile art. 807 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire
a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92
de instituire a Codului vamal comunitar.
(2) Menţiunile aferente evidenţei operative a zonei
libere sau antrepozitului liber se preiau în evidenţele specifice regimurilor
de perfecţionare activă, admitere temporară sau transformare sub control vamal;
în aceste cazuri, evidenţa operativă a antrepozitului liber sau a zonei libere
face referire la menţiunile „marfă PA/S", „marfă AT" sau „TCV".
Art. 65. - In cazul regimurilor
de perfecţionare activă, admitere temporară sau transformare sub control vamal,
în decontul de încheiere menţiunile privind declaraţiile vamale sunt înlocuite
de menţiunile înscrise în evidenţele regimului şi în evidenţa operativă a antrepozitului liber sau a zonei libere.
Art. 66. - Incheierea regimurilor de perfecţionare
activă, admitere temporară sau transformare sub control vamal, concomitent cu
scoaterea din zona liberă sau din antrepozitul liber prin reexport sau punere
în liberă circulaţie, utilizând o procedură simplificată de vămuire, presupune
înregistrarea operaţiunilor în evidenţele specifice regimului vamal economic şi
nu al evidenţei operative a zonei libere sau antrepozitului liber.
CAPITOLUL X
Condiţii de utilizare a mărfurilor necomunitare fără naşterea datoriei vamale
Art. 67. - Mărfurile necomunitare plasate într-o zonă
liberă sau un antrepozit liber pot fi utilizate sau consumate fără a se naşte o
datorie vamală la import, în conformitate cu prevederile art. 205 din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal
comunitar, numai în cazurile şi în condiţiile reglementate în acest capitol.
SECŢIUNEA 10.1
Manipulări uzuale
Art. 68. - (1) Mărfurile aflate în zona liberă sau
antrepozitul liber pot fi supuse manipulărilor uzuale prevăzute în anexa nr. 72
la Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispoziţii de
aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a
Codului vamal comunitar.
(2) Mărfurile comunitare care fac obiectul politicii
agricole comune pot fi supuse numai manipulărilor definite în Regulamentul
Comisiei (CEE) nr. 800/99 de stabilire a normelor comune de aplicare a
sistemului de restituiri la export pentru produsele agricole.
Art. 69. - (1) Manipulările
uzuale se efectuează fără autorizarea prealabilă a autorităţii vamale de
control.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), când
operatorul doreşte punerea în liberă circulaţie a mărfurilor pe baza felului,
valorii în vamă şi cantităţii acestora din momentul anterior manipulărilor
uzuale, este obligatorie obţinerea unei aprobări prealabile din partea
autorităţii vamale de control. In acest caz, prin aprobarea prealabilă, autoritatea vamală de control stabileşte
condiţiile privind informarea sa, locul, ziua şi mijloacele de identificare
fizică a mărfurilor ce urmează a fi supuse manipulărilor uzuale în cauză sau
alte condiţii specifice operaţiunii în cauză, necesare exercitării
supravegherii vamale.
(3) In aplicarea prevederilor art. 178 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de
instituire a Codului vamal comunitar, când mărfurile supuse manipulărilor
uzuale pe baza aprobării prealabile menţionate la alin. (2) urmează a fi
declarate pentru punere în liberă circulaţie, tranzit sau un regim vamal
economic, operatorul poate solicita eliberarea fişei de informaţii INF8.
Art. 70. - Mărfurile supuse unor reglementări speciale,
cum ar fi: sanitar-veterinare, fitosanitare, de mediu sau sănătate, pot fi
recondiţionate, transformate sau reambalate, conform legislaţiei specifice în
domeniu.
Art. 71. - In orice situaţie manipulările uzuale se
înscriu în evidenţa operativă ţinută de operator.
SECŢIUNEA 10.2
Operaţiuni de vânzare-cumpărare
Art. 72. - (1) Mărfurile necomunitare sau comunitare
plasate în zone libere sau în antrepozite libere pot fi vândute şi cumpărate
fără aprobarea autorităţii vamale de control.
(2) Aceste tranzacţii se înscriu în mod obligatoriu în
evidenţa operativă.
SECŢIUNEA 10.3
Operaţiuni de abandon si distrugere
Art. 73. - (1) Mărfurile care se găsesc în zona liberă
sau în antrepozitul liber pot fi abandonate în favoarea statului sau distruse
în conformitate cu dispoziţiile prevăzute la art. 182 din Regulamentul
Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului
vamal comunitar.
(2) Operaţiunile de abandon sau distrugere se notifică
în prealabil în scris autorităţilor vamale de control. Notificarea se semnează
de operator şi se efectuează într-un termen suficient pentru a permite
autorităţii vamale de control să asiste la distrugere.
(3) Certificarea distrugerii se efectuează prin
înscrierea procesului-verbal aferent acestei operaţiuni în evidenţa operativă.
(4) In cazul mărfurilor supuse unor reglementări
speciale, distrugerea se efectuează, după caz, numai în locurile şi condiţiile
stabilite în prealabil de autorităţile competente.
CAPITOLUL XI
Dispoziţii finale
Art. 74. - Dispoziţiile prezentelor norme se
completează cu prevederile Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/1992 de
instituire a Codului vamal comunitar şi Regulamentului Comisiei (CEE) nr.
2.454/1993 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului
Consiliului nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, Legii nr.
86/2006 privind Codul vamal al României şi Hotărârii Guvernului
nr. 707/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Codului vamal al
României.
Art. 75. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentele norme tehnice.
ANEXA Nr. 1 la normele tehnice
Autoritatea vamală de control.........
Nr............../...............................
Raport de verificare pentru agrearea unui antrepozit
liber
Denumirea titularului sau
operatorului
|
Antrepozit liber
|
Adresa şi locul de depozitare
|
|_| solicitat
|
|_| de modificat
|
|_| deja beneficiar
|
I. LOCAŢII
Stare:
Se precizează amplasamentul şi căile de acces (de
exemplu, dacă sunt mai multe clădiri la aceeaşi adresă) şi se anexează o schiţă
succintă.
Construcţie:
• Natura (pereţi, acoperiş):
• Protecţie: (se descrie sistemul de închidere, alarmă
etc.)
• Observaţii:
II. MĂRFURI:
• Felul mărfurilor care urmează să fie depozitate:
• Mijloace care permit localizarea (marcaje, inscripţii
etc.)
• Depozitarea de mărfuri sub diferite
regimuri: |_| DA |_|
NU
• Depozitarea de mărfuri comunitare:
|_| DA |_| NU
• Mărfurile aflate în diferite regimuri sunt separate?
o Fizic (perete,
grilaj): |_|
DA |_| NU
o Fictiv (marcaje la
sol) |_| DA
|_| NU
o Descrierea mijloacelor de separare vizuală:
Justificarea economică a necesităţii de depozitare:
III. EVIDENŢA OPERATIVĂ:
Manuală |_|
Deja ţinută |_|
Informatică |_|
Preconizată |_|
Ţinută în locaţie |_|
Ţinută în afara locaţiei |_|
Adresa locului de
ţinere a evidenţei, atunci când aceasta se realizează în afara locaţiei:
IV MANIPULĂRI UZUALE
PRECONIZATE:
V OBSERVAŢII Şl AVIZE Documente
anexate:
|_| Plan de acces, de situare sau
cadastral
|_| Planul locaţiilor
|_| Agrearea altor administraţii
|_| Modelul evidentelor operative
|_| Altele
Semnătura şi ştampila
ANEXA Nr. 2 la normele tehnice
Operator economic
..................................
APROB
Şeful Autorităţii vamale de control
...................................................
CERERE DE AUTORIZARE
pentru efectuarea de construcţii în zona liberă
1. Denumirea/sediul operatorului economic care
efectuează construcţia
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
2. Beneficiarul construcţiei
........................................................................................................................................................................ ..............
........................................................................................................................................................................ ........................................................
3. Materialele de construcţii
sunt:
comunitare [ ] necomunitare importate [ ]
necomunitare [ ]
4. Locul de amplasare a construcţiei (denumire
concesionar parcelă)
........................................................................................................................................................................ ........................................................
5. Destinaţia construcţiei (depozit, sediu social,
unităţi de producţie, magazine etc.)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Data
..........................................
Semnătura autorizată şi ştampila operatorului economic
.........................................
ANEXA Nr. 3 la normele tehnice
Autoritatea vamală de
control...........................
Nr...................................../..............................
AUTORIZAŢIE DE CONSTRUIRE
în zona liberă/antrepozit liber...................
In conformitate cu prevederile
art. 167 alin. (4) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 din 12
octombrie 1992 de instituire a Codului vamal comunitar şi ale art. 801 alin.
(3) şi (4) din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/1993 din 2 iulie 1993 de
stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr.
2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, se autorizează:
S.C............................................................................................................................................
cu sediul/domiciliul în ..............................................
........................................................................................................................................................................ .....................................................................
Cod unic de înregistrare nr.............................
Certificat de înregistrare la registrul comerţului
seria ........../nr ...........................
să construiască în zona liberă/antrepozitul
liber...................................................
Denumirea construcţiei
|
Localizare
|
|
|
cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Precizări suplimentare:
........................................................................................................................................................................ .....................................................
........................................................................................................................................................................ .....................................................
Semnătura şi ştampila
ANEXA Nr. 4 la normele tehnice
Autoritatea vamală de control.........................
APROBARE DE EVIDENŢĂ OPERATIVĂ
Nr...................../.....................
Ca urmare a solicitării
nr...................., în conformitate cu prevederile art. 172 alin. (1)şi (2)
şi ale art. 176 alin. (1) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 din 12 octombrie 1992 de instituire
a Codului vamal comunitar şi ale art. 803 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr.
2.454/1993 din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a
Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal
comunitar, se autorizează:
S.C........................................................................................................................................................................ ......................................................................................................................................cu
sediul /domiciliul în
..........................................................................................................................
Cod unic de înregistrare
nr........................................................................................................................................................................ ................
Certificat de înregistrare la
registrul comerţului
seria........................./nr........................................................................... pentru desfăşurarea activităţii
........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ...................................................................................................................................................................................................în
zona liberă/antrepozitul liber
...........................................................................................
Aprobarea acordată pentru ţinerea evidenţei operative
în forma prezentată în solicitarea de referinţă face parte integrantă din
prezenta autorizaţie.
De asemenea, vă aducem la cunoştinţă că aveţi
următoarele obligaţii:
a) necesitatea luării tuturor măsurilor pentru ca
angajaţii dvs. să fie în măsură să respecte legislaţia vamală;
b) să semnalaţi autorităţii vamale de control a zonei
libere sau a antrepozitului liber orice dispariţie de mărfuri pe care o
constataţi;
c) să comunicaţi eventualele modificări ale elementelor
furnizate în cererea de aprobare a evidenţei operative.
Semnătura şi ştampila