Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.2759 din 23.09.2016

pentru aprobarea Normelor tehnice privind aplicarea uniformă a reglementărilor vamale în zonele libere
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 778 din 04 octombrie 2016



SmartCity1

În aplicarea prevederilor art. 158, 210, 214, 219, 220, 237, 238 şi 243-249 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii, ţinând cont de prevederile art. 178 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte normele detaliate ale anumitor dispoziţii ale Codului vamal al Uniunii, în temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Articolul 1 Se aprobă Normele tehnice privind aplicarea uniformă a reglementărilor vamale în zonele libere, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2 La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 7.394/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind aplicarea uniformă a reglementărilor vamale în zonele libere şi antrepozitele libere, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 532 din 7 august 2007, se abrogă. Articolul 3 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Eugen-Dragoş Doroş ANEXĂ NORME TEHNICE privind aplicarea uniformă a reglementărilor vamale în zonele libere Capitolul I Dispoziţii generale Articolul 1 Prezentele norme stabilesc procedurile vamale aplicabile în zonele libere situate pe teritoriul vamal al României. Articolul 2 În sensul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele înţelesuri: a)Cod vamal al Uniunii - Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii; b)Regulament delegat (UE) 2015/2.446 - Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte normele detaliate ale anumitor dispoziţii ale Codului vamal al Uniunii; c)Regulament de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 - Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziţii din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii; d)zone libere - părţi ale teritoriului vamal al Uniunii, care sunt şi părţi ale teritoriului României, având o suprafaţă relativ vastă, înfiinţate prin hotărâre a Guvernului la propunerea autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale interesate, cu avizul autorităţii vamale; e)operator de zonă liberă - persoana care desfăşoară în cadrul activităţii sale profesionale activităţi de depozitare, prelucrare, transformare, vânzare sau cumpărare a mărfurilor în zona liberă; f)birou vamal de supraveghere - biroul vamal competent cu supravegherea vamală a zonei libere. Articolul 3 Introducerea de mărfuri cu statut neunional într-o zonă liberă semnifică plasarea lor în regimul special de depozitare, cu respectarea prevederilor art. 237 alin. (1) din Codul vamal al Uniunii. Capitolul II Secţiunea 1 Dispoziţii privind activităţile desfăşurate în zonele libere Articolul 4 Într-o zonă liberă, exercitarea oricărei activităţi de natură industrială, comercială sau de prestări de servicii se face cu respectarea prevederilor art. 244 alin. (2), (3) şi (4) din Codul vamal al Uniunii. Secţiunea a 2-a Decizia de aprobare a evidenţei operative Articolul 5(1) Desfăşurarea unei activităţi într-o zonă liberă este condiţionată de aprobarea prealabilă de către biroul vamal de supraveghere al zonei libere a evidenţei operative a mărfurilor care să permită acestuia să identifice mărfurile unionale sau neunionale plasate sub regimul special de zonă liberă şi să urmărească circulaţia şi fluxul complet al mărfurilor de la introducerea şi până la scoaterea acestora.(2) Decizia de aprobare a evidenţei operative se emite în scris de către biroul vamal de supraveghere al zonei libere. Modelul deciziei de aprobare a evidenţei operative este prevăzut în anexa nr. 1.(3) Prin decizia de aprobare a evidenţei operative se stabilesc obligaţiile care revin operatorului în organizarea evidenţei operative. Secţiunea a 3-a Cererea de aprobare a evidenţei operative Articolul 6(1) Cererea de aprobare a evidenţei operative conţine următoarele elemente:a)activităţile care se intenţionează a fi exercitate în zona liberă, cum ar fi: depozitarea, prelucrarea, transformarea, vânzarea şi achiziţionarea mărfurilor neunionale; b)felul, statutul vamal şi circulaţia mărfurilor plasate sub acest regim asupra cărora se vor exercita aceste activităţi; c)regimul vamal, dacă este cazul, sub care se vor efectua aceste activităţi, respectiv perfecţionarea activă, admiterea temporară sau destinaţia finală; d)o descriere detaliată a evidenţei operative care urmează a fi ţinută; e)descrierea infrastructurii informatice pe care se bazează organizarea evidenţelor; f)în cazul în care operatorul desfăşoară activităţi de depozitare de mărfuri în zona liberă, depozitul în cauză trebuie să îndeplinească condiţiile necesare pentru asigurarea depozitării, conservării, păstrării integrităţii mărfurilor depozitate, precum şi împotriva sustragerii mărfurilor neunionale. (2) Cererea se depune la biroul vamal de supraveghere împreună cu următoarele documente:a)certificatul de înregistrare a societăţii, în copie; b)copia actului constitutiv al societăţii, cu modificările şi completările ulterioare, după caz; c)certificatul de atestare fiscală eliberat de autoritatea fiscală competentă; d)certificatul de cazier fiscal eliberat de autoritatea fiscală competentă; e)documente care atestă îndeplinirea cerinţelor prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. d) şi e). Articolul 7 Când operatorul foloseşte pentru ţinerea evidenţei operative un sistem informatic gestionat de către administraţia zonei libere, aprobat în prealabil de biroul vamal de supraveghere al zonei libere, acesta trebuie să precizeze această informaţie în cererea menţionată la art. 6. Secţiunea a 4-a Conţinutul şi structura evidenţei operative Articolul 8 Evidenţa operativă a mărfurilor trebuie să cuprindă informaţiile menţionate la art. 178 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446. Articolul 9 Informaţiile privind statutul vamal al mărfurilor se pot înregistra sub una dintre următoarele forme: a)indicarea titlului de tranzit şi a uneia dintre menţiunile „marfă PA", „marfă AT", în cazul în care introducerea în zona liberă serveşte la încheierea acestor regimuri în care au fost plasate mărfurile; b)referirea la documentele vamale prin care se justifică statutul vamal al mărfurilor, cum ar fi declaraţia de plasare a mărfurilor sub un alt regim special sau alte documente specifice pentru mărfurile supuse politicii agricole comune; c)referirea la o fişă de informaţii; d)indicaţiile privind mărfurile care fac obiectul unei autorizaţii de admitere temporară, prin menţionarea articolului corespunzător din Codul vamal al Uniunii în temeiul căruia mărfurile sunt plasate sub regimul de admitere temporară; e)indicaţiile privind mărfurile puse în liberă circulaţie ce beneficiază de tratament tarifar favorabil sau cărora li se aplică taxe vamale reduse sau zero sub rezerva controlului destinaţiei finale. Articolul 10 Pentru mărfurile supuse reglementărilor sanitar- veterinare, în scopul asigurării unei evidenţe între mărfurile introduse şi cele scoase, menţiunile privind documentul efectuării controlului sanitar-veterinar la import se înscriu în evidenţa operativă. Articolul 11(1) Evidenţa operativă poate fi ţinută manual sau prin mijloace informatice. Aceasta poate fi constituită din mai multe evidenţe separate după felul mărfurilor, statutul vamal, regimul vamal sau poate fi una globală.(2) În cazul în care mărfurile sunt plasate pe perioada cât se află în zona liberă într-un alt regim special, operatorii au obligaţia de a ţine evidenţele specifice acestui alt regim. În aceste situaţii, evidenţa operativă globală se completează cu menţiunile specifice regimului special pentru operaţiunile ce fac obiectul acestuia. Operatorul trebuie să fie în măsură să prezinte extrase din evidenţa operativă pentru regimul special respectiv. Articolul 12 Evidenţa operativă se prezintă la solicitarea autorităţii vamale. De asemenea, documentele la care face referire evidenţa operativă se păstrează împreună cu aceasta şi se prezintă la orice solicitare a autorităţii vamale. Secţiunea a 5-a Modificarea sau revocarea deciziei de aprobarea a evidenţei operative Articolul 13(1) În cazul modificării derulării unei activităţi, precum şi înainte de exercitarea unei noi activităţi, operatorul depune o cerere scrisă de modificare a aprobării evidenţei operative la biroul vamal de supraveghere al zonei libere respective. Modificarea aprobării evidenţei operative se notifică în scris operatorului.(2) Aprobarea evidenţei operative poate fi modificată sau revocată de biroul vamal de supraveghere al zonei libere în cazurile prevăzute la art. 28 din Codul vamal al Uniunii. Articolul 14(1) Înainte de luarea unei decizii privind evidenţa operativă care ar avea consecinţe nefavorabile pentru titular, biroul vamal de supraveghere al zonei libere comunică în scris acestuia motivele care ar duce la luarea unei decizii cu consecinţe nefavorabile pentru acesta, conform art. 22 alin. (6) din Codul vamal al Uniunii şi art. 8 şi 9 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.(2) Titularului i se acordă posibilitatea să îşi exprime punctul de vedere înaintea luării unei decizii privind evidenţa operativă care i-ar fi nefavorabilă în termenul prevăzut la art. 8 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446.(3) Prevederile art. 44 din Codul vamal al Uniunii sunt aplicabile în cazul revocării deciziei de aprobare a evidenţei operative. Aceasta poate fi atacată în condiţiile şi la termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Secţiunea a 6-a Dispoziţii privind înregistrarea depozitelor utilizate în zonele libere Articolul 15 Depozitele destinate depozitării mărfurilor într-o zonă liberă se înregistrează de către biroul vamal de supraveghere al zonei libere, la solicitarea operatorilor de zonă liberă pe baza unei cereri scrise, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2. Articolul 16(1) Dacă condiţiile legale prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. f) sunt îndeplinite, biroul vamal de supraveghere înregistrează depozitul într-un registru special, denumit Registru evidenţă depozite. Numărul de înregistrare al depozitului este de forma XXXXXXXXYY, unde:a)XXXXXXXX - reprezintă codul biroului vamal de supraveghere, format din 8 caractere alfanumerice; şi b)YY - reprezintă codul locaţiei depozitului, format din 2 caractere numerice. (2) Codul de înregistrare atribuit depozitului de biroul vamal de supraveghere se comunică în scris solicitantului. Articolul 17(1) Biroul vamal de supraveghere revocă înregistrarea depozitului în una dintre următoarele situaţii:a)una sau mai multe dintre condiţiile ce au stat la baza înregistrării nu mai sunt îndeplinite; b)înregistrarea s-a făcut pe baza unor date incorecte sau incomplete, iar titularul avea cunoştinţă sau trebuia să aibă cunoştinţă de acest fapt. (2) Biroul vamal de supraveghere anulează înregistrarea depozitului, când operatorul titularul a comunicat cu bună ştiinţă autorităţii vamale date eronate, în scopul obţinerii înregistrării.(3) Revocarea/Anularea înregistrării se realizează în baza deciziei şefului biroului vamal emitent şi conţine data de la care măsura intervine, precum şi motivul emiterii acesteia. (4) Decizia de revocare/anulare este comunicată de biroul vamal de supraveghere titularului depozitului. Prevederile art. 14 se aplică în mod corespunzător. Articolul 18 Prevederile art. 44 din Codul vamal al Uniunii sunt aplicabile în cazul deciziei de revocare/anulare. Aceasta poate fi atacată în condiţiile şi la termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Secţiunea a 7-a Dispoziţii privind construcţiile în zonele libere Articolul 19 Orice construcţie sau modificare a unui imobil într-o zonă liberă este permisă în baza unei cereri de aprobare, cu respectarea prevederilor art. 244 alin. (1) din Codul vamal al Uniunii. Modelul cererii este prevăzut în anexa nr. 3. Articolul 20 Biroul vamal de supraveghere al zonei libere eliberează o aprobare de construire scrisă, cu condiţia ca activitatea exercitată în respectivul imobil să nu împiedice exercitarea supravegherii vamale a zonei libere şi aplicarea corectă a reglementărilor vamale. Modelul aprobării de construire este prevăzut în anexa nr. 4. Capitolul III Condiţii de funcţionare a zonelor libere Secţiunea 1 Condiţii referitoare la mărfuri Articolul 21(1) Prezentarea mărfurilor şi plasarea sub regim a mărfurilor în zonele libere se realizează cu respectarea prevederilor art. 245 din Codul vamal al Uniunii.(2) Mărfurile prohibite cu orice titlu, a căror introducere pe teritoriul vamal al Uniunii este interzisă, nu pot fi depozitate în zonele libere. Articolul 22(1) Introducerea în zona liberă de mărfuri supuse unor autorizaţii speciale la intrarea lor pe teritoriul vamal al Uniunii, potrivit reglementărilor speciale privind protecţia patrimoniului, a sănătăţii publice, a securităţii publice, a ordinii publice sau a mediului, se face cu respectarea acestor reglementări.(2) Măsurile de politică comercială sau de prohibiţie care sunt prevăzute la exportul mărfurilor unionale sau cu ocazia reexportului de mărfuri neunionale se aplică la exportul sau reexportul în afara teritoriului vamal al Uniunii al mărfurilor care sunt scoase dintr-o zonă liberă. Secţiunea a 2-a Condiţii referitoare la supravegherea zonelor libere Articolul 23 Programul de funcţionare a punctelor de intrare şi de ieşire în/din zona liberă se afişează la sediul biroului vamal de supraveghere al zonei libere. Articolul 24 În cazul dispariţiei nejustificate a unor mărfuri, pentru care nu se poate stabili statutul vamal unional sau neunional, acestea se consideră ca fiind consumate sau utilizate în zona liberă, cu aplicarea prevederilor art. 79 din Codul vamal al Uniunii. Secţiunea a 3-a Formalităţi la introducerea mărfurilor neunionale A. Mărfuri neunionale introduse direct dintr-o ţară terţă Articolul 25(1) În conformitate cu prevederile art. 139 şi ale 245 alin. (1) lit. a) din Codul vamal al Uniunii, mărfurile introduse într-o zonă liberă trebuie să fie prezentate în vamă şi să facă obiectul formalităţilor vamale prevăzute în cazul în care sunt introduse în zonele libere sosind direct din exteriorul teritoriului vamal al Uniunii de către una dintre următoarele persoane:a)persoana care a introdus mărfurile pe teritoriul vamal al Uniunii; b)persoana în numele şi pe seama căreia acţionează persoana care a introdus mărfurile pe teritoriul vamal al Uniunii; c)persoana care şi-a asumat responsabilitatea pentru transportul mărfurilor după introducerea acestora pe teritoriul vamal al Uniunii. (2) Fără a aduce atingere obligaţiilor persoanei menţionate la alin. (1), mărfurile pot fi de asemenea prezentate de către una dintre persoanele următoare: a)orice persoană care plasează imediat mărfurile sub un regim vamal; b)orice persoană care exercită o activitate în zona liberă. Articolul 26 Mărfurile introduse într-o zonă liberă se înregistrează fără întârziere de către operator în evidenţa operativă. Articolul 27(1) Operatorii păstrează documentele de transport care au însoţit mărfurile până în zona liberă. Aceste documente se prezintă împreună cu înregistrările din evidenţa operativă şi, după caz, cu mărfurile la care se referă, la orice solicitare făcută de către biroul vamal de supraveghere. (2) Documentul de transport poate consta în orice document relativ la transport, respectiv CMR, foaie de parcurs, bon de livrare, manifest, notă de livrare sau mesaj informatic, cu condiţia ca acesta să furnizeze toate informaţiile necesare identificării mărfurilor. (3) Biroul vamal de supraveghere poate solicita, dacă consideră necesar, ca o copie a documentului de transport să îi fie înmânată. Articolul 28 Operatorii care deţin pentru mărfurile plasate în zonele libere un document doveditor al originii/statutului (certificat EUR 1, declaraţie pe factură, certificat de origine tip A sau certificat ATR) şi care intenţionează să utilizeze aceste documente la punerea în liberă circulaţie a mărfurilor în cauză după staţionarea în zona liberă trebuie, dacă termenul de staţionare intenţionat depăşeşte durata de valabilitate a respectivelor documente, să prezinte mărfurile şi documentele biroului vamal de supraveghere în cadrul termenului de valabilitate al documentelor în cauză. B. Introducerea mărfurilor neunionale aflate într-un regim vamal care este încheiat sau descărcat la plasarea lor sub regimul de zonă liberă Articolul 29 În conformitate cu art. 245 alin. (1) lit. b) din Codul vamal al Uniunii, mărfurile introduse într-o zonă liberă trebuie să fie prezentate în vamă şi să facă obiectul formalităţilor vamale prevăzute în cazul în care se află plasate sub un regim vamal care este încheiat sau descărcat în momentul în care acestea sunt plasate sub regimul de zonă liberă. Articolul 30(1) Încheierea formalităţilor vamale pentru mărfurile neunionale, circulând sub acoperirea unui titlu de tranzit extern T1, se efectuează cu respectarea procedurii de tranzit.(2) O declaraţie vamală de tranzit pentru mărfuri neunionale - plasate anterior sub regimul de perfecţionare activă sau de admitere temporară în alte părţi ale teritoriului vamal al Uniunii, pentru care regimul special s-a încheiat prin întocmirea de formalităţi de reexport şi tranzit la biroul vamal de încheiere prevăzut în autorizaţia de utilizare a regimului, altul decât biroul vamal de supraveghere al zonei libere - este acceptată la biroul vamal de încheiere numai în situaţia în care biroul vamal de supraveghere al zonei libere este birou vamal de ieşire din teritoriul vamal al Uniunii, în conformitate cu art. 329 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei.(3) Declaraţia vamală de tranzit de la alin. (2) cuprinde menţiunea corespunzătoare „marfă PA" sau „marfă AT", după caz. Articolul 31 Încheierea unui regim de perfecţionare activă sau admitere temporară prin introducerea într-o zonă liberă a mărfurilor neunionale pentru care nu s-au întocmit formalităţi vamale de reexport se efectuează după cum urmează: a)mărfurile sau produsele compensatoare se scot din evidenţele specifice regimului de perfecţionare activă sau admitere temporară prin înscrierea într-un titlu de tranzit extern depus la biroul vamal de încheiere prevăzut în autorizaţie; b)documentul de tranzit cuprinde menţiunea corespunzătoare „marfă PA" sau „marfă AT", după caz. Secţiunea a 4-a Formalităţi la introducerea mărfurilor unionale Articolul 32(1) În cazul mărfurilor care nu au făcut obiectul unei declaraţii de export, la intrarea în zona liberă acestea nu se prezintă autorităţii vamale şi nu fac obiectul formalităţilor vamale, în conformitate cu art. 246 alin. (1) din Codul vamal al Uniunii.(2) Mărfurile se înscriu în evidenţa operativă a operatorului de zonă liberă prin menţionarea documentului de transport însoţitor. Acest document se prezintă la solicitarea autorităţii vamale. Articolul 33 În cazul mărfurilor unionale care sunt plasate sub regimul de zonă liberă pentru a beneficia de o decizie de acordare a rambursării sau a remiterii de taxe la import, acestea trebuie să fie prezentate în vamă şi să facă obiectul formalităţilor vamale prevăzute. Articolul 34 În cazul mărfurilor care au făcut obiectul unei declaraţii de export, biroul vamal de supraveghere al zonei libere pune în aplicare prevederile art. 333 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei, la momentul scoaterii efective a acestora în afara teritoriului vamal al Comunităţii. Secţiunea a 5-a Dovada statutului unional Articolul 35(1) Conform prevederilor art. 246 alin. (2) din Codul vamal al Uniunii şi ale art. 200 alin. (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei, operatorul poate solicita autorităţii vamale să ateste statutul unional al mărfurilor la intrarea în zona liberă sau ulterior pe perioada depozitării mărfurilor în zona liberă.(2) La cererea persoanei în cauză, biroul vamal de supraveghere pune la dispoziţia acesteia un document care confirmă înregistrarea tipurilor de dovadă. Modelul documentului este prevăzut în anexa nr. 51-01 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei.(3) Biroul vamal de supraveghere monitorizează folosirea tipurilor de dovadă menţionate la alin. (2) cu scopul de a se asigura, în special, că tipurile de dovadă nu sunt utilizate pentru alte mărfuri decât cele pentru care sunt eliberate. Secţiunea a 6-a Formalităţi la scoaterea mărfurilor din teritoriul vamal al Uniunii A. Reexportul mărfurilor neunionale Articolul 36(1) În situaţia în care mărfuri neunionale sunt reexportate direct dintr-o zonă liberă şi pentru aceste mărfuri există o derogare de la depunerea unei declaraţii de reexport sau a unei declaraţii sumare de ieşire, conform art. 274 din Codul vamal al Uniunii, scoaterea lor se face pe baza unei notificări de reexport.(2) Notificarea de reexport se depune la biroul vamal de supraveghere al zonei libere. Articolul 37 Atunci când zona liberă nu este situată la frontiera Uniunii Europene, mărfurile neunionale pot părăsi zona liberă cu aplicarea dispoziţiilor privind regimul de tranzit. Articolul 38 Încheierea formalităţilor vamale pentru scoaterea mărfurilor neunionale, plasate sub un alt regim special şi aflate într-o zonă liberă, se efectuează prin depunerea unei declaraţii vamale de reexport la biroul vamal de supraveghere al zonei libere, dacă aceasta nu a fost depusă la biroul vamal de încheiere a regimului special menţionat în autorizaţie. Articolul 39 Ieşirea mărfurilor din locul unde operatorul îşi desfăşoară activitatea se înscrie imediat în evidenţa operativă. Evidenţa operativă face referire la documentul de transport care însoţeşte marfa. B. Mărfuri neunionale transbordate Articolul 40(1) În cazul în care mărfurile neunionale plasate sub regimul de zonă liberă sunt transbordate din mijlocul de transport care le-a adus în zona liberă, într-un termen mai mare de 14 zile de la prezentarea mărfurilor, pe un alt mijloc de transport care le va transporta în afara teritoriului vamal al Uniunii Europene, este obligatorie depunerea unei declaraţii sumare de ieşire pentru mărfuri, conform art. 271 din Codul vamal al Uniunii.(2) Prin derogare de la alin. (1), dacă transbordarea are loc într-un termen de până la 14 zile de la prezentarea mărfurilor, se depune o notificare de reexport, conform art. 274 din Codul vamal al Uniunii.(3) Operatorul are obligaţia de a prezenta documentele de transport la cererea autorităţii vamale.C. Exportul mărfurilor unionale Articolul 41 Exportul mărfurilor unionale dintr-o zonă liberă se efectuează prin parcurgerea următoarelor operaţiuni: a)întocmirea formalităţilor vamale de export la biroul vamal de supraveghere al zonei libere înainte de scoaterea mărfurilor din zona liberă, dacă mărfurile nu au primit deja liber de vamă pentru export; şi b)înscrierea în evidenţa operativă a menţiunilor referitoare la declaraţia de export şi la documentul de transport aferente scoaterii mărfurilor din zona liberă. Secţiunea a 7-a Formalităţi efectuate la introducerea sau reintroducerea mărfurilor în teritoriul vamal al Uniunii A. Introducerea mărfurilor neunionale Articolul 42 Când mărfurile neunionale aflate într-o zonă liberă sunt introduse în altă parte a teritoriului vamal al Uniunii fără să fi fost în prealabil plasate în liberă circulaţie, aceste mărfuri se supun aceloraşi dispoziţii ca şi mărfurile neunionale care sunt introduse direct dintr-o ţară terţă în teritoriul vamal al Uniunii. Mărfurile sunt supuse supravegherii vamale şi circulă pe teritoriul vamal al Uniunii sub acoperirea unui tranzit extern T1 până când li se atribuie un alt regim vamal. B. Reintroducerea mărfurilor unionale Articolul 43(1) Reintroducerea în altă parte a teritoriului vamal al Uniunii a mărfurilor unionale, după staţionarea lor într-o zonă liberă, se face fără formalităţi vamale. (2) Când statutul vamal unional al mărfurilor nu poate fi dovedit prin formularul menţionat la art. 35 alin. (2) sau prin orice alt mijloc, mărfurile sunt considerate ca fiind mărfuri neunionale. Capitolul IV Condiţii de utilizare a mărfurilor neunionale fără naşterea datoriei vamale Articolul 44 Mărfurile neunionale, pe perioada în care rămân în zonele libere, pot fi utilizate sau consumate fără să fie supuse aplicării de taxe la import sau măsurilor adoptate în cadrul politicii agricole comune sau al politicilor comerciale, numai în cazurile şi în condiţiile prevăzute la art. 247 alin. (2) din Codul vamal al Uniunii. Secţiunea 1 Manipulări uzuale Articolul 45(1) Mărfurile plasate în zone libere pot fi supuse manipulărilor uzuale, în conformitate cu art. 220 din Codul vamal al Uniunii şi ale art. 180 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446. Manipulările uzuale se efectuează fără autorizarea din partea biroului de supraveghere şi fără garantarea taxelor la import şi a altor taxe.(2) Mărfurile unionale care fac obiectul politicii agricole comune pot fi supuse numai manipulărilor definite în Regulamentul (CE) nr. 612/2009 al Comisiei de stabilire a normelor comune de aplicare a sistemului de restituiri la export pentru produsele agricole. Articolul 46 Mărfurile supuse unor reglementări speciale, cum ar fi: sanitar-veterinare, fitosanitare, de mediu sau sănătate, pot fi recondiţionate, transformate sau reambalate, conform legislaţiei specifice în domeniu. Articolul 47 Manipulările uzuale se înscriu în mod obligatoriu în evidenţa operativă ţinută de operator. Secţiunea a 2-a Operaţiuni de vânzare-cumpărare Articolul 48(1) Mărfurile neunionale sau unionale plasate în zone libere pot fi vândute şi cumpărate fără aprobarea biroului vamal de supraveghere al zonei libere. (2) Aceste tranzacţii se înscriu în mod obligatoriu în evidenţa operativă. Capitolul V Dispoziţii finale Articolul 49 Dispoziţiile prezentelor norme se completează cu prevederile Codului vamal al Uniunii, ale Regulamentului delegat (UE) 2015/2.446, şi ale Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/2.447. Articolul 50 Înregistrările depozitelor din zonele libere, efectuate de birourile vamale conform prevederilor Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 839/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice de autorizare a magaziilor şi a perimetrelor pentru depozitare temporară şi a Normelor tehnice de înregistrare a depozitelor utilizate în zonele libere, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din data de 3 martie 2016, îşi păstrează valabilitatea. Articolul 51 Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme tehnice. ANEXA Nr. 1 la normele tehnice Biroul Vamal de Supraveghere ........ ................ DECIZIE de aprobare a evidenţei operative Nr. ........ .........../........ ............ Ca urmare a solicitării nr. ........ ............. în conformitate cu prevederile art. 178 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446, se aprobă: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... cu sediul /domiciliul în ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ Cod unic de înregistrare nr. ........ ........ .......... Certificat de înregistrare la registrul comerţului seria ........../ nr. ........ ........ pentru desfăşurarea activităţii ........ ................ ................ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ în zona liberă ........ ................ ................ ................ ................ .............. Aprobarea acordată pentru ţinerea evidenţei operative în forma prezentată în solicitarea de referinţă face parte integrantă din prezenta aprobare. De asemenea, vă aducem la cunoştinţă că aveţi următoarele obligaţii: a)necesitatea luării tuturor măsurilor pentru ca angajaţii dumneavoastră să fie în măsură să respecte legislaţia vamală; b)să semnalaţi biroului vamal de supraveghere a zonei libere orice dispariţie de mărfuri pe care o constataţi; c)să comunicaţi eventualele modificări ale elementelor furnizate în cererea de aprobare a evidenţei operative.Semnătura şi ştampila ........ ................ .......... ANEXA Nr. 2 la normele tehnice Model de cerere pentru înregistrarea depozitelor utilizate la depozitarea mărfurilor într-o zonă liberă Nr. ........ ............ din ........ ............... Către Biroul vamal ........ ........ ......... Cerere de înregistrare a depozitului(elor) utilizat(e) la depozitarea mărfurilor într-o zonă liberă Societatea ........ ................ ........ ..........., CUI ........ ............., cu sediul în str. ............ nr. ......., localitatea ........ ................ .........., judeţul ........ ............., ţara ........ ..............., codul poştal ........ ..............., e-mail ........ ........ ..........., telefon ........ ................ .........., fax ........ ........ .........., solicităm înregistrarea pentru depozitarea mărfurilor la adresa/adresele spaţiului/spaţiilor de lucru de mai jos: Nume locaţie Adresa e-mail Telefon Fax Evidenţele privind mărfurile depozitate sunt ţinute la adresa: ........ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... Anexăm la prezenta următoarele documente: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Numele şi prenumele reprezentantului legal ........ ................ ................ ............. Semnătura ........ ........ ........ ANEXA Nr. 3 la normele tehnice Operator economic, ........ ........ ............ Aprob, Şeful biroului vamal de supraveghere, ........ ................ ................ ................ CERERE DE APROBARE pentru efectuarea de construcţii în zona liberă 1. Denumirea/sediul operatorului economic care efectuează construcţia ........ ................ ........ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 2. Beneficiarul construcţiei ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 3. Materialele de construcţii sunt: unionale [ ] neunionale importate [ ] neunionale [ ] 4. Locul de amplasare a construcţiei (denumire concesionar parcelă) ........ ................ ........ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 5. Destinaţia construcţiei (depozit, sediu social, unităţi de producţie, magazine etc.) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... Data ........ ........ .............. Semnătura autorizată a operatorului economic ........ ................ ........ ............... ANEXA Nr. 4 la normele tehnice Biroul Vamal de Supraveghere........ ........ ........ Nr. ........ .........../ ........ ............ APROBARE DE CONSTRUIRE în zona liberă ........ .......... În conformitate cu prevederile art. 244 alin. (1) din Codul vamal al Uniunii, se aprobă: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .........., cu sediul /domiciliul în ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ Cod unic de înregistrare nr. ........ ................ ............ Certificat de înregistrare la registrul comerţului seria ........../nr. ........ ........ să construiască în zona liberă ........ ................ ................ ........:

Denumirea construcţiei Localizare

cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Precizări suplimentare: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ Semnătura şi ştampila ........ ................ ..........


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2759/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2759 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu