LEGE
Nr. 573 din 23 octombrie 2002
pentru acceptarea Amendamentelor la anexa la Protocolul din 1978 referitor la
Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave,
adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MEPC.95 (46) a
Comitetului pentru Protectia Mediului Marin la Londra la 27 aprilie 2001
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 805 din 6 noiembrie 2002
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Se accepta Amendamentele la anexa la Protocolul din 1978 referitor la
Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave,
adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MEPC.95 (46) a
Comitetului pentru Protectia Mediului Marin la Londra la 27 aprilie 2001.
Art. 2
Proprietarii si operatorii navelor petroliere existente, care arboreaza
pavilionul roman si carora li se aplica amendamentele prevazute la art. 1, au
obligatia sa respecte prevederile acestora.
Art. 3
Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va lua masurile
necesare pentru aplicarea amendamentelor prevazute la art. 1.
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 17 septembrie
2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 7 octombrie 2002, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE SENATUI,
GHEORGHE BUZATU
AMENDAMENTE
la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973
pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima
Internationala prin Rezolutia MEPC.95 (46) a Comitetului pentru Protectia
Mediului Marin la Londra la 27 aprilie 2001
AMENDAMENTE LA ANEXA I LA MARPOL 73/78
I. Textul existent al Regulii 13G se inlocuieste cu urmatorul:
"Regula 13G
Prevenirea poluarii cu hidrocarburi in caz de coliziune sau esuare - masuri
pentru petrolierele existente
(1) Aceasta regula:
(a) se va aplica petrolierelor de 5.000 tdw si mai mult, ale caror
contracte de constructie au fost incheiate, ale caror chile au fost puse sau
care sunt livrate inaintea datelor specificate in Regula 13F(1) din aceasta
anexa; si
(b) nu se va aplica petrolierelor care corespund Regulii 13F din aceasta
anexa, ale caror contracte de constructie au fost incheiate, ale caror chile au
fost puse sau care sunt livrate inaintea datelor specificate in Regula 13F(1)
din aceasta anexa; si
(c) nu se va aplica petrolierelor la care se refera lit. (a) de mai sus,
care corespund Regulii 13F(3)(a) si (b) sau 13F(4) ori 13F(5) din aceasta
anexa, cu exceptia faptului ca nu este necesar ca cerinta privind distantele
minime dintre limitele tancurilor de marfa si bordul navei si, respectiv,
invelisul fundului sa fie respectata din toate punctele de vedere. In acest caz
distantele de protectie laterala nu trebuie sa fie mai mici decat cele
specificate in Codul international pentru transportul in vrac al produselor
chimice pentru amplasarea tancurilor de marfa de tip 2 si distantele de
protectie a fundului trebuie sa corespunda Regulii 13E(4)(b) din aceasta anexa.
(2) In sensul acestei reguli:
(a) combustibil diesel greu inseamna motorina, alta decat acele produse
distilate la care mai mult de 50% din volum se distileaza la o temperatura ce
nu depaseste 340 grade C in cursul incercarilor efectuate prin metoda acceptata
la Organizatie;
(b) combustibil lichid inseamna distilati grei sau reziduuri din titei ori
amestecuri din aceste materiale, destinate pentru utilizarea drept combustibil
pentru producerea caldurii sau energiei de o calitate echivalenta
specificatiei, acceptata la Organizatie.
(3) In sensul acestei reguli, petrolierele se impart in urmatoarele
categorii:
(a) petrolier de categoria 1 inseamna un petrolier de 20.000 tdw si mai
mult, care transporta ca marfa titei, combustibil lichid, combustibil diesel
greu ori ulei de ungere, sau de 30.000 tdw si mai mult, care transporta
hidrocarburi, altele decat cele mai sus mentionate, care nu corespunde
cerintelor pentru petrolierele noi, asa cum sunt definite in Regula 1(26) din
aceasta anexa;
(b) petrolier de categoria 2 inseamna un petrolier de 20.000 tdw si mai
mult, care transporta ca marfa titei, combustibil lichid, combustibil diesel
greu ori ulei de ungere, sau de 30.000 tdw si mai mult, care transporta
hidrocarburi, altele decat cele mai sus mentionate, care corespunde cerintelor
pentru petrolierele noi, asa cum sunt definite in Regula 1(26) din aceasta anexa;
(c) petrolier de categoria 3 inseamna un petrolier de 5.000 tdw si mai
mult, dar mai putin decat s-a specificat la lit. (a) sau (b).
(4) Un petrolier la care se aplica aceasta regula va corespunde cerintelor
Regulii 13F din aceasta anexa nu mai tarziu de data aniversara de livrare a
navei in anul specificat in urmatorul tabel:
________________________________________________________________________________
Categoria de petrolier Anul
________________________________________________________________________________
Categoria 1 2003 pentru navele livrate in anul 1973 sau mai
devreme
2004 pentru navele livrate in anii 1974 si 1975
2005*) pentru navele livrate in anii 1976 si 1977
2006*) pentru navele livrate in anii 1978, 1979 si 1980
2007*) pentru navele livrate in anul 1981 sau mai tarziu
________________________________________________________________________________
Categoria 2 2003 pentru navele livrate in anul 1973 sau mai
devreme
2004 pentru navele livrate in anii 1974 si 1975
2005 pentru navele livrate in anii 1976 si 1977
2006 pentru navele livrate in anii 1978 si 1979
2007 pentru navele livrate in anii 1980 si 1981
2008 pentru navele livrate in anul 1982
2009 pentru navele livrate in anul 1983
2010*) pentru navele livrate in anul 1984
2011*) pentru navele livrate in anul 1985
2012*) pentru navele livrate in anul 1986
2013*) pentru navele livrate in anul 1987
2014*) pentru navele livrate in anul 1988
2015*) pentru navele livrate in anul 1989 sau mai tarziu
________________________________________________________________________________
Categoria 3 2003 pentru navele livrate in anul 1973 sau mai
devreme
2004 pentru navele livrate in anii 1974 si 1975
2005 pentru navele livrate in anii 1976 si 1977
2006 pentru navele livrate in anii 1978 si 1979
2007 pentru navele livrate in anii 1980 si 1981
2008 pentru navele livrate in anul 1982
2009 pentru navele livrate in anul 1983
2010 pentru navele livrate in anul 1984
2011 pentru navele livrate in anul 1985
2012 pentru navele livrate in anul 1986
2013 pentru navele livrate in anul 1987
2014 pentru navele livrate in anul 1988
2015 pentru navele livrate in anul 1989 sau mai tarziu
________________________________________________________________________________
*) Sub rezerva conformitatii cu prevederile paragrafului (7).
(5) Fara a tine seama de prevederile paragrafului (4) din aceasta regula:
(a) in cazul unui petrolier de categoria 2 sau 3 prevazut doar cu dublu
fund sau dublu bordaj care nu este utilizat la transportul hidrocarburilor si
extins pe intreaga lungime a tancului de marfa sau spatiile din dublu bordaj
care nu sunt utilizate la transportul hidrocarburilor si extinse pe intreaga
lungime a tancului de marfa, dar care nu indeplineste conditiile pentru a fi
exceptat de la prevederile paragrafului (1)(c) din aceasta regula,
Administratia poate permite continuarea exploatarii unei astfel de nave dupa
data mentionata la paragraful (4) din aceasta regula, cu conditia ca:
(i) sa fi fost in exploatare la 1 iulie 2001;
(ii) Administratia sa fie convinsa, prin verificarea evidentelor oficiale,
ca nava corespunde conditiilor mentionate mai sus;
(iii) conditiile specificate mai sus sa ramana neschimbate;
(iv) aceasta mentinere in exploatare sa nu depaseasca data la care nava
implineste 25 de ani dupa data livrarii sale;
(b) in cazul unui petrolier de categoria 2 sau 3, altul decat cel mentionat
la lit. (a) din acest paragraf, care corespunde prevederilor paragrafului
(6)(a) sau (b) din aceasta regula, Administratia poate permite continuarea
exploatarii acestei nave dupa data mentionata la paragraful (4) din aceasta
regula, cu conditia ca aceasta mentinere in exploatare sa nu depaseasca
aniversarea datei de livrare a navei in 2017 sau data la care nava implineste
25 de ani dupa data livrarii sale, oricare dintre acestea este mai aproape.
(6) Un petrolier de categoria 1 cu o vechime mai mare sau egala cu 25 de
ani dupa data livrarii sale va corespunde uneia dintre urmatoarele prevederi:
(a) tancurile laterale sau spatiile din dublu fund, neutilizate pentru
transportul hidrocarburilor si care respecta cerintele de latime si inaltime
din Regula 13E(4), acopera cel putin 30% din Lt, pentru intreaga inaltime a
navei in fiecare bord, sau cel putin 30% din aria proiectata a invelisului
fundului in cadrul lungimii Lt, unde Lt este asa cum se defineste in Regula
13E(2); sau
(b) petrolierul este exploatat cu incarcare echilibrata hidrostatic,
tinandu-se seama de instructiunile elaborate de Organizatie.
(7) Administratia poate permite continuarea exploatarii unui petrolier de
categoria 1 dupa aniversarea datei de livrare a navei in 2005 si a unui
petrolier de categoria 2 dupa aniversarea datei de livrare a navei in 2010, sub
rezerva conformitatii cu Sistemul de evaluare a starii tehnice a navei adoptat
de catre Comitetul pentru Protectia Mediului Marin prin Rezolutia MEPC. 94(46),
asa cum poate fi amendat, cu conditia ca aceste amendamente sa fie adoptate, sa
fie puse in vigoare si sa aiba efect in conformitate cu prevederile art. 16 din
prezenta conventie cu privire la procedurile de amendare aplicabile unui
apendice la o anexa.
(8) (a) Administratia unui stat care permite aplicarea paragrafului (5) din
aceasta regula sau care autorizeaza, suspenda, retrage ori refuza aplicarea
paragrafului (7) din aceasta regula unei nave autorizate sa arboreze pavilionul
sau va comunica imediat detaliile referitoare la aceasta Organizatiei, care le
va difuza partilor la prezenta conventie in scopul informarii lor si luarii de
masuri corespunzatoare, daca este cazul.
(b) O parte la prezenta conventie este autorizata sa refuze intrarea
petrolierelor, care sunt exploatate in conformitate cu prevederile paragrafului
(5) din aceasta regula, in porturile sau terminalele din larg aflate sub
jurisdictia sa. In aceste cazuri acea parte va comunica detaliile referitoare
la aceasta Organizatiei care le va difuza partilor la prezenta conventie in
scopul informarii lor."
AMENDAMENTE LA APENDICELE II LA ANEXA I LA MARPOL 73/78
AMENDAMENTE LA SUPLIMENTUL LA CERTIFICATUL IOPP
(FORMULAR B)
II. Paragraful 5.8.4 existent se inlocuieste cu urmatorul:
"5.8.4. Nava este supusa prevederilor Regulii 13G si:
1. trebuie sa satisfaca prevederile Regulii 13F cel mai tarziu la _
....................................................................... |_|
2. este astfel conceputa incat urmatoarele tancuri sau spatii sa nu fie _
folosite pentru transportul hidrocarburilor ........................... |_|
3. este prevazuta cu un manual de exploatare aprobat la data de ......, _
in conformitate cu Rezolutia MEPC.64(36) .............................. |_|
4. i se permite sa continue sa fie exploatata in conformitate cu _
Regula 13G(5)(a) ...................................................... |_|
5. i se permite sa continue sa fie exploatata in conformitate cu _
Regula 13G(5)(b) ...................................................... |_|
6. i se permite sa continue sa fie exploatata in conformitate cu _
Regula 13G(7) .........................................................
|_|"