ORDIN Nr. 752
din 11 mai 2006
privind aprobarea procedurii
de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si
fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si
continutului acestora
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 450 din 24 mai 2006
In baza prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu
modificările ulterioare, ale art. 1091 şi art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind
Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare,
având în vedere necesitatea aplicării unitare a
procedurii privind eliberarea certificatului de atestare fiscală pentru
persoane juridice şi fizice, precum şi necesitatea aplicării unitare a
prevederilor legale privind eliberarea certificatului de obligaţii bugetare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
CAPITOLUL I
Certificatul de atestare fiscală
A. Procedura de eliberare a certificatelor de
atestare fiscală pentru persoane juridice
Art. 1. - Organul fiscal competent pentru administrarea
contribuabililor, conform legii, are obligaţia de a elibera certificatul care
atestă modul de îndeplinire a obligaţiilor de plată la buget a impozitelor,
taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri, denumit în continuare certificat
de atestare fiscală pentru persoane juridice, în următoarele situaţii:
a) la solicitarea contribuabililor persoane juridice,
care vor completa şi vor depune cererea de eliberare a
unui certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice;
b) în situaţia în care contribuabilul îşi schimbă
domiciliul fiscal, conform procedurii prevăzute de Hotărârea Guvernului nr.
1.050/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală.
Art. 2. - Certificatul de atestare fiscală pentru
persoane juridice se eliberează de organul fiscal competent pentru
administrarea contribuabililor, conform legii, şi va fi semnat de către
conducătorul acestuia.
Art. 3. - Certificatul de atestare fiscală pentru
persoane juridice poate fi utilizat pe o perioadă de 30 de zile de la data
eliberării acestuia.
Art. 4. - In perioada de utilizare prevăzută la art. 3 contribuabilii pot folosi certificatul de
atestare fiscală pentru persoane juridice ori de câte ori este nevoie, în copii
legalizate, în condiţiile legii.
Art. 5. - Eliberarea certificatului de atestare fiscală
pentru persoane juridice este supusă taxelor de timbru, conform reglementărilor
legale în vigoare.
Art. 6. - (1) In vederea eliberării certificatului de
atestare fiscală pentru persoane juridice, organul fiscal competent pentru
administrarea contribuabililor va consulta:
a) dosarul fiscal al contribuabilului;
b) fişa pentru evidenţa analitică pe plătitori a
contribuabilului.
(2) Certificatul de atestare fiscală pentru persoane
juridice se eliberează pe baza datelor cuprinse în evidenţa pe plătitor a
organului fiscal competent şi cuprinde creanţele fiscale exigibile, existente
în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, denumită lună de
referinţă, şi neachitate până la data eliberării certificatului de atestare
fiscală.
(3) In primele 5 zile lucrătoare ale lunii se emit
certificate de atestare fiscală pentru persoane juridice, în care se
menţionează creanţele fiscale exigibile, existente în sold la sfârşitul lunii
anterioare lunii de referinţă şi neachitate până la data eliberării
certificatului de atestare fiscală.
Art. 7. - (1) Certificatul de atestare fiscală pentru
persoane juridice va cuprinde două secţiuni, respectiv:
a) secţiunea A „Obligaţii de plată";
b) secţiunea B „Alte menţiuni".
(2) La secţiunea A se vor menţiona:
a) obligaţiile de plată restante pe fiecare tip de
impozit, taxă, contribuţie şi alte venituri bugetare;
b) obligaţii fiscale accesorii.
(3) In sensul prezentului ordin, prin obligaţii de plată restante se
înţelege obligaţii de plată exigibile şi neachitate până la data eliberării
certificatului de atestare fiscală pentru persoane juridice.
(4) Nu se înscriu la secţiunea A „Obligaţii de
plată" sumele reprezentând creanţe fiscale stabilite prin acte
administrative fiscale a căror executare este suspendată în condiţiile art. 184
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 14-15 din
Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările ulterioare,
precum şi sumele reprezentând amenzi contravenţionale pentru care s-au formulat
plângeri în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic
al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
(5) La secţiunea B se vor face
alte menţiuni, după cum urmează:
a) actul prin care s-au acordat înlesniri la plată,
după caz, precum şi cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora;
b) planul de reorganizare judiciară aprobat de către
judecătorul-sindic, precum şi cuantumul obligaţiilor cu termene de plată
viitoare stabilite prin acest plan de reorganizare judiciară;
c) actul prin care s-a dispus suspendarea executării
actului administrativ fiscal şi/sau a procesului-verbal de constatare şi
sancţionare a contravenţiei, după caz, precum şi cuantumul sumelor ce fac
obiectul acestuia;
d) decontul de TVA cu sume negative şi opţiune de
rambursare, precum şi cuantumul sumelor ce fac obiectul acestuia;
e) cereri de compensare atipice, precum şi cuantumul
sumelor ce au făcut obiectul acestora;
f) alte acte care generează suspendarea obligaţiilor
de plată, precum şi cuantumul sumelor ce au făcut obiectul acestora;
g) alte menţiuni.
(6) Cererile de restituire şi de compensare se vor
soluţiona de organul fiscal înainte de eliberarea certificatului de atestare
fiscală pentru persoane juridice.
Art. 8. - Cererile de eliberare a certificatului de
atestare fiscală pentru persoane juridice se vor soluţiona în maximum 5 zile
lucrătoare de la înregistrare, cu excepţia celor formulate de contribuabilii
care au sedii secundare înregistrate la alte organe fiscale, care se vor
soluţiona în maximum 10 zile lucrătoare de la înregistrare.
Art. 9. - Certificatul de atestare fiscală pentru
persoane juridice va avea înscrise în mod obligatoriu numărul de înregistrare,
data eliberării, perioada de utilizare şi numele şi semnătura persoanei
împuternicite a organului fiscal.
Art. 10. - Certificatul de atestare fiscală pentru
persoane juridice se întocmeşte în 3 exemplare, din care:
a) două exemplare originale
se vor transmite contribuabilului sau persoanelor împuternicite de acesta, în
baza cererii depuse la organul fiscal;
b) al treilea exemplar original se păstrează la
organul fiscal emitent şi se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
Art. 11. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului
„Certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice", cod
M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99/j, prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
Art. 12. - Se aprobă caracteristicile de tipărire,
modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare ale formularului „Certificat de
atestare fiscală pentru persoane juridice", cod M.F.P.-A.N.A.F.
14.13.21.99/j, prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
Art. 13. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului
„Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscală pentru persoane
juridice", cod M.F.P. 14.13.25.99/j, prevăzute în anexa nr. 3 la prezentul
ordin.
Art. 14. - Se aprobă caracteristicile de tipărire,
modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare ale formularului „Cerere de
eliberare a unui certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice",
cod M.F.P. 14.13.25.99/j, prevăzute în anexa nr. 4 la prezentul ordin.
B. Procedura de eliberare a
certificatelor de atestare fiscală pentru persoane
fizice
Art. 15. - Certificatul care atestă îndeplinirea obligaţiilor
de plată la buget a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri,
denumit în continuare certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice,
se eliberează de organul fiscal competent pentru administrarea
contribuabililor, potrivit legii, în următoarele situaţii:
a) la solicitarea contribuabililor persoane fizice, pe
baza cererii de eliberare a unui certificat de atestare fiscală pentru persoane
fizice;
b) în situaţia în care contribuabilul îşi schimbă
domiciliul fiscal.
Art. 16. - Prin organ fiscal competent se înţelege organul fiscal în a cărui rază teritorială
contribuabilul îşi are domiciliul fiscal, pentru persoanele fizice cu
domiciliul fiscal în România, sau organul fiscal în a cărui rază teritorială se
află sursa de venit, pentru persoanele fizice fără domiciliul fiscal în
România.
Art. 17. - Certificatul de atestare fiscală pentru
persoane fizice poate fi utilizat pe o perioadă de 90 de zile de la data
eliberării acestuia.
Art. 18. - Contribuabilii pot folosi certificatul de
atestare fiscală pentru persoane fizice ori de câte ori este nevoie, în copii
legalizate, în condiţiile legii.
Art. 19. - Eliberarea certificatului de atestare
fiscală pentru persoane fizice este supusă taxelor de timbru, conform
reglementărilor legale în vigoare.
Art. 20. - (1) Eliberarea certificatului de atestare
fiscală pentru persoane fizice se face de organul fiscal pe baza datelor din
evidenţa fiscală a organului fiscal competent şi cuprinde creanţele fiscale
exigibile, existente în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii,
denumită lună de referinţă, şi neachitate până la data eliberării
certificatului de atestare fiscală. In primele 5 zile lucrătoare ale lunii se
emit certificate de atestare fiscală pentru persoane fizice, în care se menţionează
creanţele fiscale exigibile, existente în sold la sfârşitul lunii anterioare
lunii de referinţă şi neachitate până la data eliberării certificatului de
atestare fiscală.
(2) Se va urmări depunerea la
zi a tuturor documentelor şi informaţiilor la care contribuabilul este obligat,
potrivit legii.
(3) De asemenea, se vor urmări deciziile de impunere
pentru plăţi anticipate şi se va consulta fişa analitică pe plătitor a
contribuabililor (emisă atât de aplicaţia GOTICA, cât şi de aplicaţia SIAC,
după caz, pentru contribuabilii care sunt înregistraţi ca plătitori de salarii
şi/sau TVA).
Art. 21. - Certificatul de atestare fiscală pentru
persoane fizice va cuprinde două secţiuni, respectiv:
a) secţiunea A „Obligaţii de plată pe categorii de
venituri realizate sau estimate, după caz";
b) secţiunea B „Alte menţiuni".
Art. 22. - (1) La secţiunea A se vor menţiona:
a) obligaţiile de plată restante pe fiecare tip de
impozit, taxă, contribuţie şi alte venituri bugetare;
b) obligaţii fiscale accesorii.
(2) Nu se înscriu la secţiunea A sumele reprezentând
creanţe fiscale stabilite prin acte administrative fiscale a căror executare
este suspendată în condiţiile art. 184 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 14-15 din
Legea nr. 554/2004, cu modificările ulterioare, precum şi sumele reprezentând
amenzi contravenţionale pentru care s-au formulat plângeri în condiţiile
Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 23. - (1) La secţiunea B se vor face alte
menţiuni, după cum urmează:
a) actul prin care s-au acordat înlesniri la plată, după caz, precum şi cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora;
b) actul prin care s-a dispus suspendarea actului
administrativ fiscal şi/sau a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiei, după caz, precum şi cuantumul sumelor ce fac obiectul acestuia;
c) decontul de TVA cu sume negative şi opţiune de
rambursare, precum şi cuantumul sumelor ce fac obiectul acestuia;
d) alte acte care generează suspendarea obligaţiilor
de plată, precum şi cuantumul sumelor ce au făcut obiectul acestora;
e) alte menţiuni.
(2) Cererile de restituire şi de compensare se vor
soluţiona de organul fiscal înainte de eliberarea certificatului de atestare
fiscală pentru persoane fizice.
Art. 24. - Cererea de eliberare a certificatului de
atestare fiscală pentru persoane fizice se soluţionează în maximum 5 zile lucrătoare
de la înregistrare.
Art. 25. - Certificatul de atestare fiscală pentru
persoane fizice va avea înscrise în mod obligatoriu numărul de înregistrare,
data eliberării, perioada de utilizare şi numele şi semnătura persoanei
împuternicite a organului fiscal.
Art. 26. - Certificatul de atestare fiscală pentru
persoane fizice se întocmeşte în 3 exemplare, din care:
a) două exemplare originale se vor transmite
contribuabilului sau persoanelor împuternicite de
acesta, în baza cererii depuse la organul fiscal;
b) al treilea exemplar original se păstrează la
organul fiscal emitent.
Art. 27. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului
„Certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice", cod
M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99, prevăzute în anexa nr. 5 la prezentul ordin.
Art. 28. - Se aprobă caracteristicile de tipărire,
modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare ale formularului „Certificat de
atestare fiscală pentru persoane fizice", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99,
prevăzute în anexa nr. 6 la prezentul ordin.
Art. 29. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului
„Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscală pentru persoane
fizice", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.25.99, prevăzute în anexa nr. 7 la prezentul ordin.
Art. 30. - Se aprobă caracteristicile de tipărire,
modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare ale formularului „Cerere de
eliberare a unui certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice",
cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.25.99, prevăzute în anexa nr. 8 la prezentul ordin.
CAPITOLUL II
Certificatul de obligaţii bugetare
Procedura de eliberare a certificatului de obligaţii
bugetare
Art. 31. - Organul fiscal competent pentru administrarea
contribuabililor, conform legii, la solicitarea
instituţiei publice implicate în procesul de privatizare, are obligaţia de a
elibera certificatul care atestă modul de îndeplinire a obligaţiilor de plată
la buget a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri, denumit în
continuare certificat de
obligaţii bugetare, în următoarele situaţii:
a) pentru completarea documentaţiei necesare
procesului de privatizare, conform reglementărilor legale în vigoare;
b) pentru acordarea de înlesniri la plata
obligaţiilor bugetare restante, conform reglementărilor legale în vigoare;
c) pentru alte situaţii prevăzute de lege.
Art. 32. - Certificatul de obligaţii bugetare se
eliberează de organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor
persoane juridice, conform legii, şi va fi semnat de către conducătorul
acestuia.
Art. 33. - Eliberarea certificatului de obligaţii
bugetare nu este supusă taxelor.
Art. 34. - Certificatele de obligaţii bugetare se vor
elibera pe baza raportului de inspecţie fiscală, efectuat de organele fiscale
teritoriale cu atribuţii de control.
Art. 35. - (1) Certificatul de obligaţii bugetare va
cuprinde 3 secţiuni, respectiv:
a) secţiunea A „Obligaţii de plată restante care vor
face obiectul înlesnirilor la plată sau obligaţii de plată restante la data
eliberării certificatului de obligaţii bugetare, după caz";
b) secţiunea B „Obligaţii de plată restante care
constituie condiţie de menţinere a valabilităţii înlesnirii la plată ce urmează
a se acorda, după caz";
c) secţiunea C „Alte menţiuni".
(2) La secţiunea A se vor menţiona:
a) obligaţiile de plată restante pe fiecare tip de
impozit, taxă, contribuţie şi alte venituri bugetare;
b) dobânzile şi penalităţile de întârziere calculate
pentru neplata la termenele stabilite de lege a impozitelor, taxelor,
contribuţiilor şi a altor venituri bugetare;
c) majorări de întârziere calculate şi datorate după
1 ianuarie 2006;
d) orice alte obligaţii datorate conform
reglementărilor legale specifice (de exemplu: penalităţi).
(3) Nu se înscriu la secţiunea A obligaţiile de plată
care au făcut deja obiectul unor înlesniri la plată şi pentru care
contribuabilii îşi respectă condiţiile de menţinere a valabilităţii
înlesnirilor la plată ce s-au aprobat, conform legii.
(4) La secţiunea B se vor menţiona:
a) obligaţiile de plată restante pe fiecare tip de
impozit, taxă, contribuţie şi alte venituri bugetare;
b) obligaţii fiscale accesorii.
(5) La secţiunea C se vor face alte menţiuni, după
caz, astfel:
a) actul prin care s-au acordat înlesnirile la plată,
după caz, şi modul acestora de respectare;
b) cuantumul obligaţiilor de plată la bugetul
Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, administrate de
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, comunicate organului
fiscal de către aceasta. Răspunderea privind cuantumul acestor obligaţii revine Autorităţii pentru
Valorificarea Activelor Statului.
Art. 36. - Certificatele de obligaţii bugetare se vor
elibera în termen de 30 de zile lucrătoare de la data solicitării instituţiei
publice implicate în procesul de privatizare.
Art. 37. - Certificatul de obligaţii bugetare va avea
înscrise în mod obligatoriu numărul de înregistrare, data eliberării, scopul
eliberării, precum şi numele şi semnătura persoanei împuternicite a organului
fiscal.
Art. 38. - Certificatul de
obligaţii bugetare se întocmeşte în 3 exemplare, după cum urmează:
a) un exemplar original se va transmite instituţiei
publice implicate în procesul de privatizare;
b) un exemplar original se va transmite Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, respectiv direcţiei cu atribuţii în domeniul
reglementării înlesnirilor la plată;
c) un exemplar original se va păstra la dosarul fiscal
al contribuabilului.
Art. 39. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului
„Certificat de obligaţii bugetare", cod M.F.P. -A.N.A.F. 14.13.21.99/0,
prevăzute în anexa nr. 9 la prezentul ordin.
Art. 40. - Se aprobă caracteristicile de tipărire,
modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare ale formularului „Certificat de
obligaţii bugetare", cod M.F.P. -A.N.A.F. 14.13.21.99/0, prevăzute în
anexa nr. 10 la prezentul ordin.
Art. 41. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă:
- Ordinul ministrului finanţelor nr. 448/1999 privind
certificatul de atestare fiscală pentru persoane juridice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 449 din 15 septembrie
1999;
- dispoziţiile referitoare la Certificatul fiscal,
cod 14.13.21.99, prevăzut în anexa nr. 6 la Ordinul ministrului finanţelor nr.
2.541/1998 pentru aprobarea modelelor unor formulare
tipizate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 10
februarie 1999;
- dispoziţiile referitoare la Cererea de eliberare a
unui certificat fiscal, cod 14.13.25.99, prevăzute la pct. 47 din anexa nr. 1a)
la Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.801/1995, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 268
din 20 noiembrie 1995, cu modificările ulterioare.
Art. 42. - Anexele nr. 1-10*) fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 43. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
*) Anexele nr. 1-10 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE AGENŢIA NAŢIONALA
DE ADMINISTRARE FISCALA
DIRECŢIA GENERALĂ A
FINANŢELOR PUBLICE A JUDEŢULUI ......... /
Direcţia generala de administrare a marilor
contribuabili
Administraţia Finanţelor Publice a ............
Str...........................................nr..............................................Localitatea
.................................

-lei noi-
Nr. crt
|
Denumirea obligatiei de plată 1)
|
Obligaţia de plata
|
Total, din care:
|
restantă
|
Obligaţii fiscale accesorii
|
0
|
1
|
2 = 3 + 4
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) inclusiv amenzi B.
Alte menţiuni:............................
Nr. crt.
|
Denumirea actului/nr.
şi data
|
Cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora
|
0
|
1
|
2
|
|
|
|
|
|
|
Prezentul certificat se poate utiliza
30 de zile de la data eliberării.
Conducătorul unităţii fiscale,
Numele şi prenumele ............................
Semnătura şi ştampila unităţii .................
*) Se utilizează si in cazul entităţilor fără
personalitate juridica prevăzute la art. 69 alin. (1) lit a) din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu
modificările şi completările ulterioare
M.F.P.- A.N.A.F. cod 14.13.21.99/j
ANEXA Nr. 2
1. Denumire: Certificat de
atestare fiscală pentru persoane juridice
2. Cod: 14.13.21.99/j
3. Format: A4/tl
4. Caracteristici de tipărire: - file;
se poate utiliza şi echipament
informatic pentru editare şi completare, cu adaptări adecvate situaţiei
contribuabilului.
5. Se utilizează la: atestarea obligaţiilor
bugetare de plată ale persoanelor juridice
6. Se întocmeşte în: 3 exemplare
de: organul fiscal competent pentru
administrarea contribuabililor, conform legii
7. Circulă: doua exemplare originale - la
contribuabil, cu posibilitatea de a fi multiplicat prin copii legalizate, în
condiţiile legii.
sau, după caz, la organul fiscal în a cărui raza
teritoriala contribuabilul îşi înregistrează domiciliul fiscal al treilea exemplar original - la
organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor,
conform legii
8. Se arhivează: la dosarul fiscal al
contribuabilului.
ANEXA Nr. 3
Nr. de înregistrare la organul fiscal
........./..............
CERERE*)
de eliberare a unui certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice

*) Se utilizează şi în cazul entităţilor
fără personalitate juridica M.F.P cod 14.13.25.99/j
ANEXA Nr. 4
1. Denumire: Cerere de eliberare a
unui certificat de atestare fiscală pentru
persoane juridice
2. Cod: 14.13.25.99/j
3. Format: A4/tl
4. Caracteristici de tipărire: se
tipăreşte pe o singură faţă.
5. Se difuzează: gratuit
6. Se utilizează la: eliberarea
unui certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice 7. Se
întocmeşte în:2 exemplare, de contribuabil;
8. Circulă: - un exemplar original la
organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii;
- un exemplar original la contribuabil; 9.
Se arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului.
ANEXA Nr. 5

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE AGENTIA NATIONALA
DE ADMINISTRARE FISCALA
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A
JUDEŢULUI .............................................
ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE
............................................................
Sediul:.................................................................................
-lei noi-
Nr. crt
|
Denumirea obligaţiei de plată**
|
Obligaţia de plata
|
Total, din care:
|
restantă
|
ob1igaţii
fiscale accesorii
|
0
|
1
|
2=3+4
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
**) inclusiv amenzi
B. Alte menţiuni:............................
- lei noi -
Nr. crt.
|
Denumirea actului/nr,si data
|
Cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora
|
0
|
1
|
2
|
|
|
|
|
|
|
Prezentul certificat se poate utiliza
90 de zile de la data eliberării.
Conducătorul unităţii fiscale,
Numele şi prenumele ............................
Semnătura şi ştampila unităţii
.................
*) Se utilizează si in cazul asocierilor
fara personalitate juridica constituite intre
persoane fizice.
M.F.P - A.N.A.F. cod 14.13.21.99
ANEXA Nr. 6
1. Denumire:
Certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice
2. Cod: 14.13.21.99
3. Format: A4/tl
4. Caracteristici de tipărire: - file;
- se poate utiliza şi
echipament informatic pentru editare şi completare, cu adaptări adecvate
situaţiei contribuabilului.
5. Se utilizează la: atestarea obligaţiilor de
plată datorate bugetului de stat ale persoanelor fizice
6. Se întocmeşte în: 3 exemplare
de: organul fiscal competent pentru
administrarea contribuabililor, conform legii
7. Circulă: doua exemplare originale - la
contribuabil, cu posibilitatea de a fi multiplicat prin copii legalizate, în
condiţiile legii.
sau, după caz, la
organul fiscal în a cărui raza
teritoriala contribuabilul îşi înregistrează domiciliul fiscal al treilea exemplar original - la
organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor,
conform legii
8. Se arhivează: la organul fiscal
emitent.
ANEXA Nr. 7
Nr.........................................../.......................................
CERERE DE ELIBERARE A UNUI CERTIFICAT DE ATESTARE
FISCALA* pentru persoane fizice

Numele şi prenumele ......................................
Semnătura şi ştampila Funcţia..............................
*) Se utilizează si in cazul asocierilor fara
personalitate juridica constituite intre persoane fizice.
M.F.P - A.N.A.F. cod 14.13.25.99
ANEXA Nr. 8
1. Denumirea: Cerere de eliberare a unui
certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice
2. Codul: 14.13.25.99
3. Formatul: A4/tl
4. Caracteristici de tipărire: se
tipăreşte pe o singură faţă.
5. Se difuzează: gratuit
6. Se utilizează: la solicitarea
eliberării unui certificat de atestare fiscala pentru persoane
fizice.
7. Se întocmeşte în:2 exemplare, de
contribuabil;
8. Circulă: - un exemplar original la
organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor,
conform legii;
- un exemplar original la contribuabil;
9. Se arhivează: la organul fiscal competent.
ANEXA Nr. 9

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A
JUDEŢULUI .........../
Direcţia generala de administrare a marilor
contribuabili
Administraţia Finanţelor Publice a ............
Str.............................................
nr................................................Localitatea
..................................

Nr. crt
|
Denumirea obligaţiei de plată*
|
Obligaţia de plata
|
Total, din care :
|
restanţă
|
Dobânzi
|
Penalităţi de întârziere
|
Majorări
|
Penalităţi
|
0
|
1
|
2=3+4
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* inclusiv amenzi
B. Obligaţii de plata restante care
constituie condiţie de menţinere a valabilităţii înlesnirii la plata ce
urmează a se acorda
figurează în evidenţe cu următoarele obligaţii
de plată către buget
la data de ............
-lei noi -
Nr. crt
|
Denumirea obligaţiei de plată**)
|
Obligaţia de plata
|
Total, din care:
|
restantă
|
obligatii fiscale accesorii
|
0
|
1
|
2 = 3 + 4
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
**) inclusiv amenzi
C. Alte menţiuni:............................
S-a eliberat prezentul certificat de
obligaţii bugetare pentru a-i servi:
|_| - pentru completarea
documentaţiei necesara procesului de privatizare,
conform prevederilor.............
|_| - pentru acordarea de
înlesniri la plata obligaţiilor bugetare restante, conform
prevederilor...............
|_| - pentru alte situaţii
prevăzute de lege.
Conducătorul unităţii fiscale,
Numele şi prenumele
............................
Semnătura şi ştampila unităţii .................
M.F.P-A.N.A.F. cod 14.13.21.99/o
ANEXA Nr. 10
1. Denumire: Certificat de obligaţii
bugetare
2. Cod: 14.13.21.99/o
3. Format: A4/tl
4. Caracteristici de tipărire: file
5. Se difuzează: gratuit
6. Se utilizează la: atestarea
obligaţiilor bugetare de plată
7. Se întocmeşte în: 3 exemplare de către
la organul fiscal competent pentru
administrarea contribuabililor, conform legii
8. Circulă:- un exemplar original:la
instituţia publica implicata in procesul de privatizare un exemplar original :1a Agenţia
Naţionala de Administrare Fiscala un exemplar
original: la organul fiscal competent pentru
administrarea contribuabililor, conform legii
9. Se arhivează: la dosarul fiscal al
contribuabilului.