Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 80 din 25 iunie 2004

pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea planului de servicii si a Normelor metodologice privind intocmirea planului individualizat de protectie

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI


SmartCity3

              AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI ADOPTIE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1008 din  2 noiembrie 2004

    In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie, aprobata si modificata prin Legea nr. 252/2001, ale art. 35 si ale art. 53 alin. (2) din Legea nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului,

    secretarul de stat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind intocmirea planului de servicii, prevazute in anexa nr. 1, si Normele metodologice privind intocmirea planului individualizat de protectie, prevazute in anexa nr. 2, care fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2005.

                            Autoritatea Nationala
                    pentru Protectia Copilului si Adoptie
                               Gabriela Coman,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

                             NORME METODOLOGICE
                  privind intocmirea planului de servicii

    Art. 1
    Planul de servicii se intocmeste in urmatoarele situatii:
    a) pentru prevenirea separarii copilului de parintii sai, inclusiv prevenirea abuzului, neglijarii si exploatarii copilului, a exploatarii economice si traficului cu copii;
    b) pentru prevenirea separarii copilului de parintii sai in situatii de abuz, neglijare sau exploatare a copilului, inclusiv de exploatare economica si trafic cu copii;
    c) pentru prevenirea separarii copilului cu dizabilitati de parintii sai, in cazul in care acestia se adreseaza comisiei pentru protectia copilului pentru incadrarea copilului intr-un grad de handicap si orientare scolara/profesionala;
    d) pentru mentinerea legaturilor de familie dupa reintegrarea copilului in familie.
    Art. 2
    Planul de servicii pentru prevenirea separarii copilului de parintii sai, inclusiv prevenirea abuzului, neglijarii si exploatarii copilului, a exploatarii economice si traficului cu copii se intocmeste, dupa caz, de catre serviciul public de asistenta sociala (SPAS) de la nivelul municipiilor si oraselor, de catre Directia generala de asistenta sociala si protectia copilului (DGASPC) de la nivelul sectoarelor municipiului Bucuresti sau de catre persoanele cu atributii de asistenta sociala din aparatul propriu al consiliilor locale comunale din unitatea administrativ-teritoriala in care locuieste familia cu copilul.
    Art. 3
    (1) SPAS sau, dupa caz, DGASPC desemneaza responsabili de caz din cadrul propriei institutii sau din cadrul organismului privat autorizat (OPA), cu precadere din cadrul institutiei/organismului care a inceput instrumentarea cazului.
    (2) Persoanele desemnate ca responsabil de caz trebuie sa indeplineasca conditiile de studii prevazute de standardele minime obligatorii privind managementul de caz in domeniul protectiei copilului.
    (3) Daca personalul SPAS de la nivelul municipiilor si oraselor sau persoanele cu atributii de asistenta sociala din aparatul propriu al consiliilor locale comunale nu indeplinesc conditiile prevazute la alin. (2), atunci DGASPC din judetul respectiv va desemna responsabili de caz din cadrul altor furnizori de servicii acreditati conform legii.
    (4) Responsabilii de caz trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute de standardele minime obligatorii privind managementul de caz in domeniul protectiei copilului.
    Art. 4
    Identificarea cazurilor se realizeaza in urma solicitarii directe a copilului, a familiei/reprezentantului legal al copilului, a referirii cazului din partea altor specialisti sau institutii/organizatii care interactioneaza cu copilul ori prin autosesizare.
    Art. 5
    (1) Planul de servicii pentru prevenirea separarii copilului de parintii sai in situatii de abuz, neglijare sau exploatare a copilului, inclusiv de exploatare economica si trafic cu copii, se intocmeste de catre DGASPC de la nivelul judetului sau al sectorului municipiului Bucuresti in a carui raza teritoriala domiciliaza copilul impreuna cu familia sa.
    (2) DGASPC desemneaza responsabili de caz din propria institutie sau din cadrul OPA, cu precadere din cadrul acelei institutii/acelui organism care a inceput instrumentarea cazului.
    Art. 6
    In situatia prevazuta la art. 5 identificarea cazurilor se realizeaza in urma semnalarii la telefonul copilului a solicitarii directe a copilului sau a referirii cazului din partea altor specialisti ori institutii/organizatii care interactioneaza cu copilul.
    Art. 7
    (1) Planul de servicii pentru prevenirea separarii copilului cu dizabilitati de parintii sai, in cazul in care acestia se adreseaza comisiei pentru protectia copilului in vederea incadrarii copilului intr-un grad de handicap si orientare scolara/profesionala, se intocmeste de catre DGASPC de la nivelul judetului sau al sectorului municipiului Bucuresti in a carui raza teritoriala domiciliaza copilul impreuna cu familia sa.
    (2) DGASPC desemneaza responsabili de caz din cadrul serviciului de evaluare complexa, cu respectarea prevederilor Ordinului secretarului de stat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie, al ministrului educatiei si cercetarii, al ministrului sanatatii si familiei si al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap nr. 18/3.989/416/142/2003 pentru aprobarea ghidului metodologic privind evaluarea copilului cu dizabilitati si incadrarea intr-un grad de handicap, precum si criteriile de orientare scolara si normele metodologice de aplicare a acestora.
    Art. 8
    Planul de servicii pentru mentinerea legaturilor de familie dupa reintegrarea copilului in familie se intocmeste de catre DGASPC sau OPA care a instrumentat cazul, in colaborare cu SPAS sau, dupa caz, cu persoanele cu atributii de asistenta sociala din aparatul propriu al consiliilor locale comunale din unitatea administrativ-teritoriala in care locuieste familia cu copilul.
    Art. 9
    (1) In vederea intocmirii, implementarii si monitorizarii planului de servicii, responsabilul de caz, impreuna cu specialistii a caror interventie este considerata necesara, are obligatia de a asigura evaluarea initiala a copilului si familiei sale, evaluarea detaliata a situatiei copilului in context sociofamilial si cultural, precum si evaluarea periodica a cazului conform legislatiei in vigoare.
    (2) In indeplinirea atributiilor prevazute la alin. (1), responsabilul de caz si specialistii implicati in rezolvarea cazului aplica metoda managementului de caz, in conformitate cu standardele minime obligatorii privind managementul de caz in domeniul protectiei copilului.
    Art. 10
    (1) In functie de nevoile si de particularitatile copilului, evaluarea detaliata a situatiei copilului in context sociofamilial presupune aspecte de ordin:
    - social;
    - psihologic;
    - medical;
    - educational;
    - juridic.
    (2) Instrumentele utilizate pot fi cu aplicabilitate generala (de exemplu, ancheta sociala) sau instrumente specifice adaptate nevoilor individuale ale copilului. Se recomanda ca, in situatiile specifice, care presupun o interventie interinstitutionala (de exemplu, evaluarea copilului cu dizabilitati, a copilului abuzat, neglijat si exploatat), sa se utilizeze cate un set de instrumente agreat de toate institutiile partenere si avizat de directorul general al DGASPC.
    Art. 11
    (1) Responsabilul de caz are obligatia de a completa fisa de monitorizare a situatiei copilului, care se centralizeaza la nivelul DGASPC pentru crearea unei baze de date la nivelul judetului sau sectorului municipiului Bucuresti.
    (2) In cazul in care responsabilul de caz este angajat al unui OPA, acesta trebuie sa comunice permanent cu institutia care l-a desemnat si sa transmita in mod periodic - cel putin trimestrial si ori de cate ori este necesar - urmatoarele documente: rapoarte de reevaluare a situatiei copilului si, dupa caz, planul revizuit de servicii.
    Art. 13
    (1) Dupa incheierea perioadei de acordare a serviciilor pe baza planului de servicii, responsabilul de caz are obligatia de a monitoriza situatia copilului si a familiei sale pe o perioada de cel putin 3 luni.
    (2) In situatia prevazuta la art. 3 alin. (3), responsabilul de caz are obligatia de a transmite DGASPC copii de pe rapoartele de monitorizare postservicii.
    Art. 14
    (1) Cerintele minime referitoare la continutul planului de servicii sunt mentionate in anexa la prezentele norme metodologice, care face parte integranta din acestea.
    (2) Prestatiile, serviciile si interventiile cuprinse in planul de servicii se adreseaza atat copilului, cat si familiei/reprezentantului legal si persoanelor importante pentru copil.
    (3) Planul de servicii tine cont de varsta, sexul, potentialul de dezvoltare, personalitatea, etnia, cultura, religia, tipul de dizabilitate si/sau gradul de handicap al copilului si orice alte elemente relevante pentru situatia copilului.
    Art. 15
    Furnizarea prestatiilor, serviciilor si interventiilor cuprinse in planul de servicii se face in baza unui contract cu familia/reprezentantul legal incheiat cu responsabilul de caz.
    Art. 16
    DGASPC are obligatia de a aduce la cunostinta autoritatilor locale si OPA de pe raza unitatii administrativ-teritoriale corespunzatoare continutul prezentelor norme metodologice.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

    Judetul ...................................................................
    Serviciul public de asistenta sociala .....................................
    sau
    Primaria ..................................................................
    sau
    Organismul privat autorizat ...............................................
    sau
    Sectorul ..................................................................
    Directia generala de asistenta sociala si protectia copilului

                             PLAN DE SERVICII

    Numele si prenumele copilului .............................................
    CNP .......................................................................
    Mama ......................................................................
    Tata ......................................................................
    Alt reprezentant legal al copilului .......................................
    Domiciliul ................................................................
    ...........................................................................
    Data realizarii/revizuirii planului de servicii ...........................
    Dosarul nr. ...............................................................
    Motivul intocmirii/revizuirii planului de servicii ........................
    ...........................................................................
    Managerul de caz/responsabilul de caz .....................................
    ...........................................................................
    Membrii echipei si institutia din care provin .............................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

                                Prestatii

________________________________________________________________________________
Tipul   Cuantumul   Autoritatea locala   Data de incepere   Perioada de acordare
                    responsabila
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

                                Servicii

________________________________________________________________________________
     Tipul       Institutia    Obiective  Data de   Perioada de  Responsabilul
                 responsabila  generale   incepere  desfasurare  de caz/persoana
                                                                 responsabila
________________________________________________________________________________
       1              2            3          4           5              6
________________________________________________________________________________
Protectia        _______________________________________________________________
copilului        _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Educatie formala _______________________________________________________________
si nonformala/   _______________________________________________________________
informala        _______________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Sanatate         _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Reabilitare      _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Altele           _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
________________________________________________________________________________

                               Interventii

________________________________________________________________________________
     Tipul       Institutia    Obiective  Data de   Perioada de  Responsabilul
                 responsabila  generale   incepere  desfasurare  de caz/persoana
                                                                 responsabila
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

    Managerul de caz,
    Membrii echipei,
    Sef serviciu,
    Directorul institutiei responsabile,
    (cand managerul de caz este de la OPA)

    sau

    Responsabilul de caz,
    Membrii echipei,
    Sef serviciu,
    Managerul de caz,
    Directorul institutiei responsabile,
    (cand managerul de caz este de la OPA)

    ANEXA 2

                             NORME METODOLOGICE
    privind intocmirea planului individualizat de protectie

    Art. 1
    Intocmirea planului individualizat de protectie incepe imediat in urmatoarele situatii:
    a) dupa inregistrarea cererii pentru instituirea unei masuri de protectie speciala, ca urmare a solicitarii directe a familiei/reprezentantului legal al copilului sau a referirii din partea SPAS, respectiv a persoanelor cu atributii de asistenta sociala din aparatul propriu al consiliilor locale comunale din unitatea administrativ-teritoriala in care locuieste familia cu copilul ori din partea OPA sau a altor servicii din cadrul DGASPC care instrumenteaza cazul;
    b) dupa ce directorul general al DGASPC a dispus plasamentul in regim de urgenta.
    Art. 2
    Referirea cazului din partea autoritatii locale, OPA sau a altor servicii din cadrul DGASPC, in vederea instituirii unei masuri de protectie speciala, si, respectiv, propunerea asistentului social referitoare la plasamentul in regim de urgenta sunt insotite in mod obligatoriu de raportul de evaluare initiala a situatiei copilului in context sociofamilial si cultural.
    Art. 3
    (1) In vederea instituirii unei masuri de protectie speciala, DGASPC dispune desemnarea unui manager de caz din cadrul DGASPC sau OPA pentru realizarea urmatoarelor etape:
    a) efectuarea evaluarii psihosociale initiale, in cazul solicitarilor directe a familiei/reprezentantului legal;
    b) intocmirea unui proiect de plan individualizat de protectie.
    (2) In cazul in care managerul de caz este desemnat din cadrul serviciului de evaluare complexa al DGASPC, acesta intocmeste proiectul de plan individualizat de protectie in baza evaluarii complexe a situatiei copilului.
    Art. 4
    (1) Dupa stabilirea masurii de protectie managerul de caz are obligatia de a constitui echipa pluridisciplinara cu care va colabora pentru realizarea evaluarii detaliate a situatiei copilului in context sociofamilial si cultural, elaborarea si aplicarea planului individualizat de protectie si monitorizarea implementarii acestuia.
    (2) In vederea realizarii acestor etape, managerul de caz si specialistii implicati in solutionarea cazului aplica metoda managementului de caz in conformitate cu standardele minime obligatorii privind managementul de caz in domeniul protectiei copilului.
    Art. 5
    (1) Evaluarea detaliata a situatiei copilului in context sociofamilial si cultural presupune, in functie de nevoile si de particularitatile copilului, aspecte de ordin:
    a) social;
    b) psihologic;
    c) medical;
    d) educational;
    e) juridic.
    (2) Instrumentele utilizate pot fi cu aplicabilitate generala (de exemplu, ancheta sociala) sau instrumente specifice adaptate nevoilor individuale ale copilului. Se recomanda ca, in situatiile specifice, care presupun o interventie interinstitutionala (de exemplu, evaluarea copilului cu dizabilitati, a copilului abuzat, neglijat si exploatat) sa se utilizeze cate un set de instrumente agreat de toate institutiile partenere si avizat de directorul general al DGASPC.
    Art. 6
    Managerul de caz are obligatia de a completa fisa de monitorizare a situatiei copilului, care se centralizeaza la nivelul DGASPC pentru crearea unei baze de date la nivelul judetului sau al sectorului municipiului Bucuresti.
    Art. 7
    Planul individualizat de protectie poate avea drept finalitate, dupa caz:
    a) reintegrarea in familie;
    b) integrarea in familia extinsa;
    c) plasamentul in familia substitutiva;
    d) integrarea socioprofesionala a tinerilor cu varsta de 18 ani, care parasesc sistemul de protectie a copilului;
    e) adoptia interna.
    Art. 8
    (1) Cerintele minime referitoare la continutul planului individualizat de protectie sunt mentionate in anexa la prezentele norme metodologice, care face parte integranta din acestea.
    (2) Prestatiile, serviciile si interventiile cuprinse in planul individualizat de protectie se adreseaza atat copilului, cat si familiei/reprezentantului legal si persoanelor importante pentru copil.
    Art. 9
    In situatia masurilor de protectie speciala dispuse de comisia pentru protectia copilului, furnizarea prestatiilor, serviciilor si interventiilor cuprinse in planul individualizat de protectie se face in baza unui contract incheiat de managerul de caz cu familia/reprezentantul legal al copilului.
    Art. 10
    (1) Planul individualizat de protectie cuprins in anexa la prezentele norme metodologice este dezvoltat in programe de interventie specifica pentru urmatoarele aspecte:
    a) nevoile de sanatate si promovare a sanatatii;
    b) nevoile de ingrijire, inclusiv de securitate si promovare a bunastarii;
    c) nevoile fizice si emotionale;
    d) nevoile educationale si urmarirea obtinerii de rezultate scolare corespunzatoare potentialului de dezvoltare a copilului;
    e) nevoile de petrecere a timpului liber;
    f) nevoile de socializare, inclusiv modalitatile de mentinere a legaturilor, dupa caz, cu parintii, familia largita, prietenii si alte persoane importante sau apropiate fata de copil.
    (2) Programele de interventie specifica trebuie sa contina obiective pe termen scurt, mediu si lung, activitatile corespunzatoare acestor obiective, care pot fi periodice, inclusiv de rutina, sau ocazionate de anumite proceduri ori evenimente, durata aferenta activitatilor, personalul de specialitate desemnat si alte persoane implicate, precum si modalitatile de monitorizare si evaluare/reevaluare a acestor programe.
    Art. 11
    Planul individualizat de protectie si programele de interventie specifica aferente acestuia tin cont de varsta, sexul, potentialul de dezvoltare, personalitatea, etnia, cultura, religia, tipul de dizabilitate si/sau gradul de handicap al copilului si de orice alte elemente relevante pentru situatia copilului.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

    Judetul/Sectorul ..........................................................
    Directia generala de asistenta sociala si protectia copilului
    sau
    Organismul privat autorizat ...............................................

                       PLAN INDIVIDUALIZAT DE PROTECTIE

    Numele si prenumele copilului .............................................
    CNP .......................................................................
    Masura de protectie .......................................................
    in baza Hotararii (CPC/instanta judecatoreasca) ...........................
    nr./data ..................................................................
    Responsabil pentru aplicarea masurii de protectie .........................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    Reprezentantul legal al copilului .........................................
    ...........................................................................
    Domiciliul ................................................................
    ...........................................................................
    Data realizarii/revizuirii planului individualizat de protectie ...........
    Dosar nr. .................................................................
    Manager de caz ............................................................
    ...........................................................................
    Membrii echipei si institutia din care provin .............................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

                                Prestatii

________________________________________________________________________________
Tipul   Cuantumul   Autoritatea locala   Data de incepere   Perioada de acordare
                    responsabila
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

                                Servicii

________________________________________________________________________________
     Tipul       Institutia    Obiective  Data de   Perioada de  Responsabilul
                 responsabila  generale   incepere  desfasurare  de caz/persoana
                                                                 responsabila
________________________________________________________________________________
       1              2            3          4           5              6
________________________________________________________________________________
Protectia        _______________________________________________________________
copilului        _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Educatie formala _______________________________________________________________
si nonformala/   _______________________________________________________________
informala        _______________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Sanatate         _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Reabilitare      _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Altele           _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
                 _______________________________________________________________
________________________________________________________________________________

                               Interventii

________________________________________________________________________________
     Tipul       Institutia    Obiective  Data de   Perioada de  Responsabilul
                 responsabila  generale   incepere  desfasurare  de caz/persoana
                                                                 responsabila
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

    Managerul de caz,
    Membrii echipei,
    Sef serviciu,
    Directorul institutiei responsabile,



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 80/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 80 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 80/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu