Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 814 din  2 iunie 2003

pentru modificarea si inlocuirea anexei la Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 955/2002 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 73/2002 pentru asigurarea fondurilor necesare elaborarii proiectelor aferente Programului SAPARD, Masura 2.1 "Dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale"

ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 425 din 17 iunie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 3 din Legea nr. 177/2003 pentru asigurarea fondurilor necesare decontarii cheltuielilor efectuate cu elaborarea studiilor de fezabilitate aferente Programului SAPARD - Masura 2.1 - Dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale si al art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Anexa la Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 955/2002 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 73/2002 pentru asigurarea fondurilor necesare elaborarii proiectelor aferente Programului SAPARD, Masura 2.1 "Dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 539 din 24 iulie 2002, se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Serviciul SAPARD si Directia generala economica din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei vor duce la indeplinire prezentul ordin.

                      p. Ministrul lucrarilor publice,
                       transporturilor si locuintei,
                            Sergiu Sechelariu,
                             secretar de stat

    ANEXA 1

                            NORME METODOLOGICE
pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 73/2002 pentru asigurarea fondurilor necesare elaborarii proiectelor aferente Programului SAPARD, Masura 2.1 "Dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale"

    Art. 1
    Generalitati si definitii
    In sensul prezentelor norme metodologice, se intelege prin:
    a) Programul SAPARD - Programul special de preaderare pentru agricultura si dezvoltare rurala;
    b) Planul national pentru agricultura si dezvoltare rurala, denumit in continuare PNADR - programul aprobat de Comisia Europeana in baza caruia se implementeaza Programul SAPARD in Romania. Planul contine mai multe masuri, printre care si Masura 2.1 "Dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale";
    c) masura - domeniul in care sunt clasificate tipurile de proiecte ce vor fi cofinantate. Masura 2.1 "Dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale" are ca submasuri: drumuri in zonele rurale, alimentari cu apa in sistem centralizat in zonele rurale, canalizare in sistem centralizat in zonele rurale;
    d) beneficiari finali - pentru Masura 2.1 sunt consiliile locale comunale si/sau asocierile cu statut juridic intre consiliile locale comunale, care preiau responsabilitatea realizarii unui proiect si a exploatarii ulterioare;
    e) proiect - orice operatiune de investitie intreprinsa de beneficiarul final in cadrul Programului SAPARD;
    f) Agentia SAPARD - organismul stabilit de Romania care sa indeplineasca functia de implementare si de plata in cadrul Programului SAPARD;
    g) birourile regionale de implementare a Programului SAPARD - BRIPS - structuri fara personalitate juridica ale Agentiei SAPARD, amplasate potrivit regiunilor de dezvoltare constituite in temeiul Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala in Romania;
    h) Serviciul tehnic delegat - organismul delegat in conformitate cu art. 14 pct. 2.3.1 - 2.3.8 din sectiunea A a anexei la Acordul multianual de finantare, ratificat prin Legea nr. 316/2001. Prin Acordul-cadru nr. 2/2001, incheiat intre Agentia SAPARD si Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, s-a stabilit ca pentru Masura 2.1 Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei are ca atributie efectuarea primei verificari tehnice si financiare a cererilor de finantare si a cererilor de plata. In vederea realizarii activitatilor din cadrul atributiilor delegate conform Acordului-cadru nr. 2/2001, prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.043/2001 s-au infiintat Serviciul SAPARD si 8 birouri regionale amplasate in aceleasi localitati cu BRIPS;
    i) cererea de finantare - solicitarea scrisa pe care potentialul beneficiar o inainteaza la BRIPS pentru obtinerea finantarii nerambursabile; din componenta acesteia fac parte integranta studiul de fezabilitate al obiectivului de investitie si documentele justificative necesare analizei proiectului;
    j) studiul de fezabilitate - documentatia care cuprinde caracteristicile principale si indicatorii tehnico-economici ai investitiei, prin care se asigura utilizarea rationala si eficienta a cheltuielilor de capital si a cheltuielilor materiale pentru satisfacerea cerintelor economice si sociale in domeniul respectiv.
    Art. 2
    Mod de decontare
    (1) Fondurile alocate din fondul de rezerva bugetara sunt prevazute distinct in bugetul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei pe anul 2003 cu destinatia "Transferuri de la bugetul de stat catre bugetele locale pentru finantarea proiectarii studiilor de fezabilitate aferente proiectelor SAPARD, Masura 2.1 - Dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale".
    (2) Se admit spre decontare cheltuieli aferente elaborarii studiilor de fezabilitate, precum si actualizarii, conform cerintelor Programului SAPARD, a unor studii de fezabilitate predate la Agentia SAPARD in sesiunile august, septembrie, octombrie si noiembrie 2002, pentru urmatoarele tipuri de proiecte:
    a) drumuri in zonele rurale: construirea de drumuri de interes local noi si modernizarea drumurilor de interes local existente;
    b) alimentare cu apa in sistem centralizat in zonele rurale: construirea unor lucrari noi de alimentare cu apa, extinderea si/sau modernizarea lucrarilor existente;
    c) canalizari in sistem centralizat in zonele rurale: construirea unor lucrari noi de canalizare, extinderea si/sau modernizarea lucrarilor existente.
    (3) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va deconta, in limita fondurilor alocate, cheltuielile efectuate pentru intocmirea studiilor de fezabilitate aferente proiectelor SAPARD. Indiferent de valoarea contractului de proiectare, suma acceptata la decontare de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va fi:
    1. pentru submasura "Drumuri in zonele rurale":
    a) 7% x 3,4% din valoarea in lei a lucrarilor ce se proiecteaza - cota pentru proiecte de complexitate normala - modernizare drumuri in zonele de campie;
    b) 8% x 3,4% din valoarea in lei a lucrarilor ce se proiecteaza - cota pentru proiecte de complexitate mare - modernizare drumuri cu diferente mari de nivel in profil longitudinal, specifice zonelor de munte;
    c) 10% x 3,4% din valoarea in lei a lucrarilor ce se proiecteaza - cota pentru proiecte de complexitate foarte mare - modernizare drumuri care contin si una dintre urmatoarele lucrari: poduri, pasaje, ziduri de sprijin, aparari de maluri;
    2. pentru submasura "Alimentari cu apa in sistem centralizat in zonele rurale":
    a) 8% x 4,5% din valoarea in lei a lucrarilor ce se proiecteaza - cota pentru proiecte de alimentare cu apa de complexitate normala - modernizare instalatii existente sau lucrari noi la care captarea se face din surse existente sau care contin numai extinderea retelei de distributie;
    b) 10% x 4,5% din valoarea in lei a lucrarilor ce se proiecteaza - cota pentru proiecte de alimentare cu apa de complexitate mare - investitii noi care cuprind captare, aductiune, statie de tratare, daca este necesara, inmagazinare si distributie;
    3. pentru submasura "Canalizari in sistem centralizat in zonele rurale":
    a) 8% x 4,5% din valoarea in lei a lucrarilor ce se proiecteaza - cota pentru proiecte de canalizare de complexitate normala - investitii noi sau modernizari care cuprind numai extinderea sau refacerea retelei de canale colectoare;
    b) 10% x 4,5% din valoarea in lei a lucrarilor ce se proiecteaza - cota pentru proiecte de canalizare de complexitate mare - investitii noi sau modernizari care cuprind statie de epurare si canale colectoare.
    (4) In aceste sume se cuprind cheltuieli pentru elaborarea studiului de fezabilitate, precum si pentru elaborarea documentatiilor necesare obtinerii acordurilor, avizelor si autorizatiilor aferente obiectivului de investitie, impuse prin certificatul de urbanism. Nu se deconteaza cheltuielile pentru plata efectiva a avizelor, acordurilor sau autorizatiilor.
    (5) In aceste sume nu sunt cuprinse cheltuielile pentru studii de teren geotehnice, topografice, hidrologice, hidrogeologice.
    (6) Proiectele vor fi analizate de catre expertii SAPARD din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, iar suma ce se va deconta va fi in functie de complexitatea proiectului.
    (7) In valoarea lucrarilor ce se proiecteaza se cuprind capitolele 1.2 + 1.3 + 2 + 4 din devizul general.
    (8) Pentru un studiu de fezabilitate elaborat anterior si decontat de catre consiliul local din alte fonduri, actualizat in anul 2002 conform cerintelor SAPARD, inclusiv actualizarea documentatiei pentru avize, cota de proiectare se reduce cu 50% fata de cota pentru un studiu de fezabilitate nou.
    (9) Diferentele valorice dintre sumele decontate de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si cele din contractul de proiectare pot fi suportate de catre consiliul local.
    (10) Solicitarile transmise la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei de catre consiliile locale comunale si/sau asocierile cu statut juridic intre consiliile locale comunale, pentru decontarea studiilor de fezabilitate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 73/2002 si nedecontate din lipsa de fonduri in anul 2002, vor fi reanalizate si vor fi supuse aprobarii ordonatorului principal de credite al Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei pentru a fi decontate conform prezentelor norme metodologice.
    (11) Consiliile locale comunale si/sau asocierile cu statut juridic intre consiliile locale comunale, care au depus proiecte SAPARD in anul 2002, vor depune la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei numai documentele pentru decontare, pana la data de 30 septembrie 2003 cel tarziu. Modelul cererii-tip pentru solicitare de fonduri este prezentat in anexa nr. 1.
    (12) Decontul se va intocmi conform anexei nr. 2 si va fi insotit de documentele justificative mentionate in anexa nr. 3.
    (13) Transmiterea documentelor la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei pentru decontare se va face pana la data de 31 octombrie 2003. Decontarile se vor efectua in limita fondurilor disponibile.
    Art. 3
    Alocarea fondurilor
    (1) In bugetul de stat pe anul 2003, fondurile necesare decontarii cheltuielilor de proiectare efectuate cu intocmirea studiilor de fezabilitate aferente Programului SAPARD, Masura 2.1 "Dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale" se prevad distinct la capitolul 63.01 "Serviciul Dezvoltare Publica si Locuinte" la titlul "Transferuri de la bugetul de stat catre bugetele locale pentru finantarea proiectarii studiilor de fezabilitate aferente proiectelor SAPARD, Masura 2.1 - Dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale".
    (2) Pe baza centralizarii cererilor-tip si a deconturilor depuse de consiliile locale comunale si/sau asocierile cu statut juridic intre consiliile locale comunale, in limita sumelor aprobate prin legea bugetului de stat cu aceasta destinatie, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, prin Directia generala economica, solicita Ministerului Finantelor Publice deschiderea de credite bugetare.
    (3) Sumele vor fi virate consiliilor locale comunale si/sau asocierilor cu statut juridic intre consiliile locale comunale, ca potentiali beneficiari ai Programului SAPARD, in conturi special deschise cu aceasta destinatie la trezoreriile statului la care consiliile locale comunale si/sau asocierile cu statut juridic intre consiliile locale comunale isi au deschise conturile. Denumirea contului va fi "Venituri din fonduri de la bugetul de stat pentru finantarea proiectarii studiilor de fezabilitate aferente proiectelor SAPARD - Masura 2.1". Aceste venituri se vor evidentia in bugetele consiliilor locale la un capitol ce se va denumi "Venituri cu destinatie speciala", subcapitolul "Venituri pentru finantarea studiilor de fezabilitate aferente proiectelor SAPARD - Masura 2.1".
    (4) Consiliile locale comunale si/sau asocierile cu statut juridic intre consiliile locale comunale au obligatia de a inregistra in contabilitatea proprie operatiunile legate de primirea si utilizarea fondurilor primite de la bugetul de stat. Primirea si utilizarea acestor fonduri se reflecta in executia bugetara a consiliului local comunal beneficiar.
    Art. 4
    Atributiile Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
    Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei are urmatoarele atributii:
    1. Prin Serviciul SAPARD se analizeaza cererile-tip pentru solicitare de fonduri impreuna cu documentele justificative anexate. Studiile de fezabilitate vor fi clasificate dupa complexitatea lor de catre expertii responsabili de regiune care au verificat proiectul SAPARD.
    2. Prin Serviciul SAPARD se analizeaza contractele de proiectare si, dupa caz, anexele continand tarifarea proiectarii impreuna cu listele continand clasificarea proiectelor dupa complexitate, intocmite de catre expertii responsabili de regiune.
    3. Prin Serviciul SAPARD se intocmesc listele privind fondurile solicitate pentru decontarea cheltuielilor cu proiectarea studiilor de fezabilitate. Listele continand valoarea propusa pentru decontare se supun spre aprobare ordonatorului principal de credite.
    4. Prin Directia generala economica se solicita Ministerului Finantelor Publice deschiderea de credite.
    5. Prin Directia generala economica se efectueaza platile catre consiliile locale comunale si/sau asocierile cu statut juridic intre consiliile locale comunale beneficiare, in limita sumelor aprobate si pe baza documentelor justificative depuse de acestea, in contul nr. 21370205, la care se adauga codul fiscal al consiliului local beneficiar, deschis la trezoreria la care este arondat beneficiarul.
    Art. 5
    Atributiile consiliilor locale comunale si/sau asocierilor cu statut juridic intre consiliile locale comunale
    Consiliile locale comunale si/sau asocierile cu statut juridic intre consiliile locale comunale au urmatoarele atributii:
    1. Urmaresc ca devizul general al obiectivului sa fie intocmit in conformitate cu Hotararea Guvernului nr. 376/1994, respectiv Hotararea Guvernului nr. 1.179/2002 privind aprobarea Structurii devizului general si a Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiectivele de investitii si lucrari de investitii.
    2. Solicita decontarea cu respectarea modelelor prezentate in anexele nr. 1, 2 si 3.
    3. Raspund, in conditiile legii, de contractarea, utilizarea si decontarea sumelor primite pentru realizarea proiectarii studiului de fezabilitate.
    Art. 6
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

    CONSILIUL LOCAL COMUNAL ..................
    Nr. ............ din ................ 2003                       - model -

                                CERERE-TIP
                      pentru solicitare de fonduri

    Catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
    Bucuresti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1

    Consiliul Local Comunal ............................., cu sediul in comuna ...................., judetul ................., regiunea ....................., cont virament nr. 21370205 + cod fiscal, deschis la Trezoreria ....................., in calitate de beneficiar al fondurilor alocate din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, pentru intocmirea studiilor de fezabilitate aferente proiectelor SAPARD, Masura 2.1 "Dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale", pe anul 2003 solicita decontarea cheltuielilor efectuate cu elaborarea proiectarii studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investitie*): ..................................., in suma de ................. lei.
    Suma de ...................... lei va fi virata in contul consiliului local comunal nr. 21370205 + cod fiscal, deschis la Trezoreria ......................, cu aceasta destinatie. Consiliul local comunal se obliga sa gestioneze suma potrivit normelor legale in vigoare si sa inregistreze in contabilitatea proprie primirea si utilizarea sumei.
    Declaram pe propria raspundere ca serviciul de proiectare a studiului de fezabilitate pentru care se solicita decontarea a fost achizitionat in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 212/2002. Anexam documentele justificative solicitate potrivit anexei nr. 3 la Normele metodologice pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 73/2002 pentru asigurarea fondurilor necesare elaborarii proiectelor aferente Programului SAPARD, Masura 2.1 "Dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale", aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 955/2002, cu modificarile ulterioare.

    CONSILIUL LOCAL COMUNAL .........................

    Primar,

    Semnatura

    Stampila cu sigiliul consiliului local
    (in original)

    Serviciul contabilitate

    Contabil-sef,

    Semnatura
    (in original)

------------
    *) Obiectiv de investitie poate fi:
    1. construirea de drumuri de interes local noi si modernizarea drumurilor de interes local existente;
    2. construirea unor lucrari noi de alimentare cu apa, extinderea si/sau modernizarea lucrarilor existente;
    3. construirea unor lucrari noi de canalizare, extinderea si/sau modernizarea lucrarilor existente.
    Toate obiectivele vor fi amplasate in zona rurala.

    ANEXA 2
    la normele metodologice

    CONSILIUL LOCAL COMUNAL ...........................
    Judetul .....................
    Nr. ..................../2003                                    - model -

                                 DECONT
privind cheltuielile efectuate de consiliul local comunal cu elaborarea studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investitie*) .................. din fondurile alocate prin Legea nr. 177/2003

                                                                     - lei -
 ____________________________________________________________________________
|Nr. |Valoarea maxima |Valoarea     |Valoarea  |Nr.      |Valoarea|Observatii|
|crt.|aprobata de     |prevazuta in |solicitata|facturii/|facturii|          |
|    |catre Ministerul|contractul de|pentru    |data     |        |          |
|    |Lucrarilor      |proiectare   |decontare |         |        |          |
|    |Publice,        |             |          |         |        |          |
|    |Transporturilor |             |          |         |        |          |
|    |si Locuintei    |             |          |         |        |          |
|____|________________|_____________|__________|_________|________|__________|
|____|________________|_____________|__________|_________|________|__________|
|____|________________|_____________|__________|_________|________|__________|
|____|________________|_____________|__________|_________|________|__________|
| Total valoare solicitata pentru decontare:             | .......           |
|________________________________________________________|___________________|

      Primar,
      Numele si prenumele                            Semnatura si stampila CFP
      Semnatura                                      (in original)
      Stampila cu sigiliul consiliului local
      (in original)
      Director economic,
      Numele si prenumele
      Semnatura
      (in original)

------------
    *) Obiectiv de investitie poate fi:
    1. construirea de drumuri de interes local noi si modernizarea drumurilor de interes local existente;
    2. construirea unor lucrari noi de alimentare cu apa, extinderea si/sau modernizarea lucrarilor existente;
    3. construirea unor lucrari noi de canalizare, extinderea si/sau modernizarea lucrarilor existente.
    Toate obiectivele vor fi amplasate in zona rurala.

    ANEXA 3
    la normele metodologice

                                 LISTA
documentelor solicitate de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei pentru decontare

    - Cerere-tip pentru solicitare de fonduri, conform anexei nr. 1 la normele metodologice;
    - Decont privind cheltuielile efectuate cu elaborarea studiului de fezabilitate, conform anexei nr. 2 la normele metodologice;
    - Copie de pe procesul-verbal de predare a documentatiei tehnico-economice, faza studiu de fezabilitate, incheiat intre consiliul local comunal si proiectant, semnata si stampilata pentru conformitate cu originalul de catre primar;
    - Copie de pe contractul de proiectare, semnata si stampilata pentru conformitate cu originalul de catre primar; contractul va contine, dupa caz, o anexa cu tarifarea serviciului de proiectare a studiului de fezabilitate;
    - Copie de pe facturile emise de proiectant, insusite de consiliul local comunal prin semnaturile autorizate. Copia va fi semnata si stampilata pentru conformitate cu originalul de catre primar si va avea viza "Control financiar preventiv".
    Toate copiile vor avea semnaturile de conformitate si stampilele in original.

    NOTA:
    Decontarea se va face numai pentru proiectele declarate eligibile de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei. Copia documentului E 5.3 "Raport de evaluare al Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei" se va atasa de catre Serviciul SAPARD din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei la dosarul depus de beneficiar.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 814/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 814 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu