ORDIN Nr. 847
din 4 iunie 2009
pentru modificarea si
completarea Ordinului ministrului apelor si protectiei mediului nr. 105/2003
privind aprobarea Instructiunilor de organizare si functionare a comisiilor de
avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor
- NTLH - 040 si aprobarea componentelor nominale ale comisiei centrale si
comisiilor teritoriale de avizare, precum si pentru stabilirea unor tarife de
avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta în exploatare a
barajelor încadrate în categoriile de importanta A si B, de emitere a actelor
de reglementare privind siguranta barajelor, precum si a indemnizatiilor de
sedinta
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 485 din 14 iulie 2009
Având în vedere Referatul Direcţiei amenajare si
protecţia apelor din cadrul Direcţiei generale pentru managementul apelor nr.
117.146/GC din 19 mai 2009,
în baza prevederilor art. 4 alin. (8) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranţa barajelor, republicată, ale
art. 10 din Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 105/2003
privind aprobarea Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de
avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a
barajelor - NTLH - 040 şi aprobarea componenţelor nominale ale comisiei
centrale şi comisiilor teritoriale de avizare,
în temeiul art. 5 alin. (7) şi al art. 4 pct. 30 din
Hotărârea Guvernului nr. 57/2009 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Mediului,
ministrul mediului emite
prezentul ordin.
Art. I. - Ordinul
ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 105/2003 privind aprobarea
Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a
documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor -
NTLH - 040 şi aprobarea componenţelor nominale ale comisiei centrale şi
comisiilor teritoriale de avizare, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 346 din 21 mai 2003, se modifică şi se completează după cum
urmează:
1. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 10. - Pentru analiza documentaţiilor de evaluare
a stării de siguranţă în exploatare a barajelor prevăzute la art. 9 în cadrul
comisiilor de avizare, pentru emiterea avizului asupra acestor documentaţii,
precum şi pentru emiterea autorizaţiei şi acordului de funcţionare în condiţii
de siguranţă se percep tarife care se stabilesc în condiţiile prevăzute de
lege, se aprobă prin ordin al ministrului mediului, se actualizează anual şi se
virează într-un cont pentru siguranţa barajelor deschis de Administraţia
Naţională «Apele Române» la Trezoreria Municipiului Bucureşti. Copiile
facturilor se depun la dosarele de obiectiv, vizate «conform cu originalul» de
către secretarul comisiei."
2. In anexa nr. 1, la articolul 8, după alineatul
(4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
„(5) Comisia centrală de avizare are un casier
însărcinat cu plata indemnizaţiilor cuvenite pentru avizarea documentaţiilor.
Casierul este numit prin decizie a directorului general al Administraţiei
Naţionale «Apele Române»."
3. In anexa nr. 1, la articolul 21, alineatul (1) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 21. - (1) Membrii comisiilor de avizare,
raportorul nominalizat de autoritatea competentă pentru întocmirea referatului
de conformitate şi casierul beneficiază de o indemnizaţie de şedinţă al cărei
cuantum va fi stabilit prin ordin al ministrului mediului potrivit art. 20 din
Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Preşedintelui şi Guvernului
României, precum şi a personalului Preşedinţiei, Guvernului şi al celorlalte
organe ale puterii executive, republicată, cu' modificările ulterioare, în
raport cu timpul lucrat în afara programului normal de lucru."
Art. II. - Se aprobă
tariful de 2.500 lei pentru analiza în cadrul comisiei centrale de avizare a
documentaţiei de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a unui baraj
existent, a unui referat de expertizare/avizare pentru proiectul unui baraj nou
sau a unui proiect referitor la postutilizarea, conservarea (închiderea
iazurilor miniere) sau abandonarea unui baraj existent încadrat în categoria de
importanţă A sau B, inclusiv pentru rapoartele de conformare necesare
reînnoirii autorizaţiilor/acordurilor la expirarea celor emise sau în cazul
producerii unor incidente ori accidente în exploatare.
Art. III. - Se aprobă
tariful de 1.000 lei pentru emiterea acordurilor şi autorizaţiilor de
funcţionare în condiţii de siguranţă pentru barajele încadrate în categoriile
de importanţă Aşi B.
Art. IV. - (1) Pentru
desfăşurarea unei şedinţe de avizare ordinare este necesar a fi programate
minimum 3 documentaţii pentru analiză.
(2) In situaţia în care în maximum 60 de zile de la o
primă solicitare nu se mai prezintă pentru avizare alte două documentaţii, se
programează o şedinţă de avizare pentru analiza documentaţiei respective.
(3) In cazul în care există o solicitare de efectuare a
unei avizări în regim de urgenţă, în termen de 5 zile se programează o şedinţă
extraordinară a comisiei centrale, cu condiţia ca solicitantul să achite un
tarif de urgenţă, dublu faţă de cel normal.
Art. V. - (1) Se aprobă
indemnizaţiile lunare de şedinţă de până la nivelul salariului de bază minim
brut pe ţară pentru fiecare membru al comisiei centrale de avizare, 75% din
nivelul salariului de bază minim brut pe ţară pentru secretarul comisiei şi
raportorul nominalizat de minister şi 50% din nivelul salariului de bază minim
brut pe ţară pentru casier.
(2) In situaţia în care un membru supleant înlocuieşte
un membru titular al comisiei centrale de avizare, acesta are dreptul să
primească indemnizaţia de şedinţă cuvenită titularului.
Art. VI. - Sumele
corespunzătoare tarifelor prevăzute la art. II şi III se utilizează pentru:
a) plata indemnizaţiilor cuvenite pentru avizarea
documentaţiilor în cadrul comisiei centrale de avizare care funcţionează la
nivelul ministerului;
b) plata unor studii de fundamentare a unor acte
normative, de reglementare şi norme tehnice din domeniul siguranţei barajelor;
c) plata pentru efectuarea de contraexpertize dispuse
de Comisia Naţională pentru Siguranţa Barajelor şi Lucrărilor Hidrotehnice
(CONSIB) în situaţia unor contestaţii ale beneficiarului sau a organelor abilitate
cu controlul în domeniul siguranţei barajelor;
d) plata unor expertize neprevăzute determinate de
situaţii speciale;
e) cheltuieli de dotare cu aparatură de secretariat şi
birotică pentru desfăşurarea activităţii CONSIB;
f) cheltuieli de participare a membrilor CONSIB la
simpozioane, conferinţe şi congrese din domeniul siguranţei barajelor şi altor
lucrări hidrotehnice, inclusiv externe;
g) cheltuieli de documentare, achiziţionarea de
publicaţii de specialitate (periodice manuale, cărţi de specialitate, volume
ale unor conferinţe etc).
Art. VII. -Achiziţia,
respectiv plăţile către membrii comisiei centrale de avizare se efectuează pe
bază de referat de necesitate vizat de Biroul operativ al CONSIB, iar
decontarea se face de casier pe bază de documente justificative respectând
prevederile legale în vigoare.
Art. VIII. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului,
Nicolae Nemirschi