ORDIN Nr. 939
din 22 noiembrie 2010
privind publicarea
acceptarii amendamentelor la Codul international din 2000 pentru siguranta
navelor de mare viteza (Codul HSC 2000), adoptate de Organizatia Maritima
Internationala prin Rezolutia MSC.271 (85) a Comitetului securitatii maritime
din 4 decembrie 2008
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 806 din 2 decembrie 2010
In temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 şi ale art. 5
alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările
şi completările ulterioare,
ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se publică amendamentele la Codul
internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC
2000), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.271
(85) a Comitetului securităţii maritime din 4 decembrie 2008, prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Autoritatea Navală Română va lua măsurile
necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
ANEXĂ
REZOLUŢIA MSC.
271(85)
(adoptată la 4 decembrie 2008)
Adoptarea amendamentelor la Codul internaţional din
2000 pentru
siguranţa navelor de mare viteză
(Codul HSC 2000)
Comitetul securităţii maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea
Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
amintind, de asemenea, Rezoluţia MSC.97(73) prin care
s-a adoptat Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare
viteză (denumit în continuare Codul HSC 2000), care a devenit obligatoriu conform cap. X din
Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare
(SOLAS) (denumită în continuare Convenţia),
notând şi art. Vlll(b) şi regula X/1.1 din Convenţie cu
privire la procedura de amendare a Codului HSC 1994,
luând în considerare, la cea
de-a optzeci şi cincea sesiune a sa, amendamentele la Codul HSC 2000 propuse şi
difuzate în conformitate cu art. Vlll(b)(i) din Convenţie,
1. adoptă, în conformitate cu
art. Vlll(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul HSC 2000, al căror text
este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate
cu art. Vlll(b)(v)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele se vor considera ca
fiind acceptate la 1 iulie 2010, cu excepţia cazului în care înainte de această
dată mai mult de o treime dintre guvernele contractante la Convenţie sau
guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puţin
50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile
lor la aceste amendamente;
3. invită guvernele
contractante să noteze că, în conformitate cu art. Vlll(b)(vii)(2) din
Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2011 după
acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicită secretarului general, în conformitate cu
art. Vlll(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la
Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului
amendamentelor conţinute în anexă;
5. solicită în plus
secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei
sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXA
la Rezoluţia MSC.271(85)
AMENDAMENTE
la Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa
navelor de mare viteză
(Codul HSC 2000)
CAPITOLUL 7
Protecţia contra incendiului
1. La sfârşitul paragrafului 7.17.1 se adaugă o nouă
frază:
„Navele construite la 1 iulie 2002 sau după această
dată, dar înainte de 1 ianuarie 2011, cu încăperi de marfă destinate
transportului de mărfuri periculoase ambalate, trebuie să îndeplinească
cerinţele de la 7.13.3, cu excepţia cazului în care se transportă mărfurile
periculoase specificate la clasele 6.2 şi 7 şi mărfurile periculoase în
cantităţi limitate* şi cantităţile exceptate** în conformitate cu tabelele
7.17-1 şi 7.17-3, nu mai târziu de data primei inspecţii de reînnoire la 1
ianuarie 2011 sau după
această dată."
* Se face referire la cap. 3.4 din Codul IMDG.
** Se face referire la cap. 3.5 din Codul IMDG.
2. Nota 1 existentă la tabelul
7.17-1 se înlocuieşte după cum urmează:
„1 Aceste cerinţe nu
se aplică containerelor închise care transportă mărfuri solide din clasele 4 şi
5.1. Pentru mărfurile din clasele 2, 3, 6.1 şi 8, care sunt transportate în
containere închise, rata de împrospătare a aerului poate fi redusă la cel puţin
două schimburi de aer pe oră. Pentru mărfurile lichide din clasele 4 şi 5.1,
care sunt transportate în containere închise, rata de împrospătare a aerului
poate fi redusă la cel puţin două schimburi de aer pe oră. In sensul acestei
cerinţe, un recipient mobil este un container închis."
3. Tabelul 7.17-3 existent se înlocuieşte după cum
urmează:
Tabelul*) 7.17-3
Aplicarea cerinţelor de la 7.17.3 la diferite clase
de mărfuri periculoase, cu excepţia mărfurilor solide periculoase în vrac
*) Tabelul este reprodus în facsimil.
8 Această prevedere
se aplică dacă „încăperile ventilate mecanic" sunt cerute de Codul IMDG.
9 Mărfurile din
această clasă trebuie să fie stivuite la o distanţă de 3 m pe orizontală faţă
de delimitările încăperii de maşini, pentru toate cazurile. 10 Se face referire la Codul IMDG.
11 După caz, pentru mărfurile ce urmează a fi transportate.
12 FP înseamnă
punctul de aprindere.
13 Conform
prevederilor Codului IMDG, se interzice stivuirea
mărfurilor periculoase din clasa 5.2 sub punte sau în spaţiile ro-ro închise.
14 Se aplică numai
mărfurilor periculoase care degajă vapori inflamabili şi care sunt incluse în
Codul IMDG.
15 Se aplică numai
mărfurilor periculoase cu un punct de aprindere mai mic
de 23°C incluse în Codul IMDG.
16 Se aplică numai
mărfurilor periculoase din categoria 6.1 cu un risc secundar.
17 Conform
prevederilor Codului IMDG, se interzice stivuirea sub punte sau în spaţiile
ro-ro închise a mărfurilor din clasa 2.3 care au risc
secundar din clasa 2.1.
18 Conform
prevederilor Codului IMDG, se interzice stivuirea sub punte sau în spaţiile
ro-ro închise a lichidelor din clasa 4.3 cu un punct de aprindere mai mic de
23°C.
4. La paragraful 7.17.1, după
cuvintele „cu excepţia cazului în care transportă mărfuri periculoase în
cantităţi limitate" se adaugă următoarele cuvinte: „şi în cantităţile
exceptate"*.
* Se face referire la cap. 3.5 din Codul IMDG.