Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 111 din 31 august 2000

pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii publice

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 426 din  2 septembrie 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1 lit. W din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    Art. 1
    Ordonanta Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 11/1994, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 75 din 23 martie 1994, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Ordonanta Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii publice va avea urmatorul titlu:
    "Ordonanta Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii oficiale"
    2. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Activitatea organizata pentru culegerea, prelucrarea, analiza, difuzarea si constituirea seriilor de date statistice oficiale cu caracter demografic, social, economic, financiar, juridic, necesare in vederea fundamentarii si evaluarii politicilor economice si sociale, informarii opiniei publice, elaborarii cercetarilor stiintifice, prognozelor si strategiilor de dezvoltare, fundamentarii deciziilor guvernamentale si ale agentilor economici, transmiterii de date statistice organismelor internationale potrivit obligatiilor asumate de statul roman, precum si altor categorii de utilizatori interni si externi se desfasoara cu respectarea dispozitiilor prezentei ordonante.
    (2) Ordonanta privind organizarea statisticii oficiale se aplica tuturor persoanelor fizice si juridice care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei."
    3. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    (1) Statistica oficiala in Romania este organizata si coordonata de Institutul National de Statistica si Studii Economice, organ de specialitate al administratiei publice centrale in subordinea Guvernului, finantat de la bugetul de stat.
    (2) Institutul National de Statistica si Studii Economice este condus de un presedinte, ajutat de 2 vicepresedinti, functionari publici, asimilati cu functiile de conducere de secretar general, respectiv secretar general adjunct din aparatul propriu al ministerelor si al celorlalte organe ale administratiei publice centrale de specialitate.
    (3) In subordinea Institutului National de Statistica si Studii Economice functioneaza directiile generale teritoriale de statistica, ca servicii publice descentralizate, finantate de la bugetul de stat, precum si editura <<Revista Romana de Statistica>> si Centrul National de Pregatire in Statistica, finantate din venituri extrabugetare.
    (4) In sensul prezentei ordonante, prin servicii de statistica oficiala se intelege Institutul National de Statistica si Studii Economice si directiile generale teritoriale de statistica, precum si compartimentele statistice din cadrul organelor de specialitate ale administratiei publice, coordonate metodologic de Institutul National de Statistica si Studii Economice."
    4. Dupa articolul 2 se introduc articolele 2^1 si 2^2 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 2^1
    (1) In scopul formarii profesionale continue a personalului din serviciile de statistica oficiala, precum si al promovarii unei culturi statistice in sistemul administratiei publice centrale si locale, in companii si societati nationale, regii autonome, societati comerciale, in alte unitati cu personalitate juridica de drept public sau privat, se infiinteaza Centrul National de Pregatire in Statistica, in subordinea Institutului National de Statistica si Studii Economice, finantat din venituri extrabugetare.
    (2) Centrul National de Pregatire in Statistica are ca obiect de activitate organizarea, promovarea activitatilor de formare profesionala continua prin sistemul educational in domeniile statisticii, demografiei, economiei, econometriei, sociologiei cantitative si tehnologiei informatiei, contribuind la raspandirea cunostintelor stiintifice si tehnice din aceste domenii.
    (3) Centrul National de Pregatire in Statistica poate elibera, in conditiile legii, diplome educationale sau certificate de absolvire, dupa caz, cu evidentierea competentelor dobandite, cu valabilitate nationala.
    (4) Formarea profesionala continua prin Centrul National de Pregatire in Statistica este asigurata de formatori, specialisti in domeniile prevazute la alin. (2) din administratia publica sau de catre colaboratori din tara ori din strainatate, remunerati potrivit legislatiei in materie.
    Art. 2^2
    Organizarea si functionarea Institutului National de Statistica si Studii Economice si a Centrului National de Pregatire in Statistica se aproba prin hotarare a Guvernului."
    5. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    (1) Organizarea statisticii oficiale se intemeiaza pe principiile autonomiei, confidentialitatii, transparentei, relevantei, proportionalitatii, deontologiei statistice si raportului cost/eficienta.
    (2) Potrivit principiului autonomiei, Institutul National de Statistica si Studii Economice este autorizat sa stabileasca in mod impartial si independent, fara ingerinte de pe pozitii de interes ale Guvernului, partidelor politice, gruparilor etnice, sindicatelor, organizatiilor patronale si ale altor organizatii sau persoane fizice, sistemele de indicatori, nomenclatoarele, clasificarile, metodologiile, tehnicile de inregistrare si prelucrare, sa publice si sa difuzeze datele si informatiile statistice. Acest principiu implica obligativitatea difuzarii statisticilor oficiale (date si informatii) tuturor categoriilor de utilizatori, fara nici o restrictie si in conditii de egalitate, in privinta calitatii si a termenelor de difuzare.
    (3) Potrivit principiului confidentialitatii, serviciile de statistica oficiala si personalul statistic au obligatia sa adopte si sa asigure pe parcursul intregii perioade a cercetarii statistice - de la inregistrare pana la publicare - masuri de protectie a datelor care se refera la subiecti statistici individuali (persoane fizice sau juridice), date obtinute direct prin cercetari statistice sau indirect din surse administrative ori alte surse.
    (4) Potrivit principiului transparentei, serviciile de statistica oficiala sunt obligate sa respecte si sa asigure dreptul furnizorilor de date statistice, utilizatorilor si altor categorii de persoane fizice sau juridice de a avea acces la temeiul legal si scopul organizarii cercetarilor statistice, la metodologiile, tehnicile si metodele folosite la elaborarea informatiilor statistice, la masurile adoptate de protectie a datelor si la modul si termenele de difuzare a datelor si informatiilor statistice.
    (5) Potrivit principiului relevantei, serviciile de statistica oficiala sunt obligate sa asigure producerea de date si informatii statistice conform domeniilor, termenelor si gradului de detaliere a datelor statistice stabilite in functie de evolutia continua a fenomenelor demografice, economice, sociale si de mediu.
    (6) Potrivit principiului proportionalitatii, serviciile de statistica oficiala au obligatia sa asigure corelarea dintre cantitatea de informatii individuale ce se solicita si cantitatea de informatii prelucrate ce se ofera utilizatorilor.
    (7) Potrivit principiului deontologiei statistice, serviciile de statistica oficiala sunt obligate sa instituie si sa aplice criterii stiintifice la selectarea surselor, metodelor si procedurilor pentru realizarea cercetarilor statistice si sa faca cunoscute, intr-o forma larg accesibila, sursele de date, sfera de cuprindere, metodologiile de calcul si gradul de exactitate ale rezultatelor.
    (8) Potrivit principiului raportului cost/eficienta, serviciile de statistica oficiala sunt obligate sa limiteze volumul datelor statistice culese de la subiectii statistici, la nivelul care se justifica prin obiectivul cercetarilor statistice si in conditiile utilizarii optime a resurselor disponibile."
    6. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    (1) Pentru asigurarea caracterului obiectiv, transparent si stiintific al metodologiilor, indicatorilor, nomenclatoarelor si al clasificarilor utilizate in activitatea de statistica, se infiinteaza Consiliul de Coordonare a Activitatii de Statistica, organ consultativ care are, in principal, ca obiect de activitate analiza si avizarea strategiei de dezvoltare a sistemului statistic national, a rapoartelor de activitate ale Institutului National de Statistica si Studii Economice si a Programului anual de cercetari statistice si studii economice.
    (2) Consiliul de Coordonare a Activitatii de Statistica are urmatoarea componenta:
    - 2 reprezentanti ai Academiei Romane;
    - 4 reprezentanti ai invatamantului superior de specialitate si cercetarii;
    - 6 reprezentanti ai ministerelor si/sau ai organelor de specialitate in subordinea Guvernului;
    - 1 reprezentant al Bancii Nationale a Romaniei;
    - 3 reprezentanti ai organismelor sindicale;
    - 3 reprezentanti ai organizatiilor patronale;
    - 3 reprezentanti ai mijloacelor de informare in masa;
    - 2 reprezentanti ai asociatiilor profesionale.
    Presedintele Institutului National de Statistica si Studii Economice este membru de drept.
    (3) Membrii Consiliului de Coordonare a Activitatii de Statistica sunt numiti prin decizie a primului-ministru, la propunerea organismelor si institutiilor prevazute la alin. (2), pe o perioada de 2 ani.
    (4) Membrii Consiliului de Coordonare a Activitatii de Statistica beneficiaza de o indemnizatie de participare la sedinta, egala cu salariul minim brut pe economie.
    (5) Consiliul de Coordonare a Activitatii de Statistica se intruneste trimestrial sau ori de cate ori este necesar si isi poate constitui grupe de lucru pe domenii statistice, potrivit atributiilor sale.
    (6) Consiliul de Coordonare a Activitatii de Statistica elaboreaza si aproba regulamentul propriu de functionare."
    7. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Pentru asigurarea datelor si informatiilor necesare in vederea constituirii seriilor de date statistice, Institutul National de Statistica si Studii Economice elaboreaza programe anuale de cercetari statistice si studii economice la nivel national, de regiuni de dezvoltare, judete si alte structuri teritoriale.
    (2) Programul anual de cercetari statistice si studii economice reprezinta cadrul elaborarii, producerii si diseminarii statisticilor oficiale in Romania.
    (3) Programul anual de cercetari statistice si studii economice va acoperi datele si informatiile statistice necesare in vederea observarii, cuantificarii si analizei fenomenelor economice, sociale, demografice si ale mediului inconjurator, luand in considerare principiul cost/eficienta.
    (4) Programul anual de cercetari statistice si studii economice contine pentru fiecare cercetare statistica si studiu sfera de cuprindere, periodicitatea si caracteristicile studiate.
    8. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    Programul anual de cercetari statistice si studii economice, dupa avizarea acestuia de catre Consiliul de Coordonare a Activitatii de Statistica, se aproba prin hotarare a Guvernului si se da publicitatii."
    9. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    Serviciile de statistica oficiala sunt autorizate, in baza si cu respectarea prevederilor prezentei ordonante, sa solicite si sa obtina gratuit datele si informatiile statistice de la toate persoanele fizice si juridice care se afla, detin capital sub orice forma sau desfasoara o activitate de orice fel pe teritoriul Romaniei."
    10. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    (1) Persoanele juridice - regii autonome, companii si societati nationale, societati comerciale, indiferent de forma de proprietate, institutii ale administratiei publice centrale sau locale, partide politice, organizatii sindicale, patronale, neguvernamentale si alte tipuri de organizatii - sunt obligate sa furnizeze gratuit serviciilor de statistica oficiala, la termenele, periodicitatile si in forma solicitata, datele si informatiile statistice in conformitate cu metodologia cuprinsa in instructiunile emise de Institutul National de Statistica si Studii Economice in baza prezentei ordonante.
    (2) Serviciile de statistica oficiala sunt autorizate sa efectueze cercetari statistice prin culegerea directa a datelor statistice, persoanele juridice de drept public sau privat fiind obligate sa permita accesul personalului statistic in unitatile respective si la documentele de evidenta a datelor primare, respectandu-se prevederile prezentei ordonante.
    (3) Pentru asigurarea calitatii datelor statistice comunicate serviciilor de statistica oficiala, personalul acestora are dreptul sa verifice modul de determinare a datelor raportate si corespondenta lor cu evidentele detinatorilor de date primare, iar in cazul constatarii unor abateri, au obligatia sa incheie procese-verbale de constatare a contraventiilor si sa aplice prevederile cap. VI din prezenta ordonanta.
    (4) Persoanele fizice sunt obligate sa furnizeze serviciilor de statistica oficiala datele personale si cele privind gospodaria si activitatea economica, necesare efectuarii recensamintelor si anchetelor statistice. Datele personale de natura celor privind convingerile ideologice, apartenenta politica, cazierul judiciar, sanatatea si viata intima pot fi culese si prelucrate numai cu acordul persoanelor, respectandu-se prevederile din prezenta ordonanta referitoare la confidentialitatea datelor statistice.
    (5) Pentru utilizarea datelor personale in scopuri statistice, stiintifice sau istorice serviciile de statistica oficiala sunt obligate sa asigure stocarea acestora in conditii de siguranta.
    (6) In exercitarea atributiilor si activitatilor serviciile de statistica oficiala sunt autorizate sa utilizeze agenti statistici in calitate de colaboratori si sa contracteze servicii pentru culegerea datelor din gospodariile populatiei si de la persoanele juridice cuprinse in cercetarile statistice."
    11. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    (1) Cercetarea fenomenelor si proceselor economice, sociale, demografice si de mediu se efectueaza, dupa caz, prin recensaminte, microrecensaminte, monografii statistice, cercetari statistice selective si prin alte anchete statistice.
    (2) Pentru completarea volumului de date necesare si reducerea gradului de solicitare a subiectilor statistici serviciile de statistica oficiala au acces la datele primare din evidentele administrative ale institutiilor administratiei publice centrale si locale (bilanturi contabile, documente de impozitare, registre agricole, registre comerciale, registre de evidenta a populatiei si alte forme de evidenta a datelor), inclusiv la datele individuale de identificare, cu respectarea principiului confidentialitatii statistice. Datele confidentiale obtinute din surse administrative se utilizeaza numai in scopuri statistice, fara sa afecteze scopurile pentru care ele au fost initial colectate."
    12. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    Cercetarile statistice totale de interes national, de tipul recensamantului populatiei si locuintelor, al cladirilor, exploatatiilor agricole si animalelor, intreprinderilor, patrimoniului, se aproba prin hotarare a Guvernului sau lege, dupa caz."
    13. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    (1) Pentru acoperirea nevoilor de date si informatii statistice ale institutiilor administratiei publice Institutul National de Statistica si Studii Economice va tine seama de cerintele de informare ale acestora la intocmirea programelor anuale de cercetari statistice si studii economice.
    (2) Cercetarile statistice efectuate de compartimentele statistice din cadrul organelor de specialitate ale administratiei publice se avizeaza de catre Institutul National de Statistica si Studii Economice."
    14. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    Pentru domeniile specifice de cercetare statistica aflate in competenta ministerelor si a altor organe ale administratiei publice, cum sunt: statistica judiciara, statistica sanitara, statistica invatamantului, statistica financiara, statistica somajului, statistica mediului inconjurator si alte statistici, autoritatile respective au obligatia de a transmite Institutului National de Statistica si Studii Economice datele si informatiile statistice ce urmeaza sa fie incluse in seriile de date statistice, in publicatiile statistice sau transmise organismelor internationale."
    15. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    (1) Datele si informatiile statistice utilizate de serviciile de statistica oficiala sunt considerate confidentiale daca permit identificarea subiectilor statistici, in mod direct sau indirect, dezvaluind astfel informatii cu caracter individual. Pentru a se stabili daca un subiect statistic este identificabil se vor avea in vedere toate mijloacele care pot fi utilizate de o terta parte pentru a identifica subiectul statistic respectiv.
    (2) Datele si informatiile statistice confidentiale nu pot servi ca probe in justitie sau la stabilirea unor drepturi sau obligatii pentru subiectii statistici la care se refera.
    (3) Prin derogare de la prevederile alin. (1), nu sunt considerate confidentiale datele individuale ale persoanelor juridice, referitoare la denumire, adresa, profilul activitatii, capitalul social, cifra de afaceri si numarul de personal, date ce isi pastreaza caracterul public, potrivit prevederilor legale."
    16. Articolul 14^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14^1
    (1) Datele confidentiale culese de serviciile de statistica oficiala se utilizeaza numai in scopuri statistice.
    (2) Datele statistice rezultate din prelucrarea datelor individuale vor putea fi publicate sau diseminate numai in conditiile in care identificarea directa sau indirecta a persoanelor fizice sau juridice nu este posibila."
    17. Articolul 14^2 se abroga.
    18. Articolul 14^3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14^3
    (1) Serviciile de statistica oficiala sunt obligate sa adopte masurile administrative, organizatorice si tehnice privind asigurarea confidentialitatii datelor statistice individuale, prevenirea accesului neautorizat la informatii, prevenirea difuzarii distorsionate a datelor statistice si distrugerii intentionate sau neautorizate a acestora.
    (2) Personalul cuprins in activitatea serviciilor statisticii oficiale, care, potrivit statutului legal, ia cunostinta de continutul datelor statistice, este obligat sa respecte confidentialitatea acestora. Aceasta prevedere se refera si la persoanele antrenate temporar in activitatea de culegere si procesare a datelor si informatiilor statistice si se extinde si dupa incetarea activitatii personalului statistic in respectivele posturi."
    19. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    (1) Datele si informatiile statistice reprezinta un bun national, accesibil Parlamentului, Presedintiei, Guvernului, institutiilor administratiei publice centrale si locale, partidelor politice, sindicatelor, organizatiilor patronale, organizatiilor neguvernamentale, mediilor de informare in masa, unitatilor de invatamant si cercetare stiintifica, intreprinderilor si altor persoane juridice, cadrelor didactice, cercetatorilor, studentilor si altor categorii de populatie, cu respectarea confidentialitatii datelor.
    (2) Datele si informatiile statistice obtinute pe baza programelor de cercetari statistice si studii economice ale serviciilor de statistica oficiala vor fi transmise, in limita resurselor financiare, in mod gratuit catre Parlament, Presedintie, Guvern, ministere, altor organe de specialitate din subordinea Guvernului ori a ministerelor si vor fi publicate in volume si structuri cat mai largi posibile, pentru a satisface nevoile de informare a utilizatorilor de date statistice si a populatiei."
    20. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    Institutul National de Statistica si Studii Economice asigura, cu plata, difuzarea datelor si informatiilor statistice catre alte categorii de utilizatori prin publicatii pe suport de hartie sau electronice si prin acces direct la rezultatele cercetarilor stocate in baze de date statistice, in conditiile specifice ale protectiei si confidentialitatii datelor si informatiilor statistice."
    21. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) Institutul National de Statistica si Studii Economice este autorizat sa realizeze cercetari statistice in afara celor cuprinse in programul anual aprobat, la cererea unor beneficiari interni sau externi, cu plata pe baza de contract. In acelasi mod, pe baza rezultatelor cercetarilor statistice cuprinse in programele anuale de cercetare si studii economice, Institutul National de Statistica si Studii Economice poate elabora studii, poate edita si furniza publicatii, date si informatii statistice din bazele de date statistice.
    (2) Sumele incasate din cercetari statistice sau studii, realizate potrivit prevederilor alin. (1), precum si cele aferente publicatiilor statistice si serviciilor privind furnizarea de informatii si date statistice pe suport de hartie, magnetic, sau prin acces direct la bazele de date raman la dispozitia Institutului National de Statistica si Studii Economice si se gestioneaza in regim extrabugetar.
    (3) Din veniturile extrabugetare astfel constituite Institutul National de Statistica si Studii Economice poate efectua cheltuieli curente si de capital, soldul ramas la finele anului reportandu-se in anul urmator cu aceeasi destinatie."
    22. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    Persoanele juridice sunt obligate sa organizeze evidenta activitatii pe care o desfasoara, astfel incat sa poata determina si comunica serviciilor de statistica oficiala datele in forma si termenele stabilite prin normele emise in baza prezentei ordonante."
    23. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    (1) Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni:
    a) refuzul sau intarzierea din culpa a transmiterii datelor statistice solicitate potrivit programului aprobat al cercetarilor statistice si studiilor economice;
    b) refuzul de a prezenta persoanelor autorizate de catre conducerea serviciilor de statistica oficiala documentele si evidentele necesare verificarii datelor statistice;
    c) comunicarea de date eronate sau incomplete;
    d) neaplicarea masurilor dispuse de serviciile de statistica oficiala;
    e) nerespectarea de catre personalul serviciilor de statistica oficiala a dispozitiilor legale cu privire la pastrarea caracterului confidential al datelor si informatiilor statistice individuale, potrivit principiului confidentialitatii si reglementarilor cuprinse in cap. IV din prezenta ordonanta.
    (2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
    (3) Constatarea contraventiilor prevazute la alin. (1) si aplicarea sanctiunilor se fac de catre personalul serviciilor de statistica oficiala anume imputernicit pentru aceasta.
    (4) Dispozitiile privind contraventiile prevazute in prezentul articol se completeaza cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare."
    Art. 2
    In cuprinsul legilor si in toate celelalte acte normative denumirea "Comisia Nationala pentru Statistica" se inlocuieste cu denumirea "Institutul National de Statistica si Studii Economice".
    Art. 3
    Art. 6 din Decretul nr. 27/1989 privind infiintarea unor organe centrale, emis de Consiliul Frontului Salvarii Nationale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 8 din 31 decembrie 1989, se abroga.
    Art. 4
    Ordonanta Guvernului nr. 9/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
            MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       Presedintele Comisiei Nationale
                       pentru Statistica,
                       Victor Dinculescu

                       Ministru de stat,
                       presedintele Consiliului
                       de Coordonare Economico-Financiara,
                       Mircea Ciumara

                       Ministrul muncii si
                       protectiei sociale,
                       Smaranda Dobrescu

                       Ministrul functiei publice,
                       Vlad Rosca

                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 111/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 111 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu