LEGE
Nr. 311 din 22 mai 2002
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2001 pentru
modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea
statisticii oficiale
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 379 din 5 iunie 2002
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75 din 24 mai 2001 pentru
modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea
statisticii oficiale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
283 din 31 mai 2001, cu urmatoarele modificari si completari:
1. La articolul I, dupa punctul 1 se introduce punctul 1^1 cu urmatorul
cuprins:
"1^1. Titlul ordonantei va avea urmatorul cuprins:
<<ORDONANTA
privind organizarea statisticii oficiale>>"
2. La articolul I, punctul 2 va avea urmatorul cuprins:
"2. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
<<Art. 1
(1) Activitatea organizata pentru culegerea, prelucrarea, analiza,
difuzarea si constituirea seriilor de date statistice oficiale cu caracter
demografic, social, economic, financiar, juridic, necesare fundamentarii si
evaluarii politicilor economice si sociale, deciziilor guvernamentale si ale
agentilor economici, informarii opiniei publice, elaborarii cercetarilor
stiintifice, prognozelor si strategiilor de dezvoltare, transmiterii de date
statistice organismelor internationale, potrivit obligatiilor asumate de statul
roman, precum si altor categorii de utilizatori interni si externi, se
desfasoara cu respectarea dispozitiilor prezentei ordonante.
(2) Ordonanta privind organizarea statisticii oficiale se aplica tuturor
persoanelor fizice si juridice care isi desfasoara activitatea pe teritoriul
Romaniei.>>"
3. La articolul I, dupa punctul 2 se introduce punctul 2^1 cu urmatorul
cuprins:
"2^1. Alineatul (1) al articolului 2 va avea urmatorul cuprins:
<<Art. 2
(1) Statistica oficiala in Romania este organizata si coordonata de
Institutul National de Statistica, organ de specialitate al administratiei
publice centrale in subordinea Guvernului, finantat de la bugetul de
stat.>>"
4. La articolul I, dupa punctul 3 se introduce punctul 3^1 cu urmatorul
cuprins:
"3^1. Dupa articolul 2 se introduc articolele 2^1 si 2^2 cu urmatorul
cuprins:
<<Art. 2^1
(1) In scopul formarii profesionale continue a personalului din serviciile
de statistica oficiala, precum si al promovarii unei culturi statistice in
sistemul administratiei publice centrale si locale, in companii si societati
nationale, regii autonome, societati comerciale, in alte unitati cu
personalitate juridica de drept public sau privat, se infiinteaza Centrul
National de Pregatire in Statistica, in subordinea Institutului National de
Statistica, finantat din venituri extrabugetare.
(2) Centrul National de Pregatire in Statistica are ca obiect de activitate
organizarea, promovarea activitatilor de formare profesionala continua prin sistemul
educational in domeniile statisticii, demografiei, economiei, econometriei,
sociologiei cantitative si tehnologiei informatiei, contribuind la raspandirea
cunostintelor stiintifice si tehnice din aceste domenii.
(3) Centrul National de Pregatire in Statistica poate elibera, in
conditiile legii, diplome educationale sau certificate de absolvire, dupa caz,
cu evidentierea competentelor dobandite, cu valabilitate nationala.
(4) Formarea profesionala continua, prin Centrul National de Pregatire in
Statistica, este asigurata de formatori, specialisti in domeniile prevazute la
alin. (2), din administratia publica, sau de catre colaboratori din tara ori
din strainatate, remunerati potrivit legislatiei in materie.
Art. 2^2
Organizarea si functionarea Institutului National de Statistica si a
Centrului National de Pregatire in Statistica se aproba prin hotarare a
Guvernului.>>"
5. La articolul I, punctul 4 va avea urmatorul cuprins:
"4. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
<<Art. 3
(1) Organizarea statisticii oficiale se intemeiaza pe principiile
autonomiei, confidentialitatii, transparentei, relevantei, proportionalitatii,
deontologiei statistice si raportului cost/eficienta.
(2) Potrivit principiului autonomiei Institutul National de Statistica este
autorizat sa stabileasca in mod impartial si independent, fara ingerinte de pe
pozitii de interes ale Guvernului, partidelor politice, gruparilor etnice,
sindicatelor, organizatiilor patronale si ale altor organizatii sau persoane
fizice, sistemele de indicatori, nomenclatoarele, clasificarile, metodologiile,
tehnicile de inregistrare si prelucrare, sa publice si sa difuzeze datele si
informatiile statistice. Acest principiu implica obligativitatea ca datele si
informatiile statistice oficiale sa fie puse la dispozitie tuturor categoriilor
de utilizatori, in conditii de egalitate, simultaneitate si nediscriminare in
privinta calitatii si a termenelor de difuzare.
(3) Potrivit principiului confidentialitatii serviciile de statistica
oficiala si personalul statistic au obligatia sa adopte si sa asigure, pe
parcursul intregii perioade a cercetarii statistice - de la inregistrare pana
la publicare -, masuri de protectie a datelor care se refera la subiecti
statistici individuali (persoane fizice sau juridice), date obtinute direct
prin cercetari statistice sau indirect, din surse administrative ori din alte
surse.
(4) Potrivit principiului transparentei serviciile de statistica oficiala
sunt obligate sa respecte si sa asigure dreptul furnizorilor de date
statistice, al utilizatorilor si al altor categorii de persoane fizice sau
juridice de a avea acces la temeiul legal si la scopul organizarii cercetarilor
statistice, la metodologiile, tehnicile si metodele folosite la elaborarea
informatiilor statistice, la masurile adoptate de protectie a datelor si la
modul si termenele de difuzare a datelor si a informatiilor statistice.
(5) Potrivit principiului relevantei serviciile de statistica oficiala sunt
obligate sa asigure producerea de date si informatii statistice, conform
domeniilor, termenelor si gradului de detaliere a datelor statistice, stabilite
in functie de evolutia continua a fenomenelor demografice, economice, sociale
si de mediu.
(6) Potrivit principiului proportionalitatii serviciile de statistica
oficiala au obligatia sa asigure corelarea dintre cantitatea de informatii
individuale ce se solicita si cantitatea de informatii prelucrate ce se ofera
utilizatorilor.
(7) Potrivit principiului deontologiei statistice serviciile de statistica
oficiala sunt obligate sa instituie si sa aplice criterii stiintifice la
selectarea surselor, a metodelor si procedurilor pentru realizarea cercetarilor
statistice si sa faca cunoscute, intr-o forma larg accesibila, sursele de date,
sfera de cuprindere, metodologiile de calcul si gradul de exactitate a
rezultatelor.
(8) Potrivit principiului raportului cost/eficienta serviciile de
statistica oficiala sunt obligate sa limiteze volumul datelor statistice culese
de la subiectii statistici la nivelul care se justifica prin obiectivul
cercetarilor statistice si in conditiile utilizarii optime a resurselor
disponibile.>>"
6. La articolul I, dupa punctul 4 se introduce punctul 4^1 cu urmatorul
cuprins:
"4^1. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
<<Art. 4
(1) Pentru asigurarea caracterului obiectiv, transparent si stiintific al
metodologiilor, indicatorilor, nomenclatoarelor si clasificarilor utilizate in
activitatea de statistica se infiinteaza Consiliul de Coordonare a Activitatii
de Statistica, organ consultativ care are, in principal, ca obiect de
activitate analiza si avizarea strategiei de dezvoltare a sistemului statistic
national, a rapoartelor de activitate ale Institutului National de Statistica
si a Programului anual de cercetari statistice.
(2) Consiliul de Coordonare a Activitatii de Statistica are urmatoarea
componenta:
a) 3 reprezentanti ai Academiei Romane;
b) 6 reprezentanti ai invatamantului superior de specialitate;
c) 6 reprezentanti ai institutelor de cercetare;
d) 6 reprezentanti ai ministerelor si/sau ai organelor de specialitate din
subordinea Guvernului;
e) un reprezentant al Bancii Nationale a Romaniei;
f) 3 reprezentanti ai organismelor sindicale;
g) 3 reprezentanti ai organizatiilor patronale;
h) 3 reprezentanti ai mijloacelor de informare in masa;
i) 3 reprezentanti ai asociatiilor profesionale.
(3) Presedintele Institutului National de Statistica este membru de drept.
(4) Membrii Consiliului de Coordonare a Activitatii de Statistica sunt
numiti prin decizie a primului-ministru, la propunerea organismelor si
institutiilor prevazute la alin. (2), pe o perioada de 2 ani.
(5) Membrii Consiliului de Coordonare a Activitatii de Statistica
beneficiaza de o indemnizatie de participare la sedinta, egala cu salariul
minim brut pe economie.
(6) Consiliul de Coordonare a Activitatii de Statistica se intruneste
trimestrial sau ori de cate ori este necesar si isi poate constitui grupe de
lucru pe domenii statistice, potrivit atributiilor sale.
(7) Consiliul de Coordonare a Activitatii de Statistica elaboreaza si
aproba regulamentul propriu de functionare.>>"
7. La articolul I, punctul 5 va avea urmatorul cuprins:
"5. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
<<Art. 5
(1) Pentru asigurarea datelor si a informatiilor necesare tuturor
categoriilor de utilizatori de date statistice Institutul National de
Statistica elaboreaza programe anuale de cercetari statistice la nivel
national, pe regiuni de dezvoltare, judete si alte structuri teritoriale.
(2) Programul anual de cercetari statistice reprezinta cadrul elaborarii,
producerii si diseminarii statisticilor oficiale in Romania.
(3) Programul anual de cercetari statistice va acoperi datele si
informatiile statistice necesare in vederea observarii, cuantificarii si
analizei fenomenelor economice, sociale, demografice si ale mediului
inconjurator, luand in considerare principiul cost/eficienta.
(4) Programul anual de cercetari statistice prevede obiectivul cercetarii,
organizatorul cercetarii, categoriile de unitati statistice incluse in
cercetare, sursa datelor statistice si formularele, datele calendaristice si
periodicitatea de culegere a datelor statistice, responsabilitatile unitatilor
statistice cercetate pentru a furniza si a transmite datele statistice, tipul
informatiilor statistice, forma si datele de difuzare, inclusiv principalii
indicatori, precum si costul si sursa de finantare.>>"
8. La articolul I, dupa punctul 5 se introduc punctele 5^1 si 5^2 cu
urmatorul cuprins:
"5^1. Articolele 7 - 11 vor avea urmatorul cuprins:
<<Art. 7
(1) Programul anual de cercetari statistice, dupa avizarea acestuia de
catre Consiliul de Coordonare a Activitatii de Statistica, se aproba prin
hotarare a Guvernului si se da publicitatii.
(2) Realizarea Programului anual de cercetari statistice se finanteaza de
la bugetul de stat, precum si din alte surse interne sau externe.
Art. 8
Serviciile de statistica oficiala sunt autorizate, in baza si cu
respectarea prevederilor prezentei ordonante, sa solicite si sa obtina gratuit
datele si informatiile statistice de la toate persoanele fizice si juridice
care se afla, detin capital sub orice forma sau desfasoara o activitate de orice
fel pe teritoriul Romaniei.
Art. 9
(1) Persoanele juridice - regii autonome, companii si societati nationale,
societati comerciale, indiferent de forma de proprietate, institutii ale
administratiei publice centrale sau locale, partide politice, organizatii
sindicale si patronale, organizatii neguvernamentale si alte tipuri de
organizatii - sunt obligate sa furnizeze gratuit serviciilor de statistica
oficiala, la termenele, periodicitatile si in forma solicitata, datele si
informatiile statistice, in conformitate cu metodologia cuprinsa in
instructiunile emise de Institutul National de Statistica in baza prezentei
ordonante.
(2) Serviciile de statistica oficiala sunt autorizate sa efectueze
cercetari statistice prin culegerea directa a datelor statistice, persoanele
juridice de drept public sau privat fiind obligate sa permita accesul
personalului statistic in unitatile respective si la documentele de evidenta a
datelor primare, respectandu-se prevederile prezentei ordonante.
(3) Pentru asigurarea calitatii datelor statistice comunicate serviciilor
de statistica oficiala personalul acestora are dreptul sa verifice modul de
determinare a datelor raportate si corespondenta lor cu evidentele
detinatorilor de date primare, iar in cazul constatarii unor abateri au
obligatia sa incheie procese-verbale de constatare a contraventiilor si sa
aplice prevederile cap. VI din prezenta ordonanta.
(4) Persoanele fizice sunt obligate sa furnizeze serviciilor de statistica
oficiala datele personale si cele privind gospodaria si activitatea economica,
necesare efectuarii recensamintelor si anchetelor statistice. Datele personale
de natura celor privind convingerile ideologice, apartenenta politica, cazierul
judiciar, sanatatea si viata intima pot fi culese si prelucrate numai cu
acordul persoanelor, respectandu-se prevederile din prezenta ordonanta
referitoare la confidentialitatea datelor statistice.
(5) Pentru utilizarea datelor personale in scopuri statistice, stiintifice
sau istorice serviciile de statistica oficiala sunt obligate sa asigure
stocarea acestora in conditii de siguranta.
(6) In exercitarea atributiilor si activitatilor serviciile de statistica
oficiala sunt autorizate sa utilizeze agenti statistici, in calitate de
colaboratori, si sa contracteze servicii pentru culegerea datelor din
gospodariile populatiei si de la persoanele juridice cuprinse in cercetarile
statistice.
(7) Angajarea agentilor statistici pentru culegerea datelor se face
potrivit legii, iar cuantumul remuneratiei brute pentru activitatea desfasurata
de acestia se stabileste prin ordin al presedintelui.
(8) Pentru realizarea balantei de venituri si cheltuieli a gospodariilor si
pentru completarea pe o perioada determinata a formularelor tip jurnal,
gospodariile participante la ancheta bugetelor de familie si la alte anchete
similare vor fi recompensate cu o suma bruta corespunzatoare efortului depus,
stabilita prin ordin al presedintelui.
(9) Agentii statistici angajati in calitate de colaboratori nu se cuprind
in numarul anual de salariati ai Institutului National de Statistica si ai
directiilor teritoriale de statistica.
Art. 10
(1) Cercetarea fenomenelor si proceselor economice, sociale, demografice si
de mediu se efectueaza, dupa caz, prin recensaminte, microrecensaminte,
monografii statistice, cercetari statistice selective si prin alte anchete
statistice.
(2) Pentru completarea volumului de date necesare si reducerea gradului de
solicitare a subiectilor statistici serviciile de statistica oficiala au acces
la datele primare din evidentele administrative ale institutiilor
administratiei publice centrale si locale (bilanturi contabile, documente de
impozitare, registre agricole, registre comerciale, registre de evidenta a
populatiei si alte forme de evidenta a datelor), inclusiv la datele individuale
de identificare, cu respectarea principiului confidentialitatii statistice.
Datele confidentiale obtinute din surse administrative se utilizeaza numai in
scopuri statistice, fara sa afecteze scopurile pentru care ele au fost initial
colectate.
Art. 11
Cercetarile statistice totale de interes national, regional sau la nivelul
unei alte structuri teritoriale de tipul recensamantului populatiei si
locuintelor, al cladirilor, recensamintelor din agricultura, al
intreprinderilor, patrimoniului se aproba prin hotarare a Guvernului sau prin
lege, dupa caz.>>
5^2. La articolul 12, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
<<Art. 12
(1) Pentru acoperirea nevoilor de date si informatii statistice ale
institutiilor administratiei publice, Institutul National de Statistica va tine
seama de cerintele de informare ale acestora la intocmirea programelor anuale
de cercetari statistice.>>"
9. La articolul I, dupa punctul 8 se introduc punctele 8^1 - 8^3 cu
urmatorul cuprins:
"8^1. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
<<Art. 14
(1) Datele si informatiile statistice utilizate de serviciile de statistica
oficiala sunt considerate confidentiale daca permit identificarea subiectilor
statistici, in mod direct sau indirect, dezvaluind astfel informatii cu
caracter individual. Pentru a se stabili daca un subiect statistic este
identificabil se vor avea in vedere toate mijloacele care pot fi utilizate de o
terta parte pentru a identifica subiectul statistic respectiv.
(2) Datele si informatiile statistice confidentiale nu pot servi ca probe
in justitie sau la stabilirea unor drepturi sau obligatii pentru subiectii
statistici la care se refera.
(3) Prin derogare de la prevederile alin. (1), nu sunt considerate
confidentiale datele individuale ale persoanelor juridice, referitoare la
denumire, adresa, profilul activitatii, capitalul social, cifra de afaceri si
numarul de personal, date ce isi pastreaza caracterul public, potrivit
prevederilor legale.>>
8^2. Dupa articolul 14 se introduc articolele 14^1 si 14^2 cu urmatorul
cuprins:
<<Art. 14^1
(1) Datele confidentiale culese de serviciile de statistica oficiala se
utilizeaza numai in scopuri statistice.
(2) Datele statistice rezultate din prelucrarea datelor individuale vor
putea fi publicate sau diseminate numai in conditiile in care identificarea
directa ori indirecta a persoanelor fizice sau juridice nu este posibila.
Art. 14^2
(1) Serviciile de statistica oficiala sunt obligate sa adopte masurile
administrative, organizatorice si tehnice privind asigurarea confidentialitatii
datelor statistice individuale, prevenirea accesului neautorizat la informatii,
prevenirea difuzarii distorsionate a datelor statistice si a distrugerii
intentionate sau neautorizate a acestora.
(2) Personalul cuprins in activitatea serviciilor statisticii oficiale,
care, potrivit statutului legal, ia cunostinta de continutul datelor
statistice, este obligat sa respecte confidentialitatea acestora. Aceasta
prevedere se refera si la persoanele antrenate temporar in activitatea de
culegere si procesare a datelor si a informatiilor statistice si se extinde si
dupa incetarea activitatii personalului statistic in respectivele
posturi.>>
<<8^3. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
Art. 15
(1) Datele si informatiile statistice reprezinta un bun national, accesibil
Parlamentului, Presedintelui Romaniei, Guvernului, institutiilor administratiei
publice centrale si locale, partidelor politice, sindicatelor, organizatiilor
patronale, organizatiilor neguvernamentale, mijloacelor de informare in masa,
unitatilor de invatamant si cercetare stiintifica, intreprinderilor si altor
persoane juridice, cadrelor didactice, cercetatorilor, studentilor si altor
categorii de populatie, cu respectarea confidentialitatii datelor.
(2) Datele si informatiile statistice obtinute pe baza programelor de
cercetari statistice ale serviciilor de statistica oficiala vor fi transmise,
in limita resurselor financiare, in mod gratuit, catre Parlament, Presedintele
Romaniei, Guvern, ministere, alte organe de specialitate din subordinea
Guvernului ori a ministerelor si vor fi publicate in volume si structuri cat
mai largi posibil, pentru a satisface nevoile de informare a utilizatorilor de
date statistice si a populatiei.>>"
10. La articolul I punctul 9, articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16
(1) Institutul National de Statistica si unitatile teritoriale de
statistica asigura, cu plata, difuzarea datelor si a informatiilor statistice,
obtinute potrivit programelor anuale de cercetari statistice catre diferitele
categorii de utilizatori, prin publicatii pe suport de hartie sau electronice,
in conditiile specifice ale protectiei si confidentialitatii datelor si
informatiilor statistice. Pretul va fi stabilit in scopul recuperarii nivelului
cheltuielilor necesare pentru editarea si difuzarea datelor si a informatiilor
statistice solicitate, precum si a suportului pe care acestea sunt difuzate.
(2) Pe baza rezultatelor acelorasi cercetari statistice cuprinse in
programele anuale de cercetari statistice, la cererea expresa a utilizatorilor
interni si externi Institutul National de Statistica si directiile teritoriale
de statistica pot edita publicatii, altele decat cele cuprinse in programul
cercetarilor statistice, si pot furniza date si informatii statistice din
bazele de date statistice, in conditiile specifice ale respectarii protectiei
si confidentialitatii datelor. Plata se va efectua pe baza unui tarif stabilit
de Institutul National de Statistica, tarif care va cuprinde si costul
prelucrarii suplimentare a datelor si informatiilor."
11. La articolul I punctul 10, articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
(1) Institutul National de Statistica si unitatile teritoriale de
statistica sunt autorizate sa realizeze, cu plata, pe baza de contract, la
cererea unor beneficiari interni sau externi, lucrari statistice in afara celor
cuprinse in programul anual aprobat. Valoarea contractului va acoperi toate
cheltuielile implicate de realizarea lucrarilor prevazute in contract.
(2) Sumele incasate din cercetari statistice, realizate potrivit
prevederilor alin. (1), precum si cele aferente publicatiilor statistice si
serviciilor privind furnizarea de informatii si date statistice pe suport de
hartie, magnetic sau prin acces direct la bazele de date raman la dispozitia
Institutului National de Statistica si a unitatilor teritoriale de statistica
si se gestioneaza in regim extrabugetar.
(3) Din veniturile extrabugetare astfel constituite Institutul National de
Statistica si unitatile teritoriale de statistica pot efectua cheltuieli
curente si de capital; soldul ramas la finele anului se reporteaza in anul
urmator cu aceeasi destinatie."
12. La articolul I, dupa punctul 10 se introduce punctul 10^1 cu urmatorul
cuprins:
"10^1. Articolele 18 si 19 vor avea urmatorul cuprins:
<<Art. 18
Persoanele juridice sunt obligate sa organizeze evidenta activitatii pe
care o desfasoara, astfel incat sa poata determina si comunica serviciilor de
statistica oficiala datele, in forma si la termenele stabilite prin normele
emise in baza prezentei ordonante.
Art. 19
(1) Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu au fost savarsite in
astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate
infractiuni:
a) refuzul sau intarzierea din culpa a transmiterii datelor statistice
solicitate, potrivit programului de cercetari statistice aprobat;
b) refuzul de a prezenta persoanelor autorizate de catre conducerea
serviciilor de statistica oficiala documentele si evidentele necesare
verificarii datelor statistice;
c) comunicarea de date eronate sau incomplete;
d) neaplicarea masurilor dispuse de serviciile de statistica oficiala;
e) nerespectarea de catre personalul serviciilor de statistica oficiala a
dispozitiilor legale cu privire la pastrarea caracterului confidential al
datelor si informatiilor statistice individuale, potrivit principiului
confidentialitatii si reglementarilor cuprinse in cap. IV din prezenta
ordonanta.
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza cu amenda de la
10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
(3) Constatarea contraventiilor prevazute la alin. (1) si aplicarea
sanctiunilor se fac de catre personalul serviciilor de statistica oficiala
anume imputernicit pentru aceasta.
(4) Dispozitiile privind contraventiile prevazute in prezentul articol se
completeaza cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic
al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare.>>"
Art. 2
In cuprinsul legilor si al altor acte normative in vigoare denumirile
"Comisia Nationala pentru Statistica" si "Institutul National de
Statistica si Studii Economice" se inlocuiesc cu "Institutul National
de Statistica".
Art. 3
La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Ordonanta Guvernului
nr. 83/1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 9/1992
privind organizarea statisticii publice, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 423 din 31 august 1999, si Ordonanta Guvernului nr.
111/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 9/1992
privind organizarea statisticii publice, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 426 din 2 septembrie 2000.
Art. 4
Ordonanta Guvernului nr. 9/1992, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 75 din 23 martie 1994, cu modificarile si completarile
ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicata
dandu-se textelor o noua numerotare.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 22 aprilie 2002, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE SENATUI,
DORU IOAN TARACILA
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 25
aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
Romaniei.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU