ORDONANTA Nr. 28 din 29 ianuarie 1999
de ratificare a Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Fondul de
Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei pentru sprijinirea regiunilor
afectate de inundatiile din ultima perioada, semnat la Paris la 19 ianuarie
1999
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 44 din 30 ianuarie 1999
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei,
precum si ale art. 1 pct. 1 lit. d) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea
Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:
Art. 1
Se ratifica Acordul-cadru de imprumut dintre Romania si Fondul de
Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, in valoare de 20 milioane euro
echivalent, pentru sprijinirea regiunilor afectate de inundatiile din ultima
perioada, semnat la Paris la 19 ianuarie 1999.
Art. 2
Aplicarea acordului va fi realizata de catre Ministerul Apelor, Padurilor
si Protectiei Mediului, desemnat ca agentie de implementare. Ministerul
Finantelor va incheia cu Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului un
acord de imprumut subsidiar, prin care va transfera acestuia obligatiile si
raspunderile care decurg din acordul-cadru de imprumut prevazut la art. 1.
Art. 3
Fondurile necesare pentru cofinantarea programului, precum si cele aferente
rambursarii creditului si platii dobanzilor, comisioanelor si a altor costuri
aferente creditului se vor asigura de la bugetul de stat, prin includerea
acestora in bugetul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
Art. 4
Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor, de comun
acord cu Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, sa introduca, pe
parcursul derularii imprumutului, in raport cu conditiile concrete ale
derularii acordului-cadru de imprumut, amendamente la continutul acestuia, care
privesc realocari de fonduri, modificari in structura imprumutului pe categorii
si componente, modificari de termene, precum si orice alte modificari, care nu
sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Fondul
de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei sau sa determine noi conditionari
economice fata de cele convenite initial intre parti.
Guvernul Romaniei va raporta periodic Parlamentului Romaniei in legatura cu
aceste amendamente in cadrul Raportului privind datoria publica externa a
Romaniei.
p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC
Contrasemneaza:
p. Ministrul finantelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat
Ministrul apelor, padurilor
si protectiei mediului,
Romica Tomescu
p. Ministrul afacerilor externe,
Mihai Razvan Ungureanu,
secretar de stat
FONDUL DE DEZVOLTARE SOCIALA
AL CONSILIULUI EUROPEI
FOND/PROIECT 1.309 (1998)
ACORD-CADRU DE IMPRUMUT
ACORD-CADRU DE IMPRUMUT*)
intre Romania si Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei
*) Traducere.
Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei (denumit in continuare
Fond), Paris, pe de o parte, si Romania, reprezentata prin Ministerul
Finantelor, denumita in continuare Imprumutat, pe de alta parte,
avand in vedere cererea Romaniei din 8 iulie 1998,
avand in vedere Rezolutia Consiliului de administratie al Fondului nr.
1.424 (1997),
avand in vedere cel de al treilea Protocol aditional la Acordul general
pentru privilegii si imunitati al Consiliului Europei,
avand in vedere articolele Normelor de imprumut ale Fondului din 6 octombrie
1970,
au convenit urmatoarele:
Art. 1
Acest imprumut este acordat in cadrul Conditiilor generale ale Normelor de
imprumut curente ale Fondului si in cadrul conditiilor speciale stabilite prin
acest acord si prin anexele acestuia.
Art. 2
Proiectul
Fondul acorda Imprumutatului, care accepta, un imprumut pentru finantarea
partiala a Proiectului nr. 1.309, aprobat de catre Consiliul de administratie
al Fondului la data de 27 noiembrie 1998, referitor la prevenirea calamitatilor
naturale si la reabilitarea infrastructurilor distruse de inundatii pe
teritoriul Romaniei.
Acest imprumut este acordat de catre Fond pe baza angajamentului ca
Imprumutatul il utilizeaza pentru a finanta numai proiectul descris in anexa
nr. 1 si ca realizeaza acest proiect prin Ministerul Apelor, Padurilor si
Protectiei Mediului, in conformitate cu conditiile care sunt detaliate in anexa
mentionata.
Orice schimbare a modului de utilizare a imprumutului, care nu a primit
aprobarea Fondului, poate conduce la suspendarea, anularea sau la rambursarea
imediata a imprumutului, conform prevederilor art. 13 din Normele de imprumut.
Art. 3
Imprumutul
3.1 Conditii financiare
Valoarea imprumutului acordat este echivalenta cu 20.000.000 euro (20
milioane euro).
Imprumutul va fi tras in mai multe transe.
Fiecare transa a imprumutului va fi pentru o perioada de cel mult 10 ani,
din care 5 ani perioada de gratie. Ratele de capital, rata dobanzii, moneda,
durata si data tragerii vor fi stabilite, de comun acord, pentru fiecare
transa, intre Imprumutat, la cererea Ministerului Apelor, Padurilor si
Protectiei Mediului, si Fond, prin telex confirmat sau prin fax. Contul in care
se vor efectua tragerile va fi comunicat Fondului, in timp util, de catre
Imprumutat. Rata dobanzii pentru fiecare tragere din imprumut va fi bonificata
din Fondul Fiduciar Selectiv, pana la 150 de puncte de baza (1,5%). Oricum, in
cazul in care rata dobanzii inaintea bonificarii va fi sub 3%, bonificatia va
fi echivalenta cu rata dobanzii.
3.2. Trageri
O scrisoare suplimentara la prezentul acord-cadru, specificand detaliile,
va fi semnata intre Imprumutat, la cererea Ministerului Apelor, Padurilor si
Protectiei Mediului, si Fond, pentru fiecare transa la momentul disponibilizarii
acesteia (anexa nr. 2).
3.3. Mobilizare
In scopul mobilizarii imprumutului, Imprumutatul, prin Ministerul Apelor,
Padurilor si Protectiei Mediului, va trimite Fondului, in timp util, un
angajament de plata corespunzator fiecarei transe (anexa nr. 3).
Angajamentul de plata va fi emis si platibil in aceeasi valuta in care se
va trage fiecare transa.
3.4. Domiciliere
Toate sumele datorate de Imprumutat in cadrul acestui imprumut sunt
platibile Fondului in moneda fiecarei transe, la banca si in contul comunicat
Imprumutatului de catre Fond, la momentul tragerii fiecarei transe, prin
instiintare telex, care va fi trimisa Fondului de catre banca insarcinata de
Imprumutat cu efectuarea platii, cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de
fiecare plata.
3.5. Date
Prevederile art. 3 fac obiectul intelegerii "Ziua lucratoare urmatoare
modificata", a carei definitie se regaseste in anexa nr. 4 la prezentul
acord. Ziua lucratoare inseamna ziua in care opereaza Sistemul TARGET.
Art. 4
Monitorizarea imprumutului si proiectul
4.1. Utilizarea imprumutului
Fiecare transa trebuie sa fie utilizata de catre Imprumutat, prin
Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, pentru finantarea
proiectului, in termen de 6 luni de la disponibilizarea acesteia de catre Fond.
4.2. Implementarea proiectului
Pentru implementarea proiectului, Imprumutatul desemneaza Ministerul
Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului ca agentie de implementare.
Imprumutatul, prin Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, va
depune toate eforturile si diligentele si va exercita toate metodele folosite
in mod curent, in special metodele financiare, tehnice, sociale si manageriale,
precum si pe cele referitoare la protectia mediului inconjurator, care vor fi
necesare pentru implementarea corespunzatoare a proiectului.
In special, se va asigura - inaintea implementarii proiectului - ca toata
finantarea, drepturile de proprietate asupra pamantului si imobilelor, care
sunt necesare, sunt disponibile si ca toate santierele si activele sunt
permanent asigurate si intretinute.
De asemenea, Imprumutatul, prin Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei
Mediului, se angajeaza ca:
- proiectul corespunde prevederilor conventiilor in materie ale Consiliului
Europei;
- proiectul nu pericliteaza mediul inconjurator, potrivit conventiilor
internationale in materie;
- finantarea partiala acordata de Fond nu depaseste 50% din costul total al
proiectului, excluzand impozitele, dobanda si costurile financiare;
- investitiile mai mari de contravaloarea a 10 milioane euro vor constitui
subiectul unor licitatii internationale.
4.3. Raportarile Imprumutatului
4.3.1. Rapoarte privind progresul proiectului
Cel putin de doua ori pe an, din momentul disponibilizarii imprumutului
pana la finalizarea intregului proiect, Imprumutatul, prin Ministerul Apelor,
Padurilor si Protectiei Mediului, va trimite Fondului un raport detaliind:
- stadiul utilizarii imprumutului;
- evolutia planului de finantare a proiectului;
- evolutia intregului proiect;
- detalii privind managementul proiectului.
Anexa nr. 5 prezinta modelul monitorizarii imprumutului si al proiectului
care trebuie, cel putin, sa fie incluse.
4.3.2. Raportul final
La finalizarea intregului proiect, Imprumutatul, prin Ministerul Apelor,
Padurilor si Protectiei Mediului, va prezenta Fondului un raport final
continand o evaluare a efectelor economice, financiare, sociale si de mediu ale
proiectului.
4.4. Furnizarea de informatii Fondului
Imprumutatul, prin Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, va
tine registre contabile privind proiectul, care vor fi in conformitate cu
standardele internationale, care vor arata, in orice moment, evolutia
proiectului, in care se vor inregistra toate operatiunile facute si se vor
identifica lucrarile, bunurile si serviciile finantate cu ajutorul prezentului
imprumut.
Imprumutatul se angajeaza sa primeasca orice misiune de informare,
efectuata de catre salariatii Fondului sau de consultanti externi angajati de
Fond si sa asigure cooperarea necesara pentru misiunea de informare a acestora,
prin facilitarea oricarei vizite posibile la amplasamentul proiectului. In
special, Fondul poate efectua la fata locului un audit al contabilitatii
proiectului, de catre unul sau mai multi consultanti, la alegerea sa, pe
cheltuiala Imprumutatului, in cazul neonorarii la scadenta de catre Imprumutat
a oricarei obligatii asumate in cadrul prezentului imprumut.
Imprumutatul se angajeaza sa raspunda intr-un interval de timp rezonabil
oricarei cereri de informare din partea Fondului si sa ii furnizeze acestuia
orice documentatie pe care Fondul o considera necesara pentru implementarea
corecta a prezentului acord si, in special, in ceea ce priveste monitorizarea
proiectului descris in anexa nr. 1 si utilizarea imprumutului.
Imprumutatul va informa imediat Fondul in legatura cu orice modificare a
vreunei reglementari sau in legatura cu orice modificare de natura legislativa
in sectorul economic relevant pentru proiectul descris in anexa nr. 1 si, in
sens general, a oricarui eveniment care poate influenta executarea obligatiilor
sale in conformitate cu prezentul acord.
Orice modificare a vreunei reglementari sau modificare de natura
legislativa in sectorul economic relevant pentru proiectul descris in anexa nr.
1 va constitui un eveniment, asa cum se enumera in art. 13 lit. h) al cap. 3
din Normele de imprumut ale Fondului, si poate duce la suspendarea, anularea
sau la rambursarea imediata a imprumutului.
Art. 5
Incetarea obligatiilor Imprumutatului
Plata sumei datorate, stipulata in angajamentul de plata, descarca
Imprumutatul de obligatiile sale definite la art. 3.
Dupa ce intreaga suma a imprumutului, dobanzile si alte cheltuieli legate
de acesta, in special cele datorate in baza art. 6 si 7, au fost platite in
intregime, Imprumutatul va fi pe deplin eliberat de obligatiile sale fata de
Fond, cu exceptia celor stipulate la art. 4.
Art. 6
Dobanda pentru intarziere
In afara de orice alta posibilitate a Fondului de a apela la prevederile
prezentului acord si ale Normelor de imprumut ale Fondului, daca Imprumutatul
nu plateste intreaga dobanda sau orice alta suma datorata potrivit prezentului
acord de imprumut la ultima data de scadenta specificata, acesta va trebui sa
plateasca o dobanda suplimentara la suma datorata si neplatita in totalitate,
egala cu dobanda LIBOR la o luna, pentru valuta respectiva, calculata de la
data scadenta (daca este sambata, duminica sau zi bancara nelucratoare, se
considera urmatoarea zi lucratoare), la ora 11,00 a.m. (ora locala a Londrei),
plus 2,5% pe an, calculat de la data scadentei pana la data efectuarii platii.
Rata LIBOR aplicabila la o luna va fi actualizata la fiecare 30 de zile.
Art. 7
Costurile asociate
Toate impozitele si taxele de orice fel, datorate si platite, si toate
cheltuielile rezultate fie din incheierea, executarea, lichidarea, anularea sau
suspendarea acestui acord, in totalitate sau partial, fie din garantarea sau
refinantarea imprumutului acordat, impreuna cu toate cheltuielile din actiuni
juridice si extrajuridice rezultate din imprumut, vor fi suportate de catre
Imprumutat, prin Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
Totusi, prevederile art. 25 al cap. 4 din Normele de imprumut ale Fondului
se vor aplica pentru costurile procedurilor de arbitraj mentionate in cap. 4.
Art. 8
Garantii
Imprumutatul declara ca nu a fost facut si nu va fi facut in viitor nici un
alt angajament care ar putea da unei terte parti un regim preferential, un
drept preferential de plata, o garantie de orice natura ar fi, care ar putea
conferi mai multe drepturi celei de-a treia parti, denumita in continuare
garantie.
Daca o astfel de garantie ar fi acordata unei terte parti, Imprumutatul
este de acord sa furnizeze sau sa emita o garantie identica in favoarea
Fondului sau, cand nu este posibil, sa ofere o garantie echivalenta si sa
stipuleze acordarea unei astfel de garantii in favoarea Fondului.
Neindeplinirea acestor prevederi ar reprezenta un caz de culpa, dupa cum
sunt specificate la art. 13 lit. h) din cap. 3 al Normelor de imprumut ale
Fondului, si poate da nastere la suspendarea, anularea sau la rambursarea imediata
a imprumutului.
Retragerea garantiei acordate de catre Garant Imprumutatului justifica
aplicarea acelorasi prevederi.
Art. 9
Relatii cu tertii
Imprumutatul, in scopul utilizarii imprumutului, nu poate invoca nici un
fapt referitor la relatiile sale cu terte parti, in vederea evitarii
indeplinirii, totale sau partiale, a obligatiilor sale rezultate din acest
acord.
Fondul nu poate fi implicat in disputele care ar putea sa apara intre
Imprumutat si terti, iar costurile, indiferent de natura lor, suportate de
catre Fond datorita oricarei dispute, si, in special, toate costurile legale
sau de judecata vor fi pe cheltuiala Imprumutatului.
Art. 10
Intrarea in vigoare
Acest acord va intra in vigoare dupa:
(i) ratificarea lui de catre Parlamentul Romaniei;
(ii) prezentarea de catre Imprumutat a listei detaliate a subproiectelor
individuale care urmeaza a fi finantate din imprumutul acordat de Fond si
pentru care este asigurata in totalitate finantarea. Aceste proiecte pot constitui
o parte a oricareia dintre cele patru componente care reprezinta intregul
proiect.
Art. 11
Legea aplicabila
Acest acord si garantiile negociabile legate de acesta vor fi guvernate de
regulile Fondului, dupa cum este specificat in prevederile art. 1 paragraful 3
al celui de-al treilea Protocol aditional din 6 martie 1959 la Acordul general
pentru privilegii si imunitati al Consiliului Europei din 2 septembrie 1949 si,
in al doilea rand, daca este necesar, de legea franceza.
Disputele dintre parti privind acest acord vor face obiectul arbitrajului,
in conditiile specificate la cap. 4 din Normele de imprumut ale Fondului.
Art. 12
Interpretarea acordului
Imprumutatul declara ca a luat cunostinta de Normele de imprumut ale Fondului
si ca a primit o copie de pe acestea.
Atunci cand exista o contradictie intre orice prevedere din Normele de
imprumut ale Fondului si orice prevederi a acestui acord, vor prevala
prevederile acestui acord.
Titlurile paragrafelor, sectiunilor si ale capitolelor prezentului acord nu
vor servi pentru interpretarea acestuia.
In nici un caz nu se va presupune ca Fondul a renuntat tacit la vreun drept
acordat prin prezentul acord.
Art. 13
Punerea in aplicare a unei decizii de arbitraj
Partile contractante convin sa nu faca uz de nici un privilegiu, imunitate
sau legislatie in fata oricarei autoritati jurisdictionale sau a altei
autoritati, fie ea interna sau internationala, in vederea impiedicarii punerii
in aplicare a unei decizii emise in conditiile specificate la cap. 4 din
Normele de imprumut ale Fondului.
Art. 14
Declaratii si certificari
Imprumutatul declara si certifica urmatoarele:
- autoritatile sale competente l-au autorizat sa incheie prezentul acord si
au autorizat semnarea acestuia in conformitate cu legile, decretele,
regulamentele, articolele si cu alte texte aplicabile acestuia;
- intocmirea si implementarea prezentului acord nu contravin legilor,
decretelor, regulamentelor, articolelor si altor texte aplicabile acestuia si
ca toate permisele, licentele si autorizatiile necesare acestuia au fost
obtinute si vor ramane valabile pe toata durata imprumutului.
Orice schimbare referitoare la declaratiile si certificarile de mai sus
trebuie, pe toata durata imprumutului, sa fie notificata imediat Fondului
pentru a fi furnizate toate documentele justificative.
Art. 15
Acest acord este intocmit in doua originale, fiecare dintre ele avand
aceeasi validitate.
Cate un original este pastrat de catre fiecare dintre partile contractante.
Paris, 19 ianuarie 1999
Pentru Romania,
Sabin Pop,
Ambasador extraordinar si plenipotentiar,
reprezentantul permanent al Romaniei
pe langa Consiliul Europei
Pentru Fondul de Dezvoltare Sociala
al Consiliului Europei,
Raphael Alomar,
Guvernator
ANEXA 1
SINTEZA PROIECTULUI
Acord de imprumut individual
-----------------------------------------------------------------------------
Fond/proiect 1.309 (1998)
-----------------------------------------------------------------------------
Beneficiar Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei
Mediului
-----------------------------------------------------------------------------
Imprumutat Romania
-----------------------------------------------------------------------------
Aprobat de catre 27 noiembrie 1998
consiliul de administratie
-----------------------------------------------------------------------------
Modificari (daca este cazul) - - -
-----------------------------------------------------------------------------
Suma aprobata 20.000.000 euro
-----------------------------------------------------------------------------
Domeniul de interventie Ajutor acordat victimelor dezastrelor
naturale sau ecologice
-----------------------------------------------------------------------------
Lucrari planificate Infrastructura sociala afectata de inundatii:
1. Executarea si reexecutarea lucrarilor
hidrotehnice pentru protectia impotriva
inundatiilor in zone cu risc mare
din Romania
2. Reconstructia drumurilor forestiere si
corectii de torenti in zonele forestiere
afectate
3. Infiintarea de laboratoare pentru
agentiile de protectie a mediului cu
echipament de monitorizare
4. Crearea unui sistem national de radare
----------------------------------------------------------------------------
Localizarea 32 judete din Romania
----------------------------------------------------------------------------
Costul total estimat al 88,8 milioane euro
proiectului
----------------------------------------------------------------------------
Costul proiectului pe euro %
componente:
a) Componenta 1 43.737.081 49,2
b) Componenta 2 32.565.255 36,7
c) Componenta 3 6.880.000 7,7
d) Componenta 4 5.657.269 6,4
TOTAL: 88.839.605 100,0
----------------------------------------------------------------------------
Plan de finantare estimat Acest acord nu va intra in vigoare pana
cand:
(i) nu se va ratifica imprumutul de catre
Parlamentul Romaniei; si
(ii) Imprumutatul nu va prezenta o lista
detaliata cuprinzand subproiectele
individuale pentru care este asigurata
finantarea in totalitate. Aceste
subproiecte pot face parte din oricare
dintre cele patru componente principale
care alcatuiesc intregul proiect.
Imprumutatul va cauta posibilitati de
finantare pentru acest proiect.
Finantarea aditionala din partea Fondului
poate fi examinata de catre Consiliul de
administratie al acestuia intr-un stadiu
ulterior.
----------------------------------------------------------------------------
Stadiul proiectului la 5%
momentul prezentarii
initiale a cererii de
imprumut
----------------------------------------------------------------------------
Graficul lucrarilor Inceperea proiectului - 1998
Terminarea proiectului - 2007
----------------------------------------------------------------------------
Efectele sociale estimate 120 de asezari urbane si rurale cu o
populatie de aproximativ 400.000 de
locuitori, 33.000 de ha teren agricol si
100 km de drumuri vor fi protejate de
inundatii, 472 km de drumuri forestiere
afectate vor fi reparate, 112 km de torenti
vor fi reabilitati si 1.499,6 ha vor fi
reimpadurite.
----------------------------------------------------------------------------
ANEXA 2
FONDUL DE DEZVOLTARE SOCIALA
AL CONSILIULUI EUROPEI
SCRISOARE SUPLIMENTARA
la acordul-cadru din data .........
dintre Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei (denumit in
continuare Fond), si Romania (denumita in continuare Imprumutat)
Prezenta scrisoare suplimentara si acordul-cadru stabilesc termenii si
conditiile convenite pentru prima tragere, asa cum este specificat la art. 3
din acordul-cadru mentionat.
----------------------------------------------------------------------------
Suma: euro (suma in cifre)
----------------------------------------------------------------------------
Durata imprumutului: nu mai mult de 10 ani, din care 5 ani
perioada de gratie
----------------------------------------------------------------------------
Procentul de tragere: 100%
----------------------------------------------------------------------------
Procentul de rambursare: 100%
----------------------------------------------------------------------------
Plata dobanzii: trimestrial
----------------------------------------------------------------------------
Rata dobanzii: dobanda LIBOR la 3 luni
----------------------------------------------------------------------------
Fractiunile de an: efectiv/360 de zile pentru rata bazata pe
LIBOR, 30/360 de zile pentru rata dobanzii
fixe
----------------------------------------------------------------------------
Data tragerii: (data tragerii)
-----------------------------------------------------------------------------
Contul: (contul indicat de Imprumutat)
----------------------------------------------------------------------------
Zi lucratoare ziua in care Sistemul TARGET opereaza
----------------------------------------------------------------------------
(Text referitor la conditiile imprumutului mentionate mai sus)
Aceste prevederi fac obiectul intelegerii "Ziua lucratoare urmatoare
modificata", a carei definitie se gaseste in anexa nr. 4 la acordul-cadru,
semnat intre Fond si Imprumutat la data (data) ............. .
In vederea mobilizarii transei imprumutului, Imprumutatul va trimite, in
timp util, Fondului un angajament de plata corespunzator acestei transe
(anexa).
Paris, (data) Paris, (data)
Pentru Fondul de Dezvoltare Sociala Pentru Romania,
al Consiliului Europei, ..........
.....................
Guvernator
ANEXA 3
F/P 1.309 (1998) - (numar) transa
ROMANIA
ANGAJAMENT DE PLATA
<Valuta> <Suma> <Data>
<Imprumutul>
Pentru valoarea primita, subsemnatul: ..................
ROMANIA,
prin acest angajament de plata promite sa plateasca Fondului de Dezvoltare
Sociala al Consiliului Europei sau altuia suma imprumutata de: ...............
..............................................................................
(suma in litere, valuta in litere)
in rate, la datele specificate.
La aceste date se va rambursa imprumutul si se va plati dobanda, dupa cum
se specifica in continuare:
Data .............. Suma ..............
<data> <suma> <valuta>
Platile de mai sus vor fi facute la:
(banca Fondului si contul de referinta)
in favoarea Fondului de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, fara
deducerea din sau fara luarea in considerare a oricaror taxe, impozite sau a
altor costuri, prezente sau viitoare, datorate sau percepute, pentru acest
angajament sau pentru sumele acestuia, de catre sau pe teritoriul Romaniei sau
oricarei alte entitati politice sau fiscale a acesteia.
Acest angajament de plata este legat de imprumutul acordat de catre Fondul
de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei
ROMANIEI.
la data (data imprumutului)
In cazul neefectuarii platii prompte si in totalitate a oricarei dobanzi
datorate prin acest angajament, intregul imprumut nerambursat si dobanda
aferenta la data platii vor deveni imediat scadente si vor fi platite la
optiunea si la cererea detinatorului acestuia.
Neexercitarea de catre detinatorul angajamentului a oricarui drept care
rezulta din acesta nu va constitui in nici un caz o renuntare la nici unul
dintre drepturile sale in aceasta sau in oricare alta circumstanta.
Pentru Romania,
...............
ANEXA 4
CONVENTIA
privitoare la "Ziua lucratoare urmatoare modificata"
"Sectiunea 4.12.
Conventia referitoare la ziua lucratoare:
a) Conventia referitoare la ziua lucratoare inseamna conventia pentru
modificarea oricarei date, daca aceasta altfel ar cadea intr-o zi care nu este
zi lucratoare. Urmatorii termeni, cand sunt folositi impreuna cu termenul
<<Conventia referitoare la ziua lucratoare>> si o data, vor insemna
ca o modificare va fi facuta daca aceasta data ar cadea altfel, intr-o zi care
nu este zi lucratoare, astfel incat:
(i) ............. se omite .....
(ii) daca se specifica <<urmatoare modificata>> sau
<<modificata>>, acea
data va fi prima zi care urmeaza si care este o zi lucratoare, cu
exceptia cazului in care acea zi cade in urmatoarea luna
calendaristica, caz in care acea data va fi prima zi precedenta
care
este o zi lucratoare;
(iii) ............. se omite .....
b) ............. se omite ....."
(Asociatia Dealerilor Internationali Swap. 1991. Definitii)
ANEXA 5-01
COSTURI
Cheltuieli/in moneda locala
Data ............
TARA: ROMANIA
Proiectul: F/P 1.309 (1998)
______________________________________________________________________________
| Lucrari |Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna| Cheltuieli | % din | Modificari/
|
| pe | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | totale | lucrari | Comentarii
|
| articole | | | | | | | | realizate|
|
| bugetare | | | | | | | | | |
|__________|____|____|____|____|____|____|____________|__________|_____________|
|__________|____|____|____|____|____|____|____________|__________|_____________|
|__________|____|____|____|____|____|____|____________|__________|_____________|
|__________|____|____|____|____|____|____|____________|__________|_____________|
|__________|____|____|____|____|____|____|____________|__________|_____________|
|__________|____|____|____|____|____|____|____________|__________|_____________|
|__________|____|____|____|____|____|____|____________|__________|_____________|
| Total | | | | | | | | |
|
|cheltuieli| | | | | | | | |
|
|(preturi | | | | | | | | |
|
|curente): | | | | | | | | |
|
|__________|____|____|____|____|____|____|____________|__________|_____________|
______________________________________________________________________________
| Rata | | | | | | |
|
| inflatiei (%) | | | | | | |
|
|_______________|________|________|________|________|________|________|________|
TABEL 1
ANEXA 5-02
COSTURI
Cheltuieli estimate/in moneda locala
Data ............
TARA: ROMANIA
Proiectul: F/P 1.309 (1998)
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A = Total cheltuieli viitoare (A)
B = Total cheltuieli (B)
A + B = Cost total proiect (A) + (B)
______________________________________________________________________________
| Lucrari |Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna| A | B | A+B
|Cheltuieli|Modificari/|
| pe | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | | | |efectuate/|Comentarii
|
| articole | | | | | | | | | |cost total|
|
| bugetare | | | | | | | | | | % |
|
|___________|____|____|____|____|____|____|___|___|_____|__________|___________|
|___________|____|____|____|____|____|____|___|___|_____|__________|___________|
|___________|____|____|____|____|____|____|___|___|_____|__________|___________|
|___________|____|____|____|____|____|____|___|___|_____|__________|___________|
|___________|____|____|____|____|____|____|___|___|_____|__________|___________|
|___________|____|____|____|____|____|____|___|___|_____|__________|___________|
|TOTAL | | | | | | | | | |
|cheltuieli | | | | | | | | | |
|estimate | | | | | | | | | |
|(preturi | | | | | | | | | |
|constante):| | | | | | | | | |
|___________|____|____|____|____|____|____|___|___|_____|______________________
|Rata | | | | | | | | | | |
|
|inflatiei | | | | | | | | | | |
|
| (%) | | | | | | | | | | |
|
|___________|____|____|____|____|____|____|___|___|_____|__________|___________|
|TOTAL | | | | | | | | | | |
|
|cheltuieli | | | | | | | | | | |
|
|estimate | | | | | | | | | | |
|
|(preturi | | | | | | | | | | |
|
|curente): | | | | | | | | | | |
|
|___________|____|____|____|____|____|____|___|___|_____|__________|___________|
TABEL 2
ANEXA 5-03
IMPRUMUTURI ACORDATE DE FOND
Data .............
Imprumut autorizat ........... (valuta)
Rata finantarii de catre Fond ..... (%)
TARA: ROMANIA
PROIECTUL: F/P 1.309 (1998)
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A = Data platii
B = Suma transei trase din imprumut (valuta)
C = Cursul de schimb (la data platii)
D = Contravaloarea transei trase
E = Numele beneficiarului
F = Data transferului catre beneficiar
G = Suma transferata catre beneficiar (moneda locala)
H = Cursul valutar (la data transferului)
I = Utilizarea imprumutului (%)
J = Modificari/Comentarii
_________________________________________________________________
| Nr. | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|
TABEL 3
ANEXA 5-04
SURSE DE FINANTARE
Detalierea fondurilor primite
Data ............
TARA: ROMANIA
Proiect: F/P 1.309 (1998)
____________________________________________________________________________
| Lucrari pe | Finantarea de | Alte surse de finantare | Modificari/ |
| articole bugetare | catre Fond |__________________________| Comentarii |
| | | A | B | C | |
|___________________|_______________|________|________|________|_____________|
| | | | | | |
| | | | | | |
|___________________|_______________|________|________|________|_____________|
TABEL 4
ANEXA 5-05
GRAFICUL LUCRARILOR
Graficul lucrarilor si progresul realizat (diagrama)
Data ............
TARA: ROMANIA
Proiect: F/P 1.309 (1998)
_____________________________________________________________________________
| Lucrari pe | Anul | Anul | Anul | Anul | Anul | % din lucrari | Modificari/ |
| articole | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | terminate | Comentarii |
| bugetare | | | | | | | |
|____________|______|______|______|______|______|_______________|_____________|
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
|____________|______|______|______|______|______|_______________|_____________|
........... Grafic initial de lucrari TABEL 5
- - - - - - Grafic actualizat de lucrari
----------- Lucrari terminate
ANEXA 5-06
OBIECTIVE SOCIALE SI FIZICE
Data ............
TARA: ROMANIA
Proiect: F/P 1.309 (1998)
______________________________________________________________________________
| Descrierea | Indicatori | Obiective avute | Obiective | Modificari/
|
| infrastructurii | sociali si | in vedere | realizate | Comentarii
|
| lucrarilor | fizici | | |
|
| avute in vedere | pe tip de | | |
|
| | infrastructura | | |
|
|_________________|________________|_________________|___________|_____________|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
|_________________|________________|_________________|___________|_____________|
Sectiune pentru uz intern Fond TABEL 6
Sectiune ce urmeaza a fi completata de beneficiar