ORDONANTA Nr. 79 din 30 august 1999
privind organizarea activitatii practicienilor in reorganizare si lichidare
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 421 din 31 august 1999
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul art. 107 din Constitutia Romaniei si al art. 1 lit. S din Legea
nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Activitatea de reorganizare si lichidare se indeplineste de catre
persoanele fizice si juridice care au calitatea de practician in reorganizare
si lichidare, in conditiile prevazute de prezenta ordonanta.
(2) Sunt practicieni in reorganizare si lichidare administratorii judiciari
si lichidatorii.
Art. 2
Administratorul judiciar este practicianul in reorganizare si lichidare,
care este desemnat, in conditiile prevazute de Legea nr. 64/1995 privind
procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, cu modificarile
ulterioare, sa indeplineasca atributiile prevazute de lege si pe cele stabilite
de judecatorul-sindic.
Art. 3
Lichidatorul este practicianul in reorganizare si lichidare care este
desemnat:
a) in conditiile prevazute de Legea nr. 64/1995, sa indeplineasca
atributiile prevazute de lege si pe cele stabilite de judecatorul-sindic, in
cazurile de lichidare judiciara pe baza de plan si faliment;
b) in conditiile stabilite de Legea nr. 31/1990 privind societatile
comerciale, republicata, cu modificarile ulterioare, pentru a indeplini
insarcinarile primite din partea adunarii generale a actionarilor/asociatilor,
cu respectarea dispozitiilor legale;
c) in conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997
privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile ulterioare,
pentru indeplinirea insarcinarilor primite de la institutia publica implicata.
Art. 4
Practicianul in reorganizare si lichidare, persoana fizica, trebuie sa
indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa fie expert contabil, contabil autorizat, licentiat in studii
economice sau in drept ori inginer, cu diploma recunoscuta de Ministerul
Educatiei Nationale, si sa aiba cel putin 5 ani de activitate practica -
economica sau juridica;
b) sa fi promovat examenul de dobandire a calitatii de practician in
reorganizare si lichidare, prevazut la art. 9.
Art. 5
(1) Practicienii, in reorganizare si lichidare isi pot desfasura
activitatea la alegere, individual, in cadrul societatilor comerciale
profesionale, potrivit legii, ori in calitate de practicieni in reorganizare si
lichidare, salarizati in interiorul activitatii.
(2) Prevederile art. 136 alin. (2) referitoare la raspunderea persoanei
juridice administrator, precum si prevederile art. 136 alin. (3) din Legea nr.
31/1990 se vor aplica, in mod corespunzator, in cazul in care calitatea de
administrator judiciar sau de lichidator o are o societate comerciala
profesionala.
Art. 6
(1) Societatile comerciale profesionale de administrare judiciara si/sau de
lichidare trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa aiba ca unic obiect de activitate desfasurarea activitatii de
reorganizare si/sau lichidare, putand cuprinde si acordarea de consultanta
economico-financiara;
b) majoritatea actionarilor sau asociatilor sa fie practicieni in
reorganizare si lichidare si sa detina majoritatea capitalului social;
c) administratorii sau consiliul de administratie al societatii comerciale
profesionale sa fie ales dintre actionarii sau asociatii practicieni in
reorganizare si lichidare;
d) actiunile sa fie nominative si orice alt asociat sau actionar sa fie
admis de adunarea generala.
(2) Societatea comerciala profesionala poate angaja practicieni in
reorganizare si lichidare in calitate de salariati. Societatea comerciala
profesionala si angajatii sai nu pot indeplini activitatile specifice profesiei
pentru clienti cu interese contrare.
Art. 7
Practicienii in reorganizare si lichidare sunt obligati sa pastreze
secretul profesional cu privire la orice aspect al activitatii care le-a fost
incredintata, cu exceptia cazurilor prevazute expres de lege.
Art. 8
(1) Calitatea de administrator judiciar sau de lichidator judiciar este
incompatibila cu exercitarea oricarei alte profesii, cu exceptia celei de
avocat, expert contabil ori contabil autorizat, chiar daca acestia sunt
salarizati in interiorul profesiei lor, precum si a celei de auditor financiar.
(2) Aceeasi persoana nu poate avea simultan ori succesiv, pentru aceeasi
societate comerciala, calitatea de avocat, auditor financiar, expert contabil
ori contabil autorizat si de administrator judiciar sau lichidator judiciar.
(3) Interdictia prevazuta la alin. (2) se aplica, de asemenea, asociatilor,
colaboratorilor si salariatilor societatii comerciale profesionale ce are
calitatea de administrator judiciar sau de lichidator judiciar.
(4) Calitatea de administrator judiciar sau de lichidator este
incompatibila cu calitatea de functionar public ori de angajat al unei
institutii publice ori de interes public.
(5) In cazul cumulului calitatii de administrator judiciar sau de
lichidator cu cea de avocat, auditor financiar sau expert contabil ori de
contabil autorizat, modalitatile de exercitare a acestora sunt supuse regulilor
prevazute in legile si in statutele profesiilor respective.
(6) Exercitarea atributiilor specifice activitatii practicienilor in
reorganizare si lichidare este compatibila cu functia de arbitru, mediator,
conciliator, expert judiciar si de sechestru conventional sau judiciar, in
conditiile legii. Cu toate acestea, aceeasi persoana nu poate exercita succesiv
functiile de arbitru, mediator sau conciliator si, ulterior, pe cea de
lichidator decat dupa trecerea unei perioade de minimum un an, in cauzele
privind aceeasi societate comerciala.
(7) Practicianul in reorganizare si lichidare, desemnat ca expert judiciar,
nu va putea fi numit administrator judiciar in cauzele privind aceeasi
societate comerciala decat dupa trecerea unei perioade de minimum 2 ani.
(8) Practicienii in reorganizare si lichidare care se incadreaza in una
dintre cauzele de incompatibilitate prevazute la alin. (1) - (4) vor fi
inscrisi in sectiunea a V-a a Tabloului Uniunii Nationale a Practicienilor in
Reorganizare si Lichidare, potrivit dispozitiilor art. 18 alin. (2).
(9) La data incetarii starii de incompatibilitate Comitetul national de
conducere al Uniunii va dispune, la cererea persoanei in cauza, radierea
acesteia din lista cuprinzand persoanele incompatibile.
Art. 9
(1) Dobandirea calitatii de practician in reorganizare si lichidare se face
pe baza de examen.
(2) Regulile de desfasurare a examenului vor fi cuprinse in Regulamentul de
organizare si functionare a Uniunii Nationale a Practicienilor in Reorganizare
si Lichidare.
Art. 10
Se poate prezenta la examenul prevazut la art. 9 persoana care indeplineste
urmatoarele conditii:
a) are capacitate de exercitiu deplina;
b) intruneste conditiile prevazute la art. 4 lit. a);
c) nu a suferit nici o condamnare care, potrivit legislatiei in vigoare,
interzice dreptul de gestionare si de administrare a societatilor comerciale.
Art. 11
Practicienii in reorganizare si lichidare, persoane fizice sau juridice,
garanteaza raspunderea profesionala privind activitatea desfasurata, prin
subscrierea unei polite de asigurare.
Art. 12
(1) Practicienii in reorganizare si lichidare primesc pentru activitatea
depusa onorariile stabilite in conditiile legii.
(2) Obligatia calcularii si varsarii, in conditiile legii, a impozitului
aferent sumelor platite drept onorarii revine practicienilor in reorganizare si
lichidare.
Art. 13
Practicienii in reorganizare si lichidare raspund, in desfasurarea
activitatii lor, disciplinar, administrativ, civil sau penal, dupa caz.
Art. 14
(1) Sanctiunile disciplinare care se aplica practicienilor in reorganizare
si lichidare, in raport cu gravitatea abaterilor savarsite, sunt urmatoarele:
a) avertisment scris;
b) suspendarea calitatii de practician in reorganizare si lichidare pe o
perioada cuprinsa intre 3 luni si un an;
c) sanctiuni pecuniare, care se fac venit la bugetul Uniunii Nationale a
Practicienilor in Reorganizare si Lichidare si al caror cuantum se va stabili
si se va actualiza periodic prin hotarare a Congresului Uniunii;
d) excluderea definitiva din Uniunea Nationala a Practicienilor in
Reorganizare si Lichidare, insotita de pierderea calitatii de practician in
reorganizare si lichidare.
(2) Abaterile in functie de care se aplica sanctiunile disciplinare se
stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare.
CAP. 2
Organizarea si functionarea Uniunii Nationale a Practicienilor in
Reorganizare si Lichidare
Art. 15
Se infiinteaza Uniunea Nationala a Practicienilor in Reorganizare si
Lichidare (U.N.P.R.L.), denumita in continuare Uniunea, persoana juridica de
utilitate publica, autonoma si fara scop lucrativ, din care fac parte
practicienii in reorganizare si lichidare, in conditiile stabilite de prezenta
ordonanta, avand sediul in municipiul Bucuresti.
Art. 16
(1) Uniunea isi constituie filiale cu personalitate juridica in resedintele
de judet si in municipiul Bucuresti, cu un numar de minimum 10 membri.
(2) Membrii Uniunii, care isi desfasoara activitatea in judetele in care nu
poate fi constituita o filiala, vor fi arondati unei filiale invecinate prin
hotarare a Comitetului national de conducere al Uniunii.
Art. 17
Uniunea are urmatoarele atributii:
a) organizeaza examenele pentru dobandirea calitatii de practician in
reorganizare si lichidare, conform regulamentului elaborat in conditiile art. 9
alin. (2);
b) organizeaza evidenta practicienilor in reorganizare si lichidare si a
societatilor comerciale profesionale de profil, prin inscrierea acestora in
Tabloul Uniunii;
c) asigura buna desfasurare a activitatii practicienilor in reorganizare si
lichidare;
d) sprijina formarea si perfectionarea profesionala a practicienilor in
reorganizare si lichidare;
e) apara prestigiul si independenta profesionala a membrilor sai in
raporturile cu autoritatile publice, organismele specializate, precum si cu
alte persoane fizice si juridice din tara si din strainatate;
f) colaboreaza cu asociatii profesionale din tara si din strainatate;
g) elaboreaza si publica norme privind activitatea si conduita etica a
practicienilor in reorganizare si lichidare, precum si ghiduri profesionale in
domeniul reorganizarii si lichidarii;
h) editeaza publicatii de specialitate;
i) indeplineste alte atributii stabilite prin lege sau prin regulament.
Art. 18
(1) Activitatea de reorganizare si lichidare poate fi desfasurata numai de
persoanele care au calitatea de practician in reorganizare si lichidare,
dobandita in conditiile prezentei ordonante, care sunt inscrise in Tabloul
Uniunii si dovedesc aceasta cu legitimatia de membru, vizata anual. Tabloul
Uniunii se publica in Monitorul Oficial al Romaniei. In Tabloul Uniunii sunt
inscrisi toti membrii, persoane fizice, precum si societatile comerciale
profesionale de profil, grupate in functie de criteriul teritorial.
(2) Tabloul Uniunii va fi impartit astfel:
Sectiunea I: Persoane fizice romane - date de identificare;
Sectiunea a II-a: Persoane juridice romane - date de identificare;
Sectiunea a III-a: Persoane fizice straine - date de identificare;
Sectiunea a IV-a: Persoane juridice straine - date de identificare;
Sectiunea a V-a: Persoane incompatibile - date de identificare;
Sectiunea a VI-a: Sanctiuni;
Sectiunea a VII-a: Radieri.
(3) Informatiile si datele care se inscriu in Tabloul Uniunii vor fi
stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare a Uniunii.
(i) Inscrierea in Tabloul Uniunii se face dupa achitarea taxei de
inscriere.
Art. 19
(1) Inscrierea in Tabloul Uniunii a practicienilor in reorganizare si
lichidare se face, la cerere, de catre filialele judetene si a municipiului
Bucuresti, daca cei in cauza fac dovada ca indeplinesc conditiile prevazute la
art. 4.
(2) Contestatia impotriva respingerii cererii de inscriere in Tabloul
Uniunii se depune in termen de 30 de zile de la data primirii comunicarii si se
solutioneaza de Comitetul national de conducere al Uniunii in termen de 30 de
zile de la data inregistrarii. Deciziile Comitetului national de conducere al
Uniunii sunt definitive si pot fi atacate la instantele ordinare de contencios
administrativ, potrivit dispozitiilor Legii contenciosului administrativ nr.
29/1990, cu modificarile ulterioare.
(3) Dupa inscrierea in Tabloul Uniunii practicienii in reorganizare si
lichidare depun juramant scris.
(4) Juramantul are urmatoarea formulare:
"Jur sa aplic in mod corect si fara partinire legile tarii, sa respect
prevederile Regulamentului Uniunii Nationale a Practicienilor in Reorganizare
si Lichidare, sa pastrez secretul profesional si sa aduc la indeplinire cu
constiinciozitate indatoririle ce imi revin in calitate de administrator
judiciar/lichidator."
Art. 20
(1) Membrii Uniunii au obligatia sa plateasca cotizatiile profesionale.
Neplata nejustificata a acestora pe o perioada de un an atrage radierea din
Tabloul Uniunii.
(2) De asemenea, sunt radiati din evidenta practicienii in reorganizare si
lichidare care au suferit o condamnare de natura celor prevazute la art. 10
lit. c) ori au savarsit abateri grave de alta natura, prevazute in Regulamentul
de organizare si functionare a Uniunii.
Art. 21
Societatile comerciale profesionale de practicieni in reorganizare si/sau
lichidare, membre ale Uniunii, au obligatia sa comunice filialelor acesteia
toate schimbarile intervenite in componenta asociatilor, actionarilor sau
angajatilor lor care au aceasta calitate.
Art. 22
Persoanele juridice straine, precum si persoanele fizice straine, care nu
au domiciliul in Romania, pot activa in calitate de practician in reorganizare
si lichidare, potrivit prevederilor prezentei ordonante, daca in tarile in care
isi au domiciliul sau, dupa caz, sediul profesional au aceasta specializare si
in conditiile stabilite prin conventii bilaterale incheiate in acest scop de
Uniune cu organismele similare din statele respective.
Art. 23
(1) Organele de conducere ale Uniunii sunt Congresul Uniunii, presedintele
Uniunii si Comitetul national de conducere al Uniunii.
(2) In cazul filialelor Uniunii organele de conducere sunt adunarea
generala si comitetul de conducere.
Art. 24
Activitatea Uniunii si a filialelor sale este controlata de catre cenzori
alesi de Congresul Uniunii, respectiv de catre adunarile generale.
Art. 25
(1) Congresul inaugural al Uniunii va adopta Regulamentul de organizare si
functionare a Uniunii, care va fi aprobat prin ordin al ministrului justitiei.
(2) Orice modificare si/sau completare a regulamentului se face de catre
Congresul Uniunii, numai in limita reglementarilor legale si in conformitate cu
prevederile alin. (1).
Art. 26
(1) Congresul Uniunii se constituie din membrii Comitetului national de
conducere, membrii comitetelor de conducere ale filialelor Uniunii, ai
consiliilor de disciplina, precum si din cate un reprezentant la 10 membri din
fiecare filiala, desemnat de adunarea generala.
(2) Congresul Uniunii si adunarile generale ale filialelor se reunesc o data
pe an si ori de cate ori se considera necesar, la convocarea presedintelui
Comitetului national de conducere, respectiv a comitetului de conducere al
filialei, a 10% din numarul membrilor sai sau a trei cincimi din numarul
membrilor Consiliului superior de disciplina, respectiv a doua treimi din
numarul membrilor consiliului de disciplina.
(3) Congresul Uniunii este legal constituit in prezenta majoritatii
membrilor prevazuti la alin. (1), iar hotararile sunt valabil adoptate cu votul
majoritatii membrilor prezenti.
(4) Daca la prima convocare nu se intruneste numarul necesar, este convocat
un nou congres in termen de cel mult 45 de zile. Acesta este legal constituit
in prezenta a minimum 40% din numarul membrilor si reprezentantilor prevazuti
la alin. (1).
Art. 27
(1) Congresul Uniunii are urmatoarele atributii:
a) stabileste coordonatele de baza pentru asigurarea bunei desfasurari a
activitatii practicienilor in reorganizare si lichidare;
b) adopta Regulamentul de organizare si functionare a Uniunii, precum si
modificarile si completarile acestuia;
c) examineaza si aproba bugetul de venituri si cheltuieli si bilantul
contabil ale Uniunii;
d) aproba sistemul de salarizare pentru conducerea Uniunii si a filialelor
acesteia, precum si pentru aparatul propriu al acestora;
e) alege si revoca presedintele Uniunii, membrii Comitetului national de
conducere a Uniunii si ai comisiei de cenzori a acesteia;
f) examineaza activitatea desfasurata de Comitetul national de conducere si
de comitetele de conducere ale filialelor Uniunii si dispune masurile necesare;
g) hotaraste sanctionarea disciplinara a membrilor Comitetului national de
conducere si ai comitetelor de conducere ale filialelor Uniunii, in
conformitate cu dispozitiile art. 14, la propunerea Consiliului superior de
disciplina. Hotararile Congresului Uniunii sunt definitive. Contestatiile
impotriva sanctiunilor hotarate de Congresul Uniunii pot fi formulate in termen
de 30 de zile de la data comunicarii oficiale, in scris, a hotararii si se
judeca de instantele ordinare de contencios administrativ, potrivit
dispozitiilor Legii nr. 29/1990;
h) aproba planurile anuale de activitate ale Comitetului national de
conducere si ale comitetelor de conducere ale filialelor Uniunii;
i) alege si revoca membrii Consiliului superior de disciplina;
j) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege si de regulament.
(2) Congresul Uniunii poate decide organizarea casei de asigurari pentru
raspundere profesionala a membrilor Uniunii si a casei de asigurari sociale a
Uniunii, care dobandesc personalitate juridica la data constituirii lor, in
conditiile legii si ale regulamentului.
Art. 28
Comitetul national de conducere este format din 11 membri titulari, din
care un presedinte, 3 vicepresedinti si 5 membri supleanti, si are urmatoarele
atributii:
a) organizeaza in mod unitar, la nivel national, examenele de dobandire a
calitatii de practician in reorganizare si lichidare;
b) intocmeste documentarea profesionala si asigura consultarea si
informarea curenta a membrilor Uniunii; organizeaza intalniri profesionale,
seminarii, simpozioane pentru toti membrii Uniunii, in special pentru cei
recent intrati in corpul profesional; organizeaza, la cerere, cursuri de
pregatire pentru candidatii la intrarea in Uniune;
c) apara interesele membrilor Uniunii in fata organelor administratiei
publice, in fata instantelor judecatoresti, a oricaror alte institutii si
persoane juridice, precum si in fata persoanelor fizice; in acest scop, are
calitatea si dreptul de a interveni in orice litigiu in care sunt puse in
discutie interesele Uniunii;
d) vegheaza la respectarea de catre membrii Uniunii a prevederilor
prezentei ordonante si ale regulamentului Uniunii, a eticii si demnitatii
profesionale, a drepturilor persoanelor fizice si juridice;
e) organizeaza activitati sociale si culturale pentru membrii Uniunii si le
acorda acestora asistenta, inclusiv financiara, in caz de nevoie;
f) vegheaza la armonia si la colaborarea dintre membrii Uniunii si ia
masuri pentru impiedicarea concurentei neloiale intre ei;
g) intervine pentru a concilia si, la cerere, pentru a arbitra litigiile
profesionale dintre membrii Uniunii;
h) verifica, prin membrii sai sau prin alti membri ai Uniunii, delegati in
acest scop, activitatea profesionala; nu vor putea face obiectul verificarii
raporturile cu clientul, inclusiv cele privitoare la onorariu;
i) face propuneri de modificare a prezentei ordonante si le transmite
Ministerului Justitiei sau altor persoane ori institutii care au drept de
initiativa legislativa;
j) reprezinta Uniunea in Parlament, in fata comisiilor de specialitate sau
in plen, cu prilejul discutarii proiectelor de lege de modificare a prezentei
ordonante, precum si a legilor care reglementeaza aspectele fiscale ale
desfasurarii activitatii; asigura aparitia si difuzarea organului de presa al
Uniunii;
l) convoaca Congresul Uniunii in termen de maximum 30 de zile, in cazul in
care numarul membrilor sai a scazut sub jumatate; prevederea se aplica si
comitetelor de conducere ale filialelor;
m) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau de regulament.
Art. 29
(1) Presedintele Uniunii este si presedintele Comitetului national de conducere
si este ales de Congresul Uniunii dintre membrii Uniunii pentru un mandat de 4
ani.
(2) Membrii titulari si membrii supleanti ai Comitetului national de
conducere al Uniunii sunt alesi prin vot secret, pe o perioada de 4 ani.
(3) Membrii carora le inceteaza mandatul pot fi realesi dupa cel putin o
perioada egala cu cea a mandatului indeplinit.
(4) Prevederile alin. (2) si (3), referitoare la alegeri, sunt aplicabile
in mod corespunzator si comitetelor de conducere ale filialelor Uniunii.
(5) Presedintele Uniunii reprezinta Uniunea in fata autoritatilor publice,
precum si in raporturile cu persoanele fizice si juridice din tara si din
strainatate. Acesta poate delega atributiile de reprezentare unui alt membru al
Comitetului national de conducere al Uniunii.
(6) Sub rezerva dispozitiilor art. 28 lit. l), in cazul scaderii numarului
de membri ai Comitetului national de conducere al Uniunii si ai comitetelor de
conducere ale filialelor Uniunii, acestea vor functiona cu numarul de membri
ramasi, pana la proximul congres al Uniunii, respectiv pana la proxima adunare
generala a filialei.
Art. 30
(1) Pe langa Comitetul national de conducere al Uniunii functioneaza
Consiliul superior de disciplina, compus din 5 membri titulari - presedintele
si 4 membri - si 3 membri supleanti, desemnati de Congresul Uniunii pentru o
perioada de 4 ani dintre practicienii in reorganizare si lichidare aflati in
evidenta Uniunii, care se bucura de autoritate profesionala si morala
deosebita.
(2) Consiliul superior de disciplina aplica sanctiunile disciplinare
prevazute la art. 14 si solutioneaza contestatiile la hotararile disciplinare
pronuntate de consiliile de disciplina ale filialelor. Deciziile de solutionare
a contestatiilor la hotararile disciplinare pronuntate de consiliile de
disciplina ale filialelor pot fi atacate in termen de 30 de zile de la data
comunicarii oficiale, in scris, a hotararii si se judeca de instantele ordinare
de contencios administrativ, potrivit dispozitiilor Legii nr. 29/1990.
(3) Contestatiile impotriva sanctiunilor aplicate de Consiliul superior de
disciplina se depun la Comitetul national de conducere al Uniunii, care se
pronunta prin decizie. In acest caz sunt aplicabile in mod corespunzator
dispozitiile art. 19 alin. (2).
Art. 31
(1) Adunarea generala a filialelor este formata din membri practicieni in
reorganizare si lichidare, cu domiciliul, respectiv cu sediul principal,
stabilit in judetul respectiv sau in municipiul Bucuresti, dupa caz.
(2) Adunarea generala a filialei este legal constituita in prezenta
majoritatii membrilor prevazuti la alin. (1), iar hotararile sunt valabil
adoptate cu majoritatea celor prezenti.
(3) Daca la prima convocare nu se intruneste numarul necesar, este
convocata o noua adunare generala in termen de cel mult 30 de zile. Aceasta
este legal constituita in prezenta a minimum 40% din numarul membrilor
prevazuti la alin. (1).
(4) Filiala dobandeste personalitate juridica la data constituirii sale in
mod legal.
Art. 32
Adunarea generala a filialei are urmatoarele atributii:
a) examineaza si aproba bugetul de venituri si cheltuieli al filialei si
executia acestuia;
b) asigura buna desfasurare a activitatii profesionale pe plan local;
c) alege si revoca membrii comitetului de conducere si ai comisiei de
cenzori a filialei;
d) propune, dintre membrii sai, candidati pentru Comitetul national de
conducere al Uniunii;
e) examineaza activitatea desfasurata de comitetul de conducere al filialei
si de consiliul de disciplina care functioneaza pe langa acesta si hotaraste.
Art. 33
(1) Pe langa comitetul de conducere al filialei functioneaza un consiliu de
disciplina, compus din 3 membri titulari - presedintele si 2 membri - si 3
membri supleanti, desemnati de adunarea generala pentru o perioada de 4 ani
dintre membrii practicieni in reorganizare si lichidare, care se bucura de
autoritate profesionala si morala deosebita.
(2) Consiliul de disciplina al filialei aplica sanctiunile prevazute la art.
14.
Art. 34
(1) Uniunea si filialele sale isi acopera cheltuielile din venituri, care
se constituie din:
a) taxa de inscriere la examenul de dobandire a calitatii de practician in
reorganizare si lichidare;
b) taxa de inscriere in evidenta Uniunii;
c) contributiile membrilor, stabilite pe transe de venituri, precum si
cotizatiile acestora;
d) incasari din vanzarea publicatiilor proprii;
e) donatii, sponsorizari si alte bunuri, dobandite in conditiile legii;
f) alte venituri din activitatea Uniunii si a filialelor sale, stabilite
prin regulament.
(2) O parte din veniturile realizate de filiale se varsa la Uniune,
potrivit normelor stabilite in regulament.
(3) Taxele de inscriere in evidenta, cotizatia si contributiile pe transe
de venituri se stabilesc anual de catre Congresul Uniunii.
CAP. 3
Asigurarea profesionala si sociala
Art. 35
(1) Fiecare membru al Uniunii este obligat sa se asigure profesional, in
cadrul casei de asigurari a Uniunii sau la o alta societate de asigurari,
intr-un termen de 30 de zile de la admiterea in Uniune. In caz de neconformare,
membrului respectiv i se va da un termen de gratie de 30 de zile de catre
comitetul de conducere al filialei.
(2) Nerespectarea obligatiei de asigurare de raspundere profesionala in
acest termen duce la pierderea calitatii de membru al Uniunii.
(3) Calitatea de membru al Uniunii se suspenda in cazul neplatii primei de
asigurare. Suspendarea inceteaza numai dupa plata intregii sume restante.
CAP. 4
Dispozitii finale
Art. 36
(1) Congresul inaugural al Uniunii va fi organizat de Asociatia
Practicienilor in Reorganizare si Lichidare din Romania (A.P.R.L.R.) in termen
de 90 de zile de la data publicarii prezentei ordonante in Monitorul Oficial al
Romaniei. La acest congres vor putea participa membrii A.P.R.L.R. si persoanele
prevazute la art. 37, care indeplinesc conditiile prevazute in prezenta
ordonanta pentru dobandirea calitatii de practician in reorganizare si
lichidare.
(2) Consiliul de administratie al A.P.R.L.R. va convoca congresul in termen
de maximum 60 de zile de la data publicarii prezentei ordonante. De asemenea,
acesta va conduce congresul si va verifica indeplinirea conditiilor de
participare.
(3) La data desfasurarii congresului, A.P.R.L.R. va hotari cu privire la
patrimoniul sau.
Art. 37
(1) Membrii A.P.R.L.R. care indeplinesc conditiile stabilite la lit. a) -
c) ale art. 10 sunt scutiti de sustinerea examenului prevazut la art. 9.
(2) Sunt, de asemenea, scutite de examen, in conditiile prevazute la alin.
(1), persoanele fizice care au desfasurat activitati de reorganizare sau
lichidare, in calitate de administrator judiciar sau lichidator, si care vor
depune cerere de primire in Uniune in termen de 90 de zile de la data intrarii
in vigoare a prezentei ordonante.
(3) Persoanele juridice care au desfasurat activitati de reorganizare sau
lichidare pana la data publicarii prezentei ordonante isi vor putea pastra
calitatea de membru al Uniunii, daca se vor conforma conditiilor impuse de art.
6 alin. (1) in termen de 180 de zile de la data intrarii in vigoare a acesteia.
Art. 40
Prezenta ordonanta intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii ei
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministru de stat, ministrul justitiei,
Valeriu Stoica