E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 44 din actul OUG 88 1997 modifica articolul 2 din actul OUG 30 1997
Articolul 44 din actul OUG 88 1997 abrogă articolul 5 din actul OUG 30 1997
Articolul 44 din actul OUG 88 1997 modifica articolul 6 din actul OUG 30 1997
Articolul 44 din actul OUG 88 1997 modifica articolul 12 din actul OUG 30 1997
Articolul 2 din actul OUG 88 1997 in legatura cu OUG 30 1997
Articolul 44 din actul OUG 88 1997 abrogă articolul 4 din actul Legea 83 1997
Articolul 44 din actul OUG 88 1997 abrogă articolul 5 din actul Legea 83 1997
Articolul 44 din actul OUG 88 1997 modifica articolul 7 din actul Legea 83 1997
Articolul 44 din actul OUG 88 1997 abrogă articolul 11 din actul Legea 83 1997
Articolul 44 din actul OUG 88 1997 abrogă articolul 12 din actul Legea 83 1997
Articolul 44 din actul OUG 88 1997 modifica articolul 14 din actul Legea 83 1997
Articolul 44 din actul OUG 88 1997 modifica articolul 17 din actul Legea 83 1997
Articolul 44 din actul OUG 88 1997 abrogă Legea 55 1995
Articolul 44 din actul OUG 88 1997 abrogă Legea 77 1994
Articolul 2 din actul OUG 88 1997 in legatura cu Legea 69 1991
Articolul 44 din actul OUG 88 1997 abrogă Legea 58 1991
Articolul 2 din actul OUG 88 1997 in legatura cu Legea 15 1990
A fost modificat de:
OUG 88 1997 a se vedea Legea 173 2020
OUG 88 1997 modificat de Legea 75 2015
OUG 88 1997 completat de Legea 75 2015
OUG 88 1997 modificat de Ordonanţa 14 2014
OUG 88 1997 completat de Ordonanţa 14 2014
OUG 88 1997 modificat de Legea 91 2011
OUG 88 1997 completat de Legea 129 2010
OUG 88 1997 completat de OUG 50 2007
OUG 88 1997 modificat de OUG 50 2007
Articolul 4 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 26 2005
OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 26 2005
Articolul 3 din actul OUG 88 1997 in legatura cu articolul 1 din actul Legea 336 2004
OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 36 2004
Articolul 9 din actul OUG 88 1997 in legatura cu Legea 57 2003
OUG 88 1997 in legatura cu articolul 2 din actul Ordonanţa 2 2003
OUG 88 1997 in legatura cu OUG 172 2002
Articolul 9 din actul OUG 88 1997 in legatura cu articolul 1 din actul OUG 148 2002
Articolul 9 din actul OUG 88 1997 in legatura cu articolul 2 din actul Legea 399 2002
OUG 88 1997 in legatura cu Hotărârea 577 2002
OUG 88 1997 in legatura cu Legea 548 2001
Articolul 14 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 444 2001
OUG 88 1997 modificat de Legea 379 2001
OUG 88 1997 in legatura cu OUG 88 2001
OUG 88 1997 in legatura cu Hotărârea 443 2001
OUG 88 1997 in legatura cu Legea 30 2001
OUG 88 1997 modificat de articolul 6 din actul OUG 296 2000
Articolul 14 din actul OUG 88 1997 modificat de OUG 251 2000
OUG 88 1997 in legatura cu Hotărârea 1014 2000
OUG 88 1997 in legatura cu OUG 86 2000
OUG 88 1997 in legatura cu Hotărârea 423 2000
Articolul 9 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 2 din actul OUG 38 2000
Articolul 42 din actul OUG 88 1997 in legatura cu OUG 7 2000
Articolul 9 din actul OUG 88 1997 in legatura cu articolul 2 din actul OUG 3 2000
OUG 88 1997 in legatura cu OUG 171 1999
Articolul 14 din actul OUG 88 1997 modificat de OUG 150 1999
OUG 88 1997 in legatura cu Hotărârea 788 1999
OUG 88 1997 in legatura cu Ordonanţa 79 1999
OUG 88 1997 in legatura cu Ordin 709 1999
OUG 88 1997 in legatura cu Ordin 791 1999
OUG 88 1997 in legatura cu OUG 98 1999
Articolul 32 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul OUG 98 1999
OUG 88 1997 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 450 1999
Articolul 9 din actul OUG 88 1997 in legatura cu articolul 1 din actul OUG 81 1999
Articolul 1 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 2 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 3 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 2 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 4 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 5 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 6 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 8 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 9 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 10 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 11 din actul OUG 88 1997 abrogat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 3 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 13 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 14 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 15 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 19 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 20 din actul OUG 88 1997 abrogat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 21 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 22 din actul OUG 88 1997 abrogat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 4 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 24 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 25 din actul OUG 88 1997 abrogat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 26 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 27 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 28 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 29 din actul OUG 88 1997 abrogat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 30 din actul OUG 88 1997 abrogat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 5 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 31 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 32 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 33 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 7 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 34 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 35 din actul OUG 88 1997 abrogat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 37 din actul OUG 88 1997 abrogat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 38 din actul OUG 88 1997 abrogat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 40 din actul OUG 88 1997 abrogat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 41 din actul OUG 88 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 99 1999
Articolul 9 din actul OUG 88 1997 in legatura cu articolul 1 din actul OUG 66 1999
Articolul 9 din actul OUG 88 1997 completat de OUG 37 1999
Articolul 14 din actul OUG 88 1997 modificat de OUG 3 1999
OUG 88 1997 in legatura cu articolul 83 din actul OUG 63 1998
OUG 88 1997 modificat de articolul 12 din actul OUG 56 1998
OUG 88 1997 in legatura cu Ordin 288 1998
Articolul 5 din actul OUG 88 1997 in legatura cu Ordin 2113 1998
Articolul 9 din actul OUG 88 1997 in legatura cu Hotărârea 486 1998
Articolul 4 din actul OUG 88 1997 in legatura cu Ordin 133 1998
Articolul 36 din actul OUG 88 1997 in legatura cu Ordin 109 1998
OUG 88 1997 in legatura cu Ordin 71 1998
OUG 88 1997 in legatura cu Ordin 59 1998
OUG 88 1997 in legatura cu Ordin 60 1998
OUG 88 1997 in legatura cu Ordin 61 1998
OUG 88 1997 in legatura cu Ordin 62 1998
OUG 88 1997 in legatura cu articolul 1 din actul Ordin 379 1998
OUG 88 1997 aprobat de Legea 44 1998
Articolul 35 din actul OUG 88 1997 in legatura cu Decizia 34 1998
OUG 88 1997 in legatura cu Hotărârea 55 1998
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA  Nr. 88 din 23 decembrie 1997

privind privatizarea societatilor comerciale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 381 din 29 decembrie 1997


SmartCity3


    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezenta ordonanta de urgenta stabileste cadrul juridic pentru vanzarea actiunilor emise de societati comerciale si detinute de stat sau de o autoritate a administratiei publice locale, precum si pentru vanzarea activelor apartinand societatilor comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar, in baza urmatoarelor principii:
    a) asigurarea transparentei tranzactiilor;
    b) stabilirea pretului de vanzare, in baza raportului dintre cerere si oferta;
    c) asigurarea egalitatii de tratament intre cumparatori.
    Art. 2
    Prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica:
    a) societatilor comerciale infiintate in baza prevederilor cap. III din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat in regii autonome si societati comerciale, cu modificarile ulterioare;
    b) societatilor comerciale si nationale, care rezulta din reorganizarea regiilor autonome de interes national sau local, in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobata si modificata prin Legea nr. 207/1997;
    c) societatilor comerciale care au fost constituite de autoritatile administratiei publice locale in baza Legii administratiei publice locale nr. 69/1991, republicata, cu modificarile ulterioare;
    d) societatilor comerciale care rezulta din divizarea sau fuziunea societatilor comerciale mentionate la lit. a)-c).
    Art. 3
    In intelesul prezentei ordonante de urgenta, notiunile de mai jos se definesc astfel:
    a) actiunile sunt valori mobiliare emise de societati comerciale; actiunile pot fi comune sau preferentiale, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, cu modificarile ulterioare;
    b) activele sunt unitati de productie, subunitati, sectii, spatii comerciale, spatii de cazare ori alte bunuri de acelasi gen din patrimoniul unei societati comerciale, ce pot fi organizate sa functioneze independent;
    c) autoritatea de mediu competenta este Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului sau o agentie locala de protectie a mediului din subordinea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, care functioneaza in concordanta cu legea;
    d) obiective de mediu minim acceptate reprezinta un set de conditii stabilite de autoritatea de mediu competenta, in baza unui bilant de mediu, pentru o societate comerciala care urmeaza sa fie privatizata;
    e) cumparator este orice persoana fizica sau juridica de drept privat, romana sau straina. Cumparator nu poate fi o societate comerciala la care statul roman sau o autoritate a administratiei publice locale detine mai mult de 10% din totalul actiunilor cu drept de vot in adunarea generala a actionarilor.

    CAP. 2
    Statutul si atributiile Ministerului Privatizarii si ale Fondului Proprietatii de Stat

    Art. 4
    (1) Ministerul Privatizarii este autoritatea administratiei publice centrale, responsabila cu elaborarea politicilor de privatizare, cu coordonarea si controlul procesului de privatizare.
    (2) In acest scop, Ministerul Privatizarii indeplineste urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului strategia de privatizare, in baza propunerilor ministerelor, pentru a asigura o corelare cu proiectele de dezvoltare ale acestora;
    b) elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului proiecte de legi si proiecte de hotarari ale Guvernului in domeniul privatizarii;
    c) indruma metodologic intregul proces de privatizare;
    d) avizeaza si supune spre aprobare Guvernului programul anual de privatizare elaborat de Fondul Proprietatii de Stat; programul anual de privatizare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, prin grija Fondului Proprietatii de Stat, inclusiv eventualele modificari si completari;
    e) aproba, la cererea Fondului Proprietatii de Stat, lista societatilor comerciale care se restructureaza;
    f) monitorizeaza deciziile de dizolvare si de lichidare a societatilor comerciale, dintre cele enumerate la art. 2, initiate de reprezentantii Fondului Proprietatii de Stat in adunarile generale ale actionarilor;
    g) propune spre aprobare Guvernului mandatul Fondului Proprietatii de Stat privind conditiile de negociere pentru privatizarea societatilor comerciale care detin o pozitie de monopol, un monopol natural sau o pozitie dominanta pe piata, precum si pentru alte societati comerciale de interes strategic;
    h) intocmeste, trimestrial sau ori de cate ori este necesar, rapoarte privind stadiul privatizarii, pe care le prezinta spre analiza Guvernului;
    i) efectueaza, din oficiu sau la cererea primului-ministru, controlul operatiunilor de privatizare;
    j) asigura desfasurarea programelor de asistenta tehnica in domeniul privatizarii, finantate sau contractate cu persoane fizice sau juridice romane ori straine;
    k) promoveaza investitiile straine in scopul privatizarii societatilor comerciale;
    l) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege pentru domeniul sau de activitate.
    (3) In vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin, Ministerul Privatizarii are dreptul sa solicite, in scris, informatii de la orice institutie publica centrala sau locala, precum si de la societatile comerciale la care statul este actionar. Autoritatile centrale si locale ale administratiei publice, precum si societatile comerciale sunt obligate sa raspunda la solicitarile Ministerului Privatizarii, in termen de cel mult 10 zile de la data solicitarii.
    (4) Organizarea si functionarea Ministerului Privatizarii se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
    Art. 5
    (1) Fondul Proprietatii de Stat este o institutie de interes public, organizata ca fond inchis de investitii atipic, aflat in subordinea Ministerului Privatizarii, cu atributia principala de a vinde actiunile detinute de stat sau de autoritatile administratiei publice locale.
    (2) Activitatea Fondului Proprietatii de Stat se stabileste in baza programului de privatizare avizat de catre Ministerul Privatizarii si aprobat de Guvern.
    Art. 6
    (1) Conducerea Fondului Proprietatii de Stat este asigurata de un consiliu de administratie format din 11 membri, persoane cu pregatire si cu experienta in domeniul comercial, financiar, juridic sau tehnic, dintre care unul este secretar de stat la Ministerul Privatizarii si doi sunt lideri recomandati de catre principalele confederatii sindicale.
    (2) Presedintele si ceilalti membri ai consiliului de administratie sunt numiti de catre primul-ministru, la propunerea ministrului privatizarii. Durata mandatului membrilor consiliului de administratie se fixeaza prin decizia de numire. Consiliul de administratie este legal constituit si lucreaza din momentul in care, prin decizia primului-ministru, au fost numiti noua membri.
    (3) Membrii consiliului de administratie pot fi revocati de catre autoritatea care i-a numit.
    (4) Atributiile consiliului de administratie, modul de desfasurare a sedintelor consiliului de administratie, precum si salarizarea personalului Fondului Proprietatii de Stat se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
    Art. 7
    Controlul operatiunilor financiar-contabile ale Fondului Proprietatii de Stat se realizeaza de trei cenzori. Cenzorii se numesc si se revoca de catre primul-ministru, la propunerea ministrului finantelor.
    Art. 8
    (1) Fondul Proprietatii de Stat exercita, in numele statului sau al autoritatilor administratiei publice locale, toate drepturile actionarului la societatile comerciale enumerate la art. 2.
    (2) In acest scop, Fondul Proprietatii de Stat are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza programul anual de privatizare, pe care il supune spre avizare Ministerului Privatizarii;
    b) realizeaza, in regim de publicitate si in baza raportului dintre cerere si oferta, negocierea si vanzarea la pretul de piata a actiunilor emise de societatile comerciale incluse in programul anual de privatizare aprobat de Guvern;
    c) initiaza, prin reprezentantii sai in adunarea generala a actionarilor, sau aproba, dupa caz, vanzarea activelor din patrimoniul societatilor comerciale la care, statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, la pretul de piata, in baza raportului dintre cerere si oferta;
    d) stabileste sistemul de evaluare a actiunilor emise de societatile enumerate la art. 2, prin directiile sale de specialitate sau cu asistenta asigurata de consultanti - persoane fizice ori societati de consultanta autorizate, dupa caz -, daca acestea nu sunt cotate la bursele de valori sau pe alte piete organizate, nationale sau internationale;
    e) dispune sau avizeaza publicarea in presa scrisa sau in sistem electronic, pe plan intern sau international, a listelor cu societatile comerciale care urmeaza sa fie privatizate;
    f) stabileste metoda de privatizare a unei societati comerciale, in baza criteriilor stabilite in programul anual de privatizare. Fondul Proprietatii de Stat poate schimba metoda de privatizare pentru o societate comerciala, in functie de conditiile pietei la momentul vanzarii sau al declansarii procesului de privatizare;
    g) ia masuri pentru restructurarea si privatizarea societatilor comerciale cu datorii restante, prin vanzare, dizolvare si lichidare, potrivit Legii nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare, precum si prin conversia datoriilor in actiuni, cu acordul creditorilor. Dizolvarea sau lichidarea unei societati comerciale se initiaza de catre Fondul Proprietatii de Stat, prin reprezentantii sai in adunarea generala a actionarilor;
    h) initiaza, prin reprezentantii sai in adunarea generala a actionarilor, divizarea sau fuziunea societatilor comerciale, dupa caz, in scopul privatizarii lor;
    i) aduce la indeplinire hotararile Guvernului, ordinele sau instructiunile ministrului privatizarii, emise in conformitate cu strategia si cu programul de privatizare aprobate de catre Guvern.
    (3) Activitatea Fondului Proprietatii de Stat se desfasoara pe principiul descentralizarii. In acest scop, societatile comerciale care fac parte din categoria intreprinderilor mici si mijlocii vor fi privatizate la nivelul sucursalelor teritoriale ale Fondului Proprietatii de Stat.
    Art. 9
    (1) Veniturile obtinute si incasate de catre Fondul Proprietatii de Stat din vanzarea actiunilor emise de societatile comerciale si din dividende se varsa la bugetul de stat, dupa deducerea cheltuielilor prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat de catre Consiliul de administratie al Fondului Proprietatii de Stat.
    (2) Cheltuielile nu pot depasi 20% din sumele obtinute si incasate din vanzari si cuprind, fara a se limita, urmatoarele:
    a) cheltuieli proprii de organizare si functionare;
    b) cheltuieli legate de plata comisioanelor pentru consultanti - persoane fizice sau societati de consultanta sau banci de investitii - ori pentru pregatirea si realizarea privatizarii societatilor comerciale;
    c) costuri de dizolvare si lichidare a societatilor comerciale enumerate la art. 2, potrivit Legii nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare, si cheltuieli cu constituirea garantiilor de mediu.
    (3) In situatia in care cheltuielile Fondului Proprietatii de Stat depasesc valoarea veniturilor prevazute la alin. (1), acesta va deduce diferenta din volumul varsamintelor catre bugetul de stat aferente perioadei urmatoare.
    (4) Din sumele varsate la bugetul de stat, potrivit alin. (1), se constituie un fond la dispozitia Guvernului, din care se finanteaza programe de dezvoltare regionala, programe de dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii, fondurile de garantare a investitiilor, precum si alte programe de dezvoltare, care se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
    (5) Din sumele obtinute in urma vanzarii actiunilor emise de societati comerciale infiintate prin decizia autoritatilor administratiei publice locale, 50% se face venit la bugetul de stat, 40% se face venit la bugetul local, iar 10% ramane la dispozitia Fondului Proprietatii de Stat.
    (6) Fondul Proprietatii de Stat nu poate aloca fonduri societatilor comerciale neprivatizate si nu poate cumpara actiuni emise de societati comerciale ori active din patrimoniul acestora.
    (7) Pe intreaga durata de functionare, Fondul Proprietatii de Stat este scutit de plata impozitului pe profit.
    Art. 10
    (1) Aplicarea procedurilor de privatizare de catre Fondul Proprietatii de Stat nu este supusa controlului Curtii de Conturi.
    (2) Curtea de Conturi exercita exclusiv controlul ulterior de legalitate asupra resurselor financiare care se fac venit la bugetul de stat si la bugetele locale, precum si asupra resurselor din bugetul Fondului Proprietatii de Stat.
    (3) Membrii Consiliului de administratie si salariatii Fondului Proprietatii de Stat nu raspund pentru operatiunile Fondului Proprietatii de Stat, in afara de cazul in care faptele lor constituie infractiuni sau delicte civile din culpa grava.
    (4) Membrii Consiliului de administratie sau salariatii Fondului Proprietatii de Stat raspund individual, dupa caz, in situatiile in care:
    a) nu respecta regulile de publicitate pentru vanzarea de actiuni sau active, conform metodelor de privatizare reglementate prin prezenta ordonanta de urgenta;
    b) nu respecta procedura de privatizare stabilita in oferta pentru vanzarea de actiuni;
    c) ofera informatii confidentiale unor terti cu privire la intentia de vanzare a unui pachet de actiuni sau active, in scopul influentarii pretului de oferta sau pentru a favoriza un cumparator potential in dauna altor persoane;
    d) atribuie un pachet de actiuni unei persoane fizice sau juridice in dauna altor persoane care au formulat o oferta mai avantajoasa, potrivit criteriilor stabilite in oferta de vanzare.
    Art. 11
    (1) Fondul Proprietatii de Stat este obligat sa intocmeasca anual un raport asupra activitatii desfasurate, pe care il supune spre aprobare Guvernului, cu avizul Ministerului Privatizarii.
    (2) Raportul de activitate al Fondului Proprietatii de Stat, inclusiv executia bugetului de venituri si cheltuieli, se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 12
    Fondul Proprietatii de Stat se desfiinteaza in momentul in care Parlamentul constata, pe baza informatiilor prezentate de Guvern, ca privatizarea este un proces incheiat.

    CAP. 3
    Vanzarea de actiuni

    Sectiunea I
    Achizitii externe
    Art. 13
    (1) Actiunile gestionate de Fondul Proprietatii de Stat se vand persoanelor fizice sau juridice de drept privat, romane ori straine, prin:
    a) oferta publica de vanzare;
    b) negociere directa;
    c) licitatie cu strigare sau in plic;
    d) certificate de depozit emise de banci de investitii pe piata de capital internationala;
    e) orice combinatie a metodelor prevazute la lit. a)-d).
    (2) Vanzarea se face pe baza raportului dintre cerere si oferta, la pretul de piata, indiferent de metoda de privatizare utilizata, in baza unui raport de evaluare, fara a exista un pret, minim de vanzare. In situatia in care o societate comerciala la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar este cotata la bursa de valori sau pe o alta piata organizata, Fondul Proprietatii de Stat nu va intocmi, de regula, raport de evaluare. In acest caz, pretul de oferta va fi cel inregistrat in ultima zi de tranzactie la bursele de valori sau pe alte piete organizate, nationale sau internationale, anterior zilei in care se face vanzarea.
    (3) Aplicarea metodelor de privatizare prevazute la alin. (1) nu exclude posibilitatea conversiei datoriilor in actiuni sau reesalonarea datoriilor cu acordul creditorilor, ori vanzarea actiunilor pe piata de capital internationala prin banci de investitii. De asemenea, aplicarea metodelor de privatizare prevazute la alin. (1) lit. a)-d) nu exclude posibilitatea conversiei datoriei publice in actiuni, in cazul in care statul a emis obligatiuni convertibile. In acest caz, la lansarea emisiunii de obligatiuni de stat convertibile se vor mentiona in prospect tipul actiunilor si emitentul, dobanda, conditiile de transmitere a actiunilor contra plata de catre Fondul Proprietatii de Stat, precum si alte informatii, dupa caz.
    Art. 14
    (1) Vanzarea, prin oricare dintre metodele reglementate la art. 13 alin. (1) lit. a)-c), obliga Fondul Proprietatii de Stat sa formuleze o oferta irevocabila, valabila cel putin 30 de zile, dar nu mai mult de 180 de zile de la data publicarii ei.
    (2) Ofertele de vanzare se prezinta la sediul central al Fondului Proprietatii de Stat, la sucursalele sale teritoriale, la bursele de valori sau pe alte piete organizate, interne sau internationale, dupa caz.
    (3) Vanzarea va fi precedata, in toate situatiile, de intocmirea unui dosar de prezentare. In dosarul de prezentare se va tine seama de protectia unor marci de fabrica, de comert sau de serviciu inregistrate, cu recunoastere nationala sau internationala, dupa caz. Pentru societatile comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale detine nu mai mult de 10% din totalul actiunilor, Fondul Proprietatii de Stat nu va mai intocmi dosar de prezentare. Pentru societatile comerciale cotate la bursele de valori sau pe alte piete organizate, interne sau internationale, oferta se va intocmi pe baza de prospect, in conformitate cu normele si instructiunile Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare.
    Art. 15
    Fondul Proprietatii de Stat are dreptul sa contracteze cu persoane fizice sau cu persoane juridice, romane sau straine, servicii de asistenta de specialitate in domeniul privatizarii. De asemenea, Fondul Proprietatii de Stat poate perfecta contracte cu societati de valori mobiliare, pentru vanzarea prin oferta publica a actiunilor la bursele de valori sau pe alte piete organizate, nationale sau internationale, precum si cu banci de investitii pentru transferul si vanzarea unui portofoliu de actiuni pe piata de capital internationala, in baza certificatelor de depozit sau a altor instrumente financiare utilizate pe aceasta piata.

    Sectiunea a II-a
    Achizitii interne
    Art. 16
    (1) Pentru dobandirea dreptului de proprietate asupra actiunilor emise de o societate comerciala la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar, salariatii, membrii consiliului de administratie sau pensionarii cu ultimul loc de munca la respectiva societate comerciala pot constitui asociatii potrivit prevederilor prezentei sectiuni.
    (2) Asociatia este o persoana juridica de drept privat, fara scop lucrativ, constituita din persoanele prevazute la alineatul precedent, in scopul dobandirii de actiuni emise de societatile comerciale.
    (3) In cadrul unei societati comerciale se pot constitui una sau mai multe asociatii, formate, dupa caz, din:
    a) salariati ai respectivei societati comerciale si/sau pensionari cu ultimul loc de munca la aceasta;
    b) membrii consiliului de administratie si salariati.
    Art. 17
    (1) Pot face parte dintr-o asociatie urmatoarele categorii de salariati, dupa caz:
    a) salariatii societatii comerciale, cu contract individual de munca incheiat pe durata nedeterminata;
    b) salariatii societatii comerciale, cu contract individual de munca incheiat pe durata determinata, cu program de lucru normal sau de cel putin o jumatate de norma.
    (2) Persoanele prevazute la art. 16 alin. (3) nu pot face parte decat dintr-o singura asociatie.
    Art. 18
    Procedura de constituire si de lichidare a unei asociatii, structura acesteia, drepturile si obligatiile membrilor sai sunt cele prevazute in Legea nr. 21/1924, iar raporturile dintre o asociatie si societatea comerciala in cadrul careia se infiinteaza aceasta se reglementeaza prin hotarare a Guvernului.
    Art. 19
    (1) O asociatie dobandeste actiuni emise de o societate comerciala, dintre cele enumerate la art. 2, prin utilizarea urmatoarelor modalitati de plata:
    a) plata in rate, cu avans achitat din surse proprii; avansul este de minimum 20% din pretul de oferta; platile se esaloneaza pe un termen de 3-5 ani de la data incheierii contractului de vanzare-cumparare, cu o dobanda de 10%;
    b) plata in rate, cu avans minim de 20% din pretul de oferta, achitat din sume obtinute prin credit contractat cu o banca, la dobanda pietei; platile se esaloneaza pe un termen de 3-5 ani de la data incheierii contractului de vanzare-cumparare, la care se aplica o dobanda de 10%;
    c) plata integrala.
    (2) Actiunile care pot face obiectul vanzarii sunt comune sau preferentiale, in conditiile Legii nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare.
    (3) Vanzarea se face la pretul de piata, in baza raportului dintre cerere si oferta, in una dintre metodele prevazute la art. 13 alin. (1) lit. b) si c).
    (4) Dividendele aferente actiunilor dobandite de o asociatie in conditiile prezentei ordonante de urgenta sunt neimpozabile pe durata executarii contractului. Veniturile astfel obtinute se transfera asociatiei si se utilizeaza exclusiv pentru plata ratelor, a dobanzilor si pentru rambursarea creditelor contractate de asociatie pentru cumpararea de actiuni.
    Art. 20
    (1) In situatia in care, ulterior perfectarii contractului de vanzare-cumparare intre Fondul Proprietatii de Stat si asociatie, unii membri ai asociatiei nu achita avansul aferent actiunilor dobandite sau urmatoarele rate, acestia vor pune la dispozitie asociatiei aceste actiuni, in vederea redistribuirii lor in cadrul asociatiei. Redistribuirea actiunilor se poate face numai cu aprobarea adunarii generale a asociatiei.
    (2) In cazul in care o asociatie nu plateste, la scadenta, doua rate succesive, contractul de vanzare-cumparare este de drept reziliat, iar actiunile pot fi vandute de catre Fondul Proprietatii de Stat altei asociatii, constituita in cadrul aceleiasi societati comerciale, sau unei persoane fizice sau juridice de drept privat, romana sau straina, in una dintre metodele prevazute la art. 13 alin. (1) lit. a)-c).
    (3) Pentru situatia prevazuta la alin. (2), facilitatile acordate cumparatorului initial se mentin numai daca cumparator este o alta asociatie. In cazul in care actiunile sunt cumparate de o persoana fizica sau juridica de drept privat, romana ori straina, pretul acestora se achita integral.
    Art. 21
    (1) Actiunile dobandite in conformitate cu prevederile acestei sectiuni se inscriu in registrul actionarilor societatii comerciale. Asociatia va figura in registrul actionarilor si se va inscrie in Registrul comertului la pozitia "Actionari", pana la plata integrala a pretului, avand drept de vot in adunarea generala a actionarilor, in functie de natura actiunilor achizitionate: comune sau preferentiale.
    (2) Actiunile dobandite in conformitate cu prevederile acestei sectiuni sunt transmise membrilor asociatiei numai dupa plata integrala a pretului.
    (3) Pentru actiunile vandute cu plata in rate, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, se constituie gaj asupra acestora.
    Art. 22
    Actiunile dobandite de catre o asociatie pot fi utilizate pentru a garanta creditele contractate.
    Art. 23
    Asociatia se dizolva in urmatoarele cazuri:
    a) cand scopul pentru care a fost constituita a fost realizat, toate datoriile contractate au fost platite, iar actiunile au fost distribuite membrilor asociatiei;
    b) cand numarul membrilor sai scade sub 20. In acest caz, adunarea generala a asociatiei va putea hotari dizolvarea asociatiei numai dupa ce a stabilit, impreuna cu Fondul Proprietatii de Stat si cu ceilalti creditori, modalitatile de stingere a datoriilor, dupa caz.

    CAP. 4
    Vanzarea de active apartinand societatilor comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar

    Sectiunea I
    Vanzarea de active cu plata integrala
    Art. 24
    (1) Societatile comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar pot vinde active din patrimoniul lor persoanelor fizice sau juridice de drept privat la initiativa consiliului lor de administratie si cu acordul Fondului Proprietatii de Stat ori din initiativa Fondului Proprietatii de Stat, cu mandatarea reprezentantului sau in adunarea generala a actionarilor. Vanzarea se poate face numai in cazul in care nu este afectata privatizarea unei societati comerciale sau privatizarea unui activ in integralitatea sa.
    (2) Vanzarea activelor prevazute la alin. (1) se efectueaza pe baza de licitatie cu strigare sau in plic, cu adjudecare la pretul de piata, in baza raportului dintre cerere si oferta.
    (3) Procedura prevazuta la alin. (1) si (2) se aplica si in cazul perfectarii unui contract de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare, avand ca obiect utilizarea activelor apartinand societatilor comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, daca in contractul de leasing imobiliar nu s-a prevazut altfel.
    Art. 25
    Fondul Proprietatii de Stat are obligatia sa intocmeasca periodic, in baza informatiilor primite de la fiecare societate comerciala la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, lista activelor oferite la vanzare, care se publica in presa.
    Art. 26
    (1) La cumpararea de active apartinand societatilor comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar nu au dreptul sa participe membrii consiliului de administratie si directorii executivi ai societatilor comerciale vanzatoare.
    (2) Sumele rezultate din vanzarea activelor societatilor comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar vor fi utilizate de catre acestea, in urmatoarea ordine, numai pentru:
    a) rambursarea datoriilor;
    b) efectuarea de investitii;
    c) finantarea activitatilor cuprinse in obiectul de activitate;
    d) efectuarea cheltuielilor legate de indeplinirea obligatiilor legale de conformare la cerintele de protectie a mediului, dupa caz.
    (3) Sumele prevazute la alin. (2) nu pot fi utilizate pentru plata drepturilor salariale ale personalului societatilor comerciale vanzatoare sau pentru majorarea capitalului social.
    Art. 27
    (1) Societatile comerciale prevazute in prezenta sectiune, care au in derulare contracte de locatie de gestiune, de inchiriere sau de asociere in participatiune, pot vinde sau incheia contracte de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare, prin negociere directa cu locatarii sau asociatii, in situatiile in care acestia au efectuat investitii in activele pe care le utilizeaza. In acest caz, din pretul de vanzare se scade valoarea investitiilor pe baza de raport de evaluare acceptat de parti.
    (2) Vanzarea se desfasoara cu avizul Fondului Proprietatii de Stat.

    Sectiunea a II-a
    Vanzarea de active cu plata in rate
    Art. 28
    Societatile comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, cu acordul Fondului Proprietatii de Stat, in conditiile stabilite de consiliile lor de administratie, pot vinde active cu plata in rate comerciantilor - persoane fizice, asociatii familiale autorizate in baza Decretului-lege nr. 54/1990, cu modificarile ulterioare, sau societati comerciale constituite in temeiul legii nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare, care se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii -, in urmatoarele conditii:
    a) avans minim de 20% din pretul de vanzare;
    b) rate esalonate pe un termen de 3-5 ani;
    c) perceperea unei dobanzi anuale de 30% .
    Art. 29
    Prevederile articolului precedent se aplica si la expirarea unui contract de leasing imobiliar, daca partile au inclus un drept la cumparare in favoarea utilizatorului.
    Art. 30
    Clasificarea intreprinderilor mici si mijlocii se va face in baza criteriilor stabilite de catre Consiliul pentru Reforma.

    CAP. 5
    Obiective de mediu minim acceptate

    Art. 31
    (1) Fondul Proprietatii de Stat are obligatia de a include in oferta de vanzare de actiuni obiective de mediu minim acceptate, in situatia in care transferul dreptului de proprietate creeaza pentru cumparator o obligatie de conformare la cerintele de protectie a mediului. Fondul Proprietatii de Stat va include in contractul de vanzare o clauza prin care cumparatorul se obliga sa indeplineasca obiectivele de mediu minim acceptate.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica in situatia in care Fondul Proprietatii de Stat transmite, prin acelasi contract, dreptul de proprietate asupra unui pachet de actiuni reprezentand mai mult de jumatate din totalul drepturilor de vot in adunarea generala a actionarilor.
    (3) Obiectivele de mediu minim acceptate vor fi incluse si in contractele de vanzare avand ca obiect active, daca acestea fac parte sau au facut parte dintr-un ansamblu de active sau din patrimoniul unei societati comerciale care realizeaza o activitate calificata, potrivit legislatiei de mediu in vigoare, ca activitate cu impact negativ asupra mediului. Categoriile de activitati economice considerate cu impact negativ asupra mediului se stabilesc prin norme metodologice emise in executarea prezentei ordonante de urgenta.
    Art. 32
    Fondul Proprietatii de Stat poate conveni cu investitorul ca acesta din urma sa constituie o garantie din pretul de vanzare, prin deschiderea unui cont in banca pentru indeplinirea obiectivelor de mediu minim acceptate, precum si pentru situatiile in care, ulterior cumpararii unui pachet de actiuni, apar situatii ce angajeaza raspunderea patrimoniala a investitorului in legatura cu protectia mediului.

    CAP. 6
    Sanctiuni

    Art. 33
    (1) Constituie contraventii la normele din prezenta ordonanta de urgenta urmatoarele fapte, daca, potrivit legii penale, nu constituie infractiuni:
    a) nepublicarea listei cu societatile comerciale care se privatizeaza sau nerespectarea metodei de privatizare stabilite in oferta de vanzare anuntata;
    b) neintocmirea sau neavizarea bilantului de mediu, in cazul societatilor comerciale pentru care este necesara prezentarea unui astfel de document;
    c) neincluderea anumitor bunuri din patrimoniul unei societati comerciale in oferta de vanzare si in raportul de evaluare, ori includerea unor bunuri fictive in oferta de vanzare si in raportul de evaluare, cu scopul vadit de a influenta pretul de oferta;
    d) neintocmirea raportului de evaluare pentru formarea pretului de oferta, dupa caz;
    e) atribuirea unui pachet de actiuni unei persoane fizice sau juridice de drept privat in dauna altor persoane care au formulat o oferta mai avantajoasa, potrivit criteriilor stabilite in oferta de vanzare;
    f) divulgarea de informatii confidentiale unor terti cu privire la intentia de vanzare a unui portofoliu de actiuni, in scopul influentarii pretului de oferta sau pentru a favoriza un cumparator potential in dauna altor persoane.
    (2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) cele prevazute la lit. a), cu amenda de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei;
    b) cele prevazute la lit. b)-f), cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei.
    (3) Pentru situatiile prevazute la alin. (1) lit. a)-f), sanctiunile se aplica individual personalului Fondului Proprietatii de Stat, evaluatorilor sau personalului autoritatii de mediu competente, administratorilor sau cenzorilor societatilor comerciale, societatilor de valori mobiliare, dupa caz.
    (4) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la alin. (1) lit. a)-f) se fac de catre Ministerul Privatizarii, de catre personalul autoritatii administrative autonome in domeniul protectiei mediului, daca nu s-a intocmit bilant de mediu, ori de catre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, pentru contraventia prevazuta la alin. (1) lit. f), dupa caz.
    (5) Amenzile prevazute la alin. (2) se reactualizeaza periodic prin hotarare a Guvernului.
    (6) Contraventiilor prevazute in prezentul articol li se aplica dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu modificarile ulterioare.

    CAP. 7
    Reguli speciale privind privatizarea societatilor nationale

    Art. 34
    (1) In ramurile strategice ale economiei nationale, in care se organizeaza societati comerciale pe actiuni, cum sunt: productia si distributia de energie electrica, termica si nucleara, mineritul si gazele naturale, prelucrarea petrolului, posta, telecomunicatiile si transporturile feroviare, Guvernul poate decide fie pastrarea unei actiuni nominative de control, fie vanzarea pachetului majoritar catre investitori de portofoliu.
    (2) Actiunea nominativa de control confera statului urmatoarele drepturi:
    a) numirea in consiliul de administratie a 1-2 reprezentanti;
    b) posibilitatea de a se opune, in adunarea generala a actionarilor sau in consiliul de administratie, luarii deciziilor care privesc gajarea sau ipotecarea activelor, dizolvarea si lichidarea in conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare, schimbarea obiectului de activitate, precum si fuziunea prin absorbtie, daca asemenea decizii ar putea afecta protectia consumatorilor, activitatea societatii comerciale prin favorizarea unui tert, protectia concurentei sau in cazul in care ar aduce atingere intereselor nationale.
    (3) Actiunea nominativa de control poate fi transformata intr-o actiune comuna, prin hotarare a Guvernului.

    CAP. 8
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 35
    (1) Societatile comerciale care detin in administrare terenuri a caror situatie juridica nu este clarificata se privatizeaza fara includerea valorii acestora in structura capitalului social. Pana la clarificarea regimului juridic al acestor terenuri, societatile comerciale vor avea un drept de concesiune asupra acestora, prin decizii ale autoritatilor administratiei publice locale sau centrale, dupa caz, in schimbul unei redevente. Dupa clarificarea regimului juridic, terenurile care se afla in exploatarea societatilor comerciale mai sus mentionate vor fi utilizate in baza unui drept de superficie ori vor fi concesionate sau vandute acestora, dupa cum sunt clasificate ca terenuri ce apartin domeniului public sau privat al statului.
    (2) Societatile comerciale carora li s-a eliberat certificat de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor vor fi privatizate cu includerea valorii terenului in capitalul social. Actiunile aferente valorii majorate a capitalului social revin Fondului Proprietatii de Stat si celorlalti actionari, dupa caz, in functie de data la care terenurile au fost inscrise in cartea funciara si de momentul dobandirii calitatii de actionar.
    (3) Dispozitiile prevazute la alin. (1) si (2) se aplica si pentru terenurile de incinta din cadrul societatilor comerciale si a caror situatie juridica nu a fost clarificata. Pentru aceste terenuri, autoritatile administratiei publice locale vor elibera titluri de proprietate in termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    (4) Prevederile alin. (1) nu se aplica pentru terenurile care intra sub incidenta art. 9, art. 21, art. 34 alin. (2), art. 36^1, art. 36^2, art. 40 alin. (1), art. 41, art. 41^1 si art. 42 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, modificata si completata prin Legea nr. 169/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 299 din 4 noiembrie 1997.
    Art. 36
    (1) Procedurile de privatizare aflate in curs de derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta vor continua cu recunoasterea valabilitatii actelor si a etapelor consumate pana la aceasta data, potrivit dispozitiilor legale anterioare. Sunt considerate proceduri de privatizare aflate in curs de derulare: vanzarile de actiuni, daca au fost aprobate de Consiliul de administratie al Fondului Proprietatii de Stat, si vanzarile de active, in cazul in care s-au publicat anunturile de organizare a licitatiilor. Ofertele ale caror termene au fost depasite ca urmare a neconsumarii etapei de negociere se prelungesc cu 30 de zile.
    (2) Sistemul de facilitati privind sumele care se lasa cu titlu gratuit la dispozitia societatilor comerciale privatizate, potrivit Legii nr. 55/1995, cu modificarile ulterioare, inclusiv sistemul de virare la bugetul de stat, la Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului si la bugetele locale, potrivit ordonantelor de urgenta ale Guvernului nr. 15/1997 si nr. 59/1997, se aplica numai pentru contractele care au fost incheiate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    (3) Prevederile alin. (2) se aplica si in cazul societatilor comerciale privatizate prin negociere directa, fara caiet de sarcini, precum si in cazul societatilor comerciale privatizate catre investitori straini care nu au primit certificat de investitor, ori s-a prevazut restituirea in valuta a sumelor care se lasa cu titlu gratuit.
    (4) Pentru contractele in curs de negociere ori pentru situatiile in care etapa selectiei achizitorului potential nu s-a consumat, in baza metodei de privatizare fixate initial, Fondul Proprietatii de Stat poate conveni cu achizitorul perfectarea contractelor fara a include sistemul de facilitati privind sumele care se lasa cu titlu gratuit la dispozitia societatii comerciale privatizate. In acest caz, eventualele datorii inregistrate de societatea comerciala care se privatizeaza se deduc din pretul actiunilor care se vand, fara a afecta valoarea investitiilor la care se obliga cumparatorul, iar eventualele diferente la datorii vor fi reesalonate cu acordul creditorilor.
    (5) Sumele aflate in conturi curente si in depozite bancare, pe care Fondul Proprietatii de Stat le-a deschis sau le-a constituit, inclusiv dobanzile incasate si aferente acestor sume, urmeaza regimul juridic stabilit pana la intrarea in vigoare a acestei ordonante de urgenta.
    Art. 37
    (1) Privatizarea societatilor bancare urmeaza regimul juridic stabilit prin Legea nr. 83/1997. Vanzarea de actiuni emise de societatile bancare la care statul este actionar se face prin oricare dintre metodele prevazute prin prezenta ordonanta de urgenta si prin Legea nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori. La vanzare, statul poate opta pentru pastrarea unei actiuni nominative de control, in conditiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta.
    (2) Comisiile numite prin hotarare a Guvernului pentru privatizarea Bancii Romane de Dezvoltare - S.A., Banc Post - S.A. si Bancii Agricole - S.A. isi vor continua activitatea in baza Legii nr. 83/1997. Persoanele numite in cadrul acestor comisii din partea Agentiei Nationale pentru Privatizare vor reprezenta, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Privatizarii.
    Art. 38
    (1) Regiile autonome, companiile sau societatile nationale care rezulta din reorganizarea regiilor autonome raman in continuare in coordonarea ministerelor de resort, pana la data fixata in programul anual de privatizare.
    (2) Urmatoarele regii autonome raman in coordonarea ministerelor de resort si se restructureaza, dupa caz: Regia Autonoma "Monitorul Oficial", Regia Autonoma "Multiproduct", Regia Autonoma "Imprimeria Nationala", Regia Autonoma "Monetaria Statului", Regia Autonoma "Loteria Nationala", Regia Autonoma "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat", Regia Autonoma "Arsenalul Armatei", Regia Autonoma "Rami-Dacia", Regia Autonoma "Inspectoratul General al Comunicatiilor" si Regia Nationala a Padurilor. Regiile autonome "Apele Romane", "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" si "Romtehnica" se restructureaza si se transforma, dupa caz, in agentii nationale, organizate ca autoritati de reglementare sau societati nationale, prin actul administrativ emis la propunerea ministerelor de resort.
    (3) Regiile autonome prevazute la alin. (2) pot fi restructurate prin desprinderea unor activitati conexe, care vor fi cuprinse in obiectul de activitate al unor societati comerciale.
    Art. 39
    (1) Sumele rezultate din vanzarea cu plata in rate a actiunilor emise de societatile comerciale la care statul este actionar, devenite scadente la data desfiintarii Fondului Proprietatii de Stat, ratele aferente creditelor de restructurare acordate in baza Legii nr. 58/1991 si Legii nr. 55/1995 si devenite exigibile dupa aceasta data, precum si orice alte venituri financiare cuvenite Fondului Proprietatii de Stat revin statului si se varsa la bugetul de stat.
    (2) Sumele rezultate din vanzarea actiunilor emise de societati comerciale privatizate prin programele de privatizare-pilot, initiate de catre Agentia Nationala pentru Privatizare, inainte de organizarea Fondului Proprietatii de Stat si a celor cinci Fonduri ale Proprietatii Private, revin statului, in proportie de 70%, dupa desfiintarea Fondului Proprietatii de Stat si, respectiv, a Fondurilor Proprietatii Private, sau societatilor rezultate in urma transformarii acestora.
    (3) Urmarirea executarii contractelor de vanzare cu plata in rate, a creditelor de restructurare acordate si devenite exigibile, precum si a oricaror alte venituri financiare cuvenite Fondului Proprietatii de Stat, dupa data desfiintarii acestuia, se realizeaza de catre Ministerul Finantelor prin organele financiare teritoriale.
    Art. 40
    (1) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Agentia Romana de Dezvoltare se transforma in Departamentul pentru promovarea investitiilor straine si trece in structura Ministerului Privatizarii, condus de un secretar de stat. Cu aceeasi data, Agentia Nationala pentru Privatizare se desfiinteaza. Personalul Agentiei Nationale pentru Privatizare, cu exceptia celui incadrat la Directia generala strategii si control, Directia generala privatizari si concesionari, Directia generala asistenta tehnica din strainatate, Directia coordonare in profil teritorial, Directia economica si Oficiul de prestari servicii, care trec in structura Ministerului privatizarii, se considera transferat in interesul serviciului la Consiliul pentru Reforma. Cu aceeasi data, Agentia de Restructurare se desfiinteaza, iar personalul acestei agentii se transfera in interesul serviciului la Fondul Proprietatii de Stat.
    Art. 41
    Prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica si societatilor comerciale cu raspundere limitata la care statul este asociat, cu exceptia art. 13 alin. (1) lit. a) si d).
    Art. 42
    Institutiile publice, regiile autonome si societatile comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar nu au dreptul sa participe la cumparari de actiuni sau active, sub sanctiunea nulitatii contractelor de vanzare-cumparare, sub rezerva prevederilor art. 3 lit. e).
    Art. 43
    In termen de cel mult 60 de zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei va fi reglementata situatia bunurilor cu destinatie comerciala care au intrat in patrimoniul statului prin legi si prin alte acte normative de nationalizare.
    Art. 44
    (1) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Legea nr. 58/1991, Legea nr. 77/1994, Legea nr. 55/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 2 alin. (3), art. 5, art. 6 alin. (1) si (8), precum si art. 12 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 207/1997, precum si art. 4, art. 5, art. 7 alin. (2) lit. e), art. 11, art. 12, art. 14 alin. (2) si art. 17 alin. (2) din Legea nr. 83/1997 se abroga.
    (2) In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Guvernul va aproba normele metodologice de aplicare a acesteia.

                      PRIM-MINISTRU
                      VICTOR CIORBEA

                            Contrasemneaza:
                            p. Ministru de stat,
                            ministrul justitiei,
                            Dinu Ianculescu,
                            secretar de stat

                            Ministrul reformei,
                            presedintele Consiliului
                            pentru Reforma,
                            Ilie Serbanescu

                            Ministrul privatizarii,
                            Valentin M. Ionescu

                            Ministrul finantelor,
                            Daniel Daianu



SmartCity5

COMENTARII la OUG 88/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 88 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 88/1997
Legea 173 2020
Legea 75 2015
Ordonanţa 14 2014
Legea 91 2011
pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale
Legea 129 2010
pentru completarea art. 32 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale
OUG 50 2007
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale
OUG 26 2005
privind abrogarea dispozitiilor legale referitoare la acordarea inlesnirilor la plata obligatiilor bugetare restante
Legea 336 2004
privind mandatarea Regiei Autonome "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat" sa exercite atributiile institutiei publice implicate, conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale
Ordonanţa 36 2004
pentru modificarea si completarea Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii
Legea 57 2003
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2002 pentru asigurarea conditiilor de finantare a organizarii si desfasurarii activitatilor legate de procesul de privatizare derulate prin Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
Ordonanţa 2 2003
privind abilitarea inspectoratelor teritoriale de regim silvic si cinegetic pentru concesionarea, in numele statului, a terenurilor forestiere proprietate publica a statului, aferente activelor vandute de Regia Nationala a Padurilor
OUG 172 2002
privind constituirea Comisiei de privatizare la Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A.
OUG 148 2002
pentru asigurarea conditiilor de finantare a organizarii si desfasurarii activitatilor legate de procesul de privatizare derulate prin Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
Legea 399 2002
pentru asigurarea conditiilor de finantare a organizarii si functionarii activitatilor legate de privatizarile derulate prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie
Hotărârea 577 2002
privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii
Legea 548 2001
privind respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 150/1999 pentru modificarea art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale
Legea 444 2001
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 251/2000 pentru modificarea art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale
Legea 379 2001
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 37/1999 pentru completarea art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale
OUG 88 2001
privind infiintarea Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie
Hotărârea 443 2001
pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 450/1999
Legea 30 2001
privind respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 3/1999 pentru completarea alin. (1) al art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale
OUG 296 2000
privind infiintarea Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului
OUG 251 2000
pentru modificarea art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale
Hotărârea 1014 2000
pentru aprobarea Strategiei nationale de privatizare pentru anul 2000
OUG 86 2000
privind suspendarea procedurilor de vanzare a activelor inchise operational, detinute de societatile comerciale incluse in Programul pentru ajustarea sectorului privat (PSAL)
Hotărârea 423 2000
pentru aprobarea mandatului Fondului Proprietatii de Stat privind privatizarea societatilor comerciale de turism cu profil balneoclimateric
OUG 38 2000
privind unele masuri pentru diminuarea datoriei publice interne
OUG 7 2000
privind aprobarea achizitiei unui spatiu de catre Regia Autonoma "Monitorul Oficial"
OUG 3 2000
privind acordarea unui credit Companiei Nationale de Electricitate - S.A. de catre Fondul Proprietatii de Stat prin Banca de Import-Export a Romaniei (Eximbank) - S.A. pentru asigurarea finantarii partiale a importurilor de pacura, gaze naturale si carbune energetic, necesare realizarii Programului energetic 1999 - 2000
OUG 171 1999
pentru alocarea in anul 1999 a unor fonduri Ministerului Culturii, Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Sanatatii, Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare, precum si Ministerului Tineretului si Sportului pentru Comitetul Olimpic Roman
OUG 150 1999
pentru modificarea art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale
Hotărârea 788 1999
privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Fondului Proprietatii de Stat
Ordonanţa 79 1999
privind organizarea activitatii practicienilor in reorganizare si lichidare
Ordin 709 1999
privind continutul avizului de mediu pentru privatizare, emis de autoritatea competenta, in aplicarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 450/1999 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare
Ordin 791 1999
pentru delegarea atributiilor ce revin Ministerului Finantelor cu privire la emiterea certificatului de sarcini fiscale
OUG 98 1999
privind protectia sociala a persoanelor ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective
Hotărârea 450 1999
privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare
OUG 81 1999
privind unele masuri pentru sustinerea programului de restructurare prin garantarea unui credit in favoarea Societatii Comerciale "Tractorul" UTB - S.A. Brasov
Legea 99 1999
privind unele masuri pentru accelerarea reformei economice
OUG 66 1999
privind autorizarea Fondului Proprietatii de Stat de a acorda un sprijin financiar nerambursabil in valoare de 50 miliarde lei Societatii Comerciale "Comtim" - S.A. Timisoara
OUG 37 1999
pentru completarea art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale
OUG 3 1999
pentru completarea alin. (1) al art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale
OUG 63 1998
privind energia electrica si termica
OUG 56 1998
privind unele masuri pentru restructurarea Guvernului
Ordin 288 1998
privind unificarea si reglementarea activitatii de elaborare a rapoartelor de evaluare pentru societatile comerciale supuse procesului de privatizare
Ordin 2113 1998
privind participarea la tratativele desfasurate in vederea vanzarii pachetelor de actiuni detinute de Fondul Proprietatii de Stat la societatile comerciale
Hotărârea 486 1998
pentru aprobarea Normelor metodologice privind finantarea proiectelor si programelor de restructurare si reforma din Fondul la dispozitia Guvernului, constituit din varsaminte din privatizare
Ordin 133 1998
pentru aprobarea Instructiunilor privind anuntul publicitar pentru vanzarea, prin negociere directa, a actiunilor emise de societatile comerciale care se privatizeaza, conform contractelor incheiate intre Fondul Proprietatii de Stat si banci de investitii sau institutii financiare internationale
Ordin 109 1998
privind reglementarea unitara a surselor de acoperire a sumelor care se lasa, cu titlu gratuit, la dispozitia societatilor comerciale privatizate si a modului de efectuare de catre Fondul Proprietatii de Stat a viramentelor la buget
Ordin 71 1998
privind sumele incasate de Fondul Proprietatii de Stat in baza contractelor de vanzare-cumparare incheiate pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, aprobata prin Legea nr. 44/1998, care se lasa, cu titlu gratuit, la dispozitia societatilor comerciale privatizate
Ordin 59 1998
pentru aplicarea normelor metodologice privind privatizarea societatilor comerciale si vanzarea de active
Ordin 60 1998
pentru aplicarea normelor metodologice privind privatizarea societatilor comerciale si vanzarea de active
Ordin 61 1998
pentru aplicarea normelor metodologice privind privatizarea societatilor comerciale si vanzarea de active
Ordin 62 1998
pentru aplicarea normelor metodologice privind privatizarea societatilor comerciale si vanzarea de active
Ordin 379 1998
privind stabilirea termenelor de plata a obligatiilor bugetare prevazute in ordonantele de urgenta ale Guvernului nr. 59/1997 si nr. 88/1997
Legea 44 1998
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale
Decizia 34 1998
cu privire la constitutionalitatea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale
Hotărârea 55 1998
pentru aprobarea Normelor metodologice privind privatizarea societatilor comerciale si vanzarea de active, precum si a Regulamentului de organizare si functionare a Fondului Proprietatii de Stat
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu