ORDONANTA Nr. 84 din 29 august 2000
pentru ratificarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Paris la 3 august 2000 si la
Bucuresti la 14 august 2000
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 432 din 2 septembrie 2000
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1
lit. A pct. 11 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
Art. 1
Se ratifica Acordul-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare
a Consiliului Europei, in valoare de 10 milioane dolari S.U.A., destinat
finantarii proiectului privind fondul de dezvoltare sociala, semnat la Paris la
3 august 2000 si la Bucuresti la 14 august 2000.
Art. 2
(1) Aplicarea acordului-cadru de imprumut va fi realizata de Fondul Roman
de Dezvoltare Sociala, desemnat ca agentie de implementare.
(2) Ministerul Finantelor va incheia cu Fondul Roman de Dezvoltare Sociala
un acord subsidiar prin care va transfera acestuia din urma obligatiile si
raspunderile care decurg din acordul-cadru de imprumut prevazut la art. 1.
Art. 3
Rambursarea imprumutului, achitarea dobanzilor si a altor costuri aferente
imprumutului reprezinta angajamente externe ale statului si vor fi achitate de
la bugetul de stat de catre Ministerul Finantelor.
Art. 4
Guvernul Romaniei este autorizat ca, prin Ministerul Finantelor, de comun
acord cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, sa introduca pe parcursul
utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile de derulare a acordului-cadru
de imprumut, amendamente la continutul acestuia, care privesc modificari in structura
imprumutului pe categorii, precum si orice alte modificari si detalieri care nu
sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca
de Dezvoltare a Consiliului Europei sau sa determine noi conditionari economice
fata de cele convenite initial intre parti.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
p. Ministru de stat,
ministrul afacerilor externe,
Eugen Dijmarescu,
secretar de stat
Directorul Fondului Roman
de Dezvoltare Sociala,
Liliana Vasilescu
Ministru de stat,
presedintele Consiliului de
Coordonare Economico-Financiara,
Mircea Ciumara
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
F/P1333(1999)
Acord-cadru de imprumut
ACORD-CADRU DE IMPRUMUT
intre Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei si Romania
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, denumita in continuare BDCE,
Paris, pe de o parte, si Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor,
denumita in continuare Imprumutat, pe de alta parte,
avand in vedere cererea Imprumutatului din 31 decembrie 1998,
avand in vedere Rezolutia Consiliului de administratie al BDCE: 1424 (1997),
avand in vedere cel de-al Treilea protocol aditional la Acordul general
pentru privilegii si imunitati al Consiliului Europei,
avand in vedere articolele Normelor de imprumut ale BDCE din 6 octombrie
1970,
au convenit urmatoarele:
Art. 1
Acest imprumut este acordat in cadrul conditiilor generale ale Normelor de
imprumut curente ale BDCE si in cadrul conditiilor speciale stabilite prin
acest acord si prin anexele la acesta.
Art. 2
Proiectul
BDCE acorda Imprumutatului, care accepta, un imprumut pentru finantarea
partiala a F/P1333 (1999), aprobat de Consiliul de administratie al BDCE la 30
- 31 martie 2000, referitor la finantarea partiala a proiectului privind Fondul
de Dezvoltare Sociala.
Acest imprumut este acordat de BDCE, luand in considerare angajamentul ca
Imprumutatul il utilizeaza pentru a finanta numai Proiectul descris in anexa
nr. I si ca realizeaza acest Proiect prin Fondul Roman de Dezvoltare Sociala,
in cadrul conditiilor care sunt detaliate in anexa respectiva.
Orice schimbare a modului de utilizare a imprumutului, care nu a primit
aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediata
a imprumutului, conform termenilor art. 13 din Normele de imprumut ale BDCE.
Art. 3
Imprumutul
3.1. Conditii financiare
Valoarea imprumutului acordat este in limita echivalentului a 10.000.000
USD (zece milioane dolari S.U.A.).
Imprumutul va fi disponibilizat in mai multe transe.
Fiecare transa a imprumutului va fi pentru o perioada de cel mult 15 ani,
din care 5 ani perioada de gratie. Ratele de capital, rata dobanzii, valuta,
durata si data de disponibilizare vor fi stabilite de comun acord, pentru
fiecare transa, intre Imprumutat si BDCE, prin fax confirmat. Contul in care
disponibilizarile vor fi efectuate va fi comunicat BDCE in timp util de catre
Imprumutat.
3.2. Trageri
O scrisoare suplimentara la prezentul acord-cadru, specificand detaliile
fiecarei transe, va fi semnata intre Imprumutat si BDCE, pentru fiecare transa,
la momentul disponibilizarii acesteia (anexa nr. II).
3.3. Mobilizare
In scopul mobilizarii transelor imprumutului, Imprumutatul va transmite la
BDCE in timp util un angajament de plata corespunzator fiecarei transe (anexa
nr. III).
Angajamentul de plata este intocmit si platibil in valuta transei.
3.4. Domiciliere
Toate sumele datorate de Imprumutat in cadrul acestui imprumut sunt
platibile BDCE in valuta fiecarei transe, la banca si in contul comunicat de
BDCE Imprumutatului la momentul tragerii fiecarei transe, prin notificare
telex, care va fi trimisa BDCE de banca insarcinata de Imprumutat cu efectuarea
platii, cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de fiecare plata.
3.5. Date
Prevederile art. 3 fac obiectul intelegerii Modificarea urmatoarei zile
lucratoare, a carei definitie se regaseste in anexa nr. IV la prezentul
acord-cadru (ziua lucratoare in tara valutei).
Art. 4
Monitorizarea imprumutului si proiectul
4.1. Utilizarea imprumutului
Fiecare transa trebuie sa fie utilizata de catre Imprumutat prin Fondul
Roman de Dezvoltare Sociala pentru finantarea proiectului, in termen de 12
(douasprezece) luni de la disponibilizarea acesteia de catre BDCE.
4.2. Implementarea proiectului
Pentru implementarea proiectului, Imprumutatul desemneaza Fondul Roman de
Dezvoltare Sociala ca agentie de implementare. Imprumutatul, prin Fondul Roman
de Dezvoltare Sociala, va depune toate eforturile si diligentele si va exercita
toate metodele folosite in mod curent, in special metodele financiare, tehnice,
sociale si manageriale, precum si cele referitoare la protectia mediului
inconjurator, care vor fi necesare pentru implementarea corespunzatoare a
proiectului.
In special, se va asigura, inaintea implementarii proiectului, ca toata
finantarea, drepturile de proprietate asupra pamantului si imobiliare care sunt
necesare pentru aceasta sunt disponibile si ca toate activele si instalatiile
sunt permanent asigurate si intretinute.
Selectarea subproiectelor va fi efectuata in conformitate cu Manualul
operational al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala. Acest manual este publicat
in Monitorul Oficial al Romaniei si poate fi amendat periodic cu acordul
Imprumutatului, al Bancii Mondiale si al BDCE. Imediat ce subproiectele au fost
selectate de catre Fondul Roman de Dezvoltare Sociala pentru finantare de catre
BDCE, Fondul Roman de Dezvoltare Sociala va transmite pentru aprobare la BDCE
informatii cuprinzatoare pentru fiecare subproiect, asa cum sunt prezentate in
anexa nr. V. BDCE va trebui sa fie informata asupra oricarei modificari aduse
subproiectelor care au fost prezentate in anexa nr. V.
Subproiectele vor fi finantate prin granturi, dupa cum este specificat in
Manualul operational al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala. Finantarea
partiala a BDCE va acoperi valoarea neta a grantului, restul fiind taxe
suportate de catre Guvernul Romaniei. Valoarea totala a fiecarui subproiect
este o suma intre grant si contributia primitorilor.
In plus, Imprumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, se va
asigura ca:
- proiectul corespunde prevederilor conventiilor in materie ale Consiliului
Europei;
- proiectul respecta mediul inconjurator potrivit conventiilor
internationale in materie;
- finantarea partiala acordata de BDCE nu depaseste 43,5% din costul
eligibil total al proiectului, excluzand taxele, dobanda si comisioanele
financiare;
- achizitiile efectuate in cadrul proiectului vor urma liniile directoare
ale Ghidului pentru achizitii de bunuri, servicii de consultanta si lucrari,
emis de Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, care poate fi modificat cu acordul
BDCE si al Imprumutatului.
4.3. Raportarile Imprumutatului
4.3.1. Raportul privind stadiul proiectului
Cel putin de doua ori pe an de la tragerea imprumutului pana la finalizarea
intregului proiect Imprumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, va
trimite la BDCE un raport identic cu cel transmis la Banca Mondiala, detaliind:
- stadiul utilizarii imprumutului;
- evolutia planului de finantare a proiectului;
- evolutia intregului proiect;
- detalii privind managementul proiectului.
In plus fata de raportul semestrial, inaintea fiecarei trageri,
informatiile vor fi transmise pe baza de subproiect, astfel cum sunt prezentate
in anexa nr. VI.
4.3.2. Raportul finalizarii proiectului
La finalizarea intregului proiect Imprumutatul, prin Fondul Roman de
Dezvoltare Sociala, se va asigura ca BDCE primeste un raport final continand o
evaluare a efectelor economice, financiare, sociale si asupra mediului
inconjurator ale proiectului.
4.4. Furnizarea de informatii BDCE
Imprumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, va tine evidente
contabile privind proiectul, care vor fi in conformitate cu standardele
internationale, care vor arata in orice moment evolutia proiectului si care vor
inregistra toate operatiunile efectuate si vor identifica activele si
serviciile finantate cu ajutorul prezentului imprumut.
Imprumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, se angajeaza sa
primeasca orice misiune de informare efectuata de salariatii BDCE sau de
consultanti externi angajati de BDCE si sa asigure cooperarea necesara pentru
misiunea de informare a acestora, prin facilitarea oricarei vizite posibile la
amplasamentul proiectului. In special, BDCE poate efectua la fata locului o
revizie contabila a contabilitatii proiectului, realizata de unul sau mai multi
consultanti la alegerea acestuia, pe cheltuiala Imprumutatului, in cazul
neonorarii la scadenta de catre Imprumutat a oricarei obligatii asumate in
cadrul prezentului acord-cadru de imprumut.
Imprumutatul se angajeaza sa raspunda intr-o perioada rezonabila la orice
informatie solicitata de BDCE si sa furnizeze orice documentatie pe care BDCE o
va considera necesara pentru implementarea corespunzatoare a prezentului
acord-cadru, in special in ceea ce priveste monitorizarea proiectului descris
in anexa nr. I si utilizarea imprumutului.
Imprumutatul va informa BDCE imediat despre orice schimbare a legislatiei
sau a normelor in sectorul economic relevant pentru proiectul descris in anexa
nr. I si in sens general despre orice eveniment care poate avea influente
asupra indeplinirii obligatiilor sale asumate in cadrul prezentului acord-cadru.
Orice schimbare a legislatiei sau a normelor in sectorul economic relevant
pentru proiectul descris in anexa nr. I va constitui un eveniment inscris in
art. 13 h) al cap. 3 din Normele de imprumut ale BDCE si care poate conduce la
suspendarea, anularea sau rambursarea imediata a imprumutului.
Art. 5
Incetarea obligatiilor Imprumutatului
Plata sumei datorate, stipulata in Angajamentul de plata, il exonereaza pe
Imprumutat de orice obligatie definita in art. 3.
Dupa ce intreaga suma a acestui imprumut si toate dobanzile, precum si alte
costuri care rezulta din acesta, in special acele sume mentionate la art. 6 si
7, au fost platite corespunzator, Imprumutatul va fi pe deplin exonerat de
obligatiile sale fata de BDCE, cu exceptia celor stipulate in art. 4.
Art. 6
Dobanda pentru intarziere
Fara a contraveni oricarui alt posibil recurs al BDCE in cadrul prezentului
acord-cadru si al Normelor de imprumut sau, dupa caz, daca Imprumutatul nu
plateste intreaga dobanda sau orice alta suma platibila, potrivit prezentului
acord-cadru de imprumut la ultima data de scadenta specificata, Imprumutatul
trebuie sa plateasca o dobanda suplimentara la suma datorata si neplatita
integral, egala cu dobanda LIBOR la o luna pentru depozitele in valuta ultimei
plati, la data scadenta (daca este sambata, duminica sau zi nelucratoare
bancara, urmatoarea zi lucratoare) la ora 11,00 a.m. (ora locala la Londra),
plus 2,5% pe an calculata de la data scadenta a acestei sume pana la data
efectuarii platii. Rata LIBOR la o luna, aplicabila, va fi actualizata la
fiecare 30 de zile.
Art. 7
Costuri asociate
Toate impozitele si taxele de orice fel, datorate si platite, si toate
cheltuielile rezultate fie din incheierea, executarea, lichidarea, anularea sau
suspendarea acestui acord, in totalitate sau partial, ori fie din garantarea
sau refinantarea imprumutului acordat, impreuna cu toate cheltuielile din
actiuni juridice si extrajuridice rezultate din imprumut, vor fi suportate de
Imprumutat.
Totusi se vor aplica prevederile art. 25 al cap. 4 din Normele de imprumut
ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj mentionate in acest capitol
4.
Art. 8
Garantii
Imprumutatul declara ca nici un alt angajament nu a fost facut si nu va fi
facut in viitor, care ar putea da unei terte parti un regim preferential, un
drept preferential de plata, un colateral sau o garantie de orice natura ar fi,
care ar putea conferi mai multe drepturi celei de-a treia parti, denumita in
continuare garantie.
Daca o astfel de garantie a fost totusi acordata unei terte parti,
Imprumutatul este de acord sa intocmeasca sau sa furnizeze o garantie identica
in favoarea BDCE sau, cand este impiedicat sa o faca, sa ofere o garantie
echivalenta si sa stipuleze formarea unei astfel de garantii in favoarea BDCE.
Neindeplinirea acestor prevederi ar reprezenta un caz de culpa, dupa cum se
specifica in art. 13 h) al cap. 3 din Normele de imprumut ale BDCE, si poate
conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediata a imprumutului.
Art. 9
Relatii cu tertii
Imprumutatul, in scopul utilizarii imprumutului, nu poate invoca nici un
fapt referitor la relatiile sale cu terte parti, in vederea evitarii
indeplinirii, totale sau partiale, a obligatiilor sale rezultate din acest
acord-cadru.
BDCE nu poate fi implicat in disputele care ar putea sa apara intre
Imprumutat si terti, iar costurile, indiferent de natura lor, suportate de BDCE
datorita oricarei dispute si, in special, toate costurile legale sau de judecata
vor fi pe cheltuiala Imprumutatului.
Art. 10
Intrarea in vigoare
Acest acord-cadru va intra in vigoare dupa ratificarea lui de catre
Parlamentul Imprumutatului.
Art. 11
Legea aplicabila
Acest acord-cadru si garantiile negociabile legate de acesta vor fi
guvernate de regulile BDCE, asa cum este specificat in art. 1 paragraful 3 al
celui de-al Treilea protocol aditional din 6 martie 1959 la Acordul general
pentru privilegii si imunitati al Consiliului Europei din 2 septembrie 1949 si,
in al doilea rand, daca este necesar, de legea franceza.
Disputele dintre parti privind acest acord-cadru vor face obiectul
arbitrajului, in conditiile specificate in cap. 4 din Normele de imprumut ale
BDCE.
Art. 12
Interpretarea acordului
Imprumutatul declara ca a luat cunostinta de Normele de imprumut ale BDCE
si ca a primit o copie de pe acestea.
Atunci cand exista o contradictie intre orice prevedere din Normele de
imprumut ale BDCE si orice prevedere a acestui acord-cadru vor prevala
prevederile acestui acord-cadru.
Titlurile paragrafelor, sectiunilor si capitolelor prezentului acord-cadru
nu vor servi pentru interpretarea acestuia.
In nici un caz nu se va presupune ca BDCE a renuntat tacit la vreun drept
acordat prin prezentul acord-cadru.
Art. 13
Executarea unei hotarari de arbitraj
Partile contractante convin sa nu faca uz de nici un privilegiu, imunitate
sau legislatie in fata oricarei autoritati jurisdictionale sau a altei
autoritati, fie ea interna sau internationala, in vederea impiedicarii punerii
in aplicare a unei decizii date in conditiile specificate in cap. 4 al Normelor
de imprumut ale BDCE.
Art. 14
Reprezentare si certificari
Imprumutatul prezinta si certifica:
- ca autoritatile sale competente l-au autorizat sa incheie prezentul
acord-cadru si au dat in acest sens semnatarilor autorizarea pentru aceasta, in
conformitate cu legile, decretele, regulamentele, articolele asocierii si alte
texte aplicabile acestuia;
- ca incheierea si executarea prezentului acord-cadru nu contravin legilor,
decretelor, regulamentelor si altor texte aplicabile acestuia si ca toate
permisele, licentele si autorizatiile necesare acestuia au fost obtinute si vor
ramane valabile pe toata durata imprumutului.
Orice schimbare referitoare la reprezentarile si certificarile de mai sus
trebuie, pe toata durata imprumutului, sa fie notificate imediat BDCE si sa fie
furnizate toate documentele justificative.
Art. 15
Acest acord-cadru este intocmit in doua exemplare originale, fiecare avand
aceeasi validitate.
Cate un original este pastrat de fiecare dintre partile contractante.
Paris, 3 august 2000
Pentru
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei,
Juan Francisco Seco Guillot
director al Departamentului
pentru Finantarea Proiectelor
Bucuresti, 14 august 2000
Pentru Romania,
Decebal Traian Remes,
ministrul finantelor
ANEXA 1
SINTEZA PROIECTULUI
_____________________________________________________________________________
| I. F/P | 1333 (1999) |
|________________|____________________________________________________________|
| Beneficiar | Grupuri din comunitatile rurale sarace si/sau grupuri |
| | dezavantajate de pe intreg teritoriul Romaniei (Primitorii)|
|________________|____________________________________________________________|
| Imprumutat | Romania |
|________________|____________________________________________________________|
| Aprobarea | 30 - 31 martie 2000 |
| Consiliului de | CA/206/1249/2000 |
| administratie | |
|________________|____________________________________________________________|
| Suma aprobata | 10.000.000 USD |
|________________|____________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| II. Domenii de | Infrastructura sociala legata de protectia mediului |
| interventie| inconjurator, modernizare rurala, sanatate, invatamant si |
| | creare de locuri de munca |
|________________|____________________________________________________________|
| Lucrarile | Implementarea subproiectelor orientate spre reducerea |
| planificate | starii de saracie din urmatoarele categorii: |
| | - mica infrastructura |
| | - servicii sociale comunitare |
| | - activitati generatoare de venituri si oportunitati de |
| | angajare a fortei de munca |
|________________|____________________________________________________________|
| Localizare | Pe intreg teritoriul Romaniei |
|________________|____________________________________________________________|
| Costul total | 23.000.000 USD |
| al proiectului | |
|________________|____________________________________________________________|
| Costul estimat,| BDCE Banca Guvernul Contributia Total |
| distribuit pe | Mondiala Romaniei Primitorilor |
| articole (in |Mica |
| milioane USD) |infrastructura 8,200 7,500 - 1,800 17,500 |
| |Servicii |
| |sociale |
| |comunitare 0,700 0,700 - 0,080 1,480 |
| |Activitati |
| |generatoare de |
| |venituri si |
| |oportunitati |
| |de angajare a |
| |fortei de munca 0,700 0,600 - 0,220 1,520 |
| |Asistenta |
| |tehnica legata |
| |de subproiecte 0,400 0,150 - - 0,550 |
| |Pregatire si |
| |servicii de |
| |consultanta - 0,800 - - 0,800 |
| |Echipamente - 0,250 - - 0,250 |
| |Costuri |
| |operationale |
| |pentru FRDS - - 0,900 - 0,900 |
| |Total: 10,00 10,00 0,900 2,100 23,000 |
|________________|____________________________________________________________|
| Planul de | Imprumut BDCE 43,5%; Banca Mondiala 43,5%; Guvernul |
| finantare | Romaniei 3,9%; contributia primitorilor 9,1% |
|________________|____________________________________________________________|
| Stadiul | Faza de identificare si pregatire |
| lucrarilor la | |
| momentul | |
| prezentarii | |
| cererii | |
|________________|____________________________________________________________|
| Graficul | 1999 - mai 2002 |
| lucrarilor | |
|________________|____________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| III. Efecte | Dezvoltarea capitalului social la nivelul comunitatii prin |
| sociale | intarirea capacitatii organizationale la nivel local si |
| | atenuarea saraciei pe intreg teritoriul Romaniei |
|________________|____________________________________________________________|
ANEXA 2
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
SCRISOARE SUPLIMENTARA
la Acordul-cadru din data [data] de ................. dintre Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, denumita in continuare BDCE, si Romania,
denumita in continuare Imprumutat
Prezenta scrisoare suplimentara si acordul-cadru stabilesc termenii si
conditiile convenite pentru prima tragere, astfel cum este specificat in art. 3
din acordul-cadru mentionat.
Suma: USD [suma in cifre]
Durata imprumutului: 15 ani, din care 5 ani perioada de gratie
Pretul de disponibilizare: 100%
Pretul de rambursare: 100%
Plata dobanzii: Semestrial
Rata dobanzii: Bazata pe LIBOR la 6 luni plus marja de
intermediere standard a BDCE, astfel cum este
definita la pct. III.C.b) din Rezolutia 1.424
(1997), revizuita
Numitorul fractiei: Efectiv/360 de zile
Data de disponibilizare: [data de disponibilizare]
Conturile pentru remitere: [contul de referinta al Imprumutatului]
Ziua lucratoare: Conventia "Modificarea urmatoarei zile
lucratoare"
[Text referitor la conditiile imprumutului mentionate mai sus]
Aceste prevederi fac obiectul intelegerii "Modificarea urmatoarei zile
lucratoare", a carei definitie se gaseste in anexa nr. IV la
acordul-cadru, semnat intre BDCE si Imprumutat la data [data].
In vederea mobilizarii transei imprumutului, Imprumutatul va trimite, in
timp util, la BDCE un angajament de plata corespunzator acestei transe [anexa
nr. III].
Paris, [data] Paris, [data]
Pentru
Banca de Dezvoltare a Pentru Romania
Consiliului Europei
Guvernator
ANEXA 3
F/P 1333 (1999) - [numar] transa
ROMANIA
ANGAJAMENT DE PLATA
<VALUTA> <SUMA> <DATA
IMPRUMUTULUI>
Pentru valoarea primita, subsemnatul:
ROMANIA,
prin acest angajament de plata promite sa plateasca Bancii de Dezvoltare a
Consiliului Europei sau altuia suma imprumutata de:
<SUMA IN CIFRE> <VALUTA IN LITERE>
in rate, la datele specificate in continuare, si dobanda specificata la
fiecare 6 luni.
La aceste date se va rambursa imprumutul, dupa cum se specifica in
continuare:
Data Suma
<DATA> <VALUTA>
Platile de mai sus vor fi facute la:
[banca BDCE si contul de referinta]
in favoarea Bancii de Dezvoltare a Consiliului Europei, fara deducerea din
sau fara luarea in considerare a oricaror taxe, impozite sau a altor costuri,
prezente sau viitoare, datorate si percepute pentru acest angajament sau pentru
sumele acestuia de catre sau in cadrul:
ROMANIEI,
sau a oricarei alte entitati politice sau fiscale a acesteia.
Acest angajament de plata este legat de imprumutul acordat de Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei
ROMANIEI
la data <DATA IMPRUMUTULUI>
In cazul neefectuarii platii prompte si in totalitate a oricarei dobanzi
datorate prin acest angajament, intregul imprumut nerambursat si dobanda
aferenta la data platii vor deveni imediat scadente si vor fi platite la
optiunea si la cererea detinatorului acestuia.
Neexercitarea de catre detinatorul angajamentului a oricarui drept care
rezulta din acesta nu va constitui in nici un caz o renuntare la nici unul
dintre drepturile sale in aceasta sau in oricare alta circumstanta.
PENTRU ROMANIA
ANEXA 4
Conventia "Modificarea urmatoarei zile lucratoare"
<<Sectiunea 4.12
Conventia "Ziua lucratoare":
a) Conventia "Ziua lucratoare" inseamna conventia pentru
modificarea oricarei date, daca aceasta altfel ar cadea intr-o zi care nu este
zi lucratoare. Urmatorii termeni, cand sunt folositi impreuna cu termenul
Conventia "Ziua lucratoare" si o data, vor insemna ca o modificare va
fi facuta daca aceasta data ar cadea altfel intr-o zi care nu este "zi
lucratoare", astfel incat:
(i) ................. se omite .................... .
(ii) Daca termenii Modificarea urmatoare sau Modificat sunt specificati,
acea data va fi prima zi care urmeaza si care este o zi lucratoare, cu exceptia
cazului in care acea zi cade in urmatoarea luna calendaristica, caz in care
acea data va fi prima zi precedenta care este o zi lucratoare.
(iii) ................. se omite .................... .
b) ................... se omite .................... .>>
("Asociatia Dealerilor Internationali Swap 1991. Definitii")
ANEXA 5
_____________________________________________________________________________
| Subproiect selectat de FRDS |
|_____________________________________________________________________________|
| Nume | | Amplasament | |
|____________________|________________|____________________________|__________|
| Categoria*1) | | Tipul*2) | |
|____________________|________________|____________________________|__________|
| O scurta descriere | |
|_____________________________________|_______________________________________|
| Perioada de implementare | |
|_____________________________________|_______________________________________|
| Reprezentantii primitorilor*3) | |
|_____________________________________|_______________________________________|
| Data acordului de grant | |
|_____________________________________|_______________________________________|
| Numarul potential al beneficiarilor | |
|_____________________________________|_______________________________________|
| Cost total estimat | Lei | USD |
|_____________________________________|____________________________|__________|
| | Lucrari | | |
| |_______________________|____________________________|__________|
| | Bunuri | | |
| |_______________________|____________________________|__________|
| | Pregatire vocationala | | |
| |_______________________|____________________________|__________|
| | Asistenta tehnica | | |
| |_______________________|____________________________|__________|
| | TOTAL: | | |
|_____________|_______________________|____________________________|__________|
| Suma grantului (valoarea neta) | | |
|_____________________________________|____________________________|__________|
| Contributia Guvernului | | |
|_____________________________________|____________________________|__________|
| Contributia primitorilor | | |
|_____________________________________|____________________________|__________|
| Planul de | Perioada 1 | Perioada 2 | Perioada 3 | Total |
| tragere*4) | | | | |
|_____________|_______________________|______________|_____________|__________|
| Lei | | | | |
|_____________|_______________________|______________|_____________|__________|
*1) Categoriile (astfel cum sunt definite in Rezolutia BDCE 1424 revizuita
si in Manualul pentru pregatirea si monitorizarea proiectelor): A = mica
infrastructura, B = servicii sociale comunitare, C = activitati generatoare de
venituri si oportunitati de angajare a fortei de munca.
*2) Tipul: 1 = reabilitare sau imbunatatire; 2 = construire; 3 = echipare;
4 = cheltuieli pentru pregatire vocationala (materiale didactice, salariile
profesorilor/instructorilor, diurna platita studentilor, instructorilor sau
functionarilor care fac instruirea etc.)
*3) Va rugam sa specificati: comitetul de conducere al proiectului, numele
organizatiei neguvernamentale, autoritatea locala etc.
*4) Va rugam sa inlocuiti perioadele 1, 2 cu anul si/sau luna luate in
considerare si adaugati coloane, daca este necesar.
ANEXA 6
___________________________________________________________________________
| Imprumuturile acordate de Banca |
|___________________________________________________________________________|
| |
| Nr. transei: |
| |
| Data tragerii: |
| |
| Suma: |
|___________________________________________________________________________|
| Subproiecte | Finantarea BDCE utilizata |
|_____________________________________________|_____________________________|
| Categoria*1) | Nume | Amplasament | Lei | USD |
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|________________|____________|_______________|________________|____________|
| TOTAL: | | |
|_____________________________________________|________________|____________|
*1) Categoriile: A = mica infrastructura; B = servicii sociale comunitare;
C = activitati generatoare de venituri si oportunitati de angajare a fortei de
munca (astfel cum sunt definite in Rezolutia BDCE 1424, revizuita si in
Manualul pentru pregatirea si monitorizarea proiectelor).