Z
Procedura de primire şi de soluţionare a cererilor de loc de muncă sau indemnizaţie de şomaj, denumită în continuare procedura, reglementează punerea în aplicare a prevederilor art. 16 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, denumită în continuare lege. Articolul 1Înregistrarea persoanei în căutarea unui loc de muncă se face la agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă ori la punctul de lucru în a cărui rază îşi are domiciliul sau, după caz, reşedinţa, dacă a avut ultimul loc de muncă sau a realizat venituri în acea localitate, prin completarea fişei al cărei model este prezentat în anexa nr. 1 la prezenta procedura. Articolul 2Pentru completarea fişei persoana în căutarea unui loc de muncă va prezenta următoarele acte:a)actul de identitate;b)actele de studii şi de calificare;c)carnetul de muncă, în cazul persoanelor provenite din munca;d)adeverinţa medicală din care să rezulte că este aptă de muncă sau ca are eventuale restricţii medicale. Articolul 3O dată cu înregistrarea persoanei în căutarea unui loc de muncă se va întocmi şi planul individual de mediere, conform procedurii aprobate prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca. Articolul 4În cazul în care agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă sau punctul de lucru poate oferi, în urma procedurii de mediere, un loc de muncă corespunzător pregătirii profesionale şi nivelului studiilor, se va emite dispoziţia de repartizare, întocmită conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezenta procedura. Articolul 5
(1)Dacă persoana în căutarea unui loc de muncă nu poate fi repartizată corespunzător pregătirii profesionale şi nivelului studiilor, dar îndeplineşte condiţiile pentru a primi indemnizaţie de şomaj potrivit art. 34 din lege, va depune o cerere pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj, conform anexei nr. 3 la prezenta procedura.
(2)Cererea va fi completată de persoana în căutarea unui loc de muncă sau de funcţionarul public al agenţiei locale pentru ocuparea forţei de muncă şi va purta semnătura olografă a persoanei în căutarea unui loc de muncă.
(3)Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoţită de următoarele documente:a)actul de identitate, în original şi în copie;b)actele de studii şi de calificare, în original şi în copie;c)certificatul de naştere, în original şi în copie;d)certificatul de căsătorie, în original şi în copie;e)adeverinţa medicală, din care să rezulte că este aptă de muncă sau ca are eventuale restricţii medicale;f)acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care să rezulte că nu realizează venituri sau că realizează din activităţi autorizate potrivit legii venituri mai mici decât indemnizaţia de şomaj;g)declaraţia pe propria răspundere, din care să rezulte că nu are loc de muncă, nu realizează venituri sau că realizează din activităţi autorizate potrivit legii venituri mai mici decât indemnizaţia de şomaj.
(4)În afara actelor şi documentelor prevăzute la alin. (3), care urmează să fie prezentate de toate categoriile de solicitanţi de indemnizaţie de şomaj, cererea pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj va fi însoţită, după caz, şi de:A.în cazul persoanelor provenite din munca:a)carnetul de muncă, în original şi în copie, şi adeverinţa eliberată de ultima unitate, din care să rezulte data şi motivul încetării raporturilor de muncă sau de serviciu;b)copie de pe hotărârea definitivă de reintegrare în muncă, atunci când reintegrarea nu mai este posibilă la unitatea la care persoana a fost încadrată în muncă anterior din cauza încetării definitive a activităţii sau la unitatea care a preluat patrimoniul acesteia;c)dovada din care să rezulte ca reîncadrarea în muncă nu mai este posibilă din cauza încetării definitive a activităţii angajatorului, respectiv adeverinţa de la unitatea care a preluat patrimoniul unităţii în care persoana a fost încadrată anterior, din care să rezulte desfiinţarea postului;d)declaraţie pe propria răspundere a persoanei în căutarea unui loc de muncă, în cazul în care aceasta nu poate obţine dovada din care să rezulte ca reîncadrarea în muncă nu mai este posibilă din cauza încetării definitive a activităţii angajatorului, urmând ca agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă să verifice la organele competenţe veridicitatea declaraţiei;B.în cazul pensionarilor de invaliditate care îşi redobândesc capacitatea de muncă:a)carnetul de muncă, în original şi în copie;b)decizia de revizuire medicală, în original şi în copie, emisă de medicul expert al asigurărilor sociale, din care să rezulte redobândirea capacităţii de muncă;c)adeverinţa de la ultima unitate sau dovada de la organele competenţe, din care să rezultă ca reîncadrarea în muncă nu mai este posibilă din lipsa unui post vacant de natură celui ocupat anterior, respectiv din cauza încetării definitive a activităţii angajatorului;d)declaraţie pe propria răspundere a persoanei în căutarea unui loc de muncă, în cazul în care aceasta nu poate obţine dovada din care să rezulte ca reîncadrarea în muncă nu mai este posibilă din cauza încetării definitive a activităţii angajatorului, urmând ca agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă să verifice la organele competenţe veridicitatea declaraţiei;C.în cazul persoanelor care au beneficiat de concediu pentru creşterea copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap:a)carnetul de muncă, în original şi în copie;b)certificatul de naştere al copilului, în original şi în copie;c)dovada din care să rezulte ca reîncadrarea în muncă nu mai este posibilă din cauza încetării definitive a activităţii angajatorului;d)declaraţie pe propria răspundere a persoanei în căutarea unui loc de muncă, în cazul în care aceasta nu poate obţine dovada din care să rezulte ca reîncadrarea în muncă nu mai este posibilă din cauza încetării definitive a activităţii angajatorului, urmând ca agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă să verifice la organele competenţe veridicitatea declaraţiei;D.în cazul persoanelor care au cel puţin vârsta de 18 ani şi au încheiat contract de asigurare pentru şomaj: copie de pe contractul de asigurare pentru şomaj, încheiat cu agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei rază îşi au domiciliul sau reşedinţa;E.în cazul absolvenţilor instituţiilor de învăţământ, în vârstă de minimum 18 ani, care într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire nu au reuşit să se încadreze în muncă:a)actul de absolvire a formei respective de învăţământ, în original şi în copie;b)declaraţie pe propria răspundere a absolvenţilor că nu urmează o formă de învăţământ la data solicitării dreptului;F.în cazul absolvenţilor şcolilor speciale pentru persoane cu handicap sau ai instituţiilor de învăţământ, în vârstă de 16 ani, care, în cazuri justificate, sunt lipsiţi de susţinători legali sau ai căror susţinători legali dovedesc că sunt în imposibilitatea de a presta obligaţia legală de întreţinere datorată minorilor:a)actul de absolvire a formei respective de învăţământ, inclusiv a şcolilor speciale pentru persoane cu handicap, în original şi în copie;b)declaraţia absolvenţilor că nu urmează o formă de învăţământ la data solicitării dreptului;c)actele doveditoare privind lipsa susţinătorilor legali sau insolvabilitatea acestora de a presta obligaţia legală de întreţinere datorată minorilor;d)actele de deces ale părinţilor sau ale altor susţinători legali;e)actele eliberate de organele competenţe: instanţe judecătoreşti, autoritate tutelară etc., din care să rezulte imposibilitatea susţinătorilor legali de a presta obligaţia legală de întreţinere datorată minorilor;f)actul care consemnează rezultatul anchetei sociale efectuate la cererea absolvenţilor;G.în cazul persoanelor care au efectuat stagiul militar:a)livretul militar sau adeverinţa de lăsare la vatră, în original şi în copie;b)declaraţie pe propria răspundere ca înainte de efectuarea stagiului militar persoana nu a fost încadrată în muncă;c)carnetul de muncă, în original şi în copie, pentru persoanele care înainte de efectuarea stagiului militar au fost încadrate în muncă;d)dovada din care să rezulte ca reîncadrarea în muncă nu mai este posibilă din cauza încetării definitive a activităţii angajatorului;e)declaraţie pe propria răspundere a persoanei în căutarea unui loc de muncă, în cazul în care aceasta nu poate obţine dovada din care să rezulte ca reîncadrarea în muncă nu mai este posibilă din cauza încetării definitive a activităţii angajatorului, urmând ca agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă să verifice la organele competenţe veridicitatea declaraţiei. Articolul 6
(1)Agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă sau punctul de lucru va întocmi un dosar cuprinzând toate actele prezentate în vederea acordării indemnizaţiei de şomaj.
(2)Actele pentru care prezenta procedură prevede prezentarea lor în original şi în copie se păstrează la dosar în copie.
(3)Copiile de pe acte se certifică de funcţionarul public care întocmeşte dosarul, prin:a)înscrierea menţiunii "în conformitate cu originalul";b)numele, prenumele şi semnătura funcţionarului public care a făcut menţiunea;c)data la care s-a făcut menţiunea.
(4)Actele în original pentru care s-a păstrat copia la dosar se restituie titularului. Articolul 7Agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă sau punctul de lucru verifică actele şi documentele prezentate şi în urma soluţionării cererii eliberează titularului dispoziţia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizaţie de şomaj, conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezenta procedura. Articolul 8Dispoziţia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizaţie de şomaj se întocmeşte în 3 exemplare. Articolul 9După semnarea dispoziţiei privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizaţie de şomaj de către directorul executiv sau de persoana împuternicită în acest sens, un exemplar al dispoziţiei se înmânează titularului, un exemplar se păstrează la dosarul şomerului, iar cel de-al treilea exemplar, împreună cu formularul "Informaţii privind indemnizarea", prezentat în anexa nr. 3, se transmite compartimentului plăţi. Articolul 10Dispoziţia privind stabilirea dreptului de indemnizaţie de şomaj se înmânează titularului la data aplicării primei vize în carnetul de evidenţă. Articolul 11Persoanelor care îndeplinesc condiţiile pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj li se eliberează, pentru perioada acordării acestui drept, un carnet de evidenţă, conform modelului prezentat în anexa nr. 5 la prezenta procedura. Articolul 12Evidenţa dosarelor persoanelor cu drept de indemnizaţie de şomaj se ţine în registrul întocmit conform anexei nr. 6 la prezenta procedura. Articolul 13Carnetul de evidenţă va purta acelaşi număr de identificare cu cel al dosarului întocmit pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj. Articolul 14Carnetul de evidenţă se vizează lunar de către agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă sau de către punctul de lucru, pe baza actului de identitate, iar în cazul persoanelor provenite din munca, şi pe baza carnetului de muncă. Articolul 15Agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă sau punctul de lucru are obligaţia de a-i comunică persoanei îndreptăţite să primească indemnizaţie de şomaj data la care se face plata drepturilor cuvenite. Articolul 16Persoanelor care nu îndeplinesc condiţiile de acordare a indemnizaţiei de şomaj li se comunică dispoziţia de respingere a dreptului de indemnizaţie de şomaj, împreună cu actele care însoţesc cererea soluţionată nefavorabil, cu excepţia celor care au stat la baza respingerii dreptului de indemnizaţie de şomaj. Articolul 17Evidenţa persoanelor care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj, dar care solicită un loc de muncă, se ţine în registrul întocmit conform anexei nr. 7 la prezenta procedura. Articolul 18Persoanele care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj şi solicita un loc de muncă sunt cele care:a)nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj;b)au primit dispoziţie de respingere a dreptului de indemnizaţie de şomaj;c)le-a expirat perioada legală de plată a dreptului de indemnizaţie de şomaj;d)ocupa un loc de muncă şi din diferite motive doresc schimbarea acestuia;e)au statutul de refugiat sau altă formă de protecţie internaţională;f)nu au putut ocupa loc de muncă după repatriere sau după eliberarea din detenţie. Articolul 19În situaţiile prevăzute la art. 44 şi 45 din lege se va elibera dispoziţia de încetare/suspendare/repunere în plata a indemnizaţiei de şomaj, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 8 la prezenta procedura. Articolul 20Pentru repunerea în plata a indemnizaţiei de şomaj şomerul depune la agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă sau la punctul de lucru o cerere conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 la prezenta procedura. Articolul 21În cazul în care persoana care primeşte indemnizaţie de şomaj îndeplineşte condiţiile de pensionare în conformitate cu legislaţia în vigoare, agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, încetează plata indemnizaţiei de şomaj şi întocmeşte actele în vederea pensionării. Articolul 22
(1)În cazul în care şomerul îşi schimbă domiciliul sau, după caz, reşedinţa, dosarul de şomaj va fi transferat agenţiei locale pentru ocuparea forţei de muncă sau punctului de lucru în a cărui rază îşi are noul domiciliu sau reşedinţa, în baza cererii depuse la agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă sau la punctul de lucru unde este înregistrat, anexându-se o copie de pe actul de identitate care atestă schimbarea domiciliului.
(2)Pentru situaţia prevăzută la alin. (1) agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă sau punctul de lucru va acorda un nou număr dosarului transferat. Articolul 23Pentru evidenţa dispoziţiilor privind stabilirea, respingerea, suspendarea/încetarea şi repunerea în plata a dreptului de indemnizaţie de şomaj agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncă sau punctele de lucru întocmesc separat registre, după cum urmează:a)registru pentru dispoziţiile privind stabilirea dreptului de indemnizaţie de şomaj, conform modelului prevăzut în anexa nr. 10 la prezenta procedura;b)registru pentru dispoziţiile privind respingerea dreptului de indemnizaţie de şomaj, conform modelului prevăzut în anexa nr. 11 la prezenta procedura;c)registru pentru dispoziţiile privind suspendarea/încetarea dreptului de indemnizaţie de şomaj, conform modelului prevăzut în anexa nr. 12 la prezenta procedura;d)registru pentru dispoziţiile privind repunerea în plata a dreptului de indemnizaţie de şomaj, conform modelului prevăzut în anexa nr. 13 la prezenta procedura. Articolul 24
(1)Registrele menţionate la art. 12, 17 şi 23 pot fi ţinute atât pe suport magnetic, cât şi pe suport hârtie.
(2)Numerele de evidenţă din registrele prevăzute la alin. (1) se acordă în ordine crescătoare, pentru o perioadă de un an calendaristic. Articolul 25Agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă sau punctul de lucru va completa rubricile formularelor, cu respectarea codurilor şi instrucţiunilor de completare a acestora, elaborate de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Munca. Anexa nr. 1
┌───────────────────────────────────────────────────────┐
│ Observaţiile funcţionarului public: │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────┘
Semnătura funcţionarului public
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a judeţului ......../municipiului
Bucureşti, cod judeţ/sector ............
Agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă (AL)/Punct teritorial de
lucru (PTL) ........, cod AL/PTL ..........
Funcţionarul public: Numele ......... Prenumele ...... marca ........
FIŞA PENTRU ÎNREGISTRAREA PERSOANEI
ÎN CĂUTAREA UNUI LOC DE MUNCA*)
........ ................ ........ ...............
(numele şi prenumele persoanei înregistrate)
Identificare fişa:
Tipul solicitării ........ ........ ..............
Numărul dosarului ........ ........ ..........
Data înregistrării fişei ........ .............
---------------
*) Fişa se completează pentru toate persoanele care se adresează agenţiei,
indiferent dacă sunt sau nu indemnizate.
Datele de identificare a persoanei înregistrate:
────────────────────────────────────────────────
Actul de identitate: tip ....., seria ..., numărul ......., data eliberării
........, autoritatea ..........
Numele ........., prenumele ....., fiul/fiica lui ........ şi al .........,
nume anterior .......... codul numeric personal ........, sex .....,
data naşterii ......
Locul naşterii: judeţul/ţara ...........
Localitatea ........ .........
Adresa persoanei înregistrate:
────────────────────────────────
Domiciliul stabil: judeţul/ţara ...... localitatea ....... str. ......
nr. ...., bl. ..., sc. ...., ap. ..., tel. .........
Reşedinţa: judeţul/ţara ............, localitatea ........, str. ......
nr. ..., bl. ..., sc. .., ap. ..., tel. ........
Oficiul poştal pentru comunicarea cu persoana înregistrată: cod ....,
denumirea ..... .
Date cu caracter social ale persoanei înregistrate:
──────────────────────────────────────────────────
Cetăţenia ......, naţionalitatea/etnia ........, serviciul militar .....,
starea civilă ........, persoane în întreţinere ........., dintre care
copii ........, unic întreţinător de familie ..............
Studii/calificări/competenţe/experienţa profesională dobândite de persoana
înregistrată:
Ultima forma de învăţământ absolvită ............. Tipul actului de
absolvire ..........
Act de absolvire: seria ... nr. ......, data eliberării .....,
autoritatea .........
Ocupaţii dobândite prin forme de pregătire cu atestare:
┌──────────┬───────────┬───────────────────────────────────────────────┬───────┐
│ Ocupaţia │ Tipul │ │ │
│ │calificării│ Act de atestare a calificării │ │
├────┬─────┼─────┬─────┼────┬────┬──────┬───────┬──────────┬───────────┤ │
│ COR│Nume │ Cod │Nume │Cod │Nume│ Serie│ Nr. │ Eliberat │ │Experi-│
│ │ │ │ │ │ │ │ ├─────┬────┤Autoritatea│ enta │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ nr. │data│ │ (ani) │
├────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼───────────┼───────┤
├────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼───────────┼───────┤
├────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼───────────┼───────┤
├────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼──────┼───────┼─────┼────┼───────────┼───────┤
└────┴─────┴─────┴─────┴────┴────┴──────┴───────┴─────┴────┴───────────┴───────┘
Alte ocupaţii cunoscute şi declarate de persoana înregistrată ...........
........ ................ ................ ............., experienţa (ani)
........ ................ ................ ............., experienţa (ani)
Alte abilitaţi/competenţe: carnet de conducător auto ........, limbi
străine ......, operare PC .........., dactilo ...., steno ......,
altele (descriere) ...........
Experienţa profesională dobândită prin munca:
┌────────────┬────────┬──────────┬───────────────────┬──────────────┐
│ Ocupaţia │ De la │ Până la │ Domeniul CAEN │ Experienţa │
│ │ │ │ al angajatorului │ (ani) │
├─────┬──────┼────────┼──────────┼───────┬───────────┼──────────────┤
│ COR │Nume │ │ │ Cod │ Nume │ │
├─────┼──────┼────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────────────┤
├─────┼──────┼────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────────────┤
├─────┼──────┼────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────────────┤
├─────┼──────┼────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────────────┤
├─────┼──────┼────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────────────┤
└─────┴──────┴────────┴──────────┴───────┴───────────┴──────────────┘
Starea de sănătate şi capacităţile fizice şi psihice ale persoanei
înregistrate:
Capacitatea de muncă ........ .............., restricţii ...............
Calităţi personale ale persoanei înregistrate: explicaţii ..............
Altele ........ ................ ................ ........ .............
Statutul profesional dat de ultima ocupaţie ........ ........ ..........
Încadrarea în categoriile de beneficiar conform legii: cod ....,
explicaţii ....
Date privind ultimul loc de muncă de la care provine persoana înregistrată
(dacă este cazul):
┌──────────────┬──────────────┬──────────────────┬───────────────────────────┐
│ Ocupaţia │ Angajator │Tipul contractului│ Încetarea raporturilor │
│ │ │ │ contractuale │
├─────┬────────┼─────┬────────┼─────┬────────────┼─────────────┬─────────────┤
│ COR │ Nume │ Cod │ Nume │ Cod │ Nume │ Motivul │ Data │
├─────┼────────┼─────┼────────┼─────┼────────────┼─────┬───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ Cod │ Nume │ │
├─────┼────────┼─────┼────────┼─────┼────────────┼─────┼───────┼─────────────┤
├─────┼────────┼─────┼────────┼─────┼────────────┼─────┼───────┼─────────────┤
├─────┼────────┼─────┼────────┼─────┼────────────┼─────┼───────┼─────────────┤
└─────┴────────┴─────┴────────┴─────┴────────────┴─────┴───────┴─────────────┘
Opţiunile persoanei înregistrate privind formarea profesională/loc de muncă:
Formare profesională: ocupaţie .......... forma de pregătire .......
Loc de muncă: ocupaţii: 1. ........ 2. ............... 3. ............
Domeniul CAEN ............. tipul contractului ........., timp de muncă
.........., disponibilităţi: stres ....., în echipă ....., orar
prelungit ...., schimb 2/3 ..., ture ..., navetă ....., detaşare ..., în
străinătate ....., orice muncă ....., altele (explicaţii) .......
Alte servicii din partea agenţiei, solicitate de persoana înregistrată:
1. ............ 2. ........ ........... 3. ........ .............
Prezenta fişa este conformă cu declaraţiile şi documentele prezentate.
Semnătura persoanei înregistrate
........ ........ ..............
Anexa nr. 2
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă
a judeţului ........../municipiului Bucureşti
Agenţia locală pentru ocuparea forţei de
munca ................
DISPOZIŢIA DE REPARTIZARE
Nr. ........ data .............
Domnul/doamna ............., cod numeric personal .........,
cu domiciliul/reşedinţa în ..........., Carnetul de evidenţă nr. .....,
având meseria/specialitatea ........, se repartizează la unitatea ......,
codul fiscal ........, din judeţul ......., localitatea .........,
str. ....... nr. ...., pentru a fi încadrat/încadrată în funcţia/meseria
de ......, cod COR .........., prevăzută în oferta dumneavoastră din
Adresa nr. ...... la poziţia ....... .
Data prezentării la unitate conform ofertei ........... .
Şeful agenţiei locale,
........ .............
Semnătura de primire
........ .............
Angajator ........ ..........
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
Cod fiscal ........ .........
Telefon ........ ............
ÎNŞTIINŢARE
privind încadrarea în muncă
Nr. ..... data .......
În conformitate cu Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor
pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, va informăm ca
domnul/doamna .............., cod numeric personal ..........., cu
Carnetul de evidenţă nr. ...........
-> va fi încadrat/încadrată în muncă pe durata determinată, mai
mică de 12 luni/nedeterminată, începând cu data de ...........;
-> nu a fost încadrat/încadrată în muncă din următoarele motive:
. refuz;
. nu corespunde cerinţelor postului;
. locul vacant a fost ocupat anterior.
Data Semnătura angajatorului
........... ........ ................
Anexa nr. 3
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a judeţului
........../municipiului Bucureşti, cod judeţ/sector .........
Agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă
(AL)/punct teritorial de lucru (PTL) ......, cod AL/PTL ......
CERERE
pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj
Nr. ........ data ........
1. Numele şi prenumele ........ ................ ...........
2. Actul de identitate: tip ....., seria ...... nr. ....., data
eliberării ........, autoritatea .........
3. Codul numeric personal ........ ..............
4. Data naşterii ........ ........ ...............
5. Domiciliul/Reşedinţa: Localitatea ............, str. .........
nr. ...., bl. ...., sc. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ....., Oficiul
poştal nr. ......, tel. .........
Vă rog să aprobaţi plata indemnizaţiei de şomaj conform prevederilor
Legii nr. 76/2002.
6. Acte prezentate în vederea acordării indemnizaţiei de şomaj:
a) actul de identitate BI/CI/AI seria ........ nr. .......;
b) adeverinţa medicală nr. .........., data .........;
c) acte eliberate de organele financiare teritoriale: nr. ...., data ...;
d) alte acte, după caz (denumirea, seria, numărul, data):
........ ................ ................ ..............
........ ................ ................ ..............
........ ................ ................ ..............
........ ................ ................ ..............
Declar pe propria răspundere, sub sancţiunile prevăzute de Codul penal
pentru fals în declaraţii, că nu am loc de muncă, nu realizez venituri sau
realizez din activităţi autorizate potrivit legii venituri mai mici decât
indemnizaţia de şomaj.
Mă oblig sa comunic, în termen de 3 zile, agenţiei pentru ocuparea forţei
de muncă la care sunt înregistrat orice schimbare a condiţiilor care au
condus la acordarea dreptului. În cazul în care nu îmi voi respecta
declaraţia asumată prin prezenta cerere, mă oblig sa restitui integral
sumele încasate nelegal, suportând rigorile legii.
Semnătura solicitantului
........ ...............
INFORMAŢII
privind indemnizarea*)
1. Data încetării activităţii ........ ........ .............
[conform art. 38 alin. (1) din Legea nr. 76/2002]
2. Stagiu de cotizare: total ....... ani ..... luni ....... zile .......
3. Categoria de şomer indemnizat:
- 6 luni;
- 9 luni;
- 12 luni.
4. Data dobândirii dreptului la indemnizaţia de şomaj ........ ........
5. Salariul minim brut pe economie la data stabilirii dreptului ...... lei
6. Indemnizaţia de şomaj la data stabilirii dreptului: % .......
cuantum ... lei
7. Data expirării perioadei de plată a indemnizaţiei de şomaj ...........
Întocmit, funcţionar public:
Numele şi prenumele ...............
Semnătura ........ ................
Verificat, şef agenţie locală .............
Numele şi prenumele ...............
Semnătura ........ ................
Vizat, CFP:
Numele şi prenumele ...............
Semnătura ........ .........
-------------
*) Se completează de funcţionarul public.
Anexa nr. 4
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă
DISPOZIŢIA Nr ........
privind stabilirea/respingerea dreptului de indemnizaţie de şomaj*)
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă .........., reprezentată prin
director executiv ............., numit în baza Ordinului/Deciziei nr. ....,
având în vedere prevederile art. .......... din Legea nr. 76/2002 privind
sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă,
DISPUNE:
Art. 1. Începând cu data de ................ se stabileşte/se respinge
dreptul de indemnizaţie de şomaj acordat domnului/doamnei ............,
cu domiciliul/reşedinţa în ............, în cuantum de ........ lei, pe
durata de ............ .
Motivul respingerii dreptului de indemnizaţie de şomaj este ....... .
Art. 2. Cu drept de contestaţie în termen de 30 de zile de la comunicare
la instanţa judecătorească competentă, potrivit legii.
Director executiv,
........ .........
---------------
*) Se întocmeşte în 3 (trei) exemplare, dintre care: exemplarul 1 rămâne
la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă, exemplarul 2 se înmânează
titularului dreptului, iar exemplarul 3 se transmite la compartimentul plăţi.
Anexa nr. 5
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a
judeţului ............/municipiului Bucureşti
Agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă
........ ................ ...............
CARNET DE EVIDENŢA
Nr. ...../..../.....
Nr.*) .../..../.....
Seria ........... Nr. 000000
---------------
*) Se completează în cazul transferului dosarului titularului la o altă
agenţie pentru ocuparea forţei de muncă.
Numele ........ ................ ...........
Prenumele ........ ................ ........
Cod numeric personal ........ ..............
BI/CI seria .......... nr. ........ ........
Domiciliul/Reşedinţa:
Localitatea ......., judeţul/sectorul ......
Str. ........ nr. ...., bl. ...., sc. .....,
ap. .........., tel. ........ ..............
Oficiul poştal nr. ........ ................
Ocupaţia/Meseria ........ ........ .........
Şeful agenţiei locale pentru
ocuparea forţei de Semnătura titularului
munca, ........ .............
...............
(loc pentru ştampila)
NOTĂ:
Prezentul document atestă statutul de şomer indemnizat şi de asigurat
în cadrul sistemului public de pensii şi de sănătate.
FOAIE DE EVIDENŢA
Angajatorul cu care a încetat raportul de muncă sau de serviciu .........
Data stabilirii dreptului de indemnizaţie de şomaj ........ .............
Vize lunare
┌──────────────────┬─────────────────┬─────────────────┐
│ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │
└──────────────────┴─────────────────┴─────────────────┘
Data încetării/suspendării dreptului de indemnizaţie de şomaj .........
........ ................ ................ ................ ........... .
Motivul încetării/suspendării dreptului de indemnizaţie de şomaj ......
........ ................ ................ ................ ...........
Obligaţiile persoanei îndreptăţite să primească indemnizaţie de şomaj
a) să se prezinte lunar, pe baza programării sau ori de câte ori este
solicitată, la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la care este
înregistrată pentru a primi sprijin în vederea încadrării în muncă;
b) să comunice în termen de 3 zile agenţiei pentru ocuparea forţei de
munca la care este înregistrată orice modificare privind:
- încadrarea în muncă;
- emiterea certificatului de înmatriculare sau a autorizaţiei de
funcţionare pentru a desfăşura activităţi independente;
- realizarea unor venituri lunare mai mari decât indemnizaţia de şomaj;
- satisfacerea obligaţiilor militare;
- plecarea din ţara;
- concediul de maternitate sau de îngrijire a copilului;
- pensionarea;
- admiterea într-o formă de învăţământ;
- alte situaţii;
c) să participe la serviciile pentru stimularea ocupării şi de formare
profesională oferite de agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la care
este înregistrată;
d) să facă dovada ca a căutat activ un loc de muncă.
Anexa nr. 6
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a
judeţului ........../municipiului Bucureşti
Agenţia locală pentru ocuparea forţei de
munca/Punctul teritorial de lucru .........
REGISTRUL
pentru evidenţa dosarelor persoanelor cu drept de indemnizaţie de şomaj
┌───────────┬───────────┬─────────────────────┬──────────────────────────┐
│ Nr. │ Data │ │ │
│ dosarului │ depunerii │ Numele şi prenumele │ Codul numeric personal │
│ │ dosarului │ │ │
├───────────┼───────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
├───────────┼───────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
├───────────┼───────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
├───────────┼───────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
└───────────┴───────────┴─────────────────────┴──────────────────────────┘
Anexa nr. 7
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a
judeţului ........../municipiului Bucureşti
Agenţia locală pentru ocuparea forţei de
munca/Punctul teritorial de lucru .........
REGISTRUL
pentru evidenţa dosarelor persoanelor fără drept de indemnizaţie de şomaj
┌───────────┬───────────┬─────────────────────┬──────────────────────────┐
│ Nr. │ Data │ │ │
│ dosarului │ depunerii │ Numele şi prenumele │ Codul numeric personal │
│ │ dosarului │ │ │
├───────────┼───────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
├───────────┼───────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
├───────────┼───────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
├───────────┼───────────┼─────────────────────┼──────────────────────────┤
└───────────┴───────────┴─────────────────────┴──────────────────────────┘
Anexa nr. 8
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă
........ ................ .............
DISPOZIŢIA Nr. .......
privind încetarea/suspendarea/repunerea în plata a indemnizaţiei de şomaj*)
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă ........ ........, reprezentată
prin director executiv ............, numit în baza Ordinului/Deciziei
nr. ......., având în vedere prevederile art. ..... din Legea nr. 76/2002
privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei
de muncă, faţă de faptul că domnul/doamna ........., având carnetul de
evidenţa nr. .......,
DISPUNE:
Art. 1. Începând cu data de ......... încetează/se suspendă/se repune
în plata indemnizaţia de şomaj acordată domnului/doamnei .............,
cu domiciliul/reşedinţa în ....... .
Motivul încetării/suspendării plăţii indemnizaţiei de şomaj este ..........
Art. 2. Cu drept de contestaţie în termen de 30 de zile de la comunicare
la instanţa judecătorească competentă, potrivit legii.
Director executiv,
........ .............
-------------
*) Se întocmeşte în 3 (trei) exemplare, dintre care: exemplarul 1 rămâne
la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă, exemplarul 2 se înmânează
titularului dreptului, iar exemplarul 3 se transmite la compartimentul
plăţi.
Anexa nr. 9
Către
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a judeţului ............
Subsemnatul/Subsemnata .............., codul numeric personal ..........,
cu domiciliul/reşedinţa în ........, str. ....... nr. ..., bl. ..., sc. ...,
ap. ..., judeţul/sectorul ........., prin prezenta vă rog să dispuneţi
repunerea în plata a indemnizaţiei de şomaj, începând cu data de ........,
în baza carnetului de evidenţă nr. ...... .
În fapt, motivul suspendării a fost ........ ......... .
Data. .............. Semnătura
........ .........
Anexa nr. 10
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a
judeţului ........../municipiului Bucureşti
Agenţia locală pentru ocuparea forţei de
munca/Punctul teritorial de lucru .........
REGISTRUL
pentru dispoziţiile privind stabilirea dreptului de indemnizaţie de şomaj
┌─────────┬─────────┬───────────────────┬────────────────┬──────────────────┐
│ Nr. │ Data │ │ Codul numeric │Numărul dosarului │
│dispozi- │stabili- │Numele şi prenumele│ personal │ de evidenţă │
│ ţiei │rii drep-│ │ │ în şomaj │
│ │tului de │ │ │ │
│ │indemni- │ │ │ │
│ │zatie de │ │ │ │
│ │ şomaj │ │ │ │
├─────────┼─────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
├─────────┼─────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
├─────────┼─────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
├─────────┼─────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
├─────────┼─────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
└─────────┴─────────┴───────────────────┴────────────────┴──────────────────┘
Anexa nr. 11
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a
judeţului ........../municipiului Bucureşti
Agenţia locală pentru ocuparea forţei de
munca/Punctul teritorial de lucru .........
REGISTRUL
pentru dispoziţiile privind respingerea dreptului de indemnizaţie de şomaj
┌─────────┬─────────┬───────────────────┬────────────────┬──────────────────┐
│ Nr. │ Data │ │ Codul numeric │Numărul dosarului │
│dispozi- │ respin- │Numele şi prenumele│ personal │ de evidenţă │
│ ţiei │ gerii │ │ │ în şomaj │
│ │dreptului│ │ │ │
│ │de indem-│ │ │ │
│ │nizaţie │ │ │ │
│ │de şomaj │ │ │ │
├─────────┼─────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
├─────────┼─────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
├─────────┼─────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
├─────────┼─────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
├─────────┼─────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
└─────────┴─────────┴───────────────────┴────────────────┴──────────────────┘
Anexa nr. 12
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a
judeţului ........../municipiului Bucureşti
Agenţia locală pentru ocuparea forţei de
munca/Punctul teritorial de lucru .........
REGISTRUL
pentru dispoziţiile privind suspendarea/încetarea dreptului
de indemnizaţie de şomaj
┌────────┬─────────┬─────────┬─────────────┬─────────────────┬──────────────┐
│ Nr. │ Data │ │ │Numărul dosarului│ │
│dispozi-│suspendă-│Numele şi│Codul numeric│ de evidenţă │ │
│ ţiei │rii/înce-│prenumele│ personal │ în şomaj │ Cod: │
│ │ ţării │ │ │ │S = suspendare│
│ │dreptului│ │ │ │ I = încetare │
│ │de indem-│ │ │ │ │
│ │nizaţie │ │ │ │ │
│ │de şomaj │ │ │ │ │
├────────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┼──────────────┤
├────────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┼──────────────┤
├────────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┼──────────────┤
├────────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┼──────────────┤
├────────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┼──────────────┤
├────────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┼──────────────┤
└────────┴─────────┴─────────┴─────────────┴─────────────────┴──────────────┘
Anexa nr. 13
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a
judeţului ........../municipiului Bucureşti
Agenţia locală pentru ocuparea forţei de
munca/Punctul teritorial de lucru .........
REGISTRUL
pentru dispoziţiile privind repunerea în plata a dreptului
de indemnizaţie de şomaj
┌─────────┬────────────┬───────────────────┬────────────────┬──────────────────┐
│ Nr. │ Data │ │ Codul numeric │Numărul dosarului │
│dispozi- │ repunerii │Numele şi prenumele│ personal │ de evidenţă │
│ ţiei │în plata a │ │ │ în şomaj │
│ │ dreptului │ │ │ │
│ │ de indem- │ │ │ │
│ │ nizaţie │ │ │ │
│ │ de şomaj │ │ │ │
├─────────┼────────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
├─────────┼────────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
├─────────┼────────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
├─────────┼────────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
├─────────┼────────────┼───────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
└─────────┴────────────┴───────────────────┴────────────────┴──────────────────┘