Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

STATUT din 2005

STATUT    din  2005

Statutul Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania*)

ACT EMIS DE: SOCIETATEA NATIONALA DE CRUCE ROSIE DIN ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 199 din  9 martie 2005


SmartCity3


    *) Statutul este reprodus in facsimil.

    Preambul
    Conform Statutului Miscarii Internationale de Cruce Rosie si Semiluna Rosie, pentru a fi recunoscuta de catre Comitetul International al Crucii Rosii, o Societate Nationala de Cruce Rosie sau Semiluna Rosie trebuie sa intruneasca urmatoarele conditii:
    1. Sa se constituie pe teritoriul unui stat independent in care este in vigoare Conventia de la Geneva privind ameliorarea conditiei ranitilor si bolnavilor din armatele in campanie.
    2. Sa fie singura Societate Nationala din acea tara si sa fie condusa de un organism central care sa fie competent sa o reprezinte in relatiile cu alte componente ale Miscarii.
    3. Sa fie corespunzator recunoscuta de catre guvernul legitim al tarii, pe baza Conventiilor de la Geneva si a legislatiei nationale, ca societate de ajutor voluntar, auxiliara a autoritatilor publice in domeniul umanitar.
    4. Sa aiba statut autonom care sa-i permita sa opereze in conformitate cu Principiile Fundamentale ale Miscarii.
    5. Sa foloseasca denumirea si emblema de Cruce Rosie sau Semiluna Rosie, in conformitate cu Conventiile de la Geneva.
    6. Sa fie organizata astfel incat sa fie capabila sa-si indeplineasca sarcinile definite in propriul statut, inclusiv cele referitoare la pregatirea sa in timp de pace pentru sarcinile statutare in caz de conflict armat.
    7. Sa-si extinda activitatile pe intreg teritoriul statului.
    8. Sa-si recruteze membrii voluntari si personalul fara deosebire de rasa, sex, categorie sociala, religie sau opinii politice.
    9. Sa adere la Statutul Miscarii, la valorile care unesc componentele Miscarii si sa coopereze cu acestea.
    10. Sa respecte Principiile Fundamentale ale Miscarii si sa se conduca in activitatea sa dupa principiile Dreptului International Umanitar.

    I. DISPOZITII GENERALE

    Art. 1
    Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania (SNCRR), fondata la 4 iulie 1876, este persoana juridica de drept public, autonoma, neguvernamentala, apolitica si fara scop patrimonial, cu existenta nelimitata. Ea este organizata si functioneaza pe baza Legii de organizare si functionare a Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania, a Statutului propriu, precum si in conformitate cu Conventiile de la Geneva din 1949 si cu Protocoalele lor Aditionale din 1977, la care Romania a aderat. SNCRR actioneaza in conformitate cu Principiile Fundamentale ale Miscarii Internationale de Cruce Rosie si Semiluna Rosie:
    UMANITATE:
    Nascuta din grija de a ajuta, fara discriminare, ranitii de pe campurile de lupta, Miscarea Internationala de Cruce Rosie si Semiluna Rosie, sub aspectul sau international si national, se angajeaza sa previna si sa aline suferintele oamenilor in orice imprejurare. Scopul ei este acela de a proteja viata si sanatatea acestora si de a asigura respectarea fiintei umane. Miscarea promoveaza intelegerea mutuala, prietenia, cooperarea si o pace durabila intre toate popoarele.
    IMPARTIALITATE:
    Miscarea nu face nici o deosebire de nationalitate, rasa, religie, conditie sociala sau apartenenta politica. Ea se dedica numai ajutorarii indivizilor pe masura suferintelor lor si acorda ajutor prioritar celor mai urgente nenorociri.
    NEUTRALITATE:
    In scopul mentinerii increderii tuturor, Miscarea se abtine sa ia parte la ostilitati si controverse de ordin politic, rasial, religios sau ideologic.
    INDEPENDENTA:
    Miscarea este independenta. Auxiliare ale autoritatilor publice in activitatile lor umanitare si supuse legilor care le guverneaza tarile, Societatile Nationale trebuie sa-si pastreze o autonomie care sa le permita sa actioneze intotdeauna numai conform Principiilor Fundamentale ale Miscarii.
    VOLUNTARIAT:
    Este o Miscare de ajutor voluntar si dezinteresat.
    UNITATE:
    Intr-o tara nu poate exista decat o singura Societate Nationala de Cruce Rosie sau Semiluna Rosie. Ea trebuie sa fie deschisa tuturor si sa-si extinda actiunile umanitare pe intreg teritoriul tarii.
    UNIVERSALITATE:
    Miscarea Internationala de Cruce Rosie si Semiluna Rosie, in cadrul careia toate Societatile Nationale au drepturi egale si datoria de a se intrajutora, este universala.
    Art. 2
    SNCRR este recunoscuta oficial de catre Statul roman ca societate de ajutor voluntar, autonoma, cu caracter umanitar, auxiliara a autoritatilor publice in situatii de conflict armat sau de dezastre, conform dispozitiilor Primei Conventii de la Geneva, ca unica Societate Nationala de Cruce Rosie care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, in deplina concordanta cu Constitutia si legile Statului roman.
    Art. 3
    SNCRR isi pastreaza autonomia fata de autoritatile publice, astfel incat sa actioneze in orice imprejurare numai pe baza Principiilor Fundamentale ale Miscarii Internationale de Cruce Rosie si Semiluna Rosie.
    Art. 4
    SNCRR, recunoscuta de Comitetul International al Crucii Rosii la 23 august 1876, membra a Federatiei Internationale a Societatilor de Cruce Rosie si Semiluna Rosie din 14 iulie 1919, face parte din Miscarea Internationala de Cruce Rosie si Semiluna Rosie, iar prezentul Statut garanteaza respectarea deciziilor si a rezolutiilor organismelor statutare ale Miscarii.
    Art. 5
    SNCRR functioneaza in spatiile proprii si in cele repartizate, precum si in alte spatii care se pun la dispozitie de catre Guvern, consiliile judetene, al Municipiului Bucuresti, ale sectoarelor Municipiului Bucuresti si de catre consiliile locale, dupa caz, in vederea desfasurarii activitatii si beneficiaza de aceleasi masuri de protectie pe care legea le stabileste in favoarea institutiilor publice.
    Art. 6
    Sediul central al SNCRR este in imobilul propriu, situat in Bucuresti, str. Biserica Amzei nr. 29, sectorul 1.
    Art. 7
    Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania va purta aceasta denumire in toate actele oficiale, sau initialele SNCRR, putandu-se utiliza si denumirea de Crucea Rosie Romana.
    Art. 8
    Emblema SNCRR reprezinta o cruce formata din cinci patrate egale, de culoare rosu-vermion, asezata pe fond alb si inconjurata de doua cercuri concentrice de aceeasi culoare. In spatiul dintre cele doua cercuri, este inscrisa cu litere majuscule de culoare rosu-vermion, pe fond alb, denumirea SOCIETATEA NATIONALA DE CRUCE ROSIE - ROMANIA -.
    Folosirea emblemei de Cruce Rosie, atat in scop indicativ, cat si in scop de protectie, in timp de pace, precum si in timp de razboi, se face in conformitate cu Regulamentul privind utilizarea emblemei de Cruce Rosie sau Semiluna Rosie de catre Societatile Nationale, cu legile Romaniei si Conventiile de la Geneva. Aceste reglementari vor face obiectul unui regulament special.

    II. SCOPUL SI SARCINILE SNCRR

    Art. 9
    SNCRR are ca scop prevenirea si alinarea, in mod impartial, a suferintei umane in orice imprejurare, fara nici o discriminare bazata pe cetatenie, nationalitate, rasa, sex, religie, varsta, apartenenta militara, sociala sau politica.
    Art. 10
    In indeplinirea misiunii sale umanitare, SNCRR are, in conditiile legii, urmatoarele sarcini:
    a. sa actioneze in caz de conflict armat, iar in timp de pace sa se pregateasca sa actioneze ca auxiliara a autoritatilor publice, in toate domeniile prevazute de Conventiile de la Geneva din 1949 si in favoarea tuturor celor in suferinta, atat persoane civile, cat si militare;
    b. sa contribuie la imbunatatirea starii de sanatate, la prevenirea imbolnavirilor si la alinarea suferintelor, prin programe in beneficiul comunitatii;
    c. sa organizeze, la nivel national sau local, servicii de ajutorare de urgenta in favoarea victimelor dezastrelor, servicii de ambulanta si de ingrijire a persoanelor bolnave sau varstnice;
    d. sa instruiasca si sa pregateasca, prin cursuri de prim-ajutor, personalul navigant civil si militar, aerian, maritim si terestru, operatorii de transport public de persoane, viitorii conducatori auto, precum si alte categorii profesionale;
    e. sa organizeze cursuri de formare si instruire a personalului si voluntarilor necesari indeplinirii misiunii sale, cat si pentru alte nevoi speciale;
    f. sa organizeze cursuri si alte activitati pentru formare si perfectionare profesionala, in conformitate cu scopul sau declarat;
    g. sa sustina si sa incurajeze participarea tinerilor la activitatile sale, precum si la desfasurarea unor activitati proprii de tineret;
    h. sa organizeze si sa participe la actiuni internationale de ajutorare a victimelor, indiferent de cauzele si natura dezastrelor;
    i. in colaborare cu autoritatile, din ratiuni umanitare, sa desfasoare activitati de cautari persoane si pentru restabilirea contactelor familiale intrerupte din diferite motive;
    j. sa promoveze activitatile sale si ale Miscarii, Dreptul International Umanitar si Principiile Fundamentale;
    k. sa incheie acorduri, contracte sau parteneriate cu organizatii neguvernamentale, cu ministere si alte institutii de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, precum si cu sectorul privat, in vederea elaborarii si desfasurarii unor programe/proiecte agreate de comun acord;
    l. sa promoveze, prin proiecte si programe, donarea voluntara si neremunerata de sange;
    m. sa sprijine si sa initieze programe sociale la nivel comunitar, tinand cont de vulnerabilitatile si capacitatile locale;
    n. sa colaboreze cu autoritatile publice pentru a garanta respectarea Dreptului International Umanitar si a asigura protectia Crucii Rosii in realizarea misiunii sale umanitare;
    o. sa organizeze cursuri de surori de Cruce Rosie conform legii si regulamentelor in vigoare.

    III. MEMBRII SNCRR

    Art. 11
    SNCRR este deschisa tuturor persoanelor, fara deosebire de cetatenie, nationalitate, rasa, sex, varsta, clasa sociala, religie si opinii politice.
    Art. 12
    Categoriile de membri ai Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania sunt: membru activ, membru sustinator si membru de onoare.
    - membru activ poate fi orice persoana care cunoaste si doreste sa actioneze in conformitate cu Statutul SNCRR si Principiile Fundamentale, este inregistrat in una din structurile SNCRR si plateste cotizatie;
    - membru sustinator este orice persoana fizica sau juridica care contribuie la sprijinirea financiara sau materiala a SNCRR;
    - membru de onoare este persoana investita cu acest titlu de catre Consiliul National, ca o recunoastere a serviciilor exceptionale aduse SNCRR.
    Art. 13
    Drepturile membrilor activi ai SNCRR sunt:
    a. sa participe la activitatea SNCRR si la conducerea activitatilor sale, in conditiile prevazute de prezentul Statut;
    b. sa aleaga organismele de conducere ale SNCRR si sa fie alesi in cadrul acestora;
    c. sa participe la luarea deciziilor si sa-si exprime liber parerile in toate problemele privind activitatea SNCRR;
    d. sa beneficieze de actiunile de formare si de alte activitati organizate de SNCRR;
    e. sa primeasca titlul de membru de onoare si distinctii, conform Regulamentului de acordare a distinctiilor;
    f. sa fie desemnati ca reprezentanti ai SNCRR la actiuni interne si internationale.
    Art. 14
    Indatoririle membrilor SNCRR sunt urmatoarele:
    - sa faca parte din una din structurile SNCRR, sa participe la activitatile acesteia, sa contribuie la dezvoltarea, sub toate aspectele, a SNCRR si sa-si plateasca cotizatia;
    - sa respecte si sa promoveze in activitatea lor Statutul si Principiile Fundamentale si sa duca la indeplinire deciziile organelor de conducere;
    - sa nu permita si sa nu se implice in acte care pot afecta integritatea si prestigiul SNCRR.
    Art. 15
    Calitatea de angajat in orice structura functionala a SNCRR este incompatibila cu orice functie de reprezentare in cadrul structurilor SNCRR, indiferent de nivelul de organizare.
    Pe perioada exercitarii unei functii salariate la SNCRR se suspenda, de drept, functia de reprezentare in structurile de conducere ale SNCRR.
    Art. 16
    Pierderea calitatii de membru:
    Calitatea de membru de Cruce Rosie se pierde prin demisie sau excludere.
    1. Demisia
    Orice membru de Cruce Rosie isi poate da demisia. Cererea de demisie, formulata in scris, se inainteaza comitetului filialei pe langa care este inregistrat membrul. In caz de demisie, calitatea de membru se pierde la data primirii de catre comitetul filialei a cererii scrise de demisie.
    2. Excluderea
    Un membru al SNCRR poate fi exclus din organizatie in urmatoarele cazuri:
    a. Daca a produs pagube materiale sau morale SNCRR ori daca actiunile sale compromit activitatea SNCRR;
    b. Daca a incalcat Principiile Fundamentale, Statutul SNCRR sau hotararile organelor de conducere ale SNCRR;
    c. Daca prin activitatile sale impiedica realizarea scopului sau a sarcinilor SNCRR;
    d. Daca nu isi plateste cotizatia de membru.
    Hotararea de excludere se ia de catre comitetul filialei pe langa care este inregistrat membrul, la propunerea biroului filialei. Data excluderii este considerata a fi data la care comitetul filialei adopta hotararea de excludere. Hotararea de excludere poate fi contestata de catre cel interesat in termen de 6 luni. Contestatia se analizeaza de catre Comitetul de Directie.
    Prevederi comune pentru pierderea calitatii de membru:
    In cazul in care un membru al SNCRR isi da demisia sau este exclus din organizatie, el nu are dreptul de a pretinde sau de a incerca sa instraineze bunurile SNCRR sau mijloacele sale financiare, iar pe viitor nu mai poate folosi denumirea sau emblema SNCRR.

    IV. STRUCTURA ORGANIZATORICA A SOCIETATII NATIONALE DE CRUCE ROSIE DIN ROMANIA

    Art. 17
    Principiile care guverneaza organizarea si functionarea structurilor teritoriale sunt urmatoarele:
    Principiul legalitatii - presupune ca intreaga activitate a structurilor teritoriale sa se desfasoare conform Statutului si Principiilor Fundamentale, legilor statului si reglementarilor subsecvente.
    Principiul autonomiei functionale - reprezinta dreptul si capacitatea efectiva a structurilor teritoriale ale SNCRR, care o reprezinta, de a gestiona interesele acesteia, in numele SNCRR, conform Principiului Fundamental al Unitatii, in limitele legii si ale competentelor conferite de prezentul Statut.
    Principiul descentralizarii unor competente - reprezinta dreptul structurilor teritoriale de a realiza anumite atributii si servicii, specifice SNCRR, in conditiile autonomiei functionale.
    Principiul eligibilitatii - reprezinta dreptul structurilor teritoriale de a-si alege independent organele de conducere, conform Statutului si reglementarilor in vigoare.
    Art. 18
    Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania este organizata dupa principiul teritorial. Ea este alcatuita din:
    a) filiale judetene si filiale ale sectoarelor Municipiului Bucuresti;
    b) subfiliale municipale, orasenesti si comunale.
    Art. 19
    Filialele si subfilialele SNCRR pot autoriza crearea, in subordinea lor, de comisii, servicii specializate, formatiuni ale SNCRR in cadrul diverselor institutii de invatamant, societati comerciale, regii autonome, institutii de stat si private, unitati militare, sanitare si cartiere.
    Art. 20
    Organizatiile teritoriale sunt subordonate organelor ierarhic superioare; ele cuprind toti membrii de Cruce Rosie din judete, din sectoarele Municipiului Bucuresti, precum si din municipii, orase si comune.
    Filialele judetene si ale sectoarelor Municipiului Bucuresti, au personalitate juridica si autonomie functionala.
    Art. 21
    Filialele judetene si ale sectoarelor Municipiului Bucuresti au urmatoarele drepturi:
    a) sa aleaga, prin vot secret, organele de conducere proprii;
    b) sa conceapa, sa organizeze si sa conduca activitatile proprii, pe baza programelor nationale ale SNCRR;
    c) sa organizeze si sa conduca activitatile in favoarea victimelor dezastrelor si conflictelor sau a persoanelor vulnerabile;
    d) sa stabileasca, sa constituie si sa execute bugetul propriu de venituri si cheltuieli;
    e) sa acorde ajutoare ocazionale celor mai vulnerabile persoane;
    f) sa initieze contacte directe cu filiale similare ale altor Societati Nationale, cu acordul presedintelui SNCRR;
    g) sa acceada in nume propriu la surse, finantari, programe si proiecte, in calitate de persoane juridice, in limitele autonomiei lor functionale;
    h) sa depuna bilantul contabil la organele financiare teritoriale si sa transmita o copie la sediul central al SNCRR;
    i) sa colaboreze cu alte structuri teritoriale;
    j) sa incheie acorduri, contracte, parteneriate cu organizatii neguvernamentale, cu autoritati publice, institutii, societati comerciale, cu structuri similare ale Crucii Rosii din strainatate, pentru desfasurarea unor programe, proiecte, actiuni, cu respectarea statutului si legilor tarii.
    Art. 22
    Filialele judetene si ale sectoarelor Municipiului Bucuresti au urmatoarele obligatii:
    a) sa respecte Statutul, Principiile Fundamentale si cele structurale ale SNCRR, precum si Constitutia si legile tarii;
    b) sa pastreze integritatea morala si spirituala, prestigiul si patrimoniul SNCRR, precum si emblema acesteia;
    c) sa indeplineasca, intocmai si la timp, hotararile si deciziile luate de structurile centrale de conducere si sa respecte competentele exclusive ale organelor centrale de conducere.
    In cazul nerespectarii acestor obligatii, structurile teritoriale pot fi dizolvate prin hotararea Consiliului National al SNCRR.
    Art. 23
    Pentru ca SNCRR sa poata respecta Principiul Fundamental al Unitatii, urmatoarele functii raman un atribut exclusiv al organelor centrale ale SNCRR:
    a) protectia integritatii SNCRR, inclusiv protectia emblemei;
    b) relatiile cu institutiile si autoritatile publice centrale;
    c) relatiile internationale;
    d) coordonarea financiara a programelor nationale;
    e) stabilirea politicilor in toate domeniile de activitate;
    f) raspunderea pentru fondurile din surse externe, destinate programelor nationale.

    V. ORGANELE TERITORIALE DE CONDUCERE

    Art. 24
    Organele teritoriale de conducere ale Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania sunt:
    a. adunarea generala;
    b. comitetele si birourile filialelor judetene si ale sectoarelor Municipiului Bucuresti;
    c. comitetele si birourile subfilialelor municipale si orasenesti;
    d. comitetele subfilialelor comunale.
    Organizarea si functionarea organelor teritoriale de conducere se stabilesc prin Regulamentul de aplicare a Statutului si sunt similare cu cele ale conducerii centrale.
    Art. 25
    Adunarea generala este organul deliberativ suprem. Ea se intruneste in sesiune ordinara, o data la 2 ani. Poate fi convocata in sesiune extraordinara de catre comitet sau la cererea unei treimi din membrii acesteia. Adunarea generala se considera statutar constituita daca sunt prezenti jumatate plus unu din totalul membrilor sai. Ea adopta hotarari cu majoritate simpla.
    Art. 26
    Presedintii filialelor, ca si directorii salariati ai filialelor, reprezinta organizatiile respective in fata autoritatilor publice locale.
    Mandatul presedintilor comitetelor filialelor este de patru ani, putand fi reinnoit o singura data.
    Presedintii filialelor sunt delegati la Adunarea Generala si fac parte din Consiliul National. La sesiunile acestor organe, ei pot fi inlocuiti de vicepresedinti, daca este cazul.
    Art. 27
    Alegerea organelor teritoriale de conducere, a delegatilor la adunarile generale ierarhic superioare se face prin vot secret. Hotararile se adopta cu majoritatea simpla a voturilor.
    Art. 28
    Comitetele filialelor si ale subfilialelor SNCRR sunt raspunzatoare pentru indeplinirea obiectivelor organizatiei la nivelurile respective. Ele conduc, indruma, sprijina si controleaza activitatea organizatiilor de Cruce Rosie din teritoriu.
    Comitetele filialelor judetene si ale sectoarelor Municipiului Bucuresti, precum si ale subfilialelor municipale, orasenesti si comunale conduc activitatea acestora, analizeaza activitatea desfasurata, adopta programe concrete de activitate si le actualizeaza, dezbat si aproba bugetul de venituri si cheltuieli.
    Ele se intrunesc anual sau ori de cate ori este nevoie. Ele se considera statutar constituite daca sunt prezenti jumatate plus unu din totalul membrilor lor.
    In exercitarea atributiilor sale, comitetul respectiv adopta hotararile cu majoritatea simpla a voturilor.
    Art. 29
    Birourile comitetelor filialelor judetene si ale sectoarelor Municipiului Bucuresti, precum si cele ale subfilialelor municipale si orasenesti organizeaza si conduc intreaga activitate a acestora. Ele raspund de modul de indeplinire a programelor nationale la nivelurile respective. Se reunesc cel putin o data pe trimestru sau ori de cate ori este nevoie.
    Decid asupra bunurilor mobile si a unor mijloace fixe aflate in administrarea structurilor teritoriale. Ele se considera statutar constituite daca sunt prezenti jumatate plus unu din totalul membrilor lor. In exercitarea atributiilor lor, birourile comitetelor filialelor adopta decizii cu majoritatea simpla a voturilor.
    Art. 30
    Directorii structurilor teritoriale, salariati, sunt ordonatori secundari de credite si participa, fara drept de vot, la toate sesiunile structurilor teritoriale si centrale de conducere. Atributiile acestora sunt similare directorului general, raportate la scara teritoriala, iar directorii se subordoneaza acestuia, din punct de vedere managerial.
    In exercitarea atributiilor lor, directorii emit dispozitii.
    Directorii sunt numiti si revocati, prin decizie, de catre Comitetul de Directie, la propunerea comitetelor structurilor teritoriale si a directorului general.

    VI. ORGANELE CENTRALE DE CONDUCERE ALE SNCRR

    Art. 31
    Organele centrale ale SNCRR sunt: Adunarea Generala, Consiliul National, Comitetul de Directie.
    Organizarea si functionarea organelor centrale de conducere se stabileste prin Regulamentul de aplicare a Statutului.
    Art. 32
    Adunarea Generala se reuneste in sesiune ordinara o data la 2 ani, la locul si la data stabilite de catre Adunarea Generala precedenta sau de catre Consiliul National.
    Adunarea Generala poate fi convocata, in sesiune extraordinara, de catre Consiliul National, de Comitetul de Directie sau la cererea a jumatate din membrii Adunarii Generale.
    Art. 33
    Competentele Adunarii Generale a Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania sunt urmatoarele:
    a) sa analizeze si sa aprobe activitatea SNCRR intre cele doua Adunari Generale;
    b) sa elaboreze si sa aprobe strategii de dezvoltare ale Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania in domeniile sale de activitate;
    c) sa aprobe Statutul si modificarile ce i se aduc acestuia;
    d) sa numeasca comisii de lucru in diverse domenii;
    e) sa delibereze asupra tuturor problemelor legate de exercitiul financiar pentru perioada de 2 ani precedenta si sa aprobe executia bugetara;
    f) sa delibereze asupra tuturor punctelor inscrise pe ordinea de zi si sa adopte hotarari si rezolutii in legatura cu activitatea generala a Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania;
    g) sa aleaga, prin vot secret, presedintele, vicepresedintii si trezorierul;
    h) sa aleaga, prin vot secret, membrii Consiliului National a caror alegere nu intra in competenta altor organe.
    Art. 34
    Adunarea Generala este constituita din membrii de drept ai Consiliului National, la care se adauga 2 delegati alesi de adunarea generala a filialei, din care obligatoriu unul este reprezentant al tineretului. Membrii Adunarii Generale au dreptul la cate un singur vot.
    Adunarea Generala se considera statutar constituita daca sunt prezenti jumatate plus unu din totalul membrilor sai.
    Adunarea Generala adopta hotarari cu majoritate simpla de voturi, prin vot deschis sau secret, dupa cum hotarasc membrii sai, cu exceptia cazurilor in care votul secret este obligatoriu, conform prevederilor prezentului Statut.
    Art. 35
    Intre sesiunile Adunarii Generale, SNCRR este condusa si administrata de Consiliul National.
    Art. 36
    Consiliul National se reuneste in sesiune ordinara o data pe an, de regula in primul trimestru, cu exceptia anilor in care se convoaca Adunarea Generala Ordinara. Se poate convoca in sesiuni extraordinare, la propunerea Comitetului de Directie, a presedintelui Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania sau la cererea unei treimi din membrii sai.
    Art. 37
    Consiliul National se compune din: presedintele Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania, 3 - 5 vicepresedinti, trezorierul, presedintii comitetelor filialelor, 5 - 7 tineri voluntari alesi de Adunarea Generala, precum si din persoane reprezentand diferite ministere si institutii cu care Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania colaboreaza. Reprezentantii ministerelor si ai altor institutii nu au drept de vot.
    Mandatul Consiliului National este de patru ani.
    Art. 38
    Competentele Consiliului National sunt urmatoarele:
    a) sa analizeze anual modul de indeplinire a strategiilor de dezvoltare ale SNCRR si sa le actualizeze in functie de nevoile in schimbare ale Societatii;
    b) sa examineze si sa aprobe rapoartele de activitate ale Comitetului de Directie, precum si ale organizatiilor teritoriale ale SNCRR;
    c) sa prezinte in fata Adunarii Generale raportul de activitate al Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania;
    d) sa analizeze si sa aprobe bugetul SNCRR si executia bugetara;
    e) sa analizeze si sa aprobe bilantul contabil anual al SNCRR;
    f) sa valideze crearea si dizolvarea filialelor si subfilialelor de Cruce Rosie si revocarea persoanelor alese in organele de conducere ale acestora, in cazul incalcarii grave a prevederilor Statutului;
    g) sa aleaga prin vot secret membrii Comitetului de Directie;
    h) sa numeasca si sa elibereze din functie directorul general;
    i) sa aprobe diferite regulamente de aplicare a prezentului Statut si de functionare a SNCRR;
    j) sa stabileasca relatii de colaborare cu diverse ministere, institutii guvernamentale si neguvernamentale care manifesta interes fata de misiunea umanitara a Crucii Rosii;
    k) sa stabileasca relatii de parteneriat si colaborare cu alte Societati Nationale de Cruce Rosie si Semiluna Rosie, cu alte componente ale Miscarii, la nivel bilateral, regional, sub-regional si international;
    l) sa acorde titlul de membru de onoare;
    m) sa fixeze cuantumul anual al cotizatiei pentru membrii activi;
    n) sa editeze diferite publicatii specifice SNCRR.
    Intre reuniunile Adunarii Generale, Consiliul National poate exercita atributiile acesteia prevazute la art. 33 lit. d, e si f.
    Art. 39
    Consiliul National se considera statutar constituit daca sunt prezenti jumatate plus unu din numarul total al membrilor sai.
    Consiliul National adopta hotarari cu majoritate simpla de voturi, prin vot deschis sau secret, dupa cum hotarasc membrii sai, cu exceptia cazurilor in care votul secret este obligatoriu, conform prevederilor prezentului Statut.
    Art. 40
    Comitetul de Directie, ca organ deliberativ, este format din: presedintele SNCRR, vicepresedintii, trezorierul, 3 tineri voluntari si 6 presedinti ai comitetelor de filiala.
    Mandatul Comitetului de Directie este de patru ani.
    Tinerii si presedintii filialelor se aleg o data la 2 ani, in reuniunea Consiliului National sau Adunarea Generala.
    Art. 41
    Comitetul de Directie se reuneste o data la 2 luni, in sedinta ordinara, sau ori de cate ori este nevoie, la convocarea presedintelui sau la cererea a jumatate plus unu din membrii acestuia. Comitetul de Directie se considera statutar constituit daca sunt prezenti jumatate plus unu din membrii sai. Comitetul de Directie adopta decizii cu majoritate simpla de voturi, prin vot deschis sau secret, dupa cum hotarasc membrii acestuia.
    Art. 42
    Comitetul de directie are urmatoarele atributii:
    a) sa conduca si sa coordoneze intreaga activitate si sa rezolve problemele curente ale Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania, intre sesiunile Consiliului National;
    b) sa decida asupra patrimoniului SNCRR, cu exceptia bunurilor mobile si a mijloacelor fixe aflate in administrarea structurilor teritoriale;
    c) sa urmareasca aplicarea strategiilor de dezvoltare ale Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania, a programelor nationale si a hotararilor adoptate de Adunarea Generala si Consiliul National;
    d) sa elaboreze si sa aprobe documente care reglementeaza buna functionare a Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania si a activitatilor sale;
    e) sa aplice toate hotararile adoptate de Adunarea Generala si de Consiliul National;
    f) sa analizeze si sa rectifice bugetul anual de venituri si cheltuieli si sa controleze executia acestuia;
    g) sa accepte donatiile si legatele oferite SNCRR, in concordanta cu legislatia nationala si cu standardele Miscarii;
    h) sa numeasca si sa revoce directorii structurilor teritoriale ale SNCRR, la propunerea comitetelor acestor structuri si a directorului general;
    i) sa aprobe organigrama si numarul de personal pentru sediul central al SNCRR.
    Intre reuniunile Consiliului National, Comitetul de Directie poate exercita atributiile Consiliului National, cu exceptia celor prevazute la art. 38 punctele a), b), c), e), f), g), h).
    Art. 43
    Presedintele este personalitatea reprezentativa a Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania.
    Reprezinta SNCRR in raporturile cu orice alta institutie si organizatie din tara, precum si in relatiile internationale.
    El raspunde, impreuna cu Comitetul de Directie, in fata Adunarii Generale de modul in care SNCRR isi indeplineste obiectivele stabilite.
    Presedintele actioneaza sub autoritatea Adunarii Generale, a Consiliului National si a Comitetului de Directie si conduce Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania, respectand deciziile organelor centrale de conducere.
    In exercitarea atributiilor sale, presedintele emite dispozitii.
    Functia de presedinte este functie onorifica.
    Mandatul presedintelui este de 4 ani.
    O persoana nu poate detine functia de presedinte decat pentru cel mult doua mandate. Acestea pot fi si succesive.
    In caz de absenta sau impediment al presedintelui, atributiile acestuia sunt preluate de un vicepresedinte desemnat de catre presedinte, iar in caz de imposibilitate, de cel mai in varsta vicepresedinte.
    Art. 44
    Vicepresedintii sunt personalitati publice, care, impreuna cu presedintele, asigura supravegherea generala si bunul mers al Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania.
    Functia de vicepresedinte este onorifica.
    Vicepresedintii pot primi responsabilitati, prin dispozitia presedintelui.
    Mandatul de vicepresedinte este de 4 ani.
    O persoana nu poate detine functia de vicepresedinte decat cel mult pentru doua mandate. Acestea pot fi si succesive.
    Art. 45
    Directorul general este principalul functionar executiv al Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania.
    Directorul general are urmatoarele atributii principale:
    a. sa aplice hotararile Adunarii Generale, ale Consiliului National si deciziile Comitetului de Directie;
    b. sa conduca aparatul propriu al sediului central al SNCRR si sa raspunda de executarea responsabilitatilor incredintate;
    c. sa actioneze in calitate de ordonator principal de credite. Sa coordoneze elaborarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli si sa raspunda de executia bugetara;
    d. sa reprezinte Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania in calitatea ei de persoana juridica;
    e. sa indeplineasca si alte sarcini incredintate de organele centrale de conducere sau de catre presedinte;
    f. sa prezinte, semestrial sau ori de cate ori este nevoie, in fata Comitetului de Directie, rapoarte privind activitatea SNCRR;
    g. sa indeplineasca, din oficiu, functia de secretar al Adunarii Generale, al Consiliului National si al Comitetului de Directie;
    h. sa pregateasca, sa organizeze si sa participe, fara drept de vot, la sesiunile Adunarii Generale, ale Consiliului National si ale Comitetului de Directie;
    i. sa numeasca si sa elibereze din functie personalul din aparatul propriu din cadrul sediului central al SNCRR;
    j. sa raspunda de administrarea si gestionarea patrimoniului Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania.
    In exercitarea atributiilor sale, directorul general emite dispozitii.
    Intre reuniunile Comitetului de Directie, directorul general poate exercita atributiile prevazute la articolul 42 litera g).
    Art. 46
    Trezorierul este consilierul financiar al SNCRR. El este ales de Adunarea Generala pentru un mandat de 4 ani. In cazul in care activitatea sa nu este satisfacatoare, la propunerea Comitetului de Directie, Consiliul National il poate revoca, urmand a numi un trezorier interimar.
    Trezorierul are urmatoarele atributii:
    a) sa elaboreze si sa prezinte Comitetului de Directie elementele politicii financiare ale SNCRR;
    b) sa acorde consultanta privind elaborarea bugetului de venituri si cheltuieli al SNCRR si in orice probleme cu implicatii financiare, la solicitarea Comitetului de Directie sau a directorului general.

    VII. PATRIMONIUL - GESTIUNE SI CONTROL

    Art. 47
    Patrimoniul SNCRR este format din bunuri mobile si imobile, precum si din orice drepturi si obligatii, conform legii.
    Resursele SNCRR provin din:
    a) cotizatii;
    b) donatii in bani si in natura din partea oricarei persoane fizice sau juridice, romane sau straine, acceptate cu respectarea Principiilor Fundamentale;
    c) legate acceptate cu respectarea Principiilor Fundamentale;
    d) sponsorizari in bani si in natura din partea oricarei persoane juridice, romane sau straine;
    e) venituri din organizarea de manifestari publice, tombole, baluri si alte asemenea actiuni, precum si din desfasurarea de activitati economice directe, daca acestea au caracter accesoriu si sunt in stransa legatura cu scopul SNCRR;
    f) inchirierea spatiilor proprii disponibile, autovehiculelor si altor bunuri, in conformitate cu legislatia tarii;
    g) organizarea, impreuna cu Compania Nationala "Loteria Romana - SA" de evenimente speciale de colecta de fonduri, conform legislatiei in vigoare;
    h) venituri din bugetele autoritatilor publice centrale sau locale;
    i) organizarea de campanii nationale de colecta de fonduri pentru sustinerea unor proiecte si programe;
    j) venituri stabilite anual prin Legea bugetului de stat, pentru achitarea cotizatiei SNCRR de membru al Federatiei Internationale a Societatilor de Cruce Rosie si Semiluna Rosie si a contributiei la finantarea Comitetului International al Crucii Rosii;
    k) contravaloarea timbrelor aplicate pe biletele de spectacol si la activitatile sportive in lunile mai si septembrie, in conformitate cu Legea de organizare si functionare a SNCRR;
    l) alte surse, conform legii.
    Modul de administrare si gestionare a patrimoniului este reglementat prin Regulament aprobat conform prezentului Statut.
    Art. 48
    SNCRR, in calitatea sa de organizatie umanitara de ajutor voluntar, auxiliara a autoritatilor publice in situatii de conflict armat sau dezastru, are dreptul la toate facilitatile fiscale si privilegiile pe care i le confera legile tarii.
    Art. 49
    Controlul financiar al gestionarii patrimoniului si executia bugetului de venituri si cheltuieli, aflat la dispozitia structurilor deliberative, este organizat sub forma comisiilor de control financiar, in mod distinct, atat la nivelul filialelor SNCRR, cat si pe ansamblul SNCRR.
    Art. 50
    Comisiile de control financiar de la nivelul filialelor sunt compuse din 3 membri alesi de adunarile generale ale filialelor pentru un mandat de 4 ani.
    Activitatea acestora se realizeaza pe baza de voluntariat.
    Cel putin unul din membrii comisiei de control financiar a filialei trebuie sa aiba calitatea de contabil autorizat, expert contabil, auditor financiar sau sa exercite functii de control financiar in cadrul institutiilor publice cu atributii in domeniu, ce functioneaza legal pe teritoriul Romaniei.
    Principalele atributii ale comisiei de control financiar sunt urmatoarele:
    a) verificarea modului in care este administrat patrimoniul filialei;
    b) acordarea de consultanta privind elaborarea bugetului de venituri si cheltuieli al filialei, la solicitarea directorului de filiala;
    c) sesizarea cu promptitudine a biroului filialei in cazul constatarii unor nereguli de natura financiar-contabila;
    d) intocmirea raportului asupra executiei bugetului de venituri si cheltuieli al filialei si prezentarea acestuia comitetului filialei inainte de aprobare.
    Comisiile de control vor functiona conform unui regulament special de functionare.
    Art. 51
    Pentru asigurarea transparentei in gestionarea patrimoniului si a executiei bugetare, filialele SNCRR au obligatia de a proceda anual la auditarea externa a situatiilor financiare, apeland la serviciile unui auditor financiar, persoana fizica sau juridica, in conformitate cu legile statului roman. Raportul sau va fi prezentat comitetului filialei si va fi transmis Comitetului de Directie.
    Art. 52
    Comisia centrala de control financiar este compusa din 5 membri, alesi de Adunarea Generala a SNCRR pentru un mandat de 4 ani.
    Activitatea acestora se desfasoara, de regula, pe baza de voluntariat.
    Cel putin unul din membrii comisiei centrale de control financiar trebuie sa aiba calitatea de contabil autorizat, expert contabil, auditor financiar sau sa exercite functii de control financiar in cadrul institutiilor publice cu atributii in domeniu, ce functioneaza legal pe teritoriul Romaniei.
    Principalele atributii ale Comisiei centrale de control financiar sunt urmatoarele:
    a) verificarea modului in care este administrat patrimoniul SNCRR la nivelul filialelor si al sediului central;
    b) acordarea de consultanta privind elaborarea bugetului de venituri si cheltuieli al SNCRR, la solicitarea directorului general;
    c) sesizarea cu promptitudine a Comitetului de Directie in cazul constatarii unor nereguli de natura financiar-contabila;
    d) intocmirea raportului asupra executiei bugetului de venituri si cheltuieli al SNCRR si prezentarea acestuia Consiliului National, inainte de aprobare.
    Comisia centrala de control va functiona conform unui regulament special de functionare.
    Art. 53
    Pentru asigurarea transparentei in gestionarea patrimoniului si a executiei bugetare, SNCRR are obligatia de a proceda anual la auditarea externa a situatiilor financiare, apeland la serviciile unui auditor financiar, persoana fizica sau juridica, in conformitate cu legile statului roman. Raportul sau va fi prezentat Consiliului National.
    Art. 54
    Activitatea generala de control, ca functie a managementului aflata la dispozitia executivului, se organizeaza prin intermediul controlului intern si al auditului public intern, aflate in subordinea directa a directorului general, ca principal functionar executiv al SNCRR si ordonator principal de credite.
    Aceasta activitate se va realiza in conformitate cu legislatia in domeniu.

    VIII. DISPOZITII FINALE

    Art. 55
    In conformitate cu Acordul de la Sevilla privind actiunile internationale ale componentelor Miscarii Internationale de Cruce Rosie si Semiluna Rosie, cu statutele organismelor internationale ale Crucii Rosii si Semilunii Rosii, SNCRR participa la operatiuni de solidaritate, in functie de resursele disponibile, si dezvolta relatii de colaborare cu Comitetul International al Crucii Rosii, Federatia Internationala a Societatilor de Cruce Rosie si Semiluna Rosie, precum si cu alte Societati Nationale de Cruce Rosie sau Semiluna Rosie.
    Art. 56
    Dizolvarea Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania nu poate fi pronuntata decat prin hotararea Adunarii Generale a SNCRR, votata cu o majoritate de 3/4 din numarul total al membrilor sai.
    In caz de dizolvare, fondurile SNCRR vor fi folosite in conformitate cu legislatia in vigoare.
    Art. 57
    Amendamentele la prezentul Statut trebuie supuse analizei si aprobarii Comisiei Mixte CICR/FISCR pentru Statutele Societatilor Nationale, inainte de aprobarea lor de catre Adunarea Generala.
    Art. 58
    Prezentul Statut intra in vigoare la data adoptarii sale de catre Adunarea Generala.
    La aceasta data, Statutul SNCRR, adoptat la 28 martie 1996 si modificat la 25 - 26 noiembrie 2002, se abroga.
    Art. 59
    Prezentul Statut se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei.



SmartCity5

COMENTARII la Statut 0/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Statut 0 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Statut 0/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu