Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ACORD Nr

ACORD   Nr. 4825 din 4 iulie 2006

intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantarii Proiectului privind incluziunea sociala*)

ACT EMIS DE: ACT INTERNATIONAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 172 din 12 martie 2007



Prezentul acord este încheiat la data de 4 iulie 2006 între România (Imprumutat) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca). Prin prezentul acord, Imprumutatul şi Banca convin următoarele:

ARTICOLUL I

Condiţii generale.Definiţii

1.01.  „Condiţiile generale" (definite în documentul-anexă la prezentul acord) fac parte integrantă din prezentul acord.

1.02.   In afara cazului în care din context reiese contrariul, termenii scrişi cu majuscule în Acordul de împrumut au sensurile definite în „Condiţii generale" sau în documentul-anexă la prezentul acord.

ARTICOLUL II

 Împrumutul

2.01.  Banca este de acord să acorde Imprumutatului, în termenii şi condiţiile prevăzute sau menţionate în prezentul acord, un împrumut în sumă de patruzeci şi şapte milioane două sute mii euro (EUR 47.200.000) (împrumut), pentru a ajuta la finanţarea proiectului descris în anexa nr. 1 la prezentul acord (Proiect).

2.02.   Imprumutatul poate trage sume din împrumut, conform prevederilor secţiunii a IV-a din anexa nr. 2 la prezentul acord.

2.03.   Comisionul de angajament ce va fi plătit de Imprumutat Băncii va fi egal cu trei pătrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) pe an, aplicat asupra soldului netras al împrumutului, acest comision putând face obiectul unei reduceri, după cum poate fi stabilit periodic de Bancă.

2.04.   Comisionul iniţial ce va fi plătit de Imprumutat Băncii va fi egal cu un procent (1,0%) din suma împrumutului şi poate face obiectul unei reduceri, după cum poate fi stabilit periodic de Bancă. Imprumutatul va plăti comisionul iniţial în cel mult şaizeci (60) de zile de la data intrării în vigoare.

2.05.   Dobânda plătită de Imprumutat pentru fiecare perioadă de dobândă va fi într-o rată egală cu Libor pentru moneda împrumutului, plus marja variabilă, această dobândă putând face obiectul unei reduceri, după cum poate fi stabilit periodic de Bancă.

2.06.    Datele de plată sunt la 15 martie şi la 15 septembrie ale fiecărui an.

2.07.  Imprumutul va fi rambursat conform graficului de rambursare prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul acord.

ARTICOLUL III

Proiectul

3.01.   Imprumutatul îşi declară angajamentul faţă de obiectivul Proiectului. în acest scop, Imprumutatul: (i) va determina FRDS să realizeze partea I a Proiectului; (ii) va realiza partea a II-a a Proiectului prin MEC; (iii) va realiza partea a III-a Proiectului prin MMSSF; şi (iv) prin MMSSF, va determina ANR să realizeze partea a IV-a a Proiectului, toate conform prevederilor art. V din „Condiţii generale".

3.02.   Fără a se limita la prevederile secţiunii 3.01 a prezentului   acord   şi   cu   excepţia   cazului   în   care Imprumutatul şi Banca vor conveni altfel, Imprumutatul: (i) va asigura realizarea părţilor a II-a, a III-a şi a IV-a ale Proiectului conform prevederilor anexei nr. 2 la prezentul acord; şi (ii) va determina FRDS să realizeze partea I a Proiectului conform prevederilor anexei nr. 2 la prezentul acord şi va asigura cu promptitudine, în funcţie de cerinţe, fondurile, facilităţile, serviciile şi alte resurse necesare părţii I a Proiectului.

ARTICOLUL IV

Clauze asigurătorii pentru Bancă

4.01.   Evenimentele adiţionale de suspendare constau în următoarele:

a)   amendarea, suspendarea, abrogarea, revocarea sau anularea Legii nr. 7, de natură să afecteze material şi negativ capacitatea Imprumutatului de a-şi îndeplini oricare dintre obligaţiile ce îi revin în cadrul prezentului acord; şi

b)   amendarea, suspendarea, abrogarea, revocarea sau anularea Legii nr. 129, de natură să afecteze material şi negativ capacitatea Imprumutatului de a-şi îndeplini oricare dintre obligaţiile ce îi revin în cadrul prezentului acord.

4.02.   Constituie situaţii suplimentare de accelerare următoarele: apariţia oricărei situaţii prevăzute în paragrafele a) şi b) din secţiunea 4.01 a prezentului acord.

ARTICOLUL V

Intrarea în vigoare

5.01.   Constituie condiţii suplimentare pentru intrarea în vigoare următoarele:

a)  semnarea acordului subsidiar în numele Imprumutatului şi al FRDS;

b)  înfiinţarea de către Imprumutat a Comitetului director într-un mod acceptabil pentru Bancă;

c)   adoptarea de către FRDS a Manualului operaţional pentru partea I a Proiectului, acceptabil pentru Imprumutat şi Bancă;

d)   adoptarea de către Imprumutat, prin MEC, şi, respectiv, MMSSF, a Manualului operaţional pentru partea a II-a a Proiectului şi a Manualului operaţional pentru părţile a III-a şi a IV-a ale Proiectului, ambele acceptabile pentru Bancă;

e)   FRDS, MEC, MMSSF şi ANR şi-au adoptat fiecare propriul plan anual de dezvoltare, acceptabil pentru Bancă, pentru perioada cuprinsă între data intrării în vigoare şi sfârşitul anului 2007.

5.02.  Data limită pentru intrarea în vigoare este data de una sută douăzeci (120) de zile de la data semnării prezentului acord.

*) Traducere.

ARTICOLUL VI

Reprezentant. Adrese

6.01.  Reprezentantul Imprumutatului este ministrul finanţelor publice.

6.02.  Adresa Imprumutatului este:

Ministerul Finanţelor Publice

Str. Apolodor nr. 17

Bucureşti

România

Telex: 11239

Fax: 40213126792

6.03. Adresa Băncii este:

International Bank for Reconstruction

and Development

1818 H Street, N.W.

Washington, D.C. 20433

United States of America

Telegraf:

INTBAFRAD

Washington, D.C.

Telex:

248423(MCI)

sau 64145(MCI)

Fax: 1-202-477-6391

Incheiat la Bucureşti, România, în ziua şi anul menţionate la început.

Pentru România,

Sebastian Vlădescu,

reprezentant autorizat

Pentru Banca Internaţională

pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare,

Anand K. Seth,

reprezentant autorizat

ANEXA Nr. 1

DESCRIEREA   PROIECTULUI

Proiectul are ca obiectiv îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă şi incluziunea socială a celor mai dezavantajate şi vulnerabile persoane din România.

Proiectul este alcătuit din următoarele părţi:

Partea I - Program de intervenţii prioritare

Sprijinirea FRDS pentru îmbunătăţirea condiţiilor de trai şi incluziunea socială a populaţiei de etnie romă din aproximativ o sută (100) de localităţi sărace, prin: (i) finanţarea unor subproiecte de intervenţii prioritare, selectate pe bază de competiţie; (ii) întreprinderea unor campanii de promovare, informare şi educare şi monitorizarea activităţilor de evaluare, precum şi asigurarea pregătirii autorităţilor locale, grupurilor comunitare şi ONG-urilor; (iii) furnizarea de asistenţă pentru dezvoltarea capacităţii la nivelul comunităţilor prin pregătirea, facilitarea, evaluarea şi supervizarea subproiectelor de intervenţii prioritare şi asigurarea pregătirii şi instruirii în acest sens, inclusiv a pregătirii acordate FRDS; şi (iv) acordarea de asistenţă tehnică comunităţilor sărace de romi pentru pregătirea proiectelor în vederea finanţării lor cu fonduri UE.

Partea a II-a - Program de educaţie preşcolară inclusivă

Sprijinirea MEC pentru includerea populaţiei de etnie romă în programele şi politicile generale ale MEC, prin: (i) construirea, extinderea, reabilitarea şi mobilarea infrastructurii educaţionale preşcolare în comunităţile cu procent ridicat de populaţie romă; (ii) elaborarea unui curriculum de incluziune pentru educaţia preşcolară, pregătirea şi instruirea personalului din sistemul educaţiei preşcolare, elaborarea şi difuzarea de materiale de predare şi învăţare pentru educaţia preşcolară şi furnizarea de asistenţă tehnică entităţilor care sunt în măsură să poată solicita finanţarea proiectelor din fonduri structurale UE; (iii) promovarea de servicii integrate şi soluţii alternative comunitare de educaţie preşcolară, inclusiv elaborarea unei legislaţii coerente privind educaţia preşcolară, precum şi asigurarea unor programe de pregătire şi consiliere pentru părinţi; şi (iv) desfăşurarea de activităţi de monitorizare şi evaluare, precum şi de informare, educare şi comunicare.

Partea a III-a - Programe de asistenţă socială

1.  Program pentru persoane cu handicap

Sprijinirea MMSSF şi ANPH pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor de îngrijire în instituţiile rezidenţiale şi creşterea accesului la serviciile comunitare al persoanelor cu handicap, prin: (i) finanţarea subproiectelor pentru persoane cu handicap, selectate pe bază de competiţie; (ii) asigurarea pregătirii personalului profesionist care va aplica noi standarde de îngrijire; (iii) elaborarea unui sistem de monitorizare şi evaluare pentru ANPH; şi (iv) asigurarea de servicii de consiliere ocupaţională.

2Program pentru tineri aflaţi în situaţii de risc Sprijinirea MMSSF pentru o mai mare integrare socială a tinerilor ieşiţi din sistemul instituţionalizat de protecţie a copilului după împlinirea vârstei de 18 ani, prin: (i) finanţarea de subproiecte pentru tineri aflaţi în situaţii de risc, selectate pe bază de competiţie; (ii) desfăşurarea de activităţi de monitorizare şi evaluare şi elaborarea de metodologii specifice; (iii) pregătirea personalului centrelor multifuncţionale ce vor fi înfiinţate prin subproiectele pentru tineri în situaţii de risc, precum şi a personalului MMSSF care va supraveghea funcţionarea acestor centre multifuncţionale; şi (iv) desfăşurarea de activităţi de informare publică.

3. Program pentru victimele violenţei în familie Sprijinirea MMSSF şi ANPF în dezvoltarea serviciilor sociale specializate integrate pentru victimele violenţei în familie, prin: (i) finanţarea subproiectelor privind victimele violenţei în familie, selectate pe bază de competiţie; (ii) pregătirea personalului centrelor pentru victimele violenţei în familie şi personalului ANPF; (iii) desfăşurarea unor activităţi de monitorizare şi evaluare, dezvoltarea metodologiilor specifice şi crearea unui sistem specific de management informatic cu privire la victime şi agresori, care să fie ţinut de ANPF; şi (iv) desfăşurarea de activităţi de informare publică.

Partea a IV-a - Dezvoltarea capacităţii de incluziune socială a populaţiei de etnie romă

Sprijinirea ANR şi a celor opt (8) birouri regionale ale sale pentru coordonarea activităţilor de planificare, monitorizare şi evaluare, precum şi identificarea, pregătirea şi implementarea programelor de incluziune care vor fi finanţate din fonduri UE şi din alte surse, prin: (i) pregătire acordată personalului ANR, al ONG-urilor create pentru populaţia de etnie romă, al autorităţilor locale şi al grupurilor de iniţiativă comunitară ale romilor; (ii) întocmirea şi implementarea unei strategii de informare, educare şi comunicare; şi (iii) întărirea sistemului de monitorizare şi evaluare.

ANEXA Nr. 2

EXECUŢIA   PROIECTULUI

SECŢIUNEA I

Finanţare subsidiară; aranjamente instituţionale si de altă natură

A. Acordul subsidiar

1. Pentru a facilita realizarea de către FRDS a părţii I a Proiectului, Imprumutatul va pune o parte din fondurile împrumutului la dispoziţia FRDS, pe baza unui acord subsidiar încheiat între Imprumutat şi FRDS (Acord subsidiar), în termenii şi condiţiile aprobate de Bancă, care să prevadă următoarele:

a)   Imprumutatul va acorda FRDS o parte din suma împrumutului sub formă de grant;

b)   FRDS va implementa partea I a Proiectului în conformitate cu prevederile Legii nr. 129, cu Manualul operaţional pentru partea I a Proiectului, cu planurile anuale de dezvoltare pentru partea I a Proiectului şi cu prevederile prezentului acord de împrumut; şi

c)   în cadrul responsabilităţii ce îi revine pentru implementarea părţii I a Proiectului FRDS: (i) va elabora şi va prezenta Imprumutatului şi Băncii în fiecare an, până la data de 1 octombrie, spre examinare şi aprobare, un plan anual de dezvoltare pentru următorul an calendaristic pentru partea I a Proiectului; (ii) va elabora şi va prezenta Imprumutatului şi Băncii în fiecare an, până la data de 1 octombrie, spre examinare şi aprobare, un raport al Proiectului care să arate progresele şi rezultatele realizate în implementarea planurilor anuale de dezvoltare pe perioada scursă până la data respectivului raport pentru partea I a Proiectului; (iii) va elabora şi va prezenta Băncii, în cel mult patruzeci şi cinci (45) de zile de la încheierea fiecărui trimestru calendaristic, rapoarte financiare provizorii neauditate pentru partea I a Proiectului pe trimestrul respectiv, satisfăcătoare ca fond şi formă pentru Bancă; (iv) va menţine un sistem de management financiar pentru partea I a Proiectului şi va întocmi situaţii financiare conform standardelor de contabilitate consecvent aplicate, acceptabile pentru Bancă, ambele activităţi desfăşurându-se într-o manieră adecvată pentru a reflecta operaţiunile şi condiţiile financiare, incluzând operaţiunile, resursele şi cheltuielile legate de partea I a Proiectului; (v) va asigura auditarea situaţiilor financiare amintite la pct. (iv) de către auditori independenţi acceptabili pentru Bancă, conform standardelor de audit consecvent aplicate, acceptabile pentru Bancă, şi se va asigura că fiecare audit al acestor situaţii financiare acoperă perioada unui (1) an fiscal, iar situaţiile financiare auditate pentru fiecare perioadă vor fi prezentate Imprumutatului şi Băncii în maximum şase (6) luni de la încheierea perioadei; (vi) va pregăti cererile de tragere a unor sume din împrumut pentru partea I a Proiectului; şi (vii) va urmări implementarea părţii I a Proiectului, incluzând urmărirea stadiului fiecărui subproiect de intervenţii prioritare.

2. Imprumutatul îşi va exercita drepturile prevăzute prin Acordul subsidiar în vederea protejării intereselor Imprumutatului şi Băncii şi atingerii scopurilor împrumutului. In afara cazului în care Banca va conveni contrariul, Imprumutatul nu va cesiona, modifica, abroga sau renunţa la Acordul subsidiar sau la vreuna dintre prevederile acestuia.

B. Aranjamente instituţionale şi de altă natură

1.  Pe perioada implementării Proiectului, Imprumutatul va menţine Comitetul director, cu componenţă şi termeni de referinţă acceptabili pentru Bancă, care va asigura supraveghere şi îndrumare din punctul de vedere al politicilor, precum şi coordonarea generală a implementării Proiectului. Comitetul director va avea în componenţa sa, printre alţii, secretari de stat de la MFP, MEC şi MMSSF şi preşedinţii FRDS, ANPH, ANPF şi ANR şi va fi prezidat de ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei.

2.   Pe parcursul implementării Proiectului, Imprumutatul va asigura menţinerea la FRDS, MEC, MMSSF şi ANR a unei structuri organizatorice şi manageriale, încadrări cu personal şi resurse corespunzătoare, care să permită FRDS, MEC, MMSSF şi ANR implementarea efectivă a părţilor I, a II-a, a III-a şi a IV-a ale Proiectului şi care să fie acceptabilă pentru Bancă. Imprumutatul se va asigura că responsabilitatea pentru activităţile de achiziţii şi management financiar pentru partea a IV-a a Proiectului va reveni MMSSF.

3.   Manualul operaţional pentru partea I a Proiectului, acceptabil pentru Bancă şi Imprumutat, va fi avizat de Comitetul director şi adoptat de FRDS. Manualul operaţional pentru partea a II-a a Proiectului şi Manualul operaţional pentru părţile a III-a şi a IV-a ale Proiectului, ambele acceptabile pentru Bancă, vor fi avizate de Comitetul director şi adoptate de Imprumutat prin MEC şi, respectiv, MMSSF.

4.  Imprumutatul, prin FRDS, MEC, MMSSF şi ANR, va lua toate măsurile necesare pentru ca Proiectul să fie implementat conform manualelor operaţionale şi planurilor anuale de dezvoltare şi nu va modifica, suspenda, abroga, anula sau renunţa la nicio prevedere a manualelor operaţionale şi planurilor anuale de dezvoltare fără aprobarea prealabilă a Băncii.

5.   Imprumutatul, prin FRDS şi MMSSF, se va asigura că subproiectele de intervenţii prioritare şi, respectiv, subproiectele pentru persoane cu handicap, subproiectele pentru tineri în situaţii de risc şi subproiectele privind violenţa în familie se vor implementa în conformitate cu Manualul operaţional pentru partea I a Proiectului şi, respectiv, cu Manualul operaţional pentru părţile a III-a şi a IV-a ale Proiectului, elaborând criterii şi proceduri, inclusiv Ghidul pentru analiza de mediu a Proiectului, pentru selecţia beneficiarilor şi subproiectelor, precum şi principalii termeni şi condiţii ale acordurilor care vor fi încheiate cu beneficiarii pentru subproiectele de intervenţii prioritare. Imprumutatul, prin FRDS şi, respectiv, prin MMSSF, se va asigura că beneficiarul oricăror fonduri în cadrul programului de subproiecte pentru intervenţii prioritare şi, respectiv, al programelor de subproiecte pentru persoane cu handicap, subproiecte pentru tineri în situaţii de risc şi subproiecte privind violenţa în familie va realiza respectivul subproiect conform acordului, cerinţelor de mediu, graficului activităţilor şi bugetului aprobate.

6.   Imprumutatul, prin FRDS, MEC şi MMSSF, se va asigura că: (i) toate măsurile necesare în Ghidul pentru analiza de mediu pentru Proiect şi prevăzute în manualele operaţionale sunt luate la timp; şi (ii) informaţiile adecvate privind implementarea acestor măsuri sunt incluse în rapoartele Proiectului la care se face referire în partea A.1 a secţiunii a II-a din prezenta anexă.

SECŢIUNEA a II-a

Monitorizarea, raportarea şi evaluarea Proiectului

A. Planurile anuale de dezvoltare şi rapoartele privind Proiectul

1.  Imprumutatul, prin FRDS, MEC, MMSSF şi ANR:

a)  va transmite Băncii, până la data de 1 octombrie a fiecărui an pe durata implementării Proiectului sau orice altă dată ulterioară acesteia care poate fi convenită cu Banca, începând cu 1 octombrie 2007, spre examinare şi aprobare, un plan anual de dezvoltare, satisfăcător pentru Bancă şi Comitetul director, pentru fiecare parte a Proiectului pe următorul an calendaristic, elaborat conform formatului inclus în manualele operaţionale, şi care va cuprinde activităţile convenite şi costurile corespunzătoare ce urmează a fi finanţate din imprumut pe anul respectiv;

b)  (i) va monitoriza şi va evalua stadiul Proiectului şi va întocmi rapoarte privind Proiectul pentru fiecare parte a Proiectului, conform prevederilor secţiunii 5.08 din „Condiţii generale", pe baza indicatorilor conveniţi cu Banca şi conform aranjamentelor de monitorizare descrise în manualele operaţionale; şi (ii) în acest scop, până la data de 1 octombrie a fiecărui an pe durata implementării Proiectului sau orice altă dată ulterioară acesteia care poate fi convenită cu Banca, începând cu 1 octombrie 2007, va transmite Băncii spre examinare şi aprobare rapoarte privind Proiectul, avizate de Comitetul director, privind progresele şi rezultatele realizate în implementarea planurilor anuale de dezvoltare pe perioada anterioară datei fiecărui astfel de raport; şi

c)   va întreprinde, împreună cu Banca, o analiză a activităţilor şi rezultatelor Proiectului pe baza rapoartelor privind Proiectul menţionate în subparagraful b) şi, în cazul în care această analiză este satisfăcătoare pentru Bancă, va examina şi va conveni, împreună cu Banca şi Comitetul director, planurile anuale de dezvoltare pentru următorul an calendaristic.

2.   Imprumutatul va determina FRDS, MMSSF, MEC şi ANR să furnizeze Imprumutatului, în termen de maximum patru (4) luni după data limită de tragere, în vederea includerii în raportul menţionat în secţiunea 5.08 (c) din „Condiţii generale", toate informaţiile rezonabil solicitate de Imprumutat şi Bancă în scopurile acelei secţiuni.

B. Management financiar, rapoarte financiare şi audituri

1.  Imprumutatul, prin MEC şi MMSSF, va ţine sau va asigura ţinerea unui sistem de management financiar pentru părţile a II-a, a III-a şi a IV-a ale Proiectului, conform prevederilor secţiunii 5.09 din „Condiţii generale".

2.  Imprumutatul: (i) prin MEC şi MMSSF, va întocmi şi va furniza Băncii, în maximum patruzeci şi cinci (45) de zile de la încheierea fiecărui trimestru calendaristic, rapoarte financiare neauditate pentru părţile a II-a, a III-a şi a IV-a ale Proiectului pe trimestrul respectiv, satisfăcătoare ca fond şi formă pentru Bancă; şi (ii) va determina FRDS să întocmească şi să transmită Băncii, în maximum patruzeci şi cinci (45) de zile de la încheierea fiecărui trimestru calendaristic, rapoarte financiare neauditate pentru partea I a Proiectului pe trimestrul respectiv, satisfăcătoare ca fond şi formă pentru Bancă.

3.   Imprumutatul, prin MEC şi MMSSF, va asigura auditarea situaţiilor financiare conform prevederilor secţiunii 5.09 (b) din „Condiţii generale". Fiecare audit al situaţiilor financiare va acoperi perioada unui an fiscal al Imprumutatului. Situaţiile financiare auditate pentru fiecare asemenea perioadă vor fi furnizate Băncii în maximum şase (6) luni de la încheierea acestei perioade.

4.   Imprumutatul va determina FRDS să ţină un sistem de management financiar pentru partea I a Proiectului şi să întocmească situaţii financiare conform standardelor de contabilitate consecvent aplicate acceptabile pentru Bancă, ambele fiind de aşa natură încât să reflecte operaţiunile şi situaţia financiară a FRDS, cuprinzând operaţiunile, resursele şi cheltuielile legate de partea I a Proiectului.

5.   Imprumutatul va cere ca situaţiile financiare ale FRDS menţionate în paragraful 4 să fie auditate de auditori independenţi, acceptabili pentru Bancă, conform standardelor de contabilitate consecvent aplicate, acceptabile pentru Bancă. Fiecare audit al acestor situaţii financiare va acoperi perioada unui an fiscal al FRDS. Situaţiile financiare auditate pentru fiecare perioadă vor fi furnizate Imprumutatului şi Băncii în maximum şase (6) luni de la încheierea perioadei.

SECŢIUNEA a III-a

Achiziţii

A.  Generalităţi

1.   Bunuri şi lucrări. Toate bunurile şi lucrările necesare Proiectului care urmează să fie finanţate din împrumut vor fi achiziţionate conform prevederilor enunţate sau menţionate în secţiunea I a „Liniilor directoare pentru achiziţii" şi ale prezentei anexe.

2.    Servicii de consultantă. Toate serviciile de consultanţă necesare Proiectului, care urmează să fie finanţate din împrumut, vor fi achiziţionate conform cerinţelor prevăzute sau menţionate în secţiunile I şi a IV-a din „Liniile directoaare pentru consultanţi" şi prevederilor prezentei anexe.

3.   Definiţii. Termenii scrişi cu majuscule, utilizaţi în această secţiune, care descriu metode distincte de achiziţii sau metodele de examinare de către Bancă a unor contracte distincte, se referă la metoda respectivă descrisă în „Liniile directoare pentru achiziţii" sau în „Liniile directoare pentru consultanţi", după cum este cazul.

BMetode specifice de achiziţie a bunurilor şi lucrărilor

1.  Licitaţia internaţională competitivă. In afara cazului în care în paragraful 2 se prevede contrariul, bunurile şi lucrările vor fi achiziţionate prin contracte adjudecate pe baza licitaţiei internaţionale competitive.

2.   Alte metode de achiziţie a bunurilor şi lucrărilor. In tabelul următor se specifică alte metode decât Licitaţia internaţională competitivă care pot fi utilizate pentru achiziţia de bunuri şi lucrări. Planul de achiziţii va preciza în ce condiţii pot fi utilizate aceste metode.

Metodă de achiziţie

a)   Licitaţie   naţională  competitivă,   sub   rezerva prevederilor suplimentare din documentul ataşat acestei anexe

b) Cumpărare

c) Contractare directă

d) Proceduri de participare a comunităţii descrise în Manualul operaţional pentru partea I a Proiectului

C. Metode specifice de achiziţie a serviciilor de consultanţă

1.  Selecţia pe bază de calitate şi cost. In afara cazului în care în paragraful 2 se prevede altfel, serviciile de consultanţă se vor achiziţiona prin contracte adjudecate în urma selecţiei pe bază de calitate şi cost.

2.  Alte metode de achiziţie a serviciilor de consultantă. In tabelul următor se precizează alte metode în afara selecţiei pe bază de calitate şi cost, care pot fi utilizate pentru achiziţia serviciilor de consultanţă. Planul de achiziţii va preciza în ce condiţii pot fi utilizate aceste metode.

Metodă de achiziţie: a) Selecţie pe baza unui buget fix; b) Selecţie pe baza celui mai mic cost; c) Selecţie pe baza calificării consultanţilor; d) Selecţie dintr-o singură sursă; e) Proceduri prevăzute în paragrafele 5.2 şi 5.3 din Liniile directoare pentru consultanţi pentru selecţia consultanţilor individuali; f) Procedura din sursă unică pentru selecţia consultanţilor individuali

D. Analiza Băncii privind deciziile de achiziţie

Planul de achiziţii va stabili acele contracte care vor fi supuse analizei prealabile a Băncii. Toate celelalte contracte vor face obiectul analizei ulterioare a Băncii.

SECŢIUNEA a IV-a

Tragerea sumelor din împrumut

A. Generalităţi

1.  Imprumutatul poate trage sume din împrumut conform prevederilor prezentei secţiuni şi instrucţiunilor suplimentare pe care Banca le va preciza prin înştiinţări transmise Imprumutatului pentru finanţarea cheltuielilor eligibile conform tabelului din paragraful 2.

2.   In tabelul următor sunt precizate categoriile de cheltuieli eligibile care pot fi finanţate din împrumut (categorie), suma din împrumut alocată fiecărei categorii şi procentul în care urmează să fie finanţate cheltuielile eligibile din fiecare categorie.

Categoria

Suma alocată

din împrumut

(exprimată în euro)

% din cheltuieli ce urmează a fi finanţat

1. Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă (inclusiv audituri), pregătire şi granturi pentru partea I a Proiectului, aşa cum s-a stabilit în planurile anuale de dezvoltare pentru această parte I a Proiectului

11.700.000

85%

2. Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă (inclusiv audituri) şi pregătire pentru partea a II-a a Proiectului, aşa cum s-a stabilit în planurile anuale de dezvoltare pentru această parte a II-a a Proiectului

6.100.000

85%

3. Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă (inclusiv audituri), pregătire, costuri operaţionale adiţionale, subproiecte privind persoanele cu handicap, subproiecte privind tinerii în situaţii de risc şi subproiecte privind violenţa în familie pentru partea a III-a a Proiectului, aşa cum s-a stabilit în planurile anuale de dezvoltare pentru această parte a III-a a Proiectului

28.600.000

85%

4. Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă, pregătire şi costuri operaţionale adiţionale pentru partea a IV-a a Proiectului, aşa cum s-a stabilit în planurile anuale de dezvoltare pentru această parte a IV-a a Proiectului

800.000

85%

SUMA TOTALĂ:

47.200.000

3. In sensul prezentei anexe:

a)   prin termenul pregătire se înţelege cheltuielile suportate de FRDS, MEC, MMSSF şi ANR, legate de desfăşurarea activităţilor de pregătire, a vizitelor de studiu şi a atelierelor de lucru din cadrul Proiectului, incluzând cheltuielile de transport şi cazare şi diurna pentru cei cărora li se acordă pregătire, instructori şi participanţi la ateliere, onorariul instructorilor, chiria pentru săli şi aparatură, materialele utilizate pentru pregătire şi consumabilele aferente; iar

b)   prin termenul Costuri operaţionale adiţionale se înţelege costurile operaţionale adiţionale efectuate de MMSSF şi ANR pentru implementarea Proiectului, cuprinzând: comunicaţii (incluzând poştă şi internet); costuri de publicitate în legătură cu achiziţiile; transport local; combustibil; cheltuieli de funcţionare, întreţinere şi asigurare pentru vehicule; chiria spaţiilor de birou; mobilarea şi reabilitarea birourilor, inclusiv echipamente; consumabile de birou, întreţinerea şi asigurarea echipamentului de birou; cheltuieli de călătorie şi diurnă legate de Proiect, inclusiv cazare şi transport local; şi comisioane bancare.

B. Condiţii de tragere; perioadă de tragere

1.   Fără a contraveni prevederilor părţii A din prezenta secţiune, nu se va efectua nicio tragere:

a)   din contul împrumutului,  până când  Banca nu a primit plata integrală a comisionului iniţial; sau

b)    pentru   plăţi   efectuate   anterior   datei   semnării prezentului acord.

2.  Data limită de tragere este 1 martie 2011.

Document ataşat anexei nr. 2

PREVEDERI   OBLIGATORII

pentru achiziţiile în cadrul contractelor finanţate de Bancă care fac obiectul licitaţiei naţionale competitive

Contractele pentru bunuri sau lucrări pentru care Acordul de împrumut permite achiziţionarea în baza paragrafelor 3.3 şi 3.4 din „Liniile directoare pentru achiziţii" pot fi achiziţionate conform prevederilor legilor şi reglementărilor naţionale, cu următoarele excepţii:

AProceduri

In toate cazurile, indiferent de valoarea contractului, se va aplica o procedură competitivă deschisă. Firmele străine nu vor fi excluse, iar condiţiile de eligibilitate vor fi aceleaşi pentru ofertanţii naţionali şi pentru cei străini, fără niciun fel de preferinţă acordată ofertanţilor naţionali sau celor de pe o piaţă regională. Solicitările de ofertă se vor publica în cel puţin un (1) cotidian naţional de largă circulaţie sau în Monitorul Oficial al României*), lăsându-se un interval de minimum treizeci (30) de zile pentru pregătirea şi depunerea ofertelor. Se va acorda o durată corespunzătoare pentru pregătirea şi depunerea ofertelor.

B.  Evaluarea calificării ofertanţilor

Nu se va cere înscrierea prealabilă a participanţilor la procedurile de licitaţie. In cazul în care lucrări mari sau complexe fac necesară precalificarea, invitaţiile pentru precalificare se vor publica în cel puţin un (1) cotidian naţional de largă circulaţie sau în Monitorul Oficial al României*), cu cel puţin treizeci (30) de zile înainte de data limită pentru depunerea cererilor de precalificare. Condiţiile minime de natură tehnică, financiară şi de experienţă vor fi explicit prevăzute în documentele de precalificare şi vor fi evaluate prin metoda „admis/respins", nu printr-un sistem de punctaj. Precalificarea se va baza integral pe capacitatea şi resursele potenţialilor ofertanţi de a executa un contract specific în mod satisfăcător, ţinându-se seama de experienţa şi performanţa înregistrate în trecut în cadrul unor contracte asemănătoare, de capacitatea sub aspectul personalului, echipamentului, facilităţilor legate de construcţie sau de fabricaţie şi situaţiei financiare, tuturor solicitanţilor care îndeplinesc criteriile specificate permiţându-li-se să participe la licitaţie. In cazul în care nu se utilizează precalificarea, calificarea ofertantului recomandat pentru a-i fi acordat contractul va fi evaluată prin postcalificare, pe baza cerinţelor minime de natură tehnică şi financiară şi de experienţă care vor trebui să fie explicit prevăzute în documentele licitaţiei. Se vor utiliza toate criteriile de calificare astfel precizate în documentele de precalificare sau în documentele de licitaţie, după caz, şi numai aceste criterii, pentru a se stabili dacă un ofertant este calificat.

C.  Participarea întreprinderilor de stat Intreprinderile de stat din România vor putea participa la licitaţie doar dacă pot demonstra că sunt autonome din punct de vedere juridic şi financiar, că funcţionează pe baza dreptului comercial şi că nu sunt instituţii care depind de o autoritate contractantă. In plus, li se va cere şi lor garanţia de licitaţie şi garanţia de bună execuţie cerute altor ofertanţi.

D.  Documentele de licitaţie

Entităţile achizitoare vor utiliza documentele standard de licitaţie corespunzătoare pentru achiziţia bunurilor, lucrărilor sau serviciilor, care vor conţine proiectul de contract şi condiţiile contractuale acceptabile pentru Bancă. Documentele de licitaţie vor conţine instrucţiuni clare cu privire la modul în care trebuie depuse ofertele şi făcute ofertele de preţuri, precum şi data şi locul depunerii şi deschiderii ofertelor. Standardele şi specificaţiile tehnice prevăzute în documentele de licitaţie vor trebui să permită o cât mai largă concurenţă posibilă, iar acolo unde se indică standarde naţionale, documentele de licitaţie vor prevedea că utilajele, materialele sau lucrările care corespund altor standarde, dar promit cel puţin o echivalenţă substanţială, vor fi şi ele acceptate. Instrucţiunile pentru licitaţie vor prevedea clar că rabatul, dacă există, va trebui să fie declarat de ofertant fie într-o scrisoare însoţitoare, fie în formularul de ofertă. In cazul societăţilor mixte, condiţiile de licitaţie vor prevedea răspunderea solidară şi distinctă a tuturor partenerilor unei societăţi mixte.

E.  Criterii de evaluare

Criteriile de evaluare vor fi clar precizate în documentele de licitaţie, iar cuantificarea altor criterii de evaluare decât preţul se va face în termeni monetari. In evaluarea ofertelor se va ţine seama de toate criteriile de evaluare astfel precizate, şi numai de aceste criterii.

F.   Depunerea, deschiderea şi evaluarea ofertelor, adjudecarea contractului

a)   Ofertele se vor depune într-un singur plic conţinând informaţii referitoare la calificarea ofertantului şi la ofertele tehnice şi de preturi, care va fi deschis la deschiderea publică a ofertei. In cazul în care ofertele sunt depuse în două (2) sau mai multe plicuri, toate plicurile vor fi deschise la deschiderea publică a ofertei.

b)   Ofertele vor fi deschise în public imediat după expirarea termenului limită pentru depunerea lor. Nicio ofertă nu va fi respinsă la deschiderea acestora. Numele ofertantului, suma totală a fiecărei oferte şi orice rabat vor fi citite cu voce tare şi consemnate în Procesul-verbal al deschiderii publice a ofertelor. La evaluare nu se va ţine seama de niciun rabat care nu este menţionat în scrisoarea însoţitoare sau în formularul de ofertă.

c)   Evaluarea ofertelor se va face prin respectarea cu stricteţe a criteriilor cuantificabile în termeni monetari prevăzute în documentele de licitaţie şi nu se va utiliza un sistem de punctaj pe baza meritelor sau a „realizărilor tehnice şi economico-financiare". O ofertă care conţine abateri sau reţineri relevante faţă de termenii, condiţiile sau specificaţiile documentelor licitaţiei va fi respinsă ca necorespunzătoare. După deschiderea ofertelor, un ofertant nu îşi va putea retrage abaterile sau reţinerile relevante. Ofertanţii nu vor fi eliminaţi din procesul de evaluare detaliată pe baza unor abateri sau reţineri minore, ne relevante.

d)   Prelungirea valabilităţii ofertei va fi permisă doar o singură dată cu maximum treizeci (30) de zile. Nu se vor mai solicita şi alte prelungiri fără aprobarea prealabilă a Băncii.

e)  Contractele vor fi adjudecate ofertanţilor calificaţi care au depus oferta evaluată ca răspunzând cel mai bine la cel mai scăzut preţ.

*) Publicarea se va face în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a.

f)  Nu se va desfăşura nicio negociere, nici chiar cu cel a cărui ofertă este evaluată ca având cel mai mic preţ, fără acordul prealabil al Băncii. Unui ofertant nu i se va cere, ca o condiţie pentru acordarea contractului, să îşi asume obligaţii care nu au fost prevăzute în documentele licitaţiei sau să îşi modifice în vreun fel oferta faţă de forma în care a fost depusă iniţial.

g)  Imprumutatul va publica pe o pagină de internet cu acces liber şi gratuit, când aceasta va deveni funcţională, sau printr-un alt mijloc de publicitate acceptabil pentru Bancă următoarele informaţii referitoare la acordarea contractului: (i) numele fiecărui ofertant care a depus o ofertă; (ii) preţurile ofertelor, aşa cum au fost citite la deschiderea ofertelor; (iii) numele şi preţul evaluat ale fiecărei oferte care a fost evaluată; (iv) numele ofertanţilor ale căror oferte au fost respinse şi motivele respingerii; şi (v) numele ofertantului câştigător, preţul oferit, precum şi durata şi sfera de cuprindere ale contractului acordat, pe scurt. Aceste informaţii publice vor fi actualizate cel puţin trimestrial.

h) Imprumutatul va declara o firmă ca fiind neeligibilă, fie permanent, fie pe o anumită perioadă, pentru a-i fi adjudecat un contract finanţat de Bancă şi guvern, dacă va constata vreodată că firma este antrenată, fie direct, fie printr-un agent, în practici corupte, frauduloase, complicitare sau coercitive în competiţia pentru un contract finanţat de Bancă sau în execuţia unui astfel de contract.

G. Furnizori şi contractori

Documentele licitaţiei şi contractele vor conţine o prevedere prin care ofertanţilor şi contractorilor li se va cere să permită Băncii să le inspecteze conturile şi evidenţele lor legate de depunerea ofertei şi de realizarea contractului, precum şi auditarea lor de către auditori numiţi de Bancă, dacă Banca solicită acest lucru.

H. Modificarea preţului

Contractele de lungă durată [de exemplu, cele care depăşesc optsprezece (18) luni] vor conţine o clauză de modificare corespunzătoare a preţului.

I. Respingerea tuturor ofertelor

a)  Nu se vor putea respinge toate ofertele şi nu se vor solicita noi oferte fără acordul prealabil dat de Bancă în scris.

b)  In cazul în care numărul ofertelor primite este mai mic de două (2), reluarea licitaţiei nu se va face fără acordul prealabil al Băncii.

J. Garanţii

Nu se vor face plăţi în avans contractorilor fără o garanţie corespunzătoare pentru plata în avans. Textul tuturor garanţiilor de acest fel va fi inclus în documentele de licitaţie şi va trebui să fie acceptabil pentru Bancă. Contractul va conţine prevederi prin care orice plăţi efectuate în avans să fie restituite în rate egale pe durata execuţiei contractului.

K. Reclamaţiile ofertanţilor

Imprumutatul va crea un mecanism eficace de reclamare a aspectelor legate de procesul de achiziţii şi adjudecare a contractelor, acceptabil pentru Bancă, prin care ofertanţii să îşi poată depune reclamaţiile, iar acestea să poată fi rezolvate în timp util. Procedura de primire şi rezolvare a reclamaţiilor va fi precizată în documentele de licitaţie.

ANEXA Nr. 3

GRAFICUL   DE   RAMBURSARE

Data de achitare a ratei de capital

Rata de capital (exprimată în euro*)

15 martie şi 15 septembrie ale fiecărui an

Incepând cu 15 septembrie 2011

Şi terminând cu 15 septembrie 2022 inclusiv

         

1.965.000

La 15 martie 2023

2.005.000

*) Cifrele din această coloană reprezintă suma în euro care trebuie achitată, cu excepţia celor prevăzute în secţiunea 3.10 din „Condiţii generale".

DOCUMENT-ANEXĂ

Definiţii

1.   Plan anual de dezvoltare înseamnă fiecare dintre cele 4 documente: (i) elaborate de FRDS, MEC, MMSSF şi ANR pentru partea I, partea a II-a, partea a III-a şi partea a IV-a ale Proiectului cuprinzând lista activităţilor ce urmează a fi realizate în fiecare an calendaristic în cadrul respectivei părţi a Proiectului, precum şi planul de implementare, aranjamentele de achiziţii şi monitorizare şi bugetul aferent acestor activităţi; şi (ii) convenite între Imprumutat şi Bancă, în conformitate cu partea A.1 a secţiunii a II-a din anexa nr. 2 la Acordul de împrumut;

2.   Categorie înseamnă o categorie din tabelul prezentat în secţiunea a IV-a din anexa nr. 2 la Acordul de împrumut;

3.   Liniile directoare pentru consultanţi înseamnă „Liniile directoare: Selecţia şi angajarea consultanţilor de către împrumutaţii Băncii Mondiale" publicate de Bancă în luna mai 2004;'

4.   subproiecte privind persoanele cu handicap înseamnă proiectele selectate şi finanţate pe bază competitivă şi implementate conform prevederilor Manualului operaţional pentru părţile a III-a şi a IV-a ale Proiectului, în scopul îmbunătăţirii îngrijirilor acordate pe termen scurt şi lung persoanelor cu handicap, cuprinzând, între altele, finanţarea restructurării şi reabilitării instituţiilor existente, construcţia şi dotarea cu echipament a unor mici lucrări de infrastructură aliniate standardelor UE şi procesul de dezinstituţionalizare însoţit de furnizarea de servicii comunitare;

5.    subproiecte privind violenţa în familie înseamnă proiectele, selectate şi finanţate în mod competitiv şi implementate conform prevederilor Manualului operaţional pentru părţile a III-a şi a IV-a ale Proiectului, pentru sprijinirea victimelor violenţei în familie, constând în finanţarea reabilitării infrastructurii existente sau în construirea de noi clădiri pentru centre multifuncţionale care vor asigura servicii sociale integrate acestor victime şi celor aflaţi în întreţinerea lor;

6.  ECE înseamnă educaţie preşcolară;

7.   UE înseamnă Uniunea Europeană;

8.   Condiţii generale înseamnă „Condiţiile generale de împrumut ale Băncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare" din 1 iulie 2005;'

9.   Ghidul pentru analiza de mediu a Proiectului înseamnă documentul din 14 martie 2006, satisfăcător pentru Bancă, în care sunt descrise procedurile de mediu care trebuie să fie respectate în realizarea oricăror lucrări de construcţii civile în cadrul Proiectului;

10.    Legea nr. 7 înseamnă Legea nr. 7/2005 a Imprumutatului, cu eventualele amendamente aduse acesteia ulterior;

11.   Legea nr. 129 înseamnă Legea nr. 129/1998 a Imprumutatului, republicată în Monitorul Oficial al Imprumutatului, Partea I, nr. 483 din 8 iunie 2005, cu eventualele amendamente aduse acesteia ulterior;

12.   MEC înseamnă Ministerul Educaţiei şi Cercetării al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia;

13.   MFP înseamnă Ministerul Finanţelor Publice al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia;

14.   MMSSF înseamnă Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia;

15.  ANPF înseamnă Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei a Imprumutatului, înfiinţată în temeiul Legii Imprumutatului nr. 217/2003, modificată şi completată prin Ordonanţa Imprumutatului nr. 95/2003, menţionată în partea a III-a a anexei nr. 1 la Acordul de împrumut, sau orice succesor al acesteia;

16.   ANPH înseamnă Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap a Imprumutatului, înfiinţată în baza Ordonanţei Imprumutatului nr. 14/2003, cu modificările şi completările aduse acesteia, menţionată în partea III.1 a anexei nr. 1 la Acordul de împrumut, sau orice succesor al acesteia;

17.   ANR înseamnă Agenţia Naţională pentru Romi a Imprumutatului, înfiinţată în temeiul Legii nr. 7 ca instituţie specială a administraţiei publice centrale cu personalitate juridică, sau orice succesor al acesteia;

18.   ONG înseamnă o organizaţie neguvernamentală care este înfiinţată şi funcţionează în baza legilor Imprumutatului;

19.   Manualul operaţional pentru partea I a Proiectului înseamnă manualul care descrie procedurile de implementare a părţii I a Proiectului, cuprinzând, printre altele: (i) procedurile pentru stabilirea aranjamentelor administrative, de achiziţii, contabilitate, management financiar, monitorizare şi evaluare; (ii) forma planurilor anuale de dezvoltare şi a rapoartelor privind Proiectul; (iii) criteriile de eligibilitate, procedurile de selecţie, termenii, condiţiile, precum şi aranjamentele de achiziţie pentru acordarea granturilor în cadrul programului de subproiecte de intervenţii prioritare; şi (iv) Ghidul pentru analiza de mediu pentru Proiect;

20.   Manualul operaţional pentru partea a II-a a Proiectului înseamnă manualul care descrie procedurile pentru implementarea părţii a II-a a Proiectului, cuprinzând, printre altele: (i) procedurile pentru stabilirea aranjamentelor administrative, de achiziţii, contabilitate, management financiar, monitorizare şi evaluare; (ii) forma planurilor anuale de dezvoltare şi a rapoartelor privind Proiectul; (iii) Ghidul pentru analiza de mediu pentru Proiect;

21.   Manualul operaţional pentru părţile a III-a şi a IV-a ale Proiectului înseamnă manualul care descrie procedurile de implementare a părţilor a III-a şi a IV-a ale Proiectului, cuprinzând, printre altele: (i) procedurile pentru stabilirea aranjamentelor administrative, de achiziţii, contabilitate, management financiar, monitorizare şi evaluare; (ii) forma planurilor anuale de dezvoltare şi a rapoartelor privind Proiectul; (iii) criteriile de eligibilitate, procedurile de selecţie, termenii, condiţiile şi aranjamentele de achiziţie pentru subproiectele privind persoanele cu handicap, subproiectele privind tinerii în situaţii de risc şi subproiectele privind violenţa în familie; şi (iv) Ghidul pentru analiza de mediu pentru Proiect;

22.   manuale operaţionale înseamnă toate manualele operaţionale, adică: Manualul operaţional pentru partea I a Proiectului, Manualul operaţional pentru partea a II-a a Proiectului şi Manualul operaţional pentru părţile a III-a şi a IV-a ale Proiectului;

23.  subproiecte de intervenţii prioritare înseamnă proiecte integrate finanţate pe bază de grant, selecţionate pe bază competitivă, axate pe îmbunătăţirea infrastructurii mici comunitare şi furnizarea de servicii sociale comunitare, implementate conform prevederilor Manualului operaţional pentru partea I a Proiectului, în scopul îmbunătăţirii condiţiilor de locuit şi incluziunii sociale a romilor din localităţile sărace, cuprinzând, printre altele, finanţarea asistenţei tehnice pentru pregătirea şi implementarea subproiectelor şi instruirea legată de acestea, şi activităţi în domeniul mediului;

24.   Liniile directoare pentru achiziţii înseamnă „Liniile directoare pentru achiziţii în cadrul împrumuturilor BIRD şi creditelor IDA", publicate de Bancă în luna mai 2004;

25.  planul de achiziţii înseamnă planul de achiziţii pentru Proiect al Imprumutatului din 4 mai 2006, menţionat în paragraful 1.16 al „Liniilor directoare pentru achiziţii" şi paragraful 1.24 al „Liniilor directoare pentru consultanţi", plan care va fi actualizat periodic, conform prevederilor paragrafelor amintite;

26.   FRDS înseamnă Fondul Român de Dezvoltare Socială, înfiinţat în baza Legii nr. 129, ca entitate nonprofit de interes public, cu personalitate juridică şi autonomie administrativă;

27.   Comitet director înseamnă comitetul care urmează să fie înfiinţat de Imprumutat, cu componenţă şi termeni de referinţă satisfăcători pentru Bancă, şi care este menţionat în partea B.1 a secţiunii I din anexa nr. 2 la prezentul acord;

28.   acord subsidiar înseamnă acordul menţionat în partea A.1 a secţiunii I din anexa nr. 2 la prezentul acord prin care Imprumutatul va pune o parte din suma împrumutului la dispoziţia FRDS;

29.   Subproiect privind tinerii în situaţii de risc înseamnă proiectele selecţionate şi finanţate pe bază competitivă şi implementate conform prevederilor Manualului operaţional pentru părţile a III-a şi a IV-a ale Proiectului, pentru facilitarea integrării sociale şi profesionale a tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani şi au ieşit din sistemul de protecţie a copilului, constând în finanţarea unor centre multifuncţionale care să asigure servicii sociale integrate acestor tineri după împlinirea vârstei de 18 ani.


SmartCity5

COMENTARII la Acord 4825/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Acord 4825 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu