CIRCULARA Nr. 22 din 3 iulie 2003
pentru modificarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2002
privind sistemul de transfer de fonduri de mare valoare
ACT EMIS DE: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 546 din 30 iulie 2003
Avand in vedere dispozitiile art. 2 alin. (2) si ale art. 23 din Legea nr.
101/1998 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, cu modificarile si
completarile ulterioare, ale art. 160 si 161 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobata
si modificata prin Legea nr. 200/2002, precum si ale Conventiei nr. 3/26 iunie
2003/181.201/16 mai 2003, incheiata intre Banca Nationala a Romaniei si
Ministerul Finantelor Publice,
in temeiul art. 50 din Legea nr. 101/1998, cu modificarile si completarile
ulterioare, si al art. 285 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2000,
aprobata prin Legea nr. 200/2002,
Banca Nationala a Romaniei emite prezenta circulara.
Art. 1
Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2002 privind sistemul de
transfer de fonduri de mare valoare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 44 din 22 ianuarie 2002, modificat si completat prin Circulara
Bancii Nationale a Romaniei nr. 31/2002, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 683 din 16 septembrie 2002, se modifica si se
completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 2 se modifica dupa cum urmeaza:
1.1. Literele a), i) si j) vor avea urmatorul cuprins:
"a) participant*1) - orice banca, persoana juridica romana, sucursala
din Romania a unei banci, persoana juridica straina, denumite in continuare
banci, orice casa centrala a cooperativelor de credit sau Banca Nationala a
Romaniei, care are acces la sistemul de transfer de fonduri de mare valoare,
prin intermediul unui unic punct de acces, de preferinta la sediul sau central,
precum si Trezoreria statului, care are acces la sistemul de transfer de
fonduri de mare valoare, prin intermediul a 49 de puncte de acces, respectiv:
Ministerul Finantelor Publice, directiile generale ale finantelor publice
judetene si a municipiului Bucuresti si administratiile finantelor publice ale
sectoarelor municipiului Bucuresti, denumite in continuare trezorerii
participante;
...........................................................................
i) unitate subparticipanta initiatoare - orice unitate subparticipanta din
sistemul intrabancar/intraretea/intertrezorerii al participantului, care
initiaza o plata de mare valoare in nume propriu sau in numele clientilor sai;
j) unitate subparticipanta destinatara - orice unitate subparticipanta din
sistemul intrabancar/intraretea/intertrezorerii al participantului, care accepta
o plata de mare valoare in nume propriu sau pentru a pune la dispozitia
clientilor sai o anumita suma de bani;"
------------
*1) In aceasta categorie este inclusa si orice banca aflata in regim
special de decontare sau in procedura de faliment declarata inainte de intrarea
in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 138/2001 pentru modificarea
si completarea Legii nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor,
aprobata si modificata prin Legea nr. 597/2002.
1.2. Dupa litera m) se introduc literele n) si o) cu urmatorul cuprins:
"n) unitate subparticipanta - orice unitate teritoriala a unei banci,
sediu secundar al unei case centrale a cooperativelor de credit, cooperativa de
credit sau trezorerie municipala, oraseneasca sau de comuna care nu are acces
direct la sistemul de transfer de fonduri de mare valoare decat prin
intermediul unui participant;
o) sistem intertrezorerii - totalitatea trezoreriilor participante si a
unitatilor lor subparticipante si a relatiilor dintre acestea direct sau prin
reteaua TransFonD privind transferurile de fonduri de mare valoare."
2. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
(1) Accesul participantilor, altii decat Trezoreria statului, in sistemul
de transfer de fonduri de mare valoare se efectueaza centralizat, prin
intermediul unui unic punct de acces, situat la centrala TransFonD.
(2) Accesul Trezoreriei statului in sistemul de transfer de fonduri de mare
valoare se efectueaza astfel:
a) directiile generale ale finantelor publice judetene in cadrul
sucursalelor TransFonD din judetul respectiv (40 de puncte de acces);
b) directiile generale ale finantelor publice ale municipiului Bucuresti si
judetului Ilfov, precum si administratiile finantelor publice ale sectoarelor
municipiului Bucuresti in cadrul Sucursalei Municipiului Bucuresti a TransFonD
(8 puncte de acces);
c) Ministerul Finantelor Publice in cadrul centralei TransFonD (un singur
punct de acces)."
3. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
Bancile sau casele centrale ale cooperativelor de credit care au sediul
central situat in alta localitate decat in Bucuresti au posibilitatea ca, in
baza unei notificari oficiale transmise in prealabil TransFonD, sa delege in
calitate de participant propria unitate teritoriala/propriul sediu secundar din
Bucuresti."
4. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
Participantii au obligatia sa colecteze si/sau sa difuzeze in propriul
sistem intrabancar/intraretea/intertrezorerii informatia privind initierea si,
respectiv, acceptarea platilor de mare valoare in cadrul intervalelor maximale
precizate in anexa nr. 1."
5. Articolul 6 se modifica dupa cum urmeaza:
5.1. Alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
(1) In categoria platilor de mare valoare sunt incluse urmatoarele tipuri
de operatiuni:
a) instructiunile de transfer-credit intre participanti, efectuate in nume
propriu sau in numele si pe conturile clientilor (persoane fizice, persoane
juridice sau unitati subparticipante), in suma de minimum 500 milioane lei sau
indiferent de valoare, in cazul in care initiatorul acestora decide sa
utilizeze sistemul de transfer de fonduri de mare valoare, denumite in
continuare plati de mare valoare proprii sau ale clientilor;
b) instructiunile de transfer-credit intre participanti, aferente pietelor
valutara si monetara, inclusiv cele aferente facilitatilor permanente acordate
de Banca Nationala a Romaniei."
5.2. Dupa alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu urmatorul cuprins:
"(3) Nu sunt acceptate in sistemul de transfer de fonduri de mare
valoare instructiunile de transfer-credit intre diferite trezorerii
participante, efectuate in nume propriu sau in numele si pe conturile
clientilor (persoane fizice, persoane juridice sau unitati subparticipante),
indiferent de valoarea acestora, cu exceptia cazurilor speciale definite in
conventia incheiata intre Banca Nationala a Romaniei si Ministerul Finantelor
Publice. Pentru procesarea transferurilor de fonduri intertrezorerii,
Trezoreria statului va utiliza sistemul de transfer de fonduri de mica
valoare."
6. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
Participantul-platitor are obligatia ca la platile de mare valoare initiate
pe suport hartie sa anexeze, daca este necesar, unul dintre urmatoarele
documente:
a) exemplarul roz/rosu al ordinului de plata intocmit de clientul sau, de
unitatea subparticipanta sau de clientul acesteia si acceptat in original de
catre participant;
b) exemplarul roz/rosu al ordinului de plata sau transmisia telex/modem a
acestuia (acceptata de catre participantul-platitor) apartinand unitatii
subparticipante sau clientului acesteia, care va contine toate informatiile
cuprinse in ordinul de plata original;
c) comunicarea de refuz la executare, emisa in conformitate cu
reglementarile in vigoare in domeniu, in situatia refuzului la incasare al unei
plati de mare valoare;
d) documentele mentionate la lit. a) sau b), intocmite de
participantul-platitor sau de unitatea subparticipanta si aferente
instrumentelor de plata de debit, acceptate total sau partial, in situatia
excluderii temporare din calculul compensarii fie a participantului-platitor,
fie a participantului-beneficiar."
7. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
"ART 16
(1) In situatia insuficientei disponibilitatilor in conturile bancilor sau
caselor centrale ale cooperativelor de credit, TransFonD este autorizat sa
refuze procesarea platilor de mare valoare receptionate, in ordinea prioritatii
la refuz atribuita acestora de catre fiecare participant-platitor. Platile de
mare valoare refuzate sunt restituite participantilor-platitori insotite de
comunicari de refuz la executare semnate de persoanele autorizate sa angajeze
TransFonD, in cadrul intervalelor de eliberare a extraselor de cont.
(2) In situatia insuficientei disponibilitatilor in contul curent general
al Trezoreriei statului, TransFonD este autorizat sa refuze/amane procesarea
platilor de mare valoare receptionate, in conformitate cu dispozitiile primite
in scris, pana la ora 4,15 p.m., de la Ministerul Finantelor Publice. Platile
de mare valoare refuzate sunt fie restituite Trezoreriei statului insotite de
comunicari de refuz la executare semnate de persoanele autorizate sa angajeze TransFonD,
in cadrul intervalelor de eliberare a extraselor de cont, fie amanate la plata,
cu o zi bancara, conform dispozitiilor primite in acest sens de la Ministerul
Finantelor Publice."
8. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
In cazul in care:
- bancile sau casele centrale ale cooperativelor de credit nu au stabilit
prioritati la refuz platilor de mare valoare;
- valoarea platilor de mare valoare carora li s-au stabilit prioritati la
refuz este mai mica decat lipsa de lichiditati din contul bancilor sau caselor
centrale ale cooperativelor de credit;
- Trezoreria statului nu a remis TransFonD, pana la ora 4,15 p.m.,
dispozitiile in scris privind platile de mare valoare care urmeaza a fi
refuzate/amanate, refuzul acestora se va efectua de catre TransFonD conform
principiului: "plata/platile de mare valoare cu cea mai apropiata valoare
de lipsa de lichiditati din contul participantului este/sunt
respinsa/respinse".
9. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18
Daca pana in ziua bancara urmatoare datei debitarii contului clientului
platitor care a initiat o plata de mare valoare participantul nu a fost in
masura sa-si asigure in contul sau curent deschis la Banca Nationala a Romaniei
disponibilitatile necesare efectuarii acestei plati, acesta are obligatia ca,
pana la sfarsitul intervalului precizat anterior, sa crediteze contul
clientului platitor, direct sau prin intermediul unitatii sale subparticipante,
cu suma de bani care nu poate fi transferata in contul
participantului-beneficiar, inclusiv, unde este cazul, comisioanele, spezele si
orice alte taxe retinute in vederea efectuarii serviciului de transfer de
fonduri."
10. Litera a) a articolului 22 va avea urmatorul cuprins:
"a) situatia platilor de mare valoare refuzate in ziua respectiva din
cauza insuficientei disponibilitatilor in conturile participantilor-platitori
si a celor refuzate, respectiv amanate la plata de catre Trezoreria statului
din cauza insuficientei disponibilitatilor in conturile
participantilor-platitori;"
11. Alineatul (1) al articolului 23 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 23
(1) Pentru serviciile oferite in cadrul sistemului de transfer de fonduri
de mare valoare, Banca Nationala a Romaniei, prin intermediul TransFonD,
percepe automat comisioane participantilor, altii decat Banca Nationala a
Romaniei si Trezoreria statului."
12. La articolul 27 se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
"(2) TransFonD asigura trezoreriilor care nu au organizate propriile
structuri intertrezorerii procesarea platilor de mare valoare prin intermediul
sucursalelor sale deschise in toate orasele resedinta de judet si in municipiul
Bucuresti."
13. La articolul 32 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu
urmatorul cuprins:
"(3) Ministerul Finantelor Publice poate incheia un contract de
prestari de servicii privind furnizarea prin fax, in regim de
confidentialitate, a extraselor de cont analitic aferente procesarii platilor
de mare valoare, in conformitate cu prevederile prezentului regulament."
14. Anexele nr. 1 si 4, modificate prin Circulara Bancii Nationale a
Romaniei nr. 31/2002, se inlocuiesc cu anexa nr. 1 si, respectiv, anexa nr. 4a)
si anexa nr. 4b) la prezenta circulara.
15. Anexele nr. 2 si 3 se inlocuiesc cu anexele nr. 2 si 3 la prezenta
circulara.
Art. 2
TransFonD asigura bancilor si unitatilor caselor centrale ale
organizatiilor cooperatiste de credit care nu au organizate propriile structuri
intrabancare/intraretea procesarea platilor de mare valoare in relatia cu
Trezoreria statului prin intermediul sucursalelor sale deschise in toate
orasele resedinta de judet si in municipiul Bucuresti, pentru un interval de
timp de 4 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei circulare.
Art. 3
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei circulare transferurile de
fonduri aferente pietelor valutara si monetara, inclusiv piata primara a
titlurilor de stat, intre banci si Trezoreria statului se vor efectua de catre
TransFonD, in calitate de agent al Bancii Nationale a Romaniei.
Art. 4
La data intrarii in vigoare a prezentei circulare orice alte dispozitii
contrare isi inceteaza aplicabilitatea.
Art. 5
Prezenta circulara intra in vigoare la data de 1 septembrie 2003.
Art. 6
Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2002 privind sistemul de
transfer de fonduri de mare valoare, cu modificarile si completarile
ulterioare, inclusiv cu cele aduse de prezenta circulara, se va republica in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se articolelor o noua
numerotare.
Presedintele Consiliului de administratie
al Bancii Nationale a Romaniei,
Mugur Constantin Isarescu
ANEXA 1*)
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
_____________ (2') ___________ (3') _____________
| Sucursala | z | | z | Sucursala |
| TransFonD |------->| TransFonD |------->| TransFonD |
| initiatoare | ----->| Centrala |------ | destinatara |
|_____________| | |___________| (3) z| |_____________|
^ | | |
z | | z | | (3') z
(2')| | (2) | |
| | | |
_|___|________ ________v___v_
__________ (1) z-1 | Participant- | | Participant- | (4) z ____________
| Platitor |------->| platitor | | beneficiar |------>|
Beneficiar |
|__________| |______________| |______________|
|____________|
^ |
| z-1 | z+1
_____|___________ ___________v_____
__________ (1) z-1 | Unitate | | Unitate |(4) z+1 ____________
| Platitor |------->| subparticipanta | | subparticipanta |------>|
Beneficiar |
|__________| | initiatoare | | destinatara |
|____________|
|_________________| |_________________|
unde:
(1) data debitarii contului clientului platitor;
(2) data receptiei platilor de mare valoare de la banci, casele centrale
ale cooperativelor de credit, BNR si MFP;
(2') data receptiei platilor de mare valoare de la Directiile Generale ale
finantelor publice judetene, a Municipiului Bucuresti, precum si de la
Administratiile finantelor publice ale sectoarelor Municipiului Bucuresti;
(3) data eliberarii extraselor de cont sub sigla BNR bancilor, caselor
centrale ale cooperativelor de credit, BNR si MFP;
(3') data eliberarii extraselor de cont sub sigla BNR Directiilor Generale
ale finantelor publice judetene, a Municipiului Bucuresti precum si
Administratiilor finantelor publice ale sectoarelor Municipiului Bucuresti;
(4) data creditarii contului clientului beneficiar.
_______________________________________________
| Circuitul maximal al platilor de mare valoare |
|_______________________________________________|
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
______________________________________________________________________________
| Tip plata de mare valoare |Interval de |Ora |Interval de
|
| |receptie al |decontarii |eliberare a
|
| |platilor de |finale si |extraselor
|
| |mare valoare|irevocabile|de cont
|
|________________________________________|____________|___________|____________|
|instructiuni de |- plati ale | 8:00 a.m. -| 4:30 p.m. | 4:30 p.m.
-|
|transfer-credit |participantilor, |12:00 a.m. | | 7:30 p.m.
|
|intre participanti,|proprii sau ale | | |
|
|proprii sau ale |clientilor in | | |
|
|clientilor in suma |relatia cu | | |
|
|de minimum 500 |Trezoreria statului | | |
|
|milioane lei sau |- plati | | |
|
|indiferent de |intertrezorerii | | |
|
|valoare;
|____________________|____________|___________|____________|
| |- plati intre | 8:00 a.m. -| 5:00 p.m. | 5:00 p.m.
-|
| |participanti, | 1:00 p.m. | | 7:30 p.m.
|
| |proprii sau ale | | |
|
| |clientilor | | |
|
|___________________|____________________|____________|___________|____________|
|instructiuni de |- plati aferente | 8:00 a.m. -|10:15 a.m. |10:15 a.m.
-|
|transfer-credit |constituirii/ | 9:45 a.m. | | 7:30 p.m.
|
|intre participanti,|restituirii | | |
|
|aferente pietelor |depozitelor cu scop | | |
|
|valutara si |de garantare, | | |
|
|monetara |inclusiv dobanzile | | |
|
| |acestora; | | |
|
| |- plati aferente | | |
|
| |restituirilor de | | |
|
| |depozite/credite la/| | |
|
| |de la BNR, inclusiv | | |
|
| |dobanzile acestora. | | |
|
| |____________________|____________|___________|____________|
| |- plati aferente |10:00 a.m. -| 7:00 p.m. | 7:00 p.m.
-|
| |pietelor valutara si| 3:00 p.m. | | 7:30 p.m.
|
| |monetara ale | | | |
| |institutiilor de | | |
|
| |credit si ale BNR in| | |
|
| |relatia cu | | |
|
| |Trezoreria statului;| | |
|
| |____________________|____________| |
|
| |- plati aferente |10:00 a.m. -| |
|
| |pietelor valutara si| 5:45 p.m. | |
|
| |monetara ale | | |
|
| |institutiilor de | | |
|
| |credit si ale BNR; | | |
|
| |- plati aferente | | |
|
| |reconstituirii | | |
|
| |depozitelor cu scop | | |
|
| |de garantare | | |
|
| |executate in aceeasi| | |
|
| |zi bancara; | | |
|
| |- plati aferente | | |
|
| |facilitatilor | | |
|
| |permanente acordate | | | |
| |de Banca Nationala a| | |
|
| |Romaniei. | | |
|
|___________________|____________________|____________|___________|____________|
________________________________________________________
| Intervalele de prelucrare ale platilor de mare valoare |
|________________________________________________________|
ANEXA 3*)
*) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.
______________________________________________________________________________
| Tip plata de mare valoare | Denumire cont analitic |Simbol
cont|
| | |analitic
|
|________________________________|_________________________________|___________|
|instructiuni de transfer-credit |Plati proprii sau ale clientilor | 302
|
|intre participanti, proprii sau |in relatia cu Trezoreria Statului|
|
|ale clientilor, in suma de
|_________________________________|___________|
|minimum 500 milioane lei sau |Plati intertrezorerii | 303
|
|indiferent de valoare;
|_________________________________|___________|
| |Plati proprii sau ale clientilor | 701
|
|________________________________|_________________________________|___________|
|instructiuni de transfer-credit |Plati aferente pietei valutare | 801
|
|intre participanti aferente |_________________________________|___________|
|pietelor valutara si monetara |Plati aferente pietei secundare a| 802
|
| |certificatelor de depozit |
|
| |_________________________________|___________|
| |Plati aferente pietei primare a | 803
|
| |titlurilor de stat |
|
| |_________________________________|___________|
| |Plati aferente pietei secundare a| 805
|
| |titlurilor de stat |
|
| |_________________________________|___________|
| |Plati aferente plasamentelor | 809
|
|
|_________________________________|___________|
| |Plati aferente dobanzilor la | 810
|
| |plasamente |
|
|
|_________________________________|___________|
| |Plati aferente depozitelor cu | 905
|
| |scop de garantare |
|
|
|_________________________________|___________|
| |Plati aferente dobanzilor la | 906
|
| |depozitele cu scop de garantare |
|
|
|_________________________________|___________|
| |Plati aferente pietei primare a | 407
|
| |certificatelor de depozit |
|
|
|_________________________________|___________|
| |Plati aferente depozitelor la BNR| 411
|
| |_________________________________|___________|
| |Plati aferente dobanzilor la | 412
|
| |depozitele la BNR |
|
| |_________________________________|___________|
| |Plati aferente creditelor de la | 400
|
| |BNR |
|
|
|_________________________________|___________|
| |Plati aferente dobanzilor la | 406
|
| |creditele de la BNR |
|
|________________________________|_________________________________|___________|
_____________________________________________________
| Conturi analitice utilizate in cadrul sistemului de |
| transfer de fonduri de mare valoare |
|_____________________________________________________|
ANEXA 4a)*)
*) Anexa nr. 4a) este reprodusa in facsimil.
_____________ ___________ _____________
| Sucursala | z+1 | | z+1 | Sucursala |
| TransFonD |<-------| TransFonD |<-------| TransFonD |
| initiatoare | ------| Centrala |<----- | destinatara |
|_____________| | |___________| | |_____________|
| | | ^
z+1 | | z+1 z+1 | | z+1
(2')| | (2) (1) | | (1')
| | | |
(3) _v___v________ ________|___|_
__________ z+1 | Participant- | | Participant- | ____________
| Platitor |<-------| platitor | | beneficiar | |
Beneficiar |
|__________| |______________| |______________|
|____________|
|
| z+2
|
(3) _____v___________ _________________
__________ z+2 | Unitate | | Unitate | ____________
| Platitor |<-------| subparticipanta | | subparticipanta | |
Beneficiar |
|__________| | initiatoare | | destinatara |
|____________|
|_________________| |_________________|
unde:
(1) data receptiei refuzului la incasare al platilor de mare valoare de la
banci, casele centrale ale cooperativelor de credit, BNR si MFP;
(1') data receptiei refuzului la incasare al platilor de mare valoare de la
Directiile Generale ale finantelor publice judetene, a Municipiului Bucuresti
precum si Administratiile finantelor publice ale sectoarelor Municipiului
Bucuresti;
(2) data eliberarii extraselor de cont sub sigla BNR bancilor, caselor
centrale ale cooperativelor de credit, BNR si MFP;
(2') data eliberarii extraselor de cont sub sigla BNR Directiilor Generale
ale finantelor publice judetene, a Municipiului Bucuresti precum si
Administratiilor finantelor publice ale sectoarelor Municipiului Bucuresti;
(3) data creditarii contului clientului beneficiar.
________________________________________________________
| Circuitul maximal al refuzului la incasare al platilor |
| de mare valoare - al participantului beneficiar |
|________________________________________________________|
ANEXA 4b)*)
*) Anexa nr. 4b) este reprodusa in facsimil.
_____________ ___________ _____________
| Sucursala | z+2 | | z+2 | Sucursala |
| TransFonD |<-------| TransFonD |<-------| TransFonD |
| initiatoare | ------| Centrala |<----- | destinatara |
|_____________| | |___________| | |_____________|
| | | ^
z+2 | | z+2 z+2 | | z+2
(2')| | (2) (1) | | (1')
| | | |
(3) _v___v________ ________|___|_
__________ z+2 | Participant- | | Participant- | ____________
| Platitor |<-------| platitor | | beneficiar | |
Beneficiar |
|__________| |______________| |______________|
|____________|
| ^
| z+3 | z+1/z+2
| |
(3) _____v___________ ___________|_____
__________ z+3 | Unitate | | Unitate | ____________
| Platitor |<-------| subparticipanta | | subparticipanta | | Beneficiar
|
|__________| | initiatoare | | destinatara |
|____________|
|_________________| |_________________|
unde:
(1) data receptiei refuzului la incasare al platilor de mare valoare de la
banci, casele centrale ale cooperativelor de credit, BNR si MFP;
(1') data receptiei refuzului la incasare al platilor de mare valoare de la
Directiile Generale ale finantelor publice judetene, a Municipiului Bucuresti,
precum si Administratiile finantelor publice ale sectoarelor Municipiului
Bucuresti;
(2) data eliberarii extraselor de cont sub sigla BNR bancilor, caselor
centrale ale cooperativelor de credit, BNR si MFP;
(2') data eliberarii extraselor de cont sub sigla BNR Directiilor Generale
ale finantelor publice judetene, a Municipiului Bucuresti precum si
Administratiilor finantelor publice ale sectoarelor Municipiului Bucuresti;
(3) data creditarii contului clientului beneficiar.
___________________________________________________________
| Circuitul maximal al refuzului la incasare al platilor |
| de mare valoare al unitatii subparticipante destinatare |
|___________________________________________________________|