Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Criterii Nr.- din 24.11.2011

privind selecţia personalului în vederea participării la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român
ACT EMIS DE: Ministerul Apararii Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 890 din 15 decembrie 2011



SmartCity1

Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezentele criterii şi metodologie privind selecţia personalului în vederea participării la misiunile şi operaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) şi art. 7 alin. (3) din Legea nr. 121/2011 privind participarea forţelor armate la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român reglementează modul de planificare, organizare şi desfăşurare a activităţilor specifice în vederea încadrării funcţiilor prevăzute în statele de organizare. Articolul 2Personalul încadrat sau care urmează să încadreze funcţii în structurile planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român parcurge etapele specifice selecţiei. Articolul 3(1) Planificarea misiunilor şi operaţiilor în afara teritoriului statului român se face, potrivit legii, în fiecare an pentru anul următor de către Direcţia planificare strategică din Statul Major General, pe baza orientărilor Departamentului pentru politica de apărare şi planificare, în vederea respectării angajamentelor asumate de România, după consultarea statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei şi comandamentelor de armă.(2) Planificarea structurilor militare ce urmează să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român se face de către statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei şi comandamentele de armă.(3) Durata participării personalului la misiune sau operaţie se stabileşte de către Direcţia planificare strategică din Statul Major General, pe baza orientărilor Departamentului pentru politica de apărare şi planificare, în vederea respectării angajamentelor asumate de România, după consultarea statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei şi comandamentelor de armă. Articolul 4(1) Activitatea de încadrare a structurilor ce urmează să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român se face pe baza ordinelor de operaţionalizare ale şefilor statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei, respectiv ale comandanţilor comandamentelor de armă.(2) Selecţia personalului pentru încadrarea funcţiilor prevăzute în statul de organizare pentru misiune se realizează la nivelul structurilor ce urmează să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român. Articolul 5Personalul propus de statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei/comandamentele de armă pentru încadrarea structurilor care nu sunt parte organică a unor structuri militare constituite la pace şi planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român parcurge etapele specifice selecţiei. Articolul 6(1) Misiunile ce urmează să se execute în cadrul unor structuri aflate sub mandat O.N.U. sau O.S.C.E., sub conducerea N.A.T.O. sau U.E. ori în cadrul unor coaliţii, precum şi cele îndeplinite la solicitarea organizaţiilor internaţionale cu vocaţie în domeniul securităţii sau a unor parteneri strategici de către personalul Ministerului Apărării Naţionale în funcţii de observatori umanitari/monitori, consilieri militari, personal de stat major şi de specialitate, desfăşurate în condiţiile prevăzute de art. 2 din Legea nr. 121/2011, se denumesc în continuare misiuni individuale. (2) Încadrarea funcţiilor pentru misiunile individuale se realizează prin detaşarea personalului pentru o perioadă cu durata de până la un an.(3) În cadrul misiunilor individuale funcţiile prevăzute cu gradul de colonel/similar sau general/similar sunt considerate funcţii de vizibilitate. Capitolul IICriteriile privind selecţia personalului în vederea participării la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român Secţiunea 1Criteriile privind selecţia personalului încadrat sau care urmează să încadreze structuri planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român Articolul 7Criteriile privind selecţia personalului încadrat sau care urmează să încadreze structurile planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, în situaţiile prevăzute de lege, reprezintă condiţiile minime pe care trebuie să le îndeplinească personalul, indiferent de categoria de forţe sau de comandamentul de armă din care face parte. Articolul 8Funcţiile neîncadrate din cadrul structurii planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român se asigură cu personal propus de către eşalonul superior să participe la selecţie, care parcurge etapele prevăzute la art. 17. Articolul 9(1) Pentru a participa la selecţie personalul trebuie să îndeplinească următoarele criterii:a)se încadrează în specificaţiile de personal cuprinse în statul de organizare pentru misiune; b)corespunde din punct de vedere fizic, psihic şi medical; c)deţine competenţele lingvistice stabilite pentru misiune sau operaţie; d)la momentul iniţierii selecţiei nu are probleme personale/familiale care să necesite prezenţa/revenirea temporară sau definitivă în ţară, înainte de terminarea perioadei misiunii ori operaţiei; e)împotriva sa nu a fost dispusă măsura interzicerii intrării pe teritoriul statului în care se execută misiunea sau măsura interzicerii părăsirii teritoriului României; f)nu a participat la misiuni sau operaţii în afara teritoriului statului român în ultimele 12 luni. (2) Personalul care urmează să încadreze funcţii-unicat se exceptează de la prevederile alin. (1) lit. f), cu aprobarea şefilor/comandanţilor categoriilor de forţe ale armatei/ comandamentelor de armă. Secţiunea a 2-aCriteriile privind selecţia personalului care urmează să încadreze funcţii în vederea executării unor misiuni individuale Articolul 10Selecţia personalului în vederea participării la misiuni individuale în afara teritoriului statului român se desfăşoară pe baza criteriilor eliminatorii şi a celor de ierarhizare. Articolul 11(1) Criteriile eliminatorii, prevăzute în anexa nr. 1, se aplică în baza documentelor de evidenţă a personalului şi a rezultatelor obţinute la testele susţinute de candidaţi.(2) Candidaţii care nu îndeplinesc criteriile eliminatorii sunt respinşi şi nu sunt ierarhizaţi.(3) Ierarhizarea candidaţilor admişi după aplicarea criteriilor eliminatorii se stabileşte pe baza punctajului obţinut de către aceştia, conform specificaţiilor prevăzute în anexa nr. 2. Articolul 12Pentru funcţiile de vizibilitate se organizează şi se desfăşoară şi proba de interviu de evaluare, considerată eliminatorie. Capitolul IIIMetodologia organizării şi desfăşurării selecţiei personalului care urmează să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român Secţiunea 1Metodologia organizării şi desfăşurării selecţiei personalului încadrat sau care urmează să încadreze structuri planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român Articolul 13(1) Selecţia personalului încadrat sau care urmează să încadreze structuri planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român se realizează de către o comisie de selecţie, numită la nivelul eşalonului imediat superior structurii planificate, înscrisă prin ordin de zi pe unitate, compusă din preşedinte, secretar şi un număr de membri stabilit în funcţie de necesitate/specialitatea militară.(2) În situaţia prevăzută la art. 5, încadrarea cu personal se realizează de către o comisie de selecţie, nominalizată prin ordinul de operaţionalizare al şefului statului major al categoriei de forţe ale armatei/comandantului comandamentului de armă, înscrisă în ordinul de zi pe unitate al structurii care organizează selecţia.(3) Personalul participant la selecţie poate depune contestaţii scrise la secretarul comisiei de selecţie, în termen de cel mult 24 de ore de la luarea la cunoştinţă, sub semnătură, despre rezultatul evaluării.(4) Contestaţiile depuse în urma desfăşurării selecţiei se soluţionează, în termen de 24 de ore de la depunerea acestora, de către o comisie de soluţionare a contestaţiilor, organizată de eşalonul care numeşte comisia de selecţie şi nominalizată prin ordinul de zi pe unitate.(5) Membrii comisiei de selecţie nu pot face parte din comisia de soluţionare a contestaţiilor. Articolul 14(1) Structurile militare nominalizate prin ordinul de operaţionalizare să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, precum şi cele prevăzute la art. 5 elaborează un plan de măsuri pentru planificarea, organizarea şi desfăşurarea selecţiei personalului în vederea participării la misiuni, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.(2) Planul de măsuri prevăzut la alin. (1) se aprobă de către şeful/comandantul eşalonului superior, până la nivelul statului major al categoriei de forţe ale armatei/comandamentului de armă. Articolul 15(1) Personalul care încadrează funcţiile prevăzute în statul de organizare pentru misiuni, denumit în continuare personal de bază, se selecţionează din cadrul structurii militare care urmează să participe la misiune sau operaţie în afara teritoriului statului român.(2) Personalul care urmează să încadreze funcţii în statele de organizare ale structurilor prevăzute la art. 5, precum şi rezerva de personal, denumită în continuare rezervă de înlocuire, sunt selecţionate din cadrul structurilor nominalizate de şeful statului major al categoriei de forţe ale armatei/comandantul comandamentului de armă.(3) Rezerva de înlocuire prevăzută la alin. (2) este destinată înlocuirii personalului de bază în caz de deces sau când acesta se regăseşte în una dintre următoarele situaţii:a)nu primeşte avizul structurii de specialitate în vederea participării la misiune sau operaţie; b)nu poate participa la pregătire, la misiune sau operaţie din motive medicale, psihice ori fizice; c)este retras din teatrul de operaţii înainte de finalizarea misiunii sau operaţiei, din motive imputabile acestuia; d)este repatriat ca urmare a înaintării raportului scris, pe timpul îndeplinirii misiunii sau operaţiei, datorită încadrării în una dintre situaţiile prevăzute la art. 8 alin. 3 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare. (4) Asigurarea personalului pentru funcţiile disponibile şi rezerva de înlocuire se realizează din unităţile brigăzii/similare căreia i se subordonează structura militară care organizează selecţia.(5) În situaţia în care la nivelul structurii planificate să participe la misiune sau operaţie/brigăzii/similare nu este identificat personalul care să corespundă specificaţiilor din statul de organizare referitoare la specialitate/calificare, comandantul acesteia înaintează raport pentru asigurare din cadrul aceleiaşi divizii/similare.(6) În situaţia în care la nivelul diviziei/similare nu este identificat personalul care să corespundă specificaţiilor din statul de organizare referitoare la specialitate/calificare, comandantul acesteia înaintează raport pentru asigurare către şeful statului major al categoriei de forţe ale armatei/comandantul comandamentului de armă.(7) Solicitarea pentru încadrarea funcţiilor pentru care nu sa identificat personal la nivelul categoriei de forţe ale armatei/comandamentului de armă se înaintează celorlalte categorii de forţe ale armatei/comandamente de armă, prin şefii/comandanţii acestora.(8) Personalul desemnat din alte unităţi militare pentru a participa la selecţie se prezintă la unitatea care a solicitat încadrarea funcţiilor disponibile şi participă la activităţile specifice selecţiei. Articolul 16(1) Rezerva de înlocuire este stabilită prin ordinul de operaţionalizare la nivelul fiecărei categorii de forţe ale armatei/fiecărui comandament de armă.(2) Personalului care încadrează rezerva de înlocuire i se asigură paşaport de serviciu, echipament şi materiale necesare acţiunii în teatrul de operaţii, care se păstrează la unitatea unde a executat selecţia şi pregătirea pentru misiune.(3) Personalul care încadrează rezerva de înlocuire poate participa la selecţiile pentru ocuparea unor posturi permanente, pentru misiuni individuale sau pentru ocuparea unor posturi în cadrul altor structuri planificate să execute misiuni ori operaţii în afara teritoriului statului român numai dacă încadrarea acestuia se realizează după data de finalizare a misiunii sau operaţiei pentru care a fost nominalizat să fie rezervă.(4) Militarii care încadrează rezerva de personal, pentru situaţiile prevăzute la art. 5, în caz de neparticipare la misiunea sau operaţia pentru care au fost selecţionaţi ca rezervă, pot constitui principala bază de selecţie pentru următoarele misiuni şi operaţii coordonate de structura/categoria de forţe ale armatei/comandamentul de armă, în funcţie de cerinţele posturilor ce urmează a fi încadrate, cu respectarea condiţiei prevăzute la alin. (3).(5) Personalul care face parte din rezerva de înlocuire parcurge etapele specifice selecţiei şi participă la programul de pregătire al structurii ce urmează să îndeplinească misiunea sau operaţia în afara teritoriului statului român. Articolul 17Procesul de selecţie a personalului încadrat sau care urmează să încadreze funcţii în structuri planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român cuprinde următoarele etape: a)iniţierea selecţiei; b)desfăşurarea selecţiei propriu-zise; c)finalizarea selecţiei şi înaintarea rapoartelor privind încadrarea statului de organizare pentru misiune. Articolul 18(1) Iniţierea selecţiei se realizează cu cel puţin 60 de zile înainte de începerea desfăşurării propriu-zise a acesteia şi cuprinde:a)analiza statului de organizare pentru misiuni şi formularea propunerilor pentru încadrarea personalului; b)întocmirea planului de măsuri prevăzut la art. 14 alin. (1) şi înaintarea acestuia la eşalonul superior pentru aprobare; c)trimiterea planului de măsuri, în extras, unităţilor sanitare, laboratoarelor psihologice şi psihotehnice, în vederea înştiinţării acestora cu privire la desfăşurarea vizitei medicale şi a evaluării psihologice/psihotehnice; d)înaintarea rapoartelor către eşalonul superior pentru stabilirea structurilor care asigură încadrarea funcţiilor rămase disponibile şi rezerva de înlocuire; e)primirea documentelor necesare participării la selecţie a personalului propus de structurile desemnate, în cel mult 10 zile de la formularea cererii de încadrare a funcţiilor disponibile şi de asigurare a rezervei de personal. (2) Structurile nominalizate să execute selecţia, în situaţia prevăzută la art. 5, execută activităţile precizate la alin. (1), la care se adaugă următoarele:a)informarea unităţilor din subordine, stabilite să desemneze personal pentru încadrarea posturilor, cu privire la funcţiile repartizate pentru a fi încadrate; b)trimiterea planului de măsuri, în extras, unităţilor din subordine, stabilite să desemneze personal pentru încadrarea posturilor; c)primirea documentelor prevăzute la alin. (1) lit. e) şi a rapoartelor personale ale celor care solicită participarea la selecţie. Articolul 19(1) Documentele prevăzute la art. 18 alin. (1) lit. e) se trimit structurilor care organizează selecţia în vederea analizării acestora de către comisia de selecţie prevăzută la art. 13 alin. (1).(2) Documentele necesare selecţiei, specifice cadrelor militare, cuprind memoriile originale, fişele cu principalele date, fotocopii ale documentelor care atestă specializarea/calificarea, o adeverinţă din care să reiasă nivelul de acces la informaţii clasificate naţionale, certificatul de competenţă lingvistică, când este cazul, şi o fişă cu date din paşaportul de serviciu, dacă acesta există.(3) Documentele necesare selecţiei specifice soldaţilor şi gradaţilor voluntari cuprind memoriile originale, fişele de evidenţă tip A+B, fotocopii ale documentelor care atestă specializarea/calificarea, o adeverinţă din care să reiasă nivelul de acces la informaţii clasificate naţionale, certificatul de competenţă lingvistică, atunci când este cazul, şi date din paşaportul de serviciu, dacă acesta există. Articolul 20(1) Etapa desfăşurării selecţiei propriu-zise cuprinde:a)evaluarea psihologică/psihotehnică şi vizita medicală; b)evaluarea personalului la educaţie fizică militară; c)evaluarea personalului asupra nivelului de competenţă lingvistică; d)evaluarea personalului la pregătire militară generală şi de specialitate; e)desfăşurarea interviului – numai dacă este cazul; f)avizarea personalului de către Direcţia contrainformaţii şi securitate militară, pentru participarea la misiune sau operaţie, care se finalizează cu cel puţin 10 zile înainte de începerea perioadei de pregătire; g)finalizarea încadrării structurii cu personal; h)înaintarea rapoartelor privind continuarea/definitivarea încadrării statelor de organizare şi trecerea la executarea pregătirii în vederea participării la misiune sau operaţie. (2) Evaluarea personalului asupra nivelului de competenţă lingvistică se execută numai pentru funcţiile prevăzute cu această cerinţă. Articolul 21(1) Evaluarea psihologică a personalului se execută de către comisia desemnată în acest sens la nivelul statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei, respectiv comandamentelor de armă şi, după caz, de către Laboratorul Psihologic Bucureşti/Statul Major General, pentru eventuale expertizări psihologice.(2) Evaluarea psihotehnică a personalului se execută de către laboratoarele specializate în acest sens la care sunt arondate structurile militare ce urmează să participe la misiuni sau operaţii în afara teritoriului statului român.(3) Comisiile prevăzute la alin. (1) şi (2) execută evaluarea psihologică/psihotehnică a personalului la unităţile care urmează să participe la misiuni sau operaţii în afara teritoriului statului român, într-o perioadă de 10 zile calendaristice de la începerea activităţii de selecţie propriu-zise. Articolul 22(1) Desfăşurarea vizitei medicale se execută în cadrul spitalelor militare pe raza cărora îşi desfăşoară activitatea structurile militare care organizează selecţia.(2) Personalul prevăzut la art. 5 poate executa vizita medicală la spitalele militare pe raza cărora îşi desfăşoară activitatea structurile militare unde este încadrat sau conform precizărilor şefilor statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei/comandanţilor comandamentelor de armă.(3) Vizita medicală se desfăşoară conform planificării, stabilită de comun acord între structura care organizează selecţia şi spitalul militar, cu cel puţin 40 de zile înaintea începerii pregătirii pentru misiune sau operaţie. Articolul 23Evaluarea la educaţie fizică militară, pregătire militară generală şi de specialitate se execută conform actelor normative specifice aplicabile şi criteriilor elaborate de către categoriile de forţe ale armatei/comandamentele de armă/alte structuri specializate. Articolul 24(1) Interviul se organizează de către structurile care solicită încadrarea şi se desfăşoară după parcurgerea etapelor prevăzute la art. 18 alin. (1) lit. a)-d), pentru funcţiileunicat prevăzute în statele de organizare ale structurilor stabilite să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, altele decât misiunile individuale, numai atunci când este cazul.(2) Tematica şi bibliografia în vederea susţinerii interviului se aduc la cunoştinţa personalului cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării acestuia.(3) Stabilirea modalităţii de desfăşurare a interviului intră în responsabilitatea structurilor care organizează selecţia, iar rezultatul se aduce la cunoştinţa participanţilor în termen de 24 de ore de la susţinerea acestuia.(4) Împotriva rezultatului obţinut la proba interviului nu se poate formula contestaţie. Articolul 25Finalizarea încadrării structurii presupune asigurarea personalului pentru fiecare funcţie prevăzută în statul de organizare pentru misiune, precum şi constituirea rezervei de înlocuire şi se realizează cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea perioadei de pregătire. Articolul 26După finalizarea selecţiei, structurile care urmează să participe la misiuni sau operaţii în afara teritoriului statului român înaintează la eşalonul superior rapoarte cu date privind asigurarea funcţiilor cu militari din structura proprie şi propuneri pentru înlăturarea eventualelor deficienţe constatate în asigurarea cu personal. Secţiunea a 2-aMetodologia organizării şi desfăşurării selecţiei personalului care urmează să încadreze funcţii în vederea executării unor misiuni individuale Articolul 27(1) Personalul din Ministerul Apărării Naţionale poate fi trimis în misiuni individuale în afara teritoriului statului român, cu aprobarea ministrului apărării naţionale, după declararea „admis“ la concursul organizat în acest sens.(2) Scopul desfăşurării concursului este de a ierarhiza candidaţii care au îndeplinit criteriile eliminatorii.(3) Concursul se organizează, de regulă, cu 6 luni înainte de data stabilită pentru începerea misiunii individuale în afara teritoriului statului român.(4) În situaţii deosebite, selecţia personalului în vederea participării la misiuni individuale în afara teritoriului statului român se poate face şi prin selecţia candidaţilor din baza de date existentă. Articolul 28Sunt considerate situaţii deosebite, în sensul prevederilor art. 27 alin. (4): a)repatrierea personalului detaşat, din motive neimputabile acestuia; b)situaţia în care perioada dintre momentul lansării ofertei de către structurile/organizaţiile internaţionale şi cel pentru ocuparea postului este mai mică de 6 luni. Articolul 29Pentru organizarea concursului prevăzut la art. 27 alin. (1), Statul Major General, prin Direcţia personal şi mobilizare, elaborează un plan de măsuri, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, şi realizează o bază de selecţie, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, cu respectarea criteriilor formulate de organismele internaţionale. Articolul 30(1) Comisia de evaluare a candidaţilor pentru funcţiile de vizibilitate este desemnată de către locţiitorul şefului Statului Major General şi, în funcţie de nivelul gradelor candidaţilor, are cel mult 5 membri, dintre care unul este reprezentantul structurii de specialitate pentru funcţia specifică domeniului de activitate.(2) Pentru rezolvarea problemelor tehnice de organizare a interviului de evaluare se înfiinţează secretariatul comisiei de evaluare a candidaţilor pentru funcţiile de vizibilitate, format din 2 membri ai structurii de personal din cadrul Direcţiei personal şi mobilizare.(3) Componenţa comisiei de evaluare şi a secretariatului acesteia se consemnează în ordinul de zi pe unitate. Articolul 31Concursul cuprinde următoarele etape: a)ierarhizarea candidaţilor declaraţi admişi în procesul de selecţie pe baza evaluării datelor din memoriul original/dosarul profesional; b)desfăşurarea interviului de evaluare a candidaţilor; c)stabilirea ierarhiei finale; d)desemnarea de către ministrul apărării naţionale a ocupantului postului scos la concurs. Articolul 32(1) Ierarhizarea candidaţilor se efectuează în ordine descrescătoare, pe baza punctajelor standard acordate în urma evaluării datelor din memoriul original.(2) Pentru funcţiile de vizibilitate, punctajul de la interviul de evaluare - obţinut prin însumarea notelor, pe o scară de la 1 la 10 - se înmulţeşte cu coeficientul de 0,6 şi se însumează cu punctajul rezultat în urma evaluării datelor din memoriul original - înmulţit la rândul său cu coeficientul de 0,4. Ierarhia finală a candidaţilor se realizează pe baza mediei ponderate a celor 2 termeni. Capitolul IVResponsabilităţile structurilor pentru organizarea şi desfăşurarea selecţiei Secţiunea 1Responsabilităţile structurilor pentru organizarea şi desfăşurarea selecţiei personalului încadrat sau care urmează să încadreze structuri planificate să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român Articolul 33Statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei/Comandamentele de armă au următoarele responsabilităţi: a)elaborează şi aprobă criterii specifice privind selecţia personalului ce urmează să participe la misiuni sau operaţii în afara teritoriului statului român; b)dispun măsuri privind asigurarea personalului potrivit specificaţiilor misiunii sau operaţiei respective; c)solicită sprijinul celorlalte categorii de forţe ale armatei/comandamentelor de armă pentru completarea funcţiilor rămase neîncadrate şi a rezervei de înlocuire în situaţia în care la nivelul acestora nu a fost identificat personal care să corespundă cerinţelor funcţiei; d)monitorizează modul de desfăşurare a selecţiei de către structurile din subordine. Articolul 34Structurile de tip divizie/similare şi brigadă/similare, respectiv bazele logistice din subordinea statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei/comandamentelor de armă au următoarele responsabilităţi: a)dispun măsuri privind asigurarea personalului în funcţie de specificaţiile misiunii sau operaţiei respective; b)lunar, emit şi înaintează rapoarte la eşalonul superior cu privire la stadiul desfăşurării selecţiei de către structurile din subordine ce urmează să participe la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român; c)centralizează datele referitoare la rezultatele vizitei medicale şi ale evaluării psihologice şi le înaintează la eşalonul superior; d)primesc rapoarte de la structurile subordonate cu privire la stadiul desfăşurării selecţiei; e)monitorizează modul de desfăşurare a selecţiei de către structurile din subordine. Articolul 35Structurile care organizează selecţia au următoarele responsabilităţi: a)planifică şi organizează activităţile specifice; b)înaintează rapoarte la eşalonul superior cu privire la asigurarea personalului pentru funcţiile rămase disponibile şi încadrarea rezervei de înlocuire; c)centralizează datele referitoare la rezultatele vizitei medicale şi ale evaluării psihologice/psihotehnice şi le înaintează la eşalonul superior; d)trimit documentele cu rezultatele selecţiei structurilor care asigură încadrarea funcţiilor rămase disponibile şi a rezervei de înlocuire pentru personalul propriu; e)menţin permanent legătura cu spitalele militare şi comisiile de evaluare psihologică/psihotehnică şi centralizează datele primite de la acestea; f)trimit, în extras, structurilor care asigură personalul pentru încadrarea funcţiilor rămase disponibile şi a rezervei de înlocuire planul de măsuri prevăzut la art. 14 alin. (1); g)transmit eşaloanelor superioare, până la nivelul statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei, în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea selecţiei, documentele necesare pentru detaşarea personalului care încadrează rezerva de înlocuire, precum şi pentru cel care nu face parte din structura proprie şi încadrează funcţii de bază; h)înaintează lunar rapoarte cu privire la stadiul desfăşurării selecţiei. Secţiunea a 2-aResponsabilităţile structurilor pentru organizarea şi desfăşurarea selecţiei personalului care urmează să încadreze funcţii în vederea executării unor misiuni individuale Articolul 36Departamentul pentru politica de apărare şi planificare analizează solicitările structurilor/organizaţiilor internaţionale prevăzute la art. 6 alin. (1) şi oportunitatea participării cu personal din Ministerul Apărării Naţionale la misiuni individuale în afara teritoriului statului român şi, după caz, aprobă sau înaintează spre aprobare documentaţia necesară pentru luarea deciziei. Articolul 37Statul Major General are responsabilităţi privind gestionarea, selecţia, organizarea, desfăşurarea concursului şi instruirea personalului Ministerului Apărării Naţionale, cu excepţia personalului Direcţiei generale de informaţii a apărării, în vederea trimiterii la misiuni individuale în afara teritoriului statului român. Articolul 38Direcţia generală de informaţii a apărării are responsabilităţi privind planificarea, selecţia, instruirea, gestiunea şi evaluarea personalului din structurile subordonate pentru participarea la misiuni individuale în afara teritoriului statului român, conform reglementărilor proprii. Articolul 39La solicitarea Direcţiei generale de informaţii a apărării, celelalte structuri din cadrul Ministerului Apărării Naţionale asigură personal pentru a parcurge procesul de selecţie în vederea participării la misiuni sau operaţii în afara teritoriului statului român specifice acestei structuri. Articolul 40Direcţia personal şi mobilizare are următoarele atribuţii: a)evaluează datele din memoriile originale/dosarele profesionale ale candidaţilor declaraţi admişi în urma desfăşurării procesului de selecţie, pe baza punctajelor prevăzute în anexa nr. 2; b)centralizează datele şi întocmeşte tabelul cu ierarhizarea tuturor candidaţilor; c)pregăteşte documentaţia necesară pentru susţinerea interviului de evaluare de către candidaţii pentru funcţiile de vizibilitate şi transmite preşedintelui comisiei datele necesare convocării acesteia; d)comunică rezultatele finale ale concursului structurilor din care provin candidaţii; e)întocmeşte raportul adresat ministrului apărării naţionale pentru desemnarea ocupantului/ocupanţilor postului/posturilor scos/scoase la concurs; raportul cu candidaţii care au susţinut interviul de evaluare va fi semnat şi de preşedintele comisiei; f)iniţiază demersurile necesare emiterii ordinului de detaşare a candidaţilor declaraţi admişi. Articolul 41Pentru evaluarea candidaţilor în vederea selecţiei se abilitează următoarele structuri cu atribuţii specifice, astfel: a)Laboratorul Psihologic Bucureşti/Statul Major General şi Secţia psihologie a Direcţiei generale de informaţii a apărării, pentru examinarea psihologică; b)Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central „Dr. Carol Davila“, denumit în continuare S.U.U.M.C., prin ambulatoriu de specialitate, pentru examinarea medicală; c)Serviciul poliţie militară din subordinea Statului Major General, pentru verificarea cunoştinţelor şi deprinderilor privind circulaţia pe drumurile publice şi conducerea autovehiculelor; d)Direcţia management resurse umane, denumită în continuare D.M.R.U., prin Centrul naţional militar de testare limbi străine, pentru administrarea testelor de plasament/ALCPT pentru funcţiile de stat major şi a testelor de stabilire a profilului lingvistic standardizat/STANAG 6001 pentru funcţiile de vizibilitate; e)Direcţia informare şi relaţii publice pentru selecţia, testarea şi avizarea personalului de informare şi relaţii publice. Capitolul VDispoziţii finale Articolul 42(1) Funcţiile prevăzute în statul de organizare pentru misiune se încadrează numai cu personal care îndeplineşte cerinţele specificate în statele de organizare pentru misiune.(2) Nu participă la selecţie în vederea încadrării/ocupării unor funcţii prevăzute în statele de organizare pentru misiune:a)personalul care pe timpul îndeplinirii misiunii urmează să împlinească vârsta standard de pensionare prevăzută de lege; b)personalul suspendat din funcţie sau pus la dispoziţie, în condiţiile dispoziţiilor art. 89 alin. 2 şi 5 din Legea nr. 80/1995, cu modificările şi completările ulterioare; c)personalul care a fost repatriat pe timpul executării unor misiuni în afara teritoriului statului român, ca urmare a săvârşirii unor abateri disciplinare; d)personalul care, pe timpul încadrării unor posturi permanente sau al participării la cursuri în străinătate, a obţinut calificative sub nivelul „Bun“. Articolul 43Structurile militare care urmează să participe la misiuni sau operaţii în afara teritoriului statului român, specifice Direcţiei generale de informaţii a apărării, organizează selecţia conform reglementărilor proprii. Articolul 44Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele criterii şi metodologie. ANEXA Nr. 1la criterii şi metodologie CRITERII ELIMINATORII privind selecţia candidaţilor pentru misiuni individuale

Nr. crt. Criterii Condiţii Modul de verificare Structura care verifică
1. Competenţa profesională Pregătirea militară generală Evaluarea competenţei profesionale şi verificarea cerinţelor de personal, studiul documentelor de evidenţă Structura care propune candidaţii
Pregătirea de specialitate
2. Cerinţele de stat major Abilităţi de lucru în mediul internaţional
Capacitatea de a redacta documente în limba engleză Cunoştinţe de bază privind operarea PC, MS OFFICE
3. Gradul Subofiţer/Maistru militar la general - în funcţie de cerinţele postului
4. Vârsta Să nu împlinească în perioada executării misiunii vârsta standard de pensionare stabilită de lege
25-55 de ani pentru observatorii militari
5. Cerinţele de personal Să aibă cel puţin un an de la întoarcerea din ultima misiune
Să nu aibă probleme personale sau familiale deosebite
Să nu fie urmărit, cercetat penal sau administrativ, aspecte care să necesite prezenţa în ţară
Să nu fi fost repatriat sau sancţionat pe timpul unei misiuni internaţionale
6. Starea sănătăţii Apt psihologic Test - admis/respins - Secţia psihologică
Apt medical conform cerinţelor fişei medicale standard O.N.U. Vizită medicală - admis/respins - Ambulatoriul de specialitate din S.U.U.M.C.
Condiţie fizică foarte bună certificată de medicul unităţii la capitolul antecedente personale şi date antropologice din fişa medicală
Capacitate de lucru în condiţii grele şi periculoase
Nr. crt. Criterii Condiţii Modul de verificare Structura care verifică
7. Cunoaşterea limbii engleze Pentru observatorii O.N.U. sau O.S.C.E. - cel puţin 80 de puncte ALCPT Pentru personalul de stat major - cel puţin 70 de puncte ALCPT ALCPT Centrul naţional militar de testare limbi străine din D.M.R.U.
Pentru funcţiile de vizibilitate STANAG 6001
8. Conducerea autoturismelor de teren Posesor al permisului de conducere categoria B Probă teoretică şi practică - admis/respins - Secţia poliţie militară
Cel puţin 2 ani experienţă de conducător auto
Abilităţi în conducerea vehiculelor 4x4
Cunoştinţe privind executarea întreţinerii zilnice a autoturismelor

ANEXA Nr. 2la criterii şi metodologie CRITERII de ierarhizare a candidaţilor selecţionaţi pentru misiuni individuale

Nr. crt. Criteriul Nivel Punctaj Punctaj obţinut
1. Funcţii îndeplinite - se punctează o singură funcţie din fiecare categorie. Pentru subofiţeri se vor evalua funcţiile corespunzătoare domeniului fişei postului din teatrul de operaţii şi eşalonului unde sunt încadraţi. Comandant de pluton/similar 1
Comandant de companie/similar 2
Comandant de batalion/similar 3
Ofiţer de stat major la nivel de batalion/similar 2
Ofiţer de stat major la nivel de brigadă/similar 3
Ofiţer de stat major la nivel de categorii de forţe ale armatei/similar 3
2. Cursuri/similare pentru subofiţeri Curs de bază 1
Curs avansat 2
Curs de stat major 3
Masterat de conducere interarme 4
Curs de operaţiuni de pace 4
Curs de conducere a operaţiunilor multinaţionale întrunite - JOINT 4
3. Participarea la alte misiuni individuale în afara teritoriului statului român 1

REZULTATUL OBŢINUT puncte OBSERVAŢII: ANEXA Nr. 3la criterii şi metodologie model - Aprob Comandantul ........ ................ ......... (eşalonul superior) ............. (gradul) ........ ................ ........ (prenumele şi numele) PLANUL DE MĂSURI al ........ ................ ................ ........ ............ (denumirea structurii) pentru planificarea, organizarea şi desfăşurarea selecţiei personalului în vederea participării la misiunea ........ ........ .......... (denumirea misiunii) I. Referinţe: se înscriu actele normative în baza cărora se execută selecţia personalului. II. Scopul: este menţionat modul prin care se realizează încadrarea cu personal, astfel încât să se atingă finalitatea dorită - încadrarea cu personal a statului de organizare pentru misiune şi trecerea la executarea pregătirii şi instruirii trupelor. III. Obiective: se menţionează date referitoare la selecţia personalului, astfel încât structurile ce urmează să participe la misiuni în afara teritoriului statului român să aibă încadrate funcţiile din statul de organizare, conform specificaţiilor acestuia referitoare la arme/specialităţi/specializare/competenţă lingvistică, precum şi încadrarea rezervei de personal. IV. Specificaţiile planificării, organizării şi desfăşurării selecţiei: se detaliază datele referitoare la activităţile ce urmează a se desfăşura de către structurile cu implicaţii în planificarea, organizarea şi desfăşurarea selecţiei, cum ar fi modul de executare a evaluării psihologice/psihotehnice, vizitei medicale, a specificaţiilor cuprinse în ordinul de operaţionalizare referitoare la evaluarea capacităţilor fizice etc. V. Restrângeri şi limitări: se detaliază posibilităţile de asigurare a specialităţilor din cadrul structurii, în vederea încadrării funcţiilor din statul de organizare pentru misiune, modalităţile de asigurare, precum şi alte date care ar putea conduce la unele greutăţi în ceea ce priveşte asigurarea personalului. VI. Detalii privind încadrarea statului de organizare: se înscriu date privind încadrarea statului de organizare şi a rezervei de înlocuire. VII. Structurile care asigură completarea cu personal a funcţiilor rămase disponibile şi încadrarea rezervei de înlocuire: sunt nominalizate structurile care asigură personalul pentru încadrarea funcţiilor disponibile şi a rezervei de înlocuire, pe arme şi specialităţi. VIII. Detalii privind desfăşurarea selecţiei: sunt menţionate date referitoare la perioada, locul şi felul în care se desfăşoară activităţile specifice selecţiei. IX. Rapoarte ce se înaintează la eşalonul superior referitoare la stadiul desfăşurării selecţiei: sunt specificate rapoartele care se înaintează eşalonului superior referitoare la stadiul desfăşurării selecţiei. Acestea se înaintează, de regulă, la finalizarea unei etape din cadrul selecţiei. X. Graficul cu activităţile ce se desfăşoară pentru planificarea, organizarea şi desfăşurarea selecţiei la nivelul ........ ................ ......... (denumirea structurii)

Nr. crt. Activităţi Încadrare în timp/zile Observaţii
H+5 H+10 H+15 H+20 H+25 H+30 H+35 H+40 H+45 H+50 H+55 H+60 H+65 H+70 H+75 H+80 H+85 H+90
1. Analiza statului de organizare pentru misiune
2. Încadrarea de principiu/iniţială
3. Înaintarea rapoartelor cu funcţiile disponibile
4. Efectuarea evaluării psihologice
n

Comandantul ........ ................ ........, (denumirea structurii) (gradul) ........ ................ ............ (prenumele şi numele) • Caracterul planului de măsuri, după completare, este de secret de serviciu. • H - ziua/data emiterii ordinului de operaţionalizare de către şeful categoriei de forţe ale armatei/comandamentului de armă. ANEXA Nr. 4la criterii şi metodologie model -ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Statul Major General Direcţia personal şi mobilizare data Nr. ............. Bucureşti Nesecret Exemplarul nr. .............. Aprob PLAN DE MĂSURI pentru selecţia organizată în perioada ........ ........ în vederea încadrării funcţiei ........ ............

Nr. crt. Activitatea Data şi locul Cine execută Observaţii
1. Elaborarea cerinţelor de personal
2. Întocmirea planului de măsuri şi stabilizarea bazei de date de selecţie
3. Transmiterea solicitărilor de personal structurilor menţionate în baza de selecţie la structurile evaluatoare
4. Centralizarea propunerilor primite şi pregătirea documentaţiei necesare desfăşurării selecţiei: tabele nominale, fişe medicale, formulare de lucru etc.
5. Întâlnire cu candidaţii, instructaj privind programul selecţiei, preluarea documentelor solicitate şi înmânarea fişelor medicale Examinarea psihologică
6. Evaluarea cunoştinţelor de limba engleză
7. Examinarea cunoştinţelor şi deprinderilor auto
8. Examinarea medicală
9. Verificarea îndeplinirii cerinţelor de personal
10. Centralizarea rezultatelor examinărilor
11. Întocmirea documentelor şi prezentarea rezultatelor candidaţilor, în vederea stabilirii participanţilor la misiune
12. Iniţierea raportului de misiune
13. Comunicarea rezultatelor
14. Solicitarea certificatelor de securitate
15. Înştiinţarea Direcţiei instrucţie şi doctrină privind perioada de pregătire centralizată
16. Înapoierea memoriilor originale
17. Emiterea ordinelor de detaşare
18. Expedierea extraselor din ordinul de detaşare
19. Actualizarea bazei de date

Şeful ........ ................, (gradul) ........ ........ ........ (prenumele şi numele) Întocmit (gradul) ........ ........ ......... (prenumele şi numele) ANEXA Nr. 5la criterii şi metodologie model -BAZA DE SELECŢIE pentru activitatea din perioada ........ ................ ........ ........

Nr. crt. Cod denumire funcţie Gradul Solicitări Total
Structura Nr. candidaţi
Comandamentul Forţei Multinaţionale - Bagdad
1. SMFT
SMFA
SMFN
Comandamentul Corpului Multinaţional - Bagdad
2.
..
..
..
..
..
..
Comandamentul Brigăzii Înaintate Vest - Tallil
n

Şeful Direcţiei personal şi mobilizare, (gradul) ........ ........ .............. (prenumele şi numele) Întocmit (gradul) ........ ........ .......... (prenumele şi numele)


SmartCity5

COMENTARII la Criterii -/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Criterii - din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu