HOTARARE Nr. 17 din 25 octombrie 2004
privind interpretarea unor dispozitii din Legea nr. 373/2004 pentru alegerea
Camerei Deputatilor si a Senatului
ACT EMIS DE: BIROUL ELECTORAL CENTRAL
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1000 din 29 octombrie 2004
Avand in vedere dispozitiile art. 32 alin. (1) lit. a) si c) din Legea nr.
373/2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, cu modificarile
ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 32 alin. (1) si (8) din aceeasi lege,
Biroul Electoral Central hotaraste:
Art. 1
Dispozitiile art. 44 alin. (8) din Legea nr. 373/2004, precum si ale art. 3
alin. (1) din Legea nr. 187/1999 privind accesul la propriul dosar si
deconspirarea securitatii ca politie politica vor fi interpretate astfel:
a) declaratia de acceptare a candidaturii se depune in 4 exemplare: un
exemplar original si 3 copii;
b) declaratia de avere se depune in doua exemplare, potrivit formularului
tipizat prevazut de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2004, ambele
completate, semnate si datate de candidat;
c) declaratia pe propria raspundere, potrivit legii penale, privind
apartenenta sau neapartenenta ca agent sau colaborator al organelor de
securitate ca politie politica trebuie facuta in scris (de mana,
dactilografiata sau tehnoredactata), semnata de candidat si nu este necesar sa
fie autentificata notarial.
Art. 2
Avand in vedere dispozitiile art. 75 alin. (3), (4) si (8) din Legea nr.
373/2004, coroborate cu cele ale articolului unic pct. 2 si 3 din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 80/2004, precum si prevederile art. 52 alin. (3) din
Legea nr. 373/2004, la operatiunile electorale privind prezentarea de catre
prefecti a unui exemplar din primul tiraj pentru fiecare tip de buletin de vot
pot asista si reprezentantii desemnati de organizatiile neguvernamentale
prevazute la art. 75 alin. (5) din Legea nr. 373/2004.
Art. 3
Dispozitiile art. 55 alin. (4) din Legea nr. 373/2004 vor fi interpretate
avandu-se in vedere si prevederile art. 61 alin. (5) din aceeasi lege, in
sensul ca, atat in cazul presei scrise, cat si in cel al presei audiovizuale,
contractele de publicitate comerciala nu pot fi transformate sau utilizate
pentru difuzarea de publicitate in scop de propaganda electorala, asa cum este
interzisa, de asemenea, cedarea timpilor de antena in favoarea candidatilor si
a partidelor politice participante la alegerile din 28 noiembrie de catre
societati comerciale cu capital public sau privat, institutii publice,
organizatii neguvernamentale ori persoane fizice.
Art. 4
Avand in vedere dispozitiile art. 55 alin. (4) din Legea nr. 373/2004,
publicitatea electorala in presa scrisa se va face pe baze contractuale, contra
cost, in timp ce spoturile electorale ce pot fi difuzate de catre
radiodifuzorii publici si privati, in timpul campaniei electorale, vor fi
cuprinse numai in cadrul emisiunilor electorale si al dezbaterilor electorale
si vor avea caracter gratuit.
Art. 5
Cererea prevazuta de dispozitiile art. 83 alin. (1) din Legea nr. 373/2004
va fi insotita de un act medical, in copie sau in original, care sa ateste ca
persoana care solicita deplasarea urnei speciale nu este transportabila.
Art. 6
Prin bunuri, in sensul art. 102 alin. (1) din Legea nr. 373/2004, se
intelege acele obiecte care au o valoare economica semnificativa, precum si
marfuri de utilitate, alimentare (alimente, bauturi alcoolice sau nealcoolice,
produse din tutun), sau nealimentare. Nu se incadreaza in aceasta categorie
materialele de propaganda electorala, precum afise, pliante, carti postale,
ilustrate, brichete, chibrituri, calendare, cani, caiete, pixuri, sepci,
tricouri, esarfe, fulare si alte obiecte asemanatoare inscriptionate cu
insemnele partidului politic, aliantei politice, aliantei electorale sau
organizatiei cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, care participa la
alegerile parlamentare si prezidentiale, ori cele continand sau reprezentand
insemne ori fotografii ale candidatilor si a caror valoare este mai mult
simbolica (insigne, ecusoane, fanioane, stegulete si alte obiecte
asemanatoare).
Presedintele Biroului Electoral Central,
judecator Emil Ghergut
Loctiitor presedinte,
judecator Victor Pasca Camenita
Membri:
Nicoleta Florea - judecator
Gheorghe Cernat - judecator
Veronica Radulescu - judecator
Emilia Braicau - judecator
Magdalena Ghermeli - judecator
Octavian Opris - presedintele Autoritatii Electorale Permanente
Alexandru Radu - vicepresedintele Autoritatii Electorale Permanente
Ionel Flesariu - vicepresedintele Autoritatii Electorale Permanente -
impotriva
Matei-Agathon Dan - reprezentant al P.S.D.
Nicolae Sfacareanu - reprezentant al P.U.R.
Ioan Onisei - reprezentant al P.D.
Gheorghe Radulescu - reprezentant al P.N.L.
Dinu Marian - reprezentant al P.R.M.
Zsuzsanna Peter - reprezentant al U.D.M.R.
Tamara Baicu reprezentant al Grupului parlamentar al
minoritatilor
nationale din Camera Deputatilor