Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 229 din 4 martie 2008

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 7 alin. (3) si (7) si ale art. 11 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 298 din 16 aprilie 2008



Ioan Vida                             - preşedinte

Nicolae Cochinescu             -judecător

Aspazia Cojocaru                -judecător

Acsinte Gaspar                    -judecător

Petre Ninosu                        -judecător

Ion Predescu                        -judecător

Puskas Valentin Zoltan        -judecător

Augustin Zegrean                -judecător

Simona Ricu                        - procuror

Gabriela Dragomirescu       - magistrat-asistent-şef

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 7 alin. (3) şi (7) şi ale art. 11 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, excepţie ridicată de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Inmatriculare a Vehiculelor din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative în Dosarul nr. 4.116/2/2006 al Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal.

La apelul nominal răspunde autorul excepţiei, prin consilier juridic Marina Moise, cu delegaţie la dosar, constatându-se lipsa celorlalte părţi, faţă de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.

Curtea dispune a se face apelul şi în Dosarul nr. 1.548D/2007, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 11 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, excepţie ridicată de Lucia Florescu în Dosarul nr. 1.749/2/2007 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.

La apelul nominal răspunde, pentru autorul excepţiei, avocat Luminiţa Mareş, cu delegaţie la dosar, constatându-se lipsa celorlalte părţi, faţă de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.

Curtea, având în vedere identitatea parţială de obiect a excepţiilor de neconstituţionalitate ridicate în dosarele sus­menţionate, pune în discuţie, din oficiu, problema conexării cauzelor.

Reprezentanţii părţilor prezente sunt de acord cu conexarea dosarelor.

Reprezentantul Ministerului Public arată că este de acord cu conexarea dosarelor.

Curtea, având în vedere identitatea parţială de obiect a dosarelor menţionate, în temeiul dispoziţiilor art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea Dosarului nr. 1.548D/2007 la Dosarul nr. 1.423D/2007, care este primul înregistrat.

Cauza este în stare de judecată.

Reprezentantul Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Inmatriculare a Vehiculelor din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative solicită admiterea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 7 alin. (3) pentru motivele invocate la instanţa de judecată. Cât priveşte excepţia referitoare la prevederile art. 7 alin. (7) din Legea nr. 554/2004, arată că la data invocării ei nu fusese pronunţată Decizia Curţii Constituţionale nr. 797/2007, prin care au fost declarate neconstituţionale.

Referitor la art. 11 alin. (2) din legea criticată, menţionează că acesta a fost modificat anterior sesizării, astfel că cererea a rămas fără obiect.

Reprezentantul autorului excepţiei ridicate în Dosarul Curţii Constituţionale nr. 1.548D/2007 solicită Curţii să se pronunţe cu privire la dispoziţiile de lege modificate.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca inadmisibilă, cât priveşte dispoziţiile art. 7 alin. (3), şi ca devenită inadmisibilă, cât priveşte dispoziţiile art. 7 alin. (7) care au fost declarate neconstituţionale prin Decizia Curţii nr. 797 din 27 septembrie 2007, precum şi ale art. 11 alin. (2), care au fost modificate ulterior sesizării Curţii Constituţionale.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarelor, constată următoarele:

Prin încheierile din 26 septembrie 2007 şi din 24 septembrie 2007, pronunţate în dosarele nr. 4.116/2/2006 şi nr. 1.749/2/2007, Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal şi Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal au sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 7 alin. (3) şi (7) şi ale art. 11 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004. Excepţiile au fost invocate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Inmatriculare a Vehiculelor din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi de Lucia Florescu în dosarele menţionate.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se susţin următoarele: art. 7 din lege, care condiţionează admiterea acţiunii în contencios administrativ de respectarea unor proceduri administrative ce pot fi efectuate doar într-un anumit termen - nu mai târziu de 6 luni de la data emiterii actului -, şi introducerea acţiunii - nu mai târziu de un an de la data emiterii actului -, constituie „o încălcare a inalienabilităţii bunurilor care aparţin proprietăţii publice", prevăzută de art. 136 alin. (4) din Constituţie; „inalienabilitatea bunurilor aparţinând proprietăţii publice nu poate fi restrânsă prin lege, pe de altă parte, inalienabilitatea nu poate fi asigurată dacă mijloacele judiciare de a o apăra sunt limitate de către legiuitorul ordinar sau organic prin supunerea unor termene sau condiţii"; „un bun aparţinând domeniului public nu este inalienabil dacă el poate fi uzurpat de un terţ şi acesta îşi poate consolida titlul său prin simpla trecere a timpului". Termenul de 6 luni de la data emiterii actului, instituit de art. 7 alin. (7) din Legea nr. 554/2004, contravine art. 21 şi 52 din Constituţie, prin aceea că după trecerea unei perioade mai mari de 6 luni actul administrativ susceptibil de a fi declarat nul este inatacabil, sub aspectul legalităţii, în dispreţul legii, iar persoana vătămată într-un interes legitim nu poate obţine recunoaşterea acestuia. In legătură cu art. 11 alin. (2) din legea criticată, „creează diferenţe între drepturile procesuale ale părţilor faţă de terţi", întrucât părţile cunosc actele administrative care îi privesc încă de la emiterea lor, pe când terţii nu au această posibilitate decât de la data luării la cunoştinţă a actului nelegal, care, dacă a fost întocmit fraudulos, fiind ascuns atât el, cât şi efectele produse, nu mai poate fi atacat din motive obiective. Se încalcă astfel art. 21 alin. (2) din Constituţie, deoarece „actele administrative emise în dispreţul legii şi servind unor interese private" nu mai pot fi atacate ca nelegale.

Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal apreciază că excepţia ridicată nu este întemeiată, „neputându-se constata existenţa vreunei discriminări în sensul prevederilor Constituţiei României".

Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal apreciază că art. 11 alin. (2) din Legea nr. 554/2004 „este constituţional, întrucât legiuitorul este cel abilitat să stabilească condiţii de exercitare a acţiunii şi termenele în care aceasta poate fi înaintată instanţei."

In conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.

Guvernul apreciază că excepţia de neconstituţionalitate ridicată este neîntemeiată, textele de lege criticate fiind în acord cu dispoziţiile constituţionale, neîncălcând principiul liberului acces la justiţie. Invocă jurisprudenţa Curţii Constituţionale în materie, de exemplu, deciziile nr. 123/2007 şi nr. 409/2007.

Avocatul Poporului apreciază că excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 7 alin. (7) şi ale art. 11 alin. (2) din Legea nr. 554/2004 este inadmisibilă - în temeiul art. 29 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 47/1992 -, deoarece art. 7 alin. (7) din lege a fost declarat neconstituţional prin Decizia Curţii nr. 797/2007, şi art. 11 alin. (2) a fost modificat „în substanţa sa" prin Legea nr. 262/2007, iar excepţia privind neconstituţionalitatea art. 7 alin. (3) din aceeaşi lege este neîntemeiată.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

CURTEA,

examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, concluziile părţilor şi ale reprezentantului Ministerului Public, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională constată că a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art.2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile art. 7 alin. (3) şi (7) şi ale art. 11 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.154 din 7 decembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare. Art. 11 alin. (2) din lege a fost modificat prin art. I pct. 16 din Legea nr. 262/2007 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 554/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 510 din 30 iulie 2007.

- Art. 7 alin. (3) şi (7) prevăd: „(3) Este îndreptăţită să introducă plângere prealabilă şi persoana vătămată într-un drept al său sau într-un interes legitim, printr-un act administrativ cu caracter individual, adresat altui subiect de drept, din momentul în care a luat cunoştinţă, pe orice cale, de existenţa acestuia, în limitele termenului de 6 luni prevăzut la alin. (7). [...]

(7) Plângerea prealabilă în cazul actelor administrative unilaterale se poate introduce, pentru motive temeinice, şi peste termenul prevăzut la alin. (1), dar nu mai târziu de 6 luni de la data emiterii actului. Termenul de 6 luni este termen de prescripţie.";

- Art. 11 alin. (2) prevede: „(2) Pentru motive temeinice, în cazul actului administrativ individual, cererea poate fi introdusă şi peste termenul prevăzut la alin. (1), dar nu mai târziu de un an de la data comunicării actului, data luării la cunoştinţă, data introducerii cererii sau data încheierii procesului-verbal de conciliere, după caz."

Alin. (1), la care se face trimitere, prevede: „(1) Cererile prin care se solicită anularea unui act administrativ individual, a unui contract administrativ, recunoaşterea dreptului pretins şi repararea pagubei cauzate se pot introduce în termen de 6 luni de la:

a) data comunicării răspunsului la plângerea prealabilă;

b) data comunicării refuzului nejustificat de soluţionare a cererii;

c) data expirării termenului de soluţionare a plângerii prealabile, respectiv data expirării termenului legal de soluţionare a cererii;

d) data expirării termenului prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. h), calculat de la comunicarea actului administrativ emis în soluţionarea favorabilă a cererii sau, după caz, a plângerii prealabile;

e) data încheierii procesului-verbal de finalizare a procedurii concilierii, în cazul contractelor administrative."

Autorul excepţiei susţine că textul de lege criticat contravine prevederilor constituţionale ale art. 136 alin. (2)-„Proprietatea publică este garantată şi ocrotită prin lege şi aparţine statului sau unităţilor administrativ-teritoriale" şi alin. (4) -„Bunurile proprietate publică sunt inalienabile. In condiţiile legii organice, ele pot fi date în administrare regiilor autonome ori instituţiilor publice sau pot fi concesionate ori închiriate; de asemenea, ele pot fi date în folosinţă gratuită instituţiilor de utilitate publică", art. 21 privind Accesul liber la justiţie şi ale art. 52 referitor la Dreptul persoanei vătămate de o autoritate publică.

Examinând excepţia de neconstituţionalitate ridicată, Curtea Constituţională constată următoarele:

Dispoziţiile art. 7 alin. (7) din legea criticată au fost declarate neconstituţionale prin Decizia Curţii nr. 797 din 27 septembrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 707 din 19 octombrie 2007. Aşa fiind, excepţia de neconstituţionalitate a art. 7 alin. (7) din Legea nr. 554/2004 urmează a fi respinsă ca devenită inadmisibilă, având în vedere prevederile art. 29 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, potrivit cărora „Nu pot face obiectul excepţiei prevederile constatate ca fiind neconstituţionale printr-o decizie anterioară a Curţii Constituţionale", coroborate cu cele ale alin. (6) din acelaşi articol, în sensul că excepţia este inadmisibilă dacă este contrară alin. (3), precum şi pentru că în cauză încheierea de sesizare a Curţii este anterioară publicării în Monitorul Oficial a deciziei menţionate, despre a cărei existenţă nici autorul excepţiei şi nici instanţa judecătorească nu puteau avea cunoştinţă.

Cât priveşte art. 11 alin. (2) din lege, anterior sesizării Curţii Constituţionale, acest text a fost modificat prin art. I pct. 16 din Legea nr. 262/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 510 din 30 iulie 2007, astfel că, în actuala redactare, stabileşte ca dată de referinţă pentru calcularea termenului de decădere de un an data comunicării actului, data luării la cunoştinţă, data introducerii cereri sau data încheierii procesului-verbal de conciliere, după caz. Aşadar, soluţia criticată a fost eliminată, în sensul că termenul de un an nu se mai calculează prin raportare la data emiterii actului administrativ atacat. Intrucât textul de lege iniţial criticat a căpătat, prin modificările aduse, o altă configuraţie juridică, şi această excepţie a devenit inadmisibilă. In acest sens a statuat Curtea Constituţională şi prin Decizia nr. 795 din 27 septembrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 711 din 22 octombrie 2007, într-o cauză în care cu privire la art. 11 alin. (2) erau formulate aceleaşi motive de neconstituţionalitate, In plus, în Dosarul Curţii Constituţionale nr. 1.423D/2007, autorul excepţiei mai invocă şi neconstituţionalitatea art. 7 alin. (3) din Legea nr. 554/2004, motivată prin încălcarea art. 136 alin. (2) şi (4) din Constituţie, prin aceea că „inalienabilitatea bunurilor aparţinând proprietăţii publice nu poate fi restrânsă prin lege, pe de altă parte, inalienabilitatea nu poate fi asigurată dacă mijloacele judiciare de a o apăra sunt limitate de către legiuitorul ordinar sau organic prin supunerea unor termene sau condiţii", In realitate însă este citat alin. (1) al art. 7, potrivit căruia, „Inainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoana care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim printr-un act administrativ individual trebuie să solicite autorităţii publice emitente sau autorităţii ierarhic superioare, dacă aceasta există, în termen de 30 de zile de la data comunicării actului, revocarea, în tot sau în parte, a acestuia." Din analiza susţinerilor formulate nu rezultă existenţa vreunei incidenţe între textul de lege criticat [fie el alin. (1) sau alin. (3) al art. 7 din Legea nr. 554/2004], care dispune cu privire la procedura prealabilă sesizării instanţei de contencios administrativ competente, şi art. 136 alin. (2) şi (4) din Constituţie, referitor la dreptul de proprietate publică. Situaţia de fapt, precum şi modul în care sunt aplicate prevederile de lege criticate nu reprezintă aspecte de constituţionalitate şi nu pot fi soluţionate de Curtea Constituţională.

Faţă de cele de mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu majoritate de voturi,

CURTEA  CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

1.  Respinge ca inadmisibilă excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 7 alin. (3) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, excepţie ridicată de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Inmatriculare a Vehiculelor din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative în Dosarul nr. 4.116/2/2006 al Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal.

2.  Respinge ca devenită inadmisibilă excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 7 alin. (7) din aceeaşi lege, excepţie ridicată de acelaşi autor în dosarul aceleiaşi instanţe.

3. Respinge ca devenită inadmisibilă excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 11 alin. (2) din Legea nr. 554/2004, excepţie ridicată de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Inmatriculare a Vehiculelor din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative în Dosarul nr. 4.116/2/2006 al Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal, precum şi de Lucia Florescu în Dosarul nr. 1.749/2/2007 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 4 martie 2008.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent-şef,

Gabriela Dragomirescu


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 229/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 229 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 229/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu