DECRET
Nr. 328 din 29 aprilie 1966
privind circulatia pe drumurile publice
ACT EMIS DE: CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA
ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL NR. 28 - 29 din 31 mai 1966
CAP. 1
Art. 1
Circulatia pe drumurile publice de pe teritoriul R.S.R. este supusa
normelor cuprinse in prezentul decret si in regulamentul de aplicare al
acestuia.
Art. 2
Raspunderea pentru luarea masurilor de asigurare a securitatii circulatiei
pe drumurile publice revine organelor militiei, care indrumeaza, supravegheaza
si controleaza circulatia.
Art. 3
Controlul circulatiei autovehiculelor apartinand Ministerului Fortelor
Armate, precum si cercetarea accidentelor de circulatie in care au fost
angajate asemenea autovehicule, se efectueaza de organele militiei potrivit
normelor prevazute in instructiunile comune ale ministrului afacerilor interne
si ministrului fortelor armate, care vor stabili si modul de participare la
aceste activitati a organelor anume desemnate ale Ministerului Fortelor Armate.
Art. 4
Orice masura de restrictie a circulatiei pe drumurile publice se poate
lua numai cu acordul organelor militiei.
Art. 5
In sensul prezentului decret:
a) prin "drum public" se intelege orice alta cale de comunicatie
terestra, cu exceptia cailor ferate, amenajata pentru circulatia vehiculelor
si aflata in administrarea unui organ de stat, daca este deschisa circulatiei
publice.
Drumurile care nu sunt deschise circulatiei publice vor fi marcate, la
intrare, cu inscriptii vizibile din care sa rezulte ca este interzisa
circulatia publica;
b) prin "parte carosabila" se intelege partea drumului public
folosita, in mod normal, pentru circulatia vehiculelor;
c) prin "banda de circulatie" se intelege oricare din
subdiviziunile longitudinale ale partii carosabile, materializata sau nu prin
marcaje rutiere, daca are o latime corespunzatoare pentru trecerea cu usurinta
a unui sir de vehicule;
d) prin "intersectie" se intelege locul de intalnire sau de
incrucisare a doua sau mai multe drumuri publice, oricare ar fi unghiul sau
unghiurile axelor lor;
e) prin "autovehicul" se intelege orice vehicul prevazut cu un
dispozitiv mecanic de propulsie, care se deplaseaza prin mijloace proprii si
care circula in mod obisnuit pe drumurile publice, servind la transportul de
persoane sau bunuri ori la efectuarea unor lucrari; tramvaiul si troleibuzul
sunt considerate autovehicule.
Vehiculul al carui motor are o capacitate cilindrica pana la 50 cm cubi
inclusiv, si care pastreaza caracteristicile generale ale bicicletei si poate
fi pus in miscare cu ajutorul pedalelor, nu este considerat autovehicul;
f) prin "conducator" se intelege persoana care conduce pe drumurile
publice un vehicul, animale de tractiune, de povara, de calarie ori turme;
g) prin "circulatie internationala" sau "trafic
international" se intelege orice circulatie care implica trecerea cel
putin a unei frontiere;
h) prin "agent de circulatie" se intelege ofiterul sau
subofiterul de militie insarcinat cu indrumarea, supravegherea si controlul
circulatiei pe drumurile publice.
CAP. 2
Art. 6
Orice vehicul care circula pe drumul public trebuie sa aiba un conducator.
Conducatorii de autovehicule trebuie sa aiba cel putin 18 ani impliniti,
iar conducatorii celorlalte vehicule cel putin 14 ani impliniti.
Conducatorul de bicicleta sub varsta de 14 ani, poate circula numai pe
drumurile publice fara trafic intens.
Animalele izolate sau in turma trebuie sa fie insotite pe drumurile
publice de un numar corespunzator de conducatori.
Art. 7
Conducatorii de vehicule, de animale izolate sau in turma, pietonii,
calatorii si orice alte persoane care folosesc drumurile publice trebuie sa
se comporte in asa fel incat sa nu constituie un pericol sau o stanjenire
pentru circulatie. Acestia trebuie sa evite producerea de pagube materiale.
Art. 8
Orice conducator de vehicul trebuie sa aiba cunostintele si indemanarea
necesare conducerii si sa fie apt pentru aceasta din punct de vedere medical.
Conducatorii de autovehicule trebuie sa posede si cunostinte necesare acordarii
primului ajutor persoanelor ranite cu ocazia accidentelor de circulatie.
Conducatorii de autovehicule vor fi verificati din punct de vedere medical,
periodic sau ori de cate ori se constata ca prin modul de comportare ar
periclita securitatea circulatiei.
Verificarea se dispune de organele militiei sau de organele socialiste
detinatoare de autovehicule si se face potrivit normelor stabilite, in acest
scop, de Ministerul Sanatatii si Prevederilor Sociale.
Permisul de conducere al persoanei care, la aceste verificari, este gasita
inapta pentru a conduce autovehicule, va fi retras de organele militiei ori de
comitetele executive ale sfaturilor populare in evidenta carora se afla
conducatorul si nu va putea fi redobandit decat dupa incetarea motivului
pentru care a fost retras.
Art. 9
Semnele si semnalele folosite pentru asigurarea securitatii circulatiei
pe drumurile publice sunt:
a) indicatoarele pentru circulatie;
b) marcajele;
c) semnalele semaforului electric;
d) semnalele lampii electrice cu lumina galbena intermitenta;
e) semnalele facute de agentul de circulatie;
f) semnalele facute de conducatorul de vehicul.
Mijloacele de semnalizare rutiera prevazute la literele a-d si orice alte
dispozitive sau lucrari care servesc la semnalizarea rutiera se executa si se
intretin de organele de stat care administreaza drumurile publice potrivit
normelor legale in vigoare, instalandu-se dupa indicatiile organelor
militiei.
Indicatorul in cruce, de atentie la trecerile la nivel fara bariere, se
instaleaza de organele de stat care administreaza linia ferata, iar semafoarele
electrice si lampile electrice cu lumina galbena intermitenta, se instaleaza de
comitetele executive ale sfaturilor populare.
Art. 10
Persoanele care folosesc drumurile publice, in orice calitate, se vor
conforma regulilor de circulatie, semnelor si semnalelor folosite pentru
asigurarea securitatii circulatiei. Semnalele sau indicatiile agentilor de
circulatie vor fi respectate cu precadere, atat fata de celelalte semne si
semnale, cat si fata de regulile privind dirijarea circulatiei.
Art. 11
Vehiculele circula pe partea dreapta a drumului public in directia de
mers, iar pietonii pe partea stinga.
Pe drumurile publice care au trotuare sau poteci amenajate in afara
partii carosabile, pietonii circula numai pe acestea.
Circulatia vehiculelor pe benzi se face cu respectarea semnificatiei
marcajelor rutiere si a regiunilor speciale stabilite.
Vehiculele cu tractiune animala, cele trase sau impinse cu mina, precum si
animalele izolate sau in turma, vor fi conduse cat mai aproape de marginea din
dreapta a drumului public.
Vehiculele cu tractiune animala, cele trase sau impinse cu mina, precum si
animalele izolate sau in turma, nu pot fi conduse pe drumurile nationale.
Daca nu este posibila folosirea altor cai de acces, conducerea lor se va
face potrivit alineatului precedent.
Art. 12
Schimbarea directiei de mers sau depasirea se executa numai dupa o
prealabila semnalizare. Conducatorii vehiculelor care schimba directia de
mers sau se angajeaza in depasire, precum si cei ce urmeaza a fi depasiti, vor
lua toate masurile de precautie pentru a nu periclita circulatia celor care
folosesc drumul public.
Art. 13
Orice conducator care se apropie de o intersectie a drumurilor publice
ori de o trecere la nivel trebuie sa-si mareasca atentia pentru a evita orice
accident.
Prioritate de trecere la intersectie au vehiculele ce vin din dreapta
conducatorului care se pregateste sa intre in intersectie, cu exceptia
cazurilor cand semne rutiere ori reguli speciale indica altfel.
Art. 14
Conducatorii de autovehicule trebuie sa aiba in permanenta controlul
asupra vitezei autovehiculelor si sa se conformeze restrictiilor de viteza.
Art. 15
Oprirea sau stationarea pe drumul public este permisa numai in conditii in
care nu prezinta pericol sau stanjenire pentru circulatie.
Art. 16
Autovehiculele, cu exceptia tramvaielor si troleibuzelor, conduse de
persoane care au mai putin de un an practica de conducere, vor purta un semn
distinctiv.
CAP. 3
Art. 17
Orice autovehicul care circula pe drumurile publice trebuie sa fie
inmatriculat si sa poarte numar de inmatriculare.
Autovehiculele se inmatriculeaza la organele militiei, cu exceptia celor
ce apartin Ministerului Fortelor Armate, care se inmatriculeaza la acest
minister, si a tramvaielor si troleibuzelor, care se inmatriculeaza la
intreprinderile de transport care le detin.
Pentru fiecare autovehicul inmatriculat se va elibera un certificat de
inmatriculare in care este prevazut si numarul de inmatriculare atribuit.
Art. 18
Autovehiculele pot circula, pana la inmatriculare, pe baza unei autorizatii
speciale eliberata de organul competent si cu numarul de ordine provizoriu
atribuit de acelasi organ.
Art. 19
Autovehiculele se radiaza din evidenta organelor la care sunt
inmatriculate, in conditiile stabilite prin regulamentul de aplicare a
prezentului decret.
Art. 20
Autovehiculele pot fi conduse pe drumurile publice numai de catre persoane
care poseda permis de conducere valabil pentru categoria din care face parte
autovehiculul condus.
Permisul de conducere se elibereaza de organele militiei, cu exceptia
permisului pentru conducerea tramvaielor sau troleibuzelor, care se elibereaza
de comitetele executive ale sfaturilor populare.
Art. 21
Pregatirea conducatorilor de autovehicule, cu exceptia tractoristilor
rutieri si conducatorilor de tramvaie sau troleibuze, se face:
a) in scoli de conducatori de autovehicule pentru profesionisti si in scoli
de conducatori de autovehicule pentru amatori, organizate de Ministerul
Transporturilor Auto, Navale si Aeriene.
Scolile de conducatori de autovehicule pentru amatori vor fi organizate
pe regimul mijloacelor speciale extrabugetare, iar cheltuielile de intretinere,
functionare si dotare cu autovehicule se vor acoperi in intregime din taxele ce
se vor incasa de la elevi;
b) prin cursuri practice de conducere si de cunoastere a regulilor de
circulatie, organizate in ultimii doi ani de studii la facultatile si sectiile
facultatilor din cadrul unitatilor de invatamant superior care pregatesc
specialisti in proiectarea, intretinerea sau exploatarea autovehiculelor, ori
in ultimul an de studii la scolile tehnice si de maistri auto;
c) in scoli sau cursuri de conducatori de autovehicule, organizate de
Ministerul Afacerilor Interne, care vor functiona potrivit normelor stabilite
de aceste ministere.
In programul scolilor si cursurilor prevazute in prezentul articol vor fi
incluse si lectii de initiere in acordarea primului ajutor in caz de accidente
soldate cu raniri de persoane, dupa tematica intocmita de Ministerul
Sanatatii si Prevederilor Sociale.
Art. 22
Tractoristii rutieri se pregatesc in scoli sau cursuri de mecanizatori
agricoli sau de tractoristi rutieri, organizate de organele centrale care au
in subordine organizatii detinatoare de tractoare rutiere.
Conducatorii de tramvaie sau de troleibuze se pregatesc in scoli
organizate de comitetele executive ale sfaturilor populare.
In programul de invatamant al scolilor sau cursurilor prevazute in
prezentul articol se vor include materii si lectii care sa asigure cunoasterea
normelor privind circulatia pe drumurile publice.
Art. 23
Organele militiei vor controla modul in care se face pregatirea
conducatorilor de autovehicule in scolile si cursurile prevazute in art. 21
lit. a si b si art. 22, in ce priveste insusirea normelor de circulatie si
starea tehnica a autovehiculelor folosite pentru practica de conducere.
Art. 24
Absolventii scolilor si cursurilor de conducatori de autovehicule obtin
permisul de conducere pe baza de examen.
Art. 25
Directia Generala a Militiei si directiile militiilor regionale, iar pentru
orasul Bucuresti Directia Militiei Capitalei, au dreptul sa aprobe, de la caz
la caz, prezentarea la examen in vederea obtinerii permisului de conducere a
persoanelor care nu au absolvit o scoala sau un curs de conducatori de
autovehicule.
Art. 26
Taxele de examen in vederea obtinerii permisului de conducere, categoriile
de persoane obligate la plata acestor taxe, precum si cazurile in care se
acorda scutiri de taxe, se stabilesc prin regulamentul de aplicare a prezentului
decret.
CAP. 4
Starea tehnica a vehiculelor si controlul acesteia
Art. 27
Orice vehicul care circula pe drumurile publice trebuie sa indeplineasca
conditiile tehnice necesare asigurarii securitatii circulatiei. In acest scop
detinatorii de vehicule le vor intretine in stare buna de functionare.
Art. 28
Organele militiei vor controla starea tehnica a vehiculelor si nu vor
permite circulatia acelora care au defectiuni tehnice de natura sa pericliteze
securitatea circulatiei rutiere.
Aceeasi obligatie revine si organizatiilor socialiste pentru vehiculele ce
le detin.
Certificatele de inmatriculare ale autovehiculelor gasite cu defectiuni
tehnice vor fi retrase, pana cand detinatorii vor remedia deficientele
constatate.
Art. 29
Organele militiei controleaza la autobaze, garaje, depouri de tramvaie si
troleibuze, modul in care sefii de transporturi, garaje sau depouri ori
persoanele care ocupa alte asemenea functii, isi indeplinesc obligatiile ce le
revin cu privire la asigurarea conditiilor tehnice cerute pentru punerea in
circulatie a autovehiculelor.
CAP. 5
Circulatia autovehiculelor in trafic international
Art. 30
Autovehiculele inmatriculate in R.S.R. vor putea trece frontiera de stat pe
drumurile publice, daca indeplinesc conditiile cerute pentru a fi admise in
circulatia internationala si daca conducatorii lor poseda permis de conducere
national sau international, conform modelului stabilit in conventia
internationala asupra circulatiei rutiere la care R.S.R. este parte.
Art. 31
Circulatia pe drumurile publice a autovehiculelor inmatriculate in alte
state este permisa daca indeplinesc conditiile cerute pentru a fi admise in
circulatia internationala.
Autovehiculele inmatriculate in alte state, al caror certificat de
inmatriculare nu indeplineste conditiile prevazute de conventia internationala
asupra circulatiei rutiere la care R.S.R. este parte, pot circula pe drumurile
publice daca certificatul lor de inmatriculare este vizat de directia militiei
regiunii pe raza careia se afla punctul de frontiera prin care au intrat in
tara. In acest scop, autovehiculele pot circula de la punctul de frontiera
pana la sediul militiei regionale, fara aceasta viza.
Art. 32
Persoanele care domiciliaza in alte state, venite temporar in R.S.R., pot
conduce autovehiculele pe drumurile publice daca poseda permis de conducere,
national sau international, eliberat de autoritatea competenta din statul
respectiv dupa modelul stabilit in conventia internationala asupra circulatiei
rutiere la care R.S.R. este parte, de asociatii afiliate la F.I.A. ori la
Alianta Internationala de Turism, sau care este recunoscut valabil pe baza de
reciprocitate.
Art. 33
Persoanele care domiciliaza sau isi stabilesc domiciliul ori resedinta in
R.S.R. si detin autovehicule inmatriculate in alte state sunt obligate ca, in
termen de 30 zile, sa-si inmatriculeze autovehiculele sau, dupa caz, sa-si
preschimbe permisele de conducere. Permisul de conducere eliberat de alte state
se preschimba de organele militiei.
Termenul prevazut la alineatul precedent se socoteste:
a) pentru persoanele care domiciliaza in R.S.R., de la data intrarii
autovehiculelor sau a acestor persoane in tara;
b) pentru persoanele care isi stabilesc domiciliul ori resedinta in R.S.R.,
de la data stabilirii domiciliului ori resedintei.
Art. 34
Permisele de conducere ale membrilor misiunilor diplomatice si oficiilor
consulare straine, ale corespondentilor de presa straini, precum si ale
reprezentantilor organizatiilor economice, culturale sau altor asemenea
organizatii straine, cu statut diplomatic, eliberate de autoritati competente
din alte state, vor fi recunoscute ca valabile in R.S.R., pe baza de
reciprocitate.
CAP. 6
Infractiuni si pedepse
Art. 35
Punerea in circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui
autovehicul neinmatriculat, se pedepseste cu inchisoare corectionala de la 3
luni la 2 ani sau cu amenda de la 200 la 2000 lei.
Punerea in circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui
autovehicul cu numar fals de inmatriculare, se pedepseste cu inchisoare
corectionala de la 6 luni la 3 ani.
Art. 36
Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul, fara permis de
conducere sau cu permis necorespunzator categoriei din care face parte acel
autovehicul, se pedepseste cu inchisoare corectionala de la o luna la un an
sau cu amenda de la 100 la 1000 lei.
Art. 37
Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul de catre o persoana
care are in sange o imbibatie alcoolica ce depaseste limita legala sau care se
afla in stare de ebrietate, se pedepseste cu inchisoare corectionala de la 3
luni la 2 ani.
Daca autovehiculul serveste pentru transportul de persoane in comun sau
daca tansporta materiale care pot produce pericol public, pedeapsa este
inchisoarea corectionala de la 6 luni la 3 ani.
Sustragerea de la recoltarea probelor biologice in vederea stabilirii
alcoolemiei, se pedepseste cu inchisoare corectionala de la 3 luni la 2 ani.
Art. 38
Fapta de a se indeparta de la locul accidentului pentru a se sustrage
identificarii sau stabilirii situatiei de fapt, savarsita de conducatorul
oricarui vehicul care a provocat ori a participat la producerea unui accident,
se pedepseste cu inchisoare corectionala de la o luna la un an.
Obligatia de a nu se indeparta de la locul accidentului nu o au
conducatorii vehiculelor salvarii, pompierilor sau organelor operative din
Ministerul Afacerilor Interne, cand acestia se afla in misiune.
CAP. 7
Sanctiuni administrative
Art. 39
Contraventiile la regimul circulatiei pe drumurile publice, savarsite de
persoane fizice, se sanctioneaza cu amenda de la 40 la 500 lei.
Art. 40
Organele militiei sau, dupa caz, comitetele executive ale sfaturilor
populare care au in subordine intreprinderi de transport in comun cu tramvaie
sau troleibuze, anuleaza permisul de conducere in cazul cand titularul acestuia
a fost condamnat printr-o hotarare judecatoreasca definitiva:
a) pentru infractiunile de omor sau vatamare foarte grava a
integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau mai multor persoane, sau
pentru distrugerea unuia sau mai multor autovehicule, savarsite prin
imprudenta, ca urmare a nerespectarii regulilor de circulatie;
b) pentru infractiunea de conducere a autovehiculului in stare de ebrietate
ori cu imbibatie alcoolica in sange ce depaseste limita legala, sau de
sustragere de la recoltarea probelor biologice in vederea stabilirii alcoolemiei;
c) la interdictia de a exercita profesia sau ocupatia de conducator de
autovehicule.
Permisul de conducere se poate anula si in cazul cand titularul acestuia a
fost condamnat printr-o hotarare judecatoreasca definitiva pentru orice alta
infractiune daca aceasta priveste circulatia pe drumurile publice sau daca la
savarsirea ei faptuitorul s-a folosit de un autovehicul, in calitate de
conducator.
In cazurile prevazute la alin. 1 lit. a si b permisul de conducere va fi
retinut, in vederea anularii, odata cu constatarea savarsirii infractiunii, iar
in cazurile prevazute la alin. 1 lit. c si alin. 2, dupa ramanerea definitiva a
hotararii judecatoresti de condamnare.
Art. 41
Organele care au anulat permisul de conducere pot elibera fostului
titular al acestuia un nou permis, numai daca:
a) a savarsit pentru prima data infractiunea care a atras anularea;
b) paguba cauzata prin infractiune a fost reparata in intregime ori in
cazul cand acoperirea prejudiciului se face periodic, daca este la curent cu
plata sumelor datorate;
c) au trecut cel putin 6 luni de la data anularii;
d) interdictia de a exercita profesia sau ocupatia de conducator de
autovehicul a expirat sau a fost revocata.
Art. 42
Permisul de conducere al persoanei care a fost sanctionata in mod repetat
pentru savarsirea unor contraventii va fi retinut pe o durata de cel mult 3
luni, in conditiile stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentului
decret.
CAP. 8
Alte dispozitii pentru buna desfasurare a circulatiei
Art. 43
Ministerul Afacerilor Interne si comitetele executive ale sfaturilor
populare regionale si ale oraselor Bucuresti si Constanta, vor lua masuri
pentru popularizarea regulilor de circulatie in randurile tuturor persoanelor
care folosesc drumurile publice si in acest scop, vor prevedea, in planurile
anuale, fondurile necesare.
Presa, radio-televiziunea si cinematografia vor sprijini actiunile
Ministerului Afacerilor Interne si ale comitetelor executive ale sfaturilor
populare regionale si ale oraselor Bucuresti si Constanta, in legatura cu
popularizarea regulilor de circulatie pe drumurile publice.
Ministerul Invatamantului va lua masuri pentru predarea in scoli a unor
lectii avand ca obiect cunoasterea si respectarea de catre elevi a regulilor de
circulatie.
Organizatiile socialiste sunt obligate sa ia masuri pentru ridicarea
continua a calificarii conducatorilor de autovehicule pe care i-au angajat, in
vederea insusirii si respectarii de catre acestia a dispozitiilor legale ce
reglementeaza circulatia pe drumurile publice.
Art. 44
Organizatiile socialiste si persoanele fizice vor dota autovehiculele ce le
detin cu truse medicale de prim ajutor, conform modelului stabilit de Ministerul
Sanatatii si Prevederilor Sociale pentru fiecare categorie de autovehicule in
parte.
Art. 45
Ministerul Transporturilor Auto, Navale si Aeriene si Comitetul de Stat al
Apelor vor intocmi periodic buletine informative asupra starii vremii si a drumurilor
publice, care vor fi difuzate prin grija Comitetului de Radiodifuziune si
Televiziune, in vederea prevenirii accidentelor de circulatie.
Art. 46
In indeplinirea sarcinii de supraveghere a circulatiei pe drumurile
publice, organele militiei se pot sprijini pe concursul voluntar al unor
conducatori de autovehicule.
Art. 47
Taxele de examinare a conducatorilor de autovehicule, de eliberare a
permiselor de conducere si amenzile pentru contraventii la regimul circulatiei
pe drumurile publice se achita la casieriile Bancii Nationale a R.S.R. sau la
unitatile C.E.C., in contul de venituri al Ministerului Afacerilor Interne, de
unde se face venit la bugetul statului, titlul XIII, paragraful 31.
Art. 48
Organizatiile care intocmesc proiecte de sistematizare a localitatilor si
de constructie a microraioanelor sau cartierelor vor tine seama la proiectare
de normativul elaborat de Ministerul Afacerilor Interne, impreuna cu Comitetul
de Stat pentru Constructii, Arhitectura si Sistematizare, in vederea asigurarii
construirii si amenajarii de locuri de parcare si garare, corespunzatoare
sporirii continue a parcului de autovehicule, precum si a asigurarii, in
perspectiva, a tuturor conditiilor de buna desfasurare a circulatiei pe
drumurile publice.
Art. 49
Semnele distinctive care se pot inscrie pe autovehicule se stabilesc de
Ministerul Afacerilor Interne.
CAP. 9
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 50
Imbibatia alcoolica in sange atrage raspunderea penala a conducatorilor de
autovehicule cand este de cel putin 1 %.
Art. 51
Modelul indicatoarelor pentru circulatie, marcajelor, semaforului electric,
al lampii electrice cu lumina galbena intermitenta si semnalele facute de
agentii de circulatie sunt cele prevazute in anexa prezentului decret.
Art. 52
Carnetele de conducere, precum si permisele si autorizatiile de circulatie
eliberate de organele competente, potrivit dispozitiilor Decretului nr.
832/1962, raman valabile pana la inlocuirea lor cu permise de conducere si
certificate de inmatriculare in termenele ce se vor stabili prin regulamentul
prevazut la art. 55.
Carnetele de conducere, precum si permisele si autorizatiile de circulatie
nu sunt valabile in circulatia internationala, urmand ca, pana la inlocuirea
lor, persoanele care vor sa circule pe teritoriul altor state sa obtina, in
acest scop, permis de conducere international eliberat de Asociatia
Automobilistilor.
Art. 53
Dotarea cu truse medicale de prim ajutor se va face in termen de 6 luni de
la intrarea in vigoare a prezentului decret, pentru autovehiculele de
transport in comun, si in termen de un an de la aceeasi data, pentru celelalte
autovehicule.
Art. 54
Procesele penale in curs de urmarire sau de judecata pentru faptele
dezincriminate prin acest decret inceteaza, iar cei aflati in curs de
executare vor fi eliberati deandata.
Art. 55
Modul de aplicare a prezentului decret se va stabili prin regulament
aprobat de Consiliul de Ministri.
Art. 56
Prezentul decret intra in vigoare dupa 30 de zile de la publicare. Pe
aceeasi data, Decretul nr. 832 privind circulatia pe drumurile publice,
publicat in Buletinul Oficial nr. 22 din 9 noiembrie 1962, cu modificarile
ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrarii prevederilor prezentului
decret, se abroga.