DECRET
Nr. 428 din 25 decembrie 1986
privind unele masuri pentru imbunatatirea activitatii de transport auto in
bazinele carbonifere
ACT EMIS DE: CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA
ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL NR. 80 din 27 decembrie 1986
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania decreteaza:
Art. 1
Pe data de 1 ianuarie 1987, activitatea de transport auto de masa miniera
si alte produse, la combinatele miniere Motru si Rovinari si intreprinderile
miniere Horezu, Mehedinti si Campulung, trece de la Ministerul Minelor,
Petrolului si Geologiei la Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor.
Art. 2
Volumul de transport, autovehicule, personalul muncitor, subunitatile si
obiectivele de investitii, care se preiau, potrivit art. 1, de catre unitatile
Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor, de la unitatile
Ministerului Minelor, Petrolului si Geologiei, sunt cele prevazute in anexele
nr. 1* si
nr. 2*.
Predarea-preluarea se va face pe baza de protocoale incheiate intre
combinatele miniere Motru si Rovinari si intreprinderile miniere Horezu,
Mehedinti si Campulung, din subordinea Ministerului Minelor, Petrolului si
Geologiei, si unitatile din subordinea Centralei de transporturi auto, de sub
indrumarea si controlul Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor,
care vor cuprinde mijloacele de transport auto, cladirile, utilajele si
instalatiile pentru exploatare, intretinere si reparare a autovehiculelor,
materialele, cotele de combustibili si lubrifianti, piesele de schimb si
anvelopele in limita mijloacelor circulante planificate ce se preiau, fondurile
de investitii, personalul aferent si indicatorii de plan economici si
financiari.
Indicatorii ce se preiau prin protocoale vor fi la nivelul planului
repartizat unitatilor miniere de la care trece activitatea de transport auto.
---------------------
* Anexele au fost comunicate institutiilor interesate.
Art. 3
Mijloacele de transport se vor preda in stare de functionare si complet
echipate.
Autovehiculele cu grad avansat de uzura, care indeplinesc conditiile de
scoatere din functiune, depasesc consumul normat de carburanti si a caror
reparatie depaseste 60% din valoarea de inlocuire, nu se preiau potrivit
alineatului precedent si vor fi scoase din functiune de catre unitatile
detinatoare din subordinea Ministerului Minelor, Petrolului si Geologiei,
potrivit legii.
Autobasculantele ramase disponibile ca urmare a aplicarii prezentului
decret vor fi redistribuite de Ministerul Minelor, Petrolului si Geologiei, cu
sprijinul Ministerului Aprovizionarii Tehnico-Materiale si Controlului
Gospodaririi Fondurilor Fixe.
Art. 4
Pe data de 1 ianuarie 1987, Intreprinderea de reparatii auto Craiova,
Liceul industrial Plenita si Gradinita nr. 41 cu program prelungit Craiova, din
subordinea Ministerului Minelor, Petrolului si Geologiei, trec in subordinea
Centralei industriale de reparatii auto Bucuresti, de sub indrumarea si
controlul Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor.
Trecerea se face cu activul si pasivul stabilit pe baza bilanturilor
incheiate la data de 31 decembrie 1986, impreuna cu indicatorii de plan
economico-financiari si cu contractele economice incheiate.
Art. 5
Pe data de 1 ianuarie 1987 se infiinteaza Grupul de transporturi auto -
bazinul carbonifer Oltenia - Rovinari, cu sediul in orasul Rovinari, judetul
Gorj, unitate fara personalitate juridica, in cadrul Centralei de transporturi
auto, de sub indrumarea si controlul Ministerului Transporturilor si
Telecomunicatiilor, avand ca obiect de activitate executarea transporturilor
auto pentru combinatele miniere Motru si Rovinari, precum si pentru
intreprinderile miniere Horezu, Mehedinti si Campulung.
Grupul de transporturi auto functioneaza pe baza autoconducerii si
autogestiunii economice si are un aparat de lucru compus din 20 de posturi de
executie tehnico-productiva si 8 posturi de administratie, potrivit anexei
nr. 3 *.
Personalul incadrat in aparatul de lucru al Grupului de transporturi auto
va fi retribuit, potrivit legii, cu retributia corespunzatoare intreprinderilor
de transporturi auto incadrate in grupa IV de ramuri, grad special de
organizare.
* Anexa a fost comunicata institutiilor interesate.
Art. 6
Cotele de combustibili si lubrifianti si repartitiile de anvelope necesare
activitatii de transporturi auto, preluate potrivit prezentului decret, vor fi
asigurate si evidentiate distinct de Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale
si Controlului Gospodaririi Fondurilor Fixe prin planurile anuale, balante si
repartitii, la nivelul consumurilor specifice aprobate pentru unitatile
miniere.
Art. 7
Aprovizionarea cu piesele si materialele necesare activitatii de transport
auto preluate va fi asigurata de Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale si
Controlului Gospodaririi Fondurilor Fixe, prin Baza judeteana de aprovizionare
tehnico-materiala Gorj.
Art. 8
Pentru crearea conditiilor de stabilizare si permanentizare a fortei de
munca in bazinele miniere in care s-a preluat, de catre Ministerul
Transporturilor si Telecomunicatiilor, activitatea de transporturi auto,
consiliile populare judetene, incepand cu anul 1987, vor lua masuri de
asigurare a spatiilor de locuit si a celorlalte conditii sociale necesare
personalului muncitor.
Art. 9
In scopul asigurarii necesarului de soferi cu personal din zonele miniere,
Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor va putea organiza cursuri de
calificare cu scoatere din productie.
Art. 10
Personalul muncitor care trece de la unitatile Ministerului Minelor,
Petrolului si Geologiei la unitatile Ministerului Transporturilor si
Telecomunicatiilor se considera transferat in interesul serviciului.
Personalul transferat in interesul serviciului sau trecut in aceeasi
unitate in functii cu niveluri de retribuire mai mici, precum si personalul
devenit disponibil ca urmare a aplicarii prezentului decret, beneficiaza de
drepturile prevazute la art. 21 din Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea
normelor unitare de structura pentru unitatile economice.
Art. 11
Prevederile Decretului nr. 367/1980 privind unele masuri pentru utilizarea
rationala a personalului din unitatile socialiste nu se aplica posturilor din
aparatul Centralei de transporturi auto de sub indrumarea si controlul
Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor, precum si posturilor din
unitatile la si de la care se transfera personalul ca urmare a aplicarii
prevederilor prezentului decret.
Art. 12
Personalul muncitor care participa la activitatea de transport auto din
zonele deservite va putea lucra in doua schimburi de lucru a cate 10-12 ore.
Art. 13
Personalul muncitor care participa la activitatea de transport auto din
zonele deservite beneficiaza de transport zilnic la si de la locul de munca in
aceleasi conditii ca si personalul similar din unitatile miniere, precum si de
masa calda gratuita la intrarea in schimb pentru personalul care lucreaza in
activitatea de transport in carierele din bazinele miniere Rovinari, Motru-Jilt
si Horezu, in conditiile prevederilor Decretului nr. 274/1982.
Personalului muncitor nelocalnic i se acorda transport gratuit o data la 45
de zile dus-intors la locul de domiciliu.
Art. 14
Se autoriza Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Finantelor si
Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale si Controlului Gospodaririi
Fondurilor Fixe ca, pe baza propunerilor ce vor fi prezentate de catre
Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor si Ministerul Minelor,
Petrolului si Geologiei, in termen de 90 de zile de la adoptarea prezentului
decret, sa introduca influentele ce rezulta in indicatorii economici si
financiari din planul national unic de dezvoltare economico-sociala aprobati
pentru ministerele respective si centralele industriale din subordine, precum
si in volumul si structura bugetului de stat si in celelalte planuri financiare
pe anul 1987 si pe trimestre.
Art. 15
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul decret.
Art. 16
Articolul 2 din Decretul nr. 430/1985 privind unele masuri de imbunatatire
a activitatii de reparare a mijloacelor de transport auto din cadrul
Ministerului Minelor si modificarea unor indicatori de plan economici si
financiari pe anul 1985 ai Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor
si Ministerului Minelor, precum si orice alte dispozitii contrare, se abroga.