Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET Nr

DECRET   Nr. 79 din 16 martie 1971

privind expertiza contabila si expertiza tehnica

ACT EMIS DE: CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 32 din 16 martie 1971


SmartCity3


                        EXPUNERE DE MOTIVE

    Activitatea organelor de urmarire penala si a instantelor judecatoresti invedereaza necesitatea reglementarii expertizei contabile si a expertizei tehnice in conditii care sa asigure o justa si operativa solutionare a cauzelor in care, pentru aflarea adevarului, este nevoie de efectuarea unor astfel de expertize.
    In acest scop s-a emis alaturatul decret care cuprinde unele reglementari comune ambelor categorii de expertize, prevazindu-se si pentru expertiza tehnica o reglementare asemanatoare cu aceea existenta in materia expertizei contabile.
    Decretul prevede ca pentru coordonarea, controlul si indrumarea activitatii de expertiza tehnica se infiinteaza, in cadrul Consiliului National al Cercetarii Stiintifice, Biroul central pentru expertize tehnice.
    Calitatea de expert tehnic se atribuie, potrivit decretului, pe baza de examen, la care se pot prezenta specialisti cu studii superioare si cu stagiu de cel putin 5 ani si care se bucura de o reputatie nestirbita.
    Ambele categorii de expertize nu se pot efectua decit prin birourile locale si numai de experti carora li s-a atribuit aceasta calitate. In cazuri exceptionale, expertizele pot fi indeplinite si de specialisti de inalta calificare care nu figureaza in evidentele birourilor de expertize. Expertizele tehnice pot fi, de asemenea, efectuate si de ingineri sau tehnicieni care nu au calitatea de experti, daca in listele biroului local nu figureaza experti tehnici in specialitatea respectiva.
    Prin noua reglementare se asigura astfel atit cadrul legal necesar efectuarii in conditii corespunzatoare a expertizei tehnice, cit si o imbunatatire a reglementarii existente cu privire la expertiza contabila.

    Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania decreteaza:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Expertiza contabila si expertiza tehnica sint mijloace de proba care se dispun, la cerere sau din oficiu, de organul in drept, cind pentru lamurirea unor fapte sau imprejurari ale cauzei sint necesare cunostintele unui expert, sau, in cazurile prevazute in decretul de fata, ale unui alt specialist.
    Efectuarea expertizei contabile si a celei tehnice este supusa prevederilor prezentului decret, care se completeaza cu dispozitiile referitoare la expertiza din codul de procedura civila, sau, dupa caz, din codul de procedura penala, in masura in care prin acest decret nu se dispune altfel.
    Art. 2
    Pentru coordonarea, controlul si indrumarea activitatii de expertiza contabila, in cadrul Ministerului Finantelor functioneaza Serviciul central pentru expertize contabile.
    Pentru coordonarea, controlul si indrumarea activitatii de expertiza tehnica, in cadrul Consiliului National al Cercetarii Stiintifice se infiinteaza Biroul central pentru expertize tehnice.
    In cadrul administratiilor financiare judetene si a municipiului Bucuresti functioneaza birouri locale pentru expertize contabile, carora le revin si sarcinile stabilite prin prezentul decret, cu privire la expertizele tehnice.
    Art. 3
    Expertizele pot fi efectuate numai prin birourile prevazute in art. 2 alin. 3 si exclusiv de expertii care au aceasta calitate conform prevederilor prezentului decret.
    In cazuri exceptionale, expertizele pot fi efectuate si de specialisti de inalta calificare - membri ai unei academii, profesori sau conferentiari din invatamintul superior, doctori docenti in stiinte sau doctori - care nu figureaza in evidentele birourilor pentru expertize contabile.
    De asemenea, expertizele tehnice pot fi efectuate, in conditiile prevazute de art. 13 alin. 2, si de persoane care nu au calitatea de experti in sensul prezentului decret.

    CAP. 2
    Organizarea activitatii de expertiza contabila si expertiza tehnica

    SECTIUNEA I
    Expertiza contabila
    Art. 4
    Serviciul central pentru expertize contabile are urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza, controleaza si indruma activitatea de expertiza contabila;
    b) tine evidenta expertilor contabili;
    c) studiaza practica de efectuare a expertizelor contabile in vederea generalizarii celor mai bune metode de efectuare a acestor expertize;
    d) da indicatii metodologice si ia orice masuri pentru imbunatatirea calitatii expertizelor contabile;
    e) recomanda specialisti de inalta calificare, potrivit art. 3 alin. 2, la cererea organelor judetene ale Consiliului Securitatii Statului, Ministerului Afacerilor Interne, Procuraturii Republicii Socialiste Romania, a instantelor judecatoresti sau a organelor arbitrajului de stat, comunicind biroului local pentru expertize contabile numele persoanelor recomandate.
    Art. 5
    Birourile locale au, cu privire la expertiza contabila, urmatoarele atributii:
    a) controleaza si indruma activitatea de expertiza contabila si urmaresc aducerea la indeplinire a dispozitiilor date in legatura cu aceasta;
    b) tin evidenta expertilor contabili din aceste birouri pe baza comunicarilor primite de la Ministerul Finantelor;
    c) recomanda organelor care au dispus efectuarea expertizei contabile un numar de experti din cei aflati in evidenta biroului, in vederea numirii unuia sau unora dintre ei pentru efectuarea expertizei;
    d) urmaresc efectuarea la timp a expertizelor contabile dispuse de organele de urmarire penala sau de organele de jurisdictie;
    e) verifica rapoartele de expertiza contabila intocmite precum si deconturile de cheltuieli, pe care le vizeaza.
    Art. 6
    Calitatea de expert contabil se atribuie de catre Ministerul Finantelor, pe baza de examen, care are ca scop verificarea pregatirii de specialitate a viitorilor experti.
    Modul de constituire a comisiilor de examinare, disciplinele la care sint examinati candidatii si procedura de examinare se stabilesc de Ministerul Finantelor.
    Art. 7
    Pentru a se putea prezenta la examenul prevazut in art. 6 candidatii trebuie sa faca dovada ca:
    a) au studii superioare de specialitate;
    b) sint angajati ai unei organizatii socialiste;
    c) au un stagiu de cel putin 5 ani in activitatea financiara, contabila sau in munca de cercetare stiintifica ori in invatamint.
    Se pot prezenta la examen si pensionarii care indeplinesc conditiile prevazute in alineatul precedent la lit. a si c.
    In vederea obtinerii calitatii de expert contabil candidatii vor fi verificati daca indeplinesc, pe linga conditiile prevazute in alin. 1, si pe aceea de a se bucura de o reputatie nestirbita.
    Art. 8
    Persoanele declarate reusite la examenul prevazut in art. 6 sint inscrise in listele de evidenta ale Serviciului central si ale birourilor locale pentru expertize contabile din judetul in care domiciliaza, pe baza comunicarilor facute de Ministerul Finantelor, care le elibereaza si carnetul de expert.

    SECTIUNEA a II-a
    Expertiza tehnica
    Art. 9
    Biroul central pentru expertize tehnice din cadrul Consiliului National al Cercetarii Stiintifice are urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza, controleaza si indruma activitatea de expertiza tehnica;
    b) tine evidenta expertilor pe specialitati;
    c) studiaza practica de efectuare a expertizelor tehnice in vederea generalizarii celor mai bune metode de efectuare a acestor expertize;
    d) da indicatii metodologice si ia masuri pentru imbunatatirea calitatii expertizelor tehnice;
    e) recomanda specialisti de inalta calificare, potrivit art. 3 alin. 2, la cererea organelor judetene ale Consiliului Securitatii Statului, Ministerului Afacerilor Interne, Procuraturii Republicii Socialiste Romania, a instantelor judecatoresti sau a organelor arbitrajului de stat, comunicind biroului local pentru expertize contabile numele persoanelor recomandate.
    Art. 10
    Serviciul central pentru expertize contabile din Ministerul Finantelor urmareste indeplinirea sarcinilor ce revin birourilor locale pentru expertize contabile si cu privire la expertizele tehnice.
    Art. 11
    Birourile locale pentru expertize contabile au, cu privire la expertiza tehnica, urmatoarele atributii:
    a) tin evidenta expertilor tehnici din acele birouri, pe baza comunicarilor facute de Consiliul National al Cercetarii Stiintifice;
    b) recomanda organelor care au dispus efectuarea expertizei tehnice un numar de experti din acei aflati in evidenta biroului, in vederea numirii unuia sau unora dintre ei pentru efectuarea expertizei;
    c) urmaresc efectuarea la timp a expertizelor tehnice dispuse de organele in drept, sesizind Biroul central pentru expertize tehnice asupra intirzierilor produse din vina expertilor tehnici sau din cauze a caror inlaturare depaseste posibilitatile biroului local;
    d) verifica si vizeaza deconturile de cheltuieli ocazionate de efectuarea expertizei tehnice.
    Art. 12
    Calitatea de expert tehnic se atribuie de catre Consiliul National al Cercetarii Stiintifice, pe baza de examen, care are ca scop verificarea pregatirii de specialitate a viitorilor experti.
    Pentru a se prezenta la examen candidatii trebuie sa faca dovada ca:
    a) au studii superioare de specialitate;
    b) sint angajati ai unei organizatii socialiste;
    c) au un stagiu de cel putin 5 ani in productie, in activitatea de proiectare sau cercetare stiintifica ori in invatamint.
    Se pot prezenta la examen si pensionarii care indeplinesc conditiile prevazute in alineatul precedent la lit. a si c.
    In vederea obtinerii calitatii de expert tehnic, candidatii vor fi verificati daca indeplinesc, pe linga conditiile prevazute la alin. 1 si 2, si pe aceea de a se bucura de o reputatie nestirbita.
    Modul de constituire a comisiilor de examinare, disciplinele la care sint examinati candidatii si procedura de examinare se stabilesc de Consiliul National al Cercetarii Stiintifice.
    Persoanele declarate reusite la examenul de expert tehnic sint inscrise in listele de evidenta ale Biroului central pentru expertize tehnice si primesc carnete care atesta aceasta calitate, de la Consiliul National al Cercetarii Stiintifice.

    SECTIUNEA a III-a
    Dispozitii comune privind expertiza contabila si expertiza tehnica
    Art. 13
    Organul care dispune efectuarea expertizei numeste expertul contabil sau tehnic, dintre expertii recomandati de birourile locale pentru expertize contabile potrivit dispozitiilor art. 5 lit. c si art. 11 lit. b.
    Daca in listele biroului local nu figureaza experti tehnici din specialitatea ceruta, Biroul central pentru expertize tehnice va indica biroului local, cu consimtamintul lor, inginerii, arhitectii, tehnicienii sau alti specialisti care au experienta deosebita in acea specialitate, spre a fi recomandati organului care solicita efectuarea expertizei, in vederea numirii ca experti.
    Numirea ca expert in cazurile prevazute in art. 3 alin. 2 se va face dintre specialisti de inalta calificare recomandati, in cazul expertizelor contabile, de Serviciul central pentru expertize contabile conform art. 4 lit. e, iar in cazul expertizelor tehnice, de Biroul central pentru expertize tehnice conform art. 9 lit. e.
    Organul care dispune efectuarea expertizei numeste, dupa caz, unu sau mai multi experti.
    Art. 14
    Organul care dispune efectuarea expertizei contabile sau tehnice este obligat sa indice in scris, prin ordonanta sau incheiere, dupa caz, obiectul expertizei si intrebarile la care expertul trebuie sa raspunda, sa stabileasca data depunerii raportului de expertiza, sa fixeze remuneratia expertului conform art. 27 alin. 1 si sa comunice biroului local pentru expertize contabile numele expertului numit.
    In caz de necesitate, prelungirea termenului de depunere a raportului se incuviinteaza de catre organul care a dispus efectuarea expertizei, la cererea motivata a expertului, insotita de avizul sefului biroului local pentru expertize contabile.
    In faza de urmarire penala, orice alte masuri privitoare la expertiza ordonata, cum sint dispozitia de a se reface sau de a se completa expertiza conform art. 23, prelungirea termenului de depunere a raportului sau stabilirea sumei definitive cuvenite expertului, prevazuta de art. 27 alin. ultim, se pot dispune si prin rezolutia motivata a organului de urmarire penala care a ordonat efectuarea expertizei.
    Seful biroului local pentru expertize contabile va urmari ca raportul de expertiza sa fie depus in termen la organul care a dispus efectuarea expertizei.
    Art. 15
    Partea interesata are dreptul, afara de cazul cind prin lege se dispune altfel, sa ceara ca pe linga expertul numit sa participe - pe cheltuiala sa - si un expert recomandat de ea, care figureaza in evidenta birourilor locale pentru expertize contabile.
    In cazul in care se dispune efectuarea unei expertize potrivit art. 3 alin. 2, partea interesata va putea recomanda, in conditiile alineatului precedent, si specialisti de inalta calificare.
    Art. 16
    Sarcina efectuarii expertizelor contabile si a celor tehnice de catre expertii numiti este obligatorie, ea neputind fi refuzata decit numai pentru motive temeinice.
    Conducatorii organizatiilor socialiste sint obligati sa acorde, la cerere, angajatilor care sint numiti experti, timpul necesar pentru efectuarea expertizelor ce le-au fost incredintate.
    Pe timpul cit nu presteaza munca in unitatea al carei angajat este, datorita efectuarii expertizei incredintate, expertul nu va primi salariu; el isi pastreaza insa pe tot acest timp celelalte drepturi conferite de calitatea de angajat.
    Timpul in care expertul nu presteaza munca in unitatea al carei angajat este, datorita efectuarii expertizei incredintate, se exclude din calculul indemnizatiilor de orice fel cuvenite expertului la locul sau de munca.
    Art. 17
    Declaratia de abtinere sau cererea de recuzare a expertului se solutioneaza, dupa caz, in conformitate cu dispozitiile din codul de procedura penala sau din codul de procedura civila.
    Art. 18
    In cazul cind expertiza contabila nu se poate efectua fara o prealabila revizie de fond a unitatii, fara aducerea la zi a evidentelor sau fara efectuarea prealabila a altor asemenea lucrari, expertul intocmeste despre aceasta un proces-verbal pe care il inainteaza, prin biroul local pentru expertize contabile, organului care a ordonat expertiza.
    Acest organ poate cere efectuarea, de catre organele competente, a reviziei de fond sau a celorlalte lucrari necesare, indeplinirea lor de catre expertul contabil fiind interzisa.
    Art. 19
    Expertul nu poate incredinta unei alte persoane efectuarea expertizei pentru care a fost numit.
    Art. 20
    Este interzisa divulgarea de catre expert, sub sanctiunea prevazuta de lege, a datelor de care a luat cunostinta cu ocazia indeplinirii sarcinii primite.
    Art. 21
    Orice raport de expertiza contabila se verifica in cadrul biroului local pentru expertize contabile din punct de vedere al calitatii expertizei, precum si cu privire la respectarea dispozitiilor legale.
    In cazul in care raportul de expertiza contabila este corespunzator, biroul local pentru expertize contabile il inainteaza organului care a dispus efectuarea expertizei, impreuna cu decontul de cheltuieli vizat conform art. 5 lit. e.
    Daca biroul local pentru expertize contabile considera ca raportul de expertiza contabila nu este corespunzator, il restituie expertului in vederea completarii sau refacerii expertizei, dindu-i in acest scop indrumarile necesare.
    In situatia in care raportul de expertiza contabila este intocmit cu respectarea dispozitiilor legale, fara ca totusi sa se realizeze un punct de vedere unitar intre biroul local pentru expertize contabile si expert, raportul de expertiza va fi inaintat organului care a dispus efectuarea expertizei cu un aviz in care biroul local va arata cu privire la care puncte si pentru care motive nu este de acord cu opiniile expertului.
    Art. 22
    In cazul expertizei tehnice, raportul se depune la biroul local pentru expertize contabile care il inainteaza organului care a dispus efectuarea expertizei, impreuna cu decontul de cheltuieli vizat conform art. 11 lit. d.
    Art. 23
    Daca organul care a dispus efectuarea expertizei contabile sau tehnice o gaseste nesatisfacatoare, va dispune refacerea sau completarea ei, fixind in acest scop un termen corespunzator.

    CAP. 3
    Sanctiuni

    Art. 24
    Expertilor vinovati de abateri comise in executarea sarcinilor primite li se aplica, in raport cu gravitatea abaterii savirsite, urmatoarele sanctiuni disciplinare:
    a) avertisment;
    b) interzicerea exercitarii drepturilor conferite de calitatea de expert pe o perioada de la 3 luni la un an;
    c) retragerea calitatii de expert.
    Sanctiunea prevazuta la lit. a se aplica expertului in cazul nerespectarii dispozitiilor art. 16 alin. 1, art. 18 alin. 2 si art. 19 din prezentul decret, precum si pentru efectuarea unei lucrari de calitate necorespunzatoare, intirzierea fara motive temeinice in depunerea raportului de expertiza sau nearatarea cazului de recuzare in care se gaseste.
    Sanctiunea prevazuta la lit. b se aplica expertului in cazul in care acesta savirseste in mod repetat abateri dintre cele aratate in alineatul precedent, precum si in alte cazuri care prezinta gravitate datorita urmarilor provocate.
    Sanctiunea prevazuta la lit. c se aplica expertului in cazul in care acesta savirseste abateri repetate dupa executarea sanctiunii aplicate potrivit alineatului precedent sau comite fapte de o gravitate deosebita care aduc atingere reputatiei de expert.
    Pentru expertii contabili, sanctiunea prevazuta la lit. a sau b se aplica de catre biroul local pentru expertize contabile, iar sanctiunea prevazuta la lit. c, de catre Serviciul central pentru expertize contabile.
    Pentru expertii tehnici, sanctiunile prevazute in alineatul 1 se aplica de catre Biroul central pentru expertize tehnice.
    Impotriva sanctiunii, cel in cauza poate face plingere in termen de 15 zile de la comunicare. Plingerea facuta in termen suspenda executarea sanctiunii pronuntate.
    Plingerea se rezolva de Serviciul central pentru expertize contabile in cazul sanctiunii aplicate de biroul local pentru expertize contabile, iar in cazul sanctiunilor aplicate de Serviciul central pentru expertize contabile, de ministrul finantelor; in cazul sanctiunilor aplicate de Biroul central pentru expertize tehnice, plingerea se rezolva de catre presedintele Consiliului National al Cercetarii Stiintifice sau de catre imputernicitul acestuia.
    Sanctiunile ramase definitive vor fi comunicate birourilor locale pentru expertize contabile.
    Art. 25
    Nedepunerea raportului de expertiza in termenul stabilit, fara motive temeinice, atrage pentru expertul vinovat de intirziere si sanctiunile prevazute in codul de procedura penala sau in cel de procedura civila.

    CAP. 4
    Dispozitii de ordin financiar

    Art. 26
    Expertii vor fi retribuiti pentru lucrarile efectuate, tinindu-se seama de complexitatea expertizei si de gradul de calificare al expertilor, potrivit tarifului stabilit prin hotarire a Consiliului de Ministri.
    Art. 27
    Organul care a dispus efectuarea expertizei fixeaza, in mod provizoriu, prin ordonanta ori incheierea prin care expertiza a fost dispusa, remuneratia expertului numit.
    Dupa depunerea raportului de expertiza si a decontului de cheltuieli, vizat de biroul local pentru expertize contabile, acelasi organ stabileste suma definitiva cuvenita.
    Art. 28
    Suma stabilita potrivit art. 27 alin. 2 se vireaza de catre organul care a dispus efectuarea expertizei contabile sau tehnice, in contul deschis special in acest scop, la dispozitia biroului local pentru expertize contabile.
    Daca, potrivit legii, costul expertizei se suporta de partea care a cerut efectuarea ei, aceasta va depune sau vira, dupa caz, suma stabilita provizoriu conform prevederilor art. 27 alin. 1, in acelasi cont, in cel mult 3 zile de la numirea expertului, urmind ca eventuala diferenta sa fie depusa sau virata, in acelasi mod, dupa stabilirea sumei definitive cuvenite pentru expertiza efectuata.
    In cazul litigiilor de competenta arbitrajului de stat, daca se dispune din oficiu efectuarea unei expertize, organul arbitral este indreptatit sa stabileasca partea care va suporta costul expertizei, aceasta fiind obligata sa vireze suma respectiva conform prevederilor alineatului precedent.
    Art. 29
    Daca pentru efectuarea expertizei incredintate expertul trebuie sa se deplaseze din localitatea unde domiciliaza in alta localitate, el are dreptul la rambursarea cheltuielilor de transport si cazare, cit si la plata diurnei, potrivit prevederilor legale care reglementeaza drepturile banesti ale angajatilor care se deplaseaza in interes de serviciu.
    Pentru calcularea acestor drepturi in cazul expertilor angajati ai unor unitati socialiste, se va avea in vedere salariul tarifar de la locul de munca, iar pentru expertii pensionari, calcularea acestor drepturi se va face pe baza cuantumului pensiei pe care o primesc.
    Biroul local pentru expertize contabile poate avansa, la cererea expertului, sumele necesare pentru suportarea cheltuielilor aratate in primul alineat.
    Art. 30
    Expertul contabil sau tehnic primeste de la biroul local pentru expertize contabile, dupa terminarea lucrarii, drepturile ce i se cuvin pentru efectuarea expertizei.
    Art. 31
    Organul care a dispus efectuarea expertizei va putea, chiar si dupa dezinvestirea sa, sa dispuna masurile necesare pentru a se asigura plata sumei cuvenite expertului.
    Art. 32
    Birourile locale pentru expertize contabile vor retine o cota de 10% din sumele incasate drept remuneratie pentru expertizele contabile si cele tehnice efectuate.
    Sumele rezultate din retinerea cotei de 10% din remuneratia pentru expertizele tehnice vor fi virate Biroului central pentru expertize tehnice, iar cele rezultate din remuneratia pentru expertizele contabile vor fi retinute de birourile locale pentru expertize contabile.
    Birourile locale pentru expertize contabile sau, dupa caz, Biroul central pentru expertize tehnice vor folosi sumele provenite din retinerea cotei de 10% pentru acoperirea unor cheltuieli ocazionate de indrumarea si controlul activitatii de expertiza contabila sau tehnica si pentru organizarea examenului in vederea atribuirii calitatii de expert contabil sau tehnic.
    Sumele ramase disponibile la sfirsitul anului se fac venit la bugetul statului.

    CAP. 5
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 33
    Expertii contabili si expertii tehnici pot cere scoaterea lor din evidenta expertilor.
    Cererile vor fi adresate, in cazul expertilor contabili, Serviciului central pentru expertize contabile, iar in cazul expertilor tehnici, Biroului central pentru expertize tehnice.
    Art. 34
    Dispozitiile prezentului decret nu sint aplicabile cind expertiza urmeaza a fi efectuata de un serviciu medico-legal, de un laborator de expertiza criminalistica sau de orice alt institut de specialitate.
    Art. 35
    Persoanele care la data intrarii in vigoare a acestui decret au calitatea de expert contabil potrivit Decretului nr. 434/1957 pentru reglementarea efectuarii expertizelor contabile judiciare, isi pastreaza aceasta calitate.
    Art. 36
    Prezentul decret intra in vigoare la 30 zile de la publicare. Pe aceeasi data se abroga Decretul nr. 434/1957 pentru reglementarea efectuarii expertizelor contabile judiciare, modificat prin Decretul nr. 321/1958 si republicat la 31 iulie 1958, precum si orice alte dispozitii contrare.

                               Presedintele
                            Consiliului de Stat
                             NICOLAE CEAUSESCU



SmartCity5

COMENTARII la Decretul 79/1971

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul 79 din 1971
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu