HOTARARE Nr. 727 din 18 decembrie 1993
pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a
licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea proiectarii investitiilor
publice
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 29 din 31 ianuarie 1994
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul prevederilor art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993
privind achizitiile de bunuri si investitii publice,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba Regulamentul privind procedurile de organizare a licitatiilor,
prezentarea ofertelor si adjudecarea investitiilor publice prevazute in anexa.
Art. 2
Proiectarea investitiilor publice, finantate integral sau in completare de
la bugetul de stat, de la bugetele locale, din fondurile special constituite
prin lege in afara acestor bugete, din credite externe garantate sau
contractate direct de stat, precum si din surse proprii si credite bancare
acordate regiilor autonome, se adjudeca pe baza de licitatie publica, in
conditiile stabilite de ordonantele Guvernului nr. 12/1993 si nr. 15/1993.
Art. 3
Prevederile prezentului regulament se aplica pentru investitiile publice
ale caror valori totale depasesc 1 miliard lei. Acest cuantum valoric va fi
actualizat la propunerea Ministerului Finantelor si a Ministerului Lucrarilor
Publice si Amenajarii Teritoriului, in functie de evolutia preturilor.
Art. 4
Pentru investitiile publice ale caror valori totale depasesc 6 miliarde
lei, contractantii pot participa la procedura de licitatie, indiferent de
nationalitate, in conditiile stabilite potrivit prevederilor art. 5 din
Ordonanta Guvernului nr. 12/1993.
Art. 5
Veniturile realizate din proiectarea investitiilor publice pe teritoriul Romaniei
de rezidenti straini se supun impozitarii potrivit legislatiei romane in
materie, coroborat cu prevederile conventiilor de evitare a dublei impuneri la
care Romania este parte.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemneaza:
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Florin Georgescu
Ministrul lucrarilor publice
si amenajarii teritoriului,
Marin Cristea
Ministrul cercetarii si
tehnologiei,
Doru Dumitru Palade
ANEXA 1
REGULAMENT
privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si
adjudecarea proiectarii investitiilor publice
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1.1.
Investitiile publice se proiecteaza de catre persoane juridice romane sau
straine, cu respectarea prevederilor legale si a prescriptiilor tehnice romane,
in vederea realizarii, dupa caz, a urmatoarelor:
- constructii de toate categoriile, inclusiv instalatiile aferente
acestora;
- instalatii si echipamente edilitare;
- constructii si amenajari pentru mai buna folosire a terenului;
- modernizari, transformari si extinderi de constructii de toate
categoriile, inclusiv instalatiile aferente acestora.
Art. 1.2.
Proiectarea investitiilor publice se elaboreaza in urmatoarele faze:
- studiu de prefezabilitate;
- studiu de fezabilitate;
- proiect tehnic si caiet de sarcini;
- detalii de executie.
Pentru reparatiile capitale, consolidarile si demolarile la constructiile
si instalatiile aferente se elaboreaza numai urmatoarele faze:
- studiu de fezabilitate;
- proiect tehnic si caiet de sarcini;
- detalii de executie (dupa caz).
Art. 1.3.
Regulamentul creeaza cadrul organizatoric si pune la dispozitia entitatilor
achizitoare o metodologie unitara privind procedurile de organizare a
licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea proiectarii investitiilor
publice finantate integral sau partial din bugetul de stat, din bugetele
locale, din fondurile special constituite prin lege in afara acestor bugete,
din credite externe garantate sau contractate direct de stat, precum si din
surse proprii si credite bancare acordate regiilor autonome.
Art. 1.4.
Prin organizarea licitatiilor pentru adjudecarea proiectarii investitiilor
publice se asigura alegerea unor solutii optime din punct de vedere
arhitectural, urbanistic, constructiv, tehnologic, al protectiei mediului, al
exigentelor esentiale de calitate, al costurilor de investitii si exploatare,
precum si de adjudecare a proiectarii in favoarea celui mai competitiv
proiectant, in conditiile incurajarii creatiei originale si asigurarii unei
concurente loiale.
Art. 1.5.
Proiectarea pe faze a investitiilor publice se face in baza unui contract
de proiectare incheiat de entitatea achizitoare cu contractantul desemnat
astfel:
a) prin licitatie publica pentru adjudecarea proiectarii, pentru valori de
investitii peste cuantumul stabilit si actualizat prin hotarari ale Guvernului,
de la care este necesara organizarea unei proceduri de licitatie;
b) prin achizitie dintr-o singura sursa (incredintarea proiectarii) pentru
circumstantele prevazute la art. 15.1.
Art. 1.6.
Este interzisa impartirea contractului de proiectare in mai multe contracte
de valoare mai mica in scopul de a evita organizarea unei proceduri de
licitatie.
In cazul in care unele obiecte din componenta obiectivului de investitie
publica pot functiona independent, entitatea achizitoare poate proceda la
organizarea licitatiei pentru adjudecarea proiectarii obiectelor respective, cu
avizul prealabil al Ministerului Finantelor, Ministerului Lucrarilor Publice si
Amenajarii Teritoriului si Ministerului Cercetarii si Tehnologiei.
Art. 1.7.
Lansarea fiecarei faze de proiectare este conditionata de asigurarea, in
prealabil, de catre entitatea achizitoare, a fondurilor necesare pentru
proiectarea fazei respective.
Trecerea de la o faza de proiectare la alta se face numai dupa elaborarea
si aprobarea fazei anterioare.
Se interzic angajarea si utilizarea fondurilor alocate pentru elaborarea
simultana a mai multor faze de proiectare.
Art. 1.8.
Studiul de prefezabilitate reprezinta documentatia care cuprinde datele
tehnice si economice prin care entitatea achizitoare fundamenteaza necesitatea
si oportunitatea realizarii obiectivului de investitie publica.
Studiul de prefezabilitate se intocmeste de catre entitatea achizitoare si
se aproba de catre conducerea acesteia. Pentru obiectivele de investitii
publice de complexitate tehnica deosebita, entitatea achizitoare poate organiza
un concurs de idei in conformitate cu prevederile prezentului regulament,
pentru fundamentarea elaborarii studiului de prefezabilitate.
In cazul in care investitia publica se realizeaza integral sau partial din
credite externe garantate sau contractate direct de stat, studiul de
prefezabilitate se aproba de conducerea entitatii achizitoare cu avizul
prealabil al Ministerului Finantelor pentru conditiile financiare privind
oferta de credit extern.
Art. 1.9.
Studiul de fezabilitate reprezinta documentatia cuprinzand caracteristicile
principale si indicatorii tehnico-economici ai investitiei publice, prin care
trebuie sa se asigure utilizarea rationala si eficienta a cheltuielilor de
capital si a cheltuielilor materiale, pentru satisfacerea cerintelor economice
si sociale din domeniul respectiv.
Studiul de fezabilitate pentru investitiile publice se elaboreaza de catre
contractantul desemnat in conditiile prevazute la art. 1.5 si se aproba
potrivit competentelor valorice, stabilite prin Legea nr. 10/1991 privind
finantele publice.
Pentru reparatiile capitale, consolidarile si demolarile la constructiile
si instalatiile aferente, studiul de fezabilitate se elaboreaza si se aproba
de catre entitatea achizitoare.
Art. 1.10.
Contractantul desemnat in conditiile prevazute la art. 1.5 pentru
proiectarea studiului de fezabilitate va elabora si proiectul tehnic, caietul
de sarcini si detaliile de executie ale investitiei publice respective.
Art. 1.11.
La elaborarea proiectului tehnic, a caietului de sarcini si a detaliilor de
executie, contractantul desemnat in conditiile prevazute la art. 1.5 are
obligatia respectarii caracteristicilor principale si a indicatorilor
tehnico-economici ai studiului de fezabilitate, aprobat potrivit prevederilor
art. 1.9.
Dupa elaborare, proiectul tehnic, caietul de sarcini si detaliile de
executie se insusesc de catre conducerea entitatii achizitoare.
Art. 1.12.
Entitatea achizitoare va pregati un dosar al procedurii de licitatie care
va contine toata corespondenta si documentele legate de pregatirea si
desfasurarea licitatiei, precum si de contractarea proiectarii.
Art. 1.13.
Ofertantii pot pretinde despagubiri pentru cheltuielile pe care le-au suportat
pentru participarea la procedura de licitatie, in cazul in care entitatea
achizitoare nu a reusit sa pregateasca documentele licitatiei in concordanta cu
cele prevazute in prezentul regulament.
Art. 1.14.
Entitatea achizitoare va respinge oferta in cazul in care un prepus al
contractantului (ofertantului) a comis infractiunea de dare de mita, trafic de
influenta si primire de foloase necuvenite fata de oricare prepus al entitatii
achizitoare.
Art. 1.15.
Organizatorul licitatiei poate fi insasi entitatea achizitoare sau un agent
economic de specialitate angajat de entitatea achizitoare.
Organizatorul licitatiei raspunde de pregatirea si desfasurarea acesteia,
in limitele clauzelor stabilite prin contractul incheiat cu entitatea achizitoare.
Art. 1.16.
Onorariile membrilor comisiei de licitatie, care nu sunt angajati permanent
ai entitatii achizitoare, se suporta de catre entitatea achizitoare si
cuantumul acestora se va stabili de catre Ministerul Lucrarilor Publice si
Amenajarii Teritoriului, Ministerul Cercetarii si Tehnologiei, Ministerul
Finantelor si Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
Art. 1.17.
Anterior lansarii documentelor licitatiei, entitatea achizitoare are
obligatia sa transmita cate un exemplar din acestea, gratuit, reprezentantilor
Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului si Ministerului
Cercetarii si Tehnologiei, pentru a fi studiate.
Art. 1.18.
In masura in care prezentul regulament intra in contradictie cu obligatiile
Romaniei rezultand din:
a) un tratat sau orice alta forma de intelegere la care este parte alaturi
de unul sau mai multe state;
b) o intelegere cu o institutie financiara interguvernamentala
internationala la care Romania este parte, vor prevala prevederile tratatului
sau intelegerii.
Art. 1.19.
Prezentul regulament privind adjudecarea proiectarii prin licitatie publica
nu se aplica in cazul:
a) proiectarii investitiilor publice din domeniul apararii tarii, ordinii
publice si sigurantei nationale;
b) proiectarii investitiilor publice care fac obiectul unor excluderi
ulterioare, in baza unor reglementari legale;
c) proiectarii reparatiilor capitale, consolidarilor si demolarilor
constructiilor, inclusiv a instalatiilor aferente.
CAP. 2
Calificarea contractantilor (ofertantilor)
Art. 2.1.
Entitatea achizitoare va cere potentialilor contractanti (ofertanti)
prevazuti la art. 1.5, fara a aduce atingere dreptului contractantilor de a-si
proteja proprietatea intelectuala sau secretele comerciale, furnizarea
documentelor doveditoare sau a oricaror informatii considerate utile si care ii
permite acesteia sa constate daca respectivii contractanti (ofertanti):
a) au competenta tehnica, resursele financiare, echipamentul si alte dotari
necesare, capacitatea manageriala, siguranta in desfasurarea operatiunilor
proprii, experienta, reputatia, personalul de specialitate si de conducere care
le permit sa-si indeplineasca obligatiile rezultate din proiectul contractului
de proiectare;
b) au capacitatea legala de a fi parte in contractul de proiectare;
c) nu sunt insolvabili, blocati financiar, in stare de faliment sau
afacerile lor nu sunt administrate de catre un judecator sindic, activitatile
lor nu au fost suspendate, iar ei nu fac obiectul unei anchete legale pentru
una dintre faptele mentionate mai sus;
d) si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor si a taxelor legale;
e) managerii si prepusii lor implicati in mod direct in licitatie nu au
fost condamnati in ultimii 5 ani pe teritoriul Romaniei pentru infractiuni sau
contraventii prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 12/1993, precum si pentru
infractiuni de dare ori luare de mita, primire de foloase necuvenite, trafic de
influenta, inselaciune in dauna avutului particular sau public.
Art. 2.2.
Orice conditie stabilita conform art. 2.1 va fi inscrisa in documentele de
preselectie sau in documentele licitatiei si se va aplica in mod egal tuturor
ofertantilor.
Entitatea achizitoare nu va impune nici un criteriu, conditie sau procedura
referitoare la calificarea ofertantilor, altele decat cele prevazute in art.
2.1.
Art. 2.3.
Entitatea achizitoare va evalua calificarea ofertantilor in conformitate cu
criteriile si procedurile mentionate in documentele de preselectie sau in
documentele licitatiei.
Art. 2.4.
In conformitate cu art. 4.1. alin. 1 si 3, entitatea achizitoare nu va
stabili nici un criteriu, conditie sau procedura cu privire la calificarea
ofertantilor, care ar produce o discriminare intre ofertantii romani si cei
straini sau intre ofertantii reprezentand societati comerciale private si
ofertantii reprezentand societati comerciale cu capital de stat.
Art. 2.5.
Entitatea achizitoare poate descalifica un ofertant pe parcursul
desfasurarii licitatiei in cazul in care descopera ca informatia privind
calificarea acestuia a fost falsa sau inexacta.
Art. 2.6.
Cu exceptia cazului in care procedura de preselectie a avut loc, nici un
ofertant nu va fi exclus de la participarea la licitatie pe motiv ca nu a
furnizat dovada ca este calificat conform art. 2.1., in conditiile in care
ofertantul se angajeaza sa furnizeze o asemenea dovada inaintea inceperii
licitatiei si daca exista motive de a crede ca respectivul ofertant va fi in
stare sa-si respecte angajamentul.
Art. 2.7.
Atunci cand cere legalizarea documentelor prezentate de ofertanti pentru
a-si demonstra capacitatea de participare la licitatie, entitatea achizitoare
nu poate cere alte documente decat cele cerute de legislatia in vigoare la
momentul respectiv.
Art. 2.8.
In vederea participarii la licitatie este de datoria ofertantilor sa se
informeze daca sunt calificabili sau nu.
Entitatea achizitoare, la solicitarea oricarui ofertant, este obligata sa
raspunda asupra aprecierii daca acesta este calificabil sau nu.
Ofertant calificabil nu inseamna si ofertant selectionat.
CAP. 3
Procedura de preselectie
Art. 3.1.
Entitatea achizitoare se poate angaja intr-o procedura de preselectie cu
scopul de a identifica, anterior trimiterii documentelor licitatiei, ofertantii
care sunt capabili sa participe la licitatie, cu respectarea prevederilor de la
art. 4.1.
Prevederile art. 2.1.-2.6. se vor aplica si procedurii de preselectie.
Art. 3.2.
Daca entitatea achizitoare se angajeaza in procedura de preselectie va
furniza un set de documente de preselectie, fiecarui ofertant care le solicita
si, daca este cazul, contra unei taxe pentru trimiterea respectivelor
documente. Documentele de preselectie vor include cel putin informatiile
stabilite la art. 2.1.
Art. 3.3.
Entitatea achizitoare va face cunoscut fiecarui ofertant care a inaintat o
cerere de preselectie, indiferent daca respectivul ofertant a fost selectionat
sau nu, numele ofertantilor care au fost selectionati; numele acestora vor fi
facute cunoscute, la cerere, si opiniei publice.
Art. 3.4.
Entitatea achizitoare va comunica, la cerere, ofertantilor care nu au fost
selectionati motivele respingerii, dar nu este obligata sa ofere dovezile sau
justificarile care au fundamentat respingerea.
Art. 3.5.
Entitatea achizitoare poate cere unui ofertant sa-si reconfirme calificarea
in concordanta cu aceleasi criterii utilizate pentru preselectia respectivului
ofertant.
Entitatea achizitoare va descalifica orice ofertant care nu reuseste sa-si
reconfirme calificarea si poate descalifica in orice moment al licitatiei un
ofertant daca descopera ca informatia furnizata pentru preselectie sau
reconfirmare a fost falsa sau inexacta.
Entitatea achizitoare va face cunoscut in mod prompt fiecarui ofertant,
caruia i s-a cerut sa-si reconfirme calificarea, daca respectivul ofertant a
reusit sau nu sa-si reconfirme calificarea.
CAP. 4
Participarea ofertantilor
Art. 4.1.
In cazul investitiilor publice ale caror valori depasesc un cuantum
stabilit prin hotarare a Guvernului, ofertantii pot participa la licitatie,
indiferent de nationalitate, in conditiile in care ofertantii romani se bucura
de un tratament similar in cadrul licitatiilor organizate de entitatile
achizitoare din tarile a caror nationalitate o are ofertantul strain.
Atunci cand valoarea investitiei publice este mai mica decat cuantumul
mentionat la alin. 1, participarea la licitatie este permisa doar ofertantilor
romani cu exceptia cazurilor mentionate la alin. 3.
In cazul in care ofertantii romani nu pot satisface cerintele inscrise in
documentele licitatiei, entitatea achizitoare este abilitata sa invite la
licitatie si ofertanti straini, indiferent de nationalitate.
Entitatea achizitoare va include in dosarul licitatiei o justificare a
motivelor si a circumstantelor pe baza carora a fost luata decizia de admitere
a participarii ofertantilor straini.
Entitatea achizitoare va preciza, chiar din momentul in care solicita
participarea ofertantilor la licitatie, ca acestia pot participa, indiferent de
nationalitate, in conformitate cu alin. 1 sau alin. 3, sau ca participarea este
permisa doar ofertantilor romani, conform alin. 2, dupa caz. Aceasta precizare
nu poate fi modificata ulterior.
CAP. 5
Formele de comunicare
Art. 5.1.
Documentele, notificarile, hotararile, deciziile si alte comunicari, la
care se face referire in prezentul regulament si care trebuie trimise de catre
entitatea achizitoare contractantului (ofertantului) sau de catre contractant
(ofertant) entitatii achizitoare, vor fi efectuate in forma scrisa sau in orice
alta forma care asigura inregistrarea actului, cu exceptia ofertei a carei
forma va fi cea prevazuta prin documentele licitatiei.
Ca o exceptie de la alin. 1, comunicarile intre ofertanti si entitatea
achizitoare pot fi facute prin telefon sau prin orice alt mijloc de comunicatie
care nu asigura inregistrarea continutului comunicarii, cu conditia ca imediat
dupa aceea expeditorul comunicarii sa trimita o confirmare a acestei comunicari
intr-o forma care asigura inregistrarea acesteia.
Entitatea achizitoare nu va face nici o discriminare intre contractanti
(ofertanti) din punct de vedere al formei in care acestia transmit sau primesc
documente, notificari, decizii sau alte comunicari.
CAP. 6
Garantiile
Art. 6.1.
Pentru participarea la licitatiile publice si, respectiv, pentru semnarea
contractului de proiectare intre entitatea achizitoare si contractantul
(ofertantul) desemnat conform prevederilor din art. 1.5, trebuie sa se
constituie urmatoarele garantii:
a) garantia pentru participarea la licitatie (anexa nr. 12);
b) garantia pentru aplicabilitatea proiectului (anexa nr. 13).
Art. 6.2.
Garantia pentru participarea la licitatie reprezinta garantia furnizata
entitatii achizitoare de catre ofertant o data cu transmiterea ofertei, prin
care acesta din urma se angajeaza sa semneze contractul de proiectare in cazul
in care oferta sa este castigatoare.
Garantia poate consta in scrisori de garantie bancara si alte acte
asimilate acestora, la valoarea si in moneda cerute si cu perioada de
valabilitate minim egala cu durata de valabilitate a ofertei, in conformitate
cu cele inscrise in documentele licitatiei. Valoarea garantiei nu poate depasi
cheltuielile efective facute de entitatea achizitoare cu ocazia organizarii
licitatiei.
Garantia se restituie de entitatea achizitoare ofertantilor necistigatori
in 3 zile de la solutionarea contestatiilor sau dupa trecerea perioadei legale
de 7 zile pentru prezentarea contestatiilor, in cazul in care nu se
inregistreaza contestatii.
In cazul ofertantului castigator al licitatiei, aceasta garantie nu se
restituie si se constituie in avans pentru formarea garantiei privind
aplicabilitatea proiectului.
Garantia se pierde in cazul in care ofertantul isi retrage oferta in
perioada de valabilitate a acesteia sau in cazul in care, fiind declarat
castigator al licitatiei, contractantul (ofertantul), din culpa sa, nu semneaza
contractul de proiectare sau nu constituie garantia pentru aplicabilitatea
proiectului.
Art. 6.3.
Garantia pentru aplicabilitatea proiectului reprezinta garantia furnizata
de catre contractant (ofertant) inainte de semnarea contractului de proiectare
prin care acesta se angajeaza sa acopere eventualele prejudicii care s-ar putea
produce in executia investitiei publice din vina exclusiva a proiectantului.
Garantia se stabileste de entitatea achizitoare, procentual, intre 5 si 10%
din valoarea proiectarii.
Garantia se constituie de catre entitatea achizitoare prin retineri
procentuale din facturile de plata, pana la concurenta sumei stabilite.
Garantia se restituie in procent de 50% din suma stabilita, esalonat dupa
aprobarea fiecarei faze de proiectare, iar diferenta de 50%, la receptia
preliminara a investitiei publice in conditiile inexistentei vreunui prejudiciu
din culpa exclusiva a proiectantului.
In cazul in care studiul de fezabilitate nu se aproba din cauze
independente de proiectant, garantia se restituie integral in maximum 15 zile
de la data comunicarii.
CAP. 7
Formele licitatiei
Art. 7.1.
Formele licitatiei pentru adjudecarea proiectarii investitiilor publice
sunt:
a) licitatie publica deschisa fara preselectie
Se organizeaza intr-o singura etapa, pentru proiectarea investitiilor
publice, la care pot participa, in numar nelimitat, ofertantii interesati care
indeplinesc conditiile din documentele licitatiei, impuse de entitatea
achizitoare in concordanta cu prezentul regulament.
Lansarea licitatiei se face prin anunt publicitar.
b) licitatie publica deschisa cu preselectie
Se organizeaza in doua etape pentru proiectarea unor investitii publice
complexe si de importanta economica si sociala deosebita:
- etapa I - licitatie publica deschisa lansata prin anunt publicitar, la
care pot participa toti ofertantii interesati, selectia facandu-se in baza unor
criterii de capabilitate si a punctajului aferent, stabilite de entitatea
achizitoare prin documentele licitatiei;
- etapa a II-a - licitatie publica restransa lansata prin invitarea in
scris a ofertantilor selectionati in etapa I. Numarul minim de ofertanti
selectionati trebuie sa fie 3 (trei).
c) licitatie publica restransa
Se organizeaza in cazuri de exceptie cu avizul Ministerului Lucrarilor
Publice si Amenajarii Teritoriului si Ministerului Cercetarii si Tehnologiei,
atunci cand:
- a existat o licitatie publica deschisa anterioara si nefinalizata prin
incheierea contractului de proiectare;
- proiectarea investitiei publice, datorita specificului ei, poate fi
elaborata numai de un numar restrans de ofertanti specializati.
Numarul minim de ofertanti participanti la licitatia publica restransa
trebuie sa fie 3 (trei).
Art. 7.2.
In functie de complexitatea si importanta investitiei publice, entitatea
achizitoare poate organiza, in prealabil, un concurs de idei.
Concursul de idei este realizat sub forma licitatiei publice deschise fara
preselectie si se organizeaza de entitatea achizitoare pentru:
- stabilirea unor principii orientative sau idei in domeniile legate de
arhitectura, urbanism, amenajarea teritoriului si a siturilor istorice, arta
monumentala, design etc.;
- stabilirea unor solutii de principiu, a unor solutii alternative sau a
unor actiuni de perspectiva, cu evaluarea implicatiilor si a costurilor
acestora.
Organismele concursului sunt identice cu cele definite la capitolul 8, cu
precizarea ca atributiile comisiilor de licitatie referitoare la concursurile
de idei sunt preluate de juriul concursului.
La concurs pot participa persoane fizice sau juridice, romane sau straine,
lansarea concursului facandu-se prin anunt publicitar, cu respectarea
prevederilor art. 4.1.
Concursul de idei se finalizeaza cu premierea concurentilor plasati pe
primele trei locuri si cu expunerea lucrarilor premiate.
Lucrarile premiate pot folosi la intocmirea de catre entitatea achizitoare
a studiului de prefezabilitate si vor contribui la fundamentarea temei pentru
organizarea licitatiei privind adjudecarea proiectarii investitiilor publice.
CAP. 8
Organismele licitatiei
Art. 8.1.
Entitatea achizitoare numeste prin ordin sau decizie, pentru fiecare
licitatie:
a) secretariatul organizatoric;
b) consiliul stiintific;
c) comisia de licitatie.
Art. 8.2.
Secretariatul organizatoric se numeste de entitatea achizitoare dintre
salariatii acesteia si are, in principal, urmatoarele atributii:
- asigura publicitatea;
- stabileste si urmareste asigurarea fondurilor necesare pentru toate
cheltuielile legate de licitatie;
- tine legatura cu asociatiile profesionale si institutele de invatamant
superior pentru alcatuirea consiliului stiintific;
- asigura inscrierile la licitatie, multiplicarea si distribuirea
documentelor licitatiei;
- preia, tine evidenta si pastreaza, in conditii de securitate, toata
documentatia inaintata de ofertanti;
- solutioneaza toate problemele legate de corespondenta licitatiei;
- asigura secretariatul activitatii comisiei de licitatie si a consiliului
stiintific;
- comunica in scris ofertantilor rezultatele licitatiei;
- organizeaza premierea concurentilor si expunerea lucrarilor premiate din
concursurile de idei.
Art. 8.3.
Consiliul stiintific este compus din 3-5 membri si este format din
specialisti salariati ai entitatii achizitoare si specialisti atrasi, la
recomandarea asociatiilor profesionale de specialitate, cu care se pot incheia
contracte de colaborare, si are urmatoarele atributii:
- stabileste forma de licitatie;
- elaboreaza documentele licitatiei;
- raspunde la intrebarile scrise ale ofertantilor si ale membrilor comisiei
de licitatie, in perioada premergatoare deschiderii licitatiei.
Consiliul stiintific isi inceteaza activitatea in momentul deschiderii
licitatiei.
Art. 8.4.
Comisia de licitatie se numeste de entitatea achizitoare inainte de
lansarea licitatiei, componenta acesteia figurand in documentele licitatiei.
Membri comisiei de licitatie se angajeaza fata de entitatea achizitoare sa
participe la lucrarile de analiza in cadrul calendarului licitatiei si la locul
dinainte stabilit.
Comisia este formata dintr-un numar impar de specialisti in probleme care
fac obiectul licitatiei; numarul lor se stabileste in raport cu specificul
licitatiei si volumul de activitate necesar a fi desfasurat pentru analiza
ofertelor in bune conditii si la termenele stabilite. Comisia de licitatie este
compusa din minimum 5 (cinci) membri, si anume:
- presedintele comisiei, care este, de regula, un specialist, reprezentant
al entitatii achizitoare;
- reprezentantul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului;
- reprezentantul Ministerului Cercetarii si Tehnologiei;
- alti specialisti cu experienta profesionala si cu probitate morala,
recomandati de asociatiile profesionale si institutele de invatamant superior
din domeniu, cu respectarea prevederilor legale privind combaterea concurentei
neloiale.
Membrii comisiei de licitatie nu pot fi numiti dintre membrii consiliului
stiintific.
Art. 8.5.
Comisia de licitatie raspunde de activitatea de deschidere, examinare,
evaluare, comparare si adjudecare a ofertelor si are urmatoarele atributii:
- examineaza ofertele prezentate;
- stabileste, motivat, ofertele care se resping pentru nerespectarea
prevederilor din documentele licitatiei;
- evalueaza si compara ofertele admise din punct de vedere tehnic, al
capabilitatii ofertantilor si din punct de vedere financiar, pe baza
criteriilor si a punctajelor aferente stabilite prin documentele licitatiei;
- stabileste clasificarea preliminara si finala a ofertelor, in ordinea
descrescatoare a punctajului obtinut;
- adjudeca, prin vot deschis, cu majoritate de 2/3 din membrii acesteia,
oferta castigatoare in cazul licitatiei privind adjudecarea proiectarii,
respectiv ofertele care se premiaza in cazul concursului de idei;
- identifica autorii ofertelor dupa semnarea procesului-verbal de
adjudecare (in cazul concursului de idei), desfacind plicurile cu siglele de
identificare;
- intocmeste si semneaza procesele-verbale pe etape si hotararea de
adjudecare, in cazul licitatiilor privind adjudecarea proiectarii, pe care le
preda secretariatului organizatoric.
CAP. 9
Documentele licitatiei pentru adjudecarea proiectarii investitiei publice
Art. 9.1.
In vederea organizarii licitatiilor publice pentru adjudecarea proiectarii
investitiilor publice, entitatea achizitoare are obligatia sa elaboreze
documentele licitatiei care se pun la dispozitia ofertantilor prin grija
secretariatului organizatoric.
Toate formalitatile pregatitoare licitatiei trebuie sa fie definitivate in
timp util, astfel incat, in functie de complexitatea temei, termenul de predare
a ofertelor sa nu fie mai mic de 30 de zile si mai mare de 60 de zile de la
data comunicata de entitatea achizitoare pentru ridicarea documentelor
licitatiei.
Documentele licitatiei trebuie sa cuprinda, intr-o redactare clara,
neinterpretabila, datele, informatiile si precizarile necesare ofertantilor in
vederea rezolvarii problemelor care fac obiectul licitatiei pentru adjudecarea
proiectarii, precum si a prezentarii ofertelor in conditii comparabile.
Documentele licitatiei se elibereaza oficial pe baza de cerere, contra
cost, in conformitate cu anuntul publicitar sau invitatia scrisa de participare
la licitatie, pretul acestora neputand depasi costul multiplicarii lor.
Documentele licitatiei sunt:
a) tema;
b) instructiunile pentru ofertanti;
c) fisa de identificare a ofertantului, simbolurile de identificare si
etichetele cu mentiunea continutului plicurilor.
Art. 9.2.
Tema cuprinde elementele caracteristice si performante ale investitiei care
urmeaza sa fie proiectata.
Tema va fi sustinuta si de urmatoarele elemente:
- tipul si scopul licitatiei;
- informatii privind posibilitatile de asigurare a utilitatilor;
- date privind incadrarea in planul urbanistic sau de amenajare a
teritoriului, in baza certificatului de urbanism;
- date privitoare la amplasament, zona seismica, zona climatica, servituti,
elemente geotehnice si de nivelment;
- durata de realizare a investitiei;
- alte elemente definitorii.
Art. 9.3.
Instructiunile pentru ofertanti fac parte din documentele licitatiei si
cuprind date si informatii asupra organizarii si desfasurarii licitatiei,
precum si precizari asupra modului de intocmire si prezentare a ofertelor.
In instructiunile pentru ofertanti se vor specifica urmatoarele:
- entitatea achizitoare - sediu, telefon, telefax, telex;
- sursele de finantare;
- conditiile de participare (calificarea ofertantilor);
- garantia pentru participarea la licitatie (cuantum, forma, moneda, termen
de valabilitate de la data limita a predarii ofertelor etc.);
- calendarul licitatiei;
- criteriile de selectie si punctajul aferent acestora (anexa nr. 1 a si 1
b);
- componenta si competenta comisiei de licitatie;
- procedura de evaluare, comparare si adjudecare de catre comisia de
licitatie a ofertelor prezentate;
- numarul si cuantumul premiilor care se vor acorda, precum si natura
acestora, stabilite de comun acord cu entitatea achizitoare (pentru
concursurile de idei);
- limba in care se vor redacta lucrarile - limba romana si o limba de
circulatie internationala in cazul licitatiilor cu participare internationala;
- modul de valorificare a ofertelor premiate (in cazul concursurilor de
idei);
- stabilirea formei grafice, a continutului si a pozitiei simbolului de
identificare pe plicuri;
- contractul-cadru de proiectare, cu conditiile generale si speciale;
- garantia de aplicabilitate a proiectului (modul si cuantumul de
constituire, precum si conditiile de rambursare a acesteia).
Art. 9.4.
Fisa de identificare a ofertantului, simbolurile de identificare si
etichetele care se vor lipi atat pe plicurile ce contin fisa de identificare
cat si pe plicurile ce contin sectiunile distincte ale ofertelor prezentate la
licitatie vor avea o forma grafica unificata.
Ele vor fi primite de ofertanti o data cu celelalte documente ale
licitatiei.
CAP. 10
Publicitatea
Art. 10.1.
Pentru licitatiile publice deschise cu si fara preselectie, pentru
adjudecarea proiectarii investitiilor publice, entitatea achizitoare face
anunturi publicitare.
Anunturile se vor publica in trei cotidiene de larga circulatie, precum si,
dupa caz, in publicatiile de specialitate ale asociatiilor profesionale.
Art. 10.2.
In situatia in care se justifica atragerea ofertantilor straini (licitatie
cu participare internationala), cu respectarea prevederilor art. 4.1.,
publicarea anuntului pentru licitatie se face si in cel putin un cotidian de
circulatie internationala si, dupa caz, intr-o publicatie internationala de
specialitate, recomandata de o asociatie profesionala internationala de profil.
Art. 10.3.
In cazul cofinantarii investitiei publice de catre organisme financiare
internationale sau alti finantatori externi, publicarea anuntului de licitatie
se va face si in conformitate cu instructiunile acestora.
Art. 10.4.
Continutul minim al anuntului publicitar (anexa nr. 11 a) este:
- forma, scopul si obiectul licitatiei pentru adjudecarea investitiei
publice;
- denumirea si sediul entitatii achizitoare;
- denumirea si sediul organizatorului (daca este cazul);
- sursa de finantare;
- conditiile de participare;
- adresa si data de procurare a documentelor de preselectie, respectiv de
predare a acestora, completate (in cazul formei de licitatie publica deschisa
cu preselectie);
- adresa si data de procurare a documentelor de licitatie, respectiv de
predare a ofertelor (in cazul formei de licitatie publica deschisa fara
preselectie;
- localizarea amplasamentului si modul in care acesta poate fi vizitat
(daca este cazul);
- premiile care se vor acorda si cuantumul acestora (pentru concursurile de
idei).
Art. 10.5.
Anunturile publicitare pentru licitatiile publice deschise fara preselectie
si, respectiv, pentru concursurile de idei trebuie sa apara in presa scrisa cu
minimum 30 de zile inainte de data limita a predarii ofertelor.
Art. 10.6.
Publicarea anuntului pentru forma de licitatie publica deschisa cu
preselectie pentru adjudecarea proiectarii investitiei publice se face in mod
similar anuntului descris la art. 10.4, cu precizarea suplimentara ca in prima
etapa se organizeaza preselectia ofertantilor pe baza documentelor de
preselectie, in conditiile prevazute la art. 3.1.
Art. 10.7.
Anunturile publicitare pentru preselectia ofertantilor in vederea
participarii la licitatie trebuie sa apara in presa cu minimum 15 zile inainte
de termenul limita de predare a documentelor de preselectie si cu respectarea
prevederilor din art. 10.1 alin. 2.
In cazul licitatiilor cu participare internationala, anunturile publicitare
trebuie sa apara in presa cu minimum 30 de zile inainte de termenul limita de
predare a documentelor de preselectie si cu respectarea prevederilor din art.
10.2 si art. 10.3.
Art. 10.8.
Invitatia de participare la licitatia publica restransa pentru adjudecarea
proiectarii investitiei publice (anexa nr. 11 b) are continutul minim al
anuntului publicitar din art. 10.4. si trebuie sa respecte intervalul minim de
30 de zile de la data transmiterii invitatiei pana la data limita de predare a
ofertelor la sediul entitatii achizitoare.
CAP. 11
Prezentarea ofertelor
Art. 11.1.
Ofertele sunt secrete, entitatea achizitoare si organismele licitatiei
numite de aceasta avand obligatia si raspunderea respectarii confidentialitatii
si a drepturilor de autor ale elaboratorilor acestora.
Ofertantii cistigatori ai concursurilor de idei, respectiv ai licitatiilor
pentru adjudecarea proiectarii investitiilor publice, se identifica dupa
deliberarea juriului concursului si semnarea procesului-verbal in cazul
concursurilor de idei si, respectiv, dupa acordarea punctajelor pe baza criteriilor
tehnice, de capabilitate si financiare si dupa semnarea proceselor-verbale
respective de catre comisia de licitatie, in cazul licitatiilor privind
adjudecarea proiectarii investitiilor publice.
Art. 11.2.
Ofertantii pot prezenta una sau mai multe oferte ori variante de rezolvare,
in conformitate cu prevederile din documentele licitatiei.
Ofertantii care doresc sa ofere alternative tehnico-economice si financiare
nesolicitate - fata de cerintele din documentele licitatiei - trebuie mai intai
sa intocmeasca oferta de baza pentru cerintele incluse in documentele
licitatiei, dupa care sa furnizeze suplimentar toate elementele necesare pentru
o evaluare completa si comparabila a ofertelor alternative.
Comisia de licitatie (juriul) va lua in considerare ofertele alternative
daca acestea sunt acceptate din punct de vedere al solutiilor si exigentelor de
calitate si eficienta.
Art. 11.3.
Ofertele cerute prin documentele licitatiei se pot preda direct entitatii
achizitoare sau se pot transmite prin servicii de coletarie, sub forma de colet
sigilat, avandu-se in vedere prevederile din art. 11.4.
Art. 11.4.
Prin documentele licitatiei se fixeaza data si ora limita de predare la
sediul entitatii achizitoare a ofertelor.
In cazul in care ofertele se primesc cu intarziere fata de termenul limita
stabilit, acestea nu mai participa la licitatie, fapt care se consemneaza in
scris prin procesul-verbal intocmit de secretariatul organizatoric al
licitatiei, pe baza de documente.
Art. 11.5.
Durata de valabilitate a ofertei se stabileste de catre entitatea
achizitoare, tinand seama ca aceasta se considera de la data deschiderii
ofertelor si pana la data semnarii de catre ambele parti a contractului de
proiectare.
In situatii exceptionale, inainte de expirarea duratei initiale de
valabilitate a ofertelor, entitatea achizitoare poate sa ceara ofertantilor, o
singura data, prelungirea acestei durate cu maximum 30 de zile.
Solicitarea si raspunsul se vor face in scris sau telegrafic.
Ofertantului care a acceptat si comunicat in scris prelungirea termenului
de valabilitate a ofertei nu i se va cere si nici nu i se va permite sa-si
modifice oferta; acesta va extinde in mod corespunzator valabilitatea garantiei
sale de participare la licitatie.
Ofertantul poate sa nu accepte prelungirea duratei de valabilitate a
ofertei, caz in care pierde dreptul de a mai participa la licitatie,
restituindu-se integral garantia de participare la licitatie.
Art. 11.6.
Pentru licitatiile privind adjudecarea proiectarii investitiilor publice,
ofertele cuprind trei sectiuni distincte, si anume:
a) oferta tehnica;
b) capabilitatea ofertantului;
c) oferta financiara.
Pentru concursurile de idei ofertele contin numai oferta tehnica.
Art. 11.7.
Oferta tehnica contine solutiile propuse, in conformitate cu tema
comunicata participantilor.
Oferta tehnica nu trebuie sa contina nici o informatie sau un semn grafic
care poate sa conduca la deconspirarea ofertantului.
Art. 11.8.
Capabilitatea ofertantului cuprinde, in principal, urmatoarele elemente:
- calitatea de agent economic autorizat si inregistrat in domeniul
proiectarii investitiei publice supuse licitatiei, precum si lipsa
sanctionarilor penale sau a contraventiilor pentru savarsirea urmatoarelor
fapte: gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, inselaciune, delapidare,
marturie mincinoasa, dare sau luare de mita sau alte abateri prevazute de Legea
nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale (anexa nr. 3);
- bonitatea ofertantului (anexa nr. 4);
- informatiile generale despre ofertant, cu privire la asociere, precum si
lista societatilor de specialitate care au acceptat in scris subcontractarea la
elaborarea proiectului investitiei publice supuse licitatiei (anexele nr. 5a,
5b si 5c);
- informatiile privind experienta firmei ofertante (anexa nr. 6);
- informatiile privind asigurarea cu personal de specialitate ce poate fi
disponibilizat pentru proiectarea investitiei publice supuse licitatiei, precum
si curriculum vitae al personalului de conducere si al proiectantilor pe
specialitati (anexele nr. 7a si 7b);
- informatiile privind dotarea cu echipamentele care pot fi disponibilizate
pentru proiectarea investitiei publice si care sunt in stare de functionare
(anexa nr. 8);
- informatiile privind capacitatea financiara a ofertantului, cu maximum 30
de zile anterior datei de predare a ofertelor (anexa nr. 9);
- scrisorile de bonitate si de recomandare in sprijinul eligibilitatii
ofertantului pentru proiectarea investitiei publice supuse licitatiei (anexa
nr. 10).
Art. 11.9.
Oferta financiara cuprinde:
- valoarea propusa pentru contractul de proiectare, defalcata pe fazele de
proiectare;
- durata proiectarii considerata de la data semnarii contractului de
proiectare;
- analiza de pret a tarifului pe ora de proiectare;
- conditiile de modificare a tarifului pe ora de proiectare, pe parcursul
elaborarii proiectarii;
- facilitatile financiare oferite de ofertanti - reduceri procentuale din
valoarea ofertei, pe seama reducerii cheltuielilor indirecte si a profitului,
creditari si esalonari de plati in favoarea entitatii achizitoare etc.
Art. 11.10.
In vederea expedierii ofertelor se procedeaza astfel:
- se introduc sectiunile ofertelor, asa cum au fost definite la art. 11.6,
in trei plicuri distincte, pentru licitatia privind adjudecarea proiectarii
investitiilor publice si, respectiv, intr-un plic pentru concursul de idei, si
se lipesc plicurile;
- se introduce fisa de identificare in plic distinct si se lipeste;
- se lipeste pe fiecare plic, conform instructiunilor pentru ofertanti,
simbolul de identificare a ofertantului si eticheta cu mentiunea continutului
plicului respectiv, primite de ofertanti o data cu ridicarea documentelor
licitatiei.
Fisele de identificare, etichetele si simbolurile de indentificare sunt
specifice fiecarei licitatii si sunt descrise amanuntit ca forma, dimensiuni,
continut si pozitie de aplicare pe plicuri in instructiunile pentru ofertanti.
Plicurile astfel pregatite se impacheteaza intr-un colet care se leaga si
se sigileaza. Pe colet se scrie sediul indicat de entitatea achizitoare in
instructiunile pentru ofertanti cu mentiunea "PENTRU LICITATIA PUBLICA
(PENTRU CONCURSUL DE IDEI)" - forma de licitatie si denumirea investitiei
publice - "A NU SE DESCHIDE INAINTE DE: data si ora deschiderii licitatiei
(concursului) ......".
Art. 11.11.
Orice mentiune grafica sau semn distinctiv pe plicurile din colet in afara
celor mentionate la art. 11.10 atrage eliminarea din licitatie (concurs) a
ofertei respective.
Art. 11.12.
Secretariatul organizatoric, in calitate de primitor al ofertelor,
procedeaza dupa cum urmeaza:
- constata starea de integritate a coletelor;
- desface coletele si constata existenta plicurilor in conformitate cu
tipul de licitatie (patru plicuri pentru licitatia privind adjudecarea
proiectarii investitiilor publice si, respectiv, doua plicuri pentru concursul
de idei), tinand cont si de prevederile art. 11.11;
- consemneaza intr-un registru unic de corespondenta al licitatiei
urmatoarele date:
- data, ora si modul de prezentare a coletului la sediul entitatii
achizitoare;
- starea de integritate constatata a coletului;
- numarul plicurilor existente in colet;
- continutul fiecarui plic si simbolul acestuia, conform celor inscrise pe
etichetele tip de concurs, fara desfacerea plicurilor;
- alte mentiuni, daca se considera necesar.
Art. 11.13.
Secretariatul organizatoric pastreaza, in conditii de securitate, plicurile
continand ofertele tehnice si plicurile continand fisele de identificare a
ofertantilor.
Punerea la dispozitia presedintelui comisiei de licitatie (juriului) a
plicurilor se face pe etape, incepand cu data si ora deschiderii licitatiei
(concursului), in ordinea stabilita la art. 12.3.
CAP. 12
Evaluarea, compararea si adjudecarea ofertelor
Art. 12.1.
Comisia de licitatie (juriul) isi desfasoara activitatea la locul si in
perioada stabilite de entitatea achizitoare prin documentele licitatiei.
Comisia de licitatie (juriul) se intruneste in sedinte de lucru si in
sedinta de deliberare numai in prezenta tuturor membrilor acesteia.
La intrunirile comisiei de licitatie (juriului) participa numai membrii
acesteia.
Art. 12.2.
Membrii comisiei de licitatie (juriului) examineaza, evalueaza, compara si
adjudeca individual ofertele pe baza criteriilor de selectie tehnice, de
capabilitate si financiare si a punctajelor aferente stabilite in documentele
licitatiei privind adjudecarea proiectarii investitiilor publice, respectiv
numai pe baza criteriilor tehnice si a punctajului aferent stabilite pentru
concursul de idei.
Art. 12.3.
Evaluarea, compararea si adjudecarea, de catre membrii comisiei de
licitatie, a ofertelor se face pe etape, fiecare etapa parcurgindu-se in
urmatoarea ordine (pentru exemplificare, anexa nr. 2):
Etapa I
Presedintele comisiei de licitatie (juriului) primeste de la secretariatul
organizatoric plicurile sigilate continand ofertele tehnice, semnand pentru
acestea in registrul unic de corespondenta al licitatiei;
- se desfac plicurile, se examineaza ofertele tehnice si se stabilesc
motivat eventualele oferte care se resping pentru nerespectarea prevederilor
din documentele licitatiei;
- se examineaza, se evalueaza si se compara ofertele tehnice admise la
licitatie, pe baza criteriilor tehnice si a punctajului aferent stabilite prin
documentele licitatiei, fara deconspirarea ofertantilor;
- se intocmeste clasificarea ofertantilor, utilizandu-se in acest scop
simbolurile de identificare fara cunoasterea denumirii acestora;
- se incheie un proces-verbal cu clasificarea ofertantilor, precizandu-se
in scris, daca este cazul, si ofertele tehnice respinse, cu motivatiile
respective;
- procesul-verbal se semneaza de toti membrii comisiei de licitatie
(juriului), se dateaza (data si ora) si se preda secretariatului organizatoric
al licitatiei (concursului).
Etapa a II-a
Se procedeaza in mod identic ca la etapa I, cu precizarea ca in aceasta
etapa membrilor comisiei de licitatie li se pune la dispozitie de catre
secretariatul organizatoric plicurile continand capabilitatea ofertantilor.
Etapa a III-a
Presedintele comisiei de licitatie primeste de la secretariatul
organizatoric plicurile sigilate continand fisele de identificare a
ofertantilor;
- se deschid plicurile si se stabileste corespondenta intre simbolurile si
fisele de identificare a ofertantilor;
- se intocmeste clasificarea preliminara a ofertantilor pe baza criteriilor
tehnice si de capabilitate ale acestora, prin ponderea celor doua grupe de
criterii cu coeficienti stabiliti pentru aceasta etapa prin documentele
licitatiei;
- se incheie un proces-verbal cu clasificarea preliminara a ofertantilor;
- procesul-verbal se semneaza de toti membrii comisiei de licitatie, se
dateaza (data si ora) si se preda secretariatului organizatoric.
Etapa a IV-a
Se procedeaza in mod identic ca la etapele I si a II-a, cu precizarea ca in
aceasta etapa nu exista criterii de respingere a ofertelor, iar ofertantii se
cunosc nominal.
In aceasta etapa membrilor comisiei de licitatie li se pun la dispozitie,
de catre secretariatul organizatoric, ofertele financiare.
Etapa a V-a
Se intocmeste clasificarea finala a ofertantilor in baza clasificarii
preliminare si a ofertei financiare prin ponderea acestora cu coeficienti
stabiliti pentru aceasta etapa prin documentele licitatiei.
Se redacteaza hotararea de adjudecare.
Art. 12.4.
Hotararea de adjudecare in favoarea ofertantului situat pe primul loc se
supune la vot de catre presedintele comisiei de licitatie (respectiv al
juriului concursului) si se adjudeca cu minimum 2/3 din numarul voturilor
membrilor, in care se vor include in mod obligatoriu si voturile
reprezentantilor Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului,
Ministerului Cercetarii si Tehnologiei si al presedintelui comisiei de
licitatie.
Art. 12.5.
Hotararea de adjudecare, inclusiv semnarea contractului de proiectare cu
contractantul (ofertantul) castigator, se va face in termenul de valabilitate a
ofertei.
Art. 12.6.
Hotararea comisiei de licitatie pentru adjudecarea prin licitatie a
proiectarii investitiei publice se redacteaza in 4 (patru) exemplare si va
cuprinde:
- decizia de numire si componenta comisiei de licitatie;
- prezentarea temei si a modului de organizare a licitatiei;
- caracterizarea sintetica a fiecarei oferte;
- clasificarile pe etape de adjudecare si clasificarea finala a
ofertantilor;
- hotararea comisiei, luata prin vot deschis, cu respectarea prevederilor
din art. 12.4., cu precizarea in scris a opiniilor separate ale unor membri ai
comisiei de licitatie, in cazul in care acestea exista;
- semnaturile in clar ale membrilor comisiei de licitatie;
- data semnarii hotararii de adjudecare a proiectarii investitiei publice.
Art. 12.7.
Hotararea de adjudecare a investitiei publice, semnata de toti membrii
comisiei, se inainteaza imediat de presedintele comisiei de licitatie:
- entitatii achizitoare, prin intermediul secretariatului organizatoric - 2
(doua) exemplare;
- reprezentantului Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului - 1 (un) exemplar;
- reprezentantului Ministerului Cercetarii si Tehnologiei - 1 (un)
exemplar.
CAP. 13
Valorificarea ofertelor
Art. 13.1.
Secretariatul organizatoric al licitatiei, in maximum 5 (cinci) zile de la
primirea hotararii de adjudecare a proiectarii investitiei publice, informeaza
in scris fiecare ofertant daca oferta acestuia este castigatoare sau
necistigatoare, despre caracterizarea sintetica a ofertei prezentate, asa cum a
fost consemnata in hotararea de adjudecare, ofertele care au fost premiate si
numele si adresa concurentilor premiati in cazul concursurilor de idei si,
respectiv, oferta care a iesit castigatoare si denumirea si sediul ofertantului
castigator in cazul licitatiei privind adjudecarea proiectarii.
Art. 13.2.
Ofertele premiate pentru care s-au platit premii devin proprietatea
entitatii achizitoare, cu respectarea legii.
Ofertele nepremiate se restituie concurentilor la cerere si pe cheltuiala
acestora.
Art. 13.3.
Ofertele premiate la concursurile de idei se expun in maximum 30 de zile
intr-o expozitie publica, la sediul entitatii achizitoare sau in alt loc
public; secretariatul organizatoric asigura organizarea expozitiei,
publicitatea si invitarea in scris a concurentilor.
Art. 13.4.
Dupa expirarea termenelor pentru inaintarea si solutionarea contestatiilor
conform art. 21 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993,
entitatea achizitoare, prin intermediul secretariatului organizatoric, invita
in scris contractantul castigator al licitatiei privind adjudecarea proiectarii
investitiei publice pentru constituirea garantiei privind aplicabilitatea
proiectului si semnarea contractului de proiectare.
La semnarea contractului, entitatea achizitoare va avea in vedere si
posibilitatea includerii clauzei suspensive in contractul de proiectare, in
conformitate cu art. 23 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993, in cazul in care
se inainteaza contestatii.
Art. 13.5.
Daca contractantul (ofertantul) castigator, dupa ce a primit invitatia in
scris, conform art. 13.4, nu semneaza contractul de proiectare si nu constituie
in prealabil garantia de aplicabilitate a proiectului conform art. 13.4, unul
dintre aceste doua refuzuri constituie un motiv de anulare a incredintarii
contractului de proiectare si de pierdere a garantiei de participare la
licitatie, precum si de plata a daunelor determinate si dovedite. In acest caz
comisia de licitatie poate adjudeca proiectarea investitiei publice
contractantului (ofertantului) clasat pe locul al 2-lea.
CAP. 14
Anularea licitatiei pentru adjudecarea proiectarii investitiei publice
Art. 14.1.
De regula nu se permite anularea licitatiei. In mod exceptional anularea
intervine atunci cand:
- numarul ofertantilor este mai mic de 3 (trei);
- nici una dintre ofertele prezentate nu corespunde prevederilor din
documentele licitatiei;
- se constata nereguli importante in derularea licitatiei care afecteaza
principiul concurentei loiale;
- in cazul unor contestatii intemeiate, admise;
- alte situatii specificate in mod expres in documentele licitatiei.
Art. 14.2.
Anularea licitatiei se face prin hotararea comuna a reprezentantilor
entitatii achizitoare, Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului si Ministerului Cercetarii si Tehnologiei, care sunt membri ai
comisiei de licitatie, cu respectarea prevederilor art. 14.1.
Art. 14.3.
In cazul anularii licitatiei, entitatea achizitoare comunica hotararea, in
scris, cu avizul reprezentantilor Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului si Ministerului Cercetarii si Tehnologiei tuturor ofertantilor
aratand motivele obiective si intemeiate care au stat la baza hotararii luate.
CAP. 15
Achizitia dintr-o singura sursa (incredintarea proiectarii)
Art. 15.1.
Achizitia dintr-o singura sursa (incredintarea proiectarii investitiei
publice) se realizeaza pe baza unei singure cereri de oferta adresata de
entitatea achizitoare unui singur contractant (ofertant), in urmatoarele
circumstante:
a) pentru proiecte care nu pot fi elaborate decat de un singur proiectant
specializat, confirmat de asociatia profesionala din domeniul respectiv, cum ar
fi lucrarile artistice speciale si lucrarile sub protectia dreptului de autor;
b) in caz de forta majora (calamitati naturale, conflagratii etc.);
c) pentru proiecte care nu pot fi elaborate din considerente tehnice si de
asigurare a calitatii constructiilor, inclusiv instalatiile aferente, decat de
proiectantul initial al investitiei publice;
d) in cazul in care entitatea achizitoare poate realiza proiectarea
investitiei publice cu forte proprii.
Art. 15.2.
Entitatea achizitoare care incheie contractul de proiectare a investitiei
publice pe baza unei singure cereri de oferta va constitui un dosar continand:
- nota justificativa, aprobata de conducatorul entitatii achizitoare,
privind motivele si circumstantele care au stat la baza alegerii acestei
proceduri;
- capabilitatea contractantului (ofertantului) selectionat pe baza
criteriilor stabilite de entitatea achizitoare, cu respectarea prevederilor
art. 2.1. din regulament;
- oferta tehnica si financiara insusite de entitatea achizitoare in urma
negocierii cu contractantul (ofertantul).
Semnarea contractului de proiectare este conditionata de avizarea dosarului
cu documentele sus-mentionate de catre Ministerul Lucrarilor Publice si
Amenajarii Teritoriului si Ministerul Cercetarii si Tehnologiei si de
constituirea de catre contractant a garantiei de aplicabilitate a proiectului.
CAP. 16
Dispozitii finale
Art. 16.1.
Prevederile prezentului regulament nu limiteaza posibilitatea ca
autoritatile administratiei publice centrale si locale sa supuna licitatiei
publice adjudecarea proiectarii investitiilor publice ale caror valori totale
sunt mai mici decat cuantumul stabilit prin hotarare a Guvernului si care prin
natura lor sunt de importanta deosebita artistica, arhitecturala, urbanistica
sau istorica, dupa caz.
Art. 16.2.
Dispozitiile prezentului regulament se completeaza cu dispozitiile
Ordonantei Guvernului nr. 12/1993 privind achizitiile de bunuri si investitii
publice.
ANEXA 1 a
la regulament
CRITERIILE ORIENTATIVE
privind evaluarea si compararea ofertelor prezentate la licitatiile pentru
adjudecarea proiectarii investitiilor publice
A.
I. Criterii tehnice
- solutiile privind asigurarea exigentelor minime de calitate:
- rezistenta si stabilitatea la sarcini statice, dinamice si seismice;
- siguranta la foc;
- siguranta in exploatare;
- izolatii termice, hidrofuge si pentru economia de energie;
- protectia impotriva zgomotului;
- sanatatea oamenilor si protectia mediului;
- gradul de acoperire a terenurilor;
- costul estimativ al investitiei publice;
- principalele resurse necesare realizarii investitiei publice;
- asigurarea utilitatilor;
- durata de serviciu (exploatare) estimata;
- solutiile de recuperare dupa expirarea perioadei de exploatare;
- solutiile de rezolvare din punct de vedere functional si arhitectural al
partiurilor;
- solutiile de rezolvare arhitecturala a fatadelor;
- posibilitatile (facilitati) de transformari ulterioare;
- veridicitatea planului de lucru propus.
II. Criteriile de capabilitate
- dotarea cu personal de specialitate;
- dotarea cu echipamente;
- situatia financiara;
- performantele anterioare in domeniu;
- capacitatea si resursele de a executa lucrarea;
- recomandarile si certificatele de buna executie.
B. Criteriile financiare
- valoarea lucrarii, defalcata pe fazele de proiectare;
- durata pe faze a proiectarii;
- facilitatile financiare oferite de ofertanti.
ANEXA 1 b
la regulament
PONDEREA ORIENTATIVA A GRUPELOR DE CRITERII
-------------------------------------------------------------------------------
Ponderea orientativa %
-------------------------------------------
Grupa de criterii pentru clasamentul pentru clasamentul
preliminar final
-------------------------------------------------------------------------------
A. TOTAL (I+II) 100 85
din care:
I. Criterii tehnice 60 *
II. Criterii de capabilitate 40 *
----------------------------------
B. Criterii financiare * max. 15
---------------------
TOTAL (A+B) * 100
-------------------------------------------------------------------------------
NOTA:
Prezenta anexa constituie un exemplu.
Consiliul stiintific, pentru fiecare licitatie privind adjudecarea
proiectarii investitiilor publice, va stabili, prin documentele licitatiei,
ponderile orientative, in functie de specificul investitiei publice,
complexitatea si importanta acesteia.
ANEXA 2
la regulament
EVALUAREA SI CLASIFICAREA PE ETAPE
a ofertelor prezentate la licitatie
- exemplu -
Pentru exemplificarea tehnicii de calcul se considera organizata o
licitatie privind adjudecarea proiectarii investitiei publice, proiectare la
care s-au prezentat ofertele a 7 ofertanti, codificati cu simbolurile de
identificare - pentru simplificarea exemplului - cu A, B, C, D, E, F si G.
Fiecare ofertant a prezentat cate 4 plicuri sigilate continand distinct
oferta tehnica, capabilitatea, oferta financiara si fisa de identificare.
Etapa I
In prezenta membrilor comisiei de licitatie se deschid plicurile cu
ofertele tehnice.
Dupa examinarea ofertelor tehnice, membrii comisiei de licitatie resping
motivat, pentru nerespectarea unor prevederi importante din documentele
licitatiei, ofertele ofertantilor B si F si admit pe ceilalti 5 ofertanti.
Pentru ofertantii admisi, membrii comisiei de licitatie procedeaza
individual la analizarea, evaluarea si compararea ofertelor tehnice pe baza
criteriilor tehnice si a punctajului aferent, stabilite prin documentele
licitatiei.
Fara a se deconspira ofertantii, pe baza simbolurilor de identificare, se
intocmeste clasamentul pentru ofertele tehnice:
-------------------------------------------------------------------------------
Ofertantul Punctajul acordat Pozitia in clasament
-------------------------------------------------------------------------------
A 75 IV
C 100 I
D 60 V
E 85 III
G 90 II
-------------------------------------------------------------------------------
Se intocmeste procesul-verbal cuprinzand rezultatele primei etape, semnat
si datat de membrii comisiei de licitatie.
Etapa a II-a
Se deschid plicurile continand capabilitatea ofertantilor.
Dupa examinarea capabilitatii ofertantilor, membrii comisiei de licitatie
resping motivat, in conformitate cu documentele licitatiei, oferta ofertantului
G.
Pentru ofertantii admisi in aceasta etapa, membrii comisiei de licitatie
procedeaza individual la analiza, evaluarea si compararea capabilitatii
ofertantilor, pe baza criteriilor de capabilitate si a punctajului aferent,
stabilite prin documentele licitatiei.
Pe baza simbolurilor de identificare se intocmeste clasamentul pentru
capabilitatea ofertantilor:
-------------------------------------------------------------------------------
Ofertantul Punctajul acordat Pozitia in clasament
-------------------------------------------------------------------------------
A 70 IV
C 90 I
D 80 II
E 75 III
-------------------------------------------------------------------------------
Se intocmeste procesul-verbal semnat si datat de membrii comisiei de
licitatie.
Etapa a III-a
Pe baza coeficientilor stabiliti, pentru etapa preliminara, prin
documentele licitatiei, se pondereaza punctajele acordate pentru ofertele
tehnice si, respectiv, pentru capabilitatea ofertantilor si prin adunare se
obtine clasamentul preliminar.
-------------------------------------------------------------------------------
Oferta tehnica Capabilitatea Punctajul Clasamentul
Pondere Pondere preliminar preliminar
Ofer- specifica specifica (etapele
tantul 60% 40% I+a II-a)
(coeficient 0,6) (coeficient 0,4)
-------------------------------------------------------------------------------
A 75X0,6=45 70X0,4=28 73 III
C 100X0,6=60 90X0,4=36 93 I
D 60X0,6=36 80X0,4=32 68 IV
E 85X0,6=51 75X0,4=30 81 II
-------------------------------------------------------------------------------
Se intocmeste procesul-verbal semnat si datat de membrii comisiei de
licitatie.
Etapa a IV-a
Se deschid plicurile continand ofertele financiare.
Membrii comisiei de licitatie procedeaza individual la analiza, evaluarea
si compararea ofertelor financiare, pe baza criteriilor financiare si a
punctajului aferent, stabilite prin documentele licitatiei.
Se intocmeste clasamentul pentru ofertele financiare.
-------------------------------------------------------------------------------
Ofertantul Punctajul acordat Pozitia in clasament
-------------------------------------------------------------------------------
A 80 III
C 85 II
D 75 IV
E 90 I
-------------------------------------------------------------------------------
Etapa a V-a
Pe baza coeficientilor stabiliti pentru etapa finala prin documentele
licitatiei se pondereaza punctajele acordate pentru etapa preliminara si,
respectiv, pentru ofertele financiare, si prin adunare se obtine clasamentul
final.
-------------------------------------------------------------------------------
Etapa preliminara Oferta financiara
Ofer- Pondere Pondere Punctajul Clasamentul
tantul specifica specifica final final
90% 10%
(coeficient 0,90) (coeficient 0,10)
-------------------------------------------------------------------------------
A 73X0,90=66 80X0,10=8 74 III
C 93X0,90=84 85X0,10=8,5 92,5 I
D 68X0,90=61 75X0,10=7,5 68,5 IV
E 81X0,90=73 90X0,10=9 83 II
-------------------------------------------------------------------------------
Se intocmeste hotararea de adjudecare semnata si datata de membrii comisiei
de licitatie.
ANEXA 3
la regulament
CERTIFICAT
In conformitate cu prevederile Legii nr. 26/1990 privind Registrul
comertului,
Noi (Oficiul Registrului comertului de pe langa Camera de Comert,
teritoriala sau nationala), certificam prin prezenta ca ofertantul (denumirea
si sediul ofertantului) si filialele sale din .................... este
inmatriculat in Registrul comertului sub nr. ................ avand urmatoarele
obiecte de activitate .................................. .
De asemenea, confirmam ca in Registrul comertului sunt inscrise
urmatoarele:
- falimente;
- condamnari;
- amenzi;
- abuz de incredere;
- fals;
- concurenta neloiala;
- alte abateri.
CAMERA DE COMERT
Oficiul Registrului comertului
(semnatura)
(stampila)
Data .................
ANEXA 4
la regulament
INFORMATII
privind bonitatea ofertantului in perioada .....................
Noi, (denumirea si sediul ofertantului) furnizam urmatoarele informatii
despre bonitatea noastra:
1. Obligatii contractuale neonorate: motivul .............................
2. Daca am fost declarati in stare de faliment: data, motivul ............
3. Daca am cedat contractul in beneficiul creditorilor ....................
4. Daca am avut litigii referitoare la neefectuarea platilor sau litigii de
calitate: .................................................
5. Santem specializati in urmatoarele categorii de lucrari: ..............
Inscris de autentificare Data completarii ................
din partea Registrului comertului
(semnatura autorizata) (semnatura autorizata)
(stampila) (stampila)
ANEXA 5 a
la regulament
INFORMATII GENERALE
despre ofertant
1. Denumirea si sediul
2. Numarul si data inregistrarii la Registrul comertului
3. Capital social
4. Obiectul de activitate
5. Principalele lucrari de proiectare realizate pe domenii de activitate
Data completarii OFERTANT
------------------- (semnatura autorizata)
(stampila)
ANEXA 5 b
la regulament
INFORMATII
privind asocierea (joint-venture)
1. Denumirea si sediul asociatiei
2. Denumirea si sediul partenerilor
3. Informatii despre acordul de asociere
4. Repartizarea responsabilitatilor generale si particulare (exprimate
fizic si procentual din valoarea ofertei cu nominalizarea asociatului care
preia rolul de coordonator general; de asemenea, se va anexa si contractul de
asociere).
OFERTANT
(semnatura autorizata)
Data completarii ........... (stampila)
ANEXA 5 c
la regulament
LISTA
proiectantilor de specialitate care au acceptat in scris subcontractarea la
elaborarea proiectului investitiei publice
-------------------------------------------------------------------------------
Categoria de Valoarea aproxima- Denumirea si se- Prezentarea capabi-
lucrari tiva a lucrarilor diul proiectanti- litatii proiectanti-
de proiectare de proiectare lor de specialita- lor de specialitate
care se incre- - milioane lei - te care au accep- care au acceptat
dinteaza tat in scris in scris subcontrac-
subcontractarea tarea
-------------------------------------------------------------------------------
1.
-------------------------------------------------------------------------------
2.
-------------------------------------------------------------------------------
3.
-------------------------------------------------------------------------------
4.
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
OFERTANT
Data completarii............. (semnatura autorizata)
(stampila)
ANEXA 6
la regulament
INFORMATII
privind experienta ofertantului
1. Numarul total de ani de experienta in proiectare ......................
2. Numarul total de ani de experienta in proiectarea de lucrari similare.....
-----------------------------------------------------------------------------
Denumirea lucrarilor de proiectare Numarul de ani de experienta
-----------------------------------------------------------------------------
-
-
etc.
-------------------------------------------------------------------------------
3. Lista contractelor de proiectare cu o valoare de peste ..................,
executate in ultimii 3 ani
-------------------------------------------------------------------------------
Durata contractului Denumirea entitatii Calitatea
Denumirea -------------------- achizitoare (Proiectant gene-
contractului Incepere Terminare ral, proiectant
de proiectare de specialitate)
-------------------------------------------------------------------------------
-
-
-
etc.
-------------------------------------------------------------------------------
4. Lista contractelor de proiectare executate in ultimii 3 ani, similare cu
contractul de proiectare pentru care se prezinta aceasta oferta
-------------------------------------------------------------------------------
Durata contractului Denumirea entitatii Calitatea
Denumirea con- ------------------- achizitoare (Proiectant gene-
tractului Incepere Terminare ral, proiectant
de proiectare de specialitate)
-------------------------------------------------------------------------------
-
-
-
etc.
-------------------------------------------------------------------------------
OFERTANT
(semnatura autorizata)
Data completarii .................. (stampila)
ANEXA 7 a
la regulament
INFORMATII
privind asigurarea cu personal de specialitate ce poate fi disponibilizat pentru
proiectarea investitiei publice
-------------------------------------------------------------------------------
Numele Ani de Proiecte Urmeaza sa elaboreze
Domeniul si Varsta experien- Studii elaborate in cadrul proiectului
prenumele ta
-------------------------------------------------------------------------------
A. La sediul central al firmei ofertante
-------------------------------------------------------------------------------
1. Conducerea generala
a)
b)
c)
d)
-------------------------------------------------------------------------------
2. Personal cu studii tehnice
a)
b)
c)
d)
-------------------------------------------------------------------------------
3. Personal cu studii economice
a)
b)
c)
-------------------------------------------------------------------------------
B. Personal de proiectare pentru
lucrarea de proiectare supusa
licitatiei
a) Sef de proiect
b) Proiectanti de specialitate
OFERTANT
Data completarii............ (semnatura autorizata)
(stampila)
ANEXA 7 b
la regulament
CURRICULUM VITAE
1. Numele si prenumele ......................................................
2. Locul de munca si functia actuala ........................................
3. Pregatirea profesionala (diplome de studii si titluri stiintifice
obtinute) ..........................................................................
..........................................................................
4. Experienta in munca (functii ocupate, responsabilitati si rezultatele
avute) .....................................................................
...........................................................................
5. Lucrari proiectate similare ca natura si volum cu cea care face obiectul
licitatiei ................................................................
...........................................................................
6. Lucrari publicate (lucrari publicate, editura, anul publicarii, patente
sau brevete proprii).........................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
7. Membru al unor asociatii profesionale ....................................
...............................................................................
...............................................................................
8. Sarcini propuse in elaborarea lucrarii prezentate la concurs ............,
...............................................................................
9. Recomandari (numele, prenumele si adresa persoanelor care pot da
recomandari la cerere. Recomandarea se anexeaza in original la curriculum
vitae)
..............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
10. Alte informatii (considerate a fi necesare) .............................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Data ................ Semnatura ....................
ANEXA 8
la regulament
INFORMATII
privind dotarea cu echipamentele care pot fi disponibilizate pentru proiectarea
investitiei publice si care sunt in stare de functionare
-------------------------------------------------------------------------------
Denumirea echipamentului, Buc. Anul Proprietate Inchiriat Urmeaza Perfor-
tipul, modelul, marca fabri- sa fie mante
catiei cumparat
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
Data completarii ............. OFERTANT
(semnatura autorizata)
(stampila)
ANEXA 9
la regulament
Denumirea bancii
-------------------
Vizat,
CAPACITATEA FINANCIARA
A.1. Date financiare privind activul si pasivul ofertantului conform
ultimului bilant contabil incheiat la data de ............... (mil lei)
- Activ total
- active circulante
- Pasiv total
obligatii exigibile in termen scurt
- credite pe termen scurt si mediu
- Venituri totale
- fond de rulment (active circulante - obligatii exigibile)
A.2. Suma totala a liniei de credite .............. mil. lei)
A.3. Numele si adresa bancii care asigura linia de credite ..................
B. Lista contractelor de proiectare in curs de derulare:
-------------------------------------------------------------------------------
Valoarea
lucrarilor de
Denumirea Denumirea proiectare Data finalizarii
contractului Valoare entitatii ramase proiectarii
Observatii
achizitoare de elaborat
-milioane lei- - milioane lei -
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
NOTA: Capacitatea financiara de a oferta se va calcula astfel: 10X (active
circulante - obligatii exigibile in termen scurt) - valoarea totala a
lucrarilor ramase de elaborat la contracte in derulare + suma totala a liniei
de credite.
Pentru calificare, capacitatea financiara a ofertantului trebuie sa fie
pozitiva.
OFERTANT
(semnatura autorizata)
(stampila)
ANEXA 10
la regulament
ATESTAREA INFORMATIILOR
Subsemnatul (denumirea si sediul ofertantului) autorizez prin prezenta
orice societate comerciala, banca, societate de consultanta si entitatea
achizitoare sa furnizeze informatii reprezentantilor autorizati ai entitatii
achizitoare (denumirea si sediul entitatii achizitoare) cu privire la bonitatea
noastra.
1. (scrisori de bonitate sau de recomandare in sprijinul eligibilitatii
noastre)
1.1. (scrisori de bonitate bancara anexate)
1.2. .....................................................................
1.3. .....................................................................
1.4. (scrisori de recomandare din partea unor entitati achizitoare asociate,
firme de consultanta etc. anexate)
1.5. .....................................................................
1.6. .....................................................................
2. Subsemnatul inteleg ca se pot cere informatii suplimentare privind
capabilitatea noastra in numele ...............................................
.......................................................
OFERTANT
(denumirea si sediul entitatii achizitoare) (semnatura autorizata)
Data completarii ................... (stampila)
ANEXA 11 a
la regulament
ANUNT DE LICITATIE PUBLICA
Forma, scopul si obiectul licitatiei ....................................
Denumirea si sediul entitatii achizitoare ...............................
Denumirea si sediul organizatorului (daca este cazul) ...................
Sursa de finantare ......................................................
Conditiile de participare ...............................................
Adresa si data de procurare a documentelor de preselectie, respectiv de
predare a acestora, completate (in cazul licitatiei publice deschise cu
preselectie) ................................................................
Adresa si data de procurare a documentelor de licitatie, respectiv de
predare a ofertelor (in cazul formei de licitatie publica deschisa fara
preselectie) ...............................................................
Localizarea amplasamentului si modul in care acesta poate fi vizitat
............................................................................
Premiile care se vor acorda si cuantumul acestora (pentru concursurile de
idei) ......................................................................
ANEXA 11 b
la regulament
INVITATIE
de participare la licitatia publica restransa
Catre
(denumirea si adresa ofertantului selectionat)
Domnilor,
Avem placerea sa va informam ca ati fost selectionati de noi pentru a
participa la licitatia pe care intentionam s-o organizam in perioada ..........
pentru atribuirea lucrarii de proiectare (denumirea investitiei).
In scopul informarii dumneavoastra cu privire la lucrarea de proiectare si
la conditiile de elaborare a ofertei, precum si la conditiile contractuale, va
invitam sa cumparati de la sediul entitatii achizitoare (denumirea si sediul
entitatii achizitoare) documentele licitatiei, a caror valoare de cumparare
este de .......................................................................
Dupa studierea de catre dumneavoastra a documentelor licitatiei, va rugam
sa ne comunicati in scris cererea dumneavoastra de includere pe lista
ofertantilor potentiali.
ENTITATEA ACHIZITOARE
(semnatura si stampila)
ANEXA 12
la regulament
SCRISOARE DE GARANTIE BANCARA
pentru participarea la licitatia privind adjudecarea proiectarii investitiei
publice
Cu privire la licitatia pentru adjudecarea proiectarii investitiei publice
....., care va avea loc la data de ............, garantam in favoarea
.............. (ofertantul) ....... pentru suma de ........, suma pe care ne
angajam ca, in caz de insolvabilitate a .... (ofertantul) ...... sa o platim la
prima dumneavoastra cerere scrisa si fara alta procedura in cazul cand
.............. (ofertantul)...... se afla intr-una dintre situatiile urmatoare:
- revoca oferta dupa deschiderea acesteia si inainte de adjudecare;
- revoca oferta dupa adjudecare;
- fiind cistigatorul licitatiei, nu semneaza contractul de proiectare in
termenul de valabilitate a ofertei;
- fiind cistigatorul licitatiei, nu constituie garantia pentru
aplicabilitatea proiectului.
Prezenta garantie este valabila pana la data de*) .............. si devine
nula in cazul neacceptarii ofertei depuse sau daca licitatia a fost adjudecata
unui alt ofertant.
Valabilitatea garantiei poate fi extinsa in cazul in care este necesar, la
cererea entitatii achizitoare, cu acordul prealabil al .... (ofertantul)....
Denumirea bancii
.................
Director,
*) Perioada de valabilitate a garantiei este cel putin egala cu perioada de
valabilitate a ofertei.
ANEXA 13
la regulament
SCRISOARE DE GARANTIE BANCARA
pentru aplicabilitatea proiectului
Cu privire la contractul de proiectare nr. .......... incheiat intre
1)................. in calitate de 2) ............. si 3) ................ in
calitate de entitate achizitoare.
Conform conditiilor contractuale 1) ................. este obligat sa
acorde entitatii achizitoare o garantie bancara in valoare de ....... % din
valoarea totala a contractului de proiectare, adica pentru obligatiile 1)
.............. prevazute la art. ......... al contractului de proiectare.
Pentru aceasta, in conformitate cu cele convenite mai sus, ne angajam prin
prezenta sa platim in favoarea 3) .................. pana la concurenta sumei
de ........... orice suma ceruta de dumneavoastra in baza art. ....... din
contractul de proiectare, la prima dumneavoastra cerere, in decurs de .........
zile de la primirea acestei cereri insotite de declaratia dumneavoastra ca 1)
............. nu si-a indeplinit obligatiile prevazute in art. ......... al
contractului de proiectare nr. .......... incheiat cu 3). In perioada de
executie nu se pot emite pretentii asupra prezentei scrisori de garantie,
partile urmand a proceda astfel:
- pretentiile privind calitatea se vor solutiona de catre 1) ..............
si 3) potrivit prevederilor din "Conditiile generale de contractare".
- pretentiile privind intarzierile fata de termenele contractuale se vor
solutiona potrivit prevederilor din "Conditii suplimentare si speciale de
contractare" cuprinse in contractul de proiectare.
In caz de insolvabilitate a 1) ............, noi vom plati conform acestei
declaratii, la prima dumneavoastra cerere, in termenul mentionat, fara nici o
alta formalitate din partea dumneavoastra sau a oricarei parti contractante.
Obligatia asumata de noi in cadrul acestei scrisori de garantie va inceta
in ........ zile de la expirarea perioadei de garantie prevazuta la art. ......
din contractul de proiectare.
In situatiile in care partile contractante sunt de acord sa prelungeasca
termenul de garantie sau sa modifice unele prevederi contractuale care au
efecte asupra angajamentului bancii, se va obtine acordul prealabil al bancii
....... . In caz contrar, prezenta scrisoare de garantie isi pierde
valabilitatea.
Prezenta scrisoare de garantie ne va fi returnata de indata ce va deveni
fara obiect.
Denumirea bancii
..................
Director,
..............................
1) Clientul executant al contractului de proiectare.
2) Calitatea clientului.
3) Denumirea entitatii achizitoare.
ANEXA 14
la regulament
Denumirea entitatii achizitoare
...........................
SCRISOARE DE ADJUDECARE
Catre
(denumirea si sediul ofertantului in favoarea caruia a fost adjudecata
proiectarea investitiei publice).
Avem placerea sa va comunicam prin prezenta ca a fost adjudecata prin
licitatie oferta dumneavoastra de proiectare pentru investitia publica
............................................................................
Ca urmare, va informam ca in calitatea dumneavoastra de (proiectant
general, proiectant) vi s-a incredintat contractul de proiectare a investitiei
publice ...... (denumirea investitiei publice) ........ in valoare de
........(valoarea finala a ofertei castigatoare ......... .
Deci va transmitem anexat in ....... exemplare "Formularul de contract
de proiectare" insotit de anexele sale:
- Conditii generale de contractare.
- Conditii speciale de contractare (daca este cazul).
- Graficul de esalonare a elaborarii proiectului.
- Alte documente (daca este cazul).
Va rugam ca, in conformitate cu prevederile Regulamentului privind
procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea
proiectarii investitiilor publice, sa semnati, sa parafati si sa ne transmiteti
cel tarziu pana la data de ...... (termenul de valabilitate a ofertei)
............. formularul de contract de proiectare anexat.
Precizam ca la formularul de contract de proiectare semnat si parafat de
dumneavoastra este necesar sa anexati si scrisoarea de garantie bancara pentru
aplicabilitatea proiectului.
Entitatea achizitoare
(denumirea si sediul)
........................................
(semnatura si parafa)
........................................
ANEXE:
(se inscriu anexele si numarul de exemplare)
1. .........................................
2. .........................................