HOTARARE Nr. 1065 din 9 noiembrie 2000
privind aprobarea Statutului Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de
Asigurari Sociale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 576 din 17 noiembrie 2000
In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (2) din Constitutia Romaniei
si ale art. 141 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de
pensii si alte drepturi de asigurari sociale,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Statutul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari
Sociale, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Liviu Lucian Albu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
STATUTUL
Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, denumita in
continuare CNPAS, institutie publica autonoma de interes national, cu
personalitate juridica, este organ de specialitate al administratiei publice
centrale care administreaza si gestioneaza sistemul public de pensii si alte
drepturi de asigurari sociale.
Art. 2
(1) CNPAS are in subordine case judetene de pensii si Casa de pensii a
municipiului Bucuresti, denumite in continuare case teritoriale de pensii, care
sunt servicii publice descentralizate investite cu personalitate juridica.
(2) CNPAS poate infiinta case locale de pensii, fara personalitate
juridica, care functioneaza sub conducerea si controlul caselor teritoriale de
pensii.
(3) CNPAS are in subordine unitati de tratament balnear si de recuperare a
capacitatii de munca.
Art. 3
CNPAS asigura coordonarea, indrumarea si controlul activitatii caselor
teritoriale de pensii si a caselor locale, in scopul aplicarii unitare a
legislatiei in domeniul specific de activitate si al realizarii integrale a
sarcinilor si atributiilor ce le revin acestora.
Art. 4
CNPAS exercita controlul aplicarii unitare a dispozitiilor legale in
domeniile ei de competenta in unitatile cu proprietate publica, mixta, privata,
precum si la alte categorii de angajatori.
Art. 5
Patrimoniul CNPAS este detinut in proprietate sau in administrare si este
alcatuit din bunuri mobile si imobile, potrivit legii.
Art. 6
Personalul CNPAS are calitatea de functionar public, conform legii.
CAP. 2
Atributiile CNPAS
Art. 7
Atributiile CNPAS sunt, in principal, urmatoarele:
I. In domeniul normativ:
a) emite norme metodologice in aplicarea prevederilor Legii nr. 19/2000, cu
modificarile si completarile ulterioare, care vor fi publicate in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, prin care:
- stabileste modelul declaratiei privind evidenta nominala a asiguratilor
si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat, al
declaratiei de asigurare, al contractului de asigurare, precum si modelele
celorlalte documente necesare in vederea evidentei drepturilor si obligatiilor
de asigurari sociale;
- elaboreaza metodologia privind datele si documentele necesare pentru
atribuirea codului personal de asigurari sociale si pentru certificarea
stagiului de cotizare;
- intocmeste Regulamentul CNPAS privind modalitatile de plata a pensiilor;
- reglementeaza controlul corectitudinii acordarii concediilor medicale,
precum si programele recuperatorii;
- aproba criteriile de acordare a biletelor de tratament balnear;
b) emite Regulamentul de organizare si functionare a CNPAS;
c) propune Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si Ministerului
Sanatatii criteriile si normele pe baza carora se face incadrarea in gradele I,
II si III de invaliditate;
d) aproba programul national de recuperare a capacitatii de munca, in
vederea reintegrarii si mentinerii in activitatea socioprofesionala;
e) stabileste procedurile de regularizare a sumelor platite in plus de
catre contribuabili;
f) stabileste anual tariful pentru certificarea stagiului de cotizare si a
punctajului cumulat, la cererea asiguratului.
II. In domeniul organizatoric:
a) elaboreaza studii si analize in vederea stabilirii strategiei si
planificarii sistemului public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale;
b) realizeaza activitatea de evidenta contabila a executiei bugetare pentru
bugetul asigurarilor sociale de stat;
c) stabileste codul personal de asigurari sociale;
d) organizeaza activitatea de expertiza medicala si de recuperare a
capacitatii de munca;
e) organizeaza si administreaza sistemul de trimitere la tratament balnear,
precum si programele recuperatorii;
f) organizeaza modul de stabilire si de plata a drepturilor de protectie
sociala finantate din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii si
Protectiei Sociale, conform legii;
g) asigura administrarea si gestionarea propriului patrimoniu;
h) organizeaza selectia, pregatirea si perfectionarea pregatirii
profesionale a personalului din sistemul public de pensii si alte drepturi de
asigurari sociale.
III. In domeniul financiar:
a) inainteaza Ministerului Muncii si Protectiei Sociale propuneri pentru
elaborarea proiectului bugetului asigurarilor sociale de stat; in acest scop
prognozeaza si face public salariul mediu brut pe economie pentru anul urmator,
potrivit art. 5 alin. (3) din Legea nr. 19/2000;
b) defalcheaza in profil teritorial si pe trimestre bugetul asigurarilor
sociale de stat aprobat, potrivit legii;
c) constituie fondul de rezerva si asigura utilizarea acestuia, potrivit
legii;
d) urmareste incasarea veniturilor bugetului asigurarilor sociale de stat,
conform indicatorilor bugetari aprobati prin lege;
e) colecteaza si vireaza contributiile de asigurari sociale si alte
venituri, potrivit dispozitiilor legale in vigoare;
f) calculeaza, retine si vireaza impozitul asupra pensiilor, potrivit
legii;
g) ia masuri, in conditiile legii, pentru protectia fondurilor de asigurari
sociale;
h) calculeaza valoarea unui punct de pensie si actualizeaza valoarea
acestuia in timpul executiei bugetare, potrivit legii;
i) asigura plata pensiilor si a celorlalte drepturi de asigurari sociale
care, potrivit legii, se finanteaza din bugetul asigurarilor sociale de stat;
j) raspunde de administrarea eficienta a unitatilor de tratament balnear si
de recuperare a capacitatii de munca;
k) aplica prevederile conventiilor internationale de asigurari sociale la
care Romania este parte si dezvolta relatii cu organisme similare in domeniul
asigurarilor sociale din alte tari, in baza conventiilor incheiate de statul
roman, in limita competentelor prevazute de lege;
l) raspunde pentru cheltuirea cu eficienta a fondurilor provenite din
imprumuturi externe si de rambursarea acestora si impreuna cu alti factori
implicati ia masurile necesare in acest scop;
m) stabileste si plateste, potrivit legii, drepturile de protectie sociala
finantate din bugetul de stat, prin intermediul bugetului Ministerului Muncii
si Protectiei Sociale;
n) la efectuarea oricaror operatiuni care nu sunt legate de stabilirea si
plata pensiilor si a altor drepturi de asigurari sociale, calculeaza si
incaseaza, potrivit legii, un comision de 3% aplicat la suma totala ce face
obiectul operatiunii.
IV. In domeniul indrumare, control si reprezentare:
a) indruma si controleaza modul de aplicare a dispozitiilor legale de catre
casele teritoriale si locale de pensii, precum si de catre persoanele juridice
si fizice carora le revin drepturi si obligatii care decurg din Legea nr.
19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) controleaza modul de constituire si virare a contributiilor datorate
bugetului asigurarilor sociale de stat, modul de stabilire si de achitare a
pensiilor si a celorlalte drepturi de asigurari sociale de stat prevazute de
lege, precum si modul de stabilire si de achitare a drepturilor finantate din
bugetul de stat, prin intermediul bugetului Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale, aplicand sanctiunile prevazute de lege;
c) indruma si controleaza activitatea de expertiza medicala si de
recuperare a capacitatii de munca;
d) indruma si controleaza activitatea unitatilor de tratament balnear si de
recuperare a capacitatii de munca;
e) controleaza corectitudinea acordarii concediilor medicale, oportunitatea
programelor recuperatorii si respectarea acestora;
f) asigura reprezentarea in fata instantelor judecatoresti.
V. In domeniul evidenta, certificare si raportare:
a) asigura evidenta la nivel national a tuturor contribuabililor la
sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale;
b) asigura evidenta drepturilor si obligatiilor de asigurari sociale la
nivel national, pe baza codului personal de asigurari sociale;
c) certifica fiecarui asigurat, prin intermediul caselor teritoriale de
pensii, stagiul de cotizare, punctajul anual si punctajul cumulat pentru
perioada de cotizare, o data pe an in mod gratuit si contra cost, la cererea
asiguratului, oricand in timpul anului;
d) pastreaza in proprietate baza de date privind asiguratii sistemului
public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale si asigura caracterul
confidential al acesteia;
e) raporteaza Ministerului Muncii si Protectiei Sociale executia bugetului
asigurarilor sociale de stat;
f) prezinta Guvernului si partenerilor sociali rapoarte cu privire la modul
de administrare a bugetului asigurarilor sociale de stat;
g) publica semestrial raportul privind activitatea proprie;
h) asigura introducerea, extinderea, intretinerea si protectia sistemelor
automate de calcul si evidenta;
i) raspunde sesizarilor adresate direct sau transmise de Parlament,
Presedintie, Guvern, Avocatul Poporului, alte institutii, persoane fizice si
juridice;
j) utilizeaza direct sau prin terti acreditati orice mijloc de informare in
masa pentru reprezentarea si sustinerea intereselor asiguratilor.
CAP. 3
Structura organizatorica si organele de conducere ale CNPAS
Art. 8
(1) CNPAS are structura organizatorica prevazuta in anexa nr. 1 la
prezentul statut. In cadrul acesteia, prin ordin al presedintelui CNPAS pot fi
organizate servicii si birouri, stabilindu-se numarul posturilor de conducere.
(2) Numarul maxim de posturi pentru CNPAS este de 450.
(3) Personalul necesar pentru fiecare compartiment din structura
organizatorica se stabileste prin ordin al presedintelui CNPAS.
Art. 9
CNPAS este condusa de presedinte si de consiliul de administratie.
Art. 10
(1) Consiliul de administratie al CNPAS este alcatuit din 19 membri, numiti
prin decizie a primului-ministru, din care un presedinte si 18 membri,
reprezentanti ai Guvernului, patronatului si asiguratilor, dupa cum urmeaza:
a) 5 reprezentanti ai Guvernului, desemnati de Guvern;
b) 5 reprezentanti ai patronatului, desemnati prin consens de organizatiile
patronale reprezentative la nivel national;
c) 5 reprezentanti ai confederatiilor sindicale reprezentative, desemnati
prin consens de confederatiile sindicale reprezentative la nivel national;
d) 3 reprezentanti ai organizatiilor nationale ale pensionarilor, desemnati
prin consens de acestea.
(2) Presedintele CNPAS este presedintele consiliului de administratie.
(3) Durata mandatului membrilor consiliului de administratie este de 4 ani.
(4) Membrii consiliului de administratie pot fi revocati de
primul-ministru, la propunerea celor care i-au desemnat.
(5) Membrii revocati, decedati sau cei care isi prezinta demisia vor fi
inlocuiti in termen de cel mult 3 luni.
(6) Mandatul noilor membri numiti in locul membrilor revocati potrivit
alin. (4) si (5) expira la data la care ar fi incetat mandatul predecesorilor.
(7) Membrii consiliului de administratie nu sunt salariati ai CNPAS si
primesc o indemnizatie lunara in conditiile legii.
Art. 11
(1) Consiliul de administratie se intruneste ori de cate ori este necesar,
dar cel putin o data pe luna, si ia decizii valabile in prezenta a cel putin 13
membri, cu votul a cel putin jumatate din numarul membrilor prezenti, cu
conditia ca fiecare parte sa fie reprezentata.
(2) Consiliul de administratie se convoaca de catre presedintele CNPAS.
Convocarea de catre presedinte se face si la solicitarea a cel putin unei
treimi din numarul membrilor consiliului de administratie.
(3) La sedintele consiliului de administratie pot fi invitati specialisti,
cu rol consultativ.
Art. 12
Atributiile consiliului de administratie sunt, in principal, urmatoarele:
1. analizeaza si avizeaza proiectul bugetului asigurarilor sociale de stat
si datele furnizate pentru fundamentarea si elaborarea bugetului asigurarilor
sociale de stat, inainte ca presedintele CNPAS sa inainteze aceste date
Ministerului Muncii si Protectiei Sociale;
2. stabileste obiectivele prioritare ale sistemului public de pensii si
alte drepturi de asigurari sociale, in limita resurselor alocate;
3. avizeaza normele metodologice emise de CNPAS in aplicarea legii;
4. solicita rapoarte periodice conducerii executive a CNPAS privind modul
de indeplinire a atributiilor prevazute de lege;
5. urmareste derularea contractelor cu finantare internationala, incheiate
in beneficiul sistemului public de pensii si alte drepturi de asigurari
sociale, potrivit legii;
6. avizeaza regulamentul de organizare si functionare, normativele de
personal si statul de functii pentru CNPAS, pentru structurile sale teritoriale
si unitatile subordonate;
7. avizeaza infiintarea caselor locale de pensii;
8. avizeaza propunerile privind organizarea si functionarea unitatilor de
tratament balnear si de recuperare a capacitatii de munca, care se aproba prin
hotarare a Guvernului;
9. avizeaza proiectele de modificare a statutului CNPAS, care se transmit
Ministerului Muncii si Protectiei Sociale pentru a fi aprobate prin hotarare a
Guvernului;
10. avizeaza modalitatile de perfectionare profesionala a personalului
CNPAS si a structurilor sale teritoriale, in domeniul specific de activitate;
11. analizeaza darile de seama contabile, precum si rapoartele de
activitate ale CNPAS;
12. avizeaza proiecte de acte normative in domeniul sistemului public de
pensii si alte drepturi de asigurari sociale, pe care le inainteaza
Ministerului Muncii si Protectiei Sociale;
13. propune elaborarea de studii si analize in domeniul sistemului public
de pensii si alte drepturi de asigurari sociale;
14. propune utilizarea fondului de rezerva, potrivit legii;
15. avizeaza incheierea de conventii cu trezoreria statului sau cu banci
pentru stabilirea nivelului dobanzilor la disponibilitatile banesti, in
conditiile legii;
16. avizeaza Regulamentul privind modalitatile de plata a prestatiilor din
sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale.
Art. 13
(1) Presedintele CNPAS este ordonator principal de credite pentru bugetul
pe care il administreaza, atributie pe care o poate delega inlocuitorului de
drept, in conditiile legii.
(2) Pana la adoptarea legii prevazute la art. 143 din Legea nr. 19/2000, cu
modificarile si completarile ulterioare, presedintele CNPAS este salarizat la
nivelul indemnizatiei prevazute de lege pentru functia de ministru, aceasta
indemnizatie reprezentand unica forma de remunerare a activitatii sale si baza
de calcul pentru stabilirea drepturilor si obligatiilor care se determina in
raport cu venitul salarial.
(3) Conducerea operativa a CNPAS este asigurata de un secretar general si
de 4 secretari generali adjuncti.
Art. 14
Presedintele CNPAS are urmatoarele atributii principale:
1. administreaza sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari
sociale si conduce activitatea curenta a CNPAS, cu respectarea prevederilor
legale;
2. convoaca consiliul de administratie si conduce sedintele acestuia;
3. aproba norme si programe specifice care, potrivit legii, sunt de
competenta CNPAS;
4. prezinta Ministerului Muncii si Protectiei Sociale propuneri privind
bugetul asigurarilor sociale de stat si raspunde de datele furnizate pentru
fundamentarea si elaborarea acestui buget;
5. aproba defalcarea bugetului asigurarilor sociale de stat la nivelul
caselor teritoriale de pensii;
6. aproba contul de executie lunara a bugetului asigurarilor sociale de
stat;
7. aproba proiectul programului de investitii si urmareste realizarea acestuia,
cu respectarea prevederilor legale;
8. reprezinta CNPAS in relatiile cu tertii;
9. incheie conventii cu trezoreria statului sau cu banci, pentru stabilirea
nivelului dobanzilor la disponibilitatile banesti, cu avizul consiliului de
administratie, in conditiile legii;
10. contracteaza imprumuturi in conditiile legii;
11. ia masuri, in conditiile legii, pentru protectia fondurilor de
asigurari sociale;
12. aplica prevederile conventiilor internationale de asigurari sociale la
care Romania este parte si dezvolta relatii cu organisme similare in domeniul
asigurarilor sociale din alte tari, in baza conventiilor incheiate de statul
roman si in limita competentelor prevazute de lege;
13. raspunde pentru cheltuirea cu eficienta a fondurilor provenite din
imprumuturi externe si de rambursarea acestora si, impreuna cu alti factori
implicati, ia masurile necesare in acest scop;
14. aproba Regulamentul privind modalitatile de plata a prestatiilor din
sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale;
15. aproba infiintarea caselor locale de pensii si arondarea localitatilor
la acestea;
16. aproba, cu avizul consiliului de administratie, Regulamentul de
organizare si functionare, normativele de personal si statul de functii ale
CNPAS si ale unitatilor subordonate;
17. numeste si elibereaza din functie, prin ordin, personalul din aparatul
propriu al CNPAS, directorii generali ai caselor teritoriale de pensii, precum
si directorii unitatilor de tratament balnear si de recuperare a capacitatii de
munca, in conditiile legii;
18. aproba criteriile de acordare si cuantumul stimulentelor pentru
personalul CNPAS si pentru cel al caselor teritoriale si locale de pensii;
19. aproba criteriile privind evidenta, pastrarea si arhivarea documentelor
specifice activitatii CNPAS si a structurilor teritoriale, in conditiile legii;
20. aproba anual, cu avizul consiliului de administratie, tariful pentru
certificarea stagiului de cotizare si a punctajului cumulat, la cererea
asiguratului;
21. hotaraste cu privire la donatii sau la bunuri dobandite din alte surse,
in conditiile legii;
22. hotaraste promovarea actiunilor in revendicare a bunurilor imobile care
au apartinut asigurarilor sociale si au fost trecute in proprietatea statului
sau a altor persoane juridice si fizice;
23. exercita orice alte atributii care ii revin potrivit legii.
Art. 15
Presedintele CNPAS, in calitatea sa de presedinte al consiliului de
administratie, poate delega atributii de reprezentare oricarui membru al
consiliului de administratie pe perioada determinata, stabilita prin
regulamentul de organizare si functionare.
Art. 16
In exercitarea atributiilor sale presedintele CNPAS emite ordine si
instructiuni.
Art. 17
Presedintele CNPAS poate numi, cu delegatie, secretarul general pana la
ocuparea postului, conform legii.
Art. 18
Atributiile si sarcinile personalului CNPAS, al caselor teritoriale si
locale de pensii, precum si cele ale unitatilor subordonate se stabilesc prin
regulamentele de organizare si functionare a acestora.
Art. 19
Personalul CNPAS si cel al caselor teritoriale si locale de pensii
beneficiaza de stimulente din fondurile constituite, in limita a 15% din
valoarea majorarilor de intarziere si a penalitatilor incasate in conformitate
cu prevederile art. 29 alin. (3) din Legea nr. 40/1991, republicata, precum si
in cota de 3% din sumele incasate la bugetul asigurarilor sociale de stat prin
executare silita conform art. 108^1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996,
aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile
ulterioare.
CAP. 4
Structura organizatorica, organele de conducere si atributiile caselor
teritoriale si locale de pensii
Art. 20
(1) Structura organizatorica a caselor teritoriale de pensii este prevazuta
in anexa nr. 2 la prezentul statut. In cadrul acesteia, prin ordin al
presedintelui CNPAS pot fi organizate servicii si birouri, stabilindu-se
numarul posturilor de conducere.
(2) Numarul maxim de posturi pentru casele teritoriale si locale de pensii
este de 5.550.
(3) Personalul necesar pentru fiecare compartiment din structura
organizatorica se stabileste prin ordin al presedintelui CNPAS.
Art. 21
(1) Conducerea caselor teritoriale de pensii se asigura de catre directorul
general numit in functie de catre presedintele CNPAS, in conditiile legii.
(2) Directorul general este ordonator secundar de credite, atributie pe
care o poate delega, potrivit legii.
(3) In exercitarea atributiilor sale directorul general emite decizii.
(4) Directorul general numeste si revoca din functie personalul casei
teritoriale de pensii si al caselor locale de pensii aflate sub conducerea sa,
in conditiile legii.
Art. 22
Casele teritoriale de pensii au urmatoarele atributii principale:
1. inregistreaza si tin evidenta contribuabililor;
2. incheie contracte de asigurari sociale, potrivit legii;
3. asigura colectarea si evidentierea contributiilor de asigurari sociale,
conform legii;
4. exercita controlul asupra modului de constituire, de virare si incasare
a contributiilor de asigurari sociale, luand, dupa caz, masurile prevazute de
lege;
5. desfasoara activitatea de stabilire si incasare a creantelor bugetare,
inclusiv executarea silita a acestora, potrivit legii;
6. certifica stagiul de cotizare si punctajul asiguratului, in conditiile
legii;
7. stabilesc cuantumul drepturilor de asigurari sociale individuale care ii
sunt date in competenta prin lege si efectueaza plata acestora;
8. stabilesc si platesc in continuare drepturile de protectie sociala
finantate din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale, in conditiile legii;
9. emit decizii de recuperare a drepturilor banesti platite eronat si
urmaresc recuperarea sumelor respective, in conditiile legii;
10. fac propuneri pentru fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de
stat;
11. asigura executia bugetului asigurarilor sociale de stat in profil
teritorial;
12. realizeaza activitatea de expertiza medicala si de recuperare a
capacitatii de munca;
13. rezolva contestatii, sesizari si reclamatii, potrivit competentelor
legale;
14. organizeaza si desfasoara activitatea de perfectionare profesionala a
personalului, prin programe de instruire specifice domeniului de activitate;
15. asigura reprezentarea in fata instantelor judecatoresti, potrivit
legii;
16. intocmesc si inainteaza CNPAS, potrivit legislatiei in vigoare, contul
de executie a bugetului asigurarilor sociale de stat in profil teritorial;
17. asigura conducerea si controlul activitatii caselor locale de pensii;
18. indeplinesc orice alte atributii prevazute de lege, de prezentul statut
ori stabilite de presedintele CNPAS.
Art. 23
Conducerea caselor locale de pensii se asigura de un director, numit in
functie de directorul general al casei teritoriale de pensii, in conditiile
legii.
Art. 24
Casele locale de pensii au urmatoarele atributii principale:
1. inregistreaza si tin evidenta contribuabililor;
2. incheie contracte de asigurari sociale, potrivit legii;
3. asigura colectarea si evidentierea contributiilor de asigurari sociale,
conform legii;
4. desfasoara activitatea de stabilire si incasare a creantelor bugetare,
potrivit legii;
5. realizeaza executarea silita a creantelor bugetare, in conditiile legii;
6. exercita controlul asupra modului de constituire, de virare si incasare
a contributiilor de asigurari sociale, luand, dupa caz, masurile prevazute de
lege;
7. certifica stagiul de cotizare si punctajul asiguratului, in conditiile
legii;
8. stabilesc cuantumul drepturilor de asigurari sociale individuale care ii
sunt date in competenta prin lege si efectueaza plata acestora;
9. stabilesc si platesc in continuare drepturile de protectie sociala
finantate din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale, in conditiile legii;
10. emit decizii de recuperare a drepturilor banesti platite eronat si
urmaresc recuperarea sumelor respective, in conditiile legii;
11. rezolva contestatii, sesizari si reclamatii, potrivit competentelor
legale;
12. indeplinesc orice alte atributii prevazute de lege, de prezentul statut
ori stabilite de presedintele CNPAS, precum si cele stabilite de directorul
general al casei teritoriale sub conducerea careia functioneaza.
Art. 25
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul statut.
ANEXA 1
la statut
CASA NATIONALA DE PENSII SI ALTE DREPTURI DE ASIGURARI SOCIALE
__________________________ ___________________
________________ | PRESEDINTE | _|Directia conventii |
| Directia audit |_______|__________________________|__| | si relatii |
|________________| _|CONSILIUL DE ADMINISTRATIE| | | internationale |
| |__________________________| | |___________________|
| ____________|_____________ | ___________________
| | Cabinet presedinte | |_|Directia comunicare|
__________________ | |__________________________| |___________________|
| Directia generala| |
| juridica, | |
| contencios si |__ | ______________________ ___________________
| executare silita | ||___| | | Directia relatii |
|__________________| |____| SECRETAR GENERAL |______| cu publicul |
__________________ | |______________________| |___________________|
|Directia strategie|__| |
| si planificare | |
|__________________| |
_____________________________|_______________________________
____|____ ____|____ ____|____ ____|____
| MODUL 1 | | MODUL 2 | | MODUL 3 | | MODUL 4 |
|_________| |_________| |_________| |_________|
MODUL 1
___________________________
| DEPARTAMENT BUGET |
_________________| ASIGURARI SOCIALE DE STAT |
| | |
| | SECRETAR GENERAL ADJUNCT |
| |___________________________|
| _________________________
|__________________| Directia generala buget |
| |_________________________|
| _______________________|___________________________
| _____|_____ _____|____ _____|______ _______________|_____________
| | Directia | | Directia | | Directia | | Directia management |
| | buget | | venituri | | cheltuieli | | contracte finantare externa |
| |___________| |__________| |____________| |_____________________________|
| ___________________
|____________________| Directia generala |
| executie bugetara |
|___________________|
_______________|______________
_____|____ _____|____ _______|_______
| Directia | | Directia | | Directia |
| debite | | plati | | contabilitate |
|__________| |__________| |_______________|
MODUL 2
___________________________
| DEPARTAMENT DE |
____________| METODOLOGIE SI CONTROL |
| | |
| | SECRETAR GENERAL ADJUNCT |
| |___________________________|
| _________________________
|_____________| Directia generala |
| | metodologie venituri |
| |_________________________|
| ___________|__________ ________|_____________________
| | Directia | | Directia |
| | metodologie venituri | | control aplicare metodologie |
| |______________________| |______________________________|
| ______________________
|_______________| Directia generala |
| metodologie drepturi |
|______________________|
____________________|____________________________
___________|__________ _______|______________ ___________|__________
| Directia metodologie | | Directia control | | Directia metodologie |
| stabiliri drepturi | | aplicare metodologie | | si control expertiza |
|______________________| |______________________| |______________________|
MODUL 3
__________________________
| DEPARTAMENT |
__| OPERATIONAL-INFORMATIC |
| | |
| | SECRETAR GENERAL ADJUNCT |
| |__________________________|
| _____________________________
|__| Directia generala conceptie |
| | sisteme informatice |
| |_____________________________|
| ______________________________
|__| Directia generala exploatare |
| | sisteme informatice |
| |______________________________|
| ___________________________________
|__| Directia generala documente plata |
|___________________________________|
_____________________|_____________________
________|_________ _________|_________ _________|_________
| Directia emitere | | Directia preluare | | Directia arhivare |
| documente | | date | | documente |
|__________________| |___________________| |___________________|
MODUL 4
_____________________________
| DEPARTAMENT |
__________| GESTIUNE SI CONTROL RESURSE |
| | |
| | SECRETAR GENERAL ADJUNCT |
| |_____________________________|
| _____________________________
|__________| Directia generala logistica |
| |_____________________________|
| __________|__________ ____________|_________________
| | Directia investitii | | Directia gestiune patrimoniu |
| |_____________________| |______________________________|
| ____________________________
|___________| Directia generala control |
| | si combatere frauda |
| |____________________________|
| ____________________________
|___________| Directia generala |
| management resurse umane |
|____________________________|
______________|_________ ____________|________________
| Directia resurse umane | | Directia pregatire personal |
|________________________| |_____________________________|
ANEXA 2
la statut
CASA TERITORIALA DE PENSII
__________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
| DIRECTOR GENERAL |_ _ _| Casa locala de pensii |
____________________ |__________________| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
| Compartiment audit |__ |
|____________________| | |
____________________ | |
| Compartiment | | |
| juridic, contencios|__| | ______________________
|____________________| | | | Directia control |
____________________ |____________|_______________| combatere a fraudei |
| Compartiment | | | | si executare silita |
| informatica si |__| | |______________________|
|sisteme operationale| | | ______________________
|____________________| | _________|________ __| Compartiment relatii |
____________________ | | DIRECTOR GENERAL | | | cu publicul |
| Compartiment | | | ADJUNCT |___| |______________________|
| management resurse |__| |__________________| | ______________________
| umane | | |__|Compartiment logistica|
|____________________| | |______________________|
______________________|________________________
_______|________ _____________|______________
| Directia buget | |Directia stabiliri drepturi |
|________________| |____________________________|
______|___________________ __________________|___________
______|______ | ______|______ | _____|______ | ______|__________ |
| Compartiment| | | Compartiment| | |Compartiment| | | Compartiment | |
| evidenta | | | plati | | | stabiliri | | | stabiliri alte | |
|contribuabili| | | drepturi | | | pensii | | | prestatii de | |
| | | | | | | | | |asigurari sociale| |
|_____________| | |_____________| | |____________| | |_________________| |
________|____ ________|____ _________|___ ___________|_
| Compartiment| | Compartiment| | Compartiment| | Compartiment|
| evidenta | | financiar | | stabiliri | | expertiza |
| venituri | | si executie | | drepturi | | medicala si |
| | | bugetara | |prevazute in | | recuperarea |
| | | | |legi speciale| | capacitatii |
| | | | | | | de munca |
|_____________| |_____________| |_____________| |_____________|