Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1067 din 29 decembrie 1999

pentru aprobarea Metodologiei privind introducerea in circuitul economic de catre unitatile autoritatii vamale a bunurilor si marfurilor intrate in proprietatea privata a statului, care indeplinesc conditiile de valorificare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1 din  4 ianuarie 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 5 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobata si modificata prin Legea nr. 98/1999, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 38/1998,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Metodologia privind introducerea in circuitul economic de catre unitatile autoritatii vamale a bunurilor si marfurilor intrate in proprietatea privata a statului, care indeplinesc conditiile de valorificare, cuprinsa in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari Directia Generala a Vamilor va organiza compartimente specializate in valorificarea bunurilor devenite proprietate privata a statului la nivelul fiecarei directii regionale vamale.
    Art. 3
    Prevederile prezentei hotarari se aplica incepand cu prima zi lucratoare a lunii urmatoare celei in care prezentul act normativ se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Se incadreaza in prevederile prezentei hotarari bunurile intrate in proprietatea privata a statului prin unitatile autoritatii vamale, care nu au fost declarate spre valorificare directiilor judetene ale finantelor publice si controlului financiar de stat si Directiei finantelor publice si a controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti pana la data intrarii in vigoare a acesteia.

                  PRIM-MINISTRU
             MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

                       p. Ministru de interne,
                       Mircea Muresan,
                       secretar de stat

                       Secretar de stat,
                       seful Departamentului pentru
                       Administratie Publica Locala,
                       Vlad Rosca

    ANEXA 1

                               METODOLOGIE
privind introducerea in circuitul economic de catre unitatile autoritatii vamale a bunurilor si marfurilor intrate in proprietatea privata a statului, care indeplinesc conditiile de valorificare

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    In conditiile stabilite de prezenta metodologie se valorifica urmatoarele categorii de bunuri:
    a) bunurile confiscate de unitatile vamale, devenite proprietate privata a statului, in virtutea legii si a hotararilor judecatoresti;
    b) bunurile pentru care au expirat termenele legale de retinere in vederea restituirii de catre unitatile vamale;
    c) bunurile care au fost abandonate in unitatile autoritatii vamale;
    d) bunurile pentru care au expirat termenele de pastrare, conform legii, si care se afla in locuri unde se exercita controlul vamal sau supravegherea vamala.
    Art. 2
    Sunt exceptate de la procedura de valorificare in conditiile prezentei metodologii urmatoarele categorii de bunuri si marfuri:
    a) bunurile a caror valorificare este reglementata de prevederile Codului de procedura penala;
    b) bunurile care se valorifica si/sau se distrug de catre Ministerul Finantelor prin organele sale teritoriale - directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti;
    c) bunurile intrate in proprietatea privata a statului, a caror valorificare este reglementata prin alte acte normative decat Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 (bunuri aflate la unitatile de transport, posta, telecomunicatii);
    d) bunurile prevazute la art. 4 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998.

    CAP. 2
    Declararea bunurilor trecute in proprietatea privata a statului

    Art. 3
    (1) In sistemul autoritatii vamale bunurile pot intra in proprietatea privata a statului in urma operatiunilor vamale realizate de urmatoarele unitati:
    a) birourile vamale operative;
    b) brigazile de supraveghere si control vamal din cadrul directiilor regionale vamale.
    (2) Lucratorii de la nivelul acestor unitati, care sunt insarcinati cu gestionarea acestor bunuri, au obligatia ca in termen de 10 zile de la data primirii documentului care constituie titlu de proprietate a statului asupra acestora sau de la data ramanerii definitive a actului de confiscare, dupa caz, sa le declare compartimentelor specializate de valorificare din structura directiilor regionale vamale.
    (3) Birourile vamale operative si brigazile de supraveghere si control vamal au obligatia sa inventarieze bunurile respective, luand in acelasi timp masurile de pastrare si conservare corespunzatoare, pana la predarea lor efectiva spre valorificare directiilor regionale vamale.
    Art. 4
    (1) Declararea bunurilor se consemneaza intr-un proces-verbal de predare-preluare, care cuprinde toate datele de identificare a acestora, astfel:
    a) pozitia de inregistrare in evidenta gestiunii bunurilor devenite proprietate privata a statului;
    b) denumirea bunului si descrierea sa; marca, seria, anul de fabricatie, dupa caz, starea fizica (nou sau utilizat);
    c) unitatea de masura;
    d) cantitatea;
    e) provenienta (din import sau indigen);
    (2) Procesul-verbal se intocmeste in doua exemplare, dintre care un exemplar ramane la gestionarul bunurilor din unitatea vamala, iar al doilea se preda la compartimentul specializat de valorificari din cadrul directiei regionale vamale.
    (3) In cazul in care bunurile devenite proprietate privata a statului sunt scoase din gestiunea birourilor vamale sau a brigazilor de supraveghere si control vamal pentru a fi depozitate in alte spatii (ale directiilor regionale vamale, ale comisionarilor, ale altor persoane juridice), procesul-verbal de predare-preluare se incheie in trei exemplare, dintre care unul ramane la predator, unul la compartimentul de valorificare din cadrul directiei regionale vamale, iar al treilea se depune la viitorul pastrator.
    Art. 5
    (1) Bunurile prevazute la art. 6 alin. (3) si (4) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 se declara imediat dupa retinere compartimentelor specializate de valorificare din cadrul directiilor regionale vamale si se vand de catre organele de valorificare, de indata si numai dupa obtinerea avizului de calitate, persoanelor juridice autorizate in comercializarea acestor bunuri, la preturile cu ridicata practicate in zona, fara efectuarea procedurilor de evaluare.
    (2) Sunt bunuri de natura celor prevazute la art. 6 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1999:
    a) bauturile alcoolice ambalate in orice mod;
    b) tigarile, tigaretele, tutunul si produsele din tutun;
    c) cafeaua naturala, cafeaua prajita, inlocuitorii de cafea, preparatele din cafea, cafeaua solubila;
    d) bunurile cu valoare individuala de pana la 250.000 lei;
    e) bunurile de acelasi fel in valoare totala de pana la 100 euro, calculata in lei la cursul zilei in care au fost retinute, care nu intra sub incidenta legilor speciale si care indeplinesc conditiile de calitate si admisibilitate impuse pe teritoriul vamal al Romaniei.
    (3) Sumele rezultate din comercializarea bunurilor mentionate la alin. (1) si (2) se consemneaza la unitatile vamale predatoare pana la data intrarii bunurilor in proprietatea privata a statului. La aceasta data sumele se vireaza la destinatiile legale in procentele stabilite de lege.

    CAP. 3
    Evaluarea si valorificarea bunurilor devenite proprietate privata a statului in unitatile autoritatii vamale

    A. Atestarea calitatii bunurilor
    Art. 6
    (1) Bunurile de consum alimentar care au inscriptionat pe ambalaj termenul de valabilitate sunt valorificate fara a fi necesar buletinul de analiza, daca acestea se afla in cadrul termenului de valabilitate.
    (2) In situatia in care pentru bunurile mentionate la alin. (1) exista indoiala privind calitatea acestora, comisia de evaluare solicita certificatul constatator - buletinul de analiza - si stabileste daca sunt apte pentru a fi comercializate.
    (3) Pentru bunurile al caror ambalaj nu contine termenul de valabilitate sau elemente privind calitatea produsului se va obtine certificatul constatator - buletinul de analiza - prin care se atesta ca acestea sunt apte pentru a fi comercializate. Certificatul constatator - buletinul de analiza - se emite de catre institutiile care detin laboratoare de specialitate si care sunt autorizate in acest sens, in termen de maximum 30 de zile de la data solicitarii acestuia, cu exceptia bunurilor prevazute la alin. (2), caz in care certificatul constatator se emite intr-un termen cat mai scurt, astfel incat in momentul vanzarii sau al predarii acestea sa indeplineasca conditiile de comercializare.

    B. Evaluarea bunurilor
    Art. 7
    (1) Evaluarea bunurilor intrate in proprietatea privata a statului se realizeaza de o comisie de evaluare in maximum 15 zile de la data declararii, respectiv a predarii-preluarii acestora. Comisia de evaluare are urmatoarea componenta:
    a) directorul adjunct al directiei regionale vamale - seful comisiei;
    b) un reprezentant al serviciului (compartimentului) pentru evidenta si valorificare a bunurilor intrate in proprietatea privata a statului din cadrul directiei impozite si taxe a directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti - adjunct al sefului comisiei;
    c) seful serviciului control investigari, valorificare actiuni sau o persoana desemnata de acesta din cadrul inspectoratului de concurenta judetean sau al municipiului Bucuresti;
    d) seful compartimentului specializat de valorificari din directia regionala vamala sau un reprezentant al acestuia - membru;
    e) un reprezentant al Oficiului pentru Protectia Consumatorului - membru;
    f) un reprezentant al biroului vamal sau al brigazii de supraveghere si control vamal, care gestioneaza bunurile devenite proprietate privata a statului prin ordin de serviciu;
    g) un reprezentant al compartimentului financiar-contabil din directia regionala vamala - secretarul comisiei.
    (2) Rezultatele evaluarii sunt consemnate intr-un proces-verbal de evaluare intocmit de comisia de evaluare in trei exemplare, semnat de membrii acesteia si avizat de directorul directiei regionale vamale.
    (3) Activitatea comisiei de evaluare este coordonata de directorul directiei regionale vamale, care numeste prin decizie membrii acesteia si care solutioneaza eventualele divergente care pot surveni intre membrii comisiei. Secretarul comisiei de evaluare se va ocupa si de problemele organizatorice aferente bunei desfasurari a activitatii acesteia. Comisia de evaluare se intruneste lunar sau ori de cate ori este necesar pentru ca activitatea de evaluare sa se desfasoare normal. Prezenta membrilor comisiei este obligatorie, iar in caz de absenta, inlocuitorul se numeste prin decizie a directorului directiei regionale vamale. Pentru buna desfasurare a activitatii de evaluare, prin decizie a directorului directiei regionale vamale pot fi numite subcomisii ale comisiei de evaluare, care sa asigure informatii privind preturile stadiului corespunzator de comercializare in vederea evaluarii bunurilor. In situatii justificate, in functie de natura bunurilor, comisia de evaluare poate apela la serviciile unor evaluatori specializati. La evaluarea bunurilor intrate in proprietatea privata a statului comisia de evaluare are in vedere nivelul preturilor pentru stadiul corespunzator de comercializare la produse identice sau similare. Valoarea determinata de comisia de evaluare cuprinde si comisionul, in cazul bunurilor care se vand in regim de consignatie.
    Art. 8
    (1) Bunurile care au intrat in proprietatea privata a statului, precum si bunurile al caror termen de garantie expira inainte de data ramanerii definitive sau irevocabile, dupa caz, a hotararilor instantelor de judecata in litigiu sunt valorificate de directiile regionale vamale, conform legii, la preturile stadiului corespunzator de comercializare.
    (2) In cazul bunurilor care nu au putut fi valorificate in termen de 60 de zile de la data punerii in vanzare, comisia de evaluare poate proceda la reducerea preturilor, stabilite initial, cu maximum 50% . Membrii comisiei de evaluare a bunurilor nu pot face parte din comisia de licitatie.
    Art. 9
    (1) In cazul bunurilor devenite proprietate privata a statului, care intra sub incidenta Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, se procedeaza dupa cum urmeaza:
    a) daca bunurile devenite proprietate privata a statului au fost produse cu respectarea prevederilor Legii nr. 8/1996, realizate in baza unor contracte cu titularii de drepturi de autor sau drepturi conexe ori cu organismele de gestiune colectiva pentru drepturile de autor si drepturile conexe, acestea urmeaza regimul normal de valorificare;
    b) daca bunurile intrate in proprietatea privata a statului au fost produse cu incalcarea prevederilor Legii nr. 8/1996, acestea sunt predate organelor abilitate prin lege.
    (2) In ceea ce priveste constatarea incadrarii bunurilor in prevederile Legii nr. 8/1996, aceasta se face prin expertizarea la locul de detinere a bunurilor de catre delegatii specialisti ai organismelor de gestiune colectiva pentru drepturile conexe.

    C. Valorificarea bunurilor
    Art. 10
    Bunurile care au intrat in proprietatea privata a statului se valorifica prin bursele de marfuri, prin licitatie publica, prin regim de consignatie sau prin societati comerciale de tip consignatie si prin servicii proprii de gestiune - magazinele autoritatii vamale.
    Art. 11
    Valorificarea prin bursele de marfuri se face conform procedurii stabilite de Directia Generala a Vamilor prin protocoale incheiate cu aceste institutii.
    Art. 12
    (1) In cazul valorificarii prin licitatie publica, valoarea de pornire a licitatiei este valoarea stabilita de comisia de evaluare. In vederea organizarii licitatiei se publica in presa anunturi de vanzare care trebuie sa cuprinda informatiile privind organizarea licitatiei. Lista cuprinzand bunurile care fac obiectul licitatiei va fi afisata la sediul directiilor regionale vamale, iar informatiile necesare vor fi puse la dispozitie celor interesati de compartimentele specializate de valorificare din cadrul acestora.
    (2) Licitatia se desfasoara in prezenta unei comisii formate din 3 membri desemnati prin decizie a directorului directiei regionale vamale.
    Comisia de licitatie verifica garantia depusa de participantii la licitatie, care nu poate fi mai mica de 10% din valoarea de pornire a licitatiei, si va intocmi lista cuprinzandu-i pe cei acceptati la licitatie. Licitatia se va desfasura in locul si la ora indicate in anuntul de vanzare, daca sunt cel putin 2 ofertanti. In situatia in care nu se prezinta 2 ofertanti, licitatia nu va mai avea loc, incheindu-se un proces-verbal de constatare. In situatia in care nu se obtine valoarea de pornire a licitatiei, va avea loc o noua licitatie.
    (3) Reluarea licitatiei se stabileste de catre compartimentul specializat de valorificari din cadrul directiei regionale vamale in termen de maximum 30 de zile de la data primei licitatii, cu respectarea procedurii stabilite initial. Daca la a doua licitatie se prezinta un singur ofertant care indeplineste conditiile de participare, el este admis si va avea loc negocierea valorii de achizitie a bunurilor, care nu poate fi sub valoarea de pornire a licitatiei.
    (4) In situatia in care in urma celor doua licitatii nu se obtine valoarea de pornire a licitatiei in termen de 60 de zile de la data primei licitatii, comisia de evaluare va proceda la o reducere a acestei valori cu maximum 50% . In termen de 30 de zile de la data noii evaluari se va organiza o noua licitatie, cu respectarea procedurii initiale, care se va desfasura si cu participarea unui singur ofertant. Pasul de licitatie nu poate fi mai mic de 5% si mai mare de maximum 20% din valoarea de pornire a licitatiei.
    Art. 13
    (1) Valorificarea prin regim de consignatie si prin societati comerciale de tip consignatie se face pe baza principiului licitatiei comisionului, in cadrul limitei de maximum 20% din valoarea bunurilor.
    (2) La stabilirea comisionului comisia de licitatie are in vedere urmatoarele criterii, dupa caz:
    a) volumul de marfa care poate fi preluat pentru valorificare;
    b) vadul comercial al comisionarului;
    c) dotarea materiala;
    d) cuantumul garantiei banesti ce va fi depusa dupa adjudecarea licitatiei pentru perioada aferenta vanzarii, respectiv 90 de zile;
    e) respectarea obligatiilor privind plata contravalorii bunului sau plata in avans.
    (3) Din valoarea determinata de comisia de evaluare comisionarul retine comisionul adjudecat, iar restul va fi virat la destinatiile prevazute de lege.
    (4) Societatea comerciala care preia spre vanzare bunuri in regim de consignatie realizeaza desfacerea acestora la pretul stabilit de comisia de evaluare, la care se adauga comisionul adjudecat la licitatie si T.V.A. aferenta acestuia. Plata contravalorii bunurilor vandute se va face pe masura desfacerii acestora din 3 in 3 zile lucratoare sau integral.
    Art. 14
    (1) Valorificarea prin servicii proprii de gestiune - magazine ale autoritatii vamale - se face acolo unde volumul bunurilor ce urmeaza sa fie vandute asigura continuitate in functionarea acestora.
    (2) Vanzarea bunurilor se poate face in sistem comercial en detail si angro la valoarea stabilita de comisia de evaluare.
    (3) Vanzarea bunurilor in sistem angro se poate face cu plata integrala sau esalonat pe o perioada de maximum 3 luni si pentru bunuri in valoare totala de peste 30 milioane lei.

    CAP. 4
    Inventarierea, pastrarea, conservarea si predarea bunurilor prevazute la art. 4 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998

    Art. 15
    (1) Bunurile prevazute la art. 4 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, care intra in proprietatea privata a statului in unitatile autoritatii vamale, vor fi inventariate si vor fi luate masuri de pastrare si conservare corespunzatoare pana la predarea lor efectiva organelor specializate ale statului.
    (2) Predarea-preluarea bunurilor prevazute la alin. (1) se face de indata, in baza unui proces-verbal incheiat in doua exemplare, dintre care unul se pastreaza de catre unitatea vamala predatoare, iar celalalt se transmite organului specializat al statului.
    Art. 16
    Medicamentele si aparatura medicala se pun la dispozitie Ministerului Sanatatii, care stabileste transmiterea cu titlu gratuit sau valorificarea acestora.
    Art. 17
    Produsele si substantele toxice se predau gratuit unitatilor specializate ale ministerelor cu atributii si raspunderi legale privind regimul acestor bunuri.
    Art. 18
    Materialele nucleare si radioactive se predau imediat, cu titlu gratuit, unitatilor specializate stabilite de Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare.
    Art. 19
    (1) Bunurile, documentele sau valorile care fac parte din patrimoniul cultural national ori care prezinta valoare documentara, stiintifica, artistica sau muzeistica vor fi predate de indata, cu titlu gratuit, Ministerului Culturii pentru a fi repartizate institutiilor specializate, potrivit avizului Comisiei Nationale a Muzeelor si Colectiilor.
    (2) Cartile, publicatiile si alte bunuri culturale de aceasta natura, cu exceptia celor mentionate la alin. (1), vor fi predate de indata, cu titlu gratuit, Ministerului Culturii pentru a fi repartizate bibliotecilor publice.
    Art. 20
    (1) Documentele care fac sau nu fac parte din Fondul Arhivistic National al Romaniei vor fi predate de indata, cu titlu gratuit, Arhivelor Nationale sau directiilor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz, pe baza unui proces-verbal.
    (2) Aprecierea apartenentei documentelor mentionate la alin. (1) la Fondul Arhivistic National al Romaniei se va realiza, in conditiile Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996, de catre reprezentantii Arhivelor Nationale, la solicitarea detinatorilor acestor documente.
    (3) Predarea documentelor prevazute la alin. (1) se va realiza in baza unui proces-verbal de predare-preluare, care va cuprinde:
    a) numarul curent din registrul de evidenta al detinatorului, in care au fost inscrise documentele;
    b) provenienta documentelor - cu trimitere la actele intocmite cu aceasta ocazie;
    c) descrierea amanuntita a documentelor, realizata de reprezentantul Arhivelor Nationale, care se poate constitui ca inventar anexat la procesul-verbal;
    d) baza legala de trecere a documentelor in proprietatea statului.
    (4) Procesul-verbal se intocmeste in doua exemplare, dintre care unul ramane la detinatorul documentelor, iar celalalt la unitatea din structura Arhivelor Nationale care il primeste, fiind semnat si parafat pe toate filele.
    Art. 21
    Metalele pretioase, pietrele pretioase si semipretioase, bijuteriile din aceste materiale si mijloacele de plata in valuta liber convertibila, retinute in vederea confiscarii, precum si cele intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, se depun de catre detinatorii acestora in termen de 48 de ore la Banca Nationala a Romaniei.
    Art. 22
    (1) Procedura de receptie, expertizare, pastrare, valorificare si restituire a metalelor pretioase, pietrelor pretioase si semipretioase, bijuteriilor din aceste materiale si a mijloacelor de plata in valuta se efectueaza potrivit normelor de lucru ale Bancii Nationale a Romaniei.
    (2) Mijloacele de plata in lei se depun in termen de 48 de ore la trezoreriile statului, iar in situatia in care acestea nu sunt infiintate, la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. in contul bugetului de stat.
    Art. 23
    (1) Armele de foc, munitiile, materialele explozive si bunurile cu specific militar, confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, se predau imediat, cu titlu gratuit, inspectoratelor de politie judetene si Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti, iar unitatilor Ministerului Apararii Nationale, numai armele militare si munitiile aferente acestora, materiile explozive si bunurile cu specific militar care fac obiectul inzestrarii exclusive a unitatilor din structura acestui minister.
    (2) Materiile explozive care nu fac obiectul atribuirii, cu titlu gratuit, Ministerului de Interne sau Ministerului Apararii Nationale, armele de vanatoare, de tir, cu gaze iritante sau de neutralizare, armele de recuzita, munitiile acestora si armele de panoplie care nu se predau organelor acestor ministere se valorifica prin unitatile autorizate sa le comercializeze, dupa evaluare, conform legii.
    (3) Evaluarea bunurilor mentionate la alin. (2) se efectueaza de comisii numite prin ordin al sefului inspectoratului de politie judetean sau al Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti din care face parte si un reprezentant al directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    (4) Armele care prezinta valoare de patrimoniu national se predau gratuit, de catre unitatile de politie care le-au preluat, institutiilor muzeale specializate, potrivit avizului Comisiei Nationale a Muzeelor si Colectiilor.
    Art. 24
    Metodologia privind evidenta, evaluarea in vederea valorificarii, asigurarea echiparii cu armament si munitii a persoanelor fizice si institutiilor publice, precum si destinatia armamentului, munitiilor si materialelor explozive, provenite din confiscari sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se va aproba prin ordin al ministrului de interne, emis in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme.

    CAP. 5
    Atribuirea cu titlu gratuit a unor categorii de bunuri intrate in proprietatea privata a statului prin unitatile autoritatii vamale

    Art. 25
    In vederea atribuirii cu titlu gratuit a bunurilor intrate in proprietatea privata a statului prin unitatile autoritatii vamale, conform art. 13 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, Directia Generala a Vamilor procedeaza astfel:
    a) comunica lunar Ministerului Finantelor situatia nominala privind autovehiculele, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora care au devenit, potrivit legii, proprietate privata a statului prin unitatile autoritatii vamale, pana la data de 5 a lunii urmatoare celei in care s-au inregistrat asemenea bunuri, conform anexei nr. 1.
    Situatiile lunare cuprind doar autovehiculele care sunt in stare de functionare si corespund din punct de vedere tehnic pentru a circula pe drumurile publice sau care au un grad de uzura fizica mai mic de 70% si pot fi aduse in stare de functionare in urma unor reparatii.
    Predarea autovehiculelor catre institutiile carora le-au fost atribuite si valorificarea celor neatribuite de catre organele de valorificare ale autoritatii vamale se efectueaza pe baza comunicarii exprese a Ministerului Finantelor.
    Pentru autovehiculele, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, neatribuite cu titlu gratuit, Ministerul Finantelor comunica organelor de valorificare ale autoritatii vamale daca bunurile respective raman la dispozitia Secretariatului General al Guvernului sau pot fi valorificate in conditiile prezentelor norme.
    Pentru autovehicule, ambarcatiuni si motoare atasabile acestora, care nu indeplinesc conditiile de a fi atribuite Secretariatului General al Guvernului, asigura preluarea acestora in vederea valorificarii de catre organele specializate ale autoritatii vamale;
    b) consulta, prin intermediul directiilor regionale vamale, organele administratiei publice locale sau judetene ori serviciile publice descentralizate ale ministerelor, la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, in scopul preluarii cu titlu gratuit a bunurilor de catre: crese, gradinite, camine de copii, de batrani, aziluri, spitale, scoli, institutii de cult, persoane cu handicap sau persoane fizice care au avut de suferit de pe urma calamitatilor naturale.
    In situatia acceptarii bunurilor, directiile regionale vamale, la propunerea comisiei de evaluare, pot atribui cu titlu gratuit aceste bunuri.
    Se pot atribui cu titlu gratuit bunurile intrate in proprietatea privata a statului categoriilor de beneficiari mentionati la art. 13 alin. (1) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 38/1998, si in situatia in care comisia de evaluare constata ca valorificarea acestora nu poate fi facuta in cadrul termenului de valabilitate. Pentru aceste bunuri directiile regionale vamale inainteaza Ministerului Finantelor propuneri concrete si motivate, care cuprind: beneficiarul bunurilor; lista cuprinzand bunurile, atat cantitativ, cat si valoric;
    c) atribuie, cu titlu gratuit si cu aprobarea Ministerului Finantelor, bunuri intrate in proprietatea privata a statului prin unitatile autoritatii vamale persoanelor juridice si persoanelor fizice care pot face dovada ca au calitatea de destinatar al materialelor cu caracter documentar, informational, educativ, stiintific.
    Persoanele juridice mentionate mai sus inainteaza Ministerului Finantelor o solicitare insotita de un act doveditor din care sa rezulte caracterul bunului si calitatea de destinatar initial al acestuia;
    d) procedeaza la atribuirea de bunuri cu titlu gratuit persoanelor juridice care au calitatea de destinatar pentru bunurile care nu pot fi valorificate in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 128/1998, pe baza de hotarare a Guvernului.

    CAP. 6
    Competentele si obligatiile organelor de valorificare din cadrul autoritatii vamale

    Art. 26
    (1) Organele de valorificare din cadrul autoritatii vamale au urmatoarele competente si obligatii:
    a) propun Ministerului Finantelor transmiterea cu titlu gratuit a bunurilor intrate in proprietatea privata a statului, conform art. 13 alin. (1) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 38/1998;
    b) verifica daca sumele realizate din valorificarea bunurilor se varsa, in termen si in cota cuvenita, la bugetul de stat;
    c) controleaza daca institutiile publice si agentii economici, care au preluat spre valorificare bunuri intrate in proprietatea privata a statului, le pastreaza in bune conditii si urmaresc operativ reintroducerea in circuitul economic a valorilor incredintate;
    d) raporteaza lunar Ministerului Finantelor situatia privind autovehiculele, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, intrate in proprietatea privata a statului, conform modelului prevazut in anexa nr. 1;
    e) raporteaza trimestrial Ministerului Finantelor situatia generala privind bunurile intrate in proprietatea privata a statului pana la data de 20 a lunii urmatoare incheierii trimestrului, conform modelului prevazut in anexa nr. 2;
    f) conduc evidentele necesare privind miscarea bunurilor respective;
    g) restituie bunurile sau sumele incasate gresit ori fara baza legala la nivelul valorii recuperate in urma valorificarii bunurilor sau al valorii stabilite de comisia de evaluare in cazul bunurilor care au fost transmise cu titlu gratuit, in baza procesului-verbal de predare-preluare;
    h) restituie sumele obtinute din valorificarea bunurilor prevazute la art. 6 alin. (3) si (4) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 la nivelul actualizat al preturilor, in functie de pretul de evaluare initiala sau cu avizul scris al unui evaluator specializat;
    i) organizeaza evidenta proceselor-verbale de predare-preluare prin inregistrarea in evidenta lucrarilor curente si prin indosarierea acestora pe detinatorii de la care s-au primit bunurile si pe persoanele fizice si juridice prin care se face valorificarea.
    (2) In mod separat se inregistreaza, se evidentiaza si se indosariaza procesele-verbale intocmite de comisia de evaluare. La procesele-verbale de predare-preluare si la procesele-verbale de evaluare se vor anexa si se vor pastra toate actele referitoare la documentul in cauza.

    CAP. 7
    Obligatiile persoanelor fizice si juridice care primesc spre valorificare bunuri intrate in proprietatea privata a statului prin unitatile autoritatii vamale

    Art. 27
    Institutiile publice si persoanele juridice care primesc spre valorificare bunuri devenite proprietate privata a statului prin unitatile autoritatii vamale au urmatoarele obligatii:
    a) sa trimita reprezentantul pentru a prelua bunurile ori de cate ori sunt instiintate de organele de valorificare;
    b) sa se deplaseze in locurile si la datele indicate de organele de valorificare ale autoritatii vamale, in vederea participarii la licitatii si preluarii de bunuri etc.;
    c) sa semneze, atunci cand preiau bunurile, pentru primirea acestora si sa aplice stampila oficiala a unitatii;
    d) sa inregistreze in evidentele proprii, in ziua primirii, bunurile preluate;
    e) sa organizeze evidenta bunurilor primite pe fiecare proces-verbal de predare-preluare;
    f) sa mentioneze in instrumentul de plata numarul procesului-verbal de predare-preluare si numarul procesului-verbal de evaluare;
    g) sa asigure conservarea si pastrarea bunurilor in cele mai bune conditii, avand grija sa nu fie inlocuite pana la vanzare cu altele de calitate inferioara, sa nu se altereze sau sa se deterioreze din cauza conditiilor de intretinere necorespunzatoare;
    h) sa ia cele mai eficiente masuri pentru ca bunurile preluate sa fie vandute in timp optim, expunandu-le permanent spre vanzare;
    i) sa vireze in termen de 3 zile de la incasare la bugetul de stat sumele cuvenite acestuia din vanzarea bunurilor respective.

    CAP. 8
    Procedura de distrugere a bunurilor devenite proprietate privata a statului prin unitatile autoritatii vamale

    Art. 28
    Bunurile intrate in proprietatea privata a statului, care nu indeplinesc conditiile de comercializare, precum si cele care nu au putut fi valorificate, inclusiv componentele rezultate din dezmembrare, transmise cu titlu gratuit sau predate unitatilor de colectare si valorificare a deseurilor, vor fi distruse sub supravegherea comisiei de distrugere. De asemenea, vor fi supuse distrugerii si bunurile al caror nivel al valorii nu justifica angajarea cheltuielilor pentru valorificare.
    Art. 29
    (1) Comisia de distrugere stabileste, in functie de natura bunurilor respective, locul unde urmeaza sa fie distruse acestea, putandu-se apela si la serviciile unor unitati specializate in acest gen de activitate. Comisia de distrugere se numeste prin decizie a directorului directiei regionale vamale si are urmatoarea componenta:
    a) directia regionala vamala                 2 membri
    b) directia generala a finantelor
       publice si controlului financiar
       de stat judeteana, respectiv a
       municipiului Bucuresti                    2 membri
    c) inspectoratul judetean de
       politie sau Directia Generala
       de Politie a Municipiului Bucuresti       1 membru
    d) agentia judeteana de protectie a
       mediului                                  1 membru
    e) biroul vamal operativ sau brigada
       de supraveghere si control vamal
       care gestioneaza bunurile in cauza        1 membru.
    (2) Numirea membrilor comisiei mentionati la lit. b), c) si d) se realizeaza la propunerea conducatorului unitatii cu care persoana desemnata a incheiat raportul juridic de munca.
    (3) Dupa distrugerea bunurilor comisia de distrugere incheie un proces-verbal de distrugere, in trei exemplare, semnate de toti membrii comisiei, precum si de unitatea specializata care concura la distrugere, dupa caz.
    (4) Data intrunirii comisiei se stabileste prin decizie a directorului directiei regionale vamale. Prezenta tuturor membrilor comisiei la operatiunea de distrugere este obligatorie, iar in caz de absenta, inlocuitorul se numeste prin decizie a directorului directiei regionale vamale. Procesul-verbal de distrugere va fi avizat de directorul directiei regionale vamale. In functie de importanta operatiunii de distrugere, se pot efectua inregistrari video fie cu posibilitati proprii, fie cu invitarea posturilor locale de televiziune.

    CAP. 9
    Veniturile incasate si cheltuielile aferente procedurii de valorificare a bunurilor intrate in proprietatea privata a statului prin unitatile autoritatii vamale

    Art. 30
    Veniturile incasate din valorificarea bunurilor devenite proprietate privata a statului prin unitatile autoritatii vamale, din care se deduc cheltuielile de deplasare si de cazare care vor fi platite membrilor comisiei de distrugere, precum si cheltuielile necesare pentru depozitarea bunurilor intrate in proprietatea privata a statului, in conditiile prevederilor art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, astfel cum a fost modificat prin Legea nr. 98/1999, si ale art. 10 alin. (2) din aceeasi ordonanta, se fac venit la bugetul de stat cu cota cuvenita acestuia si se vireaza in contul de valorificare nr. 20220112.
    Art. 31
    Cheltuielile efectuate in vederea valorificarii bunurilor intrate in proprietatea privata a statului se acopera din bugetul Directiei Generale a Vamilor - Ministerul Finantelor, respectiv de la capitolul 72.01 "Alte actiuni", subcapitolul 01 "Administratia centrala vamala si unitati teritoriale", alin. 30.07 "Alte cheltuieli autorizate prin dispozitiile legale".
    Art. 32
    In categoria cheltuielilor prevazute la art. 31 se cuprind cheltuielile privind: sortarea, conservarea, manipularea, transportarea, expertizarea, licitatiile, publicitatea, dezmembrarea, distrugerea, restituirea sumelor incasate gresit sau fara baza legala, timbrarea, precum si alte cheltuieli legate de activitatea de evaluare si valorificare a bunurilor intrate in proprietatea privata a statului. Se cuprind in categoria acestor cheltuieli si cele efectuate de detinator cu bunurile confiscate pana la intrarea in proprietatea privata a statului, in situatia in care detinatorul este si organ de valorificare.
    Art. 33
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta metodologie.

    ANEXA 1
    la metodologie

                                SITUATIA
privind autovehiculele, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, intrate in proprietatea privata a statului prin unitatile autoritatii vamale

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A = Nr. crt.
    B = Locul unde se afla autovehiculul si tipul autovehiculului
    C = Marca
    D = Capacitatea cilindrica a motorului (cmc)
    E = Anul de fabricatie
    F = Observatii

    Autovehicule
______________________________________________________________________________
               Numarul                  Gradul Valoarea    Alte elemente
A  B  C  D  E  kilometrilor Carburantul   de   stabilita   specifice        F
               inregistrati folosit     uzura  de comisia  autovehiculului
               la bord                           de        [seria sasiului
                                               evaluare    (SS), seria
                                                           motorului (SM),
                                                           seria
                                                           caroseriei (SC),
                                                           culoarea etc.]
______________________________________________________________________________
1  2  3  4  5      6            7          8        9             10        11 ______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

    Motoare atasabile ambarcatiunilor
______________________________________________________________________________
Nr.   Denumirea  CP  Seria      Gradul    Starea tehnica, Valoarea  Observatii
crt.  motorului      motorului  de uzura  conform fisei
                                          tehnice
______________________________________________________________________________
 1        2      3      4          5             6            7          8
______________________________________________________________________________

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A =  Valoarea
    B =  Observatii

    Ambarcatiuni
______________________________________________________________________________
Nr.  Locul si tipul Numarul Lungimea Latimea Inaltimea Crevace  Gradul  A   B
crt. ambarcatiunii    de      (m)      (m)      (m)    (bucati)   de
                    bucati                                      uzura
______________________________________________________________________________
 1          2          3       4        5        6        7        8    9   10
______________________________________________________________________________

    ANEXA 2
    la metodologie

    Judetul ..................
    Trimestrul ...............

                             SITUATIA GENERALA
privind bunurile intrate in proprietatea privata a statului prin unitatile autoritatii vamale

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A = prin magazinele proprii
    B = prin licitatie publica
    C = in regim de consignatie
    D = prin atribuiri gratuite
    E = prin restituiri
    F = prin reduceri de pret
    G = prin distrugere
________________________________________________________________________________
                                                     Valorificari,
 Bunurile legal     Soldul la    Intrarile    --------------------- Soldul la
   confiscate       inceputul    in cursul             din care:    sfarsitul
------------------- trimestrului trimestrului TOTAL  -------------- trimestrului
Denumirea     Codul                                  A B C D E F  G
________________________________________________________________________________
   0              1      2            3       4=5+   5 6 7 8 9 10 11  12=2+3+4
                                              +...11
________________________________________________________________________________
a) produse
alimentare
(inclusiv
bauturi
alcoolice si
tigari)           1
b) aparatura
electronica
(casetofoane,
video,
faxuri,
televizoare
etc.)             2
c) bunuri de
uz casnic
(frigidere,
congelatoare,
aspiratoare,
cuptoare cu
microunde,
masini de
spalat etc.)      3
d) confectii
si
incaltaminte      4
e) autovehicule,
ambarcatiuni si
motoare
atasabile
acestora          5
f) alte
bunuri*)          6
________________________________________________________________________________
    TOTAL:        7
________________________________________________________________________________

    *) Se vor nominaliza bunurile cu pondere semnificativa.

    NOTA:
    O data cu anexa se va prezenta si o informare privind urmatoarele aspecte: modul de functionare a comisiilor de evaluare a bunurilor; varsarea in termen la bugetul de stat a sumelor datorate; penalizari de intarziere calculate pentru nevarsarea in termen a sumelor la bugetul de stat; nivelul comisioanelor negociate cu societatile tip consignatie pentru valorificarea bunurilor; alte aspecte semnificative privind actiunea de valorificare etc.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1067/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1067 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu