HOTARARE Nr. 1099 din 25 octombrie 2001
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.
416/2001 privind venitul minim garantat
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 719 din 12 noiembrie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 34
alin. (2) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.
416/2001 privind venitul minim garantat, prevazute in anexa care face parte
integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Prezenta hotarare intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Beneficiaza de drepturile prevazute de Legea nr. 416/2001 privind venitul
minim garantat familiile si persoanele singure care locuiesc in Romania, cu sau
fara cetatenie romana, precum si apatrizii.
Art. 2
Familiile si persoanele singure care nu au cetatenie romana beneficiaza de
prevederile Legii nr. 416/2001, daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) cetatenii straini, pe perioada in care au domiciliul sau, dupa caz,
resedinta in Romania, in conditiile legii;
b) cetatenii straini care au dobandit, in conditiile legii, statutul de
refugiat in Romania sau carora li s-a acordat o alta forma de protectie
prevazuta de lege;
c) apatrizii care au domiciliul sau, dupa caz, resedinta in Romania, in
conditiile legii.
Art. 3
In sensul prevederilor art. 2 alin. (1) din Legea nr. 416/2001, prin
sintagma care locuiesc si gospodaresc impreuna se intelege persoanele care
indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au domiciliul sau, dupa caz, resedinta comune;
b) contribuie impreuna la achizitionarea sau la realizarea unor bunuri si a
unor venituri din valorificarea acestora ori la consumul acestora.
Art. 4
Prin sintagma copiii aflati in intretinere, prevazuta la art. 2 alin. (2)
din Legea nr. 416/2001, se intelege, dupa caz:
a) copiii pana la varsta de 18 ani sau, daca urmeaza o forma de invatamant
la cursuri de zi, prevazuta de lege, pana la implinirea varstei de 25 de ani,
daca urmeaza studii superioare cu durata de scolarizare de maximum 5 ani, sau
de 26 de ani, in cazul in care urmeaza studii superioare cu durata de
scolarizare mai mare de 5 ani;
b) copiii in varsta de peste 18 ani care, in conditiile legii, sunt
declarati persoane cu handicap accentuat sau grav ori sunt incadrati in gradul
I sau II de invaliditate.
Art. 5
In cazul sotilor despartiti in fapt beneficiaza de prevederile Legii nr.
416/2001 fiecare dintre acestia, daca sunt indeplinite conditiile prevazute de
lege.
CAP. 2
Ajutorul social
SECTIUNEA 1
Primirea si solutionarea cererilor pentru acordarea ajutorului social
Art. 6
Ajutorul social se acorda in completarea veniturilor nete lunare ale
familiei sau ale persoanei singure, pentru asigurarea venitului minim garantat
lunar, prevazut la art. 4 alin. (1) si (2) din Legea nr. 416/2001.
Art. 7
(1) Ajutorul social se acorda pe baza de cerere insotita de acte doveditoare
privind componenta familiei si de declaratia privind veniturile realizate in
luna anterioara depunerii cererii de catre membrii acesteia.
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) se completeaza, dupa caz, de catre
persoana singura sau de catre unul dintre membrii familiei, desemnat de
aceasta, care are capacitate deplina de exercitiu a drepturilor civile, sau, in
cazurile prevazute de lege, de catre curatorul sau tutorele persoanei
indreptatite sa beneficieze de ajutor social.
(3) Modelul cererii pentru acordarea ajutorului social este prevazut in
anexa nr. 1.
(4) Modelul declaratiei privind veniturile realizate de familie este
prevazut in anexa nr. 2.
Art. 8
(1) Cererea pentru acordarea ajutorului social, insotita de actele
doveditoare privind componenta familiei si de declaratia privind veniturile
realizate, se inregistreaza dupa cum urmeaza:
a) la primarul localitatii sau, dupa caz, la primarul sectorului in a carui
raza teritoriala solicitantul are domiciliul ori, dupa caz, resedinta;
b) la primarul localitatii resedinta de judet sau, dupa caz, la primarul
general al municipiului Bucuresti, in situatia persoanelor prevazute la art. 3
alin. (2) din Legea nr. 416/2001.
(2) In situatia in care un membru al familiei sau persoana singura care
solicita ajutorul social are domiciliul sau resedinta in alta unitate
administrativ-teritoriala, cererea va fi insotita de o adeverinta eliberata de
primarul localitatii in care aceasta are domiciliul sau resedinta, din care sa
rezulte ca nu beneficiaza de ajutor social.
Art. 9
(1) Componenta familiei se dovedeste cu actele de identitate ale
solicitantului si ale membrilor familiei si, dupa caz, cu urmatoarele acte, in
copie:
a) certificatele de nastere ale copiilor;
b) certificatul de casatorie;
c) hotararea definitiva de incuviintare a adoptiei, de incredintare sau
plasament familial al minorului, potrivit legii;
d) actul din care sa rezulte calitatea solicitantului de tutore sau
curator;
e) acte din care sa rezulte ca un membru al familiei urmeaza o forma de
invatamant in conditiile prevazute la art. 4 lit. a);
f) acte din care sa rezulte incadrarea, potrivit legii, in categoria
persoanelor cu handicap accentuat sau grav ori in gradul I sau II de
invaliditate, pentru persoanele aflate in intretinere;
g) dupa caz, alte acte doveditoare privind componenta familiei.
(2) Actele de identitate prevazute la alin. (1) sunt, dupa caz,
urmatoarele:
a) buletinul de identitate, cartea de identitate sau cartea de identitate
provizorie, in cazul cetatenilor romani;
b) carnetul de identitate, legitimatia de sedere temporara sau documentul
de identitate, eliberat de autoritatile romane competente, in cazul cetatenilor
straini sau apatrizi.
Art. 10
Solutionarea cererilor pentru acordarea ajutorului social se realizeaza de
persoanele desemnate, din cadrul serviciului de asistenta sociala, prin
dispozitie de catre primar.
Art. 11
(1) Cererile pentru acordarea ajutorului social se inregistreaza intr-un registru
special.
(2) Pentru fiecare solicitant se intocmeste o documentatie distincta,
pastrandu-se actele care au stat la baza stabilirii dreptului la ajutor social,
cele emise ulterior de primar, precum si cele depuse ulterior de solicitant.
Art. 12
(1) Pentru solutionarea cererii pentru acordarea ajutorului social primarul
dispune verificarea, in mod obligatoriu, la domiciliul sau, dupa caz, la
resedinta solicitantului ajutorului social, a situatiei ce rezulta din datele
inscrise in actele doveditoare.
(2) Verificarea prevazuta la alin. (1) se realizeaza de personalul din
cadrul aparatului de lucru al consiliului local, care intocmeste ancheta
sociala al carei model este prezentat in anexa nr. 3.
(3) La definitivarea anchetei sociale se pot utiliza si informatii de la
cel putin doua persoane care cunosc situatia materiala, sociala si civila a
persoanelor din gospodaria solicitantului de ajutor social.
(4) La efectuarea anchetei sociale pot participa si reprezentanti ai
institutiilor publice sau ai organizatiilor neguvernamentale care isi
desfasoara activitatea pe teritoriul unitatii administrativ-teritoriale
respective.
(5) In cazul persoanelor prevazute la art. 3 alin. (2) din Legea nr.
416/2001 verificarea prevazuta la alin. (1) se va efectua la locul desemnat de
solicitant.
SECTIUNEA a 2-a
Stabilirea cuantumului si plata ajutorului social
Art. 13
(1) In vederea stabilirii cuantumului ajutorului social persoana desemnata
de primar completeaza fisa de calcul al ajutorului social pe baza datelor din
cerere, din actele doveditoare depuse de solicitant, precum si a celor
rezultate din ancheta sociala.
(2) Modelul fisei de calcul al ajutorului social este prevazut in anexa nr.
4.
Art. 14
Daca familia sau persoana singura are in proprietate terenuri, cladiri,
spatii locative sau alte bunuri, mobile ori imobile, in vederea stabilirii
venitului net lunar al familiei sau al persoanei singure se va proceda dupa cum
urmeaza:
a) in cazul in care obtine fructe civile, naturale sau industriale, se ia
in calcul venitul mediu lunar obtinut in anul precedent;
b) in cazul in care nu obtine fructe civile, naturale sau industriale, se
ia in calcul valoarea cea mai mare dintre valoarea de vanzare si valoarea de utilizare
a acestora.
Art. 15
(1) In aplicarea prevederilor art. 8 alin. (2) din Legea nr. 416/2001
consiliile locale vor stabili anual, prin hotarare, urmatoarele:
a) limitele minime ale veniturilor medii lunare ce s-ar putea obtine din
vanzarea terenurilor, cladirilor, spatiilor locative sau a altor bunuri, mobile
ori imobile;
b) limitele minime ale veniturilor medii lunare ce s-ar putea obtine din
utilizarea terenurilor, cladirilor, spatiilor locative sau a altor bunuri,
mobile ori imobile.
(2) Prin sintagma locuinta minima, prevazuta la art. 8 alin. (2) din Legea
nr. 416/2001, se intelege locuinta definita la art. 2 lit. a) din Legea
locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare, si care indeplineste cerintele minimale prevazute in anexa nr. 1 la
aceasta lege.
Art. 16
(1) Cuantumul ajutorului social se stabileste ca diferenta intre nivelurile
prevazute la art. 4 alin. (1) si (2) din Legea nr. 416/2001 si venitul net
lunar al familiei sau persoanei singure, rezultat din fisa de calcul.
(2) In cazul sotilor despartiti in fapt, la stabilirea venitului net lunar
al familiei sau al persoanei singure nu se iau in considerare veniturile
celuilalt sot.
Art. 17
(1) In cazul in care un membru al familiei sau persoana singura beneficiara
de ajutor social face dovada ca lucreaza pe baza de contract individual de
munca sau de conventie civila de prestari de servicii, cuantumul ajutorului
social, calculat in conditiile prevazute la art. 16 alin. (1), se majoreaza cu
15% .
(2) Majorarea cuantumului ajutorului social, prevazuta la alin. (1), se
aplica o singura data, indiferent de numarul membrilor de familie care lucreaza
pe baza de contract individual de munca sau conventie civila de prestari de servicii.
Art. 18
(1) Cererea pentru acordarea ajutorului social, insotita de actele
doveditoare, fisa de calcul al ajutorului social si ancheta sociala sunt
prezentate primarului care dispune, dupa caz, acordarea sau neacordarea
ajutorului social.
(2) Pe baza dispozitiei primarului, in termen de 5 zile de la emiterea
acesteia, se transmite solicitantului comunicarea privind acordarea sau, dupa
caz, neacordarea ajutorului social, conform modelului prevazut in anexa nr. 5.
(3) Ajutorul social se acorda incepand cu luna urmatoare celei in care s-a
inregistrat cererea.
(4) Pentru cererile inregistrate in luna ianuarie 2002 ajutorul social se
acorda incepand cu luna ianuarie 2002.
(5) Titularul ajutorului social este persoana prevazuta in dispozitia
primarului, iar beneficiarul acestuia este familia sau, dupa caz, persoana
singura.
(6) Schimbarea titularului ajutorului social, in conditiile prevazute la
art. 13 din Legea nr. 416/2001, se realizeaza pe baza de ancheta sociala, prin
dispozitie a primarului, care se aduce la cunostinta celor interesati.
Art. 19
(1) Primarul poate organiza acordarea ajutorului social in bani, in natura
sau prin plata unor cheltuieli de intretinere si de incalzire a locuintei.
(2) In vederea respectarii conditiilor care au stat la baza acordarii
dreptului la ajutor social primarii pot dispune efectuarea periodica de noi
anchete sociale, in conditiile prevazute la art. 12.
Art. 20
(1) Plata ajutorului social in bani se face lunar pe baza de stat de plata,
mandat postal sau in cont curent personal.
(2) Data platii ajutorului social si modalitatea de plata a acestuia se
stabilesc de catre primar prin dispozitie care se aduce la cunostinta
titularilor.
(3) Pentru persoanele prevazute la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 416/2001
plata ajutorului social se realizeaza in ultima zi lucratoare a lunii curente.
Art. 21
(1) In functie de rezultatele anchetei sociale acordarea ajutorului social
se poate organiza si in natura, prin asigurarea, pentru toti sau pentru o parte
din membrii familiei, respectiv pentru persoana singura, a unor alimente si
medicamente, precum si a altor bunuri sau produse stabilite de primar.
(2) Contravaloarea bunurilor si produselor prevazute la alin. (1) nu poate
depasi cuantumul ajutorului social calculat pentru luna in care se acorda.
SECTIUNEA a 3-a
Obligatiile titularilor si ale beneficiarilor de ajutor social
Art. 22
Titularul ajutorului social are obligatia sa comunice primarului in scris
orice modificare intervenita cu privire la veniturile si la numarul membrilor
familiei, in termen de 30 de zile de la data la care a intervenit modificarea.
Art. 23
(1) Persoanele apte de munca din familiile beneficiare de ajutor social,
precum si persoanele singure apte de munca beneficiare de ajutor social, care
nu realizeaza venituri din salarii sau din alte activitati desfasurate,
potrivit legii, ca membru asociat sau persoana autorizata sa desfasoare o
activitate independenta, au obligatia de a efectua lunar, cel mult 72 de ore,
la solicitarea primarului, actiuni sau lucrari de interes local.
(2) In vederea aplicarii prevederilor alin. (1) primarii intocmesc lunar un
plan de actiuni sau de lucrari de interes local, repartizate pe persoane, fara
a se putea depasi regimul normal de lucru si cu respectarea normelor de
securitate si igiena a muncii.
Art. 24
(1) Persoanele apte de munca ce nu realizeaza venituri din salarii sau din
alte activitati desfasurate, potrivit legii, ca membru asociat sau ca persoana
autorizata sa desfasoare o activitate independenta au obligatia sa dovedeasca,
din 3 in 3 luni, cu adeverinta eliberata de agentia teritoriala pentru ocuparea
fortei de munca, urmatoarele:
a) sunt luate in evidenta pentru incadrarea in munca;
b) nu au refuzat nejustificat un loc de munca;
c) nu au refuzat nejustificat participarea la un program de pregatire
profesionala.
(2) Sunt exceptate de la obligatia de a prezenta adeverinta eliberata de
agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca persoanele prevazute la
art. 7 alin. (2) din Legea nr. 416/2001.
Art. 25
In sensul prevederilor art. 23 si 24, persoane apte de munca sunt
persoanele care:
a) au varsta cuprinsa intre 16 ani si varsta stabilita de lege pentru
pensionare;
b) nu urmeaza o forma de invatamant cursuri de zi, prevazuta de lege;
c) au starea de sanatate si capacitatea fizica si psihica care le fac apte
pentru prestarea unei munci.
SECTIUNEA a 4-a
Modificarea cuantumului ajutorului social, suspendarea si incetarea platii
ajutorului social
Art. 26
(1) Cuantumul ajutorului social se modifica in urmatoarele situatii:
a) venitul net lunar al familiei sau, dupa caz, al persoanei singure ori
numarul membrilor familiei difera fata de cel avut initial in vedere la
calculul ajutorului social;
b) persoanele apte de munca prevazute la art. 23 alin. (1) refuza
nejustificat efectuarea actiunilor sau lucrarilor de interes local;
c) persoanele apte de munca prevazute la art. 23 alin. (1) nu prezinta, din
3 in 3 luni, adeverinta eliberata de agentia teritoriala pentru ocuparea fortei
de munca.
(2) In cazurile prevazute la alin. (1) lit. b) si c) cuantumul ajutorului
social al familiei se modifica prin excluderea din numarul membrilor de familie
a persoanelor respective.
Art. 27
In cazul beneficiarului, persoana singura si apta de munca ce nu este
salariata si nu realizeaza venituri din alte activitati desfasurate ca membru
asociat sau ca persoana autorizata sa desfasoare o activitate independenta,
plata ajutorului social se suspenda in urmatoarele situatii:
a) nu prezinta, din 3 in 3 luni, adeverinta prevazuta la art. 24 alin. (1);
b) refuza nejustificat efectuarea actiunilor sau lucrarilor de interes
local prevazute la art. 23 alin. (1).
Art. 28
Modificarea cuantumului ajutorului social sau, dupa caz, suspendarea platii
acestuia se face prin dispozitie scrisa a primarului, incepand cu luna
urmatoare celei in care s-au constatat motivele prevazute la art. 26 alin. (1)
si la art. 27, si se comunica titularului in termen de 15 zile de la data
emiterii acesteia.
Art. 29
(1) In cazul modificarii cuantumului ajutorului social in conditiile
prevazute la art. 26 alin. (1) lit. c) si, respectiv, al suspendarii acestuia
in conditiile prevazute la art. 27 lit. a), prezentarea de catre titular, in
termen de 3 luni de la data emiterii dispozitiei primarului, a adeverintei
eliberate de agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca atrage, dupa
caz:
a) recalcularea cuantumului ajutorului special, prin includerea in numarul
membrilor de familie a persoanelor respective;
b) reluarea platii ajutorului social, in cazul persoanei singure.
(2) Recalcularea cuantumului ajutorului social sau reluarea platii acestuia
se face prin dispozitie scrisa a primarului, incepand cu luna urmatoare
prezentarii adeverintei eliberate de agentia teritoriala pentru ocuparea fortei
de munca.
(3) Drepturile de ajutor social corespunzatoare perioadei in care plata ajutorului
social a fost suspendata sau in care cuantumul acestuia a fost modificat, in
conditiile prevazute la art. 26 alin. (1) lit. c), respectiv la art. 27 lit.
a), se acorda titularului daca adeverinta eliberata de agentia teritoriala
pentru ocuparea fortei de munca se refera la perioada de modificare sau, dupa
caz, de suspendare.
Art. 30
(1) Plata ajutorului social inceteaza in urmatoarele situatii:
a) veniturile nete lunare ale familiei sau ale persoanei singure depasesc
nivelurile prevazute la art. 4 alin. (1) si (2) din Legea nr. 416/2001;
b) familia sau persoana singura care primeste ajutor social isi schimba
domiciliul sau resedinta in alta unitate administrativ-teritoriala;
c) plata ajutorului social a fost suspendata si in termen de 3 luni de la
data suspendarii nu a fost depusa adeverinta prevazuta la art. 24 alin. (1).
(2) Plata ajutorului social inceteaza incepand cu luna urmatoare celei in
care au fost constatate situatiile prevazute la alin. (1).
(3) Incetarea platii ajutorului social se face prin dispozitie a primarului
si se comunica in scris titularului in termen de 5 zile de la data emiterii
acesteia.
CAP. 3
Ajutorul pentru incalzirea locuintei
Art. 31
In baza prevederilor art. 22 si ale art. 28 alin. (2) din Legea nr.
416/2001 ajutorul pentru incalzirea locuintei se acorda in perioada 1 noiembrie
- 31 martie familiilor sau persoanelor singure beneficiare de ajutor social,
dupa cum urmeaza:
a) prin achitarea la furnizor a cheltuielilor pentru consumul de energie
termica, in limita sumei prevazute la art. 22 alin. (2) lit. a) din Legea nr.
416/2001, pe familie sau persoana singura care utilizeaza pentru incalzirea
locuintei energia termica in sistemele centralizate;
b) prin achitarea la furnizor a cheltuielilor pentru consumul de gaze
naturale, in limita sumei prevazute la art. 22 alin. (2) lit. b) din Legea nr.
416/2001, pe familie sau persoana singura care utilizeaza pentru incalzirea
locuintei gaze naturale;
c) in lei, prin majorarea cuantumului lunar al ajutorului social cu suma
prevazuta la art. 22 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 416/2001, pe familie sau
persoana singura care utilizeaza pentru incalzirea locuintei lemne, carbuni sau
combustibili petrolieri;
d) in natura, prin acordarea de lemne, carbuni sau combustibili petrolieri,
in limita sumei prevazute la art. 22 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 416/2001,
pe familie sau persoana singura, in cazul in care acestea sunt utilizate pentru
incalzirea locuintei.
Art. 32
(1) Ajutorul pentru incalzirea locuintei se acorda lunar, la cererea
titularului de ajutor social, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr.
6, depusa la primarul localitatii, dupa cum urmeaza:
a) pana la data de 25 a lunii curente pentru luna anterioara;
b) cu 10 zile inainte de data stabilita pentru plata ajutorului social.
(2) In situatiile prevazute la art. 31 lit. a) si b) cererea este insotita,
dupa caz, de unul dintre urmatoarele acte doveditoare privind consumul de
energie termica sau de gaze naturale in luna anterioara:
a) dovada eliberata de asociatia de locatari sau proprietari, din care sa
rezulte suma datorata pentru cheltuielile cu incalzirea locuintei;
b) factura insotita de contractul individual pentru furnizarea energiei
termice sau a gazelor naturale.
(3) In cazul in care titularul ajutorului social nu este titularul
contractului individual de furnizare a energiei termice sau a gazelor naturale,
ajutorul pentru incalzirea locuintei se acorda cu conditia prezentarii unui
contract de furnizare a energiei termice sau a gazelor naturale, incheiat de un
membru al familiei beneficiare de ajutor social.
Art. 33
(1) Plata ajutorului pentru incalzirea locuintei, in situatiile prevazute
la art. 31 lit. a) si b), se efectueaza dupa cum urmeaza:
a) daca suma datorata este mai mare decat ajutorul cuvenit, primarul aproba
achitarea catre furnizor a sumei reprezentand ajutorul prevazut de Legea nr.
416/2001, iar diferenta se achita direct de catre titularul ajutorului;
b) daca suma datorata este egala cu ajutorul cuvenit, primarul aproba
achitarea catre furnizor a acestei sume;
c) daca suma datorata este mai mica decat ajutorul cuvenit, primarul aproba
achitarea catre furnizor a acestei sume, iar diferenta pana la limita
ajutorului prevazut de Legea nr. 416/2001 se plateste titularului de ajutor
social.
(2) Plata ajutorului pentru incalzirea locuintei, in situatia prevazuta la
art. 31 lit. c), se efectueaza lunar, la data stabilita pentru plata ajutorului
social.
(3) Acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei, in situatia prevazuta
la art. 31 lit. d), se poate realiza lunar sau in alt mod stabilit de comun
acord intre primar si beneficiar, precum si in functie de posibilitatile
locale.
(4) Acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei se evidentiaza prin
completarea unei fise de calcul, conform modelului prevazut in anexa nr. 7.
Art. 34
Sumele reprezentand cheltuielile cu incalzirea locuintei privind consumul
de energie termica sau de gaze naturale, platite direct de beneficiari, precum
si cele achitate de primari furnizorilor se vor colecta in conturile de tip
escrow, deschise la banci comerciale de catre distribuitorii si producatorii de
energie termica sau de gaze naturale.
CAP. 4
Ajutorul social care se acorda sotiilor celor care satisfac serviciul
militar obligatoriu
Art. 35
In aplicarea prevederilor art. 23 alin. (1) si (2) din Legea nr. 416/2001
centrele militare organizeaza activitatea de primire, inregistrare si
solutionare a cererilor pentru acordarea ajutoarelor, asigura evidenta si plata
acestora.
Art. 36
(1) Acordarea ajutorului social lunar se realizeaza la cererea sotiei celui
care satisface serviciul militar obligatoriu, inregistrata la centrul militar
care a efectuat incorporarea.
(2) La cererea prevazuta la alin. (1) se anexeaza actul de identitate al
solicitantei, certificatul de casatorie, actele doveditoare privind veniturile
nete realizate in luna anterioara depunerii cererii, precum si, dupa caz,
urmatoarele acte doveditoare:
a) certificatele de nastere ale copiilor in varsta de pana la 7 ani;
b) dovada din care sa rezulte ca solicitanta este gravida, incepand cu luna
a IV-a de sarcina;
c) decizia de incadrare in gradul I sau II de invaliditate;
d) dupa caz, actele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. c).
Art. 37
Stabilirea veniturilor se realizeaza pe baza declaratiei privind veniturile
realizate de familie, prevazuta la art. 7 alin. (4).
Art. 38
(1) In urma verificarii indeplinirii conditiilor pentru acordarea
ajutorului social lunar cererile sunt aprobate sau, dupa caz, respinse de
comandantul centrului militar, in termen de 15 zile de la data inregistrarii
acestora.
(2) In cazul respingerii cererii se comunica solicitantei motivele care au
stat la baza acestei decizii.
Art. 39
(1) Plata ajutorului social se efectueaza incepand cu luna urmatoare
depunerii cererii si inceteaza incepand cu luna urmatoare celei in care nu mai
sunt indeplinite conditiile legale care au stat la baza acordarii acestuia.
(2) Pe perioada executarii pedepsei cu inchisoarea de catre militari
ajutorul pentru sotiile acestora se suspenda, plata urmand sa fie reluata
incepand cu luna in care cei in cauza au revenit la unitatile militare.
Art. 40
Plata ajutorului social se efectueaza lunar prin mandat postal, stat de
plata sau in cont curent personal.
Art. 41
Sotiile celor care satisfac serviciul militar obligatoriu, beneficiare de
ajutor social, au obligatia sa comunice in scris centrelor militare orice
modificare a situatiilor care au stat la baza acordarii acestuia, in termen de
15 zile de la data la care a intervenit modificarea.
Art. 42
Fondurile necesare platii ajutorului social pentru sotiile celor care
satisfac serviciul militar obligatoriu se suporta din bugetul de stat si sunt
administrate si gestionate de Ministerul Apararii Nationale.
Art. 43
Ministerul Apararii Nationale poate emite precizari privind procedura de
acordare de catre centrele militare a ajutorului social sotiilor celor care
satisfac serviciul militar obligatoriu.
CAP. 5
Alocatia pentru copiii nou-nascuti
Art. 44
(1) Alocatia pentru copiii nou-nascuti se acorda la cerere, o singura data,
pentru fiecare dintre primii 4 copii nou-nascuti vii.
(2) In sensul prevederilor alin. (1) prin sintagma copil nou-nascut se
intelege copilul in varsta de pana la 6 luni.
(3) Cererea prevazuta la alin. (1) se inregistreaza la primaria localitatii
in care domiciliaza mama sau, dupa caz, in care a fost inregistrata nasterea
copilului.
(4) In cazul in care nasterea a fost inregistrata in alta localitate decat
cea in care domiciliaza mama, cererea va fi insotita de o adeverinta eliberata
de primarul localitatii de domiciliu sau, dupa caz, al celei in care a fost
inregistrata nasterea, din care sa rezulte ca nu a beneficiat de alocatia
pentru copilul nou-nascut.
(5) Actele doveditoare pentru stabilirea si acordarea dreptului privind
alocatia pentru copiii nou-nascuti sunt certificatul de nastere in original al
copilului pentru care se solicita alocatia, declaratia pe propria raspundere
privind rangul copilului nou-nascut, precum si, dupa caz, copiile de pe
certificatele de nastere ale copiilor nascuti anterior.
Art. 45
(1) In urma analizei cererii si a actelor doveditoare primarul dispune, in
cel mult 10 zile de la data inregistrarii cererii, dupa caz, acordarea sau
neacordarea alocatiei pentru copiii nou-nascuti.
(2) In cazul neacordarii alocatiei pentru copiii nou-nascuti motivele care
au stat la baza acestei dispozitii sunt comunicate solicitantului in termen de
5 zile de la data emiterii acesteia.
Art. 46
(1) Alocatia pentru copiii nou-nascuti se acorda in cuantumul prevazut de
actele normative in vigoare la data nasterii copilului.
(2) Fondurile necesare pentru plata alocatiei pentru copiii nou-nascuti se
suporta din bugetul de stat si sunt administrate si gestionate de Ministerul
Muncii si Solidaritatii Sociale.
Art. 47
(1) Dispozitiile primarului privind acordarea alocatiilor pentru copiii
nou-nascuti se transmit directiei de munca si solidaritate sociala judetene,
respectiv Directiei generale de munca si solidaritate sociala a municipiului
Bucuresti, denumita in continuare directie teritoriala.
(2) Pe baza dispozitiilor prevazute la alin. (1) directia teritoriala
solicita Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale necesarul de credite
bugetare in vederea platii alocatiilor pentru copiii nou-nascuti.
Art. 48
(1) Sumele primite de la Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale sunt
virate de catre directia teritoriala in conturile deschise cu aceasta
destinatie de catre primar.
(2) Plata alocatiei pentru copiii nou-nascuti se efectueaza de primar, pe
stat de plata, in termen de 10 zile de la data primirii sumelor prevazute la
alin. (1).
Art. 49
Dupa efectuarea platii alocatiei pentru copiii nou-nascuti platitorul are
obligatia de a inscrie pe versoul certificatului de nastere original mentiunea
"Achitat alocatia pentru copilul nou-nascut", data, semnatura si
stampila.
CAP. 6
Alte ajutoare
Art. 50
Guvernul poate aproba prin hotarare, la propunerea Ministerului Muncii si
Solidaritatii Sociale, acordarea de ajutoare de urgenta familiilor sau persoanelor
singure aflate in una dintre situatiile prevazute la art. 28 alin. (1) din
Legea nr. 416/2001.
Art. 51
(1) Propunerea de acordare a ajutoarelor de urgenta are la baza solicitarea
unui membru de familie sau a persoanei singure, precum si ancheta sociala prin
care se certifica existenta situatiilor de necesitate sau, dupa caz, a
situatiilor deosebite in care se afla familiile sau persoanele singure.
(2) Ancheta sociala prevazuta la alin. (1) este efectuata de directia
teritoriala in colaborare cu serviciul de asistenta sociala din cadrul
aparatului de lucru al consiliului local in a carui raza teritoriala locuieste
solicitantul, conform modelului prevazut in anexa nr. 8.
(3) Ancheta sociala este avizata de primar si de prefect.
Art. 52
Fondurile necesare pentru plata ajutoarelor de urgenta prevazute la art. 50
se suporta din bugetul de stat si sunt administrate si gestionate de Ministerul
Muncii si Solidaritatii Sociale.
Art. 53
Primarul poate acorda, in limita fondurilor existente, ajutoare de urgenta
familiilor sau persoanelor singure aflate in una dintre situatiile prevazute la
art. 28 alin. (1) din Legea nr. 416/2001.
Art. 54
Dispozitia primarului de acordare a ajutoarelor de urgenta are la baza
solicitarea unui membru de familie sau a persoanei singure, precum si ancheta
sociala efectuata de serviciul de asistenta sociala din cadrul aparatului de
lucru al consiliului local, conform modelului prevazut in anexa nr. 8, prin
care se certifica situatiile de necesitate sau, dupa caz, situatiile deosebite
in care se afla familiile sau persoanele singure.
Art. 55
Fondurile necesare pentru plata ajutoarelor de urgenta prevazute la art. 53
se suporta din bugetele locale.
Art. 56
Ajutoarele de urgenta prevazute la art. 50 si 53 se pot acorda in bani sau
in natura.
Art. 57
Familiile si persoanele singure care se afla in una dintre situatiile
prevazute la art. 28 alin. (1) din Legea nr. 416/2001 pot primi, pentru aceeasi
situatie, ajutoare de urgenta suportate atat de la bugetul de stat, cat si de
la bugetul local.
Art. 58
In cazul decesului unei persoane din familiile beneficiare de ajutor social
sau al persoanei singure beneficiare de ajutor social primarii pot dispune
acordarea unui ajutor reprezentand o parte din cheltuielile cu inmormantarea.
Art. 59
Ajutorul prevazut la art. 58 se acorda unei singure persoane care poate fi,
dupa caz, sotul sau sotia supravietuitoare, copilul, parintele, tutorele,
curatorul, mostenitorul in conditiile dreptului comun sau, in lipsa acestuia,
persoanei care dovedeste ca a suportat cheltuielile cu inmormantarea.
Art. 60
(1) Ajutorul prevazut la art. 58 se acorda pe baza de cerere insotita de
urmatoarele acte, dupa caz:
a) certificatul de deces, in original si in copie;
b) actul de identitate al solicitantului;
c) acte de stare civila ale solicitantului din care sa rezulte relatia de
rudenie cu decedatul sau, dupa caz, acte care atesta calitatea de mostenitor,
tutore, curator;
d) dovezi privind suportarea cheltuielilor cu inmormantarea.
(2) Cererea si actele doveditoare prevazute la alin. (1) se inregistreaza
la primarul localitatii unde familia din care a facut parte persoana decedata
sau, dupa caz, persoana singura decedata a beneficiat de ajutor social.
Art. 61
Ajutorul prevazut la art. 58 se suporta din bugetul local, din fondurile
alocate pentru plata ajutorului social si poate fi acordat in bani sau in
natura.
CAP. 7
Dispozitii finale
Art. 62
(1) In aplicarea prevederilor art. 27 din Legea nr. 416/2001 echilibrarea
bugetelor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale in vederea asigurarii
sumelor necesare pentru plata ajutorului social si a ajutorului pentru
incalzirea locuintei se realizeaza prin repartizarea sumelor defalcate din
unele venituri ale bugetului de stat.
(2) Criteriile de repartizare a sumelor defalcate din unele venituri ale
bugetului de stat se stabilesc anual prin legea bugetului de stat.
Art. 63
(1) Repartizarea pe unitati administrativ-teritoriale, respectiv pe
sectoarele municipiului Bucuresti, a sumelor defalcate din unele venituri ale
bugetului de stat se realizeaza in cursul anului prin hotarare a consiliului
judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, la
solicitarea primarilor.
(2) La repartizarea unor venituri ale bugetului de stat in bugetele locale
vor fi avute in vedere numarul beneficiarilor de ajutor social si ajutor pentru
incalzirea locuintei, precum si nivelurile fondurilor alocate cu aceasta
destinatie din bugetele locale.
Art. 64
Cheltuielile administrative necesare pentru aplicarea Legii nr. 416/2001 se
suporta din bugetele locale ale unitatilor administrativ-teritoriale sau, dupa
caz, din bugetul de stat.
Art. 65
(1) In aplicarea prevederilor art. 31 alin. (3) din Legea nr. 416/2001
primarii au obligatia sa transmita directiilor teritoriale, pana la data de 10
a fiecarei luni pentru luna anterioara, un raport statistic privind aplicarea
prevederilor Legii nr. 416/2001, conform modelului prevazut in anexa nr. 9.
(2) Pana la data de 20 a fiecarei luni directiile teritoriale transmit
Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale Raportul statistic lunar privind
aplicarea prevederilor Legii nr. 416/2001 la nivelul judetului, respectiv la
nivelul municipiului Bucuresti.
Art. 66
(1) In vederea asigurarii in sistemul asigurarilor sociale de sanatate a
persoanelor din familiile beneficiare de ajutor social in conditiile Legii nr.
416/2001, pentru care plata contributiei se realizeaza de la bugetul de stat
prin Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, primarii au obligatia sa
transmita directiilor teritoriale, pana la data de 10 a lunii curente pentru
luna expirata, situatia privind persoanele adulte din familiile beneficiare de
ajutor social, pentru care plata contributiei de asigurari sociale de sanatate
se asigura de la bugetul de stat, prevazuta in anexa nr. 10.
(2) Pe baza situatiilor prevazute la alin. (1) directiile teritoriale
solicita Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale creditele bugetare
necesare platii contributiei de asigurari sociale de sanatate, conform legii.
Art. 67
Ministerul Apararii Nationale va transmite semestrial Ministerului Muncii
si Solidaritatii Sociale, pana la data de 20 a lunii urmatoare expirarii
semestrului, numarul de beneficiari ai ajutorului social lunar acordat sotiilor
celor care satisfac serviciul militar obligatoriu.
Art. 68
In aplicarea prevederilor art. 33 din Legea nr. 416/2001 Ministerul Muncii
si Solidaritatii Sociale va elabora instructiuni de indrumare si de verificare
de catre directiile teritoriale a prevederilor legii, care se aproba prin ordin
al ministrului muncii si solidaritatii sociale.
Art. 69
In vederea asigurarii venitului minim garantat directiile teritoriale si
consiliile locale acorda gratuit consultanta de specialitate prin indrumarea
persoanelor si familiilor in vederea intocmirii actelor necesare, identifica
persoanele si familiile indreptatite sa beneficieze de ajutor social si
realizeaza mediatizarea prevederilor Legii nr. 416/2001.
Art. 70
Drepturile stabilite in baza actelor normative prevazute la art. 35 din
Legea nr. 416/2001 se vor achita pana la data de 31 decembrie 2001.
Art. 71
Anexele nr. 1 - 10*) fac parte integranta din prezentele norme
metodologice.
------------
*) Anexele nr. 1 - 9 sunt reproduse in facsimil.
ANEXA 1
la normele metodologice
CERERE
pentru acordarea ajutorului social
Numele si prenumele solicitantului:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data nasterii:
_ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|
Adresa:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Str. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Bl. |_|_|_|_| Sc. |_|_|_|_| Ap. |_|_|_|_| O.P. |_|_|_|_| Sector |_|_|_|
Localitatea:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Judetul:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Actul de identitate Eliberat de Circa de Politie nr:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_| Seria: |_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_| |_|_|_|
*1) _ _ _ _ _ _ _ _
La data de: |_|_|_|_|_|_|_|_|
Date despre membrii familiei solicitantului*2):
1. Numele si prenumele:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data nasterii: Cod numeric personal*3):
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Relatia de rudenie*4): Act doveditor*5)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|
2. Numele si prenumele:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data nasterii: Cod numeric personal*3):
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Relatia de rudenie*4): Act doveditor*5)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|
3. Numele si prenumele:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data nasterii: Cod numeric personal*3):
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Relatia de rudenie*4): Act doveditor*5)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|
4. Numele si prenumele:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data nasterii: Cod numeric personal*3):
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Relatia de rudenie*4): Act doveditor*5)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|
5. Numele si prenumele:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data nasterii: Cod numeric personal*3):
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Relatia de rudenie*4): Act doveditor*5)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|
6. Numele si prenumele:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data nasterii: Cod numeric personal*3):
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Relatia de rudenie*4): Act doveditor*5)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|
7. Numele si prenumele:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data nasterii: Cod numeric personal*3):
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Relatia de rudenie*4): Act doveditor*5)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|
8. Numele si prenumele:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data nasterii: Cod numeric personal*3):
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Relatia de rudenie*4): Act doveditor*5)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|
9. Numele si prenumele:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data nasterii: Cod numeric personal*3):
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Relatia de rudenie*4): Act doveditor*5)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|
10. Numele si prenumele:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data nasterii: Cod numeric personal*3):
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Relatia de rudenie*4): Act doveditor*5)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|
Data: Semnatura:
______________ ______________________________
-------------
*1) Pentru cetatenii romani se va specifica tipul de act de identitate:
- B.I. - buletin de identitate
- C.I. - carte de identitate
C.I.P. - carte de identitate provizorie, iar pentru cetatenii straini sau
apatrizi:
- C.i. - carnet de identitate
- L.S.T. - legitimatie de sedere temporara
- D.I. - document de identitate
*2) In cazul familiilor cu peste 10 membri se va completa o anexa.
*3) Codul numeric personal se va completa din actul de identitate sau din
certificatul de nastere.
*4) Se va completa cu urmatoarele coduri in functie de relatia de rudenie:
- 02 - pentru sot/sotie
- 03 - pentru concubin/a
- 04 - pentru copil
*5) Se vor prezenta, dupa caz:
- certificate de nastere ale copiilor;
- certificat de casatorie;
- hotarare definitiva de incuviintare a adoptiei, de incredintare sau
plasament familial a minorului;
- actul din care sa rezulte calitatea de tutore sau curator;
- acte din care sa rezulte incadrarea in categoria persoanelor cu handicap
sau invaliditate.
ANEXA 2
la normele metodologice
DECLARATIE
privind veniturile realizate de familie
Numele si prenumele solicitantului:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data nasterii:
_ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|
Adresa:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Str. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Bl. |_|_|_|_| Sc. |_|_|_|_| Ap. |_|_|_|_| O.P. |_|_|_|_| Sector |_|_|_|
Localitatea:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Judetul:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
_________________________________________________________
| A. VENITURI PERMANENTE NETE REALIZATE IN LUNA: | | |
|_____________________________________________________|_|_|
______________________________________________________________________________
| | | | Venitul
|
| Cod | Categoria de venituri | Actul doveditor*1) | realizat*2)
|
| | | | (lei)
|
|_____|________________________________|_____________________|_________________|
Salariul si alte drepturi salariale:
______________________________________________________________________________
| 01 |- pe baza de contract de munca |- adeverinta eliberata| | | | | | | | |
|
| | | de angajator | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 02 |- pe baza de conventie civila |- adeverinta eliberata| | | | | | | | |
|
| | de prestari servicii | de angajator | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 03 |- salariul asistentului |- adeverinta eliberata| | | | | | | | |
|
| | personal al persoanei cu | de angajator | | | | | | | | |
|
| | handicap | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 04 |- salariul asistentului |- adeverinta eliberata| | | | | | | | |
|
| | maternal | de angajator | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 05 |- salariul ingrijitorului la |- adeverinta eliberata| | | | | | | | |
|
| | domiciliu al persoanei | de angajator | | | | | | | | |
|
| | varstnice dependente | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 06 |- venitul lunar realizat ca |- adeverinta eliberata| | | | | | | | |
|
| | membru asociat sau persoana | de Administratia | | | | | | | | |
|
| | autorizata sa desfasoare o | Financiara | | | | | | | | |
|
| | activitate independenta | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 07 |- indemnizatia de somaj |- talon de plata | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Pensii:
______________________________________________________________________________
| Pensii de stat:
|
|______________________________________________________________________________|
| 08 |- pensia pentru limita de |- talon de pensie | | | | | | | | |
|
| | varsta | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 09 |- pensia anticipata |- talon de pensie | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 10 |- pensia anticipata |- talon de pensie | | | | | | | | |
|
| | partiala | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 11 |- pensia de invaliditate |- talon de pensie | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 12 |- pensia de urmas |- talon de pensie | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| Pensii militare:
|
|______________________________________________________________________________|
| 13 |- pensia de serviciu |- talon de pensie | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 14 |- pensia de invaliditate |- talon de pensie | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 15 |- pensia de urmas |- talon de pensie | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
______________________________________________________________________________
| 16 |- pensia I.O.V.R. |- talon de pensie | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
______________________________________________________________________________
| 17 |- indemnizatia pentru |- talon
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| | persoanele care si-au pierdut| |
| | total sau partial capacitatea| |
| | de munca ca urmare a | |
| | participarii la Revolutie si | |
| | pentru urmasii acestora | |
|_____|_______________________________|______________________|
______________________________________________________________________________
| 18 |- pensia sociala pentru |- talon de pensie | | | | | | | | |
|
| | nevazatori | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
______________________________________________________________________________
| 19 |- indemnizatia de insotitor |- talon de pensie | | | | | | | | |
|
| | pentru pensionari gr. I | | | | | | | | | |
|
| | invaliditate | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Alte drepturi de asigurari sociale
______________________________________________________________________________
| 20 |- indemnizatia pentru |- adeverinta eliberata| | | | | | | | |
|
| | incapacitatea temporara de | de angajator | | | | | | | | |
|
| | munca | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 21 |- indemnizatia pentru cresterea|- adeverinta eliberata| | | | | | | | |
|
| | copilului pana la varsta de | de angajator sau, | | | | | | | | |
|
| | 2 sau 3 ani | dupa caz, de casa | | | | | | | | |
|
| | | de pensii | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 22 |- indemnizatia pentru |- adeverinta eliberata| | | | | | | | |
|
| | ingrijirea copilului bolnav | de angajator | | | | | | | | |
|
| | in varsta de pana la 7 sau | | | | | | | | | |
|
| | 18 ani | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 23 |- indemnizatia de maternitate |- adeverinta eliberata| | | | | | | | |
|
| | | de angajator sau, | | | | | | | | |
|
| | | dupa caz, de casa | | | | | | | | |
|
| | | de pensii | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Indemnizatii cu caracter permanent
______________________________________________________________________________
| 24 |- indemnizatia lunara acordata |- talon de plata | | | | | | | | |
|
| | magistratilor inlaturati din | | | | | | | | | |
|
| | justitie din considerente | | | | | | | | | |
|
| | politice | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 25 |- indemnizatia lunara acordata |- talon de plata | | | | | | | | |
|
| | persoanelor persecutate din | | | | | | | | | |
|
| | motive politice sau etnice | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 26 |- indemnizatia, sporul sau |- talon de plata | | | | | | | | |
|
| | renta acordata invalizilor, | | | | | | | | | |
|
| | veteranilor si vaduvelor de | | | | | | | | | |
|
| | razboi | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 27 |- indemnizatia pentru parintii |- talon de plata | | | | | | | | |
|
| | persoanelor care au decedat | | | | | | | | | |
|
| | in timpul Revolutiei din 1989| | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 28 |- indemnizatia de ingrijire |- talon de plata | | | | | | | | |
|
| | pentru revolutionarii | | | | | | | | | |
|
| | invalizi gr. I | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 29 |- suma fixa acordata mamelor |- talon de plata | | | | | | | | |
|
| | eroilor-martiri | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
______________________________________________________________________________
| 30 |- alocatia de stat pentru copii|- talon de plata/ | | | | | | | | |
|
| | | adeverinta | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
______________________________________________________________________________
| 31 |- alocatia suplimentara pentru |- talon de plata/ | | | | | | | | |
|
| | familiile cu copii | adeverinta | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
______________________________________________________________________________
| 32 |- alocatia de intretinere |- adeverinta
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| | pentru minorii dati in | |
| | plasament familial sau | |
| | incredintati, potrivit legii,| |
| | unor familii sau persoane | |
|_____|_______________________________|______________________|
Burse
______________________________________________________________________________
| 33 |- pentru elevi |- adeverinta eliberata| | | | | | | | |
|
| | | de unitatea de | | | | | | | | |
|
| | | invatamant | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 34 |- pentru studenti |- adeverinta eliberata| | | | | | | | |
|
| | | de unitatea de | | | | | | | | |
|
| | | invatamant | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
______________________________________________________________________________
| 35 |- ajutorul banesc lunar pentru |- talon de plata
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| | persoanele care au devenit | |
| | incapabile de munca in | |
| | perioada efectuarii unei | |
| | pedepse privative de | |
| | libertate | |
|_____|_______________________________|______________________|_________________
| 36 |- ajutorul special acordat |- talon de plata | | | | | | | | |
|
| | persoanelor cu handicap | | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| 37 |- ajutorul social lunar pentru |- adeverinta eliberata| | | | | | | | |
|
| | sotiile celor care satisfac | de centrul militar | | | | | | | | |
|
| | serviciul militar obligatoriu| | | | | | | | | |
|
|_____|_______________________________|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
______________________________________________________________________________
| B. VENITURI NETE ANUALE REALIZATE DIN VANZAREA/UTILIZAREA TERENURILOR,
|
| CLADIRILOR, SPATIILOR LOCATIVE SAU ALTOR BUNURI MOBILE SI IMOBILE, ALTELE
|
| DECAT LOCUINTA MINIMA SI BUNURILE NECESARE NEVOILOR FAMILIALE
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| | Actul doveditor | Venitul
|
| Surse de venit | privind | realizat*3)
|
| | proprietatea | (lei)
|
| | si/sau venitul |
|
| | realizat |
|
|__________________________________________|_________________|_________________|
| - terenuri | - utilizare | | | | | | | | | |
|
|
|______________|_________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| | - arenda | | | | | | | | | |
|
| |______________|_________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| | - vanzare | | | | | | | | | |
|
|___________________________|______________|_________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| - cladiri, altele decat | - chirie | | | | | | | | | |
|
| locuinta
|______________|_________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| | - vanzare | | | | | | | | | |
|
|___________________________|______________|_________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| - spatii locative, altele | - chirie | | | | | | | | | |
|
| decat locuinta
|______________|_________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| | - vanzare | | | | | | | | | |
|
|___________________________|______________|_________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| - alte bunuri mobile si | - utilizare | | | | | | | | | |
|
| imobile
|______________|_________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| | - chirie | | | | | | | | | |
|
|
|______________|_________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| | - vanzare | | | | | | | | | |
|
|___________________________|______________|_________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
______________________________________________________________________________
| C. ALTE SURSE DE VENIT*4)
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| | Acte | Venitul
|
| Surse de venit | doveditoare | realizat
|
| | | (lei)
|
|__________________________________________|_________________|_________________|
| - |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| - |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| - |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| - |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| - |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| - |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| - |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| - |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| - |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|__________________________________________|_________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Subsemnatul/a ____________________________, cunoscand prevederile art. 292
din Codul penal cu privire la falsul in declaratii, declar pe propria
raspundere ca datele, informatiile si documentele prezentate corespund
realitatii.
Data _______________
Semnatura
_______________________
------------
*1) Se vor anexa pentru fiecare membru al familiei.
*2) Pentru aceeasi categorie de venituri se va inscrie suma totala a
acestora
*3) Se inscrie venitul realizat in anul precedent
*4) Se vor mentiona veniturile obtinute din alte creante legale, conventii
civile de intretinere aflate in executare, alte surse
ANEXA 3
la normele metodologice
Consiliul Local ............................
Judetul .............../Municipiul Bucuresti
ANCHETA SOCIALA*1)
pentru acordarea ajutorului social efectuata la data ............ anul
.........
Urmare cererii d-lui (d-nei) .............................................
inregistrata cu nr. ............. data ..............., prin care s-a solicitat
acordarea ajutorului social, s-a procedat la verificarea situatiei de fapt, la
adresa ........................... si s-au constatat urmatoarele:
A. Date privind familia/persoana singura:
1. Componenta familiei si veniturile*2) acesteia:
______________________________________________________________________________
| | Componenta familiei | Veniturile | Alte
|
| | | familiei
|venituri|
|
|________________________________________________|______________|________|
| Nr. | Nume | C.N.P./ | Relatia de | Ocupatia |Sursa |Cuantum|
Cuantum|
| crt.| si | data | rudenie | |cod*4)| (lei) | (lei)
|
| |Prenume| nasterii |______________|______________| | |
|
| | |(ZZ/LL/AA)|in clar|cod*3)|in clar|cod*3)| | |
|
|_____|_______|__________|_______|______|_______|______|______|_______|________|
|_____|_______|__________|_______|______|_______|______|______|_______|________|
|_____|_______|__________|_______|______|_______|______|______|_______|________|
|_____|_______|__________|_______|______|_______|______|______|_______|________|
| | TOTAL | | |
|
|_____|________________________________________________|______|_______|________|
2. Locuinta:
Tipul locuintei - cod*3) [ ]
Regimul juridic al locuintei proprietate - cod*3) [ ]
Nr. camere ............................
Suprafata locativa (mp) ...............
Dotare cu bunuri de folosinta indelungata ................................
..............................................................................
Conditii de igiena .......................................................
..............................................................................
..............................................................................
Incalzirea locuintei:
- sistem centralizat de furnizare a energiei termice [ ]
- gaze naturale [ ]
- lemne [ ]
- carbuni [ ]
- combustibili petrolieri [ ]
3. Locuieste impreuna cu alte
- familii [ ]
- persoane singure [ ]
4. Familia detine in proprietate/folosinta
Terenuri:
- tipul de teren ................ suprafata ...............................
- tipul de teren ................ suprafata ...............................
- tipul de teren ................ suprafata ...............................
Cladiri (altele decat locuinta) ...........................................
...............................................................................
Spatii locative (altele decat locuinta) ...................................
...............................................................................
Alte bunuri ...............................................................
...............................................................................
5. Starea de sanatate a familiei ..........................................
...............................................................................
6. Nevoi speciale ale membrilor familiei ..................................
...............................................................................
B. Alte aspecte constatate ................................................
...............................................................................
C. Optiunea solicitantului privind acordarea ajutorului social
- in bani [ ]
- in natura*5) [ ]
...............................................................................
...............................................................................
Intocmit ______________
Semnatura ______________
Luat la cunostinta
Solicitant _______________
------------
*1) In cazul gospodariei se va intocmi separat pentru fiecare
familie/persoana singura;
*2) In cazul gospodariei se va evidentia distinct venitul obtinut in comun
de membrii acesteia;
*3) Se va trece codul prevazut in tabelele Relatia de rudenie, Ocupatia,
Tipul locuintei si Regimul juridic al locuintei;
*4) Se va trece, dupa caz, codul, in cazul veniturilor permanente, sau
sursele de venit in cazul veniturilor prevazute la capitolele B si C din
Declaratia privind veniturile realizate;
*5) Se vor mentiona produsele solicitate (alimente, medicamente,
imbracaminte etc.).
Coduri utilizate in ancheta sociala:
_________________________________________________________
| Cod | Relatia de rudenie |
|_____|___________________________________________________|
| 01 | titularul |
|_____|___________________________________________________|
| 02 | sot/sotie |
|_____|___________________________________________________|
| 03 | concubin |
|_____|___________________________________________________|
| 04 | copil (inclusiv copilul luat in adoptie, plasament|
| | familial, incredintare, tutela sau curatela) |
|_____|___________________________________________________|
_________________________________________________________
| Cod | Ocupatia |
|_____|___________________________________________________|
| 01 | salariat |
|_____|___________________________________________________|
| 02 | persoana autorizata sa desfasoare activitati |
| | independente |
|_____|___________________________________________________|
| 03 | somer (care primeste indemnizatie de somaj) |
|_____|___________________________________________________|
| 04 | lucrator ocazional |
|_____|___________________________________________________|
| 05 | pensionar |
|_____|___________________________________________________|
| 06 | fara loc de munca |
|_____|___________________________________________________|
| 07 | casnic |
|_____|___________________________________________________|
| 08 | elev, student |
|_____|___________________________________________________|
| 09 | copil de varsta scolara care nu urmeaza o forma |
| | de invatamant organizata potrivit legii |
|_____|___________________________________________________|
| 10 | copil de varsta prescolara |
|_____|___________________________________________________|
_________________________________________________________
| Cod | Tipul locuintei |
|_____|___________________________________________________|
| 01 | casa cu curte |
|_____|___________________________________________________|
| 02 | casa fara curte |
|_____|___________________________________________________|
| 03 | apartament la bloc |
|_____|___________________________________________________|
| 04 | nu are locuinta/locuinta improvizata |
|_____|___________________________________________________|
_________________________________________________________
| Cod | Regimul juridic al locuintei |
|_____|___________________________________________________|
| 01 | in proprietate |
|_____|___________________________________________________|
| 02 | in inchiriere (public/privat) |
|_____|___________________________________________________|
| 03 | in proprietatea unei rude cu care locuieste |
|_____|___________________________________________________|
| 04 | nu are acte pentru locuinta |
|_____|___________________________________________________|
| 05 | alte situatii |
|_____|___________________________________________________|
ANEXA 4
la normele metodologice
FISA DE CALCUL
al ajutorului social
TITULAR
Numarul de inregistrare a cererii Numele: ........................
................./............... Prenumele: .....................
______________________________________________________________________________
| 1 | Numarul total al membrilor de familie care se ia in | |
| | calcul la stabilirea ajutorului social | ....... persoane
|
|___|_______________________________________________________|__________________|
| 2 | Venitul net lunar pe familie*1) |
|
| | din care: | ........ lei
|
|
|_______________________________________________________|__________________|
| | a) Venituri permanente nete realizate in luna |
|
| | anterioara | ........ lei
|
|
|_______________________________________________________|__________________|
| | b) Venituri nete anuale realizate din |
|
| | vanzarea/utilizarea terenurilor, cladirilor, spatiilor|
|
| | locative sau altor bunuri mobile si imobile altele |
|
| | decat locuinta minima si bunurile necesare nevoilor |
|
| | familiale |
|
| | - venitul mediu lunar | ........ lei
|
|
|_______________________________________________________|__________________|
| | c) Din alte surse de venit | ........ lei
|
|___|_______________________________________________________|__________________|
| 3 | Nivelul venitului minim garantat pe familie, stabilit |
|
| | in conditiile legii | ........ lei
|
|___|_______________________________________________________|__________________|
| 4 | Cuantumul ajutorului social (pct. 3 - pct. 2) | ...... lei/luna
|
|___|_______________________________________________________|__________________|
| 5 | Majorarea ajutorului social (pct. 4 x 15%) |
|
| | (se aplica numai pentru situatiile in care persoana |
|
| | singura sau cel putin un membru din familie face |
|
| | dovada ca lucreaza pe baza de contract de munca sau |
|
| | conventie civila de prestari servicii) | ...... lei/luna
|
|___|_______________________________________________________|__________________|
| 6 | Ajutor social propus pentru plata (pct. 4 + pct. 5) | ...... lei/luna
|
|___|_______________________________________________________|__________________|
*1) Veniturile nete lunare se calculeaza pe baza datelor inscrise in
declaratia privind veniturile familiei/persoanei singure, precum si a limitelor
minime stabilite prin hotarare a consiliului local
Intocmit Viza de control financiar preventiv,
............... ......................
Data ................
Semnatura ...........
ANEXA 5
la normele metodologice
Consiliul Local ...........................
Judetul ............./Municipiul Bucuresti
Domnului/Doamnei
..........................
adresa ...................
In baza dispozitiei primarului nr. ....../..........., incepand cu data de
.............., se acorda/nu se acorda/se modifica/se suspenda/inceteaza
ajutorul social in cuantum de ............. lei, pentru familia d-lui (d-nei)
..........................., potrivit cererii nr. ........../.................
.
Motivul neacordarii/modificarii/suspendarii/incetarii ajutorului social:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Primar,
..................
Dispozitia primarului se poate ataca pe calea contenciosului administrativ
in termen de 30 de zile de la data primirii prezentei.
ANEXA 6
la normele metodologice
CERERE
pentru acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei
Numele si prenumele solicitantului:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data nasterii:
_ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|
Adresa:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Str. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Bl. |_|_|_|_| Sc. |_|_|_|_| Ap. |_|_|_|_| O.P. |_|_|_|_| Sector |_|_|_|
Localitatea:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Judetul:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Actul de identitate Eliberat de Circa de Politie nr:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_| Seria |_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_| |_|_|_|
*1)
La data de:
_ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|
Titular al ajutorului social in conformitate cu dispozitia primarului nr.
................/.................
Tipul de incalzire a locuintei*2): __
- energia termica furnizata in sisteme de centralizare |__|
- gaze naturale |__|
- lemne |__|
- carbuni |__|
- combustibili petrolieri |__|
Data:
___________________ Semnatura:
_________________
------------
*1) Pentru cetatenii romani se va specifica tipul de act de identitate:
- B.I. - buletin de identitate
- C.I. - carte de identitate
- C.I.P. - carte de identitate provizorie, iar pentru cetatenii straini sau
apatrizi:
- C.i. - carnet de identitate
- L.S.T. - legitimatie de sedere temporara
- D.I. - document de identitate
___
| X |
*2) Se va completa cu un |___| numai casuta care corespunde tipului de
incalzire al locuintei.
ANEXA 7
la normele metodologice
FISA DE CALCUL
al ajutorului pentru incalzirea locuintei, acordat in anul .........
Numele si prenumele
titularului de ajutor social
............................
Sistem de incalzire utilizat:
- energie termica [ ]
- gaze naturale [ ]
- lemne [ ]
- carbuni [ ]
- combustibili petrolieri [ ]
Cererea nr. ___________/_________ de solicitare a ajutorului pentru
incalzirea locuintei aferent lunii IANUARIE
______________________________________________________________________________
| In cazul utilizarii energiei | In cazul utilizarii de
|
| termice/gazelor naturale |lemne/carbuni/combustibili petrolieri
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Cuantumul ajutorului | | Cuantumul ajutorului |
|
| prevazut de lege - lei, | | prevazut de lege - lei, |
|
| din care: | | din care: |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
| Suma achitata furnizorului | | Acordat in natura |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
| Diferenta acordata | | Acordat in bani - lei |
|
| titularului | | |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
Intocmit Viza de control financiar preventiv
Numele si prenumele _____________ Numele si prenumele _____________
Data ____________________________ Data ____________________________
Semnatura _______________________ Semnatura _______________________
Cererea nr. ___________/_________ de solicitare a ajutorului pentru
incalzirea locuintei aferent lunii FEBRUARIE
______________________________________________________________________________
| In cazul utilizarii energiei | In cazul utilizarii de
|
| termice/gazelor naturale |lemne/carbuni/combustibili petrolieri
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Cuantumul ajutorului | | Cuantumul ajutorului |
|
| prevazut de lege - lei, | | prevazut de lege - lei, |
|
| din care: | | din care: |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
| Suma achitata furnizorului | | Acordat in natura |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
| Diferenta acordata | | Acordat in bani |
|
| titularului | | |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
Intocmit Viza de control financiar preventiv
Numele si prenumele _____________ Numele si prenumele _____________
Data ____________________________ Data ____________________________
Semnatura _______________________ Semnatura _______________________
Cererea nr. ___________/_________ de solicitare a ajutorului pentru
incalzirea locuintei aferent lunii MARTIE
______________________________________________________________________________
| In cazul utilizarii energiei | In cazul utilizarii de
|
| termice/gazelor naturale |lemne/carbuni/combustibili petrolieri
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Cuantumul ajutorului | | Cuantumul ajutorului |
|
| prevazut de lege - lei, | | prevazut de lege - lei, |
|
| din care: | | din care: |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
| Suma achitata furnizorului | | Acordat in natura |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
| Diferenta acordata | | Acordat in bani |
|
| titularului | | |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
Intocmit Viza de control financiar preventiv
Numele si prenumele _____________ Numele si prenumele _____________
Data ____________________________ Data ____________________________
Semnatura _______________________ Semnatura _______________________
Cererea nr. ___________/_________ de solicitare a ajutorului pentru
incalzirea locuintei aferent lunii NOIEMBRIE
______________________________________________________________________________
| In cazul utilizarii energiei | In cazul utilizarii de
|
| termice/gazelor naturale |lemne/carbuni/combustibili petrolieri
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Cuantumul ajutorului | | Cuantumul ajutorului |
|
| prevazut de lege - lei, | | prevazut de lege - lei, |
|
| din care: | | din care: |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
| Suma achitata furnizorului | | Acordat in natura |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
| Diferenta acordata | | Acordat in bani |
|
| titularului | | |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
Intocmit Viza de control financiar preventiv
Numele si prenumele _____________ Numele si prenumele _____________
Data ____________________________ Data ____________________________
Semnatura _______________________ Semnatura _______________________
Cererea nr. ___________/_________ de solicitare a ajutorului pentru
incalzirea locuintei aferent lunii DECEMBRIE
______________________________________________________________________________
| In cazul utilizarii energiei | In cazul utilizarii de
|
| termice/gazelor naturale |lemne/carbuni/combustibili petrolieri
|
|_______________________________________|______________________________________|
| Cuantumul ajutorului | | Cuantumul ajutorului |
|
| prevazut de lege - lei, | | prevazut de lege - lei, |
|
| din care: | | din care: |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
| Suma achitata furnizorului | | Acordat in natura |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
| Diferenta acordata | | Acordat in bani |
|
| titularului | | |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
Intocmit Viza de control financiar preventiv
Numele si prenumele _____________ Numele si prenumele _____________
Data ____________________________ Data ____________________________
Semnatura _______________________ Semnatura _______________________
ANEXA 8
la normele metodologice
Directia de munca si solidaritate sociala
Consiliul Local ..............................
Judetul ................./Municipiul Bucuresti
AVIZAT AVIZAT
Primar*) Prefect*)
_____________ ____________
*) Avizeaza in cazul acordarii ajutorului de urgenta de la bugetul de stat.
ANCHETA SOCIALA*1)
pentru acordarea ajutorului de urgenta in temeiul art. 28 alin. (1) din Legea
nr. 416/2001 efectuata la data __________ anul _________
Urmare verificarii efectuate la domiciliul/resedinta/locuinta d-lui (d-nei)
.................................... adresa ..........................., s-au
constatat urmatoarele:
A. Date privind familia / persoana singura:
1. Componenta familiei si veniturile*2) acesteia:
______________________________________________________________________________
| | Componenta familiei | Veniturile | Alte
|
| | | familiei |venituri|
|
|________________________________________________|______________|________|
| Nr. | Nume | C.N.P./ | Relatia de | Ocupatia |Sursa |Cuantum|
Cuantum|
| crt.| si | data | rudenie | |cod*4)| (lei) | (lei)
|
| |Prenume| nasterii |______________|______________| | |
|
| | |(ZZ/LL/AA)|in clar|cod*3)|in clar|cod*3)| | |
|
|_____|_______|__________|_______|______|_______|______|______|_______|________|
|_____|_______|__________|_______|______|_______|______|______|_______|________|
|_____|_______|__________|_______|______|_______|______|______|_______|________|
|_____|_______|__________|_______|______|_______|______|______|_______|________|
| | TOTAL | | |
|
|_____|________________________________________________|______|_______|________|
2. Locuinta:
Tipul locuintei - cod*3) [ ]
Regimul juridic al locuintei proprietate - cod*3) [ ]
Nr. camere ............................
Suprafata locativa (mp) ...............
Dotare cu bunuri de folosinta indelungata .................................
...............................................................................
Conditii de igiena ........................................................
...............................................................................
...............................................................................
Incalzirea locuintei:
- sistem centralizat de furnizare a energiei termice [ ]
- gaze naturale [ ]
- lemne [ ]
- carbuni [ ]
- combustibili petrolieri [ ]
B. Descrierea situatiei pentru care se solicita ajutorul de urgenta (cauze,
pagube inregistrate, evaluarea pagubelor s.a.) ................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
C. A beneficia de alte ajutoare pentru situatia prezentata:
- in bani (suma/sursa): ...................................................
- in natura (tipul/valoarea/sursa): .......................................
...............................................................................
D. Alte aspecte constatate ................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
E. Optiunea beneficiarilor de acordare a ajutorului de urgenta
- in bani [ ]
- in natura*5) [ ]
...............................................................................
...............................................................................
F. Propuneri:
- suma .........................
- modul de acordare .......................................................
Intocmit ____________
Semnatura ___________
Primar/
Directorul directiei de munca
si solidaritate sociala
_____________________________
Luat la cunostinta
Solicitant __________________
------------
*1) In cazul gospodariei se va intocmi separat pentru fiecare
familie/persoana singura;
*2) In cazul gospodariei se va evidentia distinct venitul obtinut in comun
de membrii acesteia;
*3) Se va trece codul prevazut in tabelele Relatia de rudenie, Ocupatia,
Tipul locuintei si Regimul juridic al locuintei;
*4) Se va trece, dupa caz, codul, in cazul veniturilor permanente, sau
surselor de venit in cazul veniturilor prevazute la capitolele B si C din
Declaratia privind veniturile realizate;
*5) Se vor mentiona produsele solicitate (alimente, medicamente,
imbracaminte etc.).
ANEXA 9
la normele metodologice
Consiliul Local ...........................
Judetul ............./Municipiul Bucuresti
RAPORT STATISTIC
privind aplicarea prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat
luna ................. anul ...........
1. Ajutorul social
1.1. Situatia cererilor aprobate pentru acordarea ajutorului social
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - in luna raportata
B - Cumulat de la inceputul anului
______________________________________________________________________________
| | |Numar cereri|Existente| Aprobate|Suspendate| Iesite
|Existente|
| | |inregistrate| la |si repuse| din plata| din | la
|
| | |in registrul|inceputul| in plata| in luna | plata
|sfarsitul|
|Nr. | Tipul | special | lunii | | raportata| in luna | lunii
|
|crt.| familiei|____________|raportate|_________|
|raportata|raportate|
| | | A | B | | A | B | | |
|
|____|_________|_____|______|_________|____|____|__________|_________|_________|
| | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8
|
| | | | | | | | | |(col. 3
+|
| | | | | | | | | |col. 4 -
|
| | | | | | | | | |col. 6 -
|
| | | | | | | | | |col. 7)
|
|____|_________|_____|______|_________|____|____|__________|_________|_________|
| 1. | persoane| | | | | | | |
|
| | singure | | | | | | | |
|
|____|_________|_____|______|_________|____|____|__________|_________|_________|
| 2. | familii | | | | | | | |
|
| | cu 2 | | | | | | | |
|
| | persoane| | | | | | | |
|
|____|_________|_____|______|_________|____|____|__________|_________|_________|
| 3. | familii | | | | | | | | |
| | cu 3 | | | | | | | |
|
| | persoane| | | | | | | |
|
|____|_________|_____|______|_________|____|____|__________|_________|_________|
| 4. | familii | | | | | | | |
|
| | cu 4 | | | | | | | |
|
| | persoane| | | | | | | |
|
|____|_________|_____|______|_________|____|____|__________|_________|_________|
| 5. | familii | | | | | | | |
|
| | cu 5 | | | | | | | |
|
| | persoane| | | | | | | |
|
|____|_________|_____|______|_________|____|____|__________|_________|_________|
| 6. | familii | | | | | | | |
|
| | cu peste| | | | | | | |
|
| | 5 | | | | | | | |
|
| | persoane| | | | | | | |
|
|____|_________|_____|______|_________|____|____|__________|_________|_________|
| | TOTAL: | | | | | | | |
|
|____|_________|_____|______|_________|____|____|__________|_________|_________|
1.2. Ajutoare sociale platite
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Din suspendari
______________________________________________________________________________
| | |Din care| Numar familii si | Sume platite - mii lei -
|
| | |copii in| persoane singure
|__________________________________|
| | | varsta | beneficiare | In luna raportata | Cumulat
|
|Nr. | Tipul | de pana|___________________|_____________________| de la
|
|crt.| familiei| la 18 | in luna | Cumulat |Cuvenite|Restante| A | inceputul
|
| | | ani |raportata| de la | | | | anului
|
| | | | |inceputul| | | |
|
| | | | | anului | | | |
|
|____|_________|________|_________|_________|________|________|___|____________|
| | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
|
|____|_________|________|_________|_________|________|________|___|____________|
| 1. | persoane| | | | | | |
|
| | singure | | | | | | |
|
|____|_________|________|_________|_________|________|________|___|____________|
| 2. | familii | | | | | | |
|
| | cu 2 | | | | | | |
|
| | persoane| | | | | | |
|
|____|_________|________|_________|_________|________|________|___|____________|
| 3. | familii | | | | | | |
|
| | cu 3 | | | | | | |
|
| | persoane| | | | | | |
|
|____|_________|________|_________|_________|________|________|___|____________|
| 4. | familii | | | | | | |
|
| | cu 4 | | | | | | |
|
| | persoane| | | | | | |
|
|____|_________|________|_________|_________|________|________|___|____________|
| 5. | familii | | | | | | |
|
| | cu 5 | | | | | | |
|
| | persoane| | | | | | |
|
|____|_________|________|_________|_________|________|________|___|____________|
| 6. | familii | | | | | | |
|
| | cu peste| | | | | | |
|
| | 5 | | | | | | |
|
| | persoane| | | | | | |
|
|____|_________|________|_________|_________|________|________|___|____________|
| | TOTAL: | | | | | | |
|
|____|_________|________|_________|_________|________|________|___|____________|
2. Ajutorul pentru incalzirea locuintei
______________________________________________________________________________
| Tipul de incalzire | Numar familii si | Sume platite
|
| |persoane singure beneficiare| - mii lei -
|
|
|____________________________|_________________|
| |in luna raportata | Cumulat | In luna |Cumulat|
| | | |raportata|
|
|_______________________________|__________________|_________|_________|_______|
| Sistem centralizat de | | | |
|
| furnizare a energiei termice | | | |
|
|_______________________________|__________________|_________|_________|_______|
| Gaze naturale, lemne, carbuni,| | | |
|
| combustibili petrolieri | | | |
|
|_______________________________|__________________|_________|_________|_______|
3. Ajutoare de urgenta
_____________________________________________________________
| Numar beneficiari | Sume platite - mii lei - |
|______________________________|______________________________|
| in luna | cumulat de la | in luna | cumulat de la |
| raportata | inceputul anului | raportata | inceputul anului |
|___________|__________________|___________|__________________|
| | | | |
|___________|__________________|___________|__________________|
4. Ajutorul pentru inmormantare
_____________________________________________________________
| Numar beneficiari | Sume platite - mii lei - |
|______________________________|______________________________|
| in luna | cumulat de la | in luna | cumulat de la |
| raportata | inceputul anului | raportata | inceputul anului |
|___________|__________________|___________|__________________|
| | | | |
|___________|__________________|___________|__________________|
Primar, Intocmit ..................
................... Data ......................
ANEXA 10
la normele metodologice
Consiliul Local ................................
Judetul .................../Municipiul Bucuresti
SITUATIA
privind persoanele adulte*) din familiile beneficiare de ajutor social, pentru
care plata contributiei de asigurari sociale de sanatate se asigura de la
bugetul de stat luna .................... anul .......
_________________________________________________________________________
|Nr. | Numele si prenumele | Adresa | Codul numeric | Actul de identitate |
|crt.| | | personal |_____________________|
| | | | | seria | nr. |
|____|_____________________|________|_______________|___________|_________|
|____|_____________________|________|_______________|___________|_________|
|____|_____________________|________|_______________|___________|_________|
|____|_____________________|________|_______________|___________|_________|
|____|_____________________|________|_______________|___________|_________|
|____|_____________________|________|_______________|___________|_________|
Primar, Intocmit
.................. .....................
Data
.....................
*) Sunt cuprinse persoanele adulte din familiile beneficiare de ajutor
social, respectiv persoanele singure beneficiare de ajutor social, care nu au
calitatea de asigurat in sistemul asigurarilor sociale de sanatate.