E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1105 din 25 septembrie 2003

privind reorganizarea Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 678 din 26 septembrie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 11 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Regia Nationala a Padurilor - Romsilva se organizeaza prin reorganizarea Regiei Nationale a Padurilor, care se desfiinteaza.
    (2) Regia Nationala a Padurilor - Romsilva este persoana juridica, cu sediul central in municipiul Bucuresti, bd. general Gheorghe Magheru nr. 31, sectorul 1, si functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, exercitand si atributii de serviciu public cu specific silvic si de autoritate hipica nationala, in conformitate cu prevederile regulamentului de organizare si functionare prevazut in anexa nr. 1.
    (3) Unitatile din structura Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva sunt prevazute in anexa nr. 2.
    (4) Structurile organizatorice si functionale ale unitatilor prevazute in anexa nr. 2 se aproba de Consiliul de administratie al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva.
    (5) Regia Nationala a Padurilor - Romsilva functioneaza sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.
    Art. 2
    Organele de conducere ale Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva sunt consiliul de administratie si managerul - directorul general.
    Art. 3
    Atributiile principale ale managerului - directorului general sunt:
    a) asigura organizarea, conducerea si gestionarea activitatii curente a Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva;
    b) raspunde, in conditiile legii, de aducerea la indeplinire a obiectivelor si criteriilor de performanta manageriale stabilite pentru Regia Nationala a Padurilor - Romsilva;
    c) numeste echipele manageriale de la nivelul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva si a unitatilor din structura acesteia;
    d) verifica anual, printr-o comisie desemnata in acest scop, competenta profesionala a echipei manageriale numite la nivelul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva si al unitatilor si subunitatilor din structura acesteia, luand masuri de inlocuire din functie in cazul in care nu corespunde limitelor si exigentelor impuse pentru realizarea criteriilor de performanta;
    e) selecteaza, angajeaza, suspenda si, dupa caz, desface contractul de munca al personalului salariat al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva;
    f) stabileste masuri, potrivit legii, pentru angajarea raspunderii disciplinare, materiale, civile, penale sau contraventionale a angajatilor Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, in cazul neindeplinirii de catre acestia a obligatiilor de serviciu ce le revin;
    g) negociaza si incheie cu sindicatele contractul colectiv de munca la nivelul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva si contractele individuale de munca ale salariatilor din aparatul central al acesteia, precum si ale conducerilor unitatilor din subordine;
    h) reprezinta si angajeaza Regia Nationala a Padurilor - Romsilva prin semnatura, in relatiile cu terte persoane fizice sau juridice din tara ori din strainatate, in limita competentelor aprobate de consiliul de administratie si in conditiile legii.
    Art. 4
    Managerul - directorul general este ordonator de credite in conditiile prevazute de lege.
    Art. 5
    In exercitarea atributiilor sale, managerul - directorul general emite ordine si decizii.
    Art. 6
    (1) Patrimoniul propriu al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva inregistrat in evidentele contabile totalizeaza 886.820.364 mii lei la data de 30 iunie 2003, fiind constituit prin insumarea patrimoniilor unitatilor din structura sa.
    (2) Patrimoniul si personalul unitatilor din structura Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, prevazute in anexa nr. 2, se preiau conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobata si modificata prin Legea nr. 427/2001, si Legii nr. 53/2003 - Codul muncii prin aprobarea Consiliului de administratie al Regiei Nationale a Padurilor.
    (3) Incadrarea in noile structuri organizatorice a personalului existent la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se face pe baza verificarii cunostintelor profesionale, in conditiile prevazute de lege, in limita posturilor disponibile.
    (4) Reincadrarea in noile structuri organizatorice si in numarul de posturi aprobat se face in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 7
    Regia Nationala a Padurilor - Romsilva are ca obiect de activitate:
    a) aplica strategia nationala in domeniul silviculturii si actioneaza pentru apararea, conservarea si dezvoltarea durabila a fondului forestier proprietate publica a statului, pe care il administreaza, precum si pentru gospodarirea fondurilor de vanatoare si de pescuit atribuite, potrivit legii, pentru recoltarea si valorificarea, prin acte si fapte de comert, a produselor specifice fondului forestier, potrivit prevederilor legale, in conditii de eficienta economica, exercitand si atributii de serviciu public cu specific silvic;
    b) coordoneaza si implementeaza Programul national de ameliorare genetica a cabalinelor, conservarea patrimoniului genetic national, constituit din totalitatea populatiilor de cabaline cu valoare genetica ridicata, crestere, ameliorare, calificare si perfectionare a efectivelor de cabaline in rasa pura.
    Art. 8
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 9
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 173/2001 privind reorganizarea Regiei Nationale a Padurilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 49 din 29 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul agriculturii,
                         padurilor, apelor si mediului,
                         Petre Daea,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Elena Dumitru

    ANEXA 1

                              REGULAMENT
privind organizarea si functionarea Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Denumirea regiei este Regia Nationala a Padurilor - Romsilva.
    Art. 2
    Regia Nationala a Padurilor - Romsilva este persoana juridica si functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, exercitand si atributii de serviciu public cu specific silvic si de autoritate hipica nationala.
    Art. 3
    Sediul central al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva este in municipiul Bucuresti, bd. general Gheorghe Magheru nr. 31, sectorul 1.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 4
    Regia Nationala a Padurilor - Romsilva are ca scop gospodarirea durabila si unitara, in conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice si ale normelor de regim silvic, a fondului forestier proprietate publica a statului, in vederea cresterii contributiei padurilor la imbunatatirea conditiilor de mediu si la asigurarea economiei nationale cu lemn, cu alte produse ale padurii si cu servicii specifice silvice, precum si coordonarea si implementarea programului national de ameliorare genetica a cabalinelor, promovarea exemplarelor de cabaline valoroase din hergheliile Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva pe plan national si international, prin organizarea de competitii sportive, targuri si expozitii, precum si exercitarea atributiilor de autoritate hipica nationala.
    Art. 5
    (1) Regia Nationala a Padurilor - Romsilva are ca obiect de activitate:
    a) aplicarea strategiei nationale in domeniul silviculturii, actionand pentru apararea, conservarea si dezvoltarea durabila a fondului forestier proprietate publica a statului, pe care il administreaza, precum si pentru gospodarirea fondurilor de vanatoare si de pescuit atribuite potrivit legii, pentru recoltarea si valorificarea, prin acte si fapte de comert, a produselor specifice fondului forestier, potrivit prevederilor legale, in conditii de eficienta economica, exercitand si atributii de serviciu public cu specific silvic;
    b) coordoneaza si implementeaza Programul national de ameliorare genetica a cabalinelor, conservarea patrimoniului genetic national, constituit din totalitatea populatiilor de cabaline cu valoare genetica ridicata, crestere, ameliorare, calificare si perfectionare a efectivelor de cabaline in rasa pura.
    (2) Produsele specifice fondului forestier, precum si celelalte bunuri care se recolteaza, se prelucreaza si se valorifica din fondul forestier proprietate publica a statului sunt:
    a) masa lemnoasa pe picior, provenita din taieri de produse principale, secundare, accidentale si de igiena ale padurii si sub forma de sortimente, precum si produsele rezultate prin prelucrarea primara a lemnului;
    b) alte produse lemnoase: arbori si arbusti ornamentali, pomi de Craciun, puieti forestieri, rachita si impletituri din rachita, mangal de bocsa si altele de aceasta natura;
    c) produsele nelemnoase din fondul forestier, cum sunt: vanatul viu din crescatorii si din cuprinsul fondurilor de vanatoare, carnea de vanat, trofeele de vanat si coarnele cazute in mod natural, pestele din apele de munte si din pastravarii, balti si iazuri din fondul forestier, fructele de padure, semintele forestiere, ciupercile comestibile, plantele medicinale si aromatice, cultivate si din flora spontana, rasina si altele similare.
    (3) Regia Nationala a Padurilor - Romsilva poate desfasura actiuni de silvoturism si agrement, echitatie si turism ecvestru, folosind eficient capacitatile proprii.
    (4) Regia Nationala a Padurilor - Romsilva poate gospodari, pe baza principiilor enuntate la art. 4 si la art. 5 alin. (1), si suprafete de fond forestier, proprietate privata sau apartinand unitatilor administrativ-teritoriale, pasuni impadurite, perdele forestiere, pe baza de contract.
    (5) Regia Nationala a Padurilor - Romsilva obtine venituri si din vanzarile de cabaline la intern si extern, din vanzarile de produse agricole excedentare, precum si din alte activitati si servicii.

    CAP. 3
    Atributiile

    Art. 6
    Regia Nationala a Padurilor - Romsilva are urmatoarele atributii principale:

    A. In domeniul silviculturii:
    - asigura integritatea fondului forestier proprietate publica a statului, precum si a celui apartinand altor detinatori, pe care il are in administrare, si gospodarirea durabila a padurilor din cuprinsul acestora;
    - asigura finantarea lucrarilor necesare in vederea gospodaririi rationale a fondului forestier al statului si a desfasurarii normale a activitatii, in conditiile prevazute de lege;
    - organizeaza si realizeaza cadastrul pentru fondul forestier proprietate publica a statului si intocmeste periodic inventarul acestuia, cu respectarea normelor tehnice si a prevederilor legale in vigoare;
    - ia masuri de lichidare a enclavelor din fondul forestier si de corectare a perimetrului padurilor prin schimburi, prin cumparare de terenuri sau prin alte modalitati prevazute de lege, pe baza de acte autentice, in conditiile legii;
    - efectueaza schimburi de terenuri, scoaterea definitiva sau ocuparea temporara a unor terenuri din fondul forestier, potrivit prevederilor legale;
    - indeplineste atributiile prevazute de lege referitoare la exercitarea dreptului de preemtiune in cazul tuturor vanzarilor de bunavoie sau silite, la pret si in conditii egale, pentru enclavele din fondul forestier proprietate publica a statului, pentru terenurile limitrofe acestuia, precum si pentru terenurile acoperite cu vegetatie forestiera;
    - poate cumpara, in conditiile prevazute de lege, terenuri proprietate privata sau poate prelua asemenea terenuri, in cazul donarii lor de catre proprietari, cu respectarea prevederilor legale, in vederea impaduririi, cu suportarea cheltuielilor din fondul de conservare si regenerare a padurilor;
    - preia in administrare terenurile degradate din domeniul privat si public al statului, incluse in perimetrele de ameliorare si prevazute a fi impadurite potrivit legii; cheltuielile pentru lucrarile necesare se suporta din fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica, din alocatii de la bugetul de stat sau din alte surse, potrivit legii;
    - organizeaza si executa paza fondului forestier pe care il administreaza impotriva taierilor ilegale de arbori, furturilor, distrugerilor, degradarilor, pasunatului, braconajului si altor fapte pagubitoare, precum si masurile de prevenire si de stingere a incendiilor de paduri, asigurand in acest sens dotarea tehnica necesara;
    - organizeaza si executa, in conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice, ale studiilor sumare de amenajare sau ale altor studii de specialitate, lucrarile de regenerare si de reconstructie ecologica a padurilor pe care le administreaza, precum si cele de ingrijire a arboretelor tinere si de intretinere a regenerarilor;
    - asigura realizarea compozitiilor de regenerare stabilite prin amenajamentele silvice sau prin alte studii de specialitate in fondul forestier pe care il administreaza; poate realiza impaduriri in afara fondului forestier, precum si perdele forestiere de protectie in conditiile legii;
    - urmareste protejarea terenurilor din fondul forestier pe care il administreaza impotriva eroziunii si altor forme de degradare, in baza proiectului de ameliorare, propunand si coordonand lucrari de corectare a torentilor pe terenurile forestiere aflate in perimetrele de ameliorare, finantate de la bugetul de stat sau din credite externe, potrivit legii;
    - asigura starea fitosanitara corespunzatoare a padurilor pe care le administreaza, organizand actiunile necesare pentru depistarea, prevenirea si combaterea bolilor si a daunatorilor; in acest sens poate detine aeronave utilitare, in scopul utilizarii lor pentru combaterea aviochimica, executarea aerofotogramelor si pentru zboruri de patrulare;
    - amplaseaza si pune in valoare masa lemnoasa care urmeaza sa se recolteze anual din padurile statului, in conformitate cu posibilitatea padurilor, stabilita prin amenajamentele silvice;
    - exercita controlul respectarii regulilor silvice de exploatare a lemnului in padurile pe care le administreaza, pentru prevenirea prejudicierii semintisurilor si arborilor pe picior, degradarii solului, declasarii lemnului, precum si pentru prevenirea altor fapte asemanatoare si ia masuri in baza legislatiei in vigoare, sanctionand abaterile constatate;
    - controleaza provenienta materialelor lemnoase si a celorlalte produse specifice fondului forestier, legalitatea circulatiei lor pe drumurile acestora si urmareste sanctionarea neregulilor constatate, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    - asigura valorificarea, in conditii de eficienta economica, a masei lemnoase aprobate pentru recoltare din padurile pe care le administreaza, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
    - realizeaza taierea, rindeluirea, prelucrarea mecanica si uscarea lemnului, impregnarea sau tratarea chimica a acestuia cu conservanti si cu alte materiale;
    - realizeaza produsele din lemn ce urmeaza sa fie utilizate in principal in industria de constructii, fabricarea caselor si casutelor prefabricate din lemn si a unor elemente componente ale acestora;
    - prelucreaza materialul lemnos exploatat si valorifica produsele rezultate, in conditii de eficienta economica;
    - executa in regie proprie sau prin agenti economici specializati lucrari de exploatare a masei lemnoase din padurile pe care le administreaza, in conditiile legii, in scopul gospodaririi rationale a acestora si al valorificarii superioare a lemnului, asigurarii regenerarii la timp a arboretelor si al evitarii declasarii lemnului;
    - executa in conditii de eficienta economica prelucrarea bruta a lemnului in instalatii proprii sau prin incheierea de contracte cu societati comerciale ce au ca obiect de activitate prelucrarea bruta a lemnului;
    - valorifica sortimentele rezultate din prelucrarea primara si industriala a lemnului;
    - achizitioneaza in contrapartida masa lemnoasa pe picior si produse fasonate de la alti proprietari de padure, persoane juridice si fizice;
    - stabileste si asigura realizarea retelei de drumuri forestiere necesare accesibilizarii bazinelor forestiere, pentru o gospodarire mai buna a padurilor, in conditiile legii;
    - executa lucrari de construire, intretinere si reparatii ale drumurilor si cailor ferate forestiere pe care le administreaza, in regie proprie sau prin agenti economici de specialitate;
    - asigura paza si gospodarirea padurilor amplasate in lungul Dunarii si al unor rauri interioare, scop in care poate detine nave fluviale;
    - administreaza ariile forestiere protejate, inclusiv parcurile nationale si naturale in care fondul forestier detine o pondere majoritara, asigurand conservarea biodiversitatii acestora;
    - gestioneaza fondurile de vanatoare care ii sunt atribuite conform legii, raspunzand de realizarea efectivelor optime de vanat, pe fiecare fond de vanatoare, prin actiuni de selectie a vanatului, de asigurare a hranei, a adapostului, a zonelor de liniste si de inmultire a acestuia, a repopularii in unele fonduri si de recoltare a efectivelor aprobate prin programele anuale de prevenire si combatere a braconajului;
    - administreaza fondul piscicol din apele de munte, in conditiile legii;
    - organizeaza, in conditiile legii, actiuni de vanatoare si de pescuit pentru cetatenii romani si straini, pe fondurile de vanatoare si de pescuit atribuite in gestiune;
    - organizeaza actiuni de silvoturism, precum si de filmare si fotografiere a vanatului viu si a peisajului natural;
    - organizeaza cresterea intensiva a vanatului in spatii special amenajate, in conditii de eficienta economica si cu respectarea dispozitiilor legale;
    - indeplineste orice alte atributii prevazute de lege, referitoare la gospodarirea fondurilor de vanatoare si a celor de pescuit din apele de munte;
    - recolteaza, achizitioneaza, prelucreaza si valorifica, in conditii de eficienta economica, produsele lemnoase si nelemnoase specifice fondului forestier - fructe de padure, ciuperci comestibile din flora spontana si cultivate, plante medicinale din flora spontana si cultivate, plante tehnice, aromatice, legume, fructe, carne de vanat, vanat, trofee de vanat, mangal de bocsa, cherestele, impletituri din nuiele de rachita, produse semifabricate din lemn si altele asemenea, produse specifice vanatului, pomi de Craciun si rachita;
    - produce si valorifica in conditii de eficienta economica mangal de bocsa, cherestele, produse din lemn, produse artizanale specifice, produse specifice naturalizate;
    - administreaza, pe baza de contract, terenuri forestiere proprietate privata sau apartinand unitatilor administrativ-teritoriale, precum si pasuni impadurite, perdele forestiere sau alte terenuri din afara fondului forestier;
    - presteaza la cerere, contra cost, servicii de specialitate in padurile proprietate privata sau apartinand unitatilor administrativ-teritoriale, precum si pe terenurile cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier, cum sunt: lucrari de punere in valoare, impaduriri, combaterea daunatorilor, cadastru de specialitate si altele;
    - asigura, potrivit legii, paza padurilor proprietate privata, la cererea proprietarilor sau a asociatiilor de proprietari legal constituite, pe baza de contracte;
    - sprijina in conditiile legii detinatorii de terenuri din afara fondului forestier in realizarea de plantatii si de perdele forestiere;
    - presteaza, contra cost, servicii, lucrari si transporturi pentru terti, potrivit obiectului sau de activitate;
    - realizeaza intreaga gama de operatiuni de comert interior si exterior, in vederea valorificarii eficiente a produselor specifice fondului forestier si a altor produse, potrivit legii;
    - presteaza la cerere, contra cost, servicii de reclama si publicitate in fond forestier sau spatii din patrimoniul propriu;
    - presteaza servicii de consultanta specifice obiectului de activitate, in tara si in strainatate;
    - stabileste relatii specifice domeniului sau de activitate, potrivit legii, cu regii autonome, societati comerciale, precum si cu alte terte persoane juridice si fizice, romane sau straine, pentru realizarea in comun de activitati de productie, cercetare, asistenta tehnica, dezvoltare, comercializare, pe baze contractuale;
    - asigura servicii de cazare si masa pentru cetatenii romani si straini, in spatiile cu asemenea destinatie de care dispune, in actiunile de silvoturism si turism ecvestru;
    - actioneaza, in conditiile legii, pentru inchirierea unor bunuri din patrimoniul propriu;
    - asigura, in conditiile legii, aprovizionarea tehnico-materiala necesara desfasurarii normale a activitatilor proprii, prin agenti economici din tara si din strainatate;
    - stabileste tarife pentru lucrari, produse si servicii din domeniul sau de activitate, potrivit legii;
    - realizeaza politica de credite si a altor surse de finantare, de programare si executare a activitatii economico-financiare, intocmirea bugetului anual de venituri si cheltuieli, urmarirea si analiza executiei acestuia, precum si stabilirea destinatiei profitului, potrivit legii;
    - stabileste masurile necesare in vederea obtinerii de profit;
    - initiaza si organizeaza actiuni de cooperare tehnico-economica si stiintifica cu agenti economici si cu firme din tara si din strainatate, in conditiile legii;
    - asigura realizarea cercetarilor stiintifice de specialitate, a lucrarilor de amenajare a padurilor si proiectarea lucrarilor de investitii, precum si realizarea asistentei tehnice de specialitate prin unitatile de profil atestate, in conditiile prevazute de lege;
    - urmareste aplicarea in domeniul sau de activitate a rezultatelor cercetarilor stiintifice, in scopul modernizarii si perfectionarii gospodaririi padurilor;
    - participa cu produse specifice fondului forestier la expozitii si targuri din tara si din strainatate, putand organiza, la randul sau, asemenea manifestari;
    - asigura desfasurarea corespunzatoare a activitatii de propaganda, ziaristica si publicitate, specifica obiectului sau de activitate;
    - valorifica materialul lemnos confiscat, sumele obtinute avand destinatia prevazuta de lege;
    - reprezinta in justitie, in nume propriu, dreptul de administrare in domeniile care constituie obiectul sau de activitate.

    B. In domeniul cresterii, exploatarii si ameliorarii cabalinelor:
    - organizeaza si coordoneaza activitati de reproductie, crestere si sanitar-veterinare, in vederea realizarii efectivelor pe rase, conform programului stabilit, in sectiile proprii;
    - stabileste profilul sectiilor sale, pe termen scurt, mediu si lung, mentinand rasele de importanta ca depozite de gene;
    - organizeaza si desfasoara activitati de cercetare stiintifica direct sau in colaborare cu celelalte unitati din domeniul cercetarii zootehnice;
    - realizeaza in fiecare an probe de calificare a lucrarilor de bonitare si clasare a intregului efectiv de cabaline proprietatea sa, precum si a cailor de rasa proprietate particulara, contra cost;
    - coordoneaza miscarile de reproducatori si a altor categorii de cabaline intre sectii;
    - tine registrele genealogice pentru toate efectivele de cai de rasa din tara, culege si sistematizeaza informatiile privind identificarea, inmatricularea, autorizarea la reproductie, activitatea de reproductie, miscarile reproducatorilor intre herghelii;
    - realizeaza si publica cartile crescatoriei nationale pe fiecare rasa, pentru toate efectivele existente in tara;
    - organizeaza si asigura activitati de ameliorare a efectivelor de cabaline din marea crestere;
    - organizeaza baza materiala pentru realizarea programelor economice, de cercetare si sport pentru sectiile sale privind materialul de reproductie, medicamentele, vaccinurile, precum si a propunerilor de investitii;
    - participa la activitatea organismelor internationale specializate in acest domeniu si realizeaza operatiunile de cooperare economica internationala in domeniul sau de activitate;
    - atesta si omologheaza performantele, originea si apartenenta de rasa, elibereaza documente care sa ateste aceste insusiri, recunoscute in tara si in strainatate, pentru toate efectivele de cai de rasa;
    - organizeaza dresajul, antrenamentul si testeaza cabalinele prin curse cu public, pe hipodromurile proprii si pe alte hipodromuri din tara si din strainatate, elaboreaza regulamente de curse si organizeaza activitati sportive si de investitii in sportul hipic;
    - cultiva in cele mai bune conditii terenurile arabile, imbunatateste pajistile, exploateaza pasunile impadurite si terenurile cu vegetatie forestiera, in vederea obtinerii tuturor cantitatilor de furaje necesare sectiilor sale si a altor produse destinate vanzarii;
    - comercializeaza cabalinele obtinute, stabilind, in urma lucrarilor de clasare, destinatia acestora pe categorii, pentru intern si extern;
    - organizeaza promovarea exemplarelor de cabaline valoroase din hergheliile Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, pe plan national si international, prin organizarea de competitii sportive, targuri si expozitii, precum si exercitarea atributiilor de autoritate hipica nationala.

    CAP. 4
    Patrimoniul

    Art. 7
    Regia Nationala a Padurilor - Romsilva are in administrare fondul forestier proprietate publica a statului, inregistrat ca atare in amenajamentele silvice si in cercetarea statistica - SILV 1, actualizat pe baza intrarilor si cedarilor de terenuri legal efectuate, terenurile aferente activitatii de crestere si ameliorare a cabalinelor, evidentiate in cercetarea statistica AGR1, precum si fondul funciar proprietate publica atribuit conform legii si patrimoniul genetic national de cabaline, proprietate publica a statului.
    Art. 8
    (1) Regia Nationala a Padurilor - Romsilva poseda, foloseste si dispune in mod autonom de bunurile pe care le are in proprietate, in vederea realizarii scopului pentru care a fost constituita, in conditiile prevazute de lege.
    (2) Bunurile proprietate publica a statului, administrate de Regia Nationala a Padurilor - Romsilva, fiind inalienabile, se evidentiaza in mod distinct in patrimoniul acesteia, cu exceptia fondului forestier care figureaza in inventarul public, si au regimul prevazut de lege.
    (3) Regia are in proprietate privata elementele patrimoniale inregistrate in patrimoniul sau propriu conform art. 6 alin. (2) din prezenta hotarare.

    CAP. 5
    Structura organizatorica si functionala

    Art. 9
    (1) Regia Nationala a Padurilor - Romsilva are in structura sa unitati fara personalitate juridica - directii silvice, precum si Institutul de Cercetari si Amenajari Silvice, ca unitate specializata de cercetare-proiectare-dezvoltare silvica, cu personalitate juridica.
    (2) Unitatile din structura Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, prevazute la alin. (1), sunt conduse de catre un director, director tehnic, director economic, care fac parte din comitetul director, ale caror atributii se stabilesc prin regulament aprobat de Consiliul de administratie al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva. Directorii si consilierii juridici ai unitatilor fara personalitate juridica din structura Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva reprezinta interesele si indeplinesc atributiile acesteia pe raza teritoriala in care sunt organizate aceste unitati.
    (3) In structura organizatorica a unitatilor din cadrul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, mentionate la alin. (1), functioneaza, potrivit profilului de activitate, urmatoarele subunitati: ocoale silvice, administratii de parcuri nationale si naturale, sectii si alte subunitati pentru exploatarea padurilor si prelucrarea primara a lemnului, precum si pentru intretinerea si repararea drumurilor si cailor ferate forestiere; statiuni, laboratoare si sectii de cercetare si amenajare silvica; pepiniere silvice; crescatorii de vanat; pastravarii; sectii de productie pentru impletituri din nuiele de rachita si centre pentru recoltarea, prelucrarea si valorificarea lemnului, a fructelor de padure, a ciupercilor comestibile din flora spontana, a plantelor medicinale si a carnii de vanat; magazine proprii de prezentare si desfacere a produselor specifice fondului forestier, cinegetic si hipic; herghelii si depozite de armasari, club sportiv sau fabrici, ateliere, sucursale, cluburi hipice, baze hipice, centre de prezentare a cabalinelor, hipodromuri si alte subunitati fara personalitate juridica, necesare realizarii obiectului sau de activitate, care functioneaza ca puncte de lucru.
    (4) Infiintarea, respectiv incetarea activitatii subunitatilor prevazute la alin. (3), se realizeaza la propunerea comitetelor directoare ale unitatilor din structura Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, prin hotarare a consiliului de administratie al acesteia.
    (5) Gradarea unitatilor si subunitatilor din structura Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, prevazute la alin. (1) si (3), se aproba de consiliul de administratie.
    Art. 10
    (1) In cadrul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva functioneaza directii de specialitate, servicii, oficii, birouri. Numarul, organizarea si atributiile acestora se stabilesc prin hotarare a consiliului de administratie.
    (2) Regia Nationala a Padurilor - Romsilva se poate asocia cu alte regii si societati comerciale sau cu terte persoane fizice si juridice, romane sau straine, in conditiile legii, pentru realizarea unor activitati de interes comun, corespunzatoare obiectului sau de activitate.
    (3) In cadrul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva se constituie si functioneaza comisii si consilii, potrivit legii.
    (4) In structura organizatorica a Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva functioneaza Directia de crestere, exploatare si ameliorare a cabalinelor.

    CAP. 6
    Organele de conducere

    Art. 11
    Organele de conducere ale Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva sunt:
    - consiliul de administratie;
    - managerul - directorul general.
    Art. 12
    (1) Consiliul de administratie al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva este numit, in conditiile prevazute de lege, prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si este compus din 15 persoane, dintre care una este managerul - directorul general, in calitate de presedinte al consiliului de administratie.
    (2) Membrii consiliului de administratie vor fi numiti dintre inginerii, economistii si juristii specializati in domeniul de activitate al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva si dintre specialistii din cercetarea silvica si din invatamantul superior de specialitate cu experienta profesionala si rezultate deosebite. Totodata, fac parte reprezentanti ai autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si ai Ministerului Finantelor Publice, in conditiile legii.
    (3) Membrii consiliului de administratie sunt numiti pentru o perioada de 4 ani, iar pana la jumatate din acestia pot fi inlocuiti la 2 ani.
    Art. 13
    Consiliul de administratie al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile prezentului regulament si cu cele ale propriului regulament de organizare si functionare si hotaraste in toate problemele privind activitatea Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date in competenta altor organe.
    Art. 14
    Consiliul de administratie al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva are urmatoarele atributii principale:
    a) aproba structura organizatorica si functionala a Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, precum si a unitatilor si subunitatilor din cadrul acesteia;
    b) hotaraste infiintarea sau, dupa caz, desfiintarea unor subunitati din categoria celor prevazute la art. 9 alin. (3) si la art. 10;
    c) aproba gradarea unitatilor si subunitatilor din structura Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva prevazute la art. 9 alin. (1) si (3);
    d) analizeaza si aproba, in corelare cu obiectivele strategiei nationale in domeniul silviculturii, programele de activitate economica, de cercetare, dezvoltare si retehnologizare pe termen scurt, mediu si lung, pentru care finantarea este asigurata din sursele proprii ale Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva;
    e) stabileste competentele in domeniile tehnic, economico-financiar, juridic si de personal pentru unitatile din structura sa;
    f) analizeaza si hotaraste asocierea Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva cu alte regii si societati comerciale sau cu alte terte persoane fizice si juridice, din tara sau din strainatate, in conditiile legii, pentru realizarea unor activitati de interes comun, corespunzatoare obiectului sau de activitate;
    g) examineaza si avizeaza bugetul de venituri si cheltuieli, situatiile financiare;
    h) aproba nivelul creditelor necesare, fundamenteaza si solicita subventii pentru investitii, pentru actiuni de combatere a unor atacuri masive de daunatori etc.;
    i) stabileste masuri pentru respectarea disciplinei tehnologice, pentru paza fondului forestier, precum si a bunurilor Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva;
    j) aproba orice alte masuri privind activitatea Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, potrivit legii.
    Art. 15
    Consiliul de administratie al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva se intruneste in sedinta ordinara lunar, la convocarea directorului general al acesteia, si ori de cate ori este necesar, la convocarea directorului general sau la cererea unei treimi din numarul membrilor consiliului de administratie.
    Art. 16
    (1) Consiliul de administratie poate atrage in activitatea sa de analiza a unor probleme complexe specialisti din diferite sectoare.
    (2) Activitatea membrilor consiliului de administratie, precum si a specialistilor atrasi pentru solutionarea unor probleme complexe va putea fi compensata material, in conditiile legii.
    Art. 17
    Consiliul de administratie prezinta autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, in prima luna a fiecarui an, un raport asupra activitatii Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva in anul precedent, precum si programul de activitate al acesteia pe anul in curs.
    Art. 18
    Managerul - directorul general al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva este numit in conditiile prevazute de lege. Drepturile si obligatiile acestuia sunt stabilite conform legii.
    Art. 19
    Atributiile principale ale managerului - directorului general sunt:
    a) asigura organizarea, conducerea si gestionarea activitatii curente a Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva;
    b) raspunde, in conditiile legii, de aducerea la indeplinire a obiectivelor si criteriilor de performanta manageriala stabilite pentru Regia Nationala a Padurilor - Romsilva;
    c) numeste echipele manageriale de la nivelul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva si al unitatilor din structura acesteia;
    d) verifica anual, printr-o comisie desemnata in acest scop, competenta profesionala a echipei manageriale numite la nivelul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva si al unitatilor si subunitatilor din structura acesteia, luand masuri de inlocuire din functie in cazul in care nu corespund limitelor si exigentelor impuse pentru realizarea criteriilor de performanta;
    e) selecteaza, angajeaza, suspenda si, dupa caz, desface contractul de munca al personalului salariat al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva;
    f) stabileste masuri, potrivit legii, pentru angajarea raspunderii disciplinare, materiale, civile, penale sau contraventionale a angajatilor Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, in cazul neindeplinirii de catre acestia a obligatiilor de serviciu ce le revin;
    g) negociaza si incheie cu sindicatele contractul colectiv de munca la nivelul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva si contractele individuale de munca ale salariatilor din aparatul central al acesteia, precum si ale conducerilor unitatilor din subordine;
    h) reprezinta si angajeaza Regia Nationala a Padurilor - Romsilva prin semnatura, in relatiile cu terti, in limita competentelor aprobate de consiliul de administratie si in conditiile legii.
    Art. 20
    Managerul - directorul general este ordonator de credite in conditiile prevazute de lege.
    Art. 21
    In exercitarea atributiilor sale, managerul - directorul general emite ordine si decizii.

    CAP. 7
    Bugetul de venituri si cheltuieli

    Art. 22
    Regia Nationala a Padurilor - Romsilva asigura acoperirea cu venituri provenite din activitatea proprie a tuturor cheltuielilor, inclusiv a dobanzilor, amortizarii investitiilor, precum si obtinerea de profit.
    Art. 23
    (1) Regia Nationala a Padurilor - Romsilva intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, situatii financiare, in conditiile legii.
    (2) Situatiile financiare se supun spre aprobare consiliului de administratie, potrivit legii.
    Art. 24
    Regia Nationala a Padurilor - Romsilva poate constitui, potrivit legii, fonduri necesare realizarii obiectului sau de activitate.
    Art. 25
    Regia Nationala a Padurilor - Romsilva poate beneficia de alocatii de la bugetul de stat ori poate contracta credite bancare, in conditiile prevazute de lege.
    Art. 26
    Cheltuielile pentru intretinerea unui numar maxim de 2.060 de capete de cabaline care sunt proprietate publica a statului, patrimoniu genetic national, format din 110 capete de armasari pepinieri, 650 de capete de iepe mama si 1.300 de capete de armasari de monta publica, precum si cheltuielile pentru trecere la turma de baza a cabalinelor necesare pentru improspatarea acesteia se finanteaza de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.
    Art. 27
    (1) Cheltuielile finantate, in conditiile legii, de la bugetul de stat pentru intretinerea patrimoniului genetic national de cabaline reprezinta norme de cheltuieli ce cuprind totalitatea cheltuielilor pentru producerea, mentinerea si imbunatatirea calitatii fondului genetic - salariile ingrijitorilor de baza si auxiliari, C.A.S., cheltuielile pentru furaje, materiale si obiecte de inventar, serviciile prestate de terti, cheltuielile indirecte, precum si o cota de 15% din cheltuielile generale ale Directiei de crestere, exploatare si ameliorare a cabalinelor.
    (2) Normele de cheltuieli se actualizeaza anual in functie de nivelul ratei inflatiei a anului precedent.
    Art. 28
    Preturile pentru cabalinele trecute la turma de baza se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului, iar normele de cheltuieli finantate de la bugetul de stat se aproba de Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.
    Art. 29
    Componenta si atributiile comisiei nationale de clasare si evaluare a cabalinelor se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului.
    Art. 30
    Regia Nationala a Padurilor - Romsilva are dreptul sa inchirieze, in conditiile legii, cabaline, manejuri, hipodromuri, grajduri si alte bunuri.
    Art. 31
    Consiliul de administratie al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva hotaraste cu privire la investitiile care urmeaza sa fie realizate potrivit obiectului sau de activitate si care se finanteaza din surse proprii si din credite bancare, potrivit legii.
    Art. 32
    (1) Operatiunile de incasari si plati ale Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva se efectueaza in conturi deschise la banci, in limitele stabilite de Banca Nationala a Romaniei. Pentru necesitati curente Regia Nationala a Padurilor - Romsilva poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta, in conditiile legii, prin casieria proprie.
    (2) Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin unitatile bancare.
    Art. 33
    Exercitiul financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la data de 31 decembrie ale fiecarui an.
    Art. 34
    Controlul intern al activitatii economico-financiare se realizeaza de catre organele de specialitate ale Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 35
    Relatiile cu alte regii, cu societati comerciale din tara si din strainatate, precum si cu alte terte persoane fizice si juridice se vor desfasura pe baze contractuale, in conditiile legii.
    Art. 36
    (1) Personalul silvic al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva nu poate exercita functii de reprezentare profesionala in cadrul unitatilor cu profil comercial care liciteaza, prelucreaza sau valorifica produse specifice fondului forestier sau care desfasoara activitati similare obiectului de activitate al regiei.
    (2) Este incompatibila calitatea de personal silvic angajat al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva sau al unitatilor sale din structura, care administreaza fondul forestier proprietate publica a statului, cu aceea de proprietar, membru asociat sau de salariat al unei societati comerciale care desfasoara activitate concurentiala ori cu care sunt stabilite relatii contractuale. Incompatibilitatea intervine si atunci cand membrii de familie ai personalului silvic se afla in una dintre situatiile de proprietar sau de membru asociat al unei asemenea societati comerciale. Prin familie se intelege: sotul, sotia, copii, parintii sotilor care locuiesc si gospodaresc impreuna.
    Art. 37
    Prezentul regulament se completeaza cu dispozitiile si cu reglementarile legale in domeniu.

    ANEXA 2

                               UNITATILE
          din structura Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva

________________________________________________________________
Nr.          Denumirea               Sediul
crt.
________________________________________________________________
      I. Unitati fara personalitate juridica - directii silvice

  1.  Alba Iulia               Municipiul Alba Iulia
  2.  Alexandria               Municipiul Alexandria
  3.  Arad                     Municipiul Arad
  4.  Bacau                    Municipiul Bacau
  5.  Baia Mare                Municipiul Baia Mare
  6.  Botosani                 Municipiul Botosani
  7.  Brasov                   Municipiul Brasov
  8.  Bucuresti                Municipiul Bucuresti
  9.  Buzau                    Municipiul Buzau
 10.  Bistrita                 Municipiul Bistrita
 11.  Cluj-Napoca              Municipiul Cluj-Napoca
 12.  Constanta                Municipiul Constanta
 13.  Craiova                  Municipiul Craiova
 14.  Deva                     Municipiul Deva
 15.  Drobeta-Turnu Severin    Municipiul Drobeta-Turnu Severin
 16.  Focsani                  Municipiul Focsani
 17.  Iasi                     Municipiul Iasi
 18.  Miercurea-Ciuc           Municipiul Miercurea-Ciuc
 19.  Oradea                   Municipiul Oradea
 20.  Piatra-Neamt             Municipiul Piatra-Neamt
 21.  Pitesti                  Municipiul Pitesti
 22.  Ploiesti                 Municipiul Ploiesti
 23.  Ramnicu Valcea           Municipiul Ramnicu Valcea
 24.  Resita                   Municipiul Resita
 25.  Satu Mare                Municipiul Satu Mare
 26.  Sfantu Gheorghe          Municipiul Sfantu Gheorghe
 27.  Sibiu                    Municipiul Sibiu
 28.  Slatina                  Municipiul Slatina
 29.  Slobozia                 Municipiul Slobozia
 30.  Suceava                  Municipiul Suceava
 31.  Targoviste               Municipiul Targoviste
 32.  Targu Jiu                Municipiul Targu Jiu
 33.  Targu Mures              Municipiul Targu Mures
 34.  Timisoara                Municipiul Timisoara
 35.  Tulcea                   Municipiul Tulcea
 36.  Vaslui                   Municipiul Vaslui
 37.  Zalau                    Municipiul Zalau

      II. Alte unitati de profil cu personalitate juridica

 38.  Institutul de Cercetari  Municipiul Bucuresti
      si Amenajari Silvice
________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1105/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1105 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu