HOTARARE Nr.
1122 din 10 noiembrie 2010
privind modificarea si
completarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate
pentru stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotarârea Guvernului
nr. 277/2002
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 790 din 25 noiembrie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Criteriile de acreditare a furnizorilor de servicii specializate
pentru stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 277/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 224 din 3 aprilie 2002, cu
modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 2,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Serviciile prevăzute la alin. (1) sunt furnizate
de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă sau de alţi furnizori de servicii
din România ori proveniţi din statele membre ale Uniunii Europene sau Spaţiului
Economic European, denumiţi în continuare furnizori,
acreditaţi în condiţiile prevăzute de prezentele
criterii de acreditare ori, după caz, supuşi procedurii de notificare."
2. Articolul 3 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 3. -In vederea acreditării, furnizorii prevăzuţi
la art. 2 alin. (2) trebuie să
îndeplinească următoarele criterii:
A. să aibă prevăzut ca obiect
de activitate serviciul pentru care se solicită acreditarea;
B. să dispună de baza materială, după caz, pentru:
a) evaluarea şi autoevaluarea
personalităţii în vederea orientării profesionale;
b) efectuarea de teste de
aptitudini, dezvoltarea abilităţii şi încrederii în sine a persoanelor în
căutarea unui loc de muncă;
c) instruire în tehnici şi
metode de căutare a unui loc de muncă şi de prezentare la interviuri în vederea
ocupării;
d) mediere electronică;
C. cel puţin 25% din personalul
cu atribuţii în prestarea serviciilor de ocupare să aibă studii superioare în
una dintre specialităţile: psihologie, pedagogie, drept, consiliere, precum şi
experienţă de minimum 3 ani în domeniul serviciului pentru care se solicită
acreditarea."
3. Articolul 4 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 4. - (1) Acreditarea furnizorilor în condiţiile
prevăzute de prezentele
criterii de acreditare se face de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea
Forţei de Muncă prin agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti în a căror rază teritorială îşi au sediul
sau, după caz, domiciliul/reşedinţa.
(2) Furnizorii de servicii de ocupare din statele membre ale Uniunii Europene şi din Spaţiul Economic European pentru care,
pentru prestarea acestor servicii, în baza legislaţiei statului de provenienţă
nu a fost necesară obţinerea unei acreditări sau autorizări, nefiind astfel
supuşi unor condiţii de acreditare sau autorizare, în cazul prestării acestor
activităţi în România, se supun aceloraşi condiţii de acreditare ca şi furnizorii
din România, cu excepţia furnizorilor de servicii de ocupare care intenţionează
să presteze transfrontalier astfel de servicii pe teritoriul României, cu
caracter temporar sau ocazional, şi care în cazul prestării activităţii lor în
România se supun procedurii de notificare.
(3) Nu se supun acreditării
furnizorii de servicii de ocupare din statele membre
ale Uniunii Europene şi din Spaţiul Economic
European care au fost supuşi unei astfel de condiţii în statul de origine sau
de provenienţă."
4. După articolul 4
se introduc trei noi articole, articolele 41-43, cu următorul
cuprins:
„Art. 41. - (1) In
vederea prestării, cu caracter permanent în România, a serviciilor de ocupare
prevăzute la art. 2 alin. (1), furnizorii de servicii de ocupare din statele
membre ale Uniunii Europene şi din Spaţiul Economic European acreditaţi sau
autorizaţi în baza legislaţiei statului de provenienţă au obligaţia de a
notifica agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a
municipiului Bucureşti, din unitatea administrativ-teritorială în care se
stabilesc cu caracter permanent în România, potrivit legii, şi au un sediu
permanent sau, după caz, domiciliul/reşedinţa, anterior începerii prestării
acestor servicii, în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii
documentului prin care se atestă stabilirea cu caracter permanent în România.
(2) Notificarea prevăzută la
alin. (1) se realizează prin depunerea sau transmiterea la agenţia pentru
ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, din
unitatea administrativ-teritorială în care furnizorii se stabilesc cu caracter
permanent în România, potrivit legii, şi au un sediu permanent sau, după caz,
domiciliul/reşedinţa, a formularului al cărui model este prevăzut în anexa nr.
1, însoţit de următoarele documente:
a) documentul care atestă
acreditarea sau autorizarea furnizorului în statul de provenienţă pentru
prestarea serviciilor de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1), eliberat de
autoritatea competentă din statul membru respectiv, în copie certificată de
către furnizor, însoţit de o traducere necertificată în limba română a acestui
document;
b) certificat de cazier judiciar
sau document echivalent, eliberat de autoritatea emitentă din statul membru de
stabilire, în copie certificată de către furnizor, însoţit de o traducere
necertificată în limba română;
c) certificat de cazier fiscal sau document echivalent,
eliberat de autoritatea emitentă din statul membru de
stabilire, în copie certificată de către furnizor, însoţit de o traducere necertificată
în limba română;
d) actul de înregistrare la
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie;
e) acte doveditoare sau declaraţie
pe propria răspundere a furnizorului, care să ateste că acesta nu se află în
statul de provenienţă în situaţia de insolvenţă, în procedură de executare
silită, reorganizare judiciară, faliment, dizolvare, lichidare ori administrare
specială, nu are activităţile prin care asigură acordarea serviciilor de
ocupare suspendate sau restricţii asupra acestora ori că nu se află în alte
situaţii similare reglementate de lege.
(3) Agenţia pentru ocuparea
forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, notificată
potrivit prevederilor alin. (2), acceptă orice document dintr-un stat membru al
Uniunii Europene sau Spaţiul Economic European emis într-un scop echivalent
îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (2) lit. a), b), c) şi e) sau din care reiese clar că sunt
îndeplinite cerinţele prevăzute la alin. (2) lit. a), b), c) şi e).
(4) Pentru a presta serviciile de ocupare prevăzute la
art. 2 alin. (1) în România, furnizorii prevăzuţi la alin. (1) au obligaţia să
îndeplinească criteriile prevăzute la art. 3, precum şi obligaţiile prevăzute
la art. 8 lit. a)-l).
(5) Obligaţia prevăzută la art.
8 lit. k) privind informarea agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti cu privire la schimbările în urma cărora
condiţiile de prestare a serviciilor de ocupare în România nu mai sunt
îndeplinite la nivelul filialelor, sucursalelor sau al altor sedii secundare se
consideră îndeplinită în situaţia în care această informare s-a realizat de
către filiala, sucursala sau sediul secundar respectiv.
Art. 42. - (1)
Furnizorii de servicii de ocupare stabiliţi într-un alt stat membru al Uniunii
Europene ori al Spaţiului Economic European, care au dreptul legal de a presta
astfel de servicii în baza legislaţiei statului de provenienţă, fiind supuşi
sau nu, după caz, unei proceduri de acreditare ori autorizare pentru prestarea
respectivelor servicii de ocupare, în situaţia în care intenţionează să
presteze transfrontalier astfel de servicii pe teritoriul României, cu caracter
temporar sau ocazional, au obligaţia de a notifica agenţia pentru ocuparea
forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti în a cărei rază
teritorială intenţionează să îşi desfăşoare activitatea cu privire la prestarea
acestor servicii pe teritoriul României.
(2) Notificarea prestării serviciilor de ocupare în
regim transfrontalier se realizează de către furnizorii prevăzuţi la alin. (1),
cu cel puţin 5 zile lucrătoare anterior începerii activităţii, prin depunerea
sau transmiterea la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană,
respectiv a municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială intenţionează să
îşi desfăşoare activitatea a formularului al cărui model este prevăzut în anexa
nr. 2, însoţit de următoarele documente:
a) documentul prin care se face
dovada stabilirii în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau Spaţiului
Economic European;
b) documentul care atestă
acreditarea sau autorizarea furnizorului pentru prestarea serviciilor de
ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1), eliberat de autoritatea competentă din
statul membru de stabilire, în copie certificată de către furnizor, însoţit de
o traducere necertificată în limba română a acestui document, în cazul
furnizorului de servicii de ocupare stabilit într-un alt stat membru al Uniunii
Europene ori al Spaţiului Economic European, a cărui legislaţie prevede obligaţia
obţinerii unei acreditări sau autorizaţii pentru prestarea serviciilor de
ocupare ori, în cazul furnizorului de servicii de ocupare stabilit într-un alt
stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European, a cărui
legislaţie nu prevede obligaţia obţinerii unei acreditări ori autorizaţii
pentru obţinerea dreptului de prestare a serviciilor de ocupare, documentul
doveditor din care să rezulte faptul că furnizorul nu a încălcat în statul de
provenienţă legislaţia privind prestarea serviciilor de ocupare, în copie
certificată de către furnizor, însoţit de o traducere necertificată în limba
română a acestui document, sau declaraţie pe propria răspundere a furnizorului
din care să rezulte că nu a încălcat în statul de provenienţă legislaţia privind
prestarea serviciilor de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1);
c) certificat de cazier
judiciar sau document echivalent, eliberat de autoritatea emitentă din statul
membru de stabilire, în copie certificată de către furnizor, însoţit de o
traducere necertificată în limba română;
d) certificat de cazier fiscal sau document echivalent,
eliberat de autoritatea emitentă din statul membru de stabilire, în copie
certificată de către furnizor, însoţit de o traducere necertificată în limba
română;
e) acte doveditoare sau declaraţie pe propria
răspundere a furnizorului, care să ateste că acesta nu se află în statul de
provenienţă în situaţia de insolvenţă, în procedură de executare silită,
reorganizare judiciară, faliment, dizolvare, lichidare ori administrare specială,
nu are activităţile prin care asigură acordarea serviciilor de ocupare
suspendate sau restricţii asupra acestora ori că nu se află în alte situaţii
similare reglementate de lege.
(3) Agenţia pentru ocuparea
forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, notificată
potrivit alin. (2), acceptă orice document dintr-un stat membru al Uniunii
Europene sau Spaţiului Economic European emis într-un scop echivalent
îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (2) ori din care reiese clar că sunt
îndeplinite cerinţele prevăzute la alin. (2).
(4) Pentru a presta transfrontalier, cu caracter
temporar sau ocazional, serviciile de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1) pe
teritoriul României, furnizorii prevăzuţi la alin. (1) au obligaţia să
îndeplinească criteriile prevăzute la art. 3, precum şi obligaţiile prevăzute
la art. 8 lit. a)-k).
Art. 43. - (1)
Furnizorii serviciilor de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1) care se supun
procedurii de acreditare în baza prezentelor criterii de acreditare, precum şi
cei prevăzuţi la art. 41, cu excepţia persoanelor fizice autorizate să desfăşoare o
activitate independentă şi a furnizorilor stabiliţi într-un alt stat membru al
Uniunii Europene ori al Spaţiului Economic European care prestează
transfrontalier astfel de servicii pe teritoriul României, cu caracter temporar
sau ocazional, au obligaţia să notifice agenţiei pentru ocuparea forţei de
muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti înfiinţarea pe teritoriul
României de filiale, sucursale ori alte sedii secundare ale căror activităţi
intră în sfera de aplicare a regimului de acreditare reglementat prin
prezentele criterii de acreditare.
(2) Notificarea înfiinţării de
filiale, sucursale sau alte sedii secundare, prevăzută la alin. (1), se
realizează anterior începerii prestării de activităţi în cadrul acestor
entităţi ale furnizorului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii
documentului prin care se atestă înfiinţarea acestora.
(3) Notificarea prevăzută la
alin. (1) se realizează prin depunerea sau transmiterea la agenţia pentru
ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti în a
cărei rază teritorială funcţionează respectivele filiale, sucursale sau alte
sedii secundare a formularului al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3,
însoţit de următoarele documente:
a) documentul care atestă
acreditarea sau autorizarea în statul de provenienţă ori, după caz, în România,
pentru prestarea serviciilor de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1), a
furnizorului care înfiinţează respectiva filială, sucursală sau alt sediu
secundar, eliberat de autoritatea competentă din statul membru respectiv sau,
după caz, din România, în copie certificată de către furnizor, însoţit, după
caz, de o traducere necertificată în limba română a acestui document;
b) actul de înregistrare la
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a filialei, sucursalei sau a altui
sediu secundar, în copie;
c) acte doveditoare sau
declaraţie pe propria răspundere a furnizorului, din care să rezulte că
furnizorul care înfiinţează respectiva filială, sucursală ori alt sediu
secundar nu a săvârşit infracţiuni în legătură cu serviciile de ocupare pe care
le prestează, precum şi acte doveditoare sau declaraţie pe propria răspundere a
furnizorului, care să ateste că acesta nu se află în situaţia de insolvenţă, în
procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, dizolvare,
lichidare ori administrare specială, nu are activităţile prin care asigură
acordarea serviciilor de ocupare suspendate sau restricţii asupra acestora, nu
există hotărâri judecătoreşti definitive de condamnare
în legătură cu încălcarea legislaţiei privind prestarea serviciilor de ocupare
ori că nu se află în alte situaţii similare reglementate de lege;
d) declaraţie pe propria răspundere a furnizorului, din
care să rezulte îndeplinirea de către filială, sucursală sau de către orice alt
sediu secundar înfiinţat a criteriilor prevăzute la art. 3.
(4) Agenţia pentru ocuparea
forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, notificată
potrivit prevederilor alin. (1), acceptă orice document dintr-un stat membru al
Uniunii Europene sau din Spaţiul Economic European emis într-un scop echivalent
îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (3) ori din care reiese clar că sunt
îndeplinite cerinţele prevăzute la alin. (3).
(5) Filialele, sucursalele şi celelalte sedii secundare
înfiinţate de furnizorii de servicii de ocupare, ale căror activităţi intră în
sfera de aplicare a regimului de acreditare reglementat prin prezentele criterii
de acreditare, au obligaţia să îndeplinească criteriile prevăzute la art. 3,
precum şi să respecte condiţiile prevăzute la art. 8 lit. a)-k).
(6) Obligaţia prevăzută la art.
8 lit. k) privind informarea agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti cu privire la schimbările în urma cărora
condiţiile de acordare a acreditării sau, după caz, de prestare a serviciilor
de ocupare în România nu mai sunt îndeplinite la nivelul filialelor,
sucursalelor sau al altor sedii secundare se consideră îndeplinită în situaţia
în care această informare s-a realizat de către furnizorul care a înfiinţat
filiala, sucursala sau sediul secundar respectiv."
5. Articolul 5 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 5. - (1) In vederea obţinerii acreditării,
furnizorii, inclusiv cei din statele membre ale Uniunii Europene şi din Spaţiul
Economic European care nu au fost supuşi unei astfel de condiţii în statul de
provenienţă, dar care în situaţia în care prestează servicii de ocupare în
România, în regim de stabilire, se supun astfel obligaţiei de acreditare în
condiţiile prezentelor criterii de acreditare, cu excepţia furnizorilor de
servicii de ocupare care intenţionează să presteze transfrontalier astfel de
servicii pe teritoriul României, cu caracter temporar sau ocazional, care, în
cazul prestării activităţii lor în România, se supun procedurii de notificare
conform prevederilor art. 42, vor depune la agenţia pentru ocuparea
forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti în a cărei rază
teritorială furnizorii respectivi îşi au sediul sau, după caz, domiciliul, o
cerere însoţită de următoarele documente:
1. documente care dovedesc înregistrarea, în copie certificată de furnizor, după caz:
a) autorizaţia pentru desfăşurarea de activităţi
independente;
b) certificat de înregistrare
emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
c) certificat de înscriere în Registrul asociaţiilor şi
fundaţiilor;
2. actul constitutiv din care să rezulte că obiectul de
activitate cuprinde serviciul pentru care se solicită acreditarea, în situaţia
în care în documentul prevăzut la pct. 1 nu este prevăzut obiectul de
activitate, în copie certificată de furnizor;
3. documente care atestă eligibilitatea:
a) acte doveditoare sau declaraţie pe propria
răspundere a furnizorului, din care să rezulte că acesta nu a săvârşit
infracţiuni în România sau, după caz, în statul de provenienţă în legătură cu
serviciile de ocupare pe care le prestează;
b) acte doveditoare sau declaraţie pe propria răspundere
a furnizorului, care să ateste că acesta nu se află în România ori după caz, în
statul de provenienţă în situaţia de insolvenţă, în procedură de executare
silită, reorganizare judiciară, faliment, dizolvare, lichidare sau administrare
specială, nu are activităţile prin care asigură acordarea serviciilor de
ocupare suspendate ori restricţii asupra acestora, nu există hotărâri
judecătoreşti definitive de condamnare în legătură cu încălcarea legislaţiei
privind prestarea serviciilor de ocupare sau că nu se află în alte situaţii
similare reglementate de lege;
4. documente care dovedesc
capacitatea tehnică şi managerială:
a) documente care atestă situaţia juridică a spaţiului
în care prestează serviciul pentru care solicită acreditarea, în copie
certificată de furnizor;
b) declaraţie care conţine
informaţii privind baza materială prevăzută la art. 3 lit. B, inclusiv dotările
specifice, echipamentul tehnic şi alte mijloace fixe pe care se angajează să le
utilizeze pentru realizarea serviciului pentru care solicită acreditarea;
c) declaraţie care conţine
informaţii privind descrierea serviciului oferit, respectiv modul de organizare
şi obiectivele stabilite, grupurile-ţintă, asigurarea cu
personal de specialitate;
d) documente care atestă îndeplinirea condiţiilor
prevăzute la art. 3 lit. C, în copie certificată de furnizor. Experienţa în
domeniul serviciului pentru care se solicită acreditarea se atestă prin:
curriculum vitae-model european;
5. dovada achitării taxei de
acreditare ca urmare a plăţii acestei taxe direct la sediul agenţiei pentru
ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti sau prin
virament bancar în contul agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) In vederea acordării acreditării
furnizorilor din statele membre ale Uniunii Europene şi din Spaţiul Economic
European care nu au fost supuşi unei astfel de condiţii în statul de
provenienţă, dar care, în situaţia în care prestează în regim de stabilire, în
mod permanent, servicii de ocupare în România, se supun astfel obligaţiei de
acreditare în condiţiile prezentelor criterii de acreditare, agenţia pentru
ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti acceptă
orice document dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau din Spaţiul
Economic European emis într-un scop echivalent documentelor prevăzute la alin.
(1) pct. 2-4 ori din care reiese clar că sunt îndeplinite cerinţele prevăzute la alin. (1) pct. 2-4.
(3) Documentele prevăzute la
alin. (2) se depun în copie certificată de furnizor, însoţite de traducerea
necertificată în limba română."
6. Articolul 6 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 6. - (1) Pe baza documentelor depuse sau
transmise, agenţia pentru ocuparea forţei de muncă
judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti va evalua îndeplinirea
criteriilor de acreditare prevăzute la art. 3 şi a cerinţelor prevăzute la art.
5 alin. (1) pct. 3 şi va soluţiona cererea în termen de 30 de zile
calendaristice de la data înregistrării documentaţiei complete.
(2) Termenul prevăzut la alin. (1) poate fi prelungit o
singură dată, pentru o perioadă de maximum 15 zile calendaristice, fără a
afecta prin această prelungire valabilitatea documentelor depuse iniţial.
Prelungirea termenului prevăzut la alin. (1), precum şi durata acestei
prelungiri se motivează în mod corespunzător de către agenţia pentru ocuparea
forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti şi se notifică
solicitantului acreditării înainte de expirarea termenului iniţial.
(3) Agenţia pentru ocuparea
forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti are obligaţia de
a transmite solicitanţilor de acreditare, în termen de 5 zile calendaristice de
la data primirii cererii, o confirmare de primire, cu specificarea termenului
de procesare a cererii, care se poate prelungi potrivit alin. (2), a căilor de
atac disponibile şi, după caz, cu menţiunea că în lipsa unui răspuns în
termenul specificat şi, după caz, prelungit acreditarea se consideră acordată.
(4) In situaţia în care, în vederea obţinerii
acreditării, cererea şi documentaţia primită nu sunt complete, solicitantul
este informat în cel mai scurt timp, dar nu mai mult de 5 zile lucrătoare de la
primirea acestora, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare
în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data comunicării
informării, precum şi cu privire la consecinţele asupra termenului de procesare
a cererii, prevăzut la alin. (1) şi, după caz, la alin. (2).
(5) In cazul în care o cerere este respinsă pentru
motive de natură procedurală, solicitantul este informat în cel mai scurt timp,
dar nu mai mult de 5 zile lucrătoare de la depunerea cererii, respectiv
expirarea termenului de 30 de zile calendaristice prevăzut la alin. (4)."
7. Articolul 7 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 7. - (1) Acreditarea furnizorilor care îndeplinesc
criteriile de acreditare prevăzute la art. 3 şi
cerinţele prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. 3 se face prin eliberarea unui
certificat de acreditare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4.
(2) Agenţiile pentru ocuparea
forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti vor comunica
Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, în termen de 15 zile de la
eliberare, o copie a certificatului de acreditare.
(3) In vederea înregistrării furnizorilor acreditaţi în
condiţiile prezentelor criterii de acreditare, precum şi a furnizorilor de
servicii de ocupare din statele membre ale Uniunii Europene şi din Spaţiul
Economic European acreditaţi sau autorizaţi în baza legislaţiei statului de
provenienţă, care prestează cu caracter permanent în România serviciile de
ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1), Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei
de Muncă înfiinţează Registrul naţional al furnizorilor de servicii de ocupare,
care cuprinde toţi furnizorii de servicii de ocupare acreditaţi sau care, după
caz, au notificat agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv
a municipiului Bucureşti potrivit prevederilor art. 41, al cărui model este prevăzut în
anexa nr. 5.
(4) Pentru evidenţa furnizorilor de servicii de ocupare
stabiliţi într-un alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spaţiului Economic
European, care prestează transfrontalier aceste servicii pe teritoriul României,
cu caracter temporar sau ocazional, şi au notificat agenţiile pentru ocuparea
forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti potrivit
prevederilor art. 42, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă înfiinţează
Registrul naţional al furnizorilor de servicii de ocupare din alt stat membru
al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European care prestează
transfrontalier servicii de ocupare pe teritoriul României, al cărui model este
prevăzut în anexa nr. 6.
(5) Modul de gestionare a
registrelor prevăzute la alin. (3) şi (4), precum şi de efectuare a
înregistrărilor se stabileşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale
pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
(6) Date din cuprinsul
registrelor prevăzute la alin. (3) şi (4) se fac publice pe pagina de internet
a Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
(7) Modelul registrelor
prevăzute în anexele nr. 5 şi 6 se poate modifica prin ordin al preşedintelui
Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă."
8. Articolul 8 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 8. - Furnizorii acreditaţi în condiţiile
prezentelor criterii de
acreditare au următoarele obligaţii:
a) să presteze serviciile de ocupare în condiţiile
prevăzute de lege;
b) să trateze clienţii fără
discriminare pe criterii de sex, vârstă, religie, cetăţenie, naţionalitate,
rasă, opinie politică, origine socială, origine etnică, statut familial, loc de
reşedinţă, sediu şi să respecte principiul egalităţii şanselor;
c) să asigure confidenţialitatea datelor şi
informaţiilor despre clienţi şi să permită accesul acestora la datele
personale, precum şi să asigure măsurile necesare în vederea protecţiei datelor
beneficiarilor de servicii de ocupare;
d) să asigure informarea persoanelor pentru care prestează
serviciile de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1) cu privire la legislaţia
muncii în vigoare, inclusiv cu privire la obligaţiile de informare care revin
angajatorilor, potrivit prevederilor legale, anterior încheierii sau
modificării contractului individual de muncă, precum şi cu privire la instituţiile şi organismele la care
pot apela în cazul în care drepturile lor legale sunt încălcate;
e) să deţină informaţii cu privire la raporturile
stabilite de către persoanele pentru care au prestat servicii de mediere a
muncii cu angajatorii sau entităţile asimilate acestora;
f) să permită accesul
personalului cu atribuţii de control al agenţiilor pentru ocuparea forţei de
muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi al altor
instituţii şi organe de control, în vederea exercitării de către aceştia a
atribuţiilor de control potrivit prevederilor legale, şi să prezinte la
solicitarea acestora toate informaţiile, datele şi documentele necesare în
vederea exercitării controlului;
g) să îndeplinească obligaţiile prevăzute la art. 26 şi
27 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de
stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în
România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010;
h) să deţină, în situaţia prestării serviciilor de
mediere a muncii, pentru buna desfăşurare a activităţii, o bază de date privind
persoanele în căutarea unui loc de muncă şi cererea de forţă de muncă din
partea angajatorilor, iar în situaţia prestării serviciilor de informare şi
consiliere profesională, informaţii privind programele de formare profesională
pentru care există furnizori de formare profesională autorizaţi, potrivit
legii, precum şi baza materială prevăzută la art. 3 lit. B lit. a)-c);
i) să comunice lunar agenţiei pentru ocuparea forţei de
muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială
îşi au sediul sau, după caz, îşi desfăşoară activitatea, date privind numărul
şomerilor mediaţi şi încadraţi în muncă, conform anexei nr. 2 la Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor
pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 174/2002, cu modificările şi completările ulterioare, denumite
în continuare norme metodologice;
j) să comunice agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă
judeţene sau, după caz, a municipiului Bucureşti, la termenele, cu
periodicitatea şi în forma solicitată sau stabilită potrivit prevederilor
legale, toate datele şi informaţiile necesare Agenţiei Naţionale pentru
Ocuparea Forţei de Muncă pentru îndeplinirea atribuţiilor sale prevăzute de
lege;
k) să informeze agenţia pentru ocuparea forţei de muncă
judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, care a acordat acreditarea sau,
după caz, a fost notificată de către furnizor, cu privire la schimbările în
urma cărora condiţiile de acordare a acreditării ori, după caz, de prestare a
serviciilor de ocupare în România nu mai sunt îndeplinite, inclusiv cu privire
la schimbările de aceeaşi natură care intervin în desfăşurarea activităţii
filialelor, sucursalelor sau altor sedii secundare ale căror activităţi intră
în sfera de aplicare a regimului de acreditare reglementat prin prezentele criterii de acreditare, în maximum 10 zile calendaristice de la data
producerii acestora;
l) să îndeplinească obligaţia
de notificare prevăzută la art. 43;
m) să predea în termen de cel mult 3 zile lucrătoare
agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti, care a acordat acreditarea, certificatul de acreditare eliberat, în
situaţia în care acreditarea le este retrasă."
9. Articolul 9 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 9. -In cazul în care furnizorul nu îndeplineşte criteriile de acreditare prevăzute la art. 3 şi cerinţele
prevăzute la art. 5 sau documentaţia depusă este incompletă la data expirării
termenului prevăzut la art. 6 alin. (4), agenţia pentru ocuparea forţei de
muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti va respinge cererea de acreditare prin decizie de
respingere, pe care o va comunica furnizorului, însoţită de motivele pentru
care s-a dispus în acest sens, restituindu-i totodată documentaţia
depusă."
10. Articolul 10 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 10. - (1) Acreditarea se acordă pe perioadă
nedeterminată.
(2) Furnizorul se consideră
acreditat de la data eliberării certificatului de acreditare prevăzut la art. 7
alin. (1).
(3) Obligaţia de notificare
prevăzută la art. 41 şi 42
se consideră îndeplinită în situaţia depunerii sau transmiterii notificării
împreună cu toate documentele care însoţesc această notificare."
11. Articolul 11 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 11. - (1) Acreditarea furnizorilor acordată în
condiţiile prezentelor
criterii de acreditare poate fi suspendată de către agenţiile pentru ocuparea
forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la solicitarea
expresă a furnizorului acreditat sau dacă se constată de către personalul cu
atribuţii de control din cadrul acestor instituţii, precum şi din cadrul altor
instituţii şi autorităţi, care au potrivit legii atribuţii în acest sens,
următoarele:
a) nu mai sunt îndeplinite criteriile de acreditare
prevăzute la art. 3;
b) nu s-au respectat obligaţiile prevăzute la art. 8;
c) s-au înregistrat reclamaţii
şi sesizări din partea beneficiarilor serviciilor de ocupare şi s-a constatat
de către personalul cu atribuţii de control temeinicia acestora.
(2) Decizia privind suspendarea
acreditării se comunică în scris furnizorilor, în termen de 15 zile de la data
constatării uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) sau, după caz, de la
data înregistrării cererii furnizorului prin care se solicită suspendarea
acreditării.
(3) In perioada de suspendare a
acreditării, furnizorii nu mai pot presta serviciul pentru care au fost
acreditaţi şi pentru care s-a dispus măsura suspendării.
(4) Suspendarea acreditării încetează dacă, în termen
de 45 de zile calendaristice de la comunicarea acesteia, furnizorii dovedesc
înlăturarea cauzelor care au stat la baza luării acestei măsuri şi fac dovada
plăţii amenzilor stabilite, după caz, conform prevederilor prezentelor criterii
de acreditare şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată
cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.
(5) Suspendarea acreditării dispusă la solicitarea
expresă a furnizorului acreditat încetează la data solicitată de acesta, dar nu
mai târziu de 60 de zile calendaristice de la comunicarea suspendării
acreditării.
(6) Prin excepţie de la prevederile
alin. (1), acreditarea furnizorului nu se suspendă în condiţiile în care
situaţiile prevăzute la alin. (1) se constată la nivelul unei filiale,
sucursale sau altui sediu secundar al furnizorului acreditat.
(7) In situaţia prevăzută la alin. (6), furnizorul
poate presta serviciile de ocupare pentru care a fost acreditat la toate
celelalte filiale, sucursale sau alte sedii secundare, cu excepţia celei la
care s-a constatat una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) şi la care,
începând cu data constatării acestei situaţii de către personalul cu atribuţii
de control, furnizorul are obligaţia de a înceta prestarea activităţii
respective.
(8) Controlul la nivelul filialelor, sucursalelor şi al
altor sedii secundare ale furnizorului acreditat se poate realiza de către
personalul cu atribuţii de control din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei
de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a căror rază
teritorială este sediul furnizorului sau în a căror rază teritorială
funcţionează filialele, sucursalele şi alte sedii secundare ale furnizorului,
precum şi de personalul cu atribuţii de control prevăzut la alin. (1).
(9) Reluarea prestării serviciului pentru care
furnizorul a fost acreditat în respectivele filiale, sucursale sau alte sedii
secundare se poate realiza dacă, în termen de 45 de zile calendaristice de la
data constatării prevăzute la alin. (7), furnizorul dovedeşte agenţiei pentru
ocuparea forţei de muncă judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, în raza căreia funcţionează respectiva
filială, sucursală sau alt sediu secundar, că nu se mai încadrează în una
dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) şi face dovada plăţii amenzilor
stabilite, după caz, conform prevederilor prezentelor criterii de acreditare şi
ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 68/2010.
(10) Neîndeplinirea obligaţiei
prevăzute la alin. (7) atrage retragerea acreditării acordate furnizorului
pentru întreaga sa activitate şi sancţionarea acestuia conform prevederilor
legale.
(11) In urma constatării uneia dintre situaţiile
prevăzute la alin. (1) la nivelul unei filiale, sucursale sau al altui sediu
secundar al furnizorului acreditat, se pot efectua de către persoanele cu
atribuţii de control controale ale activităţii furnizorului şi la celelalte
filiale, sucursale sau alte sedii secundare ale acestuia."
12. Articolul 12 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 12. - (1) Acreditarea poate fi retrasă la expirarea termenului prevăzut la art.
11 alin. (5) sau dacă furnizorii acreditaţi în condiţiile prezentelor criterii
de acreditare nu fac dovada înlăturării cauzelor pentru care s-a dispus
suspendarea, precum şi dovada plăţii amenzilor stabilite, după caz, conform
prevederilor prezentelor criterii de acreditare şi ale Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
68/2010, în termenul prevăzut la art. 11 alin. (4) şi (9), precum şi în
situaţia prevăzută la art. 11 alin. (10). (2) Furnizorii cărora li s-a retras
acreditarea pot solicita o noua acreditare numai după ce fac dovada plăţii
amenzilor stabilite, după caz, conform prevederilor prezentelor criterii de
acreditare şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 68/2010."
13. După articolul 12
se introduce un nou articol, articolul 121, cu următorul cuprins:
„Art. 121. - (1)
Suspendarea şi retragerea dreptului de prestare a serviciilor de ocupare
conferit în baza notificării realizate de către furnizorii prevăzuţi la art. 41 şi 42 se realizează, în mod corespunzător, în condiţiile aplicabile
furnizorilor acreditaţi în condiţiile prezentelor criterii de acreditare.
(2) Furnizorii prevăzuţi la art. 41 şi 42 cărora li s-a retras dreptul de
prestare în România a serviciilor, conferit în baza notificării realizate, în
vederea continuării prestării în România a serviciilor de ocupare prevăzute la
art. 2 alin. (1), au obligaţia de a realiza o nouă notificare a agenţiei pentru
ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin
depunerea sau transmiterea documentelor prevăzute la art. 41 alin. (2) şi art. 42 alin. (2).
(3) Furnizorii prevăzuţi la alin. (2) pot realiza o
nouă notificare a agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv
a municipiului Bucureşti numai după ce fac dovada plăţii amenzilor stabilite,
după caz, conform prevederilor prezentelor criterii de acreditare şi ale
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 68/2010."
14. Articolul 13 se
modificaşi va avea următorul cuprins:
„Art. 13. -Impotriva deciziei de respingere, de
suspendare sau, după caz, a deciziei de retragere a
acreditării furnizorul poate înainta contestaţie, în termen de 30 de zile de la
data comunicării, la Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, care
este obligată să o soluţioneze în termen de 45 de zile de la
înregistrare."
15. Articolul 15 se modifica şi va avea următorul cuprins:
„Art. 15. - Furnizorii acreditaţi în condiţiile
prezentelor criterii de
acreditare, precum şi cei prevăzuţi la art. 41 pot să presteze servicii de ocupare, finanţate din bugetul
asigurărilor pentru şomaj, pe bază de contracte încheiate cu agenţia pentru ocuparea
forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, potrivit art. 32
din normele metodologice, ca urmare a selecţiei realizate, conform procedurilor prevăzute de legislaţia
în vigoare privind achiziţiile publice."
16. Articolul 16 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 16. - Furnizorii acreditaţi în condiţiile
prezentelor criterii de acreditare, precum şi cei prevăzuţi la art. 41 pot fi selectaţi de agenţiile
pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
conform legislaţiei în vigoare, în vederea realizării serviciilor de
preconcediere prevăzute la art. 51 din lege."
17. După articolul 17
se introduc cinci noi articole, articolele 171-175, cu următorul cuprins:
„Art. 171. - (1) Pentru asigurarea controlului furnizorilor de servicii de ocupare şi al
serviciilor pe care aceştia le prestează, autorităţile competente din România
cooperează cu autorităţile competente din celelalte state membre ale Uniunii
Europene sau Spaţiului Economic European.
(2) Verificarea veridicităţii documentelor prevăzute la
art. 41 alin. (2)
şi (3), art. 42
alin. (2) şi (3), art. 43 alin. (3) şi (4), şi art. 5 alin. (1) şi (2), precum şi informarea
autorităţilor competente din statul membru al Uniunii Europene sau Spaţiului
Economic European de provenienţă a furnizorului cu privire la punerea în
aplicare a prevederilor art. 121 se realizează de către agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă
judeţene şi a municipiului Bucureşti.
(3) In cadrul procesului de cooperare administrativă, schimbul de informaţii între autorităţile
competente din România şi cele din statele membre ale Uniunii Europene sau
Spaţiului Economic European se realizează prin intermediul Sistemului de
informare al pieţei interne (IMI) în conformitate cu prevederile Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 68/2010.
Art. 172. - (1)
Furnizorii pot îndeplini, în format electronic, procedurile şi formalităţile de
acreditare sau de notificare prevăzute de prezentele criterii de acreditare,
prin intermediul Punctului de contact unic electronic, în conformitate cu
prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.
(2) Prevederile alin. (1) se
aplică în termen de 60 de zile de la data la care Punctul de contact unic
electronic devine funcţional, în condiţiile în care sunt îndeplinite
prevederile art. 6 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.
Art. 173. - (1)
Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă contravenţională
următoarele fapte:
a) furnizarea serviciilor de ocupare fără notificare în
situaţia furnizorilor prevăzuţi la art. 41 si 42, cu amendă de la 5.000 lei
la 10.000 lei;
b) nerespectarea de către
furnizori, inclusiv de către cei prevăzuţi la art. 41 şi 42, precum şi de către filialele, sucursalele sau alte sedii
secundare ale acestora, ale căror activităţi intră în sfera de aplicare a
regimului de acreditare reglementat prin prezentele criterii de acreditare, a
prevederilor art. 3, cu excepţia celor prevăzute la lit. B, cu amendă de la
5.000 lei la 10.000 lei;
c) nerespectarea de către
furnizori a obligaţiei prevăzute la art. 41 alin. (1) şi, după caz, a obligaţiei
prevăzute la art. 42 alin. (2) si art. 121 alin. (2),
cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;
d) nerespectarea obligaţiei
prevăzute la art. 43 alin. (2), cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;
e) prestarea serviciilor de ocupare pe perioada în care furnizorii se află în una dintre situaţiile
prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. 3, în care, potrivit legii, nu au dreptul de
a presta aceste servicii, cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei;
f) prestarea serviciilor de ocupare de către furnizorii prevăzuţi la art. 41 şi 42
pe perioada suspendării acreditării acestora sau, după caz, a dreptului de
prestare a serviciilor de ocupare conferit în baza notificării, cu amendă de la
10.000 lei la 20.000 lei;
g) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 11 alin.
(7), cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei;
h) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 8 lit.
b), cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei;
i) nerespectarea obligaţiilor prevăzute la art. 8 lit.
d), e), f), i) şi j), cu amendă de la 3.000 lei la 5.000
lei;
j) nerespectarea obligaţiilor prevăzute la art. 8 lit.
h), k) şi I), cu amendă de la
5.000 lei ia 10.000 lei;
k) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 8 lit.
m), cu amendă de la 700 lei la 1.000 lei.
(2) In cazul nerespectării obligaţiilor impuse în
cuprinsul art. 8 lit. g) sunt aplicabile prevederile art. 28 alin. (1) lit. b)
şi c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 68/2010.
(3) In cazul furnizării serviciilor de ocupare fără
acreditarea reglementată în cuprinsul prezentelor criterii de acreditare sunt
aplicabile prevederile art. 113 lit. i) şi ale art. 114 alin. (1) lit. b) din
lege.
(4) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen
de cel mult 48 de ore de la data încheierii
Procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, jumătate din
minimul amenzii prevăzute la alin. (1). Această posibilitate se menţionează
expres în procesul-verbal.
(5) Verificarea îndeplinirii de
către furnizori a condiţiilor prevăzute de prezentele criterii de acreditare,
constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la alin. (1),
(2) şi (3) se realizează de către personalul cu atribuţii de control al
Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi al agenţiilor pentru
ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum
şi din cadrul altor instituţii şi autorităţi care au potrivit legii atribuţii
în acest sens.
(6) In situaţia în care constatarea contravenţiilor şi
aplicarea sancţiunilor prevăzute la alin. (1), (2) şi (3) se realizează de
către personalul cu atribuţii de control prevăzut la alin. (5), altul decât cel
din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, instituţiile şi autorităţile respective au obligaţia de
a transmite agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, competentă potrivit prezentelor criterii de acreditare,
o copie a Procesului-verbal de constatare, în termen de
cel mult 5 zile de la data încheierii acestuia.
Art. 174. - Prevederile art. 173 privind contravenţiile se completează cu prevederile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 175. -
Prevederile prezentelor criterii de acreditare se completează cu prevederile
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 68/2010."
18. După articolul 18
se introduce menţiunea privind transpunerea normelor comunitare, cu următorul
cuprins:
„Prezentele criterii de acreditare a furnizorilor de
servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă transpun
prevederile Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European şi a Consiliului
din 12 decembrie 2006 privind serviciile în cadrul pieţei interne, publicată în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 376 din 27 decembrie 2006,
în domeniul serviciilor de ocupare prevăzute la art. 2 alin. (1)."
19. Anexele nr. 1 şi
2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă
din prezenta hotărâre.
20. După anexa nr. 2 se introduc patru noi anexe,
anexele nr. 3-6, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 3-6, care fac parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II. - (1)
Furnizorii de servicii de ocupare care, la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, deţin acreditarea pentru o perioadă de un an pot solicita obţinerea
acreditării pe perioadă nedeterminată
în condiţiile prezentei hotărâri, cu cel mult 30 de zile calendaristice înainte
de expirarea perioadei pentru care a fost acordată acreditarea.
(2) Furnizorii de servicii de
ocupare care, la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, deţin acreditarea
pe perioadă nedeterminată au obligaţia, în termen de 90 de zile calendaristice
de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, de a solicita
preschimbarea certificatului de acreditare, fără a se supune unei noi proceduri
de acreditare.
(3) Neîndeplinirea obligaţiei
prevăzute la alin. (2) constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de
la 5.000 lei la 10.000 lei.
(4) Constituie, de asemenea, contravenţie şi se
sancţionează cu amenda prevăzută la alin. (3) nerespectarea termenului stabilit
prin procesul-verbal de control, încheiat de către personalul cu atribuţii de
control din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, în vederea ducerii la îndeplinire a
obligaţiei prevăzute la alin. (2).
(5) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen
de cel mult 48 de ore de la data încheierii Procesului-verbal ori, după caz, de
la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute la alin.
(3). Această posibilitate se menţionează expres în procesul-verbal încheiat de
către personalul cu atribuţii de control din cadrul agenţiilor pentru ocuparea
forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
Art. III. - Prevederile
art. II se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului
nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. IV. - (1) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a
municipiului Bucureşti vor informa furnizorii de servicii de ocupare care, la
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, deţin acreditarea pe perioadă
nedeterminată cu privire la obligaţia prevăzută la art. II alin. (2).
(2) Pe data acreditării
furnizorului sau, după caz, pe data preschimbării certificatului de acreditare,
în condiţiile art. II alin.
(1) sau (2), încetează acreditarea filialelor, sucursalelor sau altor sedii
secundare ale furnizorului. Furnizorul are obligaţia de a notifica existenţa
filialelor, sucursalelor sau altor sedii secundare în termen de 5 zile
lucrătoare de la data obţinerii certificatului de acreditare, în caz contrar
fiind aplicabile, în mod corespunzător, prevederile referitoare la filiale,
sucursale şi alte sedii secundare ale furnizorilor, prevăzute la art. 43, 8 şi 173 din Criteriile de acreditare a
furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de
muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 277/2002, astfel cum sunt
modificate prin prezenta hotărâre.
(3) Furnizorilor a căror
acreditare este suspendată la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri şi
care în termen de 30 de zile de la comunicarea măsurii suspendării acreditării
fac dovada înlăturării cauzelor pentru care s-a dispus această măsură li se aplică,
în mod corespunzător, în raport cu perioada pentru care au fost acreditaţi,
prevederile art. I alin. (1) sau (2).
Art. V. - Hotărârea Guvernului nr. 277/2002 privind aprobarea Criteriilor
de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea
ocupării forţei de muncă, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările
şi completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica, dându-se
textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul muncii, familiei şi
protecţiei sociale,
Ioan Nelu Botiş
Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
Ion Ariton
Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mănoiu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
ANEXA Nr. 1
(Anexa nr. 1 la criteriile de acreditare)
Furnizor..................................................................
Codul
fiscal/CUI......................................................
Forma de organizare/statutul
juridic.......................
Date de contact:
adresa
.....................................................................
telefon/fax...............................................................
e-mail/internet.........................................................
MODEL DE NOTIFICARE
Către Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă a
Judeţului............................./ Municipiului Bucureşti (denumirea
furnizorului) .................................................
....................................................., cod unic de înregistrare/cod
fiscal (CUI/CF) ....................................., reprezentat prin
doamna/domnul ............................................,
având funcţia de........................, prin prezenta vă notificăm în conformitate cu prevederile
art. 41 din
Criteriile de acreditare a furnizorilor de servicii
specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr.
277/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea prestării cu
caracter permanent în România a serviciilor de
(denumirea serviciilor de ocupare pentru care se face notificarea)
........................................................................................................,
începând cu data de...........................
Precizăm că în vederea prestării cu caracter permanent
în România a serviciilor menţionate, deţinem Certificatul/Autorizaţia/Atestatul (denumirea documentului deţinut)
.................................................nr.................din data
de...................., emis/emisă de (autoritatea competentă emitentă a
documentului)
.................................................................................din
(statul de stabilire a autorităţii
competente)....................................................... entităţii
(denumirea entităţii căreia i s-a emis de către autoritatea competentă
documentul deţinut)
..........................................
........................................................................................
In susţinerea prezentei notificări, depunem următoarele
documente:
a)........................................................................;
b)........................................................................;
c)........................................................................;
d)........................................................................;
e)........................................................................
Data...............
Semnătura...............
LS
ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 2 la criteriile de acreditare)
Furnizor........................................................................
Codul de
înregistrare...................................................
Forma de organizare/statutul
juridic............................
Date de contact:
- din România:
adresa
................................................................
telefon/fax...........................................................
- din statul de provenienţă:
adresa .................................................................
telefon/fax...........................................................
e-mail/internet.....................................................
MODEL DE NOTIFICARE
Către Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă a
Judeţului................................/Municipiului Bucureşti
(denumirea furnizorului din statul de provenienţă)
...........................................................................,
cod de înregistrare (codul de înregistrare al furnizorului)
.........................................................., reprezentat prin
doamna/domnul...................................................., având
funcţia de.............................., prin prezenta vă notificăm în conformitate cu prevederile art. 42 din Criteriile de acreditare a
furnizorilor de servicii specializate pentru
stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
277/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea prestării cu
caracter temporar în România a serviciilor de (denumirea
serviciilor de ocupare pentru care se face notificarea)
..............................................................................................................................,
începând cu data de..........................şi până
în data de...........................în localitatea.......................,
judeţul......................./municipiul Bucureşti.
In susţinerea prezentei notificări, depunem următoarele
documente:
a)........................................................................;
b)........................................................................;
c)........................................................................;
d)........................................................................;
e)........................................................................
Data...............
Semnătura...............
LS
ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 3 la criteriile de acreditare)
Furnizor..................................................................
Codul
fiscal/CUI......................................................
Forma de organizare/statutul
juridic.......................
Date de contact:
adresa
.....................................................................
telefon/fax...............................................................
e-mail/internet.........................................................
MODEL DE NOTIFICARE
Către Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă a
Judeţului ................................./ Municipiului Bucureşti
(denumirea furnizorului)
...............................................................
......................................., cod unic de înregistrare/cod fiscal
(CUI/CF) ..........................................., reprezentat prin
doamna/domnul ..................................., având funcţia de.................................., prin prezenta vă
notificăm în conformitate cu prevederile art. 43 din Criteriile de acreditare a
furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 277/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, înfiinţarea pe teritoriul
României a filialei/sucursalei/sediului secundar (denumirea
entităţii înfiinţate de către furnizor)
.........................................................................., cod
unic de înregistrare/cod fiscal
(CUI/CF)..............................................., în
localitatea........................., judeţul ............................./ municipiul
Bucureşti, având datele de contact (adresa, telefon,
fax, e-mail, internet ale entităţii înfiinţate)
........................................................................, în vederea prestării serviciilor de
(denumirea serviciilor de ocupare pentru care se face notificarea).................................................................................................................,
începând cu data de...........................................
Precizăm că în vederea prestării în România a serviciilor menţionate, deţinem Certificatul/Autorizaţia/Atestatul
(denumirea documentului deţinut)
............................................................................................
nr................. din data de.................,
emis/emisă de (autoritatea
competentă emitentă a documentului)
.........................................................................................................
din (statul de stabilire a autorităţii competente) .............................................................entităţii (denumirea entităţii căreia i s-a emis de către autoritatea competentă
documentul deţinut)
......................................................................................................................
In susţinerea prezentei notificări, depunem următoarele
documente:
a)......................................................................;
b)......................................................................;
c)......................................................................;
d)......................................................................;
..........................................................................
Data...............
Semnătura..............
LS
ANEXA Nr. 4
(Anexa nr. 4 la criteriile de acreditare)
MODEL DE CERTIFICAT DE ACREDITARE
Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă
....................................
|
ROMÂNIA
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE AGENŢIA NAŢIONALA
PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ
|
Certificat de acreditare
Seria..........................
Nr...............................
Data eliberării:
anul............................
luna................ziua......
|
Agenţia pentru Ocuparea Forţei de
Muncă....................................
|
|
CERTIFICAT DE ACREDITARE
|
Serviciul de ocupare acreditat:
...................................
|
Furnizorul de servicii
............................................................................,
cu
sediul/domiciliul
în................................, cod unic de înregistrare sau cod fiscal
(CUI/CF) ..................................., înregistrat la Oficiul National
al Registrului Comerţului sub nr............................/ Registrul
asociaţiilor si fundaţiilor
sub nr.................................., se acreditează pentru a presta, în condiţiile legii, servicii
de.............................................................................
|
Semnătura
...................................
|
Director executiv,
.....................................
Semnătura si stampila
LS
|
Eliberat furnizorului de servicii
..................................
|
|
Cod unic de înregistrare sau cod fiscal (CUI/CF)
|
Seria.............................
Nr.
Data eliberării:
anul..........luna.............ziua...........
|
Inregistrat la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub nr......................
sau la Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor sub nr......................
|
Prezentul certificat de acreditare s-a eliberat în conformitate
cu prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj
şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii
specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 277/2002, cu modificările şi completările
ulterioare.
|
Semnătura de primire
...................................
|
Falsificarea acestui document este ilegală şi se pedepseşte
conform legislaţiei în vigoare.
|
ANEXA Nr. 5
(Anexa nr. 5 la criteriile de acreditare)
- Model -
REGISTRUL NAŢIONAL
al furnizorilor de servicii de ocupare
Nr. crt.
|
Denumirea
furnizorului
|
Date de
contact
|
Forma de
organizare/ statutul juridic
|
Codul unic
de înregistrare sau codul fiscal
(CUI/CF)
|
Serviciul
de ocupare
acreditat
|
Certificatul
de
acreditare,
seria şi
nr.
|
Data
eliberării
certificatului
de
acreditare
|
Data
notificării
în vederea
prestării
serviciului
|
Retragerea
acreditării sau a dreptului de prestare a serviciului
|
Observaţii
|
Data
retragerii
acreditării
sau a
dreptului
de
prestare
|
Actul
administrativ,
nr.
şi data
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 6
(Anexa nr. 6 la criteriile de acreditare)
- Model -
REGISTRUL NAŢIONAL
al furnizorilor de servicii de ocupare din alt stat
membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European care prestează
transfrontalier servicii de ocupare pe
teritoriul României
Nr. crt.
|
Denumirea
furnizorului
|
Date de contact
|
Forma
de
organizare
sau
statutul
juridic
|
Codul
de
înregistrare
|
Serviciul de
ocupare prestat în România
|
Documentul
care atestă acreditarea sau autorizarea, seria şi nr.
|
Documentul doveditor din care să rezulte faptul că
furnizorul nu a încălcat
în statul
de provenienţă
legislaţia
privind
prestarea
serviciilor
de ocupare,
după caz
|
Autoritatea
emitentă a
documentului
|
Certificatul de
cazier judiciar
|
Autoritatea
emitentă a
cazierului
judiciar
|
Certificatul
de cazier
fiscal
|
Autoritatea
emitentă a
cazierului
fiscal
|
Data
notificării în
vederea prestării
serviciilor în
România
|
Perioada
prestării
serviciilor în
România
|
Retragerea
dreptului de
prestare a
serviciilor în
România
|
Observaţii
|
din statul
membru
al UE/SEE
|
din România
|
Data
retragerii
dreptului de
prestare
|
Actul
administrativ/
nr. şi data
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|