HOTARARE Nr. 1149 din 17 octombrie 2002
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.
116/2002 privind prevenirea si combaterea marginalizarii sociale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 795 din 1 noiembrie 2002
In temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 29 si 30 din Legea nr.
116/2002 privind prevenirea si combaterea marginalizarii sociale,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.
116/2002 privind prevenirea si combaterea marginalizarii sociale, prevazute in
anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
(1) In aplicarea prevederilor art. 29 din Legea nr. 116/2002 se infiinteaza
in structura Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale un compartiment de
specialitate care va functiona in cadrul Directiei generale asistenta sociala.
(2) Pentru infiintarea compartimentului prevazut la alin. (1) se
suplimenteaza cu 4 posturi numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al
Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, prevazut la art. 22 alin. (1) si
in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, cu modificarile si completarile
ulterioare, cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat Ministerului
Muncii si Solidaritatii Sociale prin legea bugetului de stat, prin diminuarea
numarului de posturi finantate de la bugetul de stat, aferent directiilor
generale de munca si solidaritate sociala judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, prevazut la lit. A pct. I.1 din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului
nr. 4/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Numarul maxim de posturi prevazut la art. 22 alin. (1) si in cuprinsul
anexelor nr. 1 si 2 la Hotararea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 9 din 9 ianuarie 2001, cu
modificarile si completarile ulterioare, se modifica potrivit prevederilor
alin. (2).
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul educatiei si cercetarii,
Ecaterina Andronescu
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Legii nr. 116/2002 privind prevenirea si combaterea
marginalizarii sociale
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Beneficiaza de drepturile prevazute de Legea nr. 116/2002 privind
prevenirea si combaterea marginalizarii sociale, denumita in continuare Legea
nr. 116/2002, familiile si persoanele singure care locuiesc in Romania, cu sau
fara cetatenie romana, precum si apatrizii.
Art. 2
Familiile si persoanele singure care nu au cetatenie romana beneficiaza de
prevederile Legii nr. 116/2002 daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) cetatenii straini, pe perioada in care au domiciliul sau, dupa caz,
resedinta in Romania, in conditiile legii;
b) cetatenii straini care au dobandit, in conditiile legii, statutul de
refugiat in Romania sau carora li s-a acordat o alta forma de protectie
prevazuta de lege;
c) apatrizii care au domiciliul sau, dupa caz, resedinta in Romania, in
conditiile legii.
CAP. 2
Garantarea accesului la drepturi elementare si fundamentale
SECTIUNEA 1
Accesul la un loc de munca
Art. 3
Acompaniamentul social personalizat prevazut la art. 5 din Legea nr.
116/2002 se realizeaza de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca
prin intermediul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene si a
municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii teritoriale, in a caror
raza teritoriala persoanele isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta.
Art. 4
(1) Persoanele prevazute la art. 5 alin. (1) si la art. 11 din Legea nr.
116/2002, denumite in continuare beneficiari, se inregistreaza in evidenta
agentiei teritoriale ca persoane in cautarea unui loc de munca.
(2) Dupa inregistrarea prevazuta la alin. (1) beneficiarilor li se
intocmeste planul individual de mediere, potrivit art. 5 alin. (2) din Legea
nr. 116/2002.
Art. 5
La solicitarea angajatorilor care doresc sa incadreze beneficiari, agentia
teritoriala prezinta liste cu persoanele care fac parte din aceasta categorie.
Art. 6
Prin angajator avizat de Agentie, prevazut la art. 6 alin. (1) din Legea
nr. 116/2002, se intelege angajatorul a carui oferta de loc de munca a fost
selectata de agentia teritoriala ca fiind corespunzatoare pregatirii
profesionale a beneficiarului si altor conditii cuprinse in dosarul intocmit la
inregistrarea ca persoana in cautarea unui loc de munca.
Art. 7
(1) In vederea plasarii in munca la un angajator avizat de Agentie, beneficiarii
incheie cu agentia teritoriala un contract de solidaritate conform modelului
prevazut in anexa nr. 1.
(2) Contractul de solidaritate prevazut la alin. (1) se incheie cu
beneficiarul, care prezinta actul de identitate si documente din care sa rezulte
ca se incadreaza in una dintre categoriile prevazute la art. 10 din Legea nr.
116/2002, dupa caz:
a) pentru tinerii proveniti din centrele de plasament si centrele de
primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate si al organismelor
private autorizate in domeniul protectiei copiilor, dovada ca provin din centre
de plasament si centre de primire a copilului din cadrul serviciilor publice
specializate si al organismelor private autorizate in domeniul protectiei
copiilor;
b) pentru tinerii singuri cu copii in intretinere, declaratie pe propria
raspundere ca sunt singuri cu copii in intretinere si certificate de nastere
pentru copiii aflati in intretinere;
c) pentru tinerii familisti cu copii in intretinere, certificat de casatorie
si certificatele de nastere pentru copiii aflati in intretinere;
d) pentru tinerii familisti fara copii in intretinere, certificat de
casatorie;
e) pentru tinerii familisti care au executat pedepse privative de
libertate, certificat de casatorie si dovada din care sa rezulte ca au executat
pedepse privative de libertate.
(3) Documentele prevazute la alin. (2), precum si alte acte doveditoare
stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei
de Munca se prezinta in original si in copie, iar copiile certificate de
functionarul public al agentiei teritoriale se pastreaza la dosarul intocmit la
inregistrarea ca persoana in cautarea unui loc de munca.
(4) Certificarea se face prin inscrierea pe copie a mentiunii "conform
cu originalul", urmata de numele, prenumele si semnatura functionarului
public care a facut mentiunea si de data la care s-a facut mentiunea.
Art. 8
In aplicarea art. 7 din Legea nr. 116/2002, angajatorul de insertie incheie
cu beneficiarul un contract individual de munca pe durata determinata, pana la
expirarea duratei contractului de solidaritate.
Art. 9
(1) Pentru acordarea drepturilor prevazute la art. 8 din Legea nr. 116/2002
angajatorii de insertie care incadreaza beneficiari in conditiile unui contract
de solidaritate incheie cu agentia teritoriala o conventie conform modelului
prevazut in anexa nr. 2.
(2) Conventia prevazuta la alin. (1) se incheie pe baza prezentarii de
catre angajatorii de insertie a contractelor individuale de munca ale
beneficiarilor, vizate de inspectoratul teritorial de munca, conform legii.
Art. 10
In sensul prevederilor art. 8 alin. (2) din Legea nr. 116/2002, prin
disponibilizat la acea data se intelege incetarea raportului de munca dintre
angajatorul de insertie si beneficiar la data expirarii contractului de
solidaritate.
Art. 11
(1) Suma prevazuta la art. 8 alin. (1) si (2) din Legea nr. 116/2002 se
deduce din contributia pe care angajatorul de insertie este obligat, conform
legii, sa o vireze lunar in contul bugetului asigurarilor pentru somaj.
(2) Pentru justificarea sumei deduse din contributia prevazuta la alin. (1)
angajatorii de insertie depun la agentia teritoriala, o data cu declaratia
lunara privind obligatia de plata catre bugetul asigurarilor pentru somaj, si
un tabel nominal intocmit conform modelului prevazut in anexa nr. 3.
(3) Suma prevazuta la alin. (1) se calculeaza proportional cu timpul
efectiv lucrat de beneficiar in luna respectiva, inclusiv pe perioada
concediului de odihna.
(4) Pentru perioada in care raporturile de munca ale persoanelor sunt
suspendate suma prevazuta la alin. (1) nu se acorda.
(5) In cazul in care suma prevazuta la alin. (1) este mai mare decat
contributia, diferenta se recupereaza prin intermediul agentiei teritoriale din
bugetul asigurarilor pentru somaj, in termen de 5 zile de la data depunerii
declaratiei lunare si a tabelului nominal.
Art. 12
Sumele deduse nejustificat se vor recupera de la angajatorii de insertie,
in conditiile legii.
Art. 13
In aplicarea prevederilor art. 11 din Legea nr. 116/2002, agentiile
teritoriale incheie contracte de solidaritate, tinand seama de prioritatile
prevazute la art. 10 din Legea nr. 116/2002, precum si de ordinea inscrierii in
evidentele agentiei teritoriale ca persoane in cautarea unui loc de munca.
SECTIUNEA a 2-a
Accesul la o locuinta
Art. 14
Persoanele in varsta de pana la 35 de ani, aflate in imposibilitatea de a
dobandi o locuinta numai prin forte proprii, pot beneficia de facilitati pentru
construirea, cumpararea sau inchirierea unei locuinte, prevazute la art. 14
alin. (1) din Legea nr. 116/2002, dupa cum urmeaza:
a) acoperirea integrala a valorii estimate a avansului ce urmeaza sa fie
platit pentru construirea unei locuinte noi sau, dupa caz, cumpararea unei
locuinte de pe piata libera;
b) acoperirea integrala a chiriei pe o perioada de pana la 3 ani pentru o
locuinta inchiriata.
Art. 15
(1) Facilitatile prevazute la art. 14 se acorda de consiliile judetene,
respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, tinand seama si de
prioritatile stabilite la art. 15 din Legea nr. 116/2002.
(2) Consiliile judetene, respectiv Consiliul General al Municipiului
Bucuresti, stabilesc si aproba criteriile si metodologia de constituire si
acordare a sumelor prevazute la art. 13 si 14 din Legea nr. 116/2002.
Art. 16
(1) Pentru a beneficia de una dintre facilitatile prevazute la art. 14
persoanele se adreseaza primarului localitatii de domiciliu sau, dupa caz, al
sectorului municipiului Bucuresti, cu cerere insotita de documente
justificative.
(2) Primarii au obligatia de a dispune efectuarea anchetei sociale pentru
verificarea situatiei ce rezulta din documentele justificative prezentate.
(3) Pe baza rezultatelor anchetelor sociale primarii intocmesc o situatie
privind persoanele indreptatite sa beneficieze de facilitatile prevazute la
art. 14, pe care o vor transmite consiliului judetean, respectiv Consiliului
General al Municipiului Bucuresti.
(4) Primarii asigura semestrial reverificarea si actualizarea situatiilor
prevazute la alin. (3).
Art. 17
Consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti
intocmesc o situatie centralizatoare pe judet, respectiv pe municipiul
Bucuresti, in vederea stabilirii resurselor financiare necesare acordarii
facilitatilor prevazute la art. 14.
Art. 18
In scopul finantarii masurilor prevazute la art. 14 din Legea nr. 116/2002
consiliile judetene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti,
aproba o cota-parte stabilita anual din bugetul propriu, inclusiv din sume si
cote defalcate din unele venituri ale bugetului de stat.
SECTIUNEA a 3-a
Accesul la asistenta de sanatate
Art. 19
(1) Pentru persoanele beneficiare de venit minim garantat sumele
reprezentand contributia la asigurarile sociale de sanatate se suporta de la
bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, din
fondurile alocate cu aceasta destinatie.
(2) Sumele prevazute la alin. (1) se stabilesc pe baza situatiilor lunare
privind persoanele beneficiare de venit minim garantat, transmise de primari la
directiile generale de munca si solidaritate sociala judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti.
(3) In vederea verificarii calitatii de asigurat a persoanelor cuprinse in
situatiile lunare transmise de primari, la solicitarea directiei generale de
munca si solidaritate sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
inspectoratul teritorial de munca, agentia teritoriala si casa teritoriala de
pensii si alte drepturi de asigurari sociale au obligatia de a transmite
situatia privind persoanele care au calitatea de asigurat in conditiile art. 8
si art. 54 alin. (1) din Legea asigurarilor sociale de sanatate nr. 145/1997,
cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Pentru persoanele identificate in conditiile alin. (3) plata
contributiei de asigurari sociale de sanatate se realizeaza in conditiile
legii, iar in situatia virarii acestei contributii inainte de verificare se vor
face, dupa caz, regularizari.
(5) Directiile generale de munca si solidaritate sociala judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, au obligatia de a transmite lunar caselor
de asigurari de sanatate judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, lista
nominala cu persoanele beneficiare de venit minim garantat, intocmita de
primari, precum si lista cu persoanele prevazute la alin. (3).
Art. 20
(1) Persoanele beneficiare de venit minim garantat sunt persoane asigurate
in sistemul asigurarilor sociale de sanatate si au drepturile si obligatiile
prevazute de lege.
(2) In cazul in care persoanele prevazute la alin. (1) nu isi exprima
optiunea pentru un anumit medic de familie, directiile de sanatate publica
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, sunt obligate sa asigure
inscrierea acestora pe lista unui medic de familie.
Art. 21
Casele de asigurari de sanatate au obligatia de a asigura informarea
persoanelor beneficiare de venit minim garantat, ca persoane asigurate, asupra
tuturor formelor de asistenta de sanatate la care acestea au dreptul potrivit
legii.
SECTIUNEA a 4-a
Accesul la educatie
Art. 22
Elevii inscrisi in invatamantul obligatoriu de stat, care provin din familii
cu cel putin 2 copii in intretinere si beneficiaza de venit minim garantat, au
dreptul la bursa de scolarizare, potrivit art. 19 din Legea nr. 116/2002, al
carei nivel se stabileste anual prin hotarare a Guvernului.
Art. 23
Conducerile unitatilor de invatamant si primarii au obligatia de a aduce la
cunostinta elevilor si reprezentantilor legali ai acestora conditiile acordarii
bursei de scolarizare, prin afisare la sediul institutiilor mentionate.
Art. 24
(1) Bursele de scolarizare se acorda pe baza de cerere intocmita de
reprezentantul legal al elevului, insotita de adeverinta eliberata de unitatea
de invatamant prin care se certifica faptul ca elevul este inmatriculat in anul
scolar pentru care se solicita bursa de scolarizare.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) se depun pana la data de 15 iulie la
primarul care acorda familiei elevului venit minim garantat.
Art. 25
In cazul in care elevul este inmatriculat la o unitate de invatamant
situata in alta localitate decat cea de domiciliu sau, dupa caz, de resedinta,
reprezentantul legal al elevului depune la primarul in a carui raza teritoriala
se afla unitatea de invatamant documentele prevazute la art. 24 alin. (1) si
adeverinta eliberata de primarul care acorda familiei elevului venit minim
garantat, din care sa rezulte ca sunt indeplinite conditiile prevazute la art.
19 alin. (1) din Legea nr. 116/2002.
Art. 26
Primarul intocmeste situatia privind elevii care indeplinesc conditiile
prevazute la art. 19 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 si sumele necesare platii
burselor de scolarizare, pe care o supune aprobarii consiliului local si o
transmite unitatilor de invatamant la care sunt inmatriculati elevii, pana la
data de 1 august a fiecarui an pentru anul scolar urmator.
Art. 27
(1) Pe baza situatiei prevazute la art. 26 consiliile locale aloca
unitatilor de invatamant sumele necesare platii burselor de scolarizare, dupa
cum urmeaza:
a) 40% din cuantumul anual al bursei de scolarizare, aprobat prin hotarare
a Guvernului, pana la data de 1 septembrie a fiecarui an;
b) 60% din cuantumul bursei de scolarizare se aloca in transe lunare sau
trimestriale.
(2) Cota de 60% din cuantumul bursei de scolarizare se acorda cu conditia
frecventarii orelor de curs si obtinerii baremurilor de promovare.
(3) Modalitatea de plata a cotei prevazute la alin. (2) se stabileste de
consiliile locale de comun acord cu unitatile de invatamant.
(4) Bursa de scolarizare se acorda si pe perioada vacantelor scolare, pana
la sfarsitul anului scolar.
(5) Plata bursei de scolarizare se efectueaza, prin unitatile de invatamant
la care sunt inmatriculati elevii, reprezentantilor legali ai acestora, pe baza
actului de identitate.
Art. 28
(1) Bursa de scolarizare se acorda elevilor incepand cu luna urmatoare
celei in care a fost depusa cererea de acordare a bursei.
(2) Elevii care indeplinesc conditiile de acordare a bursei de scolarizare
pe parcursul anului scolar beneficiaza de aceasta integral, proportional cu
perioada ce a mai ramas pana la sfarsitul anului scolar, incepand cu luna
urmatoare celei in care a fost depusa cererea.
Art. 29
(1) Conducerile unitatilor de invatamant urmaresc lunar indeplinirea de
catre elevi a conditiilor de frecventare a orelor de curs si semestrial a
conditiilor de obtinere a baremurilor de promovare, iar primarii urmaresc lunar
indeplinirea conditiilor prevazute la art. 19 alin. (1) din Legea nr. 116/2002.
(2) Bursa de scolarizare se sisteaza in cazul in care nu mai sunt indeplinite
conditiile de acordare prevazute la alin. (1).
Art. 30
In caz de abandon scolar, sumele acordate potrivit prevederilor art. 19
alin. (3) si (4) din Legea nr. 116/2002, pentru anul scolar in care se
inregistreaza abandonul, se recupereaza de la reprezentantul legal al elevului
care le-a incasat, in conformitate cu dispozitiile specifice executarii silite
a creantelor bugetare.
Art. 31
(1) Elevii care beneficiaza de burse de scolarizare si care au obtinut
rezultate deosebite in procesul de invatamant: premii la olimpiade nationale
sau internationale, la concursuri artistice ori sportive, de nivel national sau
pe grupe de tari, au acces gratuit in tabere de odihna sau de instruire.
(2) Elevii prevazuti la alin. (1) sunt propusi inspectoratelor scolare
judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, de catre conducerile unitatilor
de invatamant la care acestia sunt inmatriculati, cu mentionarea premiului
obtinut.
(3) Lista elevilor se inainteaza de inspectoratele scolare judetene, respectiv
al municipiului Bucuresti, la Ministerul Educatiei si Cercetarii spre aprobare,
in limita locurilor existente.
(4) Numarul locurilor ce se acorda gratuit elevilor beneficiari ai burselor
de scolarizare in taberele de odihna sau de instruire se stabileste anual prin
ordin al ministrului educatiei si cercetarii.
Art. 32
(1) Absolventii invatamantului obligatoriu care isi continua studiile in
unitatile de invatamant de stat liceal, profesional si postliceal si in
institutiile de invatamant superior de stat, pe locuri finantate de la bugetul
de stat, si fac parte din familii care indeplinesc conditiile prevazute la art.
19 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 au dreptul la bursa pentru continuarea
studiilor.
(2) Bursa pentru continuarea studiilor se acorda lunar, cu conditia
frecventarii orelor de curs si a obtinerii baremurilor de promovare.
(3) Conducerile unitatilor si institutiilor de invatamant urmaresc lunar
indeplinirea de catre elevi si, respectiv, de catre studenti a conditiilor
prevazute la alin. (2).
(4) Bursa pentru continuarea studiilor se acorda si pe perioada vacantelor
scolare, respectiv universitare, pana la incheierea anului scolar, respectiv
universitar.
Art. 33
Conditiile acordarii burselor pentru continuarea studiilor se aduc la
cunostinta elevilor, studentilor si, dupa caz, reprezentantilor legali ai
acestora, prin afisare la unitatile de invatamant si, dupa caz, la institutiile
de invatamant superior, prin grija conducerii acestora, pana la data de 15 septembrie,
respectiv 1 octombrie a fiecarui an scolar, respectiv universitar.
Art. 34
(1) Bursele pentru continuarea studiilor se acorda elevilor pe baza de
cerere intocmita de reprezentantul legal al elevului sau, dupa caz, de catre
elev personal, daca a implinit varsta de 18 ani, insotita de adeverinta
eliberata de unitatea de invatamant prin care se certifica faptul ca elevul
este inmatriculat in anul scolar pentru care se solicita bursa pentru
continuarea studiilor.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) se depun in perioada 15 - 30
septembrie a fiecarui an scolar la primarul care acorda familiei elevului venit
minim garantat.
(3) Bursa pentru continuarea studiilor se acorda elevilor incepand cu luna
urmatoare celei in care a fost depusa cererea de acordare a bursei.
Art. 35
In cazul in care elevul este inmatriculat la o unitate de invatamant
situata in alta localitate decat cea de domiciliu sau, dupa caz, de resedinta,
se aplica in mod corespunzator dispozitiile art. 25.
Art. 36
Primarul intocmeste situatia privind elevii care indeplinesc conditiile
prevazute la art. 19 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 si sumele necesare platii
burselor pentru continuarea studiilor, pe care o supune aprobarii consiliului
local si o transmite unitatilor de invatamant la care sunt inmatriculati
elevii, pana la data de 10 octombrie a fiecarui an.
Art. 37
Elevii care indeplinesc conditiile de acordare a bursei pentru continuarea
studiilor pe parcursul anului scolar beneficiaza de aceasta proportional cu
perioada ce a mai ramas pana la sfarsitul anului scolar, incepand cu luna
urmatoare celei in care a fost depusa cererea.
Art. 38
(1) Consiliile locale vor aloca unitatilor de invatamant sumele necesare
platii burselor pentru continuarea studiilor.
(2) Modalitatea de plata a burselor pentru continuarea studiilor se
stabileste de consiliile locale impreuna cu unitatile de invatamant.
(3) Plata bursei pentru continuarea studiilor se efectueaza de unitatile de
invatamant la care sunt inmatriculati elevii reprezentantilor legali ai
acestora sau, dupa caz, elevului personal, daca a implinit varsta de 18 ani, pe
baza actului de identitate.
(4) Primarii urmaresc lunar indeplinirea de catre elevi a conditiilor
prevazute la art. 19 alin. (1) din Legea nr. 116/2002.
(5) Bursa pentru continuarea studiilor acordata elevilor se sisteaza in
cazul in care nu mai sunt indeplinite conditiile de acordare a acesteia,
prevazute la art. 21 alin. (1) si (3) din Legea nr. 116/2002.
Art. 39
(1) Elevii care beneficiaza de burse pentru continuarea studiilor si care
au obtinut rezultate deosebite in procesul de invatamant: premii la olimpiade
nationale sau internationale, la concursuri artistice ori sportive, de nivel
national sau pe grupe de tari, au acces gratuit in tabere de odihna sau de
instruire.
(2) Dispozitiile art. 31 alin. (2) - (4) se aplica in mod corespunzator.
Art. 40
(1) Bursa pentru continuarea studiilor se acorda studentilor pe baza de
cerere, depusa la secretariatul institutiei de invatamant superior la care sunt
inmatriculati, in perioada 1 - 10 octombrie a fiecarui an, insotita de
urmatoarele documente:
a) adeverinta de la primarul localitatii in a carei raza teritoriala
locuieste titularul de venit minim garantat, care sa dovedeasca dreptul de
venit minim garantat stabilit in favoarea familiei studentului;
b) copii ale certificatelor de nastere ale tuturor copiilor aflati in
intretinerea familiei studentului care solicita bursa pentru continuarea
studiilor, certificate de secretarul institutiei de invatamant superior.
(2) Dispozitiile art. 7 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
(3) Pe baza cererilor si a documentelor depuse conducerile institutiilor de
invatamant superior intocmesc tabele cu studentii care indeplinesc conditiile
prevazute la art. 21 alin. (1) din Legea nr. 116/2002.
(4) Tabelele prevazute la alin. (3) vor fi inaintate Ministerului Educatiei
si Cercetarii pana la data de 15 octombrie a fiecarui an, in vederea
cuprinderii in contractul institutional a sumelor necesare pentru plata
burselor.
Art. 41
Studentii care indeplinesc conditiile prevazute la art. 21 alin. (1) din
Legea nr. 116/2002 pe parcursul anului universitar pot depune dosarele pentru
acordarea bursei pentru continuarea studiilor, in perioada 1 - 10 ianuarie a
fiecarui an, in vederea cuprinderii sumelor necesare pentru plata burselor in
contractul incheiat in conformitate cu prevederile art. 171 alin. (7) din Legea
invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare.
Art. 42
(1) Pentru verificarea indeplinirii de catre studenti a conditiilor
prevazute la art. 21 alin. (1) din Legea nr. 116/2002 institutiile de
invatamant superior transmit la inceputul anului universitar la primarii care
au acordat venit minim garantat familiilor din care provin studentii lista
studentilor care beneficiaza de bursa pentru continuarea studiilor.
(2) In aplicarea alin. (1) primarii urmaresc si transmit lunar
institutiilor de invatamant superior situatia privind studentii care nu mai
indeplinesc conditiile mentionate.
(3) Bursa pentru continuarea studiilor se sisteaza in cazul in care
studentul nu mai indeplineste conditiile de acordare prevazute la art. 21 alin.
(1) si (3) din Legea nr. 116/2002.
Art. 43
(1) Studentii care beneficiaza de burse pentru continuarea studiilor au
acces gratuit in tabere de odihna sau de instruire, in ordinea descrescatoare a
mediilor, dar cu conditia sa fi obtinut cel putin media stabilita anual de
senatul universitatii.
(2) Studentii prevazuti la alin. (1) sunt propusi Agentiei Sociale a
Studentilor de catre conducerile institutiilor de invatamant superior la care
acestia sunt inmatriculati.
(3) Locurile in tabere de odihna sau de instruire acordate studentilor care
beneficiaza de burse pentru continuarea studiilor sunt stabilite anual, prin
ordin al ministrului educatiei si cercetarii.
Art. 44
(1) Bursele de scolarizare si bursele pentru continuarea studiilor acordate
elevilor se finanteaza din bugetul local, sumele necesare platii fiind
asigurate de la bugetul de stat prin legile bugetare anuale.
(2) Bursele pentru continuarea studiilor acordate studentilor se finanteaza
de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Educatiei si Cercetarii, sumele
necesare platii acestora fiind cuprinse in contractul prevazut la art. 41.
Art. 45
(1) In aplicarea art. 20 din Legea nr. 116/2002 Ministerul Educatiei si
Cercetarii elaboreaza, organizeaza si aplica programe teritoriale pentru
alfabetizarea adultilor, care se aproba prin ordin al ministrului educatiei si
cercetarii.
(2) La programele prevazute la alin. (1) au dreptul sa participe persoanele
care au varsta peste 14 ani si care se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) nu au urmat niciodata cursurile invatamantului obligatoriu, organizate
potrivit legii;
b) nu au finalizat cursurile invatamantului primar, organizate potrivit
legii;
c) au frecventat cursurile invatamantului primar, organizate potrivit
legii, dar nu au acumulat cunostintele de baza corespunzatoare acestuia.
Art. 46
Participantii la programele de alfabetizare, selectati conform metodologiei
elaborate de Ministerul Educatiei si Cercetarii, pot beneficia de burse de
alfabetizare, in conditiile si in cuantumurile stabilite anual prin hotarari
ale consiliilor locale, plata acestora fiind asigurata din bugetele locale.
Art. 47
Bursele de alfabetizare se finanteaza de la bugetele locale, scop in care
consiliile locale au obligatia de a aproba anual, prin bugetul propriu, fonduri
cu aceasta destinatie.
CAP. 3
Masuri pentru prevenirea si combaterea marginalizarii sociale
Art. 48
Nivelul venitului net lunar in functie de care o persoana este considerata
marginalizata social este nivelul venitului minim garantat prevazut de Legea
nr. 416/2001 pentru o persoana singura sau, dupa caz, pentru o familie.
Art. 49
Prin persoana marginalizata social se intelege persoana care beneficiaza de
venit minim garantat sau face parte dintr-o familie beneficiara de venit minim
garantat, in conditiile Legii nr. 416/2001, si se afla in cel putin doua dintre
urmatoarele situatii:
a) nu are loc de munca;
b) nu are locuinta in proprietate sau in folosinta;
c) locuieste in conditii improprii;
d) are unul sau mai multi copii in intretinere sau face parte dintr-o
familie cu multi copii in intretinere;
e) este persoana varstnica, fara sustinatori legali;
f) este incadrata in categoria persoanelor cu handicap sau invaliditate;
g) are in intretinere o persoana incadrata in categoria persoanelor cu
handicap grav, accentuat ori invaliditate gradul I sau II;
h) a executat o pedeapsa privativa de libertate.
Art. 50
In sensul prevederilor prezentelor norme metodologice, prin locuinta cu
conditii improprii se intelege locuinta improvizata sau constructia cu
destinatie de locuinta care nu indeplineste cerintele minimale prevazute la
lit. A din anexa nr. 1 la Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare, precum si alte conditii stabilite pe
baza criteriilor aprobate prin hotarare a consiliului local.
Art. 51
Consiliile locale au obligatia de a elabora si de a aproba metodologia de
identificare a persoanelor si familiilor care sunt marginalizate social in
conditiile prevazute la art. 49.
Art. 52
(1) In aplicarea prevederilor art. 24 din Legea nr. 116/2002 serviciul
public de asistenta sociala stabileste masuri individuale in vederea prevenirii
si combaterii marginalizarii sociale a persoanelor si familiilor identificate
pe baza metodologiei prevazute la art. 51.
(2) Serviciul public de asistenta sociala intocmeste situatia privind
persoanele si familiile marginalizate social, pe care o actualizeaza
trimestrial, in cursul aplicarii masurilor de prevenire si combatere a
marginalizarii sociale.
Art. 53
Pentru persoanele si familiile identificate potrivit art. 51 consiliile
locale au obligatia de a asigura, dupa caz, accesul la o locuinta sau la
serviciile publice de stricta necesitate, cum sunt: energie electrica, apa,
gaze naturale, termoficare si altele asemenea.
Art. 54
In aplicarea prevederilor art. 25 din Legea nr. 116/2002 consiliile locale
aproba metodologia de stabilire a sumelor ce se acorda pentru suportarea unei
parti din datoriile pe care persoanele si familiile marginalizate social le au
la serviciile publice de stricta necesitate, precum si modul de decontare a
acestora catre furnizorii serviciilor, cu sau fara conventie.
Art. 55
(1) Persoanele si familiile identificate potrivit art. 53 se vor adresa
primarului localitatii de domiciliu ori de resedinta sau, dupa caz, al
sectorului municipiului Bucuresti, cu cerere insotita de documente
justificative, prin care solicita acoperirea unei parti din datoriile pe care
le au fata de furnizorii de servicii publice de stricta necesitate.
(2) Primarii dispun verificarea situatiei ce rezulta din documentele
justificative prezentate, prin ancheta sociala.
Art. 56
Finantarea masurilor de prevenire si combatere a marginalizarii sociale se
realizeaza de la bugetele locale, din surse proprii si din sume defalcate cu
aceasta destinatie din unele venituri ale bugetului de stat, in conformitate cu
legea anuala a bugetului de stat.
CAP. 4
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 57
In aplicarea prevederilor art. 27 alin. (1) din Legea nr. 116/2002,
trimestrial, pana la data de 30 a lunii urmatoare incheierii trimestrului, si
anual, pana la data de 15 februarie pentru anul anterior, Agentia Nationala
pentru Ocuparea Fortei de Munca, Ministerul Administratiei Publice, Casa
Nationala de Asigurari de Sanatate si Ministerul Educatiei si Cercetarii
transmit Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale un raport referitor la
aplicarea prevederilor Legii nr. 116/2002 in domeniul lor de competenta,
insotit de situatiile statistice intocmite potrivit modelelor prezentate in
anexele nr. 4 - 7.
Art. 58
Consiliile locale transmit directiilor generale de munca si solidaritate
sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, trimestrial, pana la data
de 15 a lunii urmatoare incheierii trimestrului, si anual, pana la data de 1
februarie pentru anul anterior, situatia referitoare la aplicarea prevederilor
Legii nr. 116/2002, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 8.
Art. 59
Pe baza situatiilor prevazute la art. 58 directiile generale de munca si
solidaritate sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, intocmesc si
transmit Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale trimestrial, pana la data
de 30 a lunii urmatoare incheierii trimestrului, si anual, pana la data de 15
februarie pentru anul anterior, un raport insotit de situatia centralizatoare
la nivelul judetului cu privire la rezultatele aplicarii masurilor de prevenire
si combatere a marginalizarii sociale.
Art. 60
(1) Consiliile locale au obligatia de a intocmi si de a aproba anual
programe privind masurile pentru prevenirea si combaterea marginalizarii
sociale.
(2) Trimestrial consiliile locale au obligatia de a analiza stadiul
aplicarii masurilor din programele prevazute la alin. (1).
(3) Consiliile locale intocmesc anual un raport privind realizarea
masurilor din programul prevazut la alin. (1), pe care il transmit atat
directiilor generale de munca si solidaritate sociala judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, cat si Ministerului Administratiei Publice, pana la
data de 1 februarie a anului curent pentru anul anterior.
Art. 61
(1) Institutiile prevazute la art. 57 intocmesc programe anuale pentru
prevenirea si combaterea marginalizarii sociale in domeniul lor de competenta,
pe care le transmit Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale pana la data
de 15 februarie a fiecarui an.
(2) Programul anual pentru prevenirea si combaterea marginalizarii sociale
elaborat de Ministerul Administratiei Publice va contine si masurile cuprinse
in programele consiliilor locale.
(3) O data cu programul anual prevazut la alin. (1) va fi transmis si
raportul privind realizarea masurilor din programul anului anterior.
Art. 62
Pe baza informatiilor furnizate potrivit prevederilor art. 57 - 61
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale elaboreaza Raportul anual privind
rezultatele aplicarii prevederilor Legii nr. 116/2002, precum si Programul
pentru prevenirea si combaterea marginalizarii sociale, pe care le prezinta
Guvernului pana la finele trimestrului I al anului urmator.
Art. 63
Pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin Ministerul Muncii si
Solidaritatii Sociale poate solicita informatii suplimentare din partea
institutiilor cu atributii in aplicarea prevederilor Legii nr. 116/2002.
Art. 64
(1) Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale va elabora instructiuni
pentru supravegherea si monitorizarea aplicarii prevederilor Legii nr. 116/2002
de catre directiile generale de munca si solidaritate sociala judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, la nivelul unitatilor
administrativ-teritoriale, care se aproba prin ordin al ministrului muncii si
solidaritatii sociale.
(2) Pentru realizarea supravegherii si monitorizarii conducerile
directiilor generale de munca si solidaritate sociala judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, vor desemna o persoana din cadrul directiei de
asistenta sociala.
Art. 65
Cheltuielile administrative necesare pentru aplicarea prevederilor Legii
nr. 116/2002 se suporta din bugetele din care se finanteaza drepturile si
masurile prevazute de aceasta.
Art. 66
Anexele nr. 1 - 8*) fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
------------
*) Anexele nr. 1 - 8 sunt reproduse in facsimil.
ANEXA 1
la normele metodologice
CONTRACT DE SOLIDARITATE
Nr. .........../............
Partile contractante:
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
___________/municipiului Bucuresti, denumita in continuare agentie teritoriala,
reprezentata prin _______________________ avand functia de director executiv,
cu sediul in _______________________ str. _____________ nr. ____
telefon_________________ fax _______________ e-mail ___________________ cod
fiscal _________________ cont trezorerie_________________________.
Doamna/domnul _____________________, in calitate de beneficiar, posesor al
actului de identitate seria _______ nr. ____________, cod numeric personal
___________________, cu domiciliul/resedinta in localitatea
____________________ str. _____________________ nr. _____, bl.____, scara ____,
et. ____, ap. ______, judetul/sectorul ___________________, telefon
________________, care se incadreaza in una din categoriile prevazute la art.
10 din lege:
_
|_| tineri proveniti din centrele de plasament si centrele de primire a
copilului din cadrul serviciilor publice specializate si al organismelor
private autorizate in domeniul protectiei copiilor,
_
|_| tineri singuri cu copii in intretinere,
_
|_| tineri familisti cu copii in intretinere,
_
|_| tineri familisti fara copii in intretinere,
_
|_| tineri familisti care au executat pedepse privative de libertate,
_
|_| alte categorii de tineri aflati in dificultate.
Obiectul contractului: plasarea in munca a beneficiarului la un angajator
avizat de agentie.
Durata contractului
Durata contractului este de*1) __________.
Obligatiile partilor
A. Agentia teritoriala:
- Asigura servicii de consiliere profesionala si mediere.
- Identifica si plaseaza beneficiarul pe un loc de munca corespunzator
pregatirii profesionale si a altor conditii cuprinse in dosarul intocmit la
inregistrarea beneficiarului ca persoana in cautarea unui loc de munca.
B. Beneficiarul:
- participa la serviciile de consiliere profesionala si mediere oferite de
agentia teritoriala.
- accepta oferta de loc de munca a agentiei teritoriale.
Modificarea si incetarea contractului.
A. Modificarea
Contractul poate fi modificat numai prin acordul de vointa al partilor,
prin act aditional la prezentul contract.
B. Incetarea contractului:
a) la expirarea termenului;
b) la initiativa beneficiarului in urma unui preaviz de 15 zile;
c) la initiativa agentiei teritoriale in cazul in care beneficiarul nu
participa la serviciile de mediere si consiliere sau refuza in mod repetat si
nejustificat locurile de munca oferite de agentia teritoriala; incetarea are
loc in termen de 15 zile de la comunicarea notificarii de catre agentia
teritoriala in cazul in care, in aceasta perioada, beneficiarul nu isi
indeplineste obligatiile prevazute in contract.
Solutionarea litigiilor.
Partile contractante vor depune toate diligentele pentru a rezolva, pe cale
amiabila, neintelegerile care se pot ivi intre ele in legatura cu derularea
contractului.
Daca partile nu reusesc sa rezolve neintelegerile pe cale amiabila, se pot
adresa instantei de judecata competenta.
Alte clauze.
Orice comunicare intre parti, referitoare la indeplinirea prezentului
contract, trebuie transmisa in scris.
Orice document scris trebuie inregistrat atat in momentul transmiterii, cat
si in momentul primirii.
Prezentul contract a fost incheiat in ____ exemplare.
Agentia teritoriala, Beneficiar,
Director executiv Semnatura
Semnatura
____________________ ____ ____________
/ \
| L.S. |
\ ____ /
------------
*1) Durata contractului poate fi de pana la doi ani, dar nu mai putin de 1
an.
ANEXA 2
la normele metodologice
CONVENTIA NR. ______/_____
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
___________/municipiului Bucuresti, denumita in continuare agentie teritoriala,
reprezentata prin _________________________ avand functia de director executiv,
cu sediul in ______________________ str. ___________________ nr. ___ telefon
________________ fax _________ e-mail _____________ cod fiscal ________________
cont trezorerie _____________________.
Si persoana juridica (fizica) _________________, numita in continuare
angajator de insertie, reprezentata prin ____________________, avand functia de
________________________________, cu sediul in _________________________________
str. _________________ nr. ___ telefon _______________ fax ______________
e-mail _____________ cod fiscal __________________ convin urmatoarele:
1. Angajatorul incadreaza, in conditiile contractului de solidaritate pe
durata determinata/pe durata nedeterminata un numar de:
a) _____ tineri proveniti din centrele de plasament si centrele de primire
a copilului din cadrul serviciilor publice specializate si al organismelor
private autorizate in domeniul protectiei copiilor,
b) _____ tineri singuri cu copii in intretinere,
c) _____ tineri familisti cu copii in intretinere,
d) _____ tineri familisti fara copii in intretinere,
e) _____ tineri familisti care au executat pedepse privative de libertate,
f) _____ alte categorii de tineri aflati in dificultate.
Tabelul nominal cu persoanele incadrate in munca face parte integranta din
prezenta conventie.
2. Agentia teritoriala se obliga sa efectueze platile in conformitate cu
prevederile art. 8 din Legea nr. 116/2002 privind prevenirea si combaterea
marginalizarii sociale.
Agentia teritoriala Angajator
Director executiv Director general sau alta
persoana autorizata
Semnatura: Semnatura:
___ ___
/ \ / \
___________ | L.S. | ___________ | L.S. |
\ ___ / \ ___ /
Judetul: ..............................
Angajator: ............................
Sediul/adresa: ........................
Cont/banca: ...........................
Cod fiscal: ...........................
Telefon ...............................
TABEL NOMINAL
cu persoanele incadrate in munca, conform prevederilor art. 8 din Legea nr.
116/2002 privind prevenirea si combaterea marginalizarii sociale
Conventia nr. ........./...........
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Numele si prenumele
B - Categoria de persoane*)
C - Suma reprezentand baza de calcul*)
______________________________________________________________________________
|Nr. |A| Cod |B| Durata | Data |C|Data incetarii|Ocupatia| Semnatura
|
|crt.| |numeric | |contractului|angajarii| |contractului |cod COR |angajatului|
| | |personal| | individual | | |individual de | |
|
| | | | |de munca*) | | |munca*) | | |
|____|_|________|_|____________|_________|_|______________|________|___________|
| 0 |1| 2 |3| 4 | 5 |6| 7 | 8 | 9
|
|____|_|________|_|____________|_________|_|______________|________|___________|
| | | | | | | | | |
|
|____|_|________|_|____________|_________|_|______________|________|___________|
Angajator,
Persoana juridica sau fizica,
Semnatura
_____________________ ___
/ \
| L.S. |
\ ___ /
------------
*) coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
cod A - tineri proveniti din centrele de plasament si centrele de
primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate si al
organismelor private autorizate in domeniul protectiei copiilor;
cod B - tineri singuri cu copii in intretinere;
cod C - tineri familisti cu copii in intretinere;
cod D - tineri familisti fara copii in intretinere;
cod E - tineri familisti care au executat pedepse privative de
libertate;
cod F - alte categorii de tineri aflati in dificultate.
*) coloana 4: determinata sau nedeterminata.
*) coloana 6: se completeaza salariul de baza stabilit la data angajarii,
dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu net pe economie, comunicat
de Institutul National de Statistica sau, dupa caz, suma reprezentand 50% din
indemnizatia de somaj, in conditiile art. 8 alin. (2) din Legea nr. 116/2002.
*) coloana 7 se va completa daca contractul individual de munca se incheie
pe durata determinata.
ANEXA 3
la normele metodologice
Judetul ..............................
Angajator ............................
Sediul/adresa ........................
Cont/banca ...........................
Cod fiscal ...........................
Telefon/fax ..........................
TABEL NOMINAL
cu persoanele incadrate in munca, conform prevederilor art. 8 din Legea nr.
116/2002 privind prevenirea si combaterea marginalizarii sociale, pentru
stabilirea sumelor subventionate din bugetul asigurarilor pentru somaj
Conventia nr. ........../..........
Luna .............. Anul ........
Semnificatia coloanei A din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Suma reprezentand baza de calcul*)
______________________________________________________________________
|Nr. |Numele si|Cod |Categoria | A | Numar |Suma |Observatii*)|
|crt.|prenumele|numeric | de | | ore |cuvenita| |
| | |personal|persoane*)| |efectiv|pentru | |
| | | | | |lucrate|timpul | |
| | | | | | |efectiv | |
| | | | | | |lucrat | |
|____|_________|________|__________|___|_______|________|______________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|____|_________|________|__________|___|_______|________|______________|
| | | | | | | | |
|____|_________|________|__________|___|_______|________|______________|
Angajator,
Persoana juridica sau fizica,
Semnatura
_____________________ ___
/ \
| L.S. |
\ ___ /
------------
*) coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
cod A - tineri proveniti din centrele de plasament si centrele de
primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate si al
organismelor private autorizate in domeniul protectiei copiilor;
cod B - tineri singuri cu copii in intretinere;
cod C - tineri familisti cu copii in intretinere;
cod D - tineri familisti fara copii in intretinere;
cod E - tineri familisti care au executat pedepse privative de
libertate;
cod F - alte categorii de tineri aflati in dificultate.
*) coloana 4: se completeaza salariul de baza stabilit la data angajarii,
dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu net pe economie, comunicat
de Institutul National de Statistica sau, dupa caz, suma reprezentand 50% din
indemnizatia de somaj, in conditiile art. 8 alin. (2) din Legea nr. 116/2002.
*) coloana 7: se vor mentiona, dupa caz, motivele incetarii sau suspendarii
raporturilor de munca.
ANEXA 4a)
la normele metodologice
AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
SITUATIA
privind persoanele care beneficiaza de acompaniament social personalizat pentru
accesul la un loc de munca pe trimestrul ................. anul ............
(in anul .............)*)
*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, in locul expresiei
"pe trimestrul .............. anul .................".
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Numar persoane cu contract individual de munca pe durata determinata
B - Numar persoane cu contract individual de munca pe durata nedeterminata
______________________________________________________________________________
| | | | | | | |Sume platite
angajatorilor|
| | | | | | | | de insertie
|
| | | | | | | | (mil. lei)
|
| | | | | | | |__________________________|
|Nr. |Judetul| Numar | Numar |A|B| Numar |Pe perioada | Pentru
|
|crt.| | persoane |persoane cu | | |angajatori|contractului| contracte
de|
| | |mediate si|contract de | | | de | de | munca pe
|
| | |consiliate|solidaritate| | | insertie |solidaritate| durata
|
| | | | | | | |
|nedeterminata|
|____|_______|__________|____________|_|_|__________|____________|_____________|
| 0 | 1 | 2 | 3 |4|5| 6 | 7 | 8
|
|____|_______|__________|____________|_|_|__________|____________|_____________|
| | | | | | | | |
|
|____|_______|__________|____________|_|_|__________|____________|_____________|
| | | | | | | | |
|
|____|_______|__________|____________|_|_|__________|____________|_____________|
| | | | | | | | |
|
|____|_______|__________|____________|_|_|__________|____________|_____________|
| | | | | | | | |
|
|____|_______|__________|____________|_|_|__________|____________|_____________|
| TOTAL | | | | | | |
|
|____________|__________|____________|_|_|__________|____________|_____________|
Conducatorul institutiei
Semnatura
_______________________ ___
/ \
| L.S. |
\ ___ /
ANEXA 4b)
la normele metodologice
AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
SITUATIA
privind categoriile de persoane, in ordinea prioritatilor prevazute de Legea
nr. 116/2002, care au incheiat contracte de solidaritate si contracte
individuale de munca pe trimestrul ......... anul ........
(in anul ............)*)
*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, in locul expresiei
"pe trimestrul .............. anul .................".
_____________________________________________________________________
|Nr. | Categoria de | Nr. contracte| Nr. contracte | Nr. contracte |
|crt.| persoane, | de | individuale de | individuale de |
| | potrivit | solidaritate | munca pe durata| munca pe durata|
| | prioritatilor | | determinata | nedeterminata |
|____|_______________|______________|________________|________________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
|____|_______________|______________|________________|________________|
| 1| a | | | |
|____|_______________|______________|________________|________________|
| 2| b | | | |
|____|_______________|______________|________________|________________|
| 3| c | | | |
|____|_______________|______________|________________|________________|
| 4| d | | | |
|____|_______________|______________|________________|________________|
| 5| e | | | |
|____|_______________|______________|________________|________________|
| 6| f | | | |
|____|_______________|______________|________________|________________|
| TOTAL | | | |
|____________________|______________|________________|________________|
a) tineri proveniti din centrele de plasament si centrele de primire a
copilului din cadrul serviciilor publice specializate si al organismelor
private autorizate in domeniul protectiei copiilor
b) tineri singuri cu copii in intretinere
c) tineri familisti cu copii in intretinere
d) tineri familisti fara copii in intretinere
e) tineri familisti care au executat pedepse privative de libertate
f) alte categorii de tineri aflati in dificultate
Conducatorul institutiei
Semnatura
_______________________ ___
/ \
| L.S. |
\ ___ /
ANEXA 4c)
la normele metodologice
AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
SITUATIA
privind nivelul studiilor persoanelor care au incheiat contracte de
solidaritate si contracte individuale de munca conform Legii nr. 116/2002 pe
trimestrul ............... anul .............
(in anul ......)*)
*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, in locul expresiei
"pe trimestrul .............. anul .................".
___________________________________________________________________________
| | | | Nr. contracte | Nr. contracte |
|Nr. | Nivelul |Nr. contracte de| individuale de | individuale de |
|crt.| studiilor | solidaritate | munca pe durata| munca pe durata|
| | | | determinata | nedeterminata |
|____|___________________|________________|________________|________________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
|____|___________________|________________|________________|________________|
| 1| gimnaziale, | | | |
| | nedeterminate sau | | | |
| | fara studii | | | |
|____|___________________|________________|________________|________________|
| 2| profesionale | | | |
|____|___________________|________________|________________|________________|
| 3| medii | | | |
|____|___________________|________________|________________|________________|
| 4| superioare | | | |
|____|___________________|________________|________________|________________|
| TOTAL | | | |
|________________________|________________|________________|________________|
Conducatorul institutiei
Semnatura
_______________________ ___
/ \
| L.S. |
\ ___ /
ANEXA 5
la normele metodologice
MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
SITUATIA
privind accesul la o locuinta in trimestrul .............. anul ......
(in anul ..............)*)
*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, in locul expresiei
"pe trimestrul .............. anul .................".
1. LOCUINTE CONSTRUITE
_________________________________________________________
|Nr. |Judetul| Numar | Numar | Sume | Sume |
|crt.| |solicitari|persoane si| necesare | acordate |
| | | | familii |(mil. lei)|(mil. lei)|
| | | |beneficiare| | |
|____|_______|__________|___________|__________|__________|
| | | | | | |
|____|_______|__________|___________|__________|__________|
| | | | | | |
|____|_______|__________|___________|__________|__________|
Situatia privind beneficiarii de locuinte conform prioritatilor stabilite
la art. 15 din Legea nr. 116/2002:
a) tineri proveniti din centrele de plasament si centrele de primire a
copilului din cadrul serviciilor publice specializate si al organismelor
private autorizate in domeniul protectiei copiilor;
b) familisti in varsta de pana la 35 de ani cu copii in intretinere;
c) familisti in varsta de pana la 35 de ani fara copii in intretinere;
d) alte persoane in varsta de pana la 35 de ani.
2. LOCUINTE CUMPARATE
_________________________________________________________
|Nr. |Judetul| Numar | Numar | Sume | Sume |
|crt.| |solicitari|persoane si| necesare | acordate |
| | | | familii |(mil. lei)|(mil. lei)|
| | | |beneficiare| | |
|____|_______|__________|___________|__________|__________|
| | | | | | |
|____|_______|__________|___________|__________|__________|
| | | | | | |
|____|_______|__________|___________|__________|__________|
Situatia privind beneficiarii de locuinte conform prioritatilor stabilite
la art. 15 din Legea nr. 116/2002:
a) tineri proveniti din centrele de plasament si centrele de primire a
copilului din cadrul serviciilor publice specializate si al organismelor
private autorizate in domeniul protectiei copiilor;
b) familisti in varsta de pana la 35 de ani cu copii in intretinere;
c) familisti in varsta de pana la 35 de ani fara copii in intretinere;
d) alte persoane in varsta de pana la 35 de ani.
3. LOCUINTE INCHIRIATE
_________________________________________________________
|Nr. |Judetul| Numar | Numar | Sume | Sume |
|crt.| |solicitari|persoane si| necesare | acordate |
| | | | familii |(mil. lei)|(mil. lei)|
| | | |beneficiare| | |
|____|_______|__________|___________|__________|__________|
| | | | | | |
|____|_______|__________|___________|__________|__________|
| | | | | | |
|____|_______|__________|___________|__________|__________|
Situatia privind beneficiarii de locuinte conform prioritatilor stabilite
la art. 15 din Legea nr. 116/2002:
a) tineri proveniti din centrele de plasament si centrele de primire a
copilului din cadrul serviciilor publice specializate si al organismelor
private autorizate in domeniul protectiei copiilor;
b) familisti in varsta de pana la 35 de ani cu copii in intretinere;
c) familisti in varsta de pana la 35 de ani fara copii in intretinere;
d) alte persoane in varsta de pana la 35 de ani.
Conducatorul institutiei
Semnatura
_______________________ ___
/ \
| L.S. |
\ ___ /
ANEXA 6
la normele metodologice
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
SITUATIA
privind persoanele din familiile pentru care s-a stabilit dreptul la venitul
minim garantat si care au beneficiat de asistenta medicala in trimestrul ......
anul .........
(in anul .............)*)
*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, in locul expresiei
"pe trimestrul ...... anul .........".
__________________________________________________________________
|Nr. | Judetul | Numar persoane | Numar persoane care au |
|crt.| | asigurate | beneficiat de asistenta medicala |
|____|_________|________________|__________________________________|
| | | | |
| | | | |
|____|_________|________________|__________________________________|
| TOTAL | | |
|______________|________________|__________________________________|
Conducatorul institutiei
Semnatura
__________________ ___
/ \
| L.S. |
\ ___ /
ANEXA 7
la normele metodologice
MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
SITUATIA
privind persoanele care au beneficiat de burse si tabere in trimestrul ........
anul .................
(in anul .............)*)
*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, in locul expresiei
"pe trimestrul ..... anul ........".
______________________________________________________________________________
| | | |Numar beneficiari burse|Numar persoane cu
acces|
| | | | pentru continuarea | gratuit in tabere
|
|Nr. |Judetul|Numar beneficiari| studiilor | de odihna sau de
|
|crt.| | burse de | | instruire
|
| | | scolarizare
|_______________________|_______________________|
| | | | Elevi | Studenti |Nr. elevi |Nr.
studenti|
|____|_______|_________________|__________|____________|__________|____________|
| | | | | | |
|
|____|_______| | | | | |
| TOTAL | | | | |
|
|____________|_________________|__________|____________|__________|____________|
SITUATIA
privind sumele alocate pentru burse si tabere in trimestrul ...... anul .......
(in anul .............)*)
*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, in locul expresiei
"pe trimestrul ..... anul ........".
______________________________________________________________________________
| | | | Burse pentru | Sume alocate pentru
|
|Nr. |Judetul| Burse de | continuarea studiilor | tabere de odihna
|
|crt.| | scolarizare | (mil. lei) | sau de instruire
|
| | | (mil. lei) | | (mil. lei)
|
| | |
|_______________________|_______________________|
| | | | Elevi | Studenti | Elevi | Studenti
|
|____|_______|_________________|__________|____________|__________|____________|
| | | | | | |
|
|____|_______| | | | |
|
| TOTAL | | | | |
|
|____________|_________________|__________|____________|__________|____________|
SITUATIA
privind aplicarea programelor de alfabetizare in trimestrul ..... anul ........
(in anul .............)*)
*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, in locul expresiei
"pe trimestrul ..... anul ........".
______________________________________________________________________________
| | | | | | Sume | Sume
|
|Nr. |Judetul| Numar | Numar persoane| Numar | cheltuite |acordate cu
|
|crt.| |analfabeti| participante | beneficiari| pentru | titlu de
|
| | | | la programul | de burse de| finantare | burse de
|
| | | |de alfabetizare|alfabetizare| program
|alfabetizare|
| | | | | |alfabetizare|
|
|____|_______|__________|_______________|____________|____________|____________|
| | | | | | |
|
|____|_______| | | | |
|
| TOTAL | | | | |
|
|____________|__________|_______________|____________|____________|____________|
Conducatorul institutiei
Semnatura
__________________ ____
/ \
| L.S. |
\ ____ /
ANEXA 8
la normele metodologice
CONSILIUL LOCAL .......................
SITUATIA
privind realizarea masurilor de prevenire si combatere a marginalizarii sociale
in trimestrul ........ anul .............
(in anul .............)*)
*) Se va utiliza aceasta forma pentru Raportul anual, in locul expresiei
"pe trimestrul ..... anul .........".
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Necesare
B - Cheltuite
______________________________________________________________________________
| | | | | | | Sume
|
| | | | | |
|________|
| | | | | | | (mil.
|
|Nr. | Masuri | Numar | Numar | Numar | Numar | lei)
|
|crt. | | persoane | familii | persoane | familii
|________|
| | |marginalizate|marginalizate|beneficiare|beneficiare| A | B
|
|_____|___________|_____________|_____________|___________|___________|____|___|
| 1 |acces la | | | | | |
|
| |locuinta | | | | | |
|
|_____|___________|_____________|_____________|___________|___________|____|___|
| 2 |acces la | | | | | |
|
| |servicii | | | | | |
|
| |publice de | | | | | |
|
| |stricta | | | | | |
|
| |necesitate | | | | | |
|
|_____|___________|_____________|_____________|___________|___________|____|___|
| 3 |alte masuri| | | | | |
|
|_____|___________|_____________|_____________|___________|___________|____|___|
|TOTAL| | | | | | |
|
|_____|___________|_____________|_____________|___________|___________|____|___|
Primar,
Semnatura
__________________ ___
/ \
| L.S. |
\ ___ /