HOTARARE Nr. 4 din 4 ianuarie 2001
privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii
Sociale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 9 din 9 ianuarie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale se organizeaza si functioneaza
prin reorganizarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, ca organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului, avand rol de sinteza pentru asigurarea si coordonarea
aplicarii strategiei si politicilor Guvernului in domeniul muncii, protectiei
si solidaritatii sociale.
Art. 2
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale are sediul in municipiul
Bucuresti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2 - 4, sectorul 1.
Art. 3
In vederea realizarii rolului sau Ministerul Muncii si Solidaritatii
Sociale indeplineste urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiei de punere in
aplicare a Programului de guvernare in domeniul muncii, protectiei si
solidaritatii sociale;
b) de reglementare si sinteza, prin care se asigura elaborarea cadrului
normativ si institutional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice in
domeniul sau de activitate;
c) de administrare a bunurilor si de gestionare a bugetelor si fondurilor
alocate;
d) de reprezentare, prin care se asigura in numele statului roman
reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de activitate;
e) de autoritate de stat, prin care se asigura exercitarea controlului
aplicarii unitare si respectarii reglementarilor legale in domeniul sau de
activitate, precum si al functionarii institutiilor care isi desfasoara
activitatea sub autoritatea sau in coordonarea sa.
Art. 4
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale exercita controlul aplicarii
unitare a dispozitiilor legale in domeniile sale de activitate, in unitatile
din sectorul public, mixt si privat.
Art. 5
Conducerea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale se exercita de
catre ministru.
Art. 6
In exercitarea atributiilor prevazute de lege ministrul muncii si
solidaritatii sociale reprezinta ministerul in raporturile cu autoritatile
administratiei publice, cu alte persoane juridice, cu persoane fizice, precum
si cu organisme din tara si din strainatate.
Art. 7
In exercitarea atributiilor sale ministrul muncii si solidaritatii sociale
emite ordine, norme si instructiuni.
Art. 8
Ministrul muncii si solidaritatii sociale este ajutat in activitatea de
conducere a ministerului de 4 secretari de stat. Functiile de ministru si de
secretar de stat sunt functii de demnitate publica, potrivit legii.
Art. 9
Secretarii de stat exercita atributiile stabilite prin ordin al ministrului
muncii si solidaritatii sociale.
Art. 10
In cazul in care ministrul muncii si solidaritatii sociale nu isi poate
exercita, din diferite motive, atributiile curente, el poate delega competente
secretarilor de stat pentru exercitarea acestor atributii.
CAP. 2
Structuri si atributii
Art. 11
Structura organizatorica a Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale
este prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 12
In cadrul structurii organizatorice prevazute la art. 11, prin ordin al
ministrului muncii si solidaritatii sociale se pot organiza servicii, birouri
sau colective temporare, stabilindu-se numarul posturilor de conducere.
Art. 13
Atributiile directiilor generale si ale directiilor, sarcinile si
raspunderile personalului din aparatul propriu al Ministerului Muncii si
Solidaritatii Sociale se stabilesc in conformitate cu structura organizatorica
prevazuta in anexa nr. 1, prin regulament de organizare si functionare a
ministerului, aprobat prin ordin al ministrului muncii si solidaritatii
sociale.
Art. 14
In exercitarea functiilor prevazute la art. 3 Ministerul Muncii si
Solidaritatii Sociale indeplineste urmatoarele atributii principale:
A. In domeniul fortei de munca si veniturilor salariale:
1. elaboreaza politici, programe si planuri nationale in domeniile
ocuparii, formarii profesionale si egalitatii de sanse pe piata muncii, prin
colaborare cu ministere si cu alte organe centrale cu sarcini si atributii pe
piata muncii, si exercita controlul asupra infaptuirii acestora de catre
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si de Consiliul National de
Formare Profesionala a Adultilor;
2. elaboreaza programe de ocupare si formare profesionala pentru integrarea
in munca a persoanelor defavorizate;
3. elaboreaza si avizeaza proiecte de acte normative in domeniile ocuparii,
formarii profesionale, promovarii egalitatii de sanse pe piata muncii si
circulatiei internationale a fortei de munca;
4. realizeaza si actualizeaza, impreuna cu alte ministere si cu institutii
de specialitate, Clasificarea ocupatiilor din Romania, tinand seama de schimbarile
in structura economica si sociala a tarii si de cerintele alinierii Romaniei la
standardele internationale;
5. coordoneaza si controleaza activitatea de ocupare a fortei de munca in
strainatate;
6. acrediteaza, indruma si controleaza activitatea agentilor de recrutare
si plasare a fortei de munca in strainatate;
7. promoveaza programe, propune acorduri si implementeaza proiecte de
colaborare internationala in domeniile ocuparii, formarii profesionale a fortei
de munca si egalitatii de sanse pe piata muncii si atrage surse de finantare a
acestora;
8. elibereaza permise de munca strainilor pentru incadrarea in munca in
Romania, in conditiile legii; gestioneaza sumele incasate din comisioanele
percepute de la titularii de permise de munca;
9. fundamenteaza proiectul bugetului Fondului pentru plata ajutorului de
somaj, la propunerea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca;
10. stabileste anual indicatorii sociali si nivelul acestora, in baza
carora se elaboreaza programul anual de activitate al Agentiei Nationale pentru
Ocuparea Fortei de Munca;
11. urmareste, pe baza rapoartelor trimestriale si anuale, executia
bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj si realizarea programului
anual de activitate al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca;
12. elaboreaza propuneri privind sistemul de salarizare pentru functionarii
publici si personalul contractual din sectorul bugetar si realizeaza controlul
aplicarii legislatiei din acest domeniu;
13. propune strategii cu privire la salarizarea in regii autonome, companii
si societati nationale si in societati comerciale cu capital integral sau
majoritar de stat;
14. elaboreaza sistemul de ajustare a salariilor in raport cu evolutia
preturilor de consum;
15. elaboreaza metodologia de calcul al nivelului salariului minim
garantat, fundamentat pe indicatori socioeconomici minimali, ca instrument de
protectie a angajatilor;
16. indeplineste atributiile prevazute de lege privind constatarea si aplicarea
sanctiunilor in institutiile publice finantate integral din venituri
extrabugetare;
17. colaboreaza cu partenerii sociali si acorda asistenta de specialitate
in domeniul veniturilor salariale;
18. analizeaza si avizeaza actele normative elaborate de ministere si de
alte organe centrale privind cheltuielile de personal in sectorul regiilor
autonome, companiilor si societatilor nationale, precum si al institutelor
nationale de cercetare-dezvoltare.
B. In domeniul pensiilor si asigurarilor sociale:
1. elaboreaza si avizeaza proiectele de acte normative in domeniu;
2. elaboreaza politici si programe in colaborare cu alte ministere si
organe centrale;
3. exercita controlul asupra implementarii politicilor si programelor de
catre Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale;
4. fundamenteaza proiectul bugetului asigurarilor sociale de stat pe baza
propunerilor Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale;
5. urmareste periodic, pe baza rapoartelor primite de la Casa Nationala de
Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, executia bugetului asigurarilor
sociale de stat;
6. avizeaza metodologia de aplicare a prevederilor legale din domeniul
stabilirii drepturilor de pensii, altor drepturi de asigurari sociale si a
drepturilor acordate prin legi speciale, intocmita de Casa Nationala de Pensii
si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.
C. In domeniul asistentei sociale si politicilor familiale:
1. coordoneaza sistemul national de asistenta sociala;
2. initiaza proiecte de acte normative si urmareste aplicarea legislatiei
in domeniul asistentei sociale privind familia, copilul, persoanele varstnice,
persoanele cu deficiente;
3. evalueaza la nivel national programele de asistenta sociala si propune
strategia in domeniu pe baza analizei indicatorilor sociali;
4. initiaza, coordoneaza si urmareste realizarea unor programe de servicii
sociale in colaborare cu administratia publica locala, cu organizatiile
neguvernamentale si cu alti reprezentanti ai societatii civile;
5. coordoneaza metodologic activitatea institutiilor specializate care
asigura servicii de asistenta sociala, finantate de la bugetul de stat si de la
bugetele locale;
6. asigura plata ajutoarelor, a alocatiilor familiale si a altor drepturi
banesti de la bugetul de stat, pentru care, potrivit legii, este ordonator
principal de credite bugetare;
7. acorda subventii, in conditiile prevazute de lege, asociatiilor si
fundatiilor romane cu personalitate juridica, care infiinteaza si administreaza
unitati de asistenta sociala;
8. acrediteaza asociatiile si fundatiile de utilitate publica, potrivit
legii;
9. dezvolta programe in parteneriat cu organisme si institutii
internationale in domeniul asistentei sociale;
10. administreaza si gestioneaza Fondul national de solidaritate, instituit
in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind infiintarea si
utilizarea Fondului national de solidaritate.
D. In domeniul relatiilor de munca, securitatii si sanatatii in munca:
1. elaboreaza politici, programe si proiecte de acte normative in domeniul
relatiilor de munca, securitatii si sanatatii in munca si urmareste aplicarea
acestora;
2. elaboreaza metodologia, normele, standardele si indicatorii privind
securitatea si sanatatea in munca;
3. coordoneaza activitatea sistemului de certificare a calitatii din punct
de vedere al securitatii muncii si al echipamentelor tehnice, echipamentelor
individuale de protectie a muncii si al echipamentelor individuale de lucru;
4. elaboreaza si avizeaza proiecte de acte normative, metodologii sau
proceduri pentru implementarea sistemului privind asigurarea pentru accidente
de munca si boli profesionale;
5. elaboreaza politici si strategii pentru functionarea eficienta a
sistemului de asigurare si prevenire a accidentelor de munca si a bolilor
profesionale;
6. aproba clasificarea minelor din punct de vedere al emanatiilor de gaze,
in baza documentatiilor prezentate de persoanele juridice;
7. desfasoara activitati de informare-documentare cu privire la securitatea
si sanatatea in munca, asigura elaborarea si editarea de carti, reviste,
brosuri, pliante, afise si alte publicatii in acest domeniu si avizeaza
materiale in acest scop;
8. stabileste politici de prevenire in domeniul securitatii si sanatatii in
munca, bazate pe factorii mediului de munca;
9. indeplineste atributiile prevazute de lege privind contractul colectiv
de munca.
E. Alte domenii de activitate:
1. examineaza prevederile instrumentelor juridice elaborate sub egida
Consiliului Europei din punct de vedere al concordantei cu dreptul intern, in
vederea ratificarii acestora, si coordoneaza elaborarea rapoartelor periodice
privind indeplinirea prevederilor instrumentelor ratificate;
2. pregateste, elaboreaza, negociaza si urmareste incheierea si ratificarea
instrumentelor juridice bilaterale de cooperare in domeniul muncii si
securitatii sociale;
3. contribuie la initierea si formularea de propuneri in domeniul sau de
activitate privind orientarile de baza referitoare la ansamblul actiunilor care
vizeaza procesul de integrare europeana a Romaniei;
4. coordoneaza elaborarea rapoartelor la conventiile adoptate sub egida
Organizatiei Internationale a Muncii, ratificate de Romania;
5. asigura actualizarea anuala a Programului national de aderare a Romaniei
la Uniunea Europeana cu progresele inregistrate in pregatirea pentru aderare,
in domeniul muncii, asigurarilor si asistentei sociale;
6. coopereaza cu compartimentele de integrare europeana din celelalte
institutii pentru realizarea activitatilor de pregatire pentru aderarea
Romaniei la Uniunea Europeana;
7. asigura participarea expertilor desemnati din cadrul ministerului la
lucrarile grupurilor de lucru ale Comitetului interministerial pentru integrare
europeana, precum si la alte activitati legate de acest proces;
8. colaboreaza cu partenerii sociali - patronat, sindicate - pentru o
informare permanenta asupra solicitarilor acestora;
9. consulta partenerii sociali asupra initiativelor legislative din sfera
sa de activitate;
10. organizeaza si coordoneaza activitatea de sistematizare, simplificare
si imbunatatire a legislatiei muncii;
11. efectueaza studii, analize si documentari privind oportunitatea
initierii sau modificarii unor acte normative privind legislatia muncii;
12. elaboreaza proiectul bugetului de stat pentru activitatea proprie si a
institutiilor subordonate;
13. analizeaza si avizeaza proiectele de acte normative initiate de
ministere si de alte autoritati ale administratiei publice centrale, potrivit
legii;
14. indeplineste activitati de audit intern in conformitate cu prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern si controlul
financiar preventiv;
15. editeaza buletine informative din domeniul sau de activitate;
cheltuielile legate de tiparirea si difuzarea buletinelor informative vor fi
suportate din alocatiile bugetare aprobate Ministerului Muncii si Solidaritatii
Sociale;
16. realizeaza coordonarea relatiei Guvernului cu partenerii sociali -
patronat, sindicate -, astfel incat sa poata fi asigurata o informare
permanenta asupra solicitarilor acestora, in vederea analizarii posibilitatii
solutionarii lor impreuna cu celelalte ministere;
17. exercita controlul asupra activitatilor desfasurate de institutiile
subordonate;
18. indeplineste orice atributii care ii sunt stabilite prin acte
normative.
Art. 15
In exercitarea atributiilor sale Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale
colaboreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate din subordinea
Guvernului, cu alte autoritati publice si cu organisme guvernamentale si
neguvernamentale.
Art. 16
Ministrul muncii si solidaritatii sociale propune si numeste, dupa caz,
reprezentantii Guvernului in toate structurile nationale tripartite, conform
legii.
Art. 17
Ministrul muncii si solidaritatii sociale deleaga atributiile prevazute de
dispozitiile legale in vigoare pentru ordonatorul principal de credite al
bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj conducatorului executiv al
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca si pentru ordonatorul
principal de credite al bugetului asigurarilor sociale de stat, conducatorului
executiv al Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.
Art. 18
Ministerele, celelalte autoritati ale administratiei publice, institutiile
publice, precum si agentii economici au obligatia de a pune la dispozitie
Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, la cererea acestuia, documentele,
datele si informatiile necesare pentru realizarea atributiilor sale.
Art. 19
(1) Presedintele Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari
Sociale, institutie publica autonoma de interes national, organ al
administratiei publice centrale de specialitate, este secretar de stat in
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale.
(2) Presedintele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca,
institutie publica de interes national, organ de specialitate al administratiei
publice centrale, este secretar de stat in Ministerul Muncii si Solidaritatii
Sociale.
Art. 20
(1) Secretarul general este functionar public de cariera si se numeste in
functie prin ordin al ministrului muncii si solidaritatii sociale.
(2) Functia de secretar general se ocupa prin examen sau prin concurs in
conditiile legii.
(3) Secretarul general coordoneaza activitatile stabilite potrivit
structurii organizatorice a ministerului, prevazuta in anexa nr. 1, indeplinind
atributiile care ii sunt delegate de ministrul muncii si solidaritatii sociale
si actionand pentru aducerea la indeplinire a ordinelor si masurilor stabilite
de acesta.
(4) Secretarul general poate indeplini si alte atributii prevazute de
regulamentul de organizare si functionare a ministerului sau incredintate de
ministrul muncii si solidaritatii sociale.
Art. 21
(1) Pe langa ministrul muncii si solidaritatii sociale functioneaza, ca
organ consultativ, Colegiul ministerului.
(2) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare ale Colegiului
ministerului se aproba prin ordin al ministrului muncii si solidaritatii
sociale.
(3) Colegiul ministerului se intruneste periodic sub presedintia
ministrului muncii si solidaritatii sociale, pentru dezbaterea unor probleme
privind activitatea ministerului.
CAP. 3
Dispozitii finale
Art. 22
(1) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Muncii
si Solidaritatii Sociale este de 273 (exclusiv demnitarii si posturile aferente
cabinetului ministrului), din care 256 de posturi finantate de la bugetul de
stat, 15 posturi finantate din Fondul national de solidaritate si 2 posturi
finantate din veniturile extrabugetare realizate din comisioanele incasate
potrivit Legii nr. 203/1999 privind permisele de munca, cu incadrarea in
cheltuielile prevazute cu aceasta destinatie din veniturile extrabugetare.
(2) Personalul necesar pentru fiecare compartiment din structura
organizatorica se stabileste prin ordin al ministrului muncii si solidaritatii
sociale.
(3) Pana la preluarea personalului din minister de catre Casa Nationala de
Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale posturile corespunzatoare vor fi
finantate din bugetul asigurarilor sociale de stat.
(4) Personalul prevazut la alin. (3) isi pastreaza nivelul de salarizare
din luna decembrie a anului 2000.
(5) Personalul care desfasoara activitati specifice din domeniul
asigurarilor sociale din structura directiilor teritoriale de munca si
solidaritate sociala, care urmeaza sa fie preluat la casele teritoriale de
pensii, precum si personalul Oficiului Central de Plata a Pensiilor, care
urmeaza sa fie preluat de Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de
Asigurari Sociale, isi pastreaza, pana la preluare, nivelul de salarizare din
luna decembrie a anului 2000, salariile acestora fiind finantate din bugetul
asigurarilor sociale de stat.
(6) Numarul de posturi prevazut la alin. (3) si (5), in limita caruia se
face finantarea din bugetul asigurarilor sociale de stat, este cel aprobat prin
Hotararea Guvernului nr. 1.065/2000.
Art. 23
Incadrarea in numarul de posturi aprobat se realizeaza in maximum 45 de
zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 24
(1) Institutiile care functioneaza in subordinea sau in coordonarea
Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, dupa caz, sunt prevazute in anexa
nr. 2.
(2) Infiintarea sau desfiintarea institutiilor subordonate Ministerului
Muncii si Solidaritatii Sociale se face in conditiile legii.
(3) Principalele atributii, sarcini si raspunderi ale institutiilor
subordonate ministerului, prevazute in anexa nr. 2, se stabilesc prin
regulamentul de organizare si functionare al acestora, aprobat prin ordin al
ministrului muncii si solidaritatii sociale.
(4) Repartizarea numarului maxim de posturi ale institutiilor subordonate
ministerului, prevazute in anexa nr. 2, se aproba prin ordin al ministrului
muncii si solidaritatii sociale.
(5) Structura organizatorica, criteriile de constituire a compartimentelor
si statele de functii ale institutiilor subordonate ministerului se aproba prin
ordin al ministrului muncii si solidaritatii sociale.
Art. 25
In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale va aplica masurile de restructurare
in institutiile si unitatile subordonate.
Art. 26
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale utilizeaza un parc propriu de
transport pentru aparatul ministerului si pentru unitatile subordonate, care se
stabileste potrivit prevederilor legale.
Art. 27
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 28
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 188/1999 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii
si Protectiei Sociale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 122 din 24 martie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, precum
si orice alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
ANEXA 1
Numar maxim de posturi = 273
(exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului)
__________________
| MINISTRU |
|__________________|
| CABINET MINISTRU |
|__________________|
_________________________ | ___________________
| COLEGIUL MINISTERULUI |__________|__________| Directia juridica |
|_________________________| | |___________________|
_________________________ | _____________________________
| DIRECTIA GENERALA | | | Directia audit intern si |
| ECONOMICA INVESTITII |__________|__________| control financiar propriu*) |
| SI FINANTARE | | |_____________________________|
|_________________________| | ______________________________
| Directia | Directia | | | Directia coordonare proiecte
|
|investitii si| buget | |__________| cu finantare externa
|
| patrimoniu | finantare | |
|______________________________|
|_____________|___________| |
_________________________ | ____________________________
| DIRECTIA GENERALA |__________| | Purtator de cuvant si |
| RESURSE UMANE | |__________| relatii cu mass media*) |
|_________________________| | |____________________________|
___________________________|________________________________
________|_______ ________|_______ | _________|________ _________|________
|SECRETAR DE STAT||SECRETAR DE STAT| | |SECRETAR DE STAT -||SECRETAR DE STAT
-|
|________________||________________| | | Presedintele || Presedintele
|
|Cabinet demnitar||Cabinet demnitar| | | A.N.O.F.M. || C.N.P.A.S.
|
|________________||________________| |
|__________________||__________________|
| | | | Cabinet demnitar || Cabinet demnitar
|
| | |
|__________________||__________________|
| | ______|___ : :
| | | SECRETAR | ________:________ ________:________
| | | GENERAL ||Agentia Nationala|| Casa Nationala
|
| | |__________|| pentru Ocuparea ||de Pensii si
Alte|
| | | | Fortei de Munca || Drepturi de
|
| | | |_________________||Asigurari
Sociale|
| | |
|_________________|
| | ___________|_______________________________________
| | ___|____ _____|_____ _____|_____ | | |
| | |DIRECTIA| | DIRECTIA | | DIRECTIA | | | |
| | |GENERALA| | GENERALA | | GENERALA | | | |
| | |FORTA DE| | ASIGURARI | | ASISTENTA | | | |
| | | MUNCA | | SOCIALE | | SOCIALA | | | |
| | |________| |___________| |___________| | | |
| | | | __________| | | |
| | | | | __________| | |
| | | | | | ________| |
_____|_ ____|__ _|_____ ___|___ ___|___ | | ______|
_|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_
| A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S |
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|
Semnificatia modulelor din organigrama de mai sus este urmatoarea:
A - Directia relatii cu parlamentul
B - Directia coordonarea relatiei guvernului cu patronatul si cu societatea
civila
C - Directia coordonarea relatiei guvernului cu sindicatele
D - Directia armonizare legislativa cu legislatia europeana
E - Oficiul pentru investitori straini si autohtoni*)
F - Directia acorduri si relatii internationale
G - Directia ocuparea fortei de munca
H - Directia formare profesionala
I - Directia pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati
J - Directia pensii
K - Directia alte drepturi de asigurari
L - Directia buget
M - Directia prestatii si servicii sociale
N - Directia programe
O - Directia metodologie
P - Directia venituri salariale
R - Directia strategie indicatori sociali si informatica
S - Directia securitatii si sanatatii in munca
------------
*) Include si corpul de control al ministrului.
*) Organizat la nivel de directie.
ANEXA 2
INSTITUTIILE
care functioneaza in subordinea sau in coordonarea Ministerului Muncii si
Solidaritatii Sociale
A. In subordine:
I. Institutie publica cu personalitate juridica, finantata din venituri
extrabugetare si alocatii de la bugetul de stat (3.405 posturi):
- Inspectia Muncii, din care:
a) aparatul propriu 239 posturi;
b) inspectoratele teritoriale de munca 3.166 posturi.
II. Institutii de asistenta sociala cu personalitate juridica, finantate
din venituri extrabugetare si alocatii de la bugetul de stat (80 de posturi),
din care:
1. Caminul pentru persoane varstnice Alba Iulia;
2. Caminul pentru persoane varstnice Sibiu.
III. Unitate cu personalitate juridica finantata integral din venituri
extrabugetare:
- Revista "Obiectiv".
IV. Institutii publice cu personalitate juridica, finantate de la bugetul
de stat (2.197 posturi), din care:
1. directiile de munca si solidaritate sociala judetene, respectiv Directia
generala de munca si solidaritate sociala a municipiului Bucuresti;
2. Oficiul Muncii;
3. Institutul National de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de
Munca;
4. Centrul Social "Gavroche" de Integrare Familiala pentru Copii.
V. Activitate de specialitate finantata din Fondul national de
solidaritate, din cadrul directiilor de munca si solidaritate sociala judetene,
respectiv al Directiei generale de munca si solidaritate sociala a municipiului
Bucuresti (150 posturi).
B. In coordonare
I. Institute nationale de cercetare:
1. Institutul National de Cercetare Stiintifica in Domeniul Muncii si
Protectiei Sociale - I.N.C.S.D.M.P.S. Bucuresti;
2. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii -
I.N.C.D.P.M. Bucuresti.
II. Institutii cu personalitate juridica, in coordonare metodologica,
finantate din venituri extrabugetare si din bugetele locale:
caminele pentru persoane varstnice din judete si din municipiul
Bucuresti.