HOTARARE Nr. 1317 din 27 decembrie 2001
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 4/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 19 din 15 ianuarie 2002
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Hotararea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 9 din 9 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile
ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Litera C a articolului 14 va avea urmatorul cuprins:
"C. In domeniul asistentei sociale si politicilor familiale:
1. coordoneaza si controleaza functionarea sistemului national de asistenta
sociala;
2. elaboreaza proiecte de acte normative, norme metodologice si
reglementari privitoare la functionarea sistemului de asistenta sociala;
3. elaboreaza, implementeaza si evalueaza programele nationale de asistenta
sociala;
4. indruma si controleaza activitatea institutiilor de asistenta sociala,
publice si private, in ceea ce priveste aplicarea masurilor de asistenta
sociala;
5. indruma si controleaza activitatea asociatiilor si fundatiilor care
deruleaza programe de asistenta sociala, in vederea respectarii drepturilor
sociale ale persoanelor beneficiare;
6. asigura indrumarea metodologica, coordoneaza si controleaza activitatea
caminelor pentru persoane varstnice;
7. realizeaza programe in parteneriat cu organisme si institutii
internationale in domeniul asistentei sociale;
8. finanteaza programele nationale de asistenta sociala;
9. administreaza si gestioneaza fondurile alocate, conform legii, pentru
asistenta sociala;
10. acorda subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate
juridica, in conditiile prevazute de lege;
11. propune acordarea statutului de utilitate publica asociatiilor si
fundatiilor, in conditiile prevazute de lege;
12. organizeaza prelucrarea datelor si elaboreaza indicatorii din domeniul
asistentei sociale."
2. Dupa punctul 7 al literei E a articolului 14 se introduc punctele 7^1,
7^2, 7^3, 7^4 si 7^5 cu urmatorul cuprins:
"7^1. participa si coordoneaza participarea compartimentelor din
cadrul ministerului si a institutiilor din subordine la programele de asistenta
financiara acordate de Uniunea Europeana in domeniul politicii sociale si
ocuparii fortei de munca;
7^2. monitorizeaza derularea proiectelor finantate de Uniunea Europeana pe
care Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale le are in pregatire sau in
desfasurare si ia masuri pentru respectarea intocmai a termenilor de referinta
si a calendarului implementarii acestora;
7^3. asigura administrarea, coordonarea si monitorizarea implementarii
programelor finantate din Fondul Social European;
7^4. presteaza servicii gratuite de informare, orientare si documentare in
domeniul muncii si solidaritatii sociale pentru investitorii straini si
autohtoni;
7^5. colaboreaza cu Departamentul pentru Relatia cu Investitorii Straini
din cadrul aparatului de lucru al Guvernului si cu celelalte institutii cu
atributii in domeniu si participa la elaborarea strategiei comune de promovare
a investitiilor straine;"
3. Dupa punctul 17 al literei E a articolului 14 se introduce punctul 17^1
cu urmatorul cuprins:
"17^1. exercita controlul prin compartimentele specializate din
directiile generale de munca si solidaritate sociala judetene si a municipiului
Bucuresti privind agentii economici, persoane juridice si fizice, in legatura
cu constituirea si virarea contributiilor datorate bugetului asigurarilor
sociale de stat si bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj;"
4. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 22
(1) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Muncii
si Solidaritatii Sociale este de 288, exclusiv demnitarii si posturile aferente
cabinetului ministrului, din care 286 de posturi finantate de la bugetul de
stat si 2 posturi finantate din veniturile extrabugetare realizate din
comisioanele incasate potrivit Legii nr. 203/1999 privind permisele de munca,
cu incadrarea in cheltuielile prevazute cu aceasta destinatie din veniturile
extrabugetare.
(2) Personalul necesar pentru fiecare compartiment din structura
organizatorica se stabileste prin ordin al ministrului muncii si solidaritatii
sociale.
(3) Personalul aferent activitatii de control privind constituirea si
virarea contributiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat si
bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, organizata la nivelul
Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale si directiilor generale de munca
si solidaritate sociala judetene si a municipiului Bucuresti, va fi preluat din
aparatul propriu al Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari
Sociale si al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca si al
unitatilor teritoriale ale acestora.
(4) Personalul prevazut la alin. (3) va fi preluat in urma sustinerii unui
test profesional, care sa ateste pregatirea persoanei respective pentru
desfasurarea activitatii de control. Persoanele care promoveaza testul se
considera transferate. Pentru persoanele care sunt incadrate ca urmare a
transferului in functii de executie corespunzatoare aceleiasi categorii, clase
si grade profesionale detinute anterior se pastreaza nivelul de salarizare
avut.
(5) Persoanele nepreluate ca urmare a testarii vor fi redistribuite in
cadrul institutiilor respective pe posturi, corespunzator pregatirii lor
profesionale.
(6) Cheltuielile curente aferente activitatii de control privind constituirea
si virarea contributiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat si
bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, organizata la nivelul
directiilor generale de munca si solidaritate sociala judetene si a
municipiului Bucuresti, se finanteaza din bugetul asigurarilor sociale de stat
si din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj, corespunzator
numarului de posturi prevazute la lit. A pct. I din anexa nr. 2.
(7) In aplicarea prevederilor prezentei hotarari trecerea din functiile de
director si de director adjunct ai directiilor de munca si solidaritate sociala
judetene in functiile de director general si de director general adjunct, dupa
caz, se va face in urma promovarii unui test profesional, potrivit procedurilor
stabilite prin ordin al ministrului muncii si solidaritatii sociale."
5. Anexele nr. 1 si 2 se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2 la prezenta
hotarare.
Art. 2
Prezenta hotarare intra in vigoare incepand cu luna ianuarie 2002.
Art. 3
Hotararea Guvernului nr. 4/2001, cu modificarile si completarile ulterioare
si cu cele aduse prin prezenta hotarare, va fi republicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE
Numarul maxim de posturi: 288
(exclusiv demnitarii si posturile aferente
cabinetului ministrului)
_____________________
| MINISTRU |
|_____________________|
| CABINET MINISTRU |
|_____________________|
........................... | ____________________________
: COLEGIUL MINISTERULUI :___________|___________| DIRECTIA GENERALA CONTROL
|
:.........................: | |CONTRIBUTII PENTRU
ASIGURARI|
_________________________ | |SOCIALE SI FOND PENTRU
PLATA|
| DIRECTIA GENERALA | | | AJUTORULUI DE SOMAJ
|
| ECONOMICA, INVESTITII | |
|____________________________|
| SI FINANTARE | | ____________________________
|_________________________| | | Directia audit intern si
|
| Directia | Directia |___________|___________| control financiar
propriu*)|
| investitii | finantare | |
|____________________________|
|si patrimoniu| | | ____________________________
|_____________|___________| |___________| Directia juridica
|
_________________________ |
|____________________________|
|DIRECTIA GENERALA PENTRU | |
| FUNDAMENTAREA BUGETELOR | |
|_________________________| |
|Directia buget| Directia | |
|de stat, buget|coordonare|___________|
| asigurari | proiecte | |
| sociale si | cu | | ____________________________
| buget Fond |finantare | |___________| Purtator de cuvant si
|
| pentru plata | externa | | | relatii cu mass-media*) |
|ajutorului de | | |
|____________________________|
| somaj | | |
|______________|__________| |
|
_______________________________|_______________________________
_____|____ _____|____ | _________|________ _________|________
| SECRETAR | | SECRETAR | | | SECRETAR DE STAT || SECRETAR DE STAT
|
| DE STAT | | DE STAT | | | - Presedintele || - Presedintele
|
|__________| |__________| | | A.N.O.F.M. || C.N.P.A.S.
|
| | |
|__________________||__________________|
| | | : :
| | | _________:________ _________:________
| | | | Agentia Nationala|| Casa Nationala
de|
| | | | pentru Ocuparea || Pensii si Alte
|
| | | | Fortei de Munca || Drepturi de
|
| | | | || Asigurari
Sociale|
| | |
|__________________||__________________|
| | _________|________
| | | SECRETAR GENERAL |
| | |__________________|
| | ____________|_________________________________________
| | ____|___ ____|___ ____|____ ____|____ | | |
| | |Directia| |Directia| |Directia | |Directia | | | |
| | |generala| |generala| |generala | |generala | | | |
| | |resurse | |forta de| |asigurari| |asistenta| | | |
| | | umane | | munca | | sociale | | sociala | | | |
| | |________| |________| |_________| |_________| | | |
__|____ ____|__ ___|___ ___|___ ___|___ | | |
|MODUL 1| |MODUL 2| |MODUL 3| |MODUL 4| |MODUL 5| | | |
|_______| |_______| |_______| |_______| |_______| | | |
_________________| | |
____|____ ____________| _____|
|Directia | ____|______ _____|______
|venituri || Directia || Directia
|
|salariale||strategie ||securitatii
|
| ||indicatori ||si
sanatatii|
| ||sociali si || in munca
|
| ||informatica||
|
|_________||___________||____________|
MODUL 1
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
|
___________________|_______________________
________|___________________|_______________________|___________
| Directia relatii | Directia coordonarea | Directia coordonarea |
| cu Parlamentul | relatiei Guvernului | relatiei Guvernului |
| | cu patronatul si | cu sindicatele |
| | societatea civila | |
|__________________|______________________|______________________|
MODUL 2
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
|
____________________|_____________________
__________|_______________________|__________________|__________
| Directia coordonarea | Directia integrare | Directia relatii |
| asistentei financiare| europeana | internationale |
| nerambursabile a | | |
| Uniunii Europene | | |
|______________________|______________________|__________________|
MODUL 3
___________________
| Directia generala |
| forta de munca |
|___________________|
|
____________________|____________________
__________|____________________|____________________|____________
| Directia ocuparea | Directia formare | Directia pentru |
| fortei de munca | profesionala | egalitatea de sanse |
| | | intre femei si barbati |
|___________________|____________________|________________________|
MODUL 4
___________________
| Directia generala |
| asigurari sociale |
|___________________|
|
_____________|____________
__________|___________ _________|_____________
| Directia metodologie | | Directia metodologie |
| pensii | | contributii si alte |
| | | drepturi de asigurari |
| | | sociale |
|______________________| |_______________________|
MODUL 5
___________________
| Directia generala |
| asistenta sociala |
|___________________|
|
____________________|____________________
__________|____________________|____________________|____________
| Directia finantare | Directia programe | Directia metodologie |
|prestatii si servicii| | |
|de asistenta sociala | | |
|_____________________|____________________|______________________|
------------
*) Include si corpul de control al ministrului.
*) Organizat la nivel de directie.
ANEXA 2
INSTITUTIILE
care functioneaza in subordinea sau in coordonarea Ministerului Muncii si
Solidaritatii Sociale
A. In subordine:
I. Institutii publice cu personalitate juridica, finantate de la bugetul de
stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului pentru plata
ajutorului de somaj (2.282 de posturi):
- directiile generale de munca si solidaritate sociala judetene si a
municipiului Bucuresti, servicii descentralizate, din care cu finantare din:
- bugetul de stat - 1.821 de posturi;
- bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj - 148 de posturi;
- bugetul asigurarilor sociale de stat - 313 posturi.
II. Institutii publice cu personalitate juridica, finantate de la bugetul
de stat:
1. Oficiul Muncii (20 de posturi);
2. Centrul Social "Gavroche" de Integrare Familiala pentru Copii
(20 de posturi).
III. Institutii publice cu personalitate juridica, finantate din venituri
extrabugetare si din alocatii de la bugetul de stat:
1. Inspectia Muncii, din care:
a) aparat propriu - 239 de posturi;
b) inspectoratele teritoriale de munca - 3.166 de posturi;
2. Oficiul National pentru Recrutare si Plasare a Fortei de Munca in
Strainatate*) (20 de posturi).
IV. Institutii de asistenta sociala cu personalitate juridica, finantate
din venituri extrabugetare si din alocatii de la bugetul de stat (80 de
posturi):
1. Caminul pentru persoane varstnice Alba Iulia;
2. Caminul pentru persoane varstnice Sibiu.
V. Unitate cu personalitate juridica, finantata integral din venituri
extrabugetare:
- Revista "Obiectiv".
B. In coordonare
Institute nationale de cercetare:
1. Institutul National de Cercetare Stiintifica in Domeniul Muncii si Protectiei
Sociale - I.N.C.S.D.M.P.S. Bucuresti;
2. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii -
I.N.C.D.P.M. Bucuresti.
------------
*) Finantarea in anul 2002 se face integral de la bugetul de stat.
NOTA:
Numarul de posturi prevazut sa fie finantat din bugetul de stat, bugetul
asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului pentru plata ajutorului de
somaj potrivit prezentei anexe se va stabili prin ordin al ministrului muncii
si solidaritatii sociale, astfel incat impreuna cu aparatul central sa asigure
incadrarea in numarul total de posturi aprobat sa fie finantat prin legile
bugetare anuale.