HOTARARE Nr.
12 din 16 ianuarie 2009
privind organizarea si
functionarea Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 51 din 28 ianuarie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi
funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi
completările ulterioare, al art. 4 şi art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 221/2008 privind stabilirea unor măsuri de
reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, precum şi al art. 12
alin. (2) din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea
transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în
mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale
Art. 1. - (1) Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii
Informaţionale se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al
administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului, având rolul de a realiza politica Guvernului în domeniul
comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al
serviciilor societăţii informaţionale şi ale societăţii bazate pe cunoaştere,
prin reorganizarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei.
(2) Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii
Informaţionale are sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 14,
sectorul 5.
Art. 2. - Obiectivele Ministerului Comunicaţiilor şi
Societăţii Informaţionale sunt următoarele:
a) de a asigura dezvoltarea strategiilor şi
reglementarea unitară în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor
poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale şi
ale societăţii bazate pe cunoaştere;
b) de a defini obiectivele strategice în domeniul
comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al
serviciilor societăţii informaţionale şi ale societăţii bazate pe cunoaştere;
c) de a defini, aplica, monitoriza, evalua şi coordona
politicile în domeniu;
d) de a defini cadrul normativ-metodologic, funcţional,
operaţional şi financiar necesar aplicării politicilor, de a urmări armonizarea
legislaţiei naţionale cu cea a Uniunii Europene şi de a prelua acquis-urile
comunitare în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale,
tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale şi
societăţii bazate pe cunoaştere;
e) de a asigura coordonarea celorlalte autorităţi
publice în vederea realizării coerenţei politicilor şi implementării
strategiilor guvernamentale în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor
poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale şi
societăţii bazate pe cunoaştere;
f) de a asigura comunicarea cu structurile societăţii
civile şi cu cetăţenii, pentru a da consistenţă obiectivelor şi politicilor;
g) de a asigura administrarea,
gestionarea eficientă şi atribuirea spre utilizare a bunurilor proprietate
publică din domeniul său de activitate, în condiţiile legii;
h) de a elabora, finanţa, aplica, monitoriza, evalua,
promova şi administra programe şi proiecte în scopul atingerii
obiectivelor definite în documentele strategice;
i) de a stimula dezvoltarea regională şi locală, precum
şi pe cea a sectorului privat;
j) de a stimula dezvoltarea parteneriatului
internaţional.
Art. 3. - Pentru realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii
Informaţionale îndeplineşte următoarele funcţii:
a) funcţia de strategie şi reglementare - prin care
planifică strategic, reglementează unitar şi asigură elaborarea şi
implementarea politicilor în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor
poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale şi
ale societăţii bazate pe cunoaştere;
b) funcţia de administrare şi gestiune - prin care se
asigură administrarea, gestionarea şi atribuirea spre utilizare a patrimoniului
său în mod eficient şi cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare,
administrarea şi gestionarea acţiunilor la societăţile comerciale la care
Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale îndeplineşte atribuţiile
pe care statul român le are în calitate de acţionar, precum şi administrarea,
gestionarea eficientă şi atribuirea spre utilizare a poziţiilor orbitale
atribuite României şi a altor bunuri proprietate publică din domeniul său de
activitate, în condiţiile legii;
c) funcţia de monitorizare, evaluare, promovare,
coordonare şi control al realizării politicilor în domeniul comunicaţiilor electronice,
serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii
informaţionale şi ale societăţii bazate pe cunoaştere;
d) funcţia de elaborare a cadrului
normativ-metodologic, funcţional, operaţional şi financiar în care se realizează
politicile în domeniu;
e) funcţia de autoritate de stat - prin care se
asigură urmărirea şi controlul respectării reglementărilor în domeniul său de
activitate;
f) funcţia de reprezentare - prin care se asigură
reprezentarea în organismele şi organizaţiile naţionale, regionale şi
internaţionale ca autoritate de stat, pentru domeniul său de activitate;
g) funcţia de comunicare atât cu celelalte structuri
ale administraţiei publice, cât şi cu societatea civilă şi cu cetăţenii;
h) funcţia de organism intermediar pentru promovarea
societăţii informaţionale - prin care se asigură implementarea măsurilor din
Programul operaţional sectorial pentru creşterea competitivităţii economice.
Art. 4. - (1) In realizarea funcţiilor sale, Ministerul
Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale îndeplineşte următoarele atribuţii
principale:
1. definirea politicii şi strategiei sectoriale în
domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei
informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale şi ale societăţii
bazate pe cunoaştere;
2. elaborarea obiectivelor strategice şi tactice ale
acestor sectoare şi a planului de acţiuni pentru implementarea acestor
obiective;
3. coordonarea activităţilor guvernamentale din
domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei
informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
4. exercitarea calităţii de unică autoritate publică în
organizarea şi coordonarea la nivel naţional a implementării programelor şi proiectelor de guvernare
electronică şi administraţie electronică;
5. monitorizarea realizării programului de acţiuni şi
prezentarea Guvernului a unor rapoarte periodice privind stadiul de realizare a
obiectivelor prevăzute în strategiile sectoriale în domeniu;
6. implementarea politicilor europene în domeniul
comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al
serviciilor societăţii informaţionale şi ale societăţii bazate pe cunoaştere,
prin elaborarea cadrului normativ aferent fiecărui sector;
7. asigurarea cadrului legislativ şi instituţional
necesar pentru liberalizarea completă a pieţelor de comunicaţii electronice şi
servicii poştale şi armonizarea legislaţiei naţionale cu cea a Uniunii Europene
în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei
informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale şi ale societăţii
bazate pe cunoaştere;
8. promovarea concurenţei în toate segmentele pieţelor
de comunicaţii electronice, servicii poştale, tehnologia informaţiei şi
servicii ale societăţii informaţionale şi ale societăţii bazate pe cunoaştere;
9. asigurarea condiţiilor de
exercitare a dreptului cetăţenilor României de a avea acces la serviciul
universal, astfel cum acesta este prevăzut de legislaţia specială, atât în
domeniul comunicaţiilor electronice, cât şi în cel al serviciilor poştale;
10. protecţia drepturilor şi intereselor
utilizatorilor, inclusiv prin luarea tuturor măsurilor necesare pentru ca
utilizatorii să obţină un maxim de beneficii în condiţiile unei pieţe
concurenţiale, în ceea ce priveşte diversitatea ofertei, tarifele şi calitatea
serviciilor;
11. promovarea intereselor specifice ale
utilizatorilor cu handicap şi ale celor cu nevoi sociale speciale;
12. protecţia drepturilor persoanelor, în special a
dreptului la viaţă privată, cu privire la prelucrarea datelor cu caracter
personal;
13. asigurarea integrităţii şi
securităţii reţelelor publice de comunicaţii electronice;
14. încurajarea investiţiilor eficiente în
infrastructură, promovarea şi stimularea cercetării, dezvoltării, inovaţiei şi
transferului de tehnologii în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor
poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale şi
ale societăţii bazate pe cunoaştere;
15. elaborarea politicii şi strategiei de
restructurare, privatizare şi de atragere a investiţiilor în domeniul
comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al
serviciilor societăţii informaţionale şi ale societăţii bazate pe cunoaştere;
16. iniţierea şi coordonarea procesului de
privatizare a societăţilor la care îndeplineşte atribuţiile pe care statul
român le are în calitate de acţionar;
17. iniţierea, conducerea, finanţarea, monitorizarea şi/sau
implementarea de programe şi proiecte proprii sau comunitare în domeniul
comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al
serviciilor societăţii informaţionale şi ale societăţii bazate pe cunoaştere,
atribuirea conducerii programelor şi proiectelor, în conformitate cu
reglementările în vigoare;
18. iniţierea, conducerea, finanţarea,
monitorizarea, implementarea şi operarea proiectelor şi a programelor de
informatizare a structurilor guvernamentale;
19. asigurarea finanţării pentru dezvoltarea coerentă
a infrastructurii informaţionale naţionale a administraţiei publice;
20. coordonarea politicilor privind
realizarea reţelelor publice de calculatoare, cu respectarea normelor
recomandate de Uniunea Europeană;
21. înfiinţarea şi dezvoltarea de parcuri ştiinţifice
şi tehnologice, centre de inovare şi incubatoare de afaceri, de transfer
tehnologic şi altele asemenea;
22. prognozarea, planificarea şi programarea în
proiectul de buget propriu a resurselor financiare necesare în vederea
realizării politicilor în domeniul său de competenţă;
23. coordonarea derulării programelor de asistenţă
financiară de la Uniunea Europeană în domeniul comunicaţiilor electronice,
serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii
informaţionale şi ale societăţii bazate pe cunoaştere, potrivit obiectului
acestora;
24. coordonarea aplicării acordurilor internaţionale
la care România este parte în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor
poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale şi
ale societăţii bazate pe cunoaştere;
25. asigurarea gestionării şi utilizării eficiente a
poziţiilor orbitale atribuite României;
26. administrarea, gestionarea şi atribuirea spre
utilizare a patrimoniului său şi a altor bunuri proprietate publică din
domeniul său de activitate, în mod eficient şi cu respectarea dispoziţiilor
legale în vigoare;
27. elaborarea principiilor de politică tarifară în
domeniul serviciilor poştale;
28. iniţierea şi elaborarea de proiecte de acte
normative în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale,
tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale şi ale
societăţii bazate pe cunoaştere şi supunerea lor spre aprobare Guvernului;
29. promovarea, propunerea şi supunerea spre aprobare
Guvernului a măsurilor necesare în vederea creării şi dezvoltării cadrului
instituţional în aceste domenii;
30. avizarea proiectelor de acte normative care
conţin prevederi cu incidenţă în domeniul comunicaţiilor electronice,
serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii
informaţionale şi ale societăţii bazate pe cunoaştere;
31. supunerea spre aprobare Guvernului a cadrului
legislativ pentru stimularea dezvoltării sectorului privat al industriei de
produse şi servicii în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor
poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale şi
ale societăţii bazate pe cunoaştere;
32. publicarea standardelor şi specificaţiilor tehnice
emise de Uniunea Europeană în domeniul său de competenţă;
33. iniţierea şi/sau selectarea de standarde în acord
cu cerinţele naţionale şi cu standardele internaţionale în domeniu, propunerea
spre adoptare a standardelor internaţionale ca standarde naţionale şi adoptarea
de reglementări tehnice pe plan naţional, zonal sau pe plan local, în domeniul
utilizării frecvenţelor radioelectrice, în domeniul echipamentelor de
comunicaţii electronice şi al compatibilităţii electromagnetice, al tehnologiei
informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale;
34. definirea de indicatori specifici şi scheme de
analiză în vederea analizării, monitorizării şi evaluării evoluţiei fenomenelor
din domeniul său de activitate;
35. promovarea şi dezvoltarea serviciilor de comunicaţii
electronice prin intermediul internetului;
36. elaborarea reglementărilor necesare în vederea
asigurării protecţiei mediului în domeniul comunicaţiilor electronice şi a
utilizării frecvenţelor;
37. planificarea, alocarea, monitorizarea şi evaluarea
utilizării de resurse pentru implementarea politicilor în domeniu;
38. comunicarea cu celelalte structuri ale
administraţiei publice, cu societatea civilă şi cu cetăţenii, precum şi cu
furnizorii de produse şi servicii în domeniul comunicaţiilor electronice,
serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii
informaţionale şi ale societăţii bazate pe cunoaştere;
39. armonizarea politicii proprii cu cele din domeniul
industriei, comerţului, educaţiei, precum şi din alte domenii, în conformitate
cu Programul de guvernare;
40. promovarea sistemului educaţional bazat pe
tehnologia informaţiei, în colaborare cu Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Inovării;
41. promovarea, dezvoltarea, administrarea şi
coordonarea sistemelor informaţionale la nivelul instituţiilor şi entităţilor
guvernamentale prin intermediul parteneriatelor;
42. promovarea şi susţinerea
dezvoltării biotehnologiilor;
43. stimularea şi monitorizarea participării României
la programe şi proiecte internaţionale, comunitare şi bilaterale în domeniul
comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al
serviciilor societăţii informaţionale şi ale societăţii bazate pe cunoaştere;
44. asigurarea reprezentării în instituţii şi
organizaţii internaţionale din domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor
poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale şi
ale societăţii bazate pe cunoaştere, susţinând în cadrul acestora politica şi
strategia în domeniu, aprobate de Guvernul României;
45. colaborarea cu instituţii şi organizaţii naţionale
şi internaţionale din domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale,
tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale şi ale
societăţii bazate pe cunoaştere, dezvoltarea şi stimularea relaţiilor cu
acestea;
46. susţinerea participării României la târguri,
expoziţii şi alte asemenea manifestări internaţionale în domeniul
comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al
serviciilor societăţii informaţionale şi ale societăţii bazate pe cunoaştere;
47. elaborarea şi publicarea de rapoarte, studii şi
altele asemenea în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale,
tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale şi ale
societăţii bazate pe cunoaştere, realizarea de studii, analize, monitorizări şi
alte activităţi în aceste domenii pentru evaluarea şi controlul conducerii
programelor şi proiectelor; organizarea de seminarii şi mese rotunde, acţiuni
promoţionale de imagine, informare şi de conştientizare a publicului, putând
contracta în aceste scopuri servicii de consultanţă, expertiză, asistenţă
tehnică şi altele asemenea, în conformitate cu reglementările legale în
vigoare;
48. promovarea convergenţei media şi a neutralităţii
tehnologice, asigurând corelarea legislaţiei în domeniul comunicaţiilor
electronice, al audiovizualului şi al drepturilor de proprietate intelectuală;
49. exercitarea atribuţiilor ce îi revin potrivit
legii, ca organ al administraţiei publice centrale, sub a cărui autoritate
directă funcţionează unităţi aflate în subordine sau în coordonare;
50. urmărirea şi controlul aplicării prevederilor
cuprinse în actele normative în vigoare, în acordurile internaţionale în
domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei
informaţiei şi al serviciilor societăţii informaţionale şi ale societăţii
bazate pe cunoaştere, luând măsuri pentru prevenirea, înlăturarea şi
sancţionarea nerespectării acestor prevederi, potrivit competenţei recunoscute
de acestea;
51. avizarea instrumentelor de plată cu acces la
distanţă, de tipul internet banking, home-banking sau
mobile-banking;
52. avizarea serviciilor societăţii informaţionale, în
conformitate cu legislaţia în vigoare;
53. implementarea măsurilor din Programul operaţional
sectorial pentru creşterea competitivităţii economice, în calitate de organism
intermediar pentru promovarea societăţii informaţionale, prin delegare de
atribuţii de către Autoritatea de management pentru Programul operaţional
sectorial pentru creşterea competitivităţii economice.
(2) Se desemnează Ministerul Comunicaţiilor şi
Societăţii Informaţionale ca unică autoritate publică în organizarea şi
coordonarea la nivel naţional a programelor şi proiectelor de guvernare electronică
şi administraţie electronică.
(3) Domeniile în care se va asigura cu precădere
accesul la informaţii publice şi furnizarea de servicii publice către
persoanele fizice şi juridice sunt următoarele: sănătate publică, educaţie,
situaţii de urgenţă, justiţie, finanţe, administraţie publică locală şi
centrală, combaterea fraudei, cultură şi turism.
(4) Ministerul Comunicaţiilor
şi Societăţii Informaţionale îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de actele
normative în vigoare.
Art. 5. - (1) In exercitarea atribuţiilor sale,
Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale colaborează cu celelalte
ministere şi autorităţi ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile
administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane
fizice şi juridice.
(2) In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale,
Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale are dreptul să solicite
informaţii de la ministere, de la celelalte autorităţi ale administraţiei
publice centrale sau locale, precum şi de la instituţii publice.
(3) In calitate de organism intermediar pentru
promovarea societăţii informaţionale, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii
Informaţionale colaborează cu celelalte organisme intermediare, precum şi cu
Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial pentru
creşterea competitivităţii economice.
(4) Delegarea de atribuţii
către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, în calitate de
organism intermediar pentru promovarea societăţii informaţionale, precum şi
reglementarea mecanismelor de coordonare şi control ale acestuia de către
Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial pentru
creşterea competitivităţii economice se fac pe bază contractuală.
CAPITOLUL II
Conducerea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale
Art. 6. - (1) Conducerea Ministerului Comunicaţiilor şi
Societăţii Informaţionale se exercită de către ministru.
(2) Ministrul comunicaţiilor şi societăţii
informaţionale reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte autorităţi
publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din străinătate, precum
şi în justiţie.
(3) Ministrul comunicaţiilor şi societăţii
informaţionale răspunde de întreaga activitate a ministerului în faţa
Guvernului, iar în calitate de membru al Guvernului, în faţa Parlamentului.
(4) Ministrul comunicaţiilor şi societăţii
informaţionale îndeplineşte, în domeniul de activitate al ministerului,
atribuţiile generale prevăzute la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte atribuţii
specifice stabilite prin acte normative în vigoare.
(5) Ministrul comunicaţiilor şi societăţii
informaţionale este ordonator principal de credite.
(6) In exercitarea atribuţiilor ce îi revin, ministrul
comunicaţiilor şi societăţii informaţionale emite ordine şi instrucţiuni, în
condiţiile legii.
(7) In activitatea de conducere a ministerului,
ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale este ajutat de 3
secretari de stat.
(8) Atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin
ordin al ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale.
(9) Ministrul comunicaţiilor şi societăţii
informaţionale poate delega unele dintre competenţele sale, în condiţiile
legii.
Art. 7. - (1) Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii
Informaţionale are un secretar general, înalt funcţionar public, numit în
condiţiile legii.
(2) Secretarul general asigură stabilitatea
funcţionării Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale,
continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale dintre
structurile ministerului.
Art. 8. - (1) Secretarul general îndeplineşte
atribuţiile şi responsabilităţile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr.
90/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Secretarul general al ministerului îndeplineşte şi alte însărcinări stabilite de ministrul
comunicaţiilor şi societăţii informaţionale
sau prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al ministerului.
CAPITOLUL III
Structura organizatorică a Ministerului
Comunicaţiilor şi
Societăţii Informaţionale
Art. 9. - (1) Structura organizatorică a Ministerului
Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale este prevăzută în anexa nr. 1. In
cadrul acesteia, prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi societăţii
informaţionale, se pot organiza servicii, birouri, compartimente şi colective
temporare de lucru, având prioritate înfiinţarea structurilor cu atribuţii în
implementarea programelor europene în domeniul tehnologiei informaţiei şi
comunicaţiilor.
(2) In structura Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale se organizează şi
funcţionează, potrivit legii, cabinetul ministrului şi cabinetele secretarilor
de stat, cu personal propriu, căruia nu i se aplică prevederile Legii nr.
188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare.
(3) Atribuţiile personalului din aparatul propriu al
Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale se stabilesc prin
regulamentul de organizare şi funcţionare al ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
Art. 10. - (1) In condiţiile legii, la nivelul
Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale se pot înfiinţa
unităţi de management de proiect, denumite în continuare UMP, în vederea asigurării unui cadru
unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe,
contractate sau garantate de stat, rambursabile ori nerambursabile.
(2) Structura organizatorică, numărul de persoane,
regulamentul de funcţionare pentru fiecare UMP şi, după caz, numărul de unităţi
se vor stabili prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi societăţii
informaţionale.
Art. 11. - (1) In structura Ministerului Comunicaţiilor
şi Societăţii Informaţionale se organizează, la nivel de direcţie generală,
Organismul intermediar pentru promovarea societăţii informaţionale, în vederea
gestionării fondurilor structurale şi implementării măsurilor cuprinse în
Programul operaţional sectorial pentru creşterea competitivităţii economice.
(2) Structura organizatorică şi regulamentul de
organizare şi funcţionare ale Organismului intermediar pentru promovarea
societăţii informaţionale vor fi stabilite prin ordin al ministrului
comunicaţiilor şi societăţii informaţionale.
(3) Organismul intermediar pentru promovarea
societăţii informaţionale va îndeplini atribuţiile delegate de către
Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial pentru
creşterea competitivităţii economice şi/sau autorităţile de plată, pe bază
contractuală.
(4) Organismul intermediar pentru promovarea societăţii
informaţionale funcţionează cu un număr total de 60 de posturi.
Art. 12. - (1) Structura posturilor pe compartimente,
încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de
serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă se aprobă prin ordin al
ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, cu respectarea
dispoziţiilor legale în vigoare.
(2) Numărul maxim de posturi este de 188, exclusiv
demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(3) Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii
Informaţionale preia, în mod corespunzător, toate drepturile şi obligaţiile
Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, inclusiv personalul şi
bunurile mobile şi imobile aflate în administrarea sau, după caz, în
proprietatea acestuia, conform dispoziţiilor legale în vigoare.
(4) Personalul necesar desfăşurării activităţilor
Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale se numeşte sau se
angajează, după caz, cu respectarea dispoziţiilor legale, în limita numărului
maxim de posturi aprobat, ţinându-se seama de competenţa profesională, de
nivelul de pregătire, studiile de specialitate şi vechimea în specialitate.
Art. 13. - Stabilirea numărului maxim de autoturisme şi
a consumului lunar de carburanţi se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
Art. 14. - Plăţile pentru convorbirile telefonice fixe
şi mobile se efectuează în limita sumei de 200.000 lei anual din bugetul propriu
aprobat al Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 15. - Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii
Informaţionale are în subordine Agenţia pentru Serviciile Societăţii
Informaţionale şi în coordonare directă Institutul Naţional de
Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI Bucureşti şi Institutul Naţional de
Studii şi Cercetări pentru Comunicaţii - I.N.S.C.C. Bucureşti, instituţii
prevăzute în anexele nr. 2 şi 3.
Art. 16. - Unităţile la care Ministerul Comunicaţiilor
şi Societăţii Informaţionale îndeplineşte atribuţiile pe care statul român le
are în calitate de acţionar sunt prevăzute în anexa nr. 4.
Art. 17. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 18. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 744/2003 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 494 din 9 iulie 2003, cu modificările şi completările
ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,
Gabriel Sandu
Ministrul interimar al administraţiei şi internelor,
Dan Nica
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA Nr. 1)
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii
Informaţionale
Numărul maxim de posturi: 188, exclusiv demnitarii şi
posturile aferente cabinetului ministrului.
*) Se organizează şi funcţionează la nivel de direcţia
generala
**) Se înfiinţează ca unitate
fara personalitate juridice, distincta de structura organizatorica a
ministerului
***) Se organizează şi funcţionează la nivel de
compartiment.
1) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
UNITĂŢI
care funcţionează în subordinea Ministerului
Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale
Nr. crt.
|
Denumirea unităţii
|
1.
|
Agenţia pentru Serviciile Societăţii Informaţionale
|
ANEXA Nr. 3
UNITĂŢI
care funcţionează în coordonarea Ministerului
Comunicaţiilor si Societăţii Informaţionale
Nr. crt.
|
Denumirea unităţii
|
1.
|
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI
Bucureşti
|
2.
|
Institutul Naţional de Studii şi Cercetări pentru Comunicaţii -
I.N.S.C.C. Bucureşti
|
ANEXA Nr. 4
UNITĂŢI
la care Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii
Informaţionale îndeplineşte atribuţiile pe care statul român le are în calitate de acţionar
Nr. crt.
|
Denumirea unităţii
|
1.
|
Compania Naţională „Poşta Română" - S.A.
|
2.
|
Societatea Naţională de Radiocomunicaţii - S.A.
|
3.
|
Societatea Comercială „Romtelecom" -
S.A.
|