ORDONANTA
URGENTA Nr. 22 din 11 martie 2009
privind infiintarea
Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 174 din 19 martie 2009
Luând în considerare că în scrisoarea de punere în
întârziere din data de 29 ianuarie 2009 (Cauza nr. 2008/2.366) Comisia
Europeană atrage atenţia asupra faptului că au fost încălcate prevederile
Directivei 2002/21/CE privind un cadru de reglementare comun pentru reţelele şi
serviciile de comunicaţii electronice (Directiva-cadru),
având în vedere că Guvernul
României este invitat să răspundă la scrisoarea de punere în întârziere din
cadrul acţiunii declanşate până în data de 2 aprilie 2009 şi, în aceste
condiţii, elaborarea unui act normativ care să consfinţească înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea autorităţii de reglementare în domeniul
comunicaţiilor electronice sub controlul Parlamentului este o soluţie ce va
aduce stabilitate instituţională autorităţii naţionale de reglementare în
domeniul comunicaţiilor electronice, adoptarea proiectului de act normativ
fiind în măsură, totodată, să creeze premisele închiderii procedurii de
încălcare a normelor comunitare înainte de următoarea fază a acestei proceduri,
ţinând seama de acţiunile demarate la nivelul Comisiei
Europene, în vederea asigurării stabilităţii şi independenţei autorităţii de
reglementare din domeniul comunicaţiilor electronice (principii reclamate şi de
necesitatea asigurării unei imparţialităţi în luarea deciziilor de reglementare
de către autoritate), singura modalitate de a pune capăt procedurilor de
încălcare a dreptului comunitar o reprezintă adoptarea, în regim de urgenţă, a
unui act normativ care să aşeze pe noi principii statutul, organizarea şi
funcţionarea autorităţii de reglementare în domeniu. Urgenţa adoptării actului
normativ este pe deplin justificată şi prin raportare la prevederile art. 115
alin. (4) din Constituţia României, republicată.
Având în vedere necesitatea dezvoltării unui concept
unitar şi deschis asupra tehnologiei informaţiei la nivel naţional, astfel
încât beneficiile societăţii informaţionale să fie materializate,
ţinând seama de posibilitatea reducerii cheltuielilor
printr-o acţiune coordonată în scopul dezvoltării serviciilor societăţii
informaţionale şi, pentru aceasta, de necesitatea realizării condiţiilor pentru
implementarea eficientă a politicilor din domeniu, activitate ce poate fi
realizată numai prin intermediul unui unic coordonator al acestora,
având în vedere lipsa unei coordonări naţionale în ceea
ce priveşte informatizarea administraţiei publice, materializată prin
suprapuneri de proiecte, dezvoltări în discordanţă cu cerinţele utilizatorilor
sau cu evoluţia tehnologică,
ţinând seama de impactul specific al noilor tehnologii
asupra administraţiei publice, incluzând reducerea cheltuielilor guvernamentale
prin utilizarea de programe mai eficiente, creşterea eficienţei şi îmbunătăţirea
productivităţii prin utilizarea tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor (TIC), fapt care favorizează
simplificarea procesului administrativ şi schimbul de informaţii
interinstituţional,
având în vedere imposibilitatea exercitării de către
Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii a funcţiei de administrare la nivel
naţional a TLD (top level domain) ,,.ro" şi a SLD (second level domain)
„.eu" pentru numele de domenii rezervate de România, care, pentru a
asigura continuitatea acordării numelor de domenii, este în continuare
exercitată de către Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică
- I.C.I. Bucureşti, fapt ce se situează în afara cadrului legal existent,
întrucât, în lipsa unor reglementări imediate, există
riscul creşterii cheltuielilor bugetare, cu implicaţii asupra deficitului
bugetar,
ţinând cont că aceste elemente vizează interesul public
şi constituie situaţii extraordinare şi de urgenţă, a căror reglementare nu
poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonanţă de urgenţă.
Art. 1. - (1) Se înfiinţează Autoritatea Naţională
pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumită în continuare ANCOM, ca autoritate publică autonomă
cu personalitate juridică, sub control parlamentar, finanţată integral din
venituri proprii, prin reorganizarea Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii,
care se desfiinţează.
(2) ANCOM are sediul central în municipiul Bucureşti,
precum şi structuri teritoriale necesare desfăşurării obiectului său de
activitate.
Art. 2. - (1) ANCOM are ca rol punerea în aplicare a
politicii naţionale în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor
audiovizuale şi al serviciilor poştale, inclusiv prin reglementarea pieţei şi
reglementarea tehnică în aceste domenii.
(2) ANCOM administrează şi gestionează resursele
limitate din domeniul comunicaţiilor electronice, incluzând, dar fără a se
limita la acestea, spectrul de frecvenţe radio, resursele de numerotatie şi
alte resurse tehnice asociate, şi monitorizează benzile de frecvenţe radio cu
utilizare neguvernamentală.
(3) ANCOM controlează
îndeplinirea cerinţelor esenţiale privind compatibilitatea electromagnetică, a
obligaţiilor privind utilizarea eficientă a spectrului de frecvenţe radio cu
utilizare neguvernamentală,
controlează îndeplinirea obligaţiilor privind utilizarea resurselor de
numerotatie şi a resurselor tehnice asociate, realizează controlul pieţei
echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii.
(4) In vederea elaborării politicii naţionale în
domeniu, ANCOM va pune la dispoziţia Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii
Informaţionale, denumit în continuare MCSI, rapoarte, studii şi analize realizate de aceasta. Pentru buna
coordonare a reprezentării României în organismele internaţionale, ANCOM are
obligaţia de a informa lunar MCSI despre rezultatele întâlnirilor
internaţionale unde a fost reprezentată.
Art. 3. - In vederea realizării
rolurilor sale, ANCOM îndeplineşte următoarele funcţii:
a) de punere în aplicare a politicii şi strategiei
sectoriale elaborate de MCSI în domeniul comunicaţiilor electronice,
comunicaţiilor audiovizuale şi al serviciilor poştale, în special prin emiterea
reglementărilor sectoriale secundare în domeniu, reglementarea activităţilor în
domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, prin adoptarea
şi implementarea de decizii cu caracter normativ şi individual, precum şi de
proceduri funcţionale, operaţionale şi financiare prin care se pun în aplicare politicile în domeniu, de
urmărire şi control al respectării acestora;
b) de administrare şi de gestionare a resurselor
limitate, prin care planifică, alocă, urmăreşte şi evaluează utilizarea
acestora pentru punerea în aplicare a politicilor în domeniu prin:
1. administrarea spectrului radio prin planificarea,
atribuirea, alocarea benzilor de frecvenţe, asignarea şi monitorizarea
frecvenţelor radio din benzile de frecvenţe cu utilizare neguvernamentală,
precum şi coordonarea la nivel naţional a gestionării frecvenţelor radio în
conformitate cu Tabelul naţional de atribuire a benzilor de frecvenţă, denumit
în continuare TNABF, şi
cu acordurile internaţionale la care România este
parte;
2. gestionarea eficientă a
benzilor de frecvenţe radio cu atribuire neguvernamentală în conformitate cu
TNABF, prin alocarea şi/sau asignarea frecvenţelor radio, în scopul asigurării
unei utilizări raţionale şi eficiente a acestora;
3. administrarea şi alocarea
resurselor de numerotaţie şi a resurselor tehnice asociate pentru reţele şi
servicii de comunicaţii electronice, inclusiv prin elaborarea Planului naţional
de numerotaţie, denumit în continuare PNN, şi a altor planuri în acest sens;
4. gestionarea resurselor de
numerotaţie la nivel naţional, în vederea utilizării raţionale şi eficiente a
acestora;
5. administrarea şi gestionarea
altor resurse limitate în domeniul comunicaţiilor electronice;
c) de reglementare a activităţilor în domeniul
comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale şi al serviciilor
poştale, prin adoptarea şi implementarea de decizii cu caracter normativ şi
individual, precum şi de proceduri funcţionale, operaţionale şi financiare,
prin care se pun în aplicare politicile în domeniu, de urmărire şi control al
respectării acestora;
d) de elaborare şi adoptare de norme specifice în
domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale;
e) de reprezentare în organismele şi organizaţiile
naţionale, regionale şi internaţionale, ca autoritate de stat pentru domeniul
comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, precum şi de comunicare
cu acestea;
f) de colaborare şi comunicare
cu celelalte structuri ale administraţiei publice, cu societatea civilă şi cu
cetăţenii, precum şi cu furnizorii de reţele şi de servicii în domeniul
comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale şi al serviciilor
poştale;
g) de organ de decizie în soluţionarea litigiilor
dintre furnizorii de reţele şi de servicii în domeniul comunicaţiilor
electronice, în scopul asigurării liberei concurenţe şi al protecţiei intereselor
utilizatorilor pe pieţele acestor servicii;
h) de supraveghere şi control al respectării de către
utilizatorii resurselor limitate a obligaţiilor ce le revin potrivit legii şi
actelor administrative prin care au dobândit dreptul de a le utiliza;
i) de elaborare de proceduri şi norme cu caracter
tehnic specifice activităţii ANCOM;
j) de supraveghere a pieţei echipamentelor radio şi
echipamentelor terminale de telecomunicaţii;
k) de control pentru îndeplinirea cerinţelor esenţiale
de compatibilitate electromagnetică şi de utilizare eficientă a spectrului
radio.
Art. 4. - (1) In îndeplinirea rolului şi funcţiilor
sale legale, ANCOM se consultă şi colaborează cu Consiliul Concurenţei şi cu
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, inclusiv prin furnizarea
reciprocă de informaţii necesare aplicării atât a prevederilor legislaţiei
concurenţei, cât şi a prevederilor legislaţiei din domeniul comunicaţiilor
electronice şi al serviciilor poştale.
(2) ANCOM promovează concurenţa în sectorul comunicaţiilor
electronice şi al serviciilor poştale, acţionând în special în următoarele
direcţii:
a) prevenirea acţiunilor ce au ca obiect sau pot avea
ca efect distorsionarea ori restrângerea concurenţei în domeniul comunicaţiilor
electronice, al serviciilor poştale şi al tehnologiei informaţiei;
b) luarea tuturor măsurilor
necesare pentru ca utilizatorii, inclusiv cei cu handicap sau cu nevoi sociale
speciale, să obţină un maximum de beneficii în condiţiile unei pieţe
concurenţiale, în ceea ce priveşte diversitatea ofertei, tarifele şi calitatea
serviciilor;
c) încurajarea investiţiilor
eficiente în infrastructură şi promovarea inovaţiei;
d) încurajarea utilizării eficiente şi asigurarea
administrării eficiente a resurselor limitate pe care le gestionează.
Art. 5. -ANCOM asigură utilizarea eficientă a
resurselor limitate din domeniul comunicaţiilor electronice şi serviciilor
poştale, acţionând în special în următoarele direcţii:
a) evitarea tezaurizării resurselor limitate, datorată
neutilizării acestora la nivelul alocării din licenţe;
b) încurajarea investiţiilor
eficiente în infrastructură şi promovarea inovaţiei.
Art. 6. - (1) ANCOM contribuie la dezvoltarea pieţei
interne a Comunităţii Europene, în special prin:
a) înlăturarea barierelor în calea furnizării la nivel
european a reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, a
infrastructurii asociate şi a serviciilor poştale, inclusiv prin armonizarea
TNABF, a PNN şi a planurilor de perspectivă cu European Common Table for
Frequency Bând Allocation (ECTFBA) - Planul comun european de alocare a
benzilor de frecvenţă, European Telephony Numbering Space (ETNS) - Planul
european de numerotaţie telefonică şi cu alte norme paneuropene
de aplicare;
b) încurajarea stabilirii şi dezvoltării de reţele
transeuropene, a interoperabilităţii serviciilor paneuropene şi a
conectivităţii dintre utilizatorii finali;
c) respectarea principiului nediscriminării în ceea ce
priveşte tratamentul aplicat furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii
electronice, informaţiei sau furnizorilor de servicii poştale aflaţi în
situaţii similare;
d) cooperarea într-o manieră
transparentă cu autorităţile naţionale de reglementare cu atribuţii similare
din străinătate, precum şi cu Comisia Europeană, în vederea dezvoltării unei
practici de reglementare coerente şi a aplicării unitare şi concertate a
legislaţiei naţionale armonizate cu normele adoptate la nivelul Uniunii
Europene.
(2) ANCOM promovează interesele utilizatorilor finali
din Uniunea Europeană, în special prin:
a) asigurarea unui nivel înalt de protecţie a
utilizatorilor finali în relaţiile acestora cu furnizorii;
b) implicarea în asigurarea
unui nivel înalt de protecţie a drepturilor persoanelor, în special a dreptului
la viaţa privată, cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
c) promovarea furnizării de informaţii clare, în
special în ceea ce priveşte transparenţa tarifelor şi a condiţiilor de
utilizare a serviciilor de comunicaţii electronice destinate publicului;
d) asigurarea condiţiilor de exercitare a dreptului de
acces la serviciul universal, astfel cum acesta este prevăzut de Legea nr.
304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la
reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, republicată, şi de Ordonanţa
Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 642/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
e) promovarea intereselor specifice
ale utilizatorilor cu handicap şi ale celor cu nevoi sociale speciale;
f) asigurarea protejării integrităţii şi securităţii
reţelelor publice de comunicaţii electronice.
Art. 7. - (1) In activitatea sa, ANCOM are în vedere
respectarea principiului neutralităţii tehnologice,
prin prisma fenomenului convergenţei tehnologiilor, şi contribuie, în limitele
competenţelor sale, la asigurarea implementării politicilor care urmăresc
promovarea diversităţii culturale şi lingvistice, precum şi a pluralismului media.
(2) In îndeplinirea atribuţiilor sale, ANCOM urmăreşte
atingerea obiectivelor prevăzute la art. 4-6, luând în acest sens măsuri
rezonabile, cu respectarea principiilor proporţionalităţii, nediscriminării,
transparenţei şi deplinei obiectivităţi.
Art. 8. - (1) ANCOM va încuraja
utilizarea standardelor şi/sau a specificaţiilor tehnice pentru furnizarea
serviciilor, interfeţelor tehnice şi/sau funcţiilor reţelelor, publicate în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în măsura strict necesară asigurării
interoperabilităţii serviciilor şi îmbunătăţirii posibilităţilor de alegere
pentru utilizatori, cu excepţia cazului în care utilizarea unor standarde sau
specificaţii a fost declarată obligatorie de Comisia Europeană.
(2) Până la publicarea
standardelor şi specificaţiilor prevăzute la alin. (1), ANCOM va încuraja
implementarea standardelor şi a specificaţiilor adoptate de organizaţiile
europene de standardizare sau, în lipsa acestora, a standardelor şi
recomandărilor adoptate de Uniunea Internaţională a Telecomunicaţiilor, de
Organizaţia Internaţională de Standardizare sau de Comisia Electrotehnică
Internaţională.
(3) Prezentul articol nu se aplică în cazul cerinţelor
esenţiale, specificaţiilor interfeţelor şi standardelor armonizate prevăzute în
Hotărârea Guvernului nr. 88/2003 privind echipamentele radio şi echipamentele
terminale de telecomunicaţii şi recunoaşterea mutuală a conformităţii acestora,
republicată.
Art. 9. - (1) In cazul în care Comisia Europeană adoptă
recomandări în vederea asigurării aplicării armonizate a normelor comunitare în
domeniul comunicaţiilor electronice, ANCOM va ţine seama în cel mai înalt grad
de aceste recomandări în exercitarea atribuţiilor sale.
(2) Dacă ANCOM optează să nu aplice o recomandare, va
transmite o informare motivată Comisiei Europene.
Art. 10. - (1) ANCOM exercită următoarele atribuţii
generale în domeniile comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale,
echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv
din punctul de vedere al compatibilităţii electromagnetice, şi serviciilor
poştale:
1. elaborează şi adoptă norme
tehnice, în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale,
echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv
din punctul de vedere al compatibilităţii electromagnetice, şi serviciilor
poştale, precum şi pentru utilizarea resurselor de numerotaţie;
2. asigură reprezentarea în
instituţii şi în organizaţii internaţionale din domeniul reglementării
comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio
şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere
al compatibilităţii electromagnetice, şi serviciilor poştale, susţinând în
cadrul acestora politica şi strategia naţională în domeniu;
3. colaborează cu instituţii şi
organizaţii naţionale şi internaţionale din domeniul comunicaţiilor
electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi
echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al
compatibilităţii electromagnetice, şi serviciilor poştale, dezvoltă şi
stimulează relaţiile cu acestea; cooperează cu autorităţi de reglementare din
domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale din străinătate,
inclusiv prin încheierea de acorduri de colaborare şi schimb de informaţii;
4. aplică acordurile internaţionale în domeniul
comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio
şi al echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de
vedere al compatibilităţii electromagnetice, şi serviciilor poştale;
5. colaborează cu MCSI în toate domeniile în care
expertiza ANCOM este necesară sau utilă;
6. înaintează ministerului de
specialitate propuneri privind modificarea cadrului legislativ pentru
stimularea dezvoltării sectoarelor de comunicaţii electronice, comunicaţii
audiovizuale, echipamente radio şi echipamente terminale de telecomunicaţii,
inclusiv din punctul de vedere al compatibilităţii electromagnetice, şi
servicii poştale;
7. avizează proiectele de acte
normative prin care se reglementează activităţi din domeniul comunicaţiilor
electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi
echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al
compatibilităţii electromagnetice, cu respectarea dispoziţiilor legale
incidente în materie;
8. prognozează, planifică şi
programează în proiectul de buget propriu resursele financiare necesare în
vederea realizării politicilor în domeniile sale de competenţă;
9. coordonează derularea
programelor de asistenţă financiară de la Uniunea Europeană în domeniul comunicaţiilor
electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi
echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al
compatibilităţii electromagnetice, şi serviciilor poştale, care vizează
capacitatea instituţională a ANCOM;
10. elaborează şi publică
rapoarte, studii, analize şi altele asemenea în domeniul comunicaţiilor
electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi
echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al
compatibilităţii electromagnetice, şi serviciilor poştale, în special pentru
evaluarea necesităţii şi oportunităţii emiterii de noi reglementări, pentru
evaluarea şi controlul implementării politicilor şi reglementărilor, precum şi
al conducerii programelor şi proiectelor, organizează seminarii şi mese
rotunde, acţiuni promoţionale de imagine, informare şi de conştientizare a
publicului, putând contracta în aceste scopuri servicii de consultanţă,
expertiză, asistenţă tehnică şi altele asemenea, în conformitate cu
reglementările legale în vigoare;
11. urmăreşte şi controlează aplicarea prevederilor
cuprinse în actele normative în vigoare sau în acordurile internaţionale în
domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale,
echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv
din punctul de vedere al compatibilităţii electromagnetice, şi serviciilor
poştale, luând măsuri pentru prevenirea, înlăturarea şi sancţionarea
nerespectării acestor prevederi, potrivit competenţei recunoscute de acestea;
12. soluţionează litigiile
dintre furnizorii din domeniul comunicaţiilor electronice, în scopul asigurării
liberei concurenţe şi al protecţiei intereselor utilizatorilor
finali.
(2) ANCOM exercită următoarele atribuţii specifice în
domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale şi al
serviciilor poştale:
1. elaborează şi actualizează autorizaţiile generale;
2. monitorizează şi controlează
respectarea obligaţiilor impuse furnizorilor de reţele şi de servicii de
comunicaţii electronice prin autorizaţiile generale;
3. promovează şi sprijină
armonizarea la nivel european a utilizării resurselor de numerotaţie, în
conformitate cu instrumentele juridice în vigoare în
cadrul Uniunii Europene;
4. adoptă PNN şi orice modificări
ale acestuia, sub rezerva restricţiilor impuse din motive de siguranţă
naţională; înainte de adoptarea PNN, ANCOM are obligaţia de a informa şi de a
consulta MCSI în legătură cu modificările aduse;
5. gestionează la nivel
naţional resursele de numerotaţie şi frecvenţele radio din benzile alocate
pentru utilizare neguvernamentală;
6. gestionează la nivel naţional resursele tehnice
necesare în vederea furnizării serviciilor de comunicaţii electronice destinate
publicului sau operării reţelelor publice de comunicaţii electronice;
7. administrează şi coordonează la nivel naţional
gestionarea frecvenţelor radio în conformitate cu TNABF şi cu acordurile
internaţionale la care România este parte;
8. acordă licenţele de
utilizare a resurselor de numerotaţie, stabileşte şi încasează tarifele pentru
emiterea licenţelor, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi în concordanţă
cu costurile administrative aferente emiterii acestora;
9. stabileşte şi încasează
tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie, în conformitate cu
legislaţia în vigoare;
10. emite reglementări privind modul de utilizare a
resurselor de numerotaţie şi a frecvenţelor radio din benzile atribuite pentru
utilizare neguvernamentală;
11. pune la dispoziţia MCSI
datele necesare în vederea elaborării, modificării şi completării TNABF;
12. acordă licenţele de
utilizare a frecvenţelor radio pentru furnizarea de reţele şi servicii de
comunicaţii electronice care utilizează spectrul radio, precum şi licenţele de
emisie şi stabileşte şi încasează tarifele de utilizare a spectrului. In cadrul
comisiilor desemnate prin ordin al preşedintelui ANCOM pentru elaborarea
documentaţiei aferente procedurii de licitaţie şi evaluarea ofertelor depuse în
vederea atribuirii licenţelor, MCSI poate desemna 2 reprezentanţi, fără ca
aceştia să constituie o majoritate, în scopul asigurării concordanţei dintre
strategiile naţionale în domeniu şi condiţiile impuse participanţilor la
licitaţiile organizate pentru acordarea de licenţe de utilizare a frecvenţelor
radio pentru furnizarea de reţele şi servicii de comunicaţii electronice care
utilizează spectrul radio;
13. alocă şi asignează
frecvenţele radio în benzile cu atribuire neguvernamentală, exclusivă sau în
partaj, prevăzute în TNABF, cu respectarea reglementărilor, acordurilor şi
protocoalelor naţionale şi internaţionale, şi implementează procedurile de
coordonare stabilite prin acordurile internaţionale;
14. acordă avizele tehnice,
autorizaţiile de asignare a frecvenţelor radio şi autorizaţiile tehnice de
funcţionare, cu respectarea reglementărilor în vigoare;
15. realizează expertizele tehnice necesare utilizării
raţionale şi eficiente a frecvenţelor radio, în scopul determinării
posibilităţii de alocare a benzilor de frecvenţe radio, în condiţiile legii;
16. analizează şi realizează
expertizarea tehnică a utilizării frecvenţelor radio pentru asigurarea
compatibilităţii electromagnetice dintre staţiile şi reţelele de
radiocomunicatii autorizate, precum şi pentru prevenirea perturbaţiilor
prejudiciabile, în scopul evaluării posibilităţii de asignare a acestora, în
urma solicitărilor;
17. alocă şi asignează codurile
de identificare pentru unele servicii de radiocomunicatii, certifică personalul
de operare a staţiilor de radiocomunicatii şi asigură activităţile de evidenţă
conexe acestor activităţi;
18. asigură evidenţa permanentă a utilizării
frecvenţelor radio prin asigurarea evidenţei asignărilor de frecvenţe şi
întreţinerea permanentă a bazelor de date specializate care formează Registrul
naţional al frecvenţelor asignate/alocate;
19. monitorizează spectrul de
frecvenţe radio cu atribuire neguvernamentală;
20. supraveghează şi
controlează respectarea obligaţiilor cuprinse în licenţele de utilizare a
frecvenţelor radio sau în licenţele de emisie ori în reglementările din domeniul
radiocomunicatiilor;
21. identifică pieţele
relevante din sectorul comunicaţiilor electronice;
22. efectuează analizele de piaţă în situaţiile în care
acestea sunt obligatorii, potrivit legii;
23. desemnează furnizorii de
reţele şi de servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativă pe
piaţă;
24. impune în sarcina furnizorilor de reţele sau de
servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativă pe piaţă
obligaţiile prevăzute la art. 9-13 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 privind
accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi la infrastructura
asociată, precum şi interconectarea acestora, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 527/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
şi la art. 15-18 din Legea nr. 304/2003, republicată;
25. desemnează furnizorii de serviciu universal în
domeniul comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale şi impune obligaţii
corespunzătoare în sarcina acestora;
26. gestionează mecanismele de
finanţare a obligaţiilor legate de asigurarea serviciului universal, prevăzute
de legislaţia specială;
27. stabileşte măsurile
necesare pentru implementarea portabilităţii numerelor;
28. controlează îndeplinirea obligaţiilor impuse
furnizorilor de serviciu universal în temeiul prevederilor legislaţiei
speciale;
29. exercită atribuţiile stabilite prin Legea nr.
506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii
private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu modificările şi completările
ulterioare;
30. exercită atribuţiile care revin autorităţii de
reglementare în temeiul prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 31/2002,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 642/2002, cu modificările
şi completările ulterioare;
31. eliberează avizele necesare
obţinerii autorizaţiei de construire a pilonilor şi clădirilor care pot afecta
funcţionarea sistemelor de monitorizare ale ANCOM;
32. elaborează reglementările
necesare pentru realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru
apeluri de urgenţă;
33. participă la lucrările
Comisiei interdepartamentale de radiocomunicatii.
(3) ANCOM exercită următoarele atribuţii specifice în
domeniul echipamentelor radio şi al echipamentelor terminale de
telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al compatibilităţii
electromagnetice:
1. controlează, după
introducerea pe piaţă, dacă toate echipamentele radio şi echipamentele
terminale de telecomunicaţii respectă cerinţele esenţiale de protecţie a
sănătăţii şi siguranţei utilizatorului şi a oricărei alte persoane, precum şi
de protecţie privind compatibilitatea electromagnetică, iar în plus, pentru
echipamentele radio verifică dacă acestea sunt astfel construite încât să
utilizeze eficient spectrul radio atribuit pentru a se evita perturbaţiile prejudiciabile,
în concordanţă cu legislaţia naţională aplicabilă;
2. ia măsuri pentru
îndeplinirea conformităţii în cazul echipamentelor radio şi al echipamentelor
terminale de telecomunicaţii;
3. exercită atribuţiile
stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 982/2007 privind compatibilitatea
electromagnetică.
(4) ANCOM îndeplineşte şi alte
atribuţii acordate prin dispoziţii legale speciale.
(5) ANCOM poate încheia, în
condiţiile legii, contracte cu persoane juridice de drept public sau de drept
privat, având ca obiect efectuarea unor activităţi specifice, necesare
îndeplinirii funcţiilor, obiectivelor si atribuţiilor sale.
Art. 11. - (1) Conducerea ANCOM
este asigurată de un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi, numiţi de către
preşedintele României, la propunerea Guvernului.
(2) Salariul de bază al
preşedintelui şi vicepreşedinţilor ANCOM este stabilit la nivelul indemnizaţiei
cuvenite funcţiei de secretar de stat, în cazul preşedintelui, şi, respectiv,
funcţiei de subsecretar de stat, în cazul vicepreşedinţilor.
(3) Preşedintele şi
vicepreşedinţii ANCOM trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a) să fie cetăţeni români cu o experienţă de cel puţin
5 ani în domeniul comunicaţiilor sau în domeniul juridic ori economic în
general;
b) să nu exercite alte funcţii publice sau private, cu
excepţia celor didactice;
c) să nu aibă menţiuni în cazierul judiciar;
d) să nu deţină acţiuni sau părţi sociale, direct sau
indirect, la societăţi comerciale cu activităţi în domeniul comunicaţiilor
electronice şi serviciilor poştale sau cu alte activităţi din domeniul de
reglementare al ANCOM şi să nu facă parte din organele de conducere ale unor
astfel de societăţi;
e) să nu fie membri ai vreunui
partid politic pe perioada exercitării mandatului
(4) Preşedintelui şi
vicepreşedinţilor ANCOM li se aplică în mod corespunzător dispoziţiile cap. IV „Alte conflicte de interese şi
incompatibilităţi" din cadrul titlului IV „Conflictul de interese şi regimul incompatibilităţilorîn exercitarea
demnităţilor publice şi funcţiilor publice" al Legii nr. 161/2003 privind
unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor
publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi
sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare.
(5) Durata mandatului
preşedintelui şi al vicepreşedinţilor ANCOM este de 6 ani, cu posibilitatea
prelungirii pe aceeaşi perioadă o singură dată. Mandatul preşedintelui şi al
vicepreşedinţilor ANCOM încetează în următoarele situaţii:
a) în situaţia imposibilităţii de a-şi îndeplini
mandatul mai mult de 120 de zile calendaristice consecutive dintr-un interval
de 140 de zile;
b) în caz de condamnare penală
prin hotărâre judecătorească definitivă, pentru care nu a intervenit
reabilitarea;
c) în caz de nerespectare a
termenului de 3 luni pentru ieşirea din starea de incompatibilitate reglementat
la alin. (8);
d) prin demisie;
e) prin deces;
f) la expirarea sa.
(6) Dacă funcţia de preşedinte
sau vicepreşedinte devine vacantă se procedează la numirea unei noi persoane
pentru această funcţie pentru durata rămasă din mandat, în condiţiile
prevederilor alin. (1).
(7) Membrii ale căror mandate
au expirat rămân în funcţie până la numirea
succesorilor lor.
(8) Preşedintele sau vicepreşedinţii care, în momentul
numirii sau pe parcursul mandatului, se află în una dintre situaţiile de
incompatibilitate prevăzute la alin. (3) şi (4) au la dispoziţie un termen de
cel mult 3 luni pentru ieşirea din starea de incompatibilitate.
(9) In cazul prevăzut la alin.
(8), persoana în cauză are obligaţia de a notifica de îndată, în scris,
Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din cadrul Camerei
Deputaţilor şi Comisiei economice, industrii şi servicii din cadrul Senatului
despre existenţa situaţiei de incompatibilitate.
Art. 12. - (1) Preşedintele reprezintă ANCOM în
raporturile cu Parlamentul, Guvernul, ministerele, cu alte autorităţi publice
şi organizaţii, precum şi cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din
străinătate.
(2) Preşedintele ANCOM este ordonator principal de
credite.
(3) In exercitarea atribuţiilor
sale, preşedintele emite decizii.
(4) Deciziile cu caracter
normativ se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
(5) Deciziile adoptate în exercitarea atribuţiilor
prevăzute de lege din domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor
audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii
electronice, inclusiv din punct de vedere al compatibilităţii electromagnetice,
serviciilor poştale şi tehnologiei informaţiei, inclusiv cele adoptate în
conformitate cu prevederile art. 36 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, pot fi atacate în contencios administrativ la Curtea
de Apel Bucureşti, fără parcurgerea procedurii prealabile prevăzute la art. 7
din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi
completările ulterioare. Deciziile cu caracter individual pot fi atacate în
termen de 30 de zile de la comunicare.
Art. 13. - (1) Preşedintele ANCOM are următoarele
atribuţii:
a) aprobă strategiile de dezvoltare instituţională a
ANCOM, programele de activitate şi programele de cooperare;
b) aprobă planul anual de activitate al ANCOM;
c) aprobă planurile de investiţii ale ANCOM;
d) coordonează procesul de elaborare şi de implementare
a reglementărilor din domeniile de competenţă ale ANCOM;
e) convoacă şi prezidează reuniunile plenare ale
Consiliului consultativ;
f) aprobă, prin decizie internă, structura
organizatorică, statul de funcţii şi numărul de posturi ale ANCOM;
g) stabileşte sediile structurilor teritoriale ale ANCOM;
h) stabileşte, prin decizie internă, atribuţiile
specifice fiecărui compartiment din cadrul ANCOM;
i) aprobă regulamentul intern al ANCOM;
j) coordonează activitatea compartimentelor ANCOM;
k) negociază şi semnează pentru şi în numele ANCOM
contractul colectiv de muncă;
l) aprobă organizarea
concursurilor pentru ocuparea posturilor din cadrul ANCOM;
m) aprobă angajarea, avansarea, precum şi modificarea
sau încetarea raporturilor de muncă ale personalului ANCOM;
n) aprobă deplasările în ţară si în străinătate ale
personalului ANCOM;
o) orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.
(2) Preşedintele ANCOM poate
delega exercitarea unora dintre atribuţiile prevăzute la alin. (1) personalului
din subordine.
(3) Preşedintele ANCOM stabileşte atribuţiile
vicepreşedinţilor ANCOM. '
(4) In lipsa preşedintelui,
atribuţiile sale se exercită de vicepreşedintele desemnat prin decizie a
preşedintelui.
(5) Dacă atât preşedintele, cât
şi cei 2 vicepreşedinţi sunt absenţi sau în imposibilitate temporară de a-şi
exercita prerogativele, reprezentarea ANCOM se asigură de către o persoană cu
funcţie de conducere desemnată prin decizie a preşedintelui ANCOM.
Art. 14. - (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de
capital ale ANCOM se asigură integral din venituri proprii, care provin din
următoarele surse:
a) tariful de monitorizare datorat, în conformitate cu
prevederile cap. VIII1 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 79/2002, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 591/2002, cu modificările şi completările ulterioare, pentru
activitatea de supraveghere şi control în domeniul comunicaţiilor electronice
şi al serviciilor poştale, desfăşurată de ANCOM;
b) tariful de utilizare a spectrului, în conformitate cu
prevederile art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 79/2002,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările
şi completările ulterioare;
c) tariful de utilizare a
resurselor de numerotaţie, în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (2) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002. aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
d) donaţii, legate şi sponsorizări în condiţiile legii;
e) credite interne şi externe contractate în condiţiile
legii;
f) alte venituri ce se pot realiza în condiţiile legii.
(2) Sumele încasate din sursele prevăzute la alin. (1)
se reţin integral ca venituri proprii, cu titlu permanent, la dispoziţia ANCOM.
Creanţele prevăzute la alin. (1) se administrează de ANCOM, fiind aplicabile în
mod corespunzător dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul
de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
şi vor fi folosite în conformitate cu prevederile bugetului de venituri şi cheltuieli.
(3) Bugetul anual de venituri
şi cheltuieli al ANCOM se aprobă prin hotărâre a Parlamentului, cu avizul
Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din cadrul Camerei
Deputaţilor şi al Comisiei economice, industrii şi servicii din cadrul
Senatului, la propunerea preşedintelui ANCOM.
(4) Excedentul anual rezultat
din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al ANCOM se reportează în anul
următor.
Art. 15. - (1) Activitatea ANCOM este analizată de
Parlament prin dezbaterea raportului anual, care se prezintă pentru anul
anterior, precum şi a rapoartelor specifice întocmite la solicitarea Comisiei
pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din cadrul Camerei Deputaţilor
şi a Comisiei economice, industrii şi servicii din cadrul
Senatului.
(2) Raportul anual de activitate se depune la Comisia
pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din cadrul Camerei Deputaţilor,
Comisia economică, industrii şi servicii din cadrul Senatului şi la MCSI, până
la data de 30 aprilie, şi se dezbate în prezenţa preşedintelui şi a
vicepreşedinţilor ANCOM. Pe marginea raportului anual, comisiile întocmesc şi
adoptă un raport.
(3) La solicitarea Comisiei
pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din cadrul Camerei Deputaţilor
şi a Comisiei economice, industrii şi servicii din cadrul Senatului, ANCOM va
prezenta spre dezbatere şi aprobare comisiilor un program de măsuri concrete
pentru remedierea eventualelor lipsuri semnalate în raport.
(4) Raportul Comisiei pentru
tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din cadrul Camerei Deputaţilor şi al
Comisiei economice, industrii şi servicii din cadrul Senatului asupra
raportului anual de activitate se supune dezbaterii în plenul Parlamentului, în
prezenta preşedintelui si a vicepreşedinţilor ANCOM.
Art. 16. -In termen de 60 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se vor aproba Regulamentul de
organizare şi funcţionare şi structura organizatorică ale ANCOM, prin decizie a
preşedintelui ANCOM.
Art. 17. - (1) ANCOM preia numărul
de posturi şi personalul fostei Autorităţi Naţionale pentru Comunicaţii, cu
menţinerea drepturilor salariale avute la data preluării.
(2) După aprobarea noii structuri organizatorice a
ANCOM, în termen de maximum 90 de zile se va organiza concurs pentru ocuparea
posturilor vacante în noua structură organizatorică, în condiţiile salariale
stabilite prin noua grilă de salarizare, aprobată prin decizie a preşedintelui
ANCOM. Modul de desfăşurare a concursului, criteriile de promovare, precum şi
orice alte aspecte legate de acesta se aprobă prin decizie a preşedintelui
ANCOM.
(3) Persoanele ale căror locuri de muncă vor fi
desfiinţate vor fi concediate, în condiţiile legii.
Art. 18. - (1) Personalul ANCOM este angajat pe bază de
concurs organizat în condiţiile legii, în conformitate cu structura
organizatorică, încheindu-se contract individual de muncă, conform legii.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi
răspunderile individuale ale personalului ANCOM se stabilesc prin fişa
postului, semnată de şeful ierarhic şi de titular, pe baza Regulamentului de
organizare şi funcţionare a ANCOM.
(3) Promovarea, modificarea,
suspendarea şi încetarea raporturilor de muncă ale personalului din aparatul
propriu al ANCOM se realizează prin decizie a preşedintelui, în condiţiile legii.
(4) Salarizarea personalului
ANCOM se stabileşte prin negociere în cadrul contractului colectiv de muncă şi
al contractului individual de muncă, salariul lunar de bază fiind stabilit în
limitele grilei de salarizare prevăzute la art. 17.
(5) In activitatea sa, ANCOM
are obligaţia de a-şi exercita atribuţiile în mod transparent şi imparţial şi
de a-şi menţine independenţa operaţională şi financiară faţă de:
a) furnizorii de reţele şi de servicii de comunicaţii
electronice;
b) producătorii ori reprezentanţii
autorizaţi ai producătorilor de echipamente destinate furnizării de reţele sau
de servicii de comunicaţii electronice, importatorii ori distribuitorii de
asemenea echipamente;
c) furnizorii de servicii poştale.
(6) Salariaţii ANCOM nu pot deţine acţiuni sau părţi
sociale la societăţile comerciale cu obiect de activitate în domeniul
comunicaţiilor electronice, al serviciilor poştale, al audiovizualului sau în
orice alte domenii care se află în competenţa ANCOM şi nu pot avea calitatea de
membru în organele de conducere ale unor asemenea societăţi.
Art. 19. - (1) ANCOM preia patrimoniul şi bugetul
fostei Autorităţi Naţionale pentru Comunicaţii, care se desfiinţează în
conformitate cu prezenta ordonanţă de urgenţă, precum şi toate drepturile şi
obligaţiile acesteia, cu excepţia infrastructurii şi a echipamentelor necesare
exercitării atribuţiilor de administrare şi gestionare la nivel naţional a TLD
,,.ro", nameserverele pentru domeniul .ro, registrul naţional pentru
domeniul .ro, incluzând portalul rotld.ro, toate aplicaţiile, bazele de date, licenţele, manualele şi
procedurile aferente acestora.
(2) Patrimoniul fostei Autorităţi Naţionale pentru
Comunicaţii se stabileşte pe baza bilanţului contabil de închidere la data
predării, însoţit de balanţa de verificare sintetică, contul de rezultat
patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie, conturile de execuţie întocmite
în structura bugetelor aprobate şi celelalte anexe, dup caz, întocmite potrivit
metodologiei existente, şi se preia în baza acestora şi a protocolului de
predare-primire, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei ordonanţe de urgenţă.
Art. 20. - In
cuprinsul actelor normative în vigoare, următoarele denumiri se înlocuiesc în mod corespunzător prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, după cum urmează:
a) „Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii"
cu „Autoritatea Naţională pentru Administrare si Reglementare în
Comunicaţii";
b) „ANC" cu „ANCOM".
Art. 21. - Hotărârea Guvernului nr. 12/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii
Informaţionale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 51 din 28 ianuarie 2009, se modifică
şi se completează după cum urmează:
1. La alineatul (1) al articolului 4, după punctul 53 se introduc 6 noi puncte, punctele 54-59, cu următorul cuprins:
„54. supravegherea şi controlul respectării
prevederilor legale din domeniul comerţului electronic, în calitate de
autoritate de reglementare şi
supraveghere, în conformitate cu prevederile Legii nr. 365/2002 privind
comerţul electronic, republicată;
55. exercitarea atribuţiilor
autorităţii de reglementare şi supraveghere în domeniul semnăturii electronice,
prevăzute de Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică;
56. exercitarea atribuţiilor
autorităţii de reglementare şi supraveghere în domeniul mărcii temporale,
prevăzute de Legea nr. 451/2004 privind marca temporală;
57. exercitarea atribuţiilor
autorităţii de reglementare şi supraveghere în domeniul activităţii electronice
notariale prevăzute de Legea nr. 589/2004 privind regimul juridic al
activităţii electronice notariale;
58. exercitarea atribuţiilor
autorităţii de reglementare şi supraveghere în domeniul arhivării documentelor
în formă electronică prevăzute de Legea nr. 135/2007 privind arhivarea
documentelor în formă electronică;
59. supravegherea şi controlul respectării prevederilor
legale din domeniul sistemelor informatice destinate operaţiunilor de emitere a
facturilor în formă electronică, în calitate de autoritate de reglementare, omologare
şi supraveghere."
2. După alineatul (3)
al articolului 4 se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu următorul
cuprins:
„(31) Organizarea,
implementarea, realizarea şi administrarea tuturor programelor naţionale,
infrastructurii, sistemelor şi serviciilor privind societatea informaţională se
realizează cu acordul, sub coordonarea şi sub controlul Ministerului
Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale."
3. Alineatul (2) al
articolului 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Numărul maxim de posturi este de 248, exclusiv
demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului."
4. Anexa nr. 1
„Structura organizatorică a Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii
Informaţionale" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă
din prezenta ordonanţă de urgenţă.
Art. 22. - La articolul 2
alineatul (1) litera A din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.621/2003
pentru organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de
Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI Bucureşti, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 56 din 23 ianuarie 2004, cu modificările ulterioare, după
litera n) se introduce o nouă literă, litera o), cu următorul cuprins:
,,o) organizarea, administrarea şi gestionarea TLD (top
level domain) «.ro», îndeplinind funcţia de registru pentru numele de domenii
«.ro»;".
Art. 23. - La articolul 2
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 73/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Agenţiei pentru Serviciile Societăţii Informaţionale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 444 din 29 iunie 2007,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2008, litera c) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,c) implementează şi operează la nivel naţional
sisteme informatice şi de comunicaţii, în scopul furnizării serviciilor
destinate guvernării prin mijloace electronice;".
Art. 24. - In cuprinsul
actelor normative în vigoare denumirea „Autoritatea Naţională pentru
Comunicaţii" se înlocuieşte cu denumirea „Ministerul Comunicaţiilor şi
Societăţii Informaţionale" în cazul atribuţiilor specifice prevăzute la
art. 4 alin. (1) pct. 54-59 din Hotărârea Guvernului nr. 12/2009.
Art. 25. - (1) Pe data
intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 106/2008 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale
pentru Comunicaţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 659 din 18 septembrie 2008,
cu modificările ulterioare, capitolele VII şi VIII din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457 din 27 iunie 2002,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările
şi completările ulterioare, precum şi orice alte prevederi legale contrare.
(2) Menţiunea finală privind transpunerea normelor
comunitare din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul
general de reglementare a comunicaţiilor se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Prezenta ordonanţă de urgenţă transpune Directiva
2002/20/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 martie 2002 privind
autorizarea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice (Directiva
privind autorizarea), publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene
nr. L 108 din 24 aprilie 2002, şi Directiva 2002/21/CE a Parlamentului European
şi a Consiliului din 7 martie 2002 privind cadrul comun de reglementare pentru
reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice (Directiva-cadru), publicată
în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L 108 din 24 aprilie 2002, cu
excepţia prevederilor art. 3, 4, 8, 17 şi 19."
Prezenta ordonanţă de urgenţă transpune prevederile
art. 3, 4, 8, 17 şi 19 din Directiva 2002/21/CE a Parlamentului European şi a
Consiliului din 7 martie 2002 privind cadrul comun de reglementare pentru
reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice (Directiva-cadru), publicată
în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L 108 din 24 aprilie 2002, cu
modificările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,
Gabriel Sandu
Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor,
Dan Nica
Şeful Departamentului pentru
Afaceri Europene,
Vasile Puşcaş
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA1) (Anexa
nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 12/2009)
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Comunicaţiilor si Societăţii
Informaţionale
*) Se organizează si funcţionează
la nivel de direcţie generala
**) Se infiintează ca unitate rara personalitate juridica, distincta de structura organizatorica a ministerului
***) Sa organizează şi funcţionează la nivel de compartiment.
|
1) Anexa este
reprodusă în facsimil.