HOTARARE Nr. 1234 din 20 noiembrie 1996
privind infiintarea Institutului National de Studii si Cercetari pentru
Comunicatii - I.N.S.C.C. Bucuresti
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 329 din 9 decembrie 1996
In temeiul Ordonantei Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata prin
Legea nr. 51/1996,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se infiinteaza Institutul National de Studii si Cercetari pentru Comunicatii
- I.N.S.C.C. Bucuresti, persoana juridica romana aflata in coordonarea
Ministerului Comunicatiilor, care functioneaza dupa modelul regiilor autonome,
conform prevederilor Legii nr. 51/1996, prin reorganizarea Centrului National
de Studii si Cercetari pentru Comunicatii, care se desfiinteaza.
Art. 2
Institutul National de Studii si Cercetari pentru Comunicatii - I.N.S.C.C.
Bucuresti are sediul in municipiul Bucuresti, Calea Victoriei nr. 37 B,
sectorul 1.
Art. 3
Institutul National de Studii si Cercetari pentru Comunicatii - I.N.S.C.C.
Bucuresti are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetari
fundamentale si aplicative, dezvoltare tehnologica, elaborare de studii si
reglementari tehnice si economice, de interes public si national, precum si
efectuarea de teste, probe si masuratori, autorizari si certificari de
conformitate, care privesc asigurarea cerintelor fundamentale impuse
aparaturii, instalatiilor, sistemelor si serviciilor de comunicatii.
Art. 4
Structura organizatorica a institutului National de Studii si Cercetari
pentru Comunicatii - I.N.S.C.C. este prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 5
Patrimoniul Institutului National de Studii si Cercetari pentru Comunicatii
- I.N.S.C.C. Bucuresti, stabilit pe baza bilantului la 30 iunie 1996, este de
922.774 mii lei, din care imobilizari corporale si necorporale 353.400 mii lei
si active circulante 568.308 mii lei, si se preia pe baza de protocol de
predare-preluare de la Centrul National de Studii si Cercetari pentru Comunicatii.
Art. 6
Institutul National de Studii si Cercetari pentru Comunicatii - I.N.S.C.C.
Bucuresti isi desfasoara activitatea in conformitate cu reglementarile legale
in vigoare, precum si cu regulamentul de organizare si functionare, prevazut in
anexa nr. 2.
Art. 7
Personalul Institutului National de Studii si Cercetari pentru Comunicatii
- I.N.S.C.C. Bucuresti se preia prin transfer de la Centrul National de Studii
si Cercetari pentru Comunicatii si isi pastreaza salariile avute la data
transferului, pana la negocierea noului contract colectiv de munca.
Art. 8
Ministerul Comunicatiilor, in calitate de minister coordonator, va cuprinde
in bugetul sau de venituri si cheltuieli fondurile necesare realizarii unor
investitii, dotari, aparatura, echipamente si instalatii.
Art. 9
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemneaza:
Ministrul cercetarii
si tehnologiei,
Doru Dumitru Palade
Ministrul comunicatiilor,
Virgil Popescu
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Florin Georgescu
ANEXA 1
INSTITUTUL NATIONAL DE STUDII SI CERCETARI
PENTRU COMUNICATII - I.N.S.C.C. BUCURESTI
STRUCTURA ORGANIZATORICA
____________________________
| CONSILIUL DE ADMINISTRATIE |
|____________________________|
___________|___________
| COMITETUL DE DIRECTIE |
|_______________________|
_________|________ ______________________
| DIRECTOR GENERAL |_____| CONSILIUL STIINTIFIC |
|__________________| |______________________|
_________________________________|______________________________________
_|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ : | _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_
| 1 || 2 || 3 || 4 || 5 || 6 || 7 | : | | 1 || 2 || 3 || 4 || 5 || 6 || 7 |
|___||___||___||___||___||___||___| : | |___||___||___||___||___||___||___|
: | ___________________
: |_______| DIRECTOR ECONOMIC |
: |___________________|
: _|_ _|_ _|_
: | 8 | | 9 | |10 |
: |___| |___| |___|
STRUCTURA OPERATIVA, :
variabila in functie de natura : STRUCTURA FUNCTIONALA
lucrarilor :
:
STRUCTURA OPERATIVA,
variabila in functie de natura lucrarilor:
1 - LABORATOR CERCETARE APARATURA TERMINALA TELEFONICA
2 - LABORATOR CERCETARE TRANSMISIUNI DE DATE
3 - LABORATOR CERCETARE COMUNICATII POSTALE
4 - LABORATOR CERCETARE TELEGRAFIE SI RETELE DE TRANSMISIUNI DE DATE
5 - LABORATOR CERCETARE COMUTATIE TELEFONICA
6 - LABORATOR CERCETARE TRANSMISIUNI TELEFONICE
7 - LABORATOR CERCETARE RADIOCOMUNICATII
STRUCTURA FUNCTIONALA:
1 - SERVICIUL FINANCIAR-CONTABIL, SALARIZARE
2 - BIROUL PROCURARI
3 - BIROUL ADMINISTRATIV, SOCIAL, PAZA, GARAJ, P.S.I.
4 - SERVICIUL PROGRAMARE, TEHNIC, DOCUMENTARE, EDITIE, SECRETARIAT
5 - LABORATOR INCERCARI, TESTE SI CERTIFICARI
6 - LABORATOR UNICATE SI SERII MICI
7 - ATELIER PRELUCRARI MECANICE
8 - BIROUL PERSONAL
9 - COMPARTIMENT JURIDIC
10 - CONTROL FINANCIAR DE GESTIUNE
ANEXA 2
REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Institutului National de Studii si Cercetari
pentru Comunicatii - I.N.S.C.C. Bucuresti
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Institutul National de Studii si Cercetari pentru Comunicatii - I.N.S.C.C.
Bucuresti, denumit in continuare institut, este persoana juridica aflata in
coordonarea Ministerului Comunicatiilor, care functioneaza dupa modelul
regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, si isi desfasoara activitatea pe
baza prevederilor legale in vigoare si a prezentului regulament.
Art. 2
(1) Institutul are structura organizatorica cuprinsa in anexa nr. 1 la
Hotararea Guvernului nr. 1.234/1996.
(2) Institutul poate infiinta in cadrul structurii sale si alte subunitati
fara personalitate juridica, necesare realizarii obiectului de activitate.
Modalitatea de constituire a acestora si relatiile lor in cadrul institutului
si cu tertii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare si
functionare.
CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate
Art. 3
Institutul este infiintat in scopul desfasurarii activitatii de cercetare
stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul comunicatiilor, prin
participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului si la
realizarea cu prioritate a obiectivelor stiintifice si tehnologice ale
Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica.
Art. 4
Obiectul de activitate, cu referire la domeniul propriu, va fi exprimat
detaliat si va cuprinde:
A. Activitati de cercetare-dezvoltare:
a) in cadrul Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare
tehnologica, cu o pondere majoritara din total activitate:
- cercetare fundamentala de baza si orientata, realizate in scopul
cresterii nivelului cunostintelor in domeniul comunicatiilor;
- cercetare aplicativa, de tip precompetitiv, pentru realizarea de modele
experimentale, standuri, platforme si statii-pilot, precum si tehnologii
generice cu rol de suport pentru cercetarile aplicative viitoare din mai multe
ramuri, sectoare sau activitati;
- elaborarea de studii si cercetari aplicative in vederea restructurarii,
retehnologizarii si modernizarii ramurilor, sectoarelor si intreprinderilor
economice;
- elaborarea de strategii, studii de diagnoza si prognoza privind
dezvoltarea domeniului stiintei si tehnologiei sau a sectorului de comunicatii;
- elaborarea de standarde;
b) in afara Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare
tehnologica:
- cercetare aplicativa si/sau dezvoltare tehnologica pentru solutionarea
unor probleme concrete din domeniul comunicatiilor.
B. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare:
- asistenta tehnica, consultanta, furnizare de servicii stiintifice si
tehnologice agentilor economici sau oricaror beneficiari interesati;
- testare si certificare de produse.
C. Formare si specializare a cercetatorilor in domeniul comunicatiilor.
D. Executie de unicate si serii mici.
In cadrul obiectului sau de activitate, institutul poate colabora si la
realizarea unor activitati de cercetare-dezvoltare privind apararea nationala.
CAP. 3
Patrimoniul
Art. 5
Conform bilantului contabil la data de 30 iunie 1996, institutul are un
patrimoniu propriu in valoare de 922.774 mii lei, din care imobilizari
corporale si necorporale 353.400 mii lei si active circulante 568.308 mii lei.
Art. 6
(1) Institutul administreaza, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri
proprietate publica, precum si pe cele dobandite in conditiile legii. Bunurile
proprietate publica, precum si cele dobandite se afla in administrarea
institutului si se evidentiaza distinct in patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele cercetarilor concretizate in active corporale si
necorporale, efectuate si finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri,
sunt bunuri dobandite, daca prin contract nu se prevede altfel, si se
inregistreaza in evidenta contabila a institutului.
(3) In exercitarea drepturilor sale, institutul poseda si foloseste
bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea, in
conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate,
beneficiind de rezultatele utilizarii acestora.
(4) Concesionarea sau inchirierea unor subunitati, servicii sau activitati
se poate face numai in scopul stimularii transferului rezultatelor activitatii
de cercetare-dezvoltare, in conditiile prevederilor legale corespunzatoare si
cu aprobarea Ministerului Comunicatiilor si a Ministerului Cercetarii si
Tehnologiei.
(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale
in vigoare.
CAP. 4
Structura organizatorica si functionala
Art. 7
(1) Institutul poate avea in structura subunitati, sectii, laboratoare si
alte structuri organizatorice necesare obiectului sau de activitate.
(2) In functie de specificul activitatii, se pot organiza si colective
specializate sau colective interdisciplinare etc.
Art. 8
Directorul general stabileste relatiile dintre subunitatile aflate in
structura institutului, precum si relatiile acestora cu tertii si le poate
acorda conducatorilor acestor subunitati imputerniciri de reprezentare in
numele institutului, cu avizul consiliului de administratie.
Art. 9
Conducatorii subunitatilor din structura institutului raspund in fata
consiliului de administratie si a directorului general pentru indeplinirea
tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate de
catre acestia.
CAP. 5
Organele de conducere
Art. 10
(1) Conducerea institutului este asigurata de catre:
- consiliul de administratie;
- comitetul de directie;
- directorul general.
(2) Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice din institut
sunt asigurate de catre consiliul stiintific.
Art. 11
(1) Consiliul de administratie este format din 7 membri, numiti pentru un
mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.
(2) Structura consiliului de administratie este alcatuita din:
- 1 presedinte;
- 1 vicepresedinte;
- 5 membri.
Art. 12
(1) Din consiliul de administratie fac parte, in mod obligatoriu:
- directorul general al institutului - presedinte;
- un reprezentant al Ministerului Cercetarii si Tehnologiei;
- un reprezentant al Ministerului Comunicatiilor;
- un reprezentant al Ministerului Finantelor;
- un reprezentant al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale;
- presedintele consiliului stiintific;
- un specialist din domeniu.
(2) Consiliul de administratie isi desemneaza vicepresedintele.
(3) Numirea membrilor consiliului de administratie se face prin ordin al
ministrului comunicatiilor, cu acordul ministrului cercetarii si tehnologiei.
(4) Revocarea membrilor consiliului de administratie pentru abateri grave
sau pentru lipsa de activitate in executarea mandatului se face de catre
acelasi organ care a facut numirea.
Art. 13
Membrii consiliului de administratie sunt cetateni romani si:
a) isi pastreaza calitatea de angajati la institutia sau la unitatea de la
care provin si toate drepturile si obligatiile ce deriva din aceasta calitate;
b) sunt platiti pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate cu o
indemnizatie lunara stabilita de catre consiliul de administratie;
c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie si nu
pot participa, in aceeasi calitate, la societatile comerciale cu care
institutul are relatii contractuale sau interese contrare;
d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de
administratie cei care, personal ori sotul, sotia, copiii sau rudele pana la
gradul al doilea inclusiv, sunt, in acelasi timp, patroni sau asociati la
societati comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care institutul
se afla in relatii comerciale directe.
Art. 14
Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza
regulamentului propriu de functionare si cu respectarea legislatiei in vigoare.
El hotaraste in problemele privind activitatea institutului, cu exceptia celor
care, potrivit legii, sunt in competenta altor organe.
Art. 15
(1) Consiliul de administratie se intruneste o data pe luna si ori de cate
ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facandu-se de catre presedinte
sau la solicitarea a cel putin o treime din numarul membrilor consiliului de
administratie.
(2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedintele
consiliului, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte.
Art. 16
(1) Consiliul de administratie isi poate desfasura activitatea in prezenta
a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita
aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie se poate reprograma
intr-un interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
(2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor
membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unul din numarul total al
membrilor.
Art. 17
La sedintele consiliului de administratie sunt invitati si reprezentantii
sindicatelor, conform legii.
Art. 18
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate
atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite
sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material, conform
prevederilor legale.
Art. 19
(1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, in conditiile
legii, pentru indeplinirea atributiilor ce le revin.
(2) Membrii consiliului de administratie care s-au impotrivit luarii unei
decizii care s-a dovedit pagubitoare pentru institut nu raspund, daca au
consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului
de administratie si au anuntat in scris, despre aceasta, organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administratie care nu au respectat prevederile
art. 13 lit. c) raspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui
fapt.
Art. 20
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) avizeaza modificarea structurii organizatorice si functionale a
institutului, infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din
structura institutului;
b) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele
concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de varf
si de modernizare a celor existente, in concordanta cu strategia generala a
domeniului propriu;
c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care il inainteaza
Colegiului Consultativ pentru Cercetare Stiintifica si Dezvoltare Tehnologica;
d) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si
il depune la organul coordonator, in vederea aprobarii prin hotarare a
Guvernului;
e) analizeaza si avizeaza bilantul contabil si contul de profit si pierderi
pe care le supune aprobarii Ministerului Finantelor si aproba raportul de
gestiune asupra activitatii desfasurate de institut in anul precedent;
f) analizeaza raportarea trimestriala privind activitatea realizata de
institut, aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru
al bugetului de venituri si cheltuieli;
g) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit
prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de institut;
h) propune spre aprobare, in conditiile legii, majorarea sau diminuarea
patrimoniului, concesionarea, inchirierea sau locatia de gestiune a unor
bunuri, servicii si subunitati de productie din patrimoniul institutului;
i) aproba asocierea institutului cu terte persoane juridice, in vederea
realizarii de activitati comune care prezinta interes pentru asociati si care
se incadreaza in obiectul de activitate al institutului, cu respectarea
prevederilor legale;
j) aproba valorificarea bunurilor dobandite, cu respectarea prevederilor
legale;
k) fundamenteaza si prezinta Ministerului Comunicatiilor propuneri pentru
asigurarea de fonduri prin bugetul de venituri si cheltuieli al acestuia,
pentru finantarea obiectivelor de interes public specifice activitatii
institutului;
l) aproba volumul creditelor bancare prevazute la art. 35 si stabileste
modul de rambursare a acestora;
m) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta;
n) aproba contractul colectiv de munca;
o) executa orice alte atributii, stabilite potrivit prevederilor legale.
Art. 21
In primul trimestru al fiecarui an, consiliul de administratie prezinta
Ministerului Comunicatiilor un raport asupra activitatii desfasurate in anul
precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
Art. 22
Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de catre institut;
atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de functionare a
consiliului de administratie.
Art. 23
Conducerea operativa a institutului este asigurata de un comitet de
directie, compus din directorul general si directorii din structura
organizatorica a institutului.
Art. 24
Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru
realizarea obiectivelor rezultate din:
- strategia programelor de dezvoltare a institutului;
- programul anual de cercetare-dezvoltare;
- bugetul de venituri si cheltuieli;
- programul de investitii;
- sistemul de asigurare a calitatii;
- alte obligatii.
Art. 25
Comitetul de directie se intruneste decadal si ori de cate ori interesele
institutului o impun.
Art. 26
(1) La nivelul subunitatilor din institut se organizeaza si functioneaza
comitetul de conducere, care isi desfasoara activitatea in conformitate cu
propriul regulament de organizare si functionare, aprobat de consiliul de
administratie al institutului, si este prezidat de directorul subunitatii
respective.
(2) Comitetul de conducere exercita atributii si are raspunderi in limita
competentelor stabilite de directorul general al institutului si aprobate de
consiliul de administratie.
Art. 27
Activitatea curenta a institutului este condusa de directorul general,
numit prin ordin al ministrului comunicatiilor, cu acordul ministrului
cercetarii si tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru
Cercetare Stiintifica si Dezvoltare Tehnologica, dintre cercetatorii
stiintifici principali care lucreaza in domeniu si au pregatire manageriala.
Art. 28
Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si
responsabilitati:
a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului in
relatiile cu celelalte organe, organizatii si agenti economici, precum si cu
persoane fizice din tara si din strainatate;
b) stabileste atributiile, competentele si relatiile compartimentelor de la
toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum si relatiile acestora
cu tertii;
c) propune modificarea structurii organizatorice a institutului;
d) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul
institutului si a salariilor personalului din institut, prin comitetul de
directie si aproba salariile rezultate din negocierea directa;
e) numeste si revoca pe conducatorii compartimentelor de munca din aparatul
propriu, precum si pe directorii din structura organizatorica a institutului,
cu avizul consiliului de administratie;
f) angajeaza si concediaza personalul propriu;
g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe functiile de cercetator
stiintific principal gradul I, II si III si cercetator stiintific, la
propunerea consiliului stiintific;
h) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru
sumele alocate institutului de la bugetul de stat, in conditiile art. 21 alin.
(1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata prin Legea nr.
51/1996;
i) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea
prevederilor legale;
j) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert exterior,
prin compartimentele proprii specializate;
k) exercita atributiile si are raspunderile care ii revin din prevederile
legale, aproba si ia masuri privind activitatea institutului, cu exceptia celor
date, potrivit reglementarilor legale, in competenta altor organe;
l) exercita orice alte atributii ce-i sunt delegate de consiliul de
administratie;
m) poate delega, in conditiile legii, o parte dintre atributiile sale
celorlalte persoane din conducerea institutului.
Art. 29
(1) Consiliul stiintific este format din 13 membri, reprezentand toate
directiile stiintifice din cadrul institutului.
(2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari
deosebite, cu capacitate de sinteza si de prospectare in domeniu, cadre
didactice din invatamantul superior, salariati ai institutului sau din afara
acestuia, alesi, prin vot secret, de catre cadrele cu studii superioare din
institut.
(3) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte
alesi pe timp de 2 ani, prin vot secret, de catre membrii consiliului
stiintific. Din consiliul stiintific fac parte, de drept, directorul general si
directorul stiintific al institutului.
(4) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu
regulamentul propriu.
Art. 30
Atributiile principale ale consiliului stiintific sunt urmatoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de
cercetare-dezvoltare si la elaborarea Programului national de cercetare
stiintifica si dezvoltare tehnologica, in domeniul propriu de activitate;
b) contribuie la realizarea obiectivelor stiintifice si tehnologice ale
Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica;
c) examineaza si avizeaza proiectele de cercetare stiintifica, precum si
realizarea acestora;
d) avizeaza hotararile care implica politica de cercetare a institutului si
a ramurii de cercetare-dezvoltare;
e) propune masuri pentru perfectionare profesionala si pentru incadrarea
personalului de cercetare in grade profesionale;
f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de incadrare
si promovare a personalului de cercetare;
g) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe functiile atestabile
si confirma rezultatele concursului pentru functiile de cercetator stiintific
principal gradul I, II si III si cercetator stiintific;
h) organizeaza si coordoneaza desfasurarea actiunilor cu caracter
stiintific;
i) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop
stiintific;
j) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in
strainatate.
CAP. 6
Bugetul de venituri si cheltuieli si administrarea acestuia. Relatii
financiare
Art. 31
(1) Institutul intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul
contabil si contul de profit si pierderi, potrivit normelor metodologice
elaborate de Ministerul Finantelor.
(2) Bilantul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finantelor
si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
Art. 32
(1) Veniturile si cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru
fiecare exercitiu financiar.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba de catre Guvern, la
propunerea Ministerului Comunicatiilor, cu avizul Ministerului Finantelor si al
Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
Art. 33
Corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata, institutul
determina anual volumul de venituri de realizat si cheltuielile totale de
efectuat.
Art. 34
Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform
reglementarilor cuprinse in contractul colectiv de munca, in limita fondului
total destinat platii salariilor.
Art. 35
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care, in cursul
unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate
contracta credite cu societatile comerciale bancare, in valoare de cel mult 20%
din veniturile brute, in termeni reali, realizate in anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea
Ministerului Finantelor.
Art. 36
(1) Institutul hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi
realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din
surse proprii si din credite bancare, cu exceptia investitiilor care intra sub
incidenta prevederilor art. 6 si 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993.
(2) In cazul investitiilor, altele decat cele prevazute la art. 6 din
Ordonanta Guvernului nr. 15/1993, finantate integral sau partial de la bugetul
de stat, limita de finantare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora,
iar institutul are obligatia ca, in executia bugetului de venituri si
cheltuieli, sa se incadreze in alocatiile bugetare aprobate.
(3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca pe
baza de licitatie publica, potrivit legislatiei privind achizitiile publice.
(4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei la nivelul anului
anterior, in vederea realizarii de investitii de natura celor prevazute la
alin. (1) si (2), se efectueaza cu aprobarea Ministerului Comunicatiilor, pe
baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor.
Art. 37
(1) Operatiunile de incasari si plati ale institutului se efectueaza prin
conturi deschise la banci comerciale cu sediul in Romania.
(2) Institutul poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in
valuta prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a
normativelor de disciplina financiar-valutara, stabilite prin actele normative
in vigoare.
(3) Institutul poate efectua operatiuni de comert exterior potrivit legii.
Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi
deschise la unitatile bancare specializate, cu sediul in Romania.
Art. 38
Institutul isi va organiza controlul financiar preventiv si controlul
financiar de gestiune, potrivit legii.
CAP. 7
Reglementarea litigiilor
Art. 39
Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe
cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instantelor de judecata romane
competente, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
CAP. 8
Dispozitii finale
Art. 40
(1) Prezentul regulament de organizare si functionare se completeaza cu
celelalte reglementari legale care se refera la activitatea institutelor de
cercetare-dezvoltare.
(2) Modificarile si completarile regulamentului de organizare si
functionare se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu
respectarea actelor normative in vigoare, cu aprobarea Ministerului
Comunicatiilor si cu acordul Ministerului Cercetarii si Tehnologiei.
Art. 41
Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplica
prevederile care, potrivit dispozitiilor legale, sunt aplicabile regiilor
autonome.
Art. 42
Statutul de institut national de cercetare dezvoltare se reinnoieste prin
reacreditare, care are loc intr un interval de maximum 5 ani.