HOTARARE Nr. 130 din 29
ianuarie 2006
privind organizarea si
functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta
Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 90 din 31 ianuarie 2006
In temeiul
art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 56 alin. (1) din
Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Autoritatea
Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, denumită în
continuare Autoritatea, se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al
administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, autoritate de
reglementare în domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în
subordinea Guvernului şi
în coordonarea ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale.
(2) Sediul Autorităţii este
în municipiul Bucureşti, str. Negustori nr. 1B,
sectorul 2.
(3) Autoritatea este
reprezentată la nivel judeţean de direcţiile sanitar-veterinare şi pentru
siguranţa alimentelor,
iar la nivel local, de
circumscripţiile sanitare-veterinare zonale şi de circumscripţiile
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.
Art. 2. - Pentru realizarea
obiectivelor din domeniul său de activitate, Autoritatea exercită următoarele
funcţii:
a) de strategie, prin care se
elaborează, în conformitate cu politica Guvernului şi cu tendinţele pe plan
internaţional, strategia în vederea asigurării şi garantării sănătăţii
animalelor, sănătăţii publice, protecţiei animalelor, protecţiei mediului şi a
siguranţei alimentelor;
b) de reglementare, prin care
se asigură, în conformitate cu strategia adoptată, realizarea cadrului juridic
şi elaborarea reglementărilor specifice activităţilor din domeniul
sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor;
c) de administrare a structurilor
din subordine, prin care se asigură coordonarea şi gestionarea serviciilor
pentru care statul este responsabil în domeniul sanitar-veterinar şi al
siguranţei alimentelor;
d) de reprezentare, prin care se
asigură, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan
intern şi extern în domeniul său de activitate;
e) de autoritate de stat, prin
care se dispune şi se asigură supravegherea şi controlul aplicării şi
respectării reglementărilor în domeniul său de activitate.
Art. 3. - (1) în exercitarea funcţiilor prevăzute la art. 2 Autoritatea are
următoarele atribuţii principale: A. în domeniul
sanitar-veterinar:
1. organizează activităţile
sanitar-veterinare publice pe întregul teritoriu al ţării, după o concepţie
unitară, pentru asigurarea sănătăţii animalelor, sănătăţii publice, protecţiei
animalelor, protecţiei mediului şi a siguranţei alimentelor;
2. conduce serviciile sanitar-veterinare
de stat şi stabileşte organizarea şi necesităţile de finanţare a acestora;
3. elaborează norme
sanitar-veterinare, aprobate prin ordin al preşedintelui Autorităţii, pentru
domeniile de competenţă ale serviciilor sanitar-veterinare, unice şi
obligatorii pentru toate persoanele fizice şi juridice;
4. stabileşte responsabilităţile
generale ale medicilor veterinari;
5. stabileşte drepturile şi
obligaţiile medicilor veterinari oficiali;
6. stabileşte drepturile şi
obligaţiile medicilor veterinari de liberă practică împuterniciţi pentru
efectuarea unor activităţi sanitar-veterinare publice;
7. participă la elaborarea sau
avizarea convenţiilor şi acordurilor interguvernamentale
privind colaborarea în domeniul sanitar-veterinar;
8. răspunde împreună cu
Ministerul Sănătăţii de organizarea şi aplicarea măsurilor necesare pentru
prevenirea şi combaterea bolilor comune omului şi animalelor, precum şi pentru
siguranţa alimentelor;
9. organizează, coordonează,
gestionează şi controlează activitatea privind identificarea şi înregistrarea
animalelor;
10. organizează, coordonează,
gestionează şi controlează activitatea de import, export, tranzit şi inspecţie
la frontieră;
11. organizează şi asigură
funcţionarea sistemului informatic sanitar-veterinar naţional şi conectarea
acestuia la sistemul informatic veterinar comunitar;
12. elaborează regulamentele de
organizare şi funcţionare ale serviciilor sanitar-veterinare de stat şi
stabileşte atribuţiile şi responsabilităţile acestora;
13. organizează şi concesionează,
prin direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene,
activităţile sanitar-veterinare publice de interes naţional şi controlează
efectuarea acestora de către medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi;
14. stabileşte cerinţele
sanitar-veterinare pentru: anunţarea, declararea, notificarea internă şi
internaţională a oricărei suspiciuni de boală sau îmbolnăvire; producerea,
comercializarea, deţinerea şi utilizarea substanţelor tireostatice, hormonale,
beta agoniste ori a altor substanţe similare, pentru administrare la animale
producătoare de hrană; supravegherea şi monitorizarea unor substanţe şi a
reziduurilor la animale vii, produse şi subproduse destinate consumului uman;
supravegherea, prevenirea şi controlul zoonozelor; producerea, testarea,
autorizarea, prescrierea, utilizarea, importul, comerţul, tranzitul şi exportul
de furaje medicamentate, aditivi furajeri şi de hrană concentrată pentru
animale de companie; inspecţii şi controale sanitar-veterinare; organizarea şi
funcţionarea posturilor de inspecţie la frontieră, precum şi procedurile de
efectuare a acestor inspecţii şi controale; producerea, testarea, autorizarea,
depozitarea, transportul, comercializarea, utilizarea, importul, tranzitul,
exportul şi comerţul cu furaje, materii furajere, premixuri, zooforturi, aditivi furajeri, furaje complete, furaje
suplimentare, furaje combinate, alte materii şi produse utilizate în furajarea
şi nutriţia animalelor; producerea, testarea, autorizarea, depozitarea,
transportul, comercializarea, utilizarea, importul, tranzitul, exportul şi
comerţul cu produse medicinale veterinare;
15. stabileşte politicile în
domeniul bunăstării animalelor, la fermă, în timpul transportului şi la
sacrificare sau ucidere;
16. face analize de risc
epidemiologie şi geoepidemiologic;
17. face studii de epidemiologie
generală şi epidemiologie descriptivă şi biostatistică;
18. face studii de epidemiosupraveghere şi supraveghere transfrontalieră;
19. face analize economice-veterinare prin evaluări micro- şi macroeconomice;
20. participă la crearea şi
funcţionarea sistemului de notificare şi înregistrare a bolilor la animale;
21. creează şi asigură
funcţionarea sistemului de clasificare şi certificare a statusului de sănătate
a animalelor;
22. elaborează politicile de
luptă în cazul apariţiei de boli majore la animale;
23. elaborează concepte cu care
să poată lucra în caz de necesitate;
24. elaborează şi reactualizează planurile de contingenţă;
25. elaborează manualele
operaţionale de aplicare a planurilor de contingenţă;
26. stabileşte o reţea de contact
pentru facilitarea alertei în teritoriu în caz de criză;
27. organizează acţiunile de
intervenţie pentru combaterea epidemiilor în rândul animalelor şi coordonează
activitatea grupurilor de lucru pentru fiecare situaţie de criză;
28. notifică organismelor
internaţionale cu responsabilităţi în domeniu - dg
sanco şi oie - suspiciunile şi confirmările cazurilor de boli infecţioase cu
mare difuzibilitate la animale;
29. activează centrele de criză
create la nivel local;
30. controlează funcţionalitatea
centrelor de criză în cazul epidemiilor în rândul animalelor, prin includerea
de personal suplimentar în caz de necesitate;
31. contribuie efectiv la
combaterea epidemiilor în rândul animalelor, conform normelor Uniunii Europene
şi măsurilor stipulate în manualul operaţional;
32. colaborează cu structurile
subordonate în ceea ce priveşte planificarea măsurilor de combatere a
epidemiilor în rândul animalelor;
33. stabileşte mijloacele
necesare combaterii epidemiei şi actualizează planurile organizaţionale şi
programele de desfăşurare a activităţilor pentru centrele de criză;
34. stabileşte condiţiile
sanitare veterinare de import, export şi tranzit pentru animale vii, ovule,
embrioni, spermă, hrană pentru animale;
35. stabileşte politicile în
domeniul bolilor de nutriţie - bse - tse -, care pot
afecta animalele vii;
36. cooperează pe plan
internaţional cu toate organizaţiile implicate în domeniul sănătăţii animalelor
şi în alte domenii conexe pentru a păstra România în circuitul politicilor
europene şi internaţionale specifice;
37. elaborează programele
naţionale în domeniul sanitar-veterinar, aprobate prin ordin al preşedintelui
Autorităţii;
38. controlează aplicarea
normelor sanitare veterinare;
39. îndeplineşte orice alte
atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sanitar-veterinar.
B. In
domeniul siguranţei alimentelor:
1.
elaborează şi implementează strategia şi legislaţia privind siguranţa
alimentelor;
2. elaborează norme pentru
siguranţa alimentelor, aprobate prin ordin al preşedintelui, iar dacă este
cazul,
împreună cu autorităţile
competente, aprobate prin ordine comune;
3. promovează şi coordonează
elaborarea metodologiilor unitare
de evaluare a riscului în domeniul siguranţei alimentelor;
4. realizează evaluarea riscului
şi stabileşte măsurile ce se impun atunci când apare o problemă majoră ce poate
periclita sănătatea oamenilor;
5. coordonează activităţile de
elaborare a codurilor de bună practică şi alte asemenea activităţi;
6. coordonează metodologic
activitatea de supraveghere şi control privind siguranţa alimentelor, de la
producerea materiilor prime până la distribuirea alimentelor către consumator;
7. asigură coordonarea
elaborării şi implementării politicilor guvernamentale în domeniul siguranţei
alimentelor şi al biotehnologiei;
8. coordonează identificarea
specialiştilor în vederea participării la activităţile „Codex Alimentarius", precum şi la activităţile
organismelor şi organizaţiilor naţionale şi internaţionale în domeniul specific
de activitate;
9. coordonează identificarea
specialiştilor în vederea participării la acţiunile organismelor şi
organizaţiilor naţionale şi internaţionale în domeniul standardizării,
siguranţei şi calităţii alimentelor;
10. coordonează activitatea de
control în domeniul siguranţei şi calităţii alimentelor, după modelul existent
în ţările din Uniunea Europeană;
11.
coordonează metodologic activitatea de control, testare şi expertizare a
alimentelor, de la producerea materiilor prime până la distribuirea către
consumator;
12. realizează şi valorifică
bazele de date proprii prin colectarea, clasificarea, corelarea, actualizarea
permanentă, arhivarea şi diseminarea informaţiilor privind monitorizarea
avizelor şi a autorizaţiilor privind siguranţa alimentelor, acordate de
autorităţile publice cu atribuţii în acest domeniu, monitorizarea rezultatelor
acţiunilor de supraveghere şi control privind siguranţa alimentelor, precum şi
a cadrului legislativ în domeniu, datele statistice şi datele privind procesul
de cercetare-dezvoltare;
13. coordonează activitatea de
formare, instruire şi perfecţionare a personalului implicat în domeniul
siguranţei alimentelor;
14. acordă avize ştiinţifice şi
asistenţă tehnică în domeniul specific de activitate;
15. reprezintă punctul
naţional de contact şi coordonatorul la nivel naţional al Sistemului rapid de
alertă - SRA;
16. organizează
un punct permanent de contact pe baza unui „telefon verde", telefon de
urgenţă de la care orice persoană fizică sau juridică poate obţine informaţii
obiective şi la care aceasta poate prezenta contestaţii în domeniul siguranţei
alimentelor;
17. asigură
supravegherea şi controlul privind respectarea condiţiilor generale din
domeniul alimentar, prin punerea în practică a unor măsuri specifice care să
conducă la diminuarea incidenţei şi la eliminarea bolilor transmisibile de la
animale la om;
18. îndeplineşte
orice alte atribuţii în domeniul siguranţei alimentelor, precum şi în domeniul
reglementării alimentaţiei şi biotehnologiei;
19. supraveghează şi
monitorizează, din punctul de vedere al siguranţei alimentelor, operatorii
economici care îşi desfăşoară activitatea în domeniul industriei alimentare;
20. participă la activitatea de
standardizare, gradare şi clasificare a produselor agroalimentare, împreună cu celelalte instituţii
abilitate;
21. reprezintă punctul de
contact şi ţine permanent legătura cu autorităţile pentru siguranţa
alimentelor, constituite la nivel naţional şi internaţional;
22. elaborează şi promovează
acte normative în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor şi
participă la promovarea reglementărilor în domeniul calităţii alimentelor;
23. elaborează programe
naţionale în domeniul siguranţei alimentelor, împreună cu celelalte instituţii
abilitate;
24. îndeplineşte, în domeniul
siguranţei alimentelor, atribuţiile stabilite prin legislaţia specifică.
(2)
Autoritatea asigură armonizarea cadrului legislativ naţional cu reglementările
din Uniunea Europeană în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei
alimentelor.
(3) Autoritatea elaborează şi
promovează acte normative în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei
alimentelor.
(4) Autoritatea întreprinde
demersurile necesare în vederea obţinerii unor contribuţii financiare
comunitare pentru unele activităţi în domeniul sanitar-veterinar şi al
siguranţei alimentelor, în special pentru implementarea unor prevederi ale
legislaţiei comunitare.
(5) Autoritatea poate contracta
servicii de consultanţă în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicării,
relaţiilor publice, organizării campaniilor de promovare, educare şi informare
referitoare la activitatea specifică, precum şi în domeniul specific de
activitate.
(6) Autoritatea editează
buletine informative şi alte publicaţii de specialitate, în limita alocaţiilor
bugetare.
(7) Autoritatea, prin
specialiştii din structura sa, stabiliţi prin ordin al preşedintelui,
coordonează măsurile care se impun în situaţiile de urgenţă din domeniul
sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor, iar atunci când este cazul, se
consultă cu celelalte instituţii abilitate.
(8) In
exercitarea atribuţiilor sale, Autoritatea colaborează cu ministerele, cu
celelalte organe de specialitate din subordinea Guvernului, precum şi cu alte
autorităţi ale administraţiei
publice centrale şi locale, instituţii publice, precum şi cu alte organisme
interesate. Art. 4. - (1) Autoritatea este condusă de un preşedinte cu rang de
secretar de stat, ajutat de 2 vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat,
numiţi prin decizie a primului-ministru pe o perioadă de 5 ani.
(2) Vicepreşedinţii exercită
atribuţiile delegate de preşedintele Autorităţii. Răspunderile şi atribuţiile
vicepreşedinţilor se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autorităţii.
(3) In
exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Autorităţii emite ordine şi
instrucţiuni. Ordinele şi instrucţiunile cu caracter normativ se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) Preşedintele Autorităţii
este ordonator principal de credite.
(5) Autoritatea are un secretar
general, înalt funcţionar public, numit prin decizie a
primului-ministru, pe bază de concurs organizat în
condiţiile legii.
(6) Secretarul general exercită
atribuţiile prevăzute de Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea
Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările
ulterioare, şi alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui
Autorităţii.
(7) Preşedintele conduce
Autoritatea şi unităţile subordonate, numeşte şi eliberează din funcţie
personalul Autorităţii şi conducerea unităţilor subordonate, în condiţiile
legii.
(8) Preşedintele reprezintă
Autoritatea în raporturile cu ministerele, cu autorităţile administraţiei
publice, cu alte autorităţi şi instituţii publice, cu persoanele fizice şi
juridice din ţară sau din străinătate, precum şi în justiţie. Preşedintele
participă ca invitat la şedinţele Guvernului în care se dezbat probleme din
domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor.
Art. 5. - (1) Structura
organizatorică a Autorităţii este prevăzută în anexa nr. 1*). Prin ordin al
preşedintelui, în cadrul direcţiilor generale şi al direcţiilor se pot
organiza, în condiţiile legii, servicii, birouri, compartimente şi colective
temporare.
(2) Numărul maxim de posturi în
aparatul propriu al Autorităţii este de 481, inclusiv demnitarii şi cabinetul
preşedintelui.
(3) Personalul din cadrul
Autorităţii, institutelor de referinţă şi al direcţiilor sanitar-veterinare şi
pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti este format
din funcţionari publici şi din personal contractual.
(4) Salarizarea personalului din
structura Autorităţii se face potrivit prevederilor legale aplicabile
funcţionarilor publici şi personalului contractual din cadrul administraţiei
publice centrale.
(5) Atribuţiile şi
responsabilităţile direcţiilor generale, direcţiilor, serviciilor, birourilor
şi compartimentelor din cadrul Autorităţii, precum şi circuitul intern al
documentelor se stabilesc prin regulament de organizare şi funcţionare, care se
aprobă prin ordin al preşedintelui Autorităţii.
Art. 6. - In calitatea sa de coordonator al domeniului sanitar-veterinar şi
pentru siguranţa alimentelor, ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale exercită următoarele atribuţii:
a) analizează periodic
rapoartele de activitate în domeniile coordonate şi dispune măsurile necesare;
b) avizează proiectele de acte
normative iniţiate de Autoritate şi coordonează politicile din domeniul
sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
c) monitorizează măsurile
dispuse pentru îndeplinirea angajamentelor asumate în procesul de integrare
europeană în domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
d) avizează numărul maxim de
posturi din structura Autorităţii;
e) avizează structura
organizatorică a aparatului propriu al Autorităţii.
Art. 7. - (1) Unităţile care
funcţionează în subordinea Autorităţii, precum şi numărul maxim de posturi al
acestora sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Direcţiile
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, sunt conduse de câte un director executiv medic
veterinar, ajutat de directori executivi adjuncţi, numărul acestora fiind
stabilit cu respectarea prevederilor alin. (4) al art. XVI din titlul III al cărţii a II-a
din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru
asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor
publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu
modificările şi completările ulterioare.
(3) Institutele veterinare sunt
conduse de câte un director, ajutat de 2 directori
adjuncţi.
(4) Redimensionarea circumscripţiilor sanitar-veterinare zonale şi pentru
siguranţa alimentelor se face, în funcţie de complexitatea activităţii şi de
numărul de animale, prin ordin al preşedintelui Autorităţii.
(5) Numărul de posturi,
structura organizatorică, statele de funcţii, precum şi regulamentul de
organizare şi funcţionare pentru unităţile subordonate se aprobă prin ordin al
preşedintelui Autorităţii.
(6) Salarizarea personalului din
direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a
municipiului Bucureşti se face potrivit prevederilor legale aplicabile
personalului din serviciile publice deconcentrate ale ministerelor, iar
salarizarea personalului din cadrul institutelor veterinare centrale se face
potrivit prevederilor legale aplicabile personalului din unităţile bugetare.
Art. 8. - In cadrul Autorităţii funcţionează Consiliul ştiinţific şi Consiliul
consultativ.
Art. 9. - (1) Consiliul ştiinţific
este format din cel puţin 7 personalităţi recunoscute în domeniile de
competenţă ale Autorităţii.
(2) Componenţa şi Regulamentul
de organizare şi funcţionare ale Consiliului ştiinţific se stabilesc prin ordin
al preşedintelui Autorităţii.
(3) Consiliul ştiinţific se
întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar pentru examinarea şi
dezbaterea unor probleme din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei
alimentelor şi prezintă avizele ştiinţifice la solicitarea Autorităţii.
(4) Consiliul ştiinţific poate
fi consultat de către Autoritate cu privire la elaborarea de acte normative din
domeniul său de activitate.
(5) Membrii Consiliului
ştiinţific beneficiază de o indemnizaţie de participare de maximum 20% din
indemnizaţia brută a preşedintelui Autorităţii.
Art. 10. - (1) Consiliul consultativ este format din reprezentanţi ai
ministerelor, ai altor autorităţi ale administraţiei publice competente în
domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor şi din reprezentanţi
ai societăţii civile.
(2) Consiliul consultativ este prezidat de preşedintele Autorităţii.
(3) Consiliul consultativ se
întruneşte periodic, la solicitarea preşedintelui Autorităţii.
(4) Consiliul consultativ are
atribuţii în stabilirea priorităţilor în ceea ce priveşte cererile de
consultări ştiinţifice privind identificarea, evaluarea şi managementul
riscului, precum şi al situaţiilor de criză.
(5) Componenţa şi Regulamentul
de organizare şi funcţionare ale Consiliului consultativ se stabilesc prin
ordin al preşedintelui Autorităţii, la propunerea ministerelor şi a
reprezentanţilor societăţii civile.
(6) Consiliul consultativ se
întruneşte pentru examinarea şi dezbaterea unor probleme din domeniul
sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor şi prezintă avizele consultative
la solicitarea Autorităţii.
Art. 11. - In cadrul Autorităţii, la Direcţia generală siguranţa alimentelor,
funcţionează Secretariatul operaţional pentru Codex Alimentarius, ale cărui componenţă şi atribuţii se stabilesc prin ordin
al preşedintelui Autorităţii.
Art. 12. -
Autoritatea duce la îndeplinire atribuţiile în mod transparent şi face publice
avizele ştiinţifice, rapoartele de activitate şi alte documente de interes
public, în condiţiile legii.
Art. 13. - Autoritatea asigură, în
condiţiile legii, accesul la documentele proprii şi ia măsuri ca părţile
interesate să primească informaţii obiective şi accesibile în domeniul său de
activitate.
Art. 14. - (1) Sistemul rapid de
alertă pentru notificarea riscurilor directe sau indirecte privind sănătatea
animalelor, sănătatea publică, protecţia animalelor, protecţia mediului ori
siguranţa alimentelor se organizează sub forma unei reţele care reuneşte
Ministerul Sănătăţii, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale,
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Autoritatea Naţională
Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor.
(2) Autoritatea reprezintă punctul
naţional de contact şi coordonatorul la nivel naţional al Sistemului rapid de
alertă şi al Codex Alimentarius.
Art. 15. - (1) Finanţarea
cheltuielilor curente şi de capital ale Autorităţii şi ale unităţilor din subordinea
sa, prevăzute în anexa nr. 2, se asigură din venituri proprii şi din subvenţii
acordate de la bugetul de stat.
(2) In
scopul realizării rolului şi atribuţiilor ce îi revin, Autoritatea poate
beneficia de consultanţă şi asistenţă tehnică de specialitate din străinătate,
precum şi de programe de formare şi perfecţionare de specialitate a
personalului, în limita fondurilor disponibile, potrivit legii.
Art. 16. - (1) Autoritatea are în dotare un număr de 21 de autoturisme pentru transportul
persoanelor din aparatul propriu, cu un consum lunar de carburanţi stabilit
potrivit normativelor în vigoare, şi 7 autolaboratoare cu un consum stabilit
potrivit alin. (2).
(2) Unităţile care funcţionează
în subordinea Autorităţii, prevăzute în anexa nr. 2, pot utiliza pentru
activităţi specifice un număr de autoturisme, conform anexei nr. 3, cu un
consum lunar de carburanţi stabilit potrivit normativelor în vigoare pentru
transport de persoane, autolaboratoarele având consum
nenormat.
(3) Direcţia Sanitar-Veterinară
şi pentru Siguranţa Alimentelor Tulcea dispune, suplimentar, de un
autolaborator fluvial, având consum nenormat.
(4) Cheltuielile aferente dotării
şi utilizării mijloacelor de transport prevăzute la alin. (1) -(3) se vor
efectua în limita sumelor aprobate anual prin legile bugetare.
Art. 17. - In exercitarea atribuţiilor de serviciu, personalul împuternicit al
Autorităţii poate dispune punerea sub sechestru sanitar-veterinar a produselor
alimentare necorespunzătoare, măsuri precum confiscarea, distrugerea,
incinerarea produselor alimentare improprii consumului şi tăierea sau uciderea
animalelor, în condiţiile legii, conform cerinţelor sanitar-veterinare şi
pentru siguranţa alimentelor.
Art. 18. - Contractele-tip pentru efectuarea unor activităţi sanitar-veterinare publice,
încheiate de direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor
judeţene şi a municipiului Bucureşti cu medicii veterinari de liberă practică
împuterniciţi, se aprobă prin ordin al preşedintelui Autorităţii.
Art. 19. - Contractele de prestări
de servicii pentru aplicarea mărcilor auriculare, precum şi pentru alte
servicii în domeniul sanitar-veterinar se încheie potrivit reglementărilor
legale în vigoare privind achiziţiile publice.
Art. 20. - Sintagma medici veterinari cu atribuţii de inspector al Poliţiei Sanitare
Veterinare din legislaţia în vigoare se
înlocuieşte cu sintagma inspector al autorităţii veterinare şi pentru
siguranţa alimentelor.
Art. 21. -
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 22. - Pe data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 738/2005
privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 673 din 27 iulie 2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii, pădurilor
şi dezvoltării rurale,
Gheorghe Flutur
p. Preşedintele Autorităţii
Naţionale Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor,
Constantin Lupescu
p. Ministrul muncii, solidarităţii
sociale şi familiei,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat
p. Ministrul finanţelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
UNITĂŢI
care funcţionează în subordinea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor
Instituţii publice finanţate din
subvenţii acordate de la bugetul de stat şi din venituri proprii: I. Unităţi cu personalitate juridică:
1. Institutul de Diagnostic şi
Sănătate Animală;
2. Institutul pentru Controlul
Produselor Biologice şi Medicamentelor de Uz Veterinar;
3. Institutul de Igienă şi
Sănătate Publică Veterinară;
4. direcţiile sanitar-veterinare
şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti, inclusiv
laboratoarele veterinare de stat.
II. Unităţi
fără personalitate juridică:
1. circumscripţiile
sanitar-veterinare zonale;
2. circumscripţiile
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.
NOTĂ:
Numărul maxim de posturi pentru
unităţile subordonate este de 4.359.
NORMATIV
de autovehicule pentru
activităţi specifice desfăşurate de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară
şi pentru Siguranţa Alimentelor şi de unităţile din subordine
Nr. crt.
|
Denumirea unităţii
|
Total
|
Numărul maxim de autovehicule pentru activităţi
specifice
din care:
|
|
|
|
|
1.
|
Autoritatea Naţională Sanitară
Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor
|
28
|
21 autoturisme, din care:
- 10 pentru aparatul central -
transport de persoane
- 11 pentru posturile de inspecţie la
frontieră (PIF)
7 autolaboratoare, din care:
- 3 pentru PIF
- 1 pentru controlul privind siguranţa
alimentelor
- 2 pentru controlul privind sănătatea
animală
- 1 pentru controlul privind sănătatea publică
|
2.
|
Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru
siguranţa alimentelor
|
6/unitate
|
2 autoturisme, din care:
- pentru transport de persoane -
conducerea direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor
- parc comun
3 autolaboratoare pentru:
- recoltare de probe pentru siguranţa
alimentelor
- recoltare de probe pentru sănătatea
animală
- controlul laptelui şi produselor
lactate 1 autoagregat pentru dezinfecţie
|
3.
|
Institutul de Diagnostic şi Sănătate
Animală
|
8
|
2 autoturisme pentru:
- transport de persoane pentru
intervenţii rapide privind suspiciunea unor boli
- transport pentru evaluare veterinară
6 autolaboratoare pentru:
- transport de cadavre
- transport de probe test
- transport de probe de laborator
- decontaminare
- situaţii speciale
- autoutilitară pentru transport de
biobază
|
Nr. crt.
|
Denumirea unităţii
|
Total
|
Numărul maxim de autovehicule pentru
activităţi specifice
din care:
|
4.
|
Institutul de Igienă şi Sănătate Publică
Veterinară
|
4
|
2 autoturisme pentru:
- deplasare pentru control în teritoriu
- transport de mărfuri
2 autolaboratoare pentru:
- recoltare de probe
- examene rapide de laborator în
teritoriu
|
5.
|
Institutul pentru Controlul Produselor
Biologice şi Medicamentelor de Uz Veterinar
|
4
|
2 autoturisme pentru:
- deplasare pentru controlul în
teritoriu şi administraţie
- testare clinică în teritoriu 2
autolaboratoare pentru:
- circulaţia produselor medicinale în
teritoriu
- recoltare de probe
|
|
|
|
|
|
|