E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1305 din 20 noiembrie 2002

privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Corpului National al Politistilor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 877 din  5 decembrie 2002


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 52 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Corpului National al Politistilor, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Cheltuielile aferente infiintarii Corpului National al Politistilor, in suma de 1 miliard lei, se suporta din bugetul aprobat Ministerului de Interne pentru anul 2002, de la capitolul 55.01 "Ordine publica si siguranta nationala."

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul de interne,
                         Toma Zaharia,
                         secretar de stat

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                              REGULAMENT
de organizare si functionare a Corpului National al Politistilor

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Corpul National al Politistilor se organizeaza si functioneaza potrivit Legii nr. 360/2002 privind Statutul politistului si celorlalte prevederi legale care reglementeaza activitatea structurilor din care provin membrii sai.
    Art. 2
    (1) Corpul National al Politistilor, denumit in continuare Corp, reprezinta forma de organizare pe criteriul profesional, autonoma, apolitica si nonprofit a politistilor.
    (2) Corpul este constituit si isi exercita atributiile in scopul promovarii intereselor profesionale, sociale, culturale si sportive ale membrilor sai, prevazute de legislatia in domeniu, precum si al apararii drepturilor legitime ale acestora.
    Art. 3
    Corpul este persoana juridica de drept public, fiind autonom fata de structurile din care provin membrii sai, si este format din departamente si organizatii teritoriale.
    Art. 4
    Politistii din Inspectoratul General al Politiei Romane, Inspectoratul General al Politiei de Frontiera, Directia Generala de Evidenta Informatizata a Persoanei, Oficiul National pentru Refugiati, Directia generala de informatii si protectie interna si Academia de Politie "Alexandru Ioan Cuza" isi organizeaza departamente si structuri teritoriale proprii, ca entitati componente ale Corpului. La institutiile de invatamant care indeplinesc conditiile prevazute de art. 17 alin. (1) se vor constitui organizatii ale Corpului.
    Art. 5
    Organizarea si functionarea Corpului si ale structurilor componente se realizeaza pe principiile teritorialitatii, eligibilitatii, mutualitatii si ierarhiei structurilor de conducere.
    Art. 6
    (1) Corpul este organizat la nivel central, departamental si teritorial.
    (2) Un membru al Corpului nu poate face parte decat dintr-o singura organizatie teritoriala sau, dupa caz, departament.
    (3) Presedintii structurilor teritoriale si departamentale sunt membri de drept ai structurilor organizatorice de nivel superior.
    Art. 7
    Corpul nu poate fi angajat politic prin actiunea organelor de conducere sau a membrilor sai.

    CAP. 2
    Atributiile Corpului National al Politistilor

    Art. 8
    In vederea indeplinirii scopului pentru care se infiinteaza, Corpul si structurile sale, prin organele de conducere si executive, exercita urmatoarele atributii:
    a) intreprind masuri pentru dezvoltarea, in randul politistilor, a sentimentului de demnitate, onoare si atasament fata de traditiile si valorile morale pe care acestia trebuie sa le impartaseasca si sa le apere;
    b) promoveaza si sustin in raporturile cu celelalte institutii ale statului si cu societatea civila traditiile, interesele si scopurile generoase urmarite de politisti pentru apararea valorilor si drepturilor fundamentale ale omului;
    c) participa, impreuna cu structurile specializate, la initierea unor actiuni menite sa sporeasca eficienta activitatii politienesti;
    d) formuleaza puncte de vedere in cazul elaborarii propunerilor de acte normative care se refera la activitatea politiei sau la Statutul politistului;
    e) formuleaza puncte de vedere, potrivit legii, atunci cand este consultat de ministrul de interne sau, dupa caz, de inspectorul general al Inspectoratului General al Politiei Romane, pentru:
    1. numirea inspectorului general al Inspectoratului General al Politiei Romane si adjunctilor sai;
    2. numirea si eliberarea din functie a directorului general al Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti si a inspectorilor-sefi ai inspectoratelor de politie judetene;
    3. emiterea de catre inspectorul general al Inspectoratului General al Politiei Romane a dispozitiilor cu caracter normativ, care prezinta interes pentru activitatea profesionala sau sociala a politistilor;
    4. infiintarea unor unitati pentru prevenirea si combaterea criminalitatii, in conditiile prevazute de art. 15 alin. (2) din Legea nr. 218/2002 privind organizarea si functionarea Politiei Romane;
    5. acordarea gradelor profesionale;
    6. organizarea programului de lucru si acordarea repausului saptamanal;
    f) pot face propuneri sefilor unitatilor si organelor politienesti pentru numirea in functii de conducere sau destituirea politistilor, potrivit competentei acestora;
    g) participa la sustinerea examenelor de capacitate pentru titularizarea politistilor stagiari si a celor incadrati direct;
    h) la cerere, prin structurile departamentale sau teritoriale, dupa caz, reprezinta interesele politistilor impotriva carora au fost dispuse sanctiuni disciplinare si ofera asistenta juridica gratuita celor aflati in procese pentru fapte savarsite in indeplinirea atributiilor de serviciu;
    i) prin organele de conducere reprezinta profesia de politist, impreuna cu sefii unitatilor si organelor politienesti, in raporturile cu organizatii profesionale si stiintifice, institutii si autoritati publice, precum si cu alte persoane juridice si fizice din tara si din strainatate;
    j) participa la elaborarea Codului de etica si deontologie al politistului, ale carui prevederi sunt obligatorii pentru exercitarea profesiei de politist, si actioneaza pentru insusirea si aplicarea acestuia;
    k) editeaza si gestioneaza propriile mijloace media, pentru promovarea imaginii, activitatii si intereselor sale si ale politistilor;
    l) tin si actualizeaza permanent evidenta membrilor sai;
    m) acorda, la cerere sau din oficiu, in cazuri temeinic justificate, burse si ajutoare pentru politistii si/sau membrii de familie ai acestora aflati in dificultate materiala sau financiara;
    n) promoveaza pe plan extern relatii cu organizatii si institutii profesionale similare, cu care se si pot asocia;
    o) instituie distinctii proprii si confera diplome de excelenta si de onoare;
    p) organizeaza activitati pentru cinstirea eroilor Ministerului de Interne;
    r) sustin activitatea de cercetare stiintifica a politistilor si a membrilor de familie ai acestora;
    s) pot presta servicii in domeniul de activitate specific, in conditiile legii;
    s) organizeaza si desfasoara activitati stiintifice, culturale si sportive;
    t) desfasoara activitati de sustinere a intereselor politistilor in fata autoritatilor interne si internationale;
    t) exercita orice alte atributii, potrivit legii.

    CAP. 3
    Calitatea de membru al Corpului National al Politistilor, drepturile si indatoririle acestuia

    Art. 9
    (1) Poate fi membru al Corpului orice politist, indiferent de functie sau grad profesional.
    (2) Calitatea de membru se dobandeste in temeiul legii, prin completarea adeziunii si plata cotizatiei.
    (3) La data intrarii in vigoare a prezentului regulament, politistii carora li se aplica prevederile Legii nr. 360/2002 privind Statutul politistului devin, de drept, membri ai Corpului.
    Art. 10
    Calitatea de membru al Corpului se poate mentine si dupa pensionare. Pensionarii isi manifesta acordul de a ramane membrii Corpului printr-o cerere adresata departamentului sau organizatiei teritoriale in termen de 30 de zile de la incetarea raporturilor de serviciu.
    Art. 11
    Pot fi primite in cadrul Corpului, ca membri de onoare, personalitati marcante ale vietii publice care, prin atitudini sau fapte cotidiene, au dovedit atasament fata de idealurile si aspiratiile Corpului.
    Art. 12
    (1) Calitatea de membru al Corpului se pierde, la initiativa organizatiei, atunci cand acesta se afla in una dintre urmatoarele situatii:
    a) nu plateste cotizatia lunara mai mult de 6 luni consecutive;
    b) nu respecta prevederile prezentului regulament;
    c) absenteaza nemotivat timp de un an de la adunarea organizatiei teritoriale;
    d) demisioneaza din politie sau din structurile prevazute la art. 76 din Legea nr. 360/2002 ori este indepartat din acestea pentru abateri grave sau ca urmare a unei condamnari penale pentru fapte comise cu intentie.
    (2) Hotararea excluderii unui membru al Corpului se ia de adunarea generala a organizatiei teritoriale din care face parte politistul, cu majoritate simpla de voturi.
    (3) Politistul poate contesta hotararea de excludere, in termen de 15 zile de la comunicare.
    (4) Contestatia impotriva hotararii de excludere se solutioneaza in termen de 30 de zile de catre consiliul departamentului.
    Art. 13
    (1) Politistul poate renunta oricand la calitatea de membru al Corpului.
    (2) Renuntarea se face in scris, printr-o comunicare adresata organizatiei teritoriale sau, dupa caz, departamentului din care face parte politistul.
    Art. 14
    Membrii Corpului au urmatoarele drepturi:
    a) sa participe la adunarile generale, sa isi exprime liber opiniile, in cadru organizat, cu privire la activitatea Corpului si a organelor de conducere ale acestuia, sa faca propuneri si sa voteze in legatura cu propunerile supuse votului;
    b) sa fie informati cu privire la activitatea organelor de conducere ale Corpului;
    c) sa participe la activitatile organizate de Corp;
    d) sa beneficieze, impreuna cu membrii familiei, de asezamintele culturale si de odihna, de dotarile aflate in patrimoniul Corpului, precum si, in cazuri temeinic justificate, de burse si ajutoare sociale acordate de Corp;
    e) sa participe la ceremoniile, festivitatile si activitatile de reprezentare organizate de Corp;
    f) sa beneficieze de protectia Corpului, in conditiile legii;
    g) sa fie alesi in structurile de conducere, conform prevederilor prezentului regulament;
    h) sa primeasca o legitimatie si alte insemne distinctive, prin care sa faca dovada calitatii de membru;
    i) sa fie sustinuti de catre Corp in activitatile de cercetare stiintifica, creatie artistica si performanta sportiva pe care le desfasoara.
    Art. 15
    In calitate de membri ai Corpului politistii au urmatoarele obligatii specifice:
    a) sa contribuie la realizarea scopului si la indeplinirea atributiilor Corpului;
    b) sa participe la adunarile generale ale organizatiilor teritoriale;
    c) sa indeplineasca hotararile adoptate de organele de conducere;
    d) sa protejeze patrimoniul Corpului;
    e) sa nu intreprinda, in nici o imprejurare, activitati care pot afecta renumele si prestigiul Corpului;
    f) sa exercite cu competenta functiile in care au fost alesi;
    g) sa isi plateasca lunar cotizatia in cuantumul stabilit de organele abilitate;
    h) sa pastreze confidentialitatea datelor la care au acces atunci cand dispozitiile legale sau nevoile muncii impun acest lucru.

    CAP. 4
    Structura organizatorica a Corpului National al Politistilor

    SECTIUNEA 1
    Dispozitii comune

    Art. 16
    (1) Structura organizatorica a Corpului este conferita de caracterul sau unitar si reprezentativ in plan profesional.
    (2) Corpul este structurat pe departamente, constituite in conformitate cu prevederile art. 4, compuse din organizatii teritoriale, dupa caz, in functie de numarul membrilor si in raport cu specificul activitatilor profesionale.
    Art. 17
    (1) Pentru constituirea unei organizatii teritoriale este necesar ca numarul membrilor sa fie de minimum 50. Acolo unde nu se intruneste numarul necesar de membri, acestia se pot asocia astfel incat sa poata constitui o organizatie teritoriala.
    (2) Organizatiile teritoriale se pot asocia, diviza sau, dupa caz, reorganiza in functie de modificarile din structura Ministerului de Interne.
    Art. 18
    (1) Corpul isi exercita atributiile prin organele de conducere si membrii sai.
    (2) Actele emise sau adoptate de organele de conducere ale Corpului sunt obligatorii fata de membrii sai si fata de structurile ierarhic inferioare.
    (3) Actele juridice incheiate cu incalcarea atributiilor conferite prin lege sau prin prezentul regulament sunt nule de drept.
    Art. 19
    Corpul raspunde, in conditiile legii, pentru toate faptele si actele juridice savarsite sau incheiate de organele sale de conducere si are dreptul, atunci cand s-au produs pagube, sa se indrepte, pentru recuperarea acestora, impotriva celor vinovati, potrivit legii.
    Art. 20
    (1) La nivel teritorial, departamental si central, organele de conducere ale Corpului sunt:
    a) la nivel teritorial: adunarea generala, consiliul teritorial si presedintele consiliului teritorial;
    b) la nivel departamental: consiliul departamentului si presedintele consiliului departamentului;
    c) la nivel central: Congresul national al Corpului, Consiliul national al Corpului si presedintele Corpului.
    (2) In organele de conducere ale Corpului sunt alesi reprezentantii tuturor categoriilor de politisti, din randul celor care se bucura de prestigiu si reputatie profesionala.
    (3) In organizatiile teritoriale cu peste 300 de membri adunarile generale pot fi organizate si prin reprezentare, conform unor norme proprii elaborate in acest sens de catre consiliul departamentului.

    SECTIUNEA a 2-a
    Adunarea generala si consiliul teritorial

    Art. 21
    (1) Adunarea generala este structura organizatorica de baza ce reuneste membrii fiecarei organizatii teritoriale a Corpului dupa criteriul profesional si teritorial.
    (2) Adunarea generala se convoaca trimestrial sau ori de cate ori este nevoie, este legal constituita in prezenta a cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor sai si adopta hotarari cu majoritatea votului celor prezenti.
    (3) Adunarea generala are urmatoarele atributii principale:
    a) dezbate probleme de interes profesional sau social, conforme cu obiectivele si atributiile Corpului;
    b) adopta masuri de natura organizatorica;
    c) alege si revoca presedintele si pe ceilalti membri ai consiliului teritorial;
    d) aproba activitatea generala si pe domenii a consiliului teritorial;
    e) aproba cererile de primire in Corp;
    f) aproba programele parteneriale cu alte organizatii sau institutii;
    g) aproba bugetul de venituri si cheltuieli si aproba descarcarea de gestiune;
    h) hotaraste cu privire la excluderea unor membri.
    Art. 22
    (1) Consiliul teritorial este structura de conducere a unei organizatii teritoriale constituite in conformitate cu prevederile art. 49 alin. (4) lit. c) si ale art. 76 din Legea nr. 360/2002.
    (2) Fiecare consiliu teritorial este alcatuit dintr-un presedinte, 2 vicepresedinti, un secretar, un trezorier si 4 membri, alesi de adunarea generala prin votul direct si secret al unei majoritati de doua treimi din numarul membrilor prezenti.
    Art. 23
    Presedintele consiliului teritorial este reprezentantul acestuia si membru de drept in consiliul departamentului si in Consiliul national al Corpului.
    Art. 24
    Consiliul teritorial are urmatoarele atributii principale:
    a) organizeaza si conduce activitatea curenta la nivelul organizatiilor teritoriale;
    b) convoaca si pregateste adunarile generale ale membrilor organizatiei teritoriale si pune in aplicare hotararile acestora;
    c) propune adunarii generale excluderea membrilor organizatiei teritoriale, in conditiile prezentului regulament;
    d) asigura gestionarea fondurilor si resurselor obtinute sau repartizate si dispune asupra acestora conform competentelor stabilite prin lege sau prin hotarare a organelor de conducere abilitate.
    Art. 25
    Presedintele consiliului teritorial exercita urmatoarele atributii principale:
    a) convoaca si conduce sedintele consiliului teritorial;
    b) conduce si coordoneaza activitatea membrilor consiliului teritorial;
    c) participa la toate sedintele consiliului departamentului;
    d) asigura conducerea efectiva a consiliului teritorial;
    e) reprezinta consiliul teritorial in raporturile cu celelalte organizatii din cadrul Corpului, precum si cu structuri ale autoritatilor publice locale si in relatiile cu tertii;
    f) asigura, impreuna cu trezorierul, desfasurarea intregii activitati economico-financiare in conformitate cu hotararile consiliului teritorial, ale adunarii generale, ale organelor superioare, precum si in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

    SECTIUNEA a 3-a
    Consiliul departamentului

    Art. 26
    (1) La inspectoratele generale si unitatile prevazute la art. 4 se infiinteaza departamente, ca structuri ale Corpului.
    (2) Fiecare departament coordoneaza actiunile Corpului care vizeaza competentele structurii la nivelul careia este constituit.
    (3) Pentru unitatile prevazute la art. 4 care nu au in subordine structuri teritoriale departamentele se constituie fara organizatii teritoriale. In astfel de cazuri organele de conducere se organizeaza si functioneaza conform regulilor prevazute pentru consiliile teritoriale.
    Art. 27
    (1) Fiecare departament isi organizeaza propriul consiliu, format din presedintii consiliilor teritoriale.
    (2) Consiliul departamentului alege prin vot secret, cu majoritate simpla, biroul executiv, format din presedinte, 2 vicepresedinti, 6 membri, secretar si trezorier.
    (3) Presedintele biroului executiv este presedintele consiliului departamentului, fiind de drept membru al Consiliului national al Corpului.
    Art. 28
    Consiliul departamentului se intruneste semestrial in sesiuni ordinare sau in sesiuni extraordinare, ori de cate ori este nevoie, si adopta decizii cu majoritatea simpla a voturilor membrilor prezenti.
    Art. 29
    (1) Consiliile departamentelor exercita urmatoarele atributii principale:
    a) conlucreaza cu sefii unitatilor si organelor politienesti la nivelul carora este constituit, pentru indeplinirea atributiilor ce revin Corpului, conform legii;
    b) promoveaza si sustine in cadrul Corpului interesele specifice ale membrilor din structura organizatorica la nivelul careia este constituit;
    c) asigura infaptuirea, la nivelul departamentului, a hotararilor Consiliului national al Corpului, respectiv Congresului national al Corpului;
    d) solutioneaza contestatiile impotriva hotararilor adunarii generale, respectiv deciziilor consiliilor teritoriale din structura.
    (2) Pentru situatiile prevazute la art. 26 alin. (3) atributiile consiliului departamentului se completeaza cu atributiile consiliilor teritoriale.
    Art. 30
    Biroul executiv al consiliului departamentului indeplineste urmatoarele atributii principale:
    a) organizeaza activitatea curenta a consiliului departamentului intre sesiuni;
    b) convoaca si pregateste sedintele consiliului departamentului;
    c) formuleaza recomandari pentru configurarea si individualizarea intereselor specifice structurilor la nivelul carora este constituit;
    d) conlucreaza cu sefii unitatilor si organelor politienesti pentru indeplinirea atributiilor prevazute de lege si de prezentul regulament, respectiv la art. 50 din Legea nr. 360/2002;
    e) gestioneaza fondurile banesti proprii, atrase ori repartizate.
    Art. 31
    Presedintele consiliului departamentului are urmatoarele atributii principale:
    a) reprezinta consiliul departamentului in relatiile cu celelalte organizatii si organisme din cadrul Corpului, precum si cu conducerea unitatilor si organelor politienesti la nivelul carora s-a constituit;
    b) conduce si coordoneaza activitatea biroului executiv al consiliului departamentului;
    c) asigura administrarea patrimoniului si fondurile repartizate, conform prevederilor legale.

    SECTIUNEA a 4-a
    Congresul national al Corpului National al Politistilor

    Art. 32
    (1) Congresul national al Corpului este organul suprem al Corpului, constituit din toti membrii delegati ai consiliilor departamentelor, si se intruneste in sesiuni ordinare, o data la 2 ani, sau in sesiuni extraordinare, la convocarea Consiliului national al Corpului.
    (2) Convocarea Congresului national al Corpului se face de catre Biroul executiv central, la cererea Consiliului national al Corpului, cu cel putin 3 luni inainte de data fixata pentru desfasurarea lucrarilor acestuia, iar in sesiune extraordinara, cu cel putin o luna inainte. Instiintarea consiliilor departamentelor se face in scris, cu mentionarea datei, a locului de desfasurare si a ordinii de zi.
    (3) Congresul national al Corpului isi desfasoara activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai si adopta hotarari cu majoritatea simpla.
    (4) Personalul caruia ii sunt aplicabile prevederile Legii nr. 360/2002 va fi reprezentat in Congresul national al Corpului proportional cu numarul membrilor acestuia. Norma de reprezentare se stabileste pe departamente si organizatii teritoriale, astfel incat fiecare organizatie teritoriala sa aiba cel putin un delegat. Norma de reprezentare este de 1 delegat la 500 de membri. Acolo unde numarul membrilor organizatiei teritoriale este sub 500, precum si pentru orice diferenta care depaseste multiplul de 500 va fi desemnat un delegat.
    Art. 33
    Congresul national al Corpului exercita urmatoarele atributii:
    a) alege si elibereaza din functie, prin vot secret, cu majoritate de doua treimi din voturile valabil exprimate, pe presedintele Corpului, pe ceilalti membri ai Biroului executiv central, pe presedintele Comisiei de cenzori si pe ceilalti membri ai acesteia;
    b) aproba intreaga activitate desfasurata de Corp in perioada dintre congrese;
    c) adopta hotarari prin care stabileste strategia generala a Corpului intre congrese;
    d) stabileste tariful de inscriere si nivelul cotizatiei lunare a membrilor;
    e) poate alege un presedinte de onoare din randul personalitatilor marcante care si-au desfasurat activitatea in Politia Romana sau in una dintre structurile prevazute la art. 76 din Legea nr. 360/2002.

    SECTIUNEA a 5-a
    Consiliul national al Corpului National al Politistilor

    Art. 34
    (1) Consiliul national al Corpului este organul de conducere al Corpului in perioada dintre congrese, constituit din 251 - 275 de membri, reprezentand presedintii consiliilor departamentelor si ai consiliilor teritoriale, precum si delegati ai organizatiilor teritoriale sau, dupa caz, ai departamentelor, proportional cu numarul membrilor acestora, pe baza normelor stabilite de Congresul national al Corpului.
    (2) Consiliul national al Corpului se intruneste in sesiuni anuale sau extraordinare, la convocarea Biroului executiv central sau la solicitarea a cel putin o treime din numarul membrilor sai. Sesiunile Consiliului national al Corpului sunt conduse de presedintele Corpului.
    Art. 35
    (1) Consiliul national al Corpului isi desfasoara activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai si adopta hotarari cu majoritatea simpla.
    (2) Hotararile Consiliului national al Corpului sunt obligatorii pentru consiliile departamentelor, pentru consiliile teritoriale si pentru membrii sai.
    Art. 36
    Consiliul national al Corpului exercita urmatoarele atributii principale:
    a) stabileste principalele activitati ale Biroului executiv central pentru perioada dintre sesiunile anuale;
    b) alege din randul membrilor sai, la propunerea Biroului executiv central, cu majoritatea simpla de voturi, comisia de cenzori si comisii de specialitate, astfel:
    1. comisia juridica, de resurse umane si probleme sociale;
    2. comisia buget-finante;
    3. comisia pentru perfectionarea pregatirii politistilor si pentru activitatea moral-educativa;
    4. comisia de disciplina;
    c) analizeaza anual si ori de cate ori este nevoie activitatea Biroului executiv central;
    d) stabileste perioada si cota-parte din venituri, pe care consiliile teritoriale o vireaza Corpului, iar acesta o repartizeaza consiliilor departamentelor;
    e) hotaraste, la propunerea Biroului executiv central, cu privire la modalitatea de recompensare a membrilor Corpului care s-au remarcat in mod deosebit;
    f) aproba bugetul de venituri si cheltuieli al Corpului, intocmit de Biroul executiv central.
    Art. 37
    (1) Comisiile de specialitate isi desfasoara activitatea in mod permanent, pe baza unor norme proprii aprobate de Consiliul national al Corpului.
    (2) Presedintele fiecarei comisii informeaza Consiliul national al Corpului despre activitatea acesteia.

    SECTIUNEA a 6-a
    Biroul executiv central

    Art. 38
    Biroul executiv central este organismul de lucru al Consiliului national al Corpului.
    Art. 39
    (1) Biroul executiv central este ales de Congresul national al Corpului, prin vot direct si secret, exprimat de doua treimi din numarul membrilor prezenti.
    (2) Biroul executiv central este constituit din presedinte, 2 vicepresedinti, un secretar general, un trezorier general si 5 - 7 membri.
    Art. 40
    (1) Biroul executiv central isi desfasoara activitatea legal in sedinte ordinare lunare sau in sedinte extraordinare ori de cate ori este nevoie, la convocarea presedintelui, in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai.
    (2) In exercitarea atributiilor sale Biroul executiv central adopta hotarari cu majoritate simpla.
    Art. 41
    Biroul executiv central exercita urmatoarele atributii principale:
    a) convoaca in sesiune ordinara sau extraordinara Consiliul national al Corpului;
    b) face propuneri Consiliului national al Corpului cu privire la acordarea de recompense in conformitate cu prevederile art. 36 lit. e);
    c) prezinta spre aprobare Consiliului national al Corpului proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al Corpului;
    d) participa, impreuna cu structurile specializate, la initierea unor actiuni menite sa sporeasca eficienta activitatii politienesti;
    e) formuleaza puncte de vedere in cazul elaborarii propunerilor de acte normative care se refera la activitatea politiei sau la Statutul politistului;
    f) participa la elaborarea Codului de etica si deontologie al politistului;
    g) acorda, la cerere sau din oficiu, in cazuri temeinic justificate, burse si ajutoare pentru politistii si/sau membrii de familie ai acestora aflati in dificultate materiala sau financiara;
    h) organizeaza activitati pentru cinstirea eroilor Ministerului de Interne;
    i) organizeaza si desfasoara activitati stiintifice, culturale si sportive;
    j) desfasoara activitati de sustinere a intereselor politistilor in fata autoritatilor interne si internationale;
    k) exercita orice alte atributii stabilite de lege ori prin hotarari ale Consiliului national al Corpului.

    SECTIUNEA a 7-a
    Presedintele Corpului National al Politistilor

    Art. 42
    (1) Presedintele Corpului este ales de Congresul national al Corpului pentru o perioada de 2 ani, dintre membrii sai care au o vechime de cel putin 10 ani in Politia Romana si/sau in structurile prevazute la art. 76 din Legea nr. 360/2002, dintre personalitatile recunoscute cu contributii marcante in activitatea profesionala sau sociala, in conditiile stabilite de art. 33 lit. a).
    (2) Functia de presedinte al Corpului nu poate fi indeplinita decat pentru cel mult doua mandate.
    (3) Presedintele Corpului este si presedinte al Biroului executiv central.
    Art. 43
    Presedintele are urmatoarele atributii:
    a) reprezinta Corpul in relatiile cu tertii, pe plan intern si international;
    b) conduce si coordoneaza activitatea membrilor Biroului executiv central;
    c) convoaca Biroul executiv central in sedinte de lucru;
    d) in lipsa sa, imputerniceste la conducerea Biroului executiv central pe unul dintre vicepresedinti;
    e) acorda imputernicire de reprezentare membrilor organelor de conducere sau presedintelui de onoare;
    f) emite decizii pentru organizarea si desfasurarea activitatii Corpului;
    g) indeplineste orice alte atributii incredintate de organele de conducere ale Corpului.
    Art. 44
    (1) Presedintele poate fi eliberat din functie de catre Congresul national al Corpului, cu votul a cel putin doua treimi din numarul membrilor acestuia, la propunerea Consiliului national al Corpului, pentru neindeplinirea atributiilor specifice, savarsirea de abuzuri sau alte fapte incompatibile cu calitatea sa.
    (2) Presedintele este suspendat din functie cand impotriva sa a fost pusa in miscare actiunea penala.
    (3) In perioada suspendarii din functie atributiile presedintelui sunt exercitate de unul dintre vicepresedinti, desemnat de Biroul executiv central.
    (4) Dispozitiile alin. (1) - (3) se aplica in mod corespunzator si membrilor Biroului executiv central, precum si presedintelui comisiei de cenzori.

    SECTIUNEA a 8-a
    Comisia de cenzori

    Art. 45
    Comisia de cenzori este organul care verifica intreaga activitate financiara a Corpului, respectiv a departamentelor, si care isi desfasoara activitatea in mod continuu, pe baza prevederilor legale in domeniu, precum si a unor norme proprii aprobate de Consiliul national al Corpului.
    Art. 46
    (1) Presedintele comisiei de cenzori si ceilalti cenzori sunt alesi de Congresul national al Corpului dintre politistii cu o vechime de minimum 5 ani si cu studii de specialitate de nivel superior.
    (2) Presedintele comisiei de cenzori informeaza Consiliul national al Corpului despre activitatea acesteia.

    CAP. 5
    Veniturile si fondurile banesti ale Corpului National al Politistilor

    Art. 47
    (1) Veniturile Corpului se constituie din:
    a) taxa de inscriere, cotizatii lunare ale membrilor, venituri realizate din manifestari stiintifice, culturale si sportive si din drepturi editoriale;
    b) resurse obtinute de la bugetul de stat si/sau bugetele locale, in conditiile legii;
    c) donatii si sponsorizari din partea persoanelor fizice sau juridice, din tara ori strainatate, in conditiile legii si ale normelor instituite de ministrul de interne;
    d) chirii, dobanzi si orice alte surse legale;
    e) cota-parte din veniturile incasate de consiliile teritoriale, virata Corpului in conditiile art. 36 lit. d).
    (2) Patrimoniul Corpului este folosit exclusiv pentru realizarea scopului acestuia.
    (3) Biroul executiv central intocmeste anual proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al Corpului, pe care il supune aprobarii Consiliului national al Corpului.
    Art. 48
    Organele de conducere raspund de utilizarea legala a veniturilor realizate in conditiile art. 47 alin. (1).
    Art. 49
    (1) Fondurile banesti ale Corpului pot fi utilizate pentru perfectionarea pregatirii profesionale, acordarea de burse si de ajutoare, crearea unor institutii cu scop stiintific, investitii legate de dotarea cu mijloace adecvate activitatilor Corpului, cheltuieli administrativ-gospodaresti, asistenta juridica a membrilor, cumpararea si administrarea unor hoteluri, case de odihna si cluburi ale politistilor, precum si pentru fondul de salarii destinat aparatului tehnico-administrativ propriu.
    (2) Corpul are calitatea de proprietar al bunurilor pe care le achizitioneaza in conditiile legii. Titlul de proprietate al Corpului asupra bunurilor proprii este supus regimului de drept comun.

    CAP. 6
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 50
    (1) Numarul posturilor, denumirea functiilor si modul de salarizare a personalului care desfasoara activitate permanenta in cadrul Corpului se stabilesc de Congresul national al Corpului, la propunerea Consiliului national al Corpului.
    (2) Membrii Corpului aflati in activitate, incadrati in functii conform alin. (1), isi pastreaza calitatea de politist si beneficiaza de drepturile si obligatiile specifice prevazute in Legea nr. 360/2002, mai putin drepturile salariale, care vor fi suportate de Corp.
    Art. 51
    (1) Ministerul de Interne va pune la dispozitia Corpului, la nivel central si teritorial, spatii, birotica si mijloace tehnice necesare, in conditiile legii.
    (2) Pentru indeplinirea atributiilor prevazute de lege si de prezentul regulament, organele de conducere ale Corpului au acces la mijloace de comunicatii specifice utilizate de unitatile Ministerului de Interne.
    Art. 52
    (1) Corpul are stampila si sigla proprii, ale caror forma si continut vor fi stabilite de Congresul national al Corpului.
    (2) Deviza Corpului este "Unitas per veritatem" (Uniti pentru adevar).
    Art. 53
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament se va constitui un comitet de initiativa, format din reprezentanti desemnati de sefii structurilor Ministerului de Interne carora li se aplica prevederile Legii nr. 360/2002, care are obligatia de a organiza lucrarile primului Congres national al Corpului, in termen de 90 de zile de la constituire.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1305/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1305 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu