HOTARARE Nr.
1426 din 18 noiembrie 2009
privind organizarea si
functionarea Ministerului Tineretului si Sportului
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 856 din 9 decembrie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi
funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi
completările ulterioare, şi al art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind
reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea
cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea
acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Ministerul Tineretului şi Sportului
este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate
juridică, în subordinea Guvernului, care elaborează şi asigură aplicarea strategiei
şi politicilor Guvernului în domeniile tineretului şi sportului.
Art. 2. - Sediul principal al Ministerului Tineretului
şi Sportului este în municipiul Bucureşti, str. Vasile Conta nr. 16, sectorul
2. Ministerul Tineretului şi Sportului îşi desfăşoară activitatea şi în alte
sedii, deţinute potrivit legii, situate în str. Eremia Grigorescu nr. 26,
sectorul 1, respectiv în str. Dem. I. Dobrescu nr. 4-6, sectorul 1.
CAPITOLUL II
Principalele atribuţii ale Ministerului Tineretului
şi Sportului
Art. 3. - (1) In îndeplinirea rolului şi a obiectivelor
sale generale, Ministerul Tineretului şi Sportului exercită următoarele
atribuţii principale:
a) asigură elaborarea strategiei de punere în aplicare
a Programului de guvernare în domeniile tineretului şi sportului;
b) fundamentează şi propune Guvernului politici în
domeniile tineretului şi sportului;
c) iniţiază, elaborează ori, după caz, avizează
proiecte de acte normative, în vederea realizării obiectivelor strategice şi a
politicilor în domeniile tineretului şi sportului;
d) propune structura anuală a subvenţiilor de la
bugetul de stat;
e) asigură administrarea bunurilor proprietate publică
şi/sau privată a statului încredinţate, potrivit prevederilor legale;
f) asigură, în numele statului român, reprezentarea pe
plan intern şi extern în domeniile tineretului şi sportului;
g) asigură urmărirea aplicării şi controlul respectării
legilor şi a celorlalte acte normative din domeniile tineretului şi sportului;
h) colaborează cu celelalte ministere şi organe de
specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile
administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi persoane juridice
de drept public sau privat, române ori străine.
(2) Ministerul Tineretului şi Sportului îndeplineşte
orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin alte acte normative privind
politicile în domeniile tineretului şi sportului.
Art. 4. - (1) In îndeplinirea rolului şi a obiectivelor
sale în domeniul activităţii de tineret, Ministerul Tineretului şi Sportului are
următoarele atribuţii specifice:
a) aplică politica guvernamentală în domeniul
tineretului, fundamentează si efectuează studii si cercetări, analize si
prognoze privind problemele tineretului si elaborează politicile specifice în
favoarea acestuia, care servesc la aplicarea strategiei în domeniu şi a
iniţiativelor legislative cu incidenţă asupra tineretului în mod direct sau
prin instituţiile aflate în subordinea sa sau în colaborare cu persoane
juridice ori fizice autorizate;
b) colaborează şi sprijină structurile de şi pentru
tineret, legal constituite, în vederea atingerii obiectivelor cuprinse în
programele sale;
c) elaborează programe în scopul finanţării acţiunilor
proprii;
d) autorizează şi avizează desfăşurarea activităţilor
din centrele proprii;
e) stabileşte contacte la nivel internaţional cu
instituţii şi organisme similare;
f) sprijină formarea, pregătirea şi perfecţionarea
profesională în domeniul tineretului în mod direct, prin instituţiile aflate în
subordinea sa sau în colaborare cu instituţii şi organisme de specialitate din
ţară şi din străinătate;
g) organizează activităţi de profil cu caracter
naţional şi internaţional, asigurându-se în acest fel participarea directă şi
pe bază de reciprocitate la manifestări similare peste hotare;
h) înfiinţează centre de tineret noi ori prin
amenajarea spaţiilor şi imobilelor neutilizate din domeniul public al statului
sau aflate în administrarea instituţiilor din subordinea sa;
i) colaborează direct cu Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Inovării, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale,
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei sau prin structurile specializate
din subordine, în domenii de interes comun;
j) avizează proiectele de acte normative iniţiate de
alte instituţii în domeniul tineretului;
k) elaborează şi implementează planul de reabilitare şi
de extindere a centrelor de agrement;
l) asigură organizarea şi administrarea centrelor de
agrement;
m) elaborează regulamentul privind funcţionarea şi
administrarea centrelor de agrement;
n) elaborează metodologia privind repartizarea
locurilor în taberele studenţeşti şi eliberarea biletelor de tabără, precum şi
criteriile de eligibilitate ale participanţilor;
o) elaborează şi implementează planul de extindere şi
dezvoltare a reţelei caselor de cultură ale studenţilor;
p) coordonează şi monitorizează buna desfăşurare a
activităţilor specifice caselor de cultură ale studenţilor şi Complexului
Cultural Sportiv Studenţesc „Tei" din Bucureşti;
q) elaborează şi derulează proiecte şi programe naţionale
şi internaţionale în interesul tinerilor;
r) sprijină formarea, pregătirea şi perfecţionarea
profesională a studenţilor şi tinerilor;
s) editează, produce şi difuzează materiale de
specialitate, cuprinzând informaţii utile tinerilor, precum şi instituţiilor şi
structurilor asociative studenţeşti implicate în activitatea de tineret;
ş) organizează tabere sociale şi tematice pentru
tineri;
t) acreditează, în vederea colaborării, persoane
juridice şi fizice, pentru organizarea de tabere pentru copii, studenţi şi
tineri;
ţ) organizează evenimente în vederea promovării
programelor de tineret;
u) realizează, gestionează şi actualizează baza de date
privind starea tineretului, structurile neguvernamentale de şi pentru tineret
şi instituţiile cu preocupări în domeniu, precum şi informaţiile solicitate de
tineri şi de structurile neguvernamentale de şi pentru tineret;
v) iniţiază şi organizează schimburi de experienţă,
dezbateri, simpozioane, sesiuni de comunicări şi alte tipuri de reuniuni de
natură să asigure optimizarea schimbului de informaţii între instituţiile,
structurile neguvernamentale de şi pentru tineret şi alte persoane fizice sau
juridice implicate în politica de tineret;
w) facilitează accesul tinerilor la programe şi
proiecte specializate pentru dezvoltarea unor abilităţi şi competenţe
complementare celor oferite în cadrul sistemului de învăţământ.
(2) Ministerul Tineretului şi Sportului acordă
asistenţă de specialitate studenţilor şi structurilor asociative studenţeşti,
în vederea elaborării unor proiecte şi programe care au următoarele obiective:
a) impulsionarea participării studenţilor, sub
diversele ei forme, şi anume: civică, culturală, economică şi educaţională,
politică, inclusiv prin implicarea acestora în actul decizional;
b) stimularea creativităţii studenţilor;
c) promovarea mobilităţii studenţilor în spaţiul
european;
d) atenuarea impactului factorilor de risc care conduc
la marginalizare şi excludere socială;
(3) Finanţarea acţiunilor de tineret se poate face din
venituri realizate prin derularea de programe şi acţiuni specifice, din donaţii
şi sponsorizări, precum şi din fondurile alocate de la bugetul de stat în acest
scop.
Art. 5. - (1) In îndeplinirea rolului şi a obiectivelor
sale în domeniul absorbţiei fondurilor europene, Ministerul Tineretului şi
Sportului are următoarele atribuţii specifice:
a) înfiinţează centre noi pentru tineret cu
responsabilităţi directe în atragerea fondurilor comunitare pe domeniul
Tineret;
b) gestionează fonduri publice şi fonduri atrase de la
organisme finanţatoare interne sau internaţionale, pe care le alocă susţinerii
iniţiativelor tinerilor şi ale structurilor neguvernamentale de şi pentru
tineret, prin selecţie competitivă de proiecte desfăşurată conform legislaţiei
specifice;
c) accesează fonduri structurale destinate susţinerii
politicilor de coeziune în domeniul tineretului, cu respectarea metodologiei
specifice, în calitate de gestionar, beneficiar sau partener.
(2) In calitate de autoritate naţională pentru
Programul „Tineret în acţiune" - „Youth in action", Ministerul
Tineretului şi Sportului are următoarele atribuţii specifice:
a) aprobă programul de lucru anual al Agenţiei
Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării
Profesionale, până la termenul impus de Comisia Europeană;
b) stabileşte politicile şi priorităţile naţionale în
domeniul tineretului, pe acţiuni, măsuri de monitorizare şi evaluare a
impactului proiectelor, care vor fi utilizate în comun de Agenţia Naţională
pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, cu
scopul de a estima modul în care programul „Tineret în acţiune" - „Youth
in action" îşi atinge obiectivele la nivel naţional, în general, şi, în
particular, modul în care contribuie la modernizarea sistemelor şi practicilor
în domeniul sprijinirii tineretului;
c) evaluează sistemul şi procedurile de organizare şi
funcţionare a Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul
Educaţiei şi Formării Profesionale, în conformitate cu Ghidul pentru
autorităţile naţionale stabilit de Comisia Europeană, în vederea emiterii
declaraţiei de asigurare anuală;
d) întocmeşte şi aplică metodologia care va sta la baza
efectuării controlului secundar, pentru granturile comunitare aferente
diferitelor tipuri de proiecte;
e) supervizează mecanismul de control naţional primar
şi secundar şi centralizează rezultatele din rapoarte, în scopul emiterii
declaraţiei anuale de asigurare;
f) controlează şi coordonează activitatea Agenţiei
Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării
Profesionale cu privire la managementul corect al fondurilor comunitare pentru
realizarea proiectelor din cadrul programului, asigurând gestionarea
corespunzătoare a acestora;
g) colaborează şi consultă Comisia Europeană în vederea
monitorizării şi supervizării Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în
Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale;
h) stabileşte un mecanism propriu de raportare şi
urmărire a neregulilor şi/sau fraudelor, în conformitate cu legislaţia în
vigoare;
i) prin ordin al ministrului, actul de desemnare a
Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării
Profesionale poate fi revocat din proprie iniţiativă sau în urma unei
solicitări din partea Comisiei Europene, în eventualitatea unor nereguli,
neglijenţe sau fraude care pot fi atribuite Agenţiei Naţionale pentru Programe
Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale. In cazul unor
deficienţe serioase repetate sau al unui management neperformant al Agenţiei
Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării
Profesionale, Comisia Europeană poate solicita Ministerului Tineretului şi
Sportului revocarea actului de desemnare a Agenţiei Naţionale pentru Programe
Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, cu o notificare în
termen de 3 luni. Ministerul Tineretului şi Sportului poate revoca, prin ordin
al ministrului, actul de desemnare a Agenţiei Naţionale pentru Programe
Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, pentru alte motive întemeiate.
In acest caz, Ministerul Tineretului şi Sportului va notifica Comisiei
Europene, precizând motivele, cu cel puţin 6 luni înainte de data prevăzută, în
vederea încheierii mandatului Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în
Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale.
(3) Ministerul Tineretului şi Sportului emite anual o
declaraţie de asigurare ex-post comună, care să certifice:
a) corectitudinea şi transparenţa sistemelor financiare
şi ale procedurilor Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul
Educaţiei şi Formării Profesionale referitoare la managementul acţiunilor
descentralizate;
b) probitatea conturilor;
c) asigurarea rezonabilă asupra faptului că resursele
financiare alocate proiectelor finanţate de Agenţia Naţională pentru Programe
Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale au fost folosite
pentru scopurile declarate în respectivele proiecte şi în conformitate cu
principiile unui management financiar corect, conform Regulamentului financiar
comunitar;
d) că procedurile de control primar şi secundar puse în
practică pot să garanteze în mod corespunzător legalitatea şi regularitatea
tranzacţiilor subsecvente. Această declaraţie va fi întocmită în conformitate
cu formatul impus de Comisia Europeană şi va ţine cont de rezultatele
controalelor desfăşurate pe parcursul anului.
(4) Pentru implementarea proiectelor cu finanţare
externă, în condiţiile reglementate de legislaţia în vigoare, în cadrul
Ministerului Tineretului şi Sportului şi a unităţilor subordonate se pot
înfiinţa unităţi de management a proiectului sau, după caz, unităţi de
implementare a proiectului. Structura organizatorică, numărul de persoane,
regulamentul de organizare şi funcţionare pentru fiecare unitate de management
a proiectului sau unitate de implementare a proiectului şi, după caz, numărul
de unităţi se vor stabili prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
Art. 6. - (1) In îndeplinirea rolului şi a obiectivelor
sale în domeniul activităţii sportive, Ministerul Tineretului şi Sportului are
următoarele atribuţii specifice:
a) elaborează şi susţine strategia generală a
organizării şi dezvoltării activităţii sportive şi reprezintă interesele
statului în raport cu federaţiile sportive naţionale;
b) elaborează normele generale de folosire a
mijloacelor materiale aflate în administrarea sa şi a mijloacelor financiare
pentru activitatea sportivă, care provin din alocaţii de la bugetul de stat;
c) colaborează cu ministerele şi cu celelalte
autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţiile de
cercetare şi cu unităţile de învăţământ şi sanitare de specialitate pentru
organizarea şi dezvoltarea educaţiei fizice şi sportului;
d) conlucrează cu Comitetul Olimpic şi Sportiv Român în
finanţarea şi derularea programelor privind pregătirea şi participarea
sportivilor români la jocurile olimpice, precum şi pentru promovarea valenţelor
educative ale olimpismului;
e) avizează proiectele de acte normative iniţiate de
alte instituţii în domeniul sportului;
f) supraveghează menţinerea destinaţiei bazelor
sportive din domeniul public sau privat al statului ori al unităţilor
administrativ-teritoriale, precum şi a celor care au aparţinut domeniului
public şi au intrat în circuitul privat după anul 1989;
g) supraveghează menţinerea destinaţiei bazelor şi/sau
instalaţiilor sportive care au aparţinut domeniului public sau privat al
statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale şi care, ulterior, au fost
dobândite ca active patrimoniale destinate activităţii sportive sau vândute către
societăţile comerciale;
h) autorizează afilierea federaţiilor sportive
naţionale la federaţiile sportive internaţionale de profil şi la alte foruri
continentale sau mondiale, precum şi afilierea tuturor organizaţiilor cu profil
sportiv la forurile internaţionale de specialitate;
i) supraveghează şi controlează respectarea de către
structurile sportive a dispoziţiilor legale în vigoare şi a prevederilor
cuprinse în statutele şi în actele de constituire a acestora;
j) organizează sau sprijină, potrivit legii, formarea,
pregătirea profesională şi perfecţionarea specialiştilor din domeniul
sportului, conlucrând în acest scop cu instituţiile şi organismele de
specialitate din ţară şi din străinătate;
k) elaborează şi duce la îndeplinire, în colaborare cu
autorităţile administraţiei publice locale, planurile de construire şi de
modernizare a bazelor şi instalaţiilor sportive, în vederea dezvoltării
sportului de performanţă de interes naţional şi internaţional; avizează
normativele tehnice în materie de baze şi instalaţii sportive;
l) recunoaşte sau revocă, potrivit legii, existenţa
unei structuri sportive prin înscrierea, respectiv radierea acesteia din
Registrul sportiv;
m) avizează constituirea structurilor sportive,
inclusiv înscrierea ca persoane juridice a cluburilor sportive profesioniste
organizate ca societăţi comerciale sportive pe acţiuni, respectiv retrage
avizul de funcţionare a acestora;
n) elaborează criteriile de acordare şi atribuie
distincţiile şi titlurile sportive, altele decât cele stabilite prin lege;
o) sprijină organizarea şi promovarea cercetării
ştiinţifice şi asistenţei medicale în domeniul sportiv;
p) autorizează desfăşurarea pe teritoriul României a
campionatelor mondiale, europene şi regionale şi participarea reprezentativelor
naţionale la campionatele mondiale şi europene organizate în străinătate,
precum şi la campionatele regionale;
q) promovează măsurile de prevenire, control şi
reprimare a folosirii substanţelor interzise şi a metodelor neregulamentare
destinate să mărească în mod artificial capacitatea fizică a sportivilor sau să
modifice rezultatele competiţiilor;
r) adoptă măsuri pentru prevenirea şi combaterea
violenţei la manifestările sportive;
s) reprezintă interesele statului în diferite organe şi
organisme sportive internaţionale; negociază şi încheie acorduri, înţelegeri,
protocoale şi alte documente de colaborare în domeniul sportului cu organisme
de specialitate din alte ţări, pe baza prevederilor legale în vigoare;
ş) colaborează cu celelalte organe ale administraţiei
publice centrale şi locale pentru susţinerea sportului pentru toţi şi de
performanţă, asigurarea unei eficiente sporite pe linia supravegherii şi
controlului, exercitării autorităţii disciplinare, formării şi perfecţionării
specialiştilor din domeniul sportului, pentru corelarea finanţării activităţii
sportive, prevenirea violenţei în sport şi combaterea dopajului;
t) organizează evenimente în vederea promovării
programelor de sport.
(2) Ministerul Tineretului şi Sportului repartizează
bugetul afectat activităţii sportive pentru:
a) activitatea proprie şi cea a unităţilor din
subordinea sa;
b) federaţiile sportive naţionale, în baza contractelor
de finanţare a obiectivelor şi programelor sportive ale acestora;
c) premierea performanţelor deosebite obţinute la
competiţiile sportive internaţionale oficiale.
CAPITOLUL III
Structura organizatorică şi conducerea Ministerului
Tineretului şi Sportului
Art. 7. - (1) Structura organizatorică a Ministerului
Tineretului şi Sportului, formată din direcţii generale şi direcţii, este
prevăzută în anexa nr. 1. In cadrul acesteia, prin ordin al ministrului
tineretului şi sportului, se pot organiza servicii, birouri, compartimente sau
colective temporare şi se pot stabili numărul total al posturilor, numărul
posturilor de conducere şi numărul posturilor de execuţie, în condiţiile legii,
cu respectarea numărului de posturi aprobat.
(2) Personalul Ministerului Tineretului şi Sportului
este compus din demnitari şi asimilaţi ai acestora, funcţionari publici şi
personal contractual.
(3) Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al
Ministerului Tineretului şi Sportului este de 242, exclusiv demnitarii şi
posturile aferente cabinetului ministrului.
(4) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale
ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Tineretului şi Sportului
se stabilesc prin fişa postului, în conformitate cu structura organizatorică
prevăzută în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a
ministerului, aprobat prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
(5) Statul de funcţii pentru aparatul propriu al
Ministerului Tineretului şi Sportului se aprobă prin ordin al ministrului
tineretului şi sportului.
(6) Incadrarea şi salarizarea personalului se fac
potrivit prevederilor aplicabile personalului din administraţia publică
centrală.
Art. 8. - (1) Conducerea Ministerului Tineretului şi
Sportului este exercitată de ministru, ajutat de un secretar de stat şi un
subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Ministrul tineretului şi sportului reprezintă
Ministerul Tineretului şi Sportului în raporturile cu celelalte autorităţi
publice, cu organisme şi organizaţii, precum şi cu celelalte persoane juridice
şi fizice din ţară şi din străinătate.
(3) Ministrul tineretului şi sportului este ordonator
principal de credite.
(4) Secretarul de stat şi subsecretarul de stat se
subordonează ministrului tineretului şi sportului şi îndeplinesc atribuţiile
stabilite prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
(5) In exercitarea atribuţiilor sale, ministrul
tineretului şi sportului emite ordine şi instrucţiuni.
Art. 9. - (1) Ministerul Tineretului şi Sportului are
un secretar general, înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului
tineretului şi sportului şi îndeplineşte atribuţiile prevăzute de lege, de
regulamentul de organizare şi funcţionare şi alte atribuţii stabilite prin
ordin al ministrului tineretului şi sportului.
Art. 10. - (1) Pe lângă ministrul tineretului şi
sportului funcţionează, ca organ consultativ, Colegiul ministerului. Componenţa
şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se
aprobă prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
(2) Colegiul ministerului se întruneşte, la cererea
ministrului tineretului şi sportului, pentru dezbaterea unor probleme privind
activitatea ministerului.
(3) Preşedintele Colegiului ministerului este ministrul
tineretului şi sportului. In lipsa acestuia, atribuţiile preşedintelui se
exercită de către secretarul de stat sau de subsecretarul de stat, desemnat de
ministrul tineretului şi sportului.
(4) Pentru analiza, prioritizarea şi avizarea
activităţilor din domeniul investiţiilor, în cadrul Ministerului Tineretului şi
Sportului funcţionează Consiliul tehnico-economic. Componenţa şi regulamentul
de organizare şi funcţionare ale Consiliului tehnico-economic se aprobă prin
ordin al ministrului tineretului şi sportului.
(5) Preşedintele Consiliului tehnico-economic al
ministerului este ministrul tineretului şi sportului, iar secretarul de stat,
subsecretarul de stat şi secretarul general sunt vicepreşedinţi.
(6) In lipsa ministrului tineretului şi sportului
atribuţiile preşedintelui se exercită de unul dintre vicepreşedinţi, desemnat
de ministrul tineretului şi sportului.
Art. 11. - (1) Ministrul tineretului şi sportului poate
delega unele dintre atribuţiile sale secretarului de stat, subsecretarului de
stat sau altei persoane desemnate de acesta.
(2) Pentru atribuţiile din activitatea curentă ce nu
impun luarea unei decizii la nivelul conducerii Ministerului Tineretului şi
Sportului, delegarea unor atribuţii din competenţa ministrului tineretului şi
sportului poate fi dispusă prin ordin al acestuia.
Art. 12. - La nivelul Ministerului Tineretului şi
Sportului pot funcţiona consilii consultative pe probleme de tineret şi sport,
Infiinţarea, desfiinţarea, competenţele şi componenţa acestor consilii se
stabilesc prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
Art. 13. - (1) Unităţile aflate în subordinea
Ministerului Tineretului şi Sportului pot închiria spaţii pentru necesităţi
proprii şi pot închiria, la rândul lor, spaţii unor operatori economici sau pot
da în folosinţa gratuită a altor instituţii de utilitate publică spaţii situate
în imobilele proprietate publică ori privată a statului, în care îşi desfăşoară
activitatea şi pe care le administrează, în condiţiile legii.
(2) Veniturile rezultate din închirierea bunurilor
prevăzute la alin. (1) se vor reţine şi se vor gestiona potrivit legii.
CAPITOLUL IV
Unităţile subordonate Ministerului Tineretului şi
Sportului
Art. 14. - (1) Unităţile din subordinea Ministerului
Tineretului şi Sportului şi sursele de finanţare ale acestora sunt prevăzute în
anexa nr. 2.
(2) Structura organizatorică, statele de funcţii şi
numărul de posturi ale unităţilor din subordinea Ministerului Tineretului şi
Sportului se aprobă prin ordin al ministrului tineretului şi sportului, la
propunerea conducătorilor acestor unităţi.
(3) Persoanele care îndeplinesc funcţii de conducere
ale unităţilor din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului şi, după
caz, adjuncţii acestora se numesc, în condiţiile legii, prin ordin al
ministrului tineretului şi sportului.
Art. 15. - (1) Direcţiile pentru sport judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti sunt servicii publice deconcentrate ale
Ministerului Tineretului şi Sportului şi îndeplinesc atribuţiile prevăzute în
Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Direcţiile pentru sport judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite prin acte
normative specifice activităţii sportive.
Art. 16. - (1) Direcţiile pentru tineret judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti sunt servicii publice deconcentrate ale
Ministerului Tineretului şi Sportului şi îndeplinesc atribuţiile prevăzute de
Hotărârea Guvernului nr. 753/2005 privind organizarea şi funcţionarea
direcţiilor pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Direcţiile pentru tineret judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite prin acte
normative specifice activităţii de tineret.
Art. 17. - Casele de cultură ale studenţilor şi
Complexul Cultural Sportiv Studenţesc „Tei" sunt instituţii publice
deconcentrate ale Ministerului Tineretului şi Sportului, care îndeplinesc
atribuţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 801/2004 privind organizarea
şi funcţionarea caselor de cultură ale studenţilor şi a Complexului Cultural
Sportiv Studenţesc „Tei".
Art. 18. - (1) Cluburile sportive, persoane juridice de
drept public din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, sunt
instituţii publice, care au ca obiect de activitate:
a) realizarea performanţelor sportive, selecţia,
pregătirea şi participarea la competiţii sportive interne şi internaţionale;
b) promovarea spiritului de fairplay, combaterea şi
prevenirea violenţei şi dopajului în activitatea sportivă;
c) promovarea uneia sau mai multor discipline sportive;
d) administrarea bazei materiale sportive proprii;
e) organizarea de competiţii sportive în conformitate
cu statutele şi regulamentele federaţiilor sportive naţionale.
(2) Cluburile sportive pot desfăşura şi alte activităţi
în vederea realizării scopului şi obiectului de activitate, în conformitate cu
prevederile legale şi conţinutul regulamentului propriu de organizare şi
funcţionare aprobat.
Art. 19. - Complexurile sportive naţionale sunt
instituţii publice în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului.
Obiectul de activitate al acestora constă în administrarea bazelor sportive de
interes naţional şi internaţional, destinate cu prioritate pregătirii loturilor
naţionale şi olimpice, precum şi organizării competiţiilor sportive la nivel
naţional şi internaţional.
Art. 20. - Centrul Naţional de Formare şi Perfecţionare
a Antrenorilor este instituţie publică, cu personalitate juridică, în
subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu sediul în municipiul
Bucureşti, bd. Basarabia nr. 37-39, sectorul 2, şi are ca obiect de activitate
formarea, promovarea şi perfecţionarea antrenorilor şi a altor specialişti din
domeniul sportului, în conformitate cu Statutul antrenorului şi cu celelalte
dispoziţii legale în vigoare.
Art. 21. - Institutul Naţional de Cercetare pentru
Sport, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului
Tineretului şi Sportului, cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Basarabia nr.
37-39, sectorul 2, se organizează şi funcţionează potrivit dispoziţiilor legale
în vigoare.
Art. 22. - Muzeul Sportului este instituţie publică cu
personalitate juridică, în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu
sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 12, sectorul 3, şi are ca
obiect de activitate achiziţionarea, conservarea, cercetarea şi expunerea
colecţiilor de bunuri din domeniul educaţiei fizice şi sportului.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 23. - Ministerul Tineretului şi Sportului are în
dotare un parc auto şi un consum de carburanţi, stabilite potrivit
dispoziţiilor legale în vigoare.
Art. 24. - (1) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă
din prezenta hotărâre.
(2) Incadrarea pe funcţii, în limita numărului de
posturi aprobat şi în noua structură organizatorică cu stabilirea drepturilor
salariale aferente, se realizează potrivit art. 6 alin. (4) din Legea nr.
329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice,
raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi
respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional,
în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, cu
respectarea regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal.
(3) Incetarea raporturilor de muncă sau de serviciu ale
personalului se face în termenul prevăzut la alin. (2), cu respectarea
procedurilor legale aplicabile fiecărei categorii de personal din care face
parte şi a prevederilor legale privind protecţia socială, pe baza criteriilor
la care se referă alin. (5) sau, după caz, alin. (6) din Legea nr. 329/2009.
Art. 25. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.721/2008 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 26 din 13 ianuarie 2009, cu completările
ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul tineretului şi sportului,
Sorina Luminiţa Plăcintă
p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA Nr. 11)
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Tineretului şi Sportului
Număr maxim de posturi: 242 exclusiv demnitarii si
cabinetul ministrului
MINISTERUL TINERETULUI ŞI SPORTULUI
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
UNITĂŢILE
care funcţionează în subordinea Ministerului
Tineretului şi Sportului
Denumirea unităţii
|
Sursa de finanţare
|
I. Direcţiile pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti
II. Casele de cultură ale studenţilor şi Complexul Cultural
Sportiv Studenţesc „Tei" - Bucureşti
|
Cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de
stat
|
III. Direcţiile pentru sport judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti
|
Cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de
stat
|
IV. Cluburi sportive
|
Cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de
stat
|
1. Clubul Sportiv „Unirea" Alba Iulia
|
2. Clubul Sportiv Municipal Arad
|
3. Clubul Sportiv Municipal Piteşti
|
4. Clubul Sportiv „Muscel" Câmpulung
|
5. Sport Club Municipal Bacău
|
6. Clubul Sportiv Municipal Oneşti
|
7. Clubul Sportiv „Crişul" Oradea
|
8. Clubul Sportiv Municipal Bistriţa
|
9. Clubul Sportiv Botoşani
|
10. Clubul Sportiv Municipal Braşov
|
11. Clubul Sportiv Municipal Brăila
|
12. Clubul Sportiv Municipal Buzău
|
13. Clubul Sportiv Municipal Reşiţa
|
14. Clubul Sportiv Municipal Călăraşi
|
15. Clubul Sportiv Municipal Cluj-Napoca
|
16. Clubul Sportiv „Farul" Constanţa
|
17. Clubul Sportiv Municipal Sfântu Gheorghe
|
18. Clubul Sportiv Târgovişte
|
19. Clubul Sportiv Municipal Craiova
|
20. Clubul Sportiv Municipal „Dunărea" Galaţi
|
21. Clubul Sportiv Municipal Giurgiu
|
22. Clubul Sportiv „Pandurii" Târgu Jiu
|
23. Sport Club Miercurea-Ciuc
|
24. Clubul Sportiv Municipal laşi
|
25. Clubul Sportiv Municipal Baia Mare
|
26. Clubul Sportiv „Mureşul" Târgu Mureş
|
27. Clubul Sportiv „Ceahlăul" Piatra-Neamţ
|
28. Clubul Atletic Roman
|
29. Clubul Sportiv „Petrolul" Ploieşti
|
30. Clubul Sportiv Orăşenesc Sinaia
|
31. Clubul Sportiv Satu Mare
|
32. Clubul Sportiv Municipal „Armătura" Zalău
|
33. Clubul Sportiv Municipal Sibiu
|
34. Clubul Sportiv Municipal Suceava
|
35. Clubul Sporturilor Tehnico-Aplicative Suceava
|
36. Clubul Sportiv „Teleorman" Alexandria
|
37. Clubul Sportiv Municipal Timişoara
|
38. Clubul Sportiv Municipal „Danubiu" Tulcea
|
39. Clubul Sportiv „Viitorul" Vaslui
|
40. Clubul Sportiv „Chimia" Râmnicu Vâlcea
|
41. Clubul Sportiv „Unirea" Focşani
|
42. Clubul Sportiv „Olimpia" Bucureşti
|
43. Clubul Sportiv Şcolar „Triumf Bucureşti
|
44. Clubul Central de Şah Bucureşti
|
45. Clubul Sporturilor Tehnico-Aplicative Bucureşti
|
46. Clubul Sportiv Municipal Drobeta-Turnu Severin
|
47. Clubul Sporturilor de Iarna Vatra Dornei
|
48. Sport Club Municipal Deva
|
Denumirea unităţii
|
Sursa de finanţare
|
V. Complexuri sportive naţionale
|
Cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de
stat
|
1. Complexul Sportiv National „Lia Manoliu" Bucureşti
|
2. Complexul Sportiv National Snagov
|
3. Complexul Sportiv National „Nicolae Navasart" Snagov
|
4. Complexul Sportiv National Poiana Braşov
|
5 Complexul Sportiv National Bascov
|
6. Complexul Sportiv National Orşova
|
7. Complexul Sportiv National Piatra Arsă
|
8. Complexul Sportiv Naţional „Sala Polivalentă" Bucureşti
|
9. Complexul Sportiv Naţional Izvorul Mureşului
|
VI. Centrul Naţional de Formare şi Perfecţionare a Antrenorilor
|
Cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de
stat
|
VII. Muzeul Sportului
|
Cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de
stat
|
VIII. Institutul Naţional de Cercetări pentru Sport
|
Cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de
stat
|
NOTĂ:
Numărul maxim de posturi prevăzut pentru unităţile
cuprinse la pct. I-VIII este de 4.601.