HOTARARE Nr.
152 din 1 martie 2006
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in
magistratura, precum si procedura de numire in functiile de judecator si
procuror, fara concurs
ACT EMIS DE:
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 230 din 14 martie 2006
In temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din
Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată,
având în vedere dispoziţiile art. 33 şi ale art. 106
lit. d) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor,
republicată, cu modificările ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi
desfăşurarea concursului de admitere în magistratură, precum şi procedura de
numire în funcţiile de judecător şi procuror, fără concurs, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 321/2005 pentru
aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului de
admitere în magistratură, precum şi procedura de numire în funcţiile de
judecător şi procuror, fără concurs, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 816
din 8 septembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
Art. 3. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător
Iulian Gîlcă
ANEXĂ
REGULAMENTUL
privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în
magistratură, precum şi procedura de numire în funcţiile de judecător şi procuror, fără concurs
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Admiterea în
magistratură se face, de regulă, prin concurs, pe baza competenţei
profesionale, a aptitudinilor şi a bunei reputaţii, cu respectarea principiilor
transparenţei şi egalităţii.
(2) Concursul se organizează de Consiliul Superior al
Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii, în condiţiile
prezentului regulament.
Art. 2. - La concursul de admitere în magistratură pot
participa persoanele care au îndeplinit funcţia de judecător sau de procuror şi
care şi-au încetat activitatea din motive neimputabile, personalul de
specialitate juridică asimilat prin lege judecătorilor şi procurorilor,
avocaţii, notarii, asistenţii judiciari, consilierii juridici, persoanele care
au îndeplinit funcţii de specialitate juridică în aparatul Parlamentului,
Administraţiei Prezidenţiale, Guvernului, Curţii Constituţionale, Avocatului
Poporului, Curţii de Conturi sau al Consiliului Legislativ, cadrele didactice
din învăţământul juridic superior acreditat, cu o vechime în specialitate de
cel puţin 5 ani, precum şi magistraţii-asistenţi de la Inalta Curte de Casaţie
şi Justiţie, cu o vechime de cel puţin 5 ani şi care şi-au încetat activitatea
din motive neimputabile, dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 14 alin.
(2) şi, după caz, la art. 32 din Legea nr. 303/2004 privind statutul
judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările ulterioare.
Art. 3. - In mod excepţional pot fi numite în funcţia
de judecător sau de procuror, fără concurs, persoanele care au îndeplinit
funcţia de judecător, procuror şi magistrat-asistent la Inalta Curte de Casaţie
şi Justiţie cel puţin 10 ani şi a căror activitate a încetat din motive
neimputabile, precum şi avocaţii cu o vechime în profesie de cel puţin 10 ani,
dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 14 alin. (2) din Legea nr.
303/2004, republicată, cu modificările ulterioare.
CAPITOLUL II
Organizarea concursului
Art. 4. - (1) Concursul de admitere se organizează,
anual sau ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii,
prin Institutul Naţional al Magistraturii, pentru ocuparea posturilor vacante
de la judecătorii şi de la parchetele de pe lângă acestea.
(2) Data, locul, modul de desfăşurare a concursului,
calendarul de desfăşurare, numărul posturilor scoase la concurs, taxa de
înscriere, tematica şi bibliografia de concurs se stabilesc prin hotărâre a
Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al
Magistraturii sau a Direcţiei de resurse umane şi organizare din cadrul
Consiliului Superior al Magistraturii, după caz.
(3) Datele prevăzute la alin. (2) se publică pe
paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului
Naţional al Magistraturii cu cel puţin 60 de zile înainte de data stabilită
pentru concurs.
(4) Lista posturilor scoase
la concurs se publică pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al
Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii cu cel puţin 30 de zile
înainte de data desfăşurării concursului.
(5) Data, locul, modul de desfăşurare a concursului
de admitere, numărul de posturi scoase la concurs şi taxa de înscriere la concurs
se aduc la cunoştinţă şi printr-un comunicat de presă, care se publica în 3
cotidiene centrale.
(6) Cererile de înscriere tipizate, după aprobare de
către Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, se înaintează tribunalelor
şi parchetelor de pe lângă acestea odată cu tematica şi bibliografia stabilite
pentru concurs.
(7) La înscriere candidaţii primesc cererea tipizată
şi un exemplar al prezentului regulament, precum şi tematica şi bibliografia
stabilite pentru concurs.
(8) Cererile pentru înscrierea la concurs se depun cu
cel puţin 30 de zile înainte de data acestuia, la tribunale şi parchetele de pe
lângă acestea, în ale căror circumscripţii domiciliază candidaţii.
(9) Candidatul va menţiona în cerere funcţia pentru
care optează, judecător sau procuror, precum şi faptul că a primit un exemplar
al prezentului regulament.
(10) La cererea de înscriere se anexează următoarele
acte:
a) certificatul de naştere, în copie;
b) actul de identitate, în copie;
c) diploma de licenţă, în copie;
d) chitanţa de plată a taxei de înscriere;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) certificatul de cazier fiscal;
g) declaraţia pe propria răspundere că nu a avut
întreruperi în activitate;
h) curriculum vitae;
i) carnetul de muncă sau alte acte doveditoare ale
vechimii în specialitate, în copie.
(11) Taxa de înscriere stabilită de Consiliul Superior
al Magistraturii se plăteşte la casieria tribunalului sau, după caz, a
parchetului la care se face înscrierea. Pentru încasarea taxei se va utiliza
chitanţier separat de cel folosit pentru activitatea curentă. Chitanţele se
întocmesc în 3 exemplare, dintre care originalul şi al doilea exemplar se vor
înmâna candidatului. Sumele astfel obţinute se vor vira la Consiliul Superior
al Magistraturii prin ordin de plată.
(12) Taxa de înscriere la concurs se restituie
candidaţilor care au fost respinşi pentru neîndeplinirea condiţiilor de
participare la concurs, prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a) - d) şi la art.
33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările ulterioare.
Cererea de restituire se depune la Direcţia resurse umane şi
organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi se
soluţionează în termen de 30 de zile de la
înregistrare.
(13) Conducătorii tribunalelor şi, după caz, ai
parchetelor de pe lângă acestea vor transmite dosarele candidaţilor, cu cel
puţin 25 de zile înainte de data concursului, la comisia de organizare a
concursului.
Art. 5. - (1) Consiliul
Superior al Magistraturii numeşte comisia de organizare a concursului, comisia
de elaborare a subiectelor, comisia de corectare şi comisia de contestaţii.
(2) Nu vor fi numite în comisii persoanele care au
soţul sau soţia, rude sau afini, până la gradul al patrulea inclusiv, în rândul
candidaţilor. Toţi membrii comisiilor vor completa declaraţii în acest sens.
(3) Dacă incompatibilitatea prevăzută la alin. (2) se
iveşte ulterior desemnării membrilor comisiilor, membrul în cauză are obligaţia
să se retragă şi să comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei,
în vederea înlocuirii sale.
Art. 6. - (1) Comisia de organizare a concursului se
constituie prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la
propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare şi a Institutului Naţional al
Magistraturii, şi coordonează organizarea şi desfăşurarea acţiunilor pentru
concursul de admitere în magistratură.
(2) Comisia de organizare a concursului se compune din:
- preşedinte: secretarul general al Consiliului
Superior al Magistraturii, secretarul general adjunct sau directorul Direcţiei
resurse umane şi organizare, după caz;
- vicepreşedinţi: directorii Institutului Naţional al
Magistraturii sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare, după caz;
- membri: directori, şefi de serviciu, judecători şi
procurori detaşaţi în cadrul Consiliului Naţional al Magistraturii sau al
Institutului Naţional al Magistraturii, consilieri asimilaţi magistraţilor din
cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, experţi ai Institutului Naţional al
Magistraturii, funcţionari publici şi personal contractual din cadrul
Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al
Magistraturii.
Art. 7. - Comisia de organizare a concursului are, în principal, următoarele atribuţii:
1. transmite cererea tipizată de înscriere către
tribunale şi parchetele de pe lângă acestea;
2. verifică îndeplinirea condiţiilor de înscriere,
centralizează dosarele candidaţilor, întocmeşte şi afişează lista candidaţilor
care îndeplinesc condiţiile de înscriere, afişează lista finală a candidaţilor;
3. controlează şi îndrumă acţiunile privind
organizarea şi desfăşurarea concursului - identificarea şi, după caz,
închirierea spaţiilor adecvate pentru susţinerea probelor de concurs,
procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenţei medicale pe
parcursul desfăşurării concursului şi a pazei necesare pentru păstrarea ordinii
publice la centrele de examen şi de evaluare, asigurarea cheltuielilor de
cazare şi masă pentru membrii comisiilor;
4. asigură paza subiectelor şi a lucrărilor scrise,
la sediul comisiei şi în timpul transportului acestora, pentru păstrarea
ordinii publice la centrele de examen şi de evaluare;
5. asigură confecţionarea ştampilelor-tip pentru examen, care sunt numerotate;
6. instruieşte, cu 24 - 48 de ore înaintea datei
concursului, persoanele care asigură supravegherea în sălile de examen -
responsabili de sală şi supraveghetori -, numite prin hotărâre a preşedintelui
comisiei de organizare;
7. preia de la comisia de elaborare a subiectelor, pe
bază de delegaţie nominală, subiectele pentru probele scrise şi baremele de evaluare şi de notare, pe discipline de
examen, în plicuri distincte, închise şi sigilate;
8. păstrează, în condiţii de deplină siguranţă,
subiectele şi baremele de evaluare şi notare;
9. coordonează multiplicarea subiectelor pentru proba
scrisă, imediat după extragerea variantei de concurs, în funcţie de numărul
candidaţilor, sigilând apoi plicurile conţinând necesarul de subiecte pentru
fiecare sală;
10. distribuie candidaţilor subiectele multiplicate
pentru probele scrise;
11. repartizează candidaţii pe săli, pentru probele
scrise, în ordine alfabetică, dispune afişarea listelor respective cu cel puţin
24 de ore înainte de prima probă, pe paginile de Internet ale Consiliului
Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi
pe uşile sălilor în care se desfăşoară probele;
12. predă comisiei de corectare lucrările scrise,
precum şi baremele de evaluare şi de notare;
13. afişează baremul de evaluare şi notare la
centrele de examen cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise şi asigură
publicarea acestuia pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al
Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii;
14. organizează transportul lucrărilor scrise de la
centrele de examen la centrul de evaluare şi răspunde de securitatea acestora;
15. repartizează lucrările spre corectare,
proporţional cu numărul corectorilor;
16. ia măsuri pentru ca în
spaţiile în care îşi desfăşoară activitatea comisia de corectare sau se
desfăşoară probele scrise de concurs să nu pătrundă persoane străine
neautorizate de comisie sau neprevăzute de prezentul regulament;
17. calculează mediile generale şi întocmeşte listele
finale;
18. asigură respectarea procedurii de evaluare şi
notare;
19. analizează desfăşurarea şi rezultatele concursului
şi prezintă concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;
20. informează de îndată Consiliul Superior al
Magistraturii cu privire la orice situaţie deosebită a cărei rezolvare nu este
prevăzută în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care
impune anularea unor subiecte, cum ar fi: pierderea, deteriorarea sau
desecretizarea unui subiect;
21. asigură afişarea şi publicarea simultană pe
paginile de Internet, de către Consiliul Superior al Magistraturii şi
Institutul Naţional al Magistraturii, a rezultatelor concursului şi asigură
transmiterea rezultatelor către tribunale şi parchetele de pe lângă acestea;
22. propune Consiliului Superior al Magistraturii
eventualele modificări în modul de organizare şi desfăşurare a concursului;
23. exercită orice alte atribuţii necesare bunei
desfăşurări a concursului.
Art. 8. - (1) Preşedintele comisiei de organizare a
concursului ia toate măsurile necesare ducerii la îndeplinire a atribuţiilor
prevăzute la art. 7.
(2) In acest scop preşedintele comisiei de organizare
a concursului stabileşte fişa de atribuţii pentru vicepreşedinţii, membrii
comisiei şi pentru supraveghetori, precum şi sarcinile ce revin tribunalelor şi
parchetelor de pe lângă acestea, în vederea bunei desfăşurări a concursului.
(3) Preşedinţii tribunalelor şi prim-procurorii
parchetelor de pe lângă acestea răspund de ducerea la îndeplinire a acestor
sarcini, sub coordonarea preşedintelui comisiei de organizare a concursului.
Art. 9. - (1) Elaborarea subiectelor de concurs, a
baremelor de evaluare şi notare şi a ghidurilor de corectare, respectiv
evaluarea şi notarea lucrărilor, se realizează de comisia de elaborare a subiectelor,
comisia de corectare a
lucrărilor scrise de sinteză, teoretice şi practice, şi comisia de contestaţii.
(2) Comisiile indicate la alin. (1) sunt numite prin
hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea
Institutului Naţional al Magistraturii, şi au un preşedinte comun. Preşedintele
este membru al comisiei de elaborare a subiectelor, veghează la respectarea
regulilor de elaborare a subiectelor, stabileşte timpul de concurs, precum şi
repartizarea lui între comisii şi coordonează activitatea comisiilor pe care le
conduce. Preşedintele nu poate corecta lucrări şi nici soluţiona contestaţii.
(3) Aceeaşi persoană, cu excepţia preşedintelui
comisiilor indicate la alin. (1), nu poate face parte
din mai mult de o comisie.
(4) Desemnarea membrilor acestor comisii se face pe
baza consimţământului scris, exprimat anterior.
(5) Componenţa nominală a acestor comisii se
stabileşte în conformitate cu dispoziţiile legii şi ale prezentului regulament.
Membrii comisiilor vor fi numiţi, de regulă, dintre persoanele care au fost
înscrise în baza de date a Institutului Naţional al Magistraturii şi a
Consiliului Superior al Magistraturii şi care au urmat cursurile Institutului
Naţional al Magistraturii privind metodele şi tehnicile de evaluare.
(6) Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor, de
corectare şi de contestaţii vor semna contracte de participare în comisii cu
privire la modalităţile de plată şi respectarea atribuţiilor ce le revin
potrivit dispoziţiilor prezentului regulament.
(7) Declaraţiile şi contractele de participare în
comisii vor fi centralizate de comisia de organizare a concursului şi se
păstrează alături de celelalte documente de concurs.
(8) In comisiile prevăzute la
alin. (1) vor fi numiţi şi membri supleanţi.
Art. 10. - Numirea membrilor comisiei de elaborare a
subiectelor pentru proba scrisă de sinteză se face cu cel puţin 5 zile înaintea
datei de desfăşurare a acestei probe.
Art. 11. - Comisia de elaborare
a subiectelor are, în principal, următoarele atribuţii:
1. elaborarea subiectelor de concurs, cu respectarea
următoarelor reguli:
a) să fie în concordanţă cu tematica şi bibliografia
aprobate şi publicate de Consiliul Superior al Magistraturii şi de Institutul
Naţional al Magistraturii;
b) să evidenţieze operaţiile gândirii - analiză,
sinteză, generalizare - în trăsături ale procesului de gândire - flexibilitate,
dimensiunea critică etc;
c) să fie astfel formulate încât tratarea lor să
angajeze cât mai multe posibilităţi de analiză, de sinteză şi de generalizare
din partea candidaţilor;
d) să asigure o cuprindere echilibrată a materiei
studiate, să aibă grad de complexitate corespunzător conţinutului tematicii şi
bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
e) să se evite repetarea subiectelor de la
concursurile anterioare;
f) timpul necesar rezolvării subiectelor să nu
depăşească timpul alocat desfăşurării probei de concurs;
g) să anunţe/să indice pentru fiecare subiect atât
punctajul prevăzut în barem, cât şi timpul recomandat pentru rezolvare;
h) să se evite, pe cât posibil, subiectele ce conţin
probleme controversate în doctrină şi în practică sau, în cazul unor astfel de
situaţii, să se puncteze toate soluţiile a căror corectitudine din punct de
vedere legal poate fi argumentată logic şi coerent;
i) să se pună accentul în notarea lucrărilor pe
motivarea soluţiei alese de candidat; în barem pot să fie punctate modalităţi
alternative de motivare a soluţiei alese de candidat;
j) să se asigure unitatea de evaluare la nivel naţional;
2. predarea către comisia de organizare a
concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de desfăşurarea probei scrise, a
subiectelor şi baremelor de evaluare şi de notare, pe discipline de examen, în
plicuri distincte, închise şi sigilate;
3. elaborarea, pentru proba scrisă de sinteză,
teoretică şi practică, a câte trei variante de subiecte pentru fiecare materie,
din care se alege prin tragere la sorţi numărul subiectului probei scrise;
4. predarea către comisia de corectare, cel târziu la
momentul începerii corectării lucrărilor, a ghidurilor de corectare pentru
proba scrisă de sinteză.
Art. 12. - (1) Comisia de corectare se constituie odată
cu numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor.
(2) Instruirea corectorilor
se efectuează de către preşedintele comisiei de corectare.
(3) Comisia de corectare examinează, sub coordonarea
preşedintelui comisiei, contestaţiile la barem şi adoptă baremul definitiv,
care va fi publicat pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al
Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
Art. 13. - (1) Comisia de contestaţii se constituie
prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea
Institutului Naţional al Magistraturii.
(2) Numirea membrilor
comisiei de contestaţii pentru probele scrise va avea loc odată cu numirea
membrilor comisiei de elaborare a subiectelor.
(3) Comisiile de contestaţii reevaluează lucrările
ale căror note iniţiale au fost contestate şi acordă note, conform baremelor de
evaluare şi notare şi ghidurilor de corectare.
Art. 14. - (1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor
prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a)-d), precum şi la art. 33 alin. (1) din
Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările ulterioare, se realizează de
comisia de organizare a concursului.
(2) Rezultatele verificării se afişează la sediul
Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi la sediile tribunalelor şi
parchetelor de pe lângă acestea şi se publică simultan pe paginile de Internet
ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al
Magistraturii, cel mai târziu cu 15 zile înainte de data concursului.
(3) Candidaţii respinşi în urma verificării pot
formula contestaţii în termen de 48 de ore de la afişarea listei la sediile
tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea.
(4) Contestaţiile se depun la tribunale şi parchetele
de pe lângă acestea şi se înaintează de îndată, prin fax, comisiei de
organizare a concursului.
(5) Contestaţiile se soluţionează, prin hotărâre
definitivă, de secţia Consiliului Superior al Magistraturii corespunzătoare
opţiunii din cererea de înscriere, în termen de 48 de ore de la expirarea
termenului prevăzut la alin. (3).
(6) Lista finală a candidaţilor se afişează la
sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea şi se publică simultan
pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi
Institutului Naţional al Magistraturii.
CAPITOLUL III
Desfăşurarea concursului
Art. 15. - Examinarea candidaţilor se va face prin susţinerea
unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice şi practice la
următoarele materii:
a) drept civil;
b) drept procesual civil;
c) drept penal;
d) drept procesual penal;
e) organizare judiciară şi jurisprudenţa Curţii
Europene a Drepturilor Omului.
Art. 16. - (1) Cu 24 de ore înainte de desfăşurarea
probei scrise, comisia de elaborare a subiectelor stabileşte câte trei variante de subiecte pentru fiecare materie.
(2) Subiectele şi baremele de evaluare şi de notare,
pe discipline de examen, vor fi puse în plicuri separate, sigilate, şi vor fi
predate comisiei de organizare a concursului cu cel puţin 12 ore înainte de
desfăşurarea probei scrise.
(3) Prin tragere la sorţi de către un reprezentant
desemnat de candidaţi vor fi stabilite subiectele pentru lucrările scrise, care
vor fi multiplicate în număr egal cu al candidaţilor la concurs, introduse în
plicuri sigilate şi predate responsabililor din sălile de concurs. Preşedintele
comisiei de organizare a concursului şi persoana care a efectuat tragerea la
sorţi semnează pe versoul plicului ce conţine varianta extrasă.
(4) După verificarea integrităţii plicurilor cu
subiecte, supraveghetorii le vor distribui candidaţilor, comunicând ora
începerii şi ora încheierii probei de concurs.
Art. 17. - (1) Accesul candidaţilor în sălile de
concurs este permis pe baza unui act de identitate, cel mai târziu cu 30 de
minute înainte de începerea probei.
(2) Se interzice candidaţilor să deţină asupra lor pe
timpul desfăşurării probei orice fel de lucrări care ar putea fi utilizate
pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloc electronic de comunicare.
Candidaţii pot folosi în timpul examenului acele materiale a căror posibilitate
de utilizare este menţionată explicit în tematică şi bibliografie.
(3) In vederea elaborării lucrării scrise candidaţii
folosesc numai cerneală sau pix cu pastă de culoare neagră.
(4) Candidaţii se aşază în ordine alfabetică, conform
listelor afişate. Fiecare candidat primeşte o teză de concurs tipizată, cu
ştampila Consiliului Superior al Magistraturii, pe care îşi scrie cu majuscule
numele şi prenumele şi completează citeţ celelalte date de pe colţul ce urmează
a fi lipit, precum şi coli obişnuite, marcate cu ştampila Consiliului Superior
al Magistraturii, pentru ciorne. Colţul tezei de concurs va fi lipit şi
ştampilat la momentul predării lucrării, numai după ce persoanele care
supraveghează în sală au verificat identitatea candidaţilor şi completarea
corectă a tuturor datelor prevăzute şi după ce responsabilii de sală au semnat
în interiorul porţiunii care urmează a fi sigilată.
(5) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici
un candidat nu mai poate intra în sală şi nici un candidat nu poate părăsi sala
decât dacă predă lucrarea scrisă şi semnează de predarea acesteia. Candidaţii
care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd
dreptul de a mai susţine proba respectivă.
(6) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este
interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. In cazuri
excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el trebuie
să fie însoţit de una dintre persoanele care supraveghează, până la înapoierea
în sala de examen.
(7) Nici un membru al comisiei de organizare a
concursului nu poate părăsi centrul de examen şi nu poate comunica în exterior
conţinutul subiectelor de examen până la încheierea probei scrise.
Art. 18. - (1) Timpul destinat
elaborării lucrărilor scrise este cel stabilit de comisia de elaborare a
subiectelor şi nu poate depăşi 4 ore, socotite din momentul în care s-a
încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.
Punctajul acordat şi timpul recomandat pentru rezolvare, pentru fiecare
subiect, se transmit candidaţilor odată cu subiectele.
(2) Pe parcursul desfăşurării probei membrii comisiei
de organizare a concursului şi supraveghetorii de săli nu pot da candidaţilor
indicaţii referitoare la rezolvarea subiectelor şi nu pot aduce modificări ale
subiectelor sau baremelor.
Orice nelămurire legată de subiecte se discută direct
cu comisia de elaborare a subiectelor.
(3) Candidaţii care doresc să corecteze o greşeală
taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală. In cazul în care
unii candidaţi, din diferite motive -corectări numeroase şi greşeli care ar
putea fi interpretate drept semn de recunoaştere -, doresc să îşi transcrie
lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, aceştia primesc alte coli
tipizate. Acest lucru este consemnat de către supraveghetori în procesul-verbal
de predare-primire a lucrărilor scrise. Colile folosite iniţial se anulează pe
loc de către supraveghetori, menţionându-se pe ele „anulat", se semnează
de cei 2 supraveghetori şi se păstrează în condiţiile stabilite pentru
lucrările scrise.
(4) Fiecare candidat primeşte atâtea teze de concurs
tipizate şi atâtea coli de ciornă câte îi sunt necesare.
(5) La expirarea timpului acordat candidaţii predau
lucrările în faza în care se află, sub semnătură, fiind interzisă depăşirea
timpului stabilit. Ultimii 3 candidaţi rămân în sală până la predarea ultimei
lucrări.
(6) La predarea lucrărilor supraveghetorii barează
spaţiile nescrise, verifică numărul de pagini şi îl trec în procesele-verbale
de predare-primire pe care le semnează candidaţii, precum şi în rubrica
prevăzută pe prima pagină a lucrării.
(7) Preşedintele şi un membru al comisiei de
organizare a concursului, după ce preiau lucrările sub semnătură de la
supraveghetori, le amestecă şi le numerotează, după care le predau pe bază de proces-verbal
preşedintelui şi unui membru al comisiei de corectare.
(8) Frauda dovedită atrage eliminarea din concurs. Se
consideră fraudă şi înscrierea numelui candidatului pe teza de concurs în afara
rubricii care se sigilează şi orice alte semne distinctive care ar permite
identificarea lucrăm, precum şi nerespectarea dispoziţiilor art. 17 alin. (2).
In aceste cazuri responsabilul de sală consemnează într-un proces-verbal
faptele şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea „fraudă".
Procesul-verbal se comunică comisiei de organizare şi candidatului respectiv.
(9) Pentru fiecare sală de concurs se întocmeşte un
proces-verbal.
Art. 19. - (1) Baremul de evaluare şi notare stabilit
de comisia de elaborare a subiectelor, pentru fiecare subiect de concurs, se
afişează, cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise, la centrele de
examen. In termen de 24 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la
barem, care se soluţionează de comisia de corectare în cel mult 24 de ore de la
expirarea termenului de contestare. Baremul stabilit în urma soluţionării
contestaţiilor se afişează pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al
Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(2) Lucrarea scrisă se notează cu note de la 10 la 0,
cu două zecimale. Nota 1 se acordă atunci când punctajul obţinut de candidat
este mai mic sau egal cu această notă. Nota finală a lucrării de concurs o
reprezintă media aritmetică, cu două zecimale, a notelor obţinute la fiecare
dintre materiile de concurs prevăzute la art. 15 lit. a)-e). Organizarea
judiciară şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului constituie o
singură materie de concurs.
(3) Corectarea lucrărilor se
face separat de către 2 membri ai comisiei de corectare, notarea acestora fiind
trecută în borderouri separate, semnate pe fiecare pagină. Nota finală a
lucrării o reprezintă media celor două note acordate. Dacă între notele
acordate diferenţa este mai mare de un punct, nota finală va fi stabilită de o
comisie formată din cei 2 corectori şi un arbitru desemnat de către
preşedintele comisiei prin tragere la sorţi dintre ceilalţi corectori. Nota
dată la reevaluare se consemnează într-un borderou de notare distinct, sub
semnătura celor 3 membri ai comisiei de reevaluare, şi se trece pe lucrare, în
rubrica specială a foii de
concurs, cu cerneală neagră, sub semnătură, de către comisia de organizare a
concursului.
(4) Pe timpul corectării colţul sigilat al lucrării
nu se desigilează. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnătura celor
care le-au acordat şi apoi pe lucrare de către comisia de organizare a
concursului. După ce toate lucrările scrise au fost corectate şi notate, iar
notele înscrise pe lucrări, acestea se deschid în prezenţa preşedintelui
comisiei de organizare a concursului, iar notele finale se înregistrează
imediat în borderourile de examen.
(5) Borderourile de examen, completate cu notele
obţinute la probele scrise şi media generală a probei scrise, se afişează la
sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea şi se publică simultan
pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi
Institutului Naţional al Magistraturii.
Art. 20. - (1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele
concursului pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la afişarea
acestora la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea.
Contestaţiile se depun la sediul Institutului Naţional al Magistraturii sau la
sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea, caz în care se
înaintează de îndată, prin fax, la Institutul Naţional al Magistraturii.
(2) In vederea soluţionării contestaţiilor lucrările
scrise vor fi renumerotate şi resigilate, fiind înscrise într-un borderou separat.
(3) Fiecare lucrare a cărei notă iniţială a fost
contestată se recorectează de către 2 membri ai comisiei de contestaţii. In
cazul în care se constată o diferenţă mai mare de un punct între notele celor 2
corectori sau dacă diferenţa dintre media stabilită de comisia de corectare şi
de comisia de contestaţii este mai mare de 1,5 puncte, nota finală va fi
stabilită de o comisie formată din cei 2 corectori şi un arbitru desemnat
dintre ceilalţi corectori prin tragere la sorţi de către preşedintele comisiei
de contestaţii.
(4) Nota obţinută în urma contestaţiei nu poate fi
mai mică decât nota contestată.
(5) Notarea comisiei de contestaţii este definitivă.
(6) Lista cuprinzând rezultatele finale ale probei
scrise, după soluţionarea contestaţiilor, se publică simultan pe paginile de
Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al
Magistraturii şi se afişează la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângă
acestea.
(7) Pentru ocuparea unui post vacant de judecător sau de procuror candidatul trebuie să obţină cel puţin media
generală 7 (şapte), dar nu mai puţin de nota 5 (cinci) la fiecare dintre
materiile de concurs.
(8) La medii egale departajarea candidaţilor se face
în funcţie de vechimea în activitatea juridică. In situaţia în care există
posturi vacante de judecători şi procurori, Plenul Consiliului Superior al
Magistraturii poate suplimenta numărul de posturi scoase la concurs, astfel
încât să poată fi repartizaţi toţi candidaţii care au obţinut medii egale cu cea a ultimului candidat declarat admis.
Art. 21. - (1) Candidaţii admişi la proba scrisă vor fi
verificaţi sub aspectul bunei reputaţii de către inspectori din cadrul
Consiliului Superior al Magistraturii, cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 677/2001
pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter
personal şi libera circulaţie a acestor date, şi vor fi programaţi pentru a se
prezenta la vizita medicală şi la testarea psihologică.
(2) Candidaţii inapţi pentru exercitarea funcţiei din
punct de vedere medical sau psihologic, precum şi cei care nu se bucură de o
bună reputaţie sunt declaraţi respinşi.
Art. 22. - Secţiile Consiliului Superior al
Magistraturii verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 14 alin. (2) si
la art. 33 alin. (1) din' Legea nr. 303/2004, republicată,cu modificările
ulterioare, de către candidaţii declaraţi admişi la concurs.
CAPITOLUL IV
Validarea concursului
Art. 23. - (1) Tabelul cu rezultatele finale se supune
spre validare Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) După validarea concursului de admitere în
magistratură, Consiliul Superior al Magistraturii efectuează repartizarea
candidaţilor declaraţi admişi pe posturile scoase la concurs, în ordinea
descrescătoare a mediilor obţinute, pe baza opţiunilor acestora.
(3) Candidaţii care nu au fost declaraţi admişi
pentru funcţia pentru care au concurat, dar care îndeplinesc condiţiile de
medie prevăzute la art. 20 alin. (7), pot opta pentru posturile rămase
neocupate în urma desfăşurării concursului.
(4) Repartizarea lor pe aceste posturi se va face, în
ordinea descrescătoare a mediilor obţinute, după încheierea repartizării
candidaţilor care şi-au exprimat opţiunea pentru funcţiile respective prin
cererea de înscriere.
Art. 24. - In termen de cel
mult 30 de zile de la data validării concursului de admitere în magistratură,
Consiliul Superior al Magistraturii propune Preşedintelui României numirea în
funcţia de judecător sau, după caz, de procuror a candidaţilor admişi.
CAPITOLUL V
Procedura de numire în funcţia de judecător sau de
procuror, fără concurs
Art. 25. - (1) Pentru numirea în funcţia de judecător
sau de procuror, fără concurs, a persoanelor prevăzute la art. 3, ori de câte
ori este nevoie, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii stabileşte
numărul de posturi ce pot fi ocupate în condiţiile prezentului capitol, precum
şi instanţele şi parchetele la care acestea pot funcţiona.
(2) Lista posturilor stabilite potrivit alin. (1) se
publică pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii şi se
afişează la sediile instanţelor şi parchetelor.
Art. 26. - (1) Cererile pentru ocuparea posturilor
menţionate la art. 25 se depun la sediul Consiliului Superior al Magistraturii,
în termen de cel mult 30 de zile de la data afişării, însoţite de înscrisurile
prin care se dovedeşte îndeplinirea condiţiilor prevăzute de art. 33 alin. (5),
(7), (8) şi (10) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările
ulterioare, precum şi de orice alte înscrisuri considerate relevante de candidat.
(2) Fiecare candidat va opta în cerere pentru postul pe
care doreşte să îl ocupe.
Art. 27. - (1) In termen de 10 zile de la expirarea
termenului pentru depunerea cererilor, Direcţia resurse umane şi organizare din
cadrul Consiliului Superior al Magistraturii întocmeşte un referat privind
îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a)-d) si la art.
33 alin. '(5), (7) şi (8), după caz, din Legea nr. 303/2004, republicată, cu
modificările ulterioare.
(2) După întocmirea referatului se solicită
Inspecţiei judiciare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii
verificarea îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii.
(3) Condiţia bunei reputaţii se verifică de Inspecţia
judiciară, în termen de 30 de zile de la solicitarea prevăzută la alin. (2), cu
respectarea dispoziţiilor Legii nr. 677/2001, aplicate în mod corespunzător.
Art. 28. - (1) După verificarea condiţiei bunei
reputaţii, Inspecţia judiciară înaintează Direcţiei resurse umane şi organizare
procesele-verbale din care rezultă îndeplinirea sau, după caz, neîndeplinirea
condiţiei bunei reputaţii.
(2) Candidaţii care se bucură de o bună reputaţie vor
fi programaţi pentru a se prezenta la testarea psihologică şi la vizita medicală. Rezultatul testării
psihologice şi al vizitei medicale se transmite Direcţiei resurse umane şi
organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul
Consiliului Superior al Magistraturii întocmeşte, în termen de 30 de zile de la
primirea înscrisurilor prevăzute la alin. (1) şi (2), propunerile pentru
numirea în posturile de judecător şi de procuror şi le înaintează secţiei
corespunzătoare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) Propunerile se întocmesc cu respectarea următoarelor criterii:
- vechimea în funcţiile de judecător, procuror,
magistrat-asistent la Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau în activitatea de
avocat;
- vechimea în alte funcţii ori activităţi prevăzute
la art. 86 din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările ulterioare, ca
fiind vechime în magistratură;
- calificativul acordat cu ocazia ultimei evaluări a
activităţii judecătorului, procurorului sau magistratului-asistent, precum şi
aprecieri asupra activităţii desfăşurate ca avocat, eliberate de secretarul
Comisiei permanente a Uniunii Naţionale a Barourilor din România;
- deţinerea unor titluri ştiinţifice în domeniul
juridic sau, după caz, participarea ori desfăşurarea unor activităţi
ştiinţifice în acest domeniu;
- absolvirea unor cursuri de specializare;
- alte aspecte relevante.
Art. 29. - (1) In vederea numirii în funcţia de
judecător sau de procuror, candidaţii apţi din punct de vedere medical şi
psihologic pentru exercitarea funcţiei şi care se bucură de o bună reputaţie vor
susţine un interviu în faţa secţiei corespunzătoare a Consiliului Superior al
Magistraturii.
(2) Secţiile recomandă Plenului Consiliului Superior
al Magistraturii numirea persoanelor selectate în funcţia de judecător,
respectiv de procuror, precum şi postul pe care urmează să îl ocupe.
(3) Candidaţii recomandaţi de secţii şi aprobaţi de
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii vor fi propuşi Preşedintelui
României pentru numirea în funcţia de judecător sau, după caz, de procuror.
(4) Persoanele care au
funcţionat ca judecător sau procuror cel puţin 10 ani ori care îndeplinesc
această condiţie de vechime prin cumularea vechimii ca judecător, procuror şi
avocat pot fi numite judecător sau procuror, fără concurs, la instanţele ori
parchetele de acelaşi grad cu al celor la care au funcţionat, cu excepţia
Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
(5) Persoanele care au îndeplinit funcţia de
magistrat-asistent la Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie cel puţin 10 ani,
precum şi avocaţii cu aceeaşi vechime în profesie pot fi numiţi fără concurs
numai la judecătorii sau parchetele care funcţionează pe lângă acestea.
CAPITOLUL VI
Cursuri de formare
profesională
Art. 30. - (1) După numirea în funcţia de judecător sau
de procuror, persoanele prevăzute la art. 24 şi la art. 29 alin. (3) sunt
obligate să urmeze, pe o perioada de 6 luni, un curs de formare profesională în
cadrul Institutului Naţional al Magistraturii. Cursul va cuprinde în mod
obligatoriu şi elemente de drept comunitar.
(2) La finalizarea cursului persoanele prevăzute la art. 29 alin. (3) vor susţine un examen pentru
verificarea cunoştinţelor.
(3) Examenul prevăzut la alin. (2) constă în
verificarea cunoştinţelor teoretice şi practice, prin probe scrise şi orale.
(4) Tematica şi bibliografia pentru disciplinele care
fac obiectul examenului se elaborează de Institutul Naţional al Magistraturii
şi se aprobă de Consiliul Superior al Magistraturii, cu cel puţin 30 de zile
înainte de data examenului.
(5) Elaborarea subiectelor de examen, a baremelor de evaluare şi notare şi a ghidurilor de corectare, respectiv
evaluarea şi notarea lucrărilor, se realizează de comisia de elaborare a
subiectelor, comisia de corectare, în cazul probelor scrise de sinteză,
teoretice şi practice, şi de comisia de contestaţii, cu excepţia probelor
orale. Aceste comisii sunt numite prin hotărâre a Consiliului Superior al
Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi au un
preşedinte comun.
(6) Comisiile sunt formate în mod distinct pentru
probele scrise, teoretice şi practice, la drept civil
şi drept procesual civil, respectiv la drept penal şi drept procesual penal,
din câte un membru al personalului de instituire din cadrul Institutului
Naţional al Magistraturii şi din câte 2 judecători sau, după caz, 2 procurori.
(7) Comisia de elaborare a subiectelor pentru probele
orale constituie comisie de examinare în cazul acestora. Se constituie comisii
de examinare, formate din câte un membru al personalului de instruire din
cadrul Institutului Naţional al Magistraturii şi din câte 2 judecători sau,
după caz, 2 procurori, pentru fiecare dintre materiile de examen prevăzute la
art. 31 alin. (1).
Art. 31. - (1) Probele scrise teoretice constau în
lucrări scrise, cu subiecte comune pentru judecători şi procurori, din
următoarele materii:
a) drept civil;
b) drept procesual civil;
c) drept penal;
d) drept procesual penal.
(2) Probele scrise practice constau în soluţionarea
unor speţe şi întocmirea unor acte procedurale, distincte pentru judecători şi
procurori.
(3) Probele scrise teoretice şi practice se vor
susţine pe parcursul a două zile, după următoarea repartizare:
- prima zi: proba teoretică la dreptul civil, la
dreptul procesual civil şi proba practică constând în rezolvarea unei speţe şi
întocmirea de acte procedurale;
- a două zi: proba teoretică la dreptul penal şi
dreptul procesual penal, precum şi proba practică constând în rezolvarea unei
speţe şi întocmirea de acte procedurale.
(4) Timpul alocat pentru probele scrise este stabilit
de comisia de elaborare a subiectelor, în raport de
complexitatea subiectelor, dar nu poate depăşi 4 ore.
(5) La proba practică este permisă consultarea
legislaţiei indicate în bibliografie, cu excepţia celei comentate sau adnotate.
(6) Nota probei scrise teoretice şi practice este media aritmetică a notelor acordate de membrii
comisiei de corectare pentru fiecare dintre materiile prevăzute la alin. (1).
(7) Nota generală a probei scrise este rezultatul
mediei aritmetice a notelor obţinute la materiile prevăzute la alin. (1).
(8) Mediile aritmetice vor fi calculate cu două
zecimale. Art. 32. - (1) Probele orale teoretice şi practice se susţin la următoarele materii:
a) fundamentele constituţionale ale statului de drept
şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului;
b) instituţiile de bază din dreptul civil şi dreptul
procesual civil;
c) instituţiile de bază din dreptul penal şi dreptul
procesual penal;
d) organizarea judiciară şi Codul deontologic al
judecătorilor şi procurorilor;
e) elemente de drept comunitar.
(2) Examinarea se face pe bază de bilete, care conţin
atât subiecte teoretice, cât şi subiecte practice.
(3) Pentru pregătirea subiectelor candidatul va
beneficia de un timp de gândire de 30 de minute, înaintea fiecărei comisii de
examinare.
(4) Nota probei orale pentru fiecare materie
reprezintă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
Nota astfel acordată este definitivă.
(5) Nota generală a probei orale este rezultatul
mediei aritmetice a notelor obţinute pentru fiecare
materie de examen.
(6) Desfăşurarea probelor orale se înregistrează cel
puţin cu mijloace audio. Inregistrările se păstrează o perioadă de un an de la
data desfăşurării probei, după care se distrug.
Art. 33. - Notarea se face cu note de la 10 la 0, cu două zecimale. Nota 1 se acordă atunci când
punctajul obţinut de candidat este mai mic sau egal cu această notă.
Art. 34. - (1) Nota finală a examenului reprezintă
media aritmetică a notelor generale obţinute la proba scrisă şi la proba orală,
determinate potrivit art. 31 alin. (7) şi, după caz, art. 32 alin. (5).
(2) Pentru absolvirea cursurilor de specializare
candidatul trebuie să obţină cel puţin media generală 7 (şapte), dar nu mai
puţin de nota 5 (cinci) la fiecare dintre materiile de examen.
Art. 35. - Rezultatul examenului poate fi contestat în
termen de 48 de ore de la afişarea la sediul Institutului Naţional al
Magistraturii. Contestaţiile se soluţionează în termen de 3 zile de comisiile
de contestaţii numite de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea
Institutului Naţional al Magistraturii, formate dintr-un membru al personalului
de instruire din cadrul acestuia şi 2 judecători sau, după caz, 2 procurori,
alţii decât membrii comisiei de examinare.
Art. 36. - Nepromovarea examenului
sau absenţa nejustificată conduce la eliberarea din funcţie.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii speciale privind
testarea psihologică
Art. 37. - (1) Testarea psihologică constă în
susţinerea unor teste specifice, propuse de specialişti din cadrul Consiliului
Superior al Magistraturii, şi se concretizează prin acordarea calificativului
„admis" sau „respins".
(2) Rezultatele testării psihologice se comunică
Direcţiei resurse umane şi organizare, precum şi, în mod individual, fiecărui
candidat, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de cel
mult 15 zile de la susţinerea probei.
(3) In termen de 3 zile de la primirea comunicării,
candidaţii respinşi pot formula contestaţie, care se depune la Direcţia resurse
umane şi organizare.
(4) Contestaţiile se
soluţionează de către comisia de reexaminare psihologică, formată din 2
psihologi cu gradul profesional de psiholog principal, desemnaţi de Consiliul
Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare.
(5) Comisia de reexaminare va
proceda la reevaluarea rezultatelor testului susţinut de candidat.
(6) Calificativul acordat de comisia de reexaminare
psihologică este definitiv şi se comunică în mod individual candidatului în
condiţiile alin. (2).
CAPITOLUL VIII
Dispoziţii finale
Art. 38. - Termenele prevăzute de prezentul regulament
se calculează potrivit dispoziţiilor art. 101 din Codul de procedură civilă.
Art. 39. - (1) Pentru cazurile în care prezentul
regulament stipulează că un document urmează să fie afişat la sediile
instanţelor sau ale parchetelor, anunţul se va afişa de îndată pe sau lângă uşa
de intrare a instanţei sau parchetului.
(2) Preşedinţii tribunalelor sau, după caz,
prim-procurorii parchetelor de pe lângă acestea transmit documentele
primului-grefier sau grefierului însărcinat cu activitatea de registratură,
pentru a fi afişate, indicând
perioada pentru care vor fi afişate. In momentul afişării, precum şi al
retragerii documentului, grefierul va nota ora şi data afişării sau a
retragerii pe document, însoţite de semnătura sa. Grefierul transmite de îndată
documentul retras preşedintelui tribunalului sau conducătorului parchetului.
Art. 40. - (1) Lucrările de concurs ale candidaţilor
declaraţi admişi se înaintează, în original, la mapele profesionale întocmite
acestora, după numirea în funcţie, în condiţiile legii.
(2) Restul lucrărilor scrise, precum şi toate
celelalte documente privind desfăşurarea concursului se arhivează şi se
păstrează în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei
resurse umane şi organizare.
(3) Originalele documentelor în privinţa cărora
prezentul regulament dispune că se înaintează Direcţiei resurse umane şi
organizare prin fax se transmit de către tribunale sau parchetele de pe lângă
acestea, prin grija preşedinţilor tribunalelor şi a prim-procurorilor
parchetelor de pe lângă acestea, după caz, în cel mai scurt timp şi se
arhivează la mapele de concurs.